abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63723579
ik heb op 4 mei na het uitgaan in een lollige bui een grap uitgehaald met een kameraad. ik zal het proces verbaal ff noteren:

op zondag 4 mei 2008, omstreeks 04.25 uur, reden wij, verbalisanten, in een opvallend dienstvoertuig, komende uit de richting Markelo, over de Goorseweg te Markelo, gemeente Hof van Twente, in de richting Goor.

op het verplichte fietspad behorende bij die weg, welke onverlicht is, zagen wij een bromfiets in dezelfde richting rijden, welke wij aan een controle terzake de Wegenverkeerswet 1994, wilde onderwerpen.

Op het moment dat 1e verbalisan naast de bromfiets reed en vervolgens schuin naar rechts stuurde, zagen wij, verbalisanten, dat de bromfietser kennelijk al in de gaten had dat deze gecontroleerd zou gaan worden en zagen wij dat deze vaart minderde. Tevens zagen wij dat deze, naar later bleek, bromfietser vaart moest minderen voor een groep fietsers welke zij, weer even later, achtop reed.

Bij het de berm in rijden van het dienstvoertuig werden door de dimlichten op het dienstvoertuig 2 fietsen aangestraald, welke kennelijk met opzet, over de breedte van het fietspad waren neergelegd.

Door dit aanstralen werd voor de fietsers en vooral de bromfietser duidelijk dat haar weg versperd werd. Vanwege het feit dat ze wist dat ze gecontroleerd zou gaan worden en daartoe vaart had geminderd en de voor haar fietsende groep, werd voorkomen dat de bromfietser op volle snelheid over de neergelegde fietsen zou zijn gereden, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Nadat wij terplaatse waren uitgestapt kwamen er 2 jongens uit de struiken, met de mededeling dat het een grap betrof. men had fietsers willen laten afstappen(dat waren vrienden van ons) zodat ze op de, hellende Goorseweg, opnieuw hadden moeten aanzetten, om vaart te maken in de richting Goor.

Tegen beide jongens werd proces-verbaal opgemaakt terzake, het op of aan de openbare weg, tegen personen of goederen, enige baldadigheid plegen waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht.

dit is het verhaal van de agenten.

Nu de verklaring die ze hebben genoteerd:
We legden de fietsen op het fietspad, met de bedoeling fietsers af te laten stappen. na het afstappen zouden ze dan extra moeten trappen om tegen de bult/helling van de markeloseberg op te fietsen. ik begrijp nu dat dit zo in het donker gevaarlijk kan zijn.
voor de verwering heb ik een advocaat gesproken en die heeft bepaalde punten voor mij op papier gezet:

De verweren die je kunt voeren zijn:

· De fietsen lagen na het begin van de bult; de fietsers konden daar niet hard fietsen, want zij fietsten al omhoog;

· De bromfietser kon de fietsen zien liggen door het schijnsel van de koplamp van haar bromfiets;

· Toen de politie was weggereden heb ik de bestuurster van de brommer gesproken; zij zei mij toen dat zij de fietsen had zien liggen voordat zij moest stoppen van de politie;

· Het was bijna half 5 en het was al niet meer donker; er was sprake van duisternis (n.b. ik heb een tabel waarin schemering en duisternis worden weergegeven bij 40o noorderbreedte (Nederland) erop nageslagen en het klopt: voor 04.30 uur op 4 mei is het al schemerig);

· Wij wilden een grap uithalen bij onze vrienden en het was volgens ons niet gevaarlijk wat wij deden; anders hadden wij het ook niet gedaan;

· Ik heb tegen de agent die mij een bekeuring heeft gegeven niet gezegd dat het gevaarlijk was om de fietsen op de weg te leggen ‘zo in het donker’: ik heb niet gezegd dat het donker was, dat heeft hij ervan gemaakt.

Let op, het is niet onverstandig om ‘aardig’ over te komen bij de rechter. Doorgaans maakt hij/zij korte metten met iemand die tegen alles aan schopt en de wijsneus uithangt. Maar, zeg niet dat je ook vond dat het gevaarlijk was wat je deed. Als ik het goed van je heb begrepen vond je het ook niet gevaarlijk en dat is voor deze kwestie van belang.

we hadden er niks geen kwade intensie in en we zagen er op dat moment ook geen gevaar in. we vonden het toen gwoon grappig dat ze van de fiets moesten stappen en daarna weer zo moeten aanzetten dat je gewoon helemaal moe word. het was dus bedoelt voor vrienden die achter ons fietsten.
ik moet hiervoor vrijdag voorkomen en wil graag weten wat menig mens hiervan denkt, en of de kans groot is dat ik vrijgesproken zal worden.

m.v.g. sies
pi_63723668
Hijs best goed !
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_63723696
Ik hoop dat je een maximale straf krijgt voor zo'n dom ondoordacht grapje
Totaal niet nadenken wat er gebeurt als iemand het niet in de gaten heeft en daardoor lelijk ten val kan komen
pi_63723901
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik hoop dat je een maximale straf krijgt voor zo'n dom ondoordacht grapje
Totaal niet nadenken wat er gebeurt als iemand het niet in de gaten heeft en daardoor lelijk ten val kan komen
pi_63723958
wie heeft het niet in de gaten dan, je moest het wel in de gaten hebben, omdat de fietsen duidelijk zichtbaar waren. een scooter rijd 40 op zo'n weg, gaat ook nog eens de bult op en daardoor nog zachter. de politie zegt trouwens dat de weg onverlicht was, dat was ook zo, maar het was bij een hotel wat helemaal verlicht was, + het feit dat het niet helemaal donker was.
als je zo gaat beginnen moet je ook geen portomonneetje trekken, want misschien kan iemand wel heel hard met zijn hoofd op straat vallen als hij/zij de portomonnee wil pakken. dit was gewoon niet gevaarlijk omdat de fietsen duidelijk zichtbaar waren.
pi_63724029
Ookal waren de fietsen dan nog zo zichtbaar, men gaat er vanuit dat er geen fietsen overdwars op het fietspad liggen en als dus iemand ze om wat voor reden dan ook over het hoofd ziet, ben jij de schuldige van dat ongeval.
Het is jou verantwoordelijkheid om ze er niet te laten liggen, het is niet de verantwoordelijkheid van een ander om uit te kijken voor jouw obstakels.

