abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:16:50 #51
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_63779985
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het is een arbowet, dat staat los van eventueel draagkracht bij ondernemers...
Als het de arbowet is dan wil ik morgen ook een rook vrije werkplek hebben.
Maar dan wel helemaal rook vrij........

Helaas ik werk buiten
Dus alle producten die rook uitstoot hebben mogen van mij dus dan verboden worden.

dit is onzin dat iedereen recht heeft op een rook vrije werk plek.
het is al jaren gewoon rokers pesten omdat een rokende werknemer gewoon minder arbied uren heeft dan een die niet rookt ...

Ik zelf ben een Die hard roker en vind het niet erg dat er op diverse plekken nu niet meer gerookt mag worden.
Nog even mag ik niet meer thuis roken omdat een schilder hier wel eens een rookvrije werk plek wil hebben als hij hier wat komt schilderen.
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:39:18 #52
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63780552
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:16 schreef RAVW het volgende:

[..]

Als het de arbowet is dan wil ik morgen ook een rook vrije werkplek hebben.
Maar dan wel helemaal rook vrij........

Helaas ik werk buiten
Dus alle producten die rook uitstoot hebben mogen van mij dus dan verboden worden.

dit is onzin dat iedereen recht heeft op een rook vrije werk plek.
het is al jaren gewoon rokers pesten omdat een rokende werknemer gewoon minder arbied uren heeft dan een die niet rookt ...

Ik zelf ben een Die hard roker en vind het niet erg dat er op diverse plekken nu niet meer gerookt mag worden.
Nog even mag ik niet meer thuis roken omdat een schilder hier wel eens een rookvrije werk plek wil hebben als hij hier wat komt schilderen.
dit specifieke verbod gaat alleen over tabaksrook. Vandaar dat pure joints nog wel mogen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:59:23 #53
3542 Gia
User under construction
pi_63781074
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou en? Je leest toch ook eerder in de krant dat bij een grootschalige snelheidscontrole een x-aantal automobilisten bekeurd zijn, dan dat je de boete in je bezit hebt.

Dat is toch altijd zo.

Wat een gezeur weer.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:01:38 #54
3542 Gia
User under construction
pi_63781122
quote:

Werkgevers genoeg die de rokers gewoon langer door laat werken om die tijd in te halen.
Half uur langer werken voor 3 rookpauzes.
pi_63781397
Ben ik even blij dat ik een normale werkgever heb die niet zeikt omdat ik even een peukie rook buiten (hij gaat zelf mee, dus ja). Op mijn werk gaat het er bovendien om dat je je werk afkrijgt en naar behoren doet, dan maken een paar kleine rookpauzes geen verschil...
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_63781639
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Werkgevers genoeg die de rokers gewoon langer door laat werken om die tijd in te halen.
Heb ik ook een beetje dubbel gevoel over.
Niet rokers kijken langer naar een scherm dan rokers, maar dat houd natuurlijk nog niet in dat ze aan het werk zijn.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:30:46 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63781846
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:22 schreef McKillem het volgende:

[..]

Heb ik ook een beetje dubbel gevoel over.
Niet rokers kijken langer naar een scherm dan rokers, maar dat houd natuurlijk nog niet in dat ze aan het werk zijn.
Rokende werknemers al Klink kunnen beter zo min mogelijk productief zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:03:55 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63782687
quote:
SV Huizen gaat optreden tegen rokers
Huizen, 05-12-2008

Het bestuur van SV Huizen gaat optreden tegen supporters die het rookverbod in het clubgebouw overtreden.

Op haar site wijst de vereniging er nog eens op dat het rookverbod in de horeca een overheidsmaatregel is. Maar het bestuur is wel verantwoordelijk voor de uitvoering.

Een van de maatregelen van het bestuur is de doorberekening van eventuele boetes aan de overtreders.
[..]
pi_63783376
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Zuig je dat ook weer uit je duim of zo? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord, en ik ken heel veel mensen die roken en werken. Niet dat het niet voor zal komen, maar jij doet weer net of dat een algemene zaak is.

