quote:Op woensdag 3 december 2008 13:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik hoop dat je een maximale straf krijgt voor zo'n dom ondoordacht grapje
Totaal niet nadenken wat er gebeurt als iemand het niet in de gaten heeft en daardoor lelijk ten val kan komen![]()
Jah of ze remde af omdat er 2 fietsen op het fietspad lagen... :Squote:Vanwege het feit dat ze wist dat ze gecontroleerd zou gaan worden en daartoe vaart had geminderd en de voor haar fietsende groep, werd voorkomen dat de bromfietser op volle snelheid over de neergelegde fietsen zou zijn gereden, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Ik zou eerst nog eens heel goed je positie nakijken, markelo zelf vindt je terug op 52 graden noorderbreedte. (en 6 graden oosterlengte, ook belangrijk mee te nemen)quote:Op woensdag 3 december 2008 13:09 schreef sies90 het volgende:
· Het was bijna half 5 en het was al niet meer donker; er was sprake van duisternis (n.b. ik heb een tabel waarin schemering en duisternis worden weergegeven bij 40o noorderbreedte (Nederland) erop nageslagen en het klopt: voor 04.30 uur op 4 mei is het al schemerig);
Poging tot doodslagquote:Op woensdag 3 december 2008 15:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Achterlijke mongool. Als ik een van die fietsers was had ik aangifte gedaan wegens poging tot doodslag of ernstige mishandeling, mogelijk de dood tot gevolg hebbende.
Daar gaat het niet om. Het is het opzettelijk creeren van een gevaarlijke situatie met mogelijk zeer ernstige afloop. Hoewel het mischien niet zo erg lijkt, kunnen hierdoor levensgevaarlijke ongelukken gebeuren. Je bent gewoon niet goed snik als je zoiets doet.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Poging tot doodslag![]()
![]()
Jij fietst meestal geblinddoekt met 80 km/h een heuvel op?
wees schuldbewust, erken dat je een gevaarlijke situatie creeerde en neem je straf als een vent.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:30 schreef sies90 het volgende:
Maar ik moet vrijdag voorkomen, dus ik heb liever nog wat tips, of nuttige reacties. Daarna discussieren we wel verder over de dingen die niet in mijn zaak van belang zijn.
gr.
Dit argument haal je steeds aan, terwijl ik dat nou juist een heel zwak argument vind. Je kan het één keertje roepen tegen de rechter om wat goodwill proberen te kweken, maar hang er geen heel relaas aan op. Jouw argument dat het helemaal niet zo donker was, en dus helemaal niet zo gevaarlijk, vind ik veel sterker.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:26 schreef sies90 het volgende:
... het was niet onze bedoeling om mensen tegen de fietsen te laten rijden, ...
en dan als je pech hebt een rechter die (in mijn opinie trouwens dan terecht) vind dat je de ernst van de situatie nog steeds zwaar onderschat en dat in wenst te peperen.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dit argument haal je steeds aan, terwijl ik dat nou juist een heel zwak argument vind. Je kan het één keertje roepen tegen de rechter om wat goodwill proberen te kweken, maar hang er geen heel relaas aan op. Jouw argument dat het helemaal niet zo donker was, en dus helemaal niet zo gevaarlijk, vind ik veel sterker.
Een rechter vormt zijn oordeel op basis van feiten, niet op basis van slechts een onderbuikgevoel zoals jij dat doet. Jij was er niet bij (en ik ook niet), je weet niet hoe donker het was en dus hoe gevaarlijk het was. Oordeel er dan ook niet over.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:58 schreef simmu het volgende:
[..]
en dan als je pech hebt een rechter die (in mijn opinie trouwens dan terecht) vind dat je de ernst van de situatie nog steeds zwaar onderschat en dat in wenst te peperen.
*zucht*quote:Op donderdag 4 december 2008 10:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een rechter vormt zijn oordeel op basis van feiten, niet op basis van slechts een onderbuikgevoel zoals jij dat doet. Jij was er niet bij (en ik ook niet), je weet niet hoe donker het was en dus hoe gevaarlijk het was. Oordeel er dan ook niet over.
