abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 22:44:03 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63769290
Klink wil drank-keten verbieden

Hij is echt niet van deze wereld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 4 december 2008 @ 22:49:28 #42
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_63769500
Ik snap sowieso deze hele heisa niet. Het ene verbod na het andere nu zo plotseling, zien ze daar in Den Haag niet dat men er wel een beetje zat van begint te worden.

Natuurlijk begrijp ik de niet rokers ook wel, die willen ook wel eens in een kroeg zitten zonder dood te gaan van de rook, maar het compleet verbieden. Het haalt gewoon een bepaalde... ambiance weg uit zo'n kroeg. Maak dan een aparte rookruimte waar mensen met hun biertje en peukje even lekker kunnen zitten, is iedereen happy.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
  donderdag 4 december 2008 @ 23:13:49 #43
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63770243
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:49 schreef Machiavelli. het volgende:
Ik snap sowieso deze hele heisa niet. Het ene verbod na het andere nu zo plotseling, zien ze daar in Den Haag niet dat men er wel een beetje zat van begint te worden.

Natuurlijk begrijp ik de niet rokers ook wel, die willen ook wel eens in een kroeg zitten zonder dood te gaan van de rook, maar het compleet verbieden. Het haalt gewoon een bepaalde... ambiance weg uit zo'n kroeg. Maak dan een aparte rookruimte waar mensen met hun biertje en peukje even lekker kunnen zitten, is iedereen happy.
dat mag dan nu ook, er mogen ruimtes gemaakt worden en die zijn niet aan oppervlakte-eisen gebonden. Ptrobleem is dat de PV's van deze wereld perse aan de bar willen roken, of op een dansvloer... Tja dat laatste kan alleen als de dansvloer in een rookruimte staat
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63771782

En weer volgen.
pi_63772517
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

In het Westland waren het een jaar geleden de hokken die onze horeca hullies de das omdeden.
De horeca hullies moeten gewoon hun kop houden en hun werknemers en klanten de rokende en de niet rokende een fatsoenlijke gelegenheid bieden om te gaan werken of om een kroeg te bezoeken. De wet is nu eenmaal dat het niet mag dan mag je als je een betalende rokende klant bent verwachten dat je een fatsoenlijke gelegenheid wordt geboden om te kunnen roken.

Het blijft vrij zielig dat er horeca hullies zijn de de rokende medemens als een of andere slet gebruiken omdat ze geen zin hebben om aan een wet te voldoen. Want ze doen dit echt niet om dat ze zo met de roker meeleven hoor. Ze doen dit omdat ze geldgeile slechte ondernemers zijn.

want ik hoor ze al vanaf juni zeuren over het rookverbod, maar het feit dat het economisch slecht gaat. en dat er prijstijging op prijsstijging volgt onder het mom van allerlei vage redenen wordt geluidsloos voorbij gegaan

Want er zijn wel ondernemers die ondanks dat het een wet is waar ze niet achter staan wel aanpassingen hebben gedaan en die worden pas benadeelt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_63775786
sToute ViesPeukjes
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:36:29 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63776278
quote:
Cafés kijken op van boetes

ZWARTEWATERLAND - De horeca in Zwartewaterland is verbaasd over de bekeuringen die de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) afgelopen weekeinde zegt te hebben uitgedeeld aan vier cafés in de gemeente.
De VWA maakte gisteren bekend dat bij controle is gebleken dat een kwartet kroegen zich niet aan het rookverbod houdt. De horecabazen zeggen echter van niets te weten en spreken van een 'succesverhaal' van het ministerie. Volgens de VWA zijn de boetes onderweg. "Een controle van een horecagelegenheid wordt altijd achteraf kenbaar gemaakt", maakt Bob Kiel, woordvoerder van de VWA, duidelijk. "In dit geval gebeurt dit door middel van een brief. Het is dus niet gek dat de kroegbazen nog van niks weten. Ze hoeven niet ongerust te zijn, de boete valt binnenkort echt wel op de mat."

Hoogst opmerkelijk, zo noemt Dunya Mekkelholt, uitbater van Ad'vundum in Hasselt, de manier van handelen van het ministerie. "We lezen het nieuws eerder in de krant, dan dat we het bericht van de VWA zelf krijgen. Dat lijkt me geen manier van doen. Mijn collega's in Zwartewaterland hebben wel 'vreemde' types gezien, maar van de VWA zelf hebben we nog niets gehoord."

Rookcontroleurs voerden afgelopen zaterdag twaalf controles in Hasselt, Zwartsluis en Genemuiden uit. "Twee daarvan waren naar aanleiding van klachten van klanten, van negen bedrijven hadden we een vermoeden en in één geval ging het om een herinspectie", aldus Kiel.
[..]
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:40:42 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63776386
quote:
Horeca Westland hoopvol gestemd over motie GBW
WESTLAND - Horeca Westland hoopt bij monde van voorzitter Elly Hazewinkel dat de motie van GemeenteBelang Westland (GBW) tegen het algeheel rookverbod wordt aangenomen én zich uitbreidt over heel Nederland.
GBW dient de motie 16 december in tijdens de gemeenteraadsvergadering. De tekst is al overgenomen door Horeca Westland, zodat deze ook in andere gemeenten kan worden gebruikt.