Ik begrijp trouwens nog steeds niet wat er op tegen is om rookvrije cafe's en rookcafe's te maken. Dan is iedereen toch tevreden?
pi_63783552
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:28 schreef bloodymary het volgende:

Ik begrijp trouwens nog steeds niet wat er op tegen is om rookvrije cafe's en rookcafe's te maken. Dan is iedereen toch tevreden?
Nee, het gaat erom dat het roken wordt uitgebannen. De rookvrijen willen zelf geen rook, en dus moet iedereen rookvrij door het leven gaan. Anders krijg je allemaal maar verschillen tussen mensen, en dat kunnen we natuurlijk niet hebben want daarvan raken ze in de war. Bovendien willen ze op elk gewenst moment mee kunnen profiteren van wat het wat minder gezondheidsbewuste deel van het land aan gezelligheid creeert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63783622
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:28 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Zuig je dat ook weer uit je duim of zo? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord, en ik ken heel veel mensen die roken en werken. Niet dat het niet voor zal komen, maar jij doet weer net of dat een algemene zaak is.

Nee, niet-rokers zijn dan niet tevreden. Zij hebben een ongelooflijke drang om dan toch die rookkroeg in te gaan. Een heel eigenaardig fenomeen. Op dit moment begint is die keuze er nl. vaak, roken (al dan niet illegaal) of niet-roken. En de ene keer sta ik met mijn rokende vrienden in zo'n illegale tent, andere keer in een rookvrije kroeg. Wat nou concurrentievervalsing? Want daar gaan ze dan weer mee gooien, maar gooien vooral hun eigen glazen in. Als alle berichtgeving zou kloppen, zou er heel veel vraag naar rookvrije kroegen zijn.........
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:44:12 #62
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63783760
Rokers zijn nu eenmaal asociale mensen die liever thuisblijven dan met vrienden meegaan naar een rookvrije kroeg. Maar hou maar vooral vol dat het niet aan jullie ligt maar aan die gemene niet-rokers en die gemene overheid. Jullie kroegen gaan door jullie eigen gedrag kapot en jullie staan erbij, kijken ernaar en komen op fok klagen. Ik ga nog gewoon naar mijn kroeg waar niks aan de hand is, daar komen tenminste volwassen mensen die niet als een klein kind gaan stampen en krijsen als ze worden tegengewerkt.

Stelletje kinders hier, ga wat zinnigs doen ipv 23 ( ) topics volhuilen over hoe gemeen het allemaal is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63784123
Nee, ik kom nooit meer op een kroeg . Na de invoering van het rookverbod ben ik gewoon nog iedere keer naar dezelfde kroeg gegaan. Een aantal weken geleden riep de eigenaar plots dat het roken weer was toegestaan, na 20.00 uur. Dat is mooi meegenomen, dacht ik. Dus nee, blijf niet weg. Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik mij gewoon netjes aan de regels houd, maar dat ik wel de schurft heb aan het rookverbod.

Overigens, in mijn woonplaats is het inmiddels prima geregeld. Een deel van de kroegen is rookvrij en een ander deel niet. Elke kroegloper weet welk beleid welke kroeg hanteert. En dat werkt perfect. Beide typen tenten trekken klanten'.

Maar nee, zoals hierboven al in aangegeven, niet-rokers willen dat wij allemaal op een lijn zitten. Dus die hekelen deze gang van zaken. Straks lezen we ook allemaal ook dezelfde kranten, eten hetzelfde en kijken naar een televisiezender. Want o wee je gebeente als je anders denkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door KoosVogels op 05-12-2008 15:26:13 ]
pi_63784219
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:44 schreef ethiraseth het volgende:
Rokers zijn nu eenmaal asociale mensen die liever thuisblijven dan met vrienden meegaan naar een rookvrije kroeg. Maar hou maar vooral vol dat het niet aan jullie ligt maar aan die gemene niet-rokers en die gemene overheid. Jullie kroegen gaan door jullie eigen gedrag kapot en jullie staan erbij, kijken ernaar en komen op fok klagen. Ik ga nog gewoon naar mijn kroeg waar niks aan de hand is, daar komen tenminste volwassen mensen die niet als een klein kind gaan stampen en krijsen als ze worden tegengewerkt.