En alsjeblieft, gebruik op zijn minst hoofdletters, dat maakt het wel zo makkelijk om je berichten te lezen.
  woensdag 3 december 2008 @ 13:29:20 #7
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_63724087
1. Erg gevaarlijk
2. Wel zeker waldadig
3. Je moet wel het IQ van een baksteen hebben. Laat me raden een baksteen van een viaduct vind je ook leuk. Je mikt tenslotte niet op auto's

De bak in gaan zal niet gebeuren maar reken maar dat je een taakstraf (en een strafblad) krijgt.
pi_63724133
Hoezo kun je niet hard fietsen een bult op? Armstrong wel eens gezien op Alpe d'Huez?
En het was aan het begin van de bult, dan kun je nog vaart hebben.
Is het trouwens een fietspad voor twee richtingen? Want dan kan er ook iemand de bult afkomen.
pi_63724192
das nou zo'n agent die al heel zn leven lang t pispaaltje is. wat een huilie/naaibal 1e klas zeg.
quote:
Vanwege het feit dat ze wist dat ze gecontroleerd zou gaan worden en daartoe vaart had geminderd en de voor haar fietsende groep, werd voorkomen dat de bromfietser op volle snelheid over de neergelegde fietsen zou zijn gereden, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Jah of ze remde af omdat er 2 fietsen op het fietspad lagen... :S

net alsof ze met hun controle drang een vreselijk ongeluk hebben voorkomen ofzo.

ook behoorlijk typgeil trouwens, voor zo'n half gare overtreding heb ie aardig lopen typen.
  woensdag 3 december 2008 @ 13:33:55 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_63724236
Euh... genoeg scooters die een stuk harder dan 40 rijden. Natuurlijk zijn ze dan zelf ook fout, maar om iemand die gewoon snel naar huis wil om te gaan slapen nou het ziekenhuis in te helpen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 3 december 2008 @ 13:37:23 #11
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_63724311
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:09 schreef sies90 het volgende:
· Het was bijna half 5 en het was al niet meer donker; er was sprake van duisternis (n.b. ik heb een tabel waarin schemering en duisternis worden weergegeven bij 40o noorderbreedte (Nederland) erop nageslagen en het klopt: voor 04.30 uur op 4 mei is het al schemerig);
Ik zou eerst nog eens heel goed je positie nakijken, markelo zelf vindt je terug op 52 graden noorderbreedte. (en 6 graden oosterlengte, ook belangrijk mee te nemen)

Ik heb de datum en locatie even door een twilight berekening gegooid en volgens deze begon de schemering om 4:17. Je hebt je grap voor 4:30 uitgehaald dus je zat net aan het begin van de schemering.

Sowieso is je actie compleet onzinnig, ook midden op de dag hadden ze je er van mij op mogen aanpakken. Dat je geen gevaar van je actie inzag op dat moment geeft hooguit aan dat je voor de veiligheid van de rest van de wereld beter permanent binnenblijft. Als je ook maar een milliseconde had nagedacht had je misschien wel bedacht dat niet iedereen die daar fietst/bromt helemaal helder is en die fietsen over het hoofd zouden kunnen zien.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_63724323
Ik zou echt gaan lachen als ik na een avond stappen moet stoppen voor een stel kindjes die zich vrienden noemen! Wat een wereldgrap!
  woensdag 3 december 2008 @ 13:47:12 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63724550
Achteraf gezien was het een stomme actie. Ik denk dat je dat, in je eigen belang, maar beter kunt gaan inzien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63724593
Een beetje kinderlijk, maar als je niet zo dom bent als je grap doet lijken is er wel wat aan te voeren.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63725847
man, wees blij dat er geen ongelukken van zijn gekomen. zat mensen die op de automatische piloot naar huis gaan en niet merken dat er iets op de weg ligt.

"you do the crime, you do the time" dus moet je nu niet het zeikwijf uithangen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63726441
Achterlijke mongool. Als ik een van die fietsers was had ik aangifte gedaan wegens poging tot doodslag of ernstige mishandeling, mogelijk de dood tot gevolg hebbende.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 3 december 2008 @ 17:05:25 #17
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63729182
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Achterlijke mongool. Als ik een van die fietsers was had ik aangifte gedaan wegens poging tot doodslag of ernstige mishandeling, mogelijk de dood tot gevolg hebbende.
Poging tot doodslag

Jij fietst meestal geblinddoekt met 80 km/h een heuvel op?
  woensdag 3 december 2008 @ 18:04:54 #18
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_63730571
Sowieso als je rond dat tijdstip de weg versperd vindt in the middle of nowhere schrik je je de pleuris omdat je denkt dat je beroofd/verkracht/vermoord gaat worden als je daarvoor stopt. Stomme dronken kutgrap dus. Weekje schoffelen en volgende keer gewoon normaal doen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_63733604
@ richard:

Het klopt dat ik de schuldige ben als er wat gebeurt, maar op dat moment was het gewoon niet gevaarlijk.
1. het licht genoeg was
2. het feit dat je lampen op je fiets/bromfiets hebt.
Iedereen heeft de fiets zien liggen, zelfs bestuurster van de scooter