De partij roept het college op minister Klink van Volksgezondheid schriftelijk te verzoeken het verbod op zo'n manier aan te passen dat iedere horeca-ondernemer zelf mag bepalen of er binnen mag worden gerookt. GBW laat zich hierbij inspireren door Gran Canaria, waar de ondernemer bij de entree van zijn etablissment aangeeft of deze rokersvriendelijk is of niet.
Nou ja, het zal wel weer op niets voor ze uitlopen
[..]
  † In Memoriam † vrijdag 5 december 2008 @ 11:25:56 #49
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63778694
Best triest hoe de anti-rookmaffia kosten wat kost hun debiele fascistische wet door de strot probeert te douwen terwijl er geen draagkracht is bij de kleine ondernemers.
Carpe Libertatem
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:28:49 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63778770
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Best triest hoe de anti-rookmaffia kosten wat kost hun debiele fascistische wet door de strot probeert te douwen terwijl er geen draagkracht is bij de kleine ondernemers.
het is een arbowet, dat staat los van eventueel draagkracht bij ondernemers...
[..]
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:16:50 #51
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_63779985
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het is een arbowet, dat staat los van eventueel draagkracht bij ondernemers...
Als het de arbowet is dan wil ik morgen ook een rook vrije werkplek hebben.
Maar dan wel helemaal rook vrij........

Helaas ik werk buiten
Dus alle producten die rook uitstoot hebben mogen van mij dus dan verboden worden.

dit is onzin dat iedereen recht heeft op een rook vrije werk plek.
het is al jaren gewoon rokers pesten omdat een rokende werknemer gewoon minder arbied uren heeft dan een die niet rookt ...

Ik zelf ben een Die hard roker en vind het niet erg dat er op diverse plekken nu niet meer gerookt mag worden.
Nog even mag ik niet meer thuis roken omdat een schilder hier wel eens een rookvrije werk plek wil hebben als hij hier wat komt schilderen.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:39:18 #52
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63780552
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:16 schreef RAVW het volgende:

[..]

Als het de arbowet is dan wil ik morgen ook een rook vrije werkplek hebben.
Maar dan wel helemaal rook vrij........

Helaas ik werk buiten
Dus alle producten die rook uitstoot hebben mogen van mij dus dan verboden worden.

dit is onzin dat iedereen recht heeft op een rook vrije werk plek.
het is al jaren gewoon rokers pesten omdat een rokende werknemer gewoon minder arbied uren heeft dan een die niet rookt ...

Ik zelf ben een Die hard roker en vind het niet erg dat er op diverse plekken nu niet meer gerookt mag worden.
Nog even mag ik niet meer thuis roken omdat een schilder hier wel eens een rookvrije werk plek wil hebben als hij hier wat komt schilderen.
dit specifieke verbod gaat alleen over tabaksrook. Vandaar dat pure joints nog wel mogen
[..]
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:59:23 #53
3542 Gia
User under construction
pi_63781074
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou en? Je leest toch ook eerder in de krant dat bij een grootschalige snelheidscontrole een x-aantal automobilisten bekeurd zijn, dan dat je de boete in je bezit hebt.

Dat is toch altijd zo.

Wat een gezeur weer.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:01:38 #54
3542 Gia
User under construction
pi_63781122
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:16 schreef RAVW het volgende:

Werkgevers genoeg die de rokers gewoon langer door laat werken om die tijd in te halen.
Half uur langer werken voor 3 rookpauzes.
pi_63781397
Ben ik even blij dat ik een normale werkgever heb die niet zeikt omdat ik even een peukie rook buiten (hij gaat zelf mee, dus ja). Op mijn werk gaat het er bovendien om dat je je werk afkrijgt en naar behoren doet, dan maken een paar kleine rookpauzes geen verschil...
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_63781639
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Werkgevers genoeg die de rokers gewoon langer door laat werken om die tijd in te halen.
Heb ik ook een beetje dubbel gevoel over.
Niet rokers kijken langer naar een scherm dan rokers, maar dat houd natuurlijk nog niet in dat ze aan het werk zijn.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:30:46 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63781846
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:22 schreef McKillem het volgende:

[..]

Heb ik ook een beetje dubbel gevoel over.
Niet rokers kijken langer naar een scherm dan rokers, maar dat houd natuurlijk nog niet in dat ze aan het werk zijn.
Rokende werknemers al Klink kunnen beter zo min mogelijk productief zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:03:55 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63782687
quote:
SV Huizen gaat optreden tegen rokers
Huizen, 05-12-2008

Het bestuur van SV Huizen gaat optreden tegen supporters die het rookverbod in het clubgebouw overtreden.

Op haar site wijst de vereniging er nog eens op dat het rookverbod in de horeca een overheidsmaatregel is. Maar het bestuur is wel verantwoordelijk voor de uitvoering.

Een van de maatregelen van het bestuur is de doorberekening van eventuele boetes aan de overtreders.
[..]
pi_63783376
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Zuig je dat ook weer uit je duim of zo? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord, en ik ken heel veel mensen die roken en werken. Niet dat het niet voor zal komen, maar jij doet weer net of dat een algemene zaak is.

Ik begrijp trouwens nog steeds niet wat er op tegen is om rookvrije cafe's en rookcafe's te maken. Dan is iedereen toch tevreden?
pi_63783552
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:28 schreef bloodymary het volgende:

Ik begrijp trouwens nog steeds niet wat er op tegen is om rookvrije cafe's en rookcafe's te maken. Dan is iedereen toch tevreden?
Nee, het gaat erom dat het roken wordt uitgebannen. De rookvrijen willen zelf geen rook, en dus moet iedereen rookvrij door het leven gaan. Anders krijg je allemaal maar verschillen tussen mensen, en dat kunnen we natuurlijk niet hebben want daarvan raken ze in de war. Bovendien willen ze op elk gewenst moment mee kunnen profiteren van wat het wat minder gezondheidsbewuste deel van het land aan gezelligheid creeert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')