Stelletje kinders hier, ga wat zinnigs doen ipv 23 ( ) topics volhuilen over hoe gemeen het allemaal is.
Ik geef al aan dat in mijn vriendengroep afwisselend in een rook of rookvrije tent staan. Beide partijen zijn er helemaal tevreden mee. Niks asociaals aan.

Jij gaat naar jouw kroeg, ik naar mijn kroeg. Waarom mag dat niet?

En jij bent net zo een kind, elke topic toch even een berichtje posten .
pi_63784389
quote:
Rokers zijn nu eenmaal asociale mensen die liever thuisblijven dan met vrienden meegaan naar een rookvrije kroeg.
Ik heb al vrienden en die willen meestal niet naar een rookvrije kroeg. Dat jij geen vrienden hebt om mee te gaan naar een rookvrije kroeg is geen maatschappelijk probleem dat overheidsingrijpen behoeft.
pi_63784591
hier staan de asbakken alweer op tafel
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:47:46 #67
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63785200
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:18 schreef boyv het volgende:
hier staan de asbakken alweer op tafel
een paar boetes en ze gaan weer van tafel
[..]
pi_63785455
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:47 schreef MikeyMo het volgende:[..]
een paar boetes en ze gaan weer van tafel
En dan gaan we er niet meer heen, vermaken we ons wel weer zonder de kroeg net als een paar maanden geleden.
  vrijdag 5 december 2008 @ 18:30:44 #69
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63788776
quote:
Biljarters in het nauw door negeren rookverbod

Door RAFFI TRAPMAN

ALPHEN - Biljarten met een sigaretje in de hand: het gebeurt in De Heul, maar het is verboden. De Alphense biljartvereniging die het café aan de Oudshoornseweg als uitvalsbasis heeft, is dan ook op de vingers getikt door de Koninklijke Nederlandse Biljartbond.

Aanleiding is een klacht van een tegenstander die bij het spelen van de competitiewedstrijd in De Heul werd geconfronteerd met rokers. ,,Hij stuurde een brief naar het bestuur van de bond,'' zegt Jan van Klaveren, penningmeester van biljartvereniging De Heul.

Tot uitsluiting van de competitie leidde het voor de Alphense biljarters niet. Wel zijn er afspraken gemaakt over hoe om te gaan met klachten. Van Klaveren: ,,Wij moeten onze tegenstanders twee weken van tevoren bellen om te melden dat er in De Heul wordt gerookt. Hebben zij daar bezwaar tegen, dan wijken we uit naar buurthuis Westerhaven of spelen de wedstrijd uit.''

Die lezing wordt bevestigd door Hans van Aalst, voorzitter van het district Veen- en Rijnstreek van de bond. ,,Er mogen geen wedstrijden gespeeld worden in ruimten waar wordt gerookt. Nou kunnen wij heel streng zijn, maar we hebben besloten af te wachten of de tegenstander bezwaar maakt.''

Volgens Van Aalst, zelf een roker, is De Heul het enige café waar de biljarters spelen in een niet-rookvrije omgeving. ,,In de andere cafés in ons district speelt dat probleem voor zover ik weet niet. De meeste wedstrijden worden ook niet in cafés gespeeld.''

Biljartvereniging De Heul telt vier teams met in totaal dertien spelers. Op maandag-, dinsdag- en woensdagavond zijn de biljarters te vinden in het Alphense café.

Hoewel Van Klaveren en ook zijn teamgenoten niet roken hebben zij zelf geen bezwaar tegen het opsteken van een sigaretje onder de wedstrijd. ,,Wij mogen het café gebruiken om te biljarten. We zijn niet de eigenaar. Dus zeggen we ook niet bij de bar: stop met roken, want wij gaan een wedstrijd spelen.''