Natuurlijk wel. Je gaat toch niet beweren dat als dit zich op klaarlichte dag had afgespeeld, er ook een hele gevaarlijke situatie was ontstaan? In het donker wel, in het licht niet. Dit geval zit er ergens tussenin, en aangezien wij beide niet weten wat de situatie toen was kunnen wij daar dus geen gefundeerd oordeel over vellen.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:25 schreef simmu het volgende:
[..]
*zucht*
dat bedoel ik dus. feit is dat er fietsen lagen op een fietspad en dat ts en zn maten die daar expres weggelgd hebben. of het al dan niet donker was boeit dan ook gene ene zak,
quote:net zomin of dat die bromfietser die fietsen al dan niet vooraf zag liggen.
Nogmaals, een recher kijkt voornamelijk naar feiten.quote:als ts dan begint te piepen tegen zo'n rechter dat het heus licht genoeg was, en dat ze het niet zo bedoelden en blablabla kan je dus krijgen dat die rechter oordeelt dat ts de ernst van de situatie nog steeds onjuist inschat en dat meeneemt in de strafbepaling.
Exact, het is de taak van de rechter om te bepalen óf hij schuldig is, en zo ja, wat zijn straf moet zijn. Jij zegt ik jouw post "in mijn opinie terecht". Jij bent geen rechter, en je hebt niet de beschikking over de benodigde feiten. Ik vind het dus "vreemd" dat jij op basis hiervan dan al een opinie kan vormen.quote:dat heeft niets met onderbuikgevoelens te maken, maar alles met de taak van een rechter om een passende straf te bepalen.
En daar verschillen jij en de agenten dus blijkbaar van mening.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:19 schreef sies90 het volgende:
L. Denninger, ik beken mijn fout wel. We hadden die fietsen niet op het fietspad mogen leggen. maar ik word veroordeel om: Baldadigheid plegen waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht.
gevaar? was er niet, omdat je de fietsen ziet liggen en je er alleen voor moet stoppen.
Met deze terminologie in de rechtbank gaat het 100% niet werken.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:45 schreef simmu het volgende:
laat ff weten hoe het afgelopen is, ik ben wel nieuwsgierig of de "man, zeik niet zo er was geen gevaarlijke situatie" - aanpak gaat werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:18 schreef boskameel het volgende:
Lol, toeval, ik heb vorige week vanaf een viaduct bakstenen naar beneden gekeild met een aantal maten. Gelukkig was het helder weer, dus auto's konden het gewoon zien aankomen. Het is toch niet mijn schuld als ze worden geraakt? Moeten ze maar oppassen vind ik.Ja, de kans op een dodelijk ongeval is inderdaad even hoogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijkant iedere jongere heeft in die week (hemelvaart, bevrijdingsdag) daar in de regio teveel drank op.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:18 schreef sies90 het volgende:
ik vond het toen gwoon grappig, alcohol op enz.
Met je brommer ?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:17 schreef riX- het volgende:
Wat stelt iedereen zich aan! Ongelovelijk, er liggen een paar fietsen op de weg, so what? Er gebeuren wel eens gekkere dingen als je terug komt van de disco nietwaar?
Ik hoor hier dingen als levensgevaarlijk, poging tot doodslag etc. Ook al zou je over die fietsen rijden, dan val je met je slakkengangetje, en wat dan nog?
Sterker nog, je kunt zelfs je nek breken. Ziedaar het gevolg van deze debiele actie, de dood tot gevolg hebbende.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Met je brommer ?
"En wat dan nog ?" - Nou, dat ik geen zin heb om op m'n bek te gaan door een groepje dronken eikels dat net een clown te weinig heeft om een circus te kunnen beginnen.
Ook met een slakkegangetje kun je verkeerd terechtkomen en je pols breken of je tanden uit je bek vallen.
Ja, volgens jouw definitie kan je driekwart van Nederland aanklagen voor poging tot doodslag. Nooit iemand een duwtje gegeven?quote:Op donderdag 4 december 2008 17:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Sterker nog, je kunt zelfs je nek breken. Ziedaar het gevolg van deze debiele actie, de dood tot gevolg hebbende.