Bovendien blijken veel tegenstanders verheugd te zijn wanneer zij vernemen dat café De Heul het rookverbod negeert. Van Klaveren: ,,Er zijn zelfs jongens bij die zeggen: kunnen wij voortaan niet bij jullie spelen.''
[..]
pi_63798008
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

Overigens, in mijn woonplaats is het inmiddels prima geregeld. Een deel van de kroegen is rookvrij en een ander deel niet. Elke kroegloper weet welk beleid welke kroeg hanteert. En dat werkt perfect. Beide typen tenten trekken klanten'.
Je bedoelt zeker in een gedeelte van de kroegen hebben ze een rookruimte (rookvrije kroeg) en de andere kroegen overtreden ze het rookverbod want ze hebben zo een last van de kroegen met rookruimte
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_63803323
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 00:41 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Je bedoelt zeker in een gedeelte van de kroegen hebben ze een rookruimte (rookvrije kroeg) en de andere kroegen overtreden ze het rookverbod want ze hebben zo een last van de kroegen met rookruimte
Nee, zo werkt het niet. Je hebt gewoon een paar kroegjes waar de klant voor de deur moet staan wanneer die een peuk wil roken. En een aantal kroegen waar je gewoon lekker binnen kunt roken.

Prima, naar ik dacht
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:35:50 #72
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_63807576
Feit blijft natuurlijk dat iedere werknemer het recht heeft zoveel mogelijk beschermd te worden tegen schadelijke stoffen en gevaarlijke situaties. Vandaar dat er bepaalde, verplichte, protocollen zijn om asbest te verwijderen, mag een schilder niet zomaar iedere verf gebruiken, hebben steigerbouwers bepaalde beschermende regels en is er een rookverbod op de werkvloer, waarvan de horeca nu geen uitzondering meer is.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:36:41 #73
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_63807590
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet. Je hebt gewoon een paar kroegjes waar de klant voor de deur moet staan wanneer die een peuk wil roken. En een aantal kroegen waar je gewoon lekker binnen kunt roken.

Prima, naar ik dacht
Ik vind het aardig asociaal wat betreft de eigenaar naar zijn medewerkers dacht ik zo. Of betreft het hier eenmanszaken.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:52:19 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63807842
ach ja, uiteindelijk snijden de kroegeigenaren zichzelf enkel maar in de vingers. Sinds kort zijn de reacties van mensen op de zeurende kroegeigenaren steeds negatiever. Ik krijg de indruk dat men dat gezeur van ze wel beu begint te worden... als dat zo is dan doe je jezelf alleen maar schade aan door telkens in de media te blijven kankeren. Helemaal als er ondernemers zijn die wel ondanks het rookverbod gewoon goed draaien met hun kroeg. Dan ligt het probleem toch vaak gewoon bij de kroegeigenaar en niet bij deze wet kennelijk...
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:02:06 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63807993
quote:
Asbakken blijven in Cosy Place

GOUDA - De asbakken maken nog net zo goed deel uit van het interieur als de krukken aan de bar en de tapijten op de tafels. Eigenares Magda Tonkes van het Goudse café Cosy Place aan de Zeugstraat piekert er niet over zich te houden aan het rookverbod. ’Ik laat mijn klanten niet in de kou staan’ is haar stelling.

Zelf rookt ze niet. ,,Nooit gedaan ook, van mij mogen ze morgen alle tabaksfabrieken sluiten.’’ Maar aangezien die sigaretten nog altijd legaal te koop zijn, weigert Magda Tonkes, eigenares van café Cosy Place aan de Goudse Zeugstraat, haar klanten het rookverbod op te leggen. ,,Daar ben ik vanaf dag één ook heel eerlijk in geweest. Minister Klink zei zelf laatst op televisie dat hij weleens stiekem een sigaar opsteekt, maar persoonlijk houd ik niet zo van dat geniepige gedoe.’’
De eerste boete is al binnen. ,,<NO1>Ze hebben onlangs controle gehouden, i<NO>Ik ben niet de enige zaak die een prent heeft gehad. Er stond nog geen bedrag op, wel dat het in het uiterste geval kan oplopen tot 18.500 euro.’’
Toch is Tonkes daar niet bang voor. ,,Ik voel gewoon dat ik in mijn recht sta en ik ga dit gevecht aan, tot de hoogste instanties aan toe als het moet.’’
Volgens Tonkes bestaat het grootste deel van haar vaste klantenkring uit hardwerkende mensen, die het verdienen om in het café een peuk op te steken. ,,Ze leggen een kaartje en roken een peuk. Die dingen horen nu eenmaal bij elkaar.’’ Een van de vaste klanten is een dame, die Gouda bezoekt voor de fysio. ,,Als ze binnenkomt helpen we haar in de stoel en doen een kussentje onder haar voeten, want ze is slecht ter been. Moet ik haar dan de straat op sturen als ze een sigaretje wil roken?’’
Tonkes vindt dat niet alleen onvriendelijk. ,,Het is ook nog eens geen gezicht, zo’n rijtje rokende mensen voor de deur.’’ Dat het rookverbod mede is ingevoerd om het eigen personeel te beschermen, is volgens Tonkes ‘je reinste onzin’. Barman René van den Brink rookt zelf namelijk ook de hele dag. ,,Als hij voor elk sigaretje naar buiten moet, staat er niemand achter de bar. Ik zie het zo: als je niet tegen bloed kan, moet je geen dokter worden. Kun je niet tegen rook? Dan is de horeca misschien niet jouw plek.’’
Ga maar naar de rechter dan
quote:
Horeca heeft het moeilijk

Terwijl de meeste gevestigde horeca-ondernemers in Stad geen last lijken te hebben van het rookverbod, hoge huren en een daling van bezoekers, kost het nieuwkomers op de Grote Markt en Belfort grote moeite om het hoofd boven water te houden.

Zo verkeert grand café Try Out in zwaar weer en heeft café Horizon recent de deuren moeten sluiten. Restaurant Chalet Ange op het Belfort werd onlangs al verkocht en ook loungebar Chipriani en brasserie De Passage in de Bottelaarspassage staan te koop.

,,Het is een opeenstapeling van factoren", aldus Wilco van der Heijden, eigenaar van Try Out. ,,Met het teruglopen van de bezoekersaantallen worden de hoge huurlasten vanzelf een blok aan je been", stelt hij. ,,Om het dramatisch te noemen is wat te zwaar, maar het gaat niet goed."

Ondanks dat Linda Eisses, eigenaresse van De Passage, dertien goede jaren heeft gehad, zet ook zij haar zaak nu te koop. ,,Hoewel de huur hetzelfde is als tien jaar geleden, wordt het steeds lastiger omdat er minder klanten komen. In de ochtenduren is het hier uitgestorven en op koopavond loopt iedereen alleen maar. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren veel nieuwe zaken bijgekomen."

Volgens Gerry Otten, eigenaar van café Men at Work en voorzitter van Horeca Grote Markt, is dit inderdaad één van de belangrijkste oorzaken waarom nieuwe uitbaters niet overleven. ,,Het opstarten van een horeca-onderneming is altijd moeilijk, maar met de hoeveelheid waarmee dit de afgelopen twee jaar in het nieuwe Stadshart gebeurd is, wordt het wel heel erg moeilijk'', zegt Otten. ,,Almeerders gaan blijkbaar toch graag naar een tent waar kennissen positief over zijn en kijken dan niet meer verder dan wat ze al kennen. Het is jammer dat nieuwe zaken hierdoor geen kans krijgen, ook zij moeten ontdekt worden."
[..]
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:06:06 #76
pi_63809070
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:36 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik vind het aardig asociaal wat betreft de eigenaar naar zijn medewerkers dacht ik zo. Of betreft het hier eenmanszaken.
Het is nog veel asocialer om rokende medewerkers te dwingen niet te roken in een rookomgeving.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:23:56 #77
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63810789
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is nog veel asocialer om rokende medewerkers te dwingen niet te roken in een rookomgeving.
de medewerkers mogen toch hun nicotineshot toedienen in een rookruimte?
[..]
  zaterdag 6 december 2008 @ 21:12:24 #78
pi_63811918
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de medewerkers mogen toch hun nicotineshot toedienen in een rookruimte?
Medewerkers mogen vanwege hun "rechten" niet in de rokersruimte komen. Ze moeten buiten roken
  Forum Admin zondag 7 december 2008 @ 06:54:45 #79
232445 crew  Specularium
pi_63818927
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Medewerkers mogen vanwege hun "rechten" niet in de rokersruimte komen. Ze moeten buiten roken
Ik vraag het me eigenlijk af.
Mag een medewerker tijdens een pauze even roken in het rookhok?
pi_63819004
quote:
Op zondag 7 december 2008 06:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik vraag het me eigenlijk af.
Mag een medewerker tijdens een pauze even roken in het rookhok?
Lijkt me wel.
Zolang hij daar maar niet werkt.
in a crowd you lose humanity
  Forum Admin zondag 7 december 2008 @ 08:31:48 #81
232445 crew  Specularium
pi_63819037
quote:
Op zondag 7 december 2008 06:54 schreef Specularium het volgende:

[..]
medewerker
quote:
Op zondag 7 december 2008 08:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Lijkt me wel.
Zolang hij daar maar niet werkt.
pi_63819048
quote:
Op zondag 7 december 2008 08:31 schreef Specularium het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoelde dat hij niet in het rookhok mag werken: oftewel serveren, glazen afruimen etc.

Een medewerker van een kantoor mag ook gewoon in het rookhok van het kantoor roken.
  zondag 7 december 2008 @ 10:35:54 #83
pi_63819756
quote:
Op zondag 7 december 2008 08:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat hij niet in het rookhok mag werken: oftewel serveren, glazen afruimen etc.

Een medewerker van een kantoor mag ook gewoon in het rookhok van het kantoor roken.
Dat rookhok is dan ook voor personeel bedoeld.
pi_63819967
En waarom zou een medewerker van een café in zijn pauze niet in de rookruimte mogen zitten?
  zondag 7 december 2008 @ 11:08:53 #85
pi_63820103
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:55 schreef Wombcat het volgende:
En waarom zou een medewerker van een café in zijn pauze niet in de rookruimte mogen zitten?
Omdat de bedrijfsleider iemand de rookruimte in kan sturen om te bedienen en op te ruimen met als smoes dat ie pauze heeft. En dat is zwaar crimineel en concurentie vervalsend.
pi_63820164
quote:
Rokers zijn nu eenmaal asociale mensen die liever thuisblijven dan met vrienden meegaan naar een rookvrije kroeg.
  † In Memoriam † zondag 7 december 2008 @ 11:40:32 #87
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63820502
quote:

En dan in een gebouw van 11 verdiepingen 1 rookruimte/unit hebben op het parkeerdek waardoor rokende werknemers eerst op de lift moeten wachten (kost nog meer tijd) en dus voor 1 rookpauze dus ruim een kwartier kwijt zijn. (gebouw SoZaWe Groningen, de zwarte doos)
  † In Memoriam † zondag 7 december 2008 @ 11:44:53 #88
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63820552
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dit specifieke verbod gaat alleen over tabaksrook. Vandaar dat pure joints nog wel mogen
Typisch eigenlijk, vraag mij af wat er gaat gebeuren als ik bij mijn werkgever een pure joint opsteek op een willekeurige plaats. Men zou je daarvoor dus eigenlijk niet kunnen ontslaan.
  zondag 7 december 2008 @ 11:56:30 #89
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63820730
doorgaans stelt een werkgever het niet op prijs wanneer men verdovende middelen gebruikt onder werktijd. Ik ken geen werkgevers die het tof vinden als hun werknemers blowen onder werktijd
[..]
  zondag 7 december 2008 @ 12:25:52 #90
pi_63821162
quote:
Op zondag 7 december 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
doorgaans stelt een werkgever het niet op prijs wanneer men verdovende middelen gebruikt onder werktijd. Ik ken geen werkgevers die het tof vinden als hun werknemers blowen onder werktijd
Personeel in coffeeschops blowt meestal wel. En in de horeca is het heel normaal om met de klant een pilsje mee te drinken.
pi_63828063
Je zou toch denken dat kroegen waar nog steeds gerookt mag worden, onderhand wel zo verstandig zijn om daar niet mee in de publiciteit te komen. Maar nee hoor... er duiken nog steeds berichten op over notoire wetsovertreders. Inmiddels mag toch wel duidelijk zijn dat de VWA die toko's dan bewust opzoekt? Het is zoiets als een grote sticker op je auto plakken met de tekst "ik bumperkleef voortdurend" en het dan gek vinden dat de politie je eens aanhoudt.
pi_63828351
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:32 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou toch denken dat kroegen waar nog steeds gerookt mag worden, onderhand wel zo verstandig zijn om daar niet mee in de publiciteit te komen. Maar nee hoor... er duiken nog steeds berichten op over notoire wetsovertreders. Inmiddels mag toch wel duidelijk zijn dat de VWA die toko's dan bewust opzoekt?
Dat heb je soms met mensen die vinden dat hun onrecht wordt aangedaan. Waar de ene partij liegt en bedriegt en zich uitput in valse voorwendselen en smoesjes, heb je ook mensen die uit een oprechte overtuiging handelen, en die strijden dan met open vizier.

Die mensen willen ook niet ongestoord het rookverbod overtreden, die mensen willen van het rookverbod af.
pi_63828647
Vanmiddag kreeg ik een blaadje in de handen gedrukt van 1 of andere rat waar in staat waarom we allemaal zouden moeten stoppen met roken.

Dan heb ik zoiets van, godverdomme. A: rook ik niet dus waarom rijkt die oelul mij uberhaupt deze propaganda uit. En B: wanneer gaan we eens terug naar die tijd dat iedereen zich weer eens voornamelijk met zichzelf gaat bemoeien in plaats van een ander.
Dat je dat rookverbod over toejuicht is tot daar aan toe, maar dit is wel weer een hele stap verder hoor. Een hele hetze stichten.
Mongolen.
pi_63834240
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat heb je soms met mensen die vinden dat hun onrecht wordt aangedaan. Waar de ene partij liegt en bedriegt en zich uitput in valse voorwendselen en smoesjes
Rokers?
Of kroegeigenaren die willens en wetens de wet overtreden?
quote:
, heb je ook mensen die uit een oprechte overtuiging handelen, en die strijden dan met open vizier.
De Controleurs van de VWA
quote:
Die mensen willen ook niet ongestoord het rookverbod overtreden, die mensen willen van het rookverbod af.
Ik ken ook wel een paar verboden waar ik vanaf wil... maar daarom kan ik nog wel erkennen dat er goede redenen voor zijn die zwaarder wegen dan mijn belangen.
  zondag 7 december 2008 @ 21:49:52 #95
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63834755
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

McDonalds verbieden!
Ik zag je in een ander topic ook al roepen dat stichtingen verboden moesten worden. Is dat een zeldzame vorm van Tourette waar jij aan leidt soms?

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanulleke op 07-12-2008 21:56:31 ]
Life is what you make it.
  zondag 7 december 2008 @ 22:07:10 #96
pi_63835377
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:49 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik zag je in een ander topic ook al roepen dat stichtingen verboden moesten worden. Is dat een zeldzame vorm van Tourette waar jij aan leidt soms?
Het is de consequentie van de (door anti-rokers) gebruikte argumenten.
pi_63835389
quote:
Op zondag 7 december 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
koffie?

tijd om personeel te verbieden
  zondag 7 december 2008 @ 22:21:02 #98
pi_63835873
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:34 schreef mgerben het volgende:

[..]

Rokers?
Of kroegeigenaren die willens en wetens de wet overtreden?
[..]

De Controleurs van de VWA
[..]

Ik ken ook wel een paar verboden waar ik vanaf wil... maar daarom kan ik nog wel erkennen dat er goede redenen voor zijn die zwaarder wegen dan mijn belangen.
De vrijheid om zo veel mogelijk je eigen keuzes te maken weegt zwaarder dan het waandenkbeeld van enkelen die zich gedwongen voelen naar plaatsen te gaan waar ze niet willen zijn.
  zondag 7 december 2008 @ 22:28:11 #99
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63836180
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:07 schreef boyv het volgende:

[..]

koffie?

tijd om personeel te verbieden
Koffie is een stimulant, waar cannabis verdovend is. Overigens is koffie niet verboden terwijl cannabis vooralsnog enkel gedoogd wordt.

Om PV voor te zijn, ja, XTC. Coke, Speed en andere Amfetamnines zijn ook stimulanten
[..]
  zondag 7 december 2008 @ 22:46:35 #100
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63836844
Koffie is niet echt een stimulant. Dat lijkt zo omdat gebruikers gedurende de afkickperiodes inkakken.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')