Ja, wees een vent, geef eerlijk toe dat je dronken was en niet goed over de gevolgen nadacht en spijt hebt dat je zoiets doms hebt kunnen doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:19 schreef sies90 het volgende:
Iemand nog een oordeel hierover, en hoe denkt u dat de rechter op deze verweringen zal reageren?
gr.
Dat is niet aan jou om te beoordelen. Jij hebt gewoon geen gevaarzetting te creeren, al zeker niet opzettelijk.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:57 schreef sies90 het volgende:
Het gaat erom dat iemand niet over die fietsen valt, omdat ze zichtbaar waren. Dus als er iemand heel langzaam had gefietst had je er ook vol tegen aan kunnen fietsen en je nek breken?? je kijkt toch op de weg, en je ziet toch dat er wat voor je is. Als het donker is snap ik dat je dan weinig zicht hebt, en dan gevaarlijker zou worden, maar de fietsen waren al op ruime afstand zichtbaar.
Voor zover ik weet is dat onder de 16 jaar.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:14 schreef k_man het volgende:
Het is serieus. Onder de 18 wordt je boete gehalveerd.
Dit is je sterkste argument denk ikquote:TS schreef:
· Wij wilden een grap uithalen bij onze vrienden en het was volgens ons niet gevaarlijk wat wij deden; anders hadden wij het ook niet gedaan;
Goeie advocaat !quote:Op donderdag 4 december 2008 21:35 schreef sies90 het volgende:
Lul niet zo dom. Als je mocht kiezen tussen een waarschuwing en het besef dat je weet dat je fout zat of een boete van 150 euro en het besef dat je fout zat.
een advocaat heeft mij dit advies gegeven, en heb veel met hem besproken. hij zal vast niet zoiets opstellen als hij denkt dat het niet werkt.
Je hebt niets te kiezen schat, de rechter doet dat.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:35 schreef sies90 het volgende:
Lul niet zo dom. Als je mocht kiezen tussen een waarschuwing en het besef dat je weet dat je fout zat of een boete van 150 euro en het besef dat je fout zat.
een advocaat heeft mij dit advies gegeven, en heb veel met hem besproken. hij zal vast niet zoiets opstellen als hij denkt dat het niet werkt.
Touwtje over het fiestpad op nekhoogte wat goed zichtbaar is moet ook kunnen?quote:Op donderdag 4 december 2008 19:10 schreef sies90 het volgende:
Deze situatie was niet gevaarlijk omdat de fietsen duidelijk zichtbaar waren."als het pikkedonker was geweest, op een weg waar ook auto's 80km/u kunnen rijden, of bijvoorbeeld na een bocht waardoor je maar een heel kort moment had om te remmen, dan was het gevaarlijk geweest en zou ik het terecht hebben gevonden dat ik veroordeeld zou worden.
in mijn situatie zag je de fietsen van een afstand die groot genoeg was om minimaal 5 keer te stoppen.
Eeuh, in het schemer zie je nog minder goed dan als het echt donker is, dit oa door de steeds wisselende schaduwen etc. En als je met 40+ km/h uur op een stel fietsen inrijdt met een scooter krijg je een mooie salto en/of sliding gok ik, heb je enig idee wat voor krachten daar bij vrij komen? Collega van me ging op een afrit met 80km/h uur onderuit op de motor en gleed 35 meter door, dat is nagemeten door de politie btw, en nou weet ik de exacte wiskunde niet bij 40km/h, maar ik denk toch wel dat 10 meter moet lukken, hoelang denk je dat een gemiddelde spijkerbroek tegen zoveel geweld kan? En nog leuker, wat voor wonden dat wel niet oplevert?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:17 schreef riX- het volgende:
Wat stelt iedereen zich aan! Ongelovelijk, er liggen een paar fietsen op de weg, so what? Er gebeuren wel eens gekkere dingen als je terug komt van de disco nietwaar?
Ik hoor hier dingen als levensgevaarlijk, poging tot doodslag etc. Ook al zou je over die fietsen rijden, dan val je met je slakkengangetje, en wat dan nog?
Je hebt gewoon pech dat op dat moment de politie langskwam. Waar moet je voorkomen trouwens? Almelo/Enschede?
Stel, je staat bij een concert op een stevige houten picknick tafel, en een vriend van je denkt lollig te wezen en geeft een flinke por tegen die tafel. Beetje elkaar dollen, zeg maar in de lijn van jouw 1e voorbeeld. Maar wat nou als je valt, en de linkerkant van je gezicht openhaald aan het inmiddels versplinterde glas van je pot bier?quote:Op donderdag 4 december 2008 19:10 schreef sies90 het volgende:
dat bedoel ik hephaistos. Deze situatie was niet gevaarlijk omdat de fietsen duidelijk zichtbaar waren."als het pikkedonker was geweest, op een weg waar ook auto's 80km/u kunnen rijden, of bijvoorbeeld na een bocht waardoor je maar een heel kort moment had om te remmen, dan was het gevaarlijk geweest en zou ik het terecht hebben gevonden dat ik veroordeeld zou worden.
in mijn situatie zag je de fietsen van een afstand die groot genoeg was om minimaal 5 keer te stoppen.
Ik geef nu even een ander voorbeeld:
1.
Stel je geeft iemand een zachte stomp als gein, er gebeurt dan niks ernstigs.
Dit is er in mijn situatie gebeurt. De fietsen waren duidelijk zichtbaar en ze waren niet verdekt opgesteld.
2.
Je geeft iemand een harde stomp en er ontstaat een inwendige bloeding. Dit is wel gevaarlijk. Een lullig stompje niet(miss wel ff pijnlijk maar niet gevaarlijk.
Dit zou ik vergelijken met het in het pikkedonker een fiets op een weg leggen waar auto's 80 mogen rijden, of net na een bocht waardoor je ze heel laat ziet liggen.
gr.
De scooter haalde je vrienden in. Wat als dat vlak voor jullie fietsen was gebeurd?quote:Op donderdag 4 december 2008 19:10 schreef sies90 het volgende:
Deze situatie was niet gevaarlijk omdat de fietsen duidelijk zichtbaar waren."als het pikkedonker was geweest, op een weg waar ook auto's 80km/u kunnen rijden, of bijvoorbeeld na een bocht waardoor je maar een heel kort moment had om te remmen, dan was het gevaarlijk geweest en zou ik het terecht hebben gevonden dat ik veroordeeld zou worden.
quote:Op donderdag 4 december 2008 09:03 schreef simmu het volgende:
wees schuldbewust, erken dat je een gevaarlijke situatie creeerde en neem je straf als een vent.
Dude, je bent zelfs voor de rechter geweest en die heeft je een boete opgelegd.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:27 schreef sies90 het volgende:
Iedereen doet alsof de kans dat de scooter over de fietsen was gevallen ontzettend groot was, maar dat was helemaal niet zo omdat ze het zelf heeft bevestigd, en de fietsers ook. De fietsen waren goed zichtbaar. Tuurlijk zat er gevaar in de situatie. Maar er is altijd en overal om je heen gevaar. Op wat voor manier dan ook. Ik vond gewoon dat de gevaargrens in deze situatie te laag lag om hiervoor 150 euro boete te krijgen. Ook omdat ik nu ook besef dat het niet slim was om te doen.
Ja, want het uitgaansleven is de maatstaf voor wat wel en wat geen overmatig alcoholgebruik is. Overbodig figuur.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:22 schreef sies90 het volgende:
De officier van justitie vond de boete wel terecht, met als reden dat ik door het zeer hoge drankgebruik op 17 jarige leeftijd(sorry hoor, maar als zij 8 al veel vind, waarvan er ook al 4 uit mijn bloed zijn moet ze is een keer het uitgaansleven instappen).
Hoezo? Wil je geen moderator worden?quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:22 schreef sies90 het volgende:
Toen vroeg de rechter of ik boswachter wilde worden en zei ik nee, dat niet.
Er is een reden waarom beginnende bestuurders geen alcohol mogen drinken als ze nog moeten rijden. Je bevestigt zelf alle vooroordelen die er bestaan over onverantwoorde zuiplappen.quote:sorry hoor, maar als zij 8 al veel vind, waarvan er ook al 4 uit mijn bloed zijn moet ze is een keer het uitgaansleven instappen
Mooi.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:22 schreef sies90 het volgende:
Een boete van 150 euro dus.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:22 schreef sies90 het volgende:
Een boete heeft niks geen meerwaarde voor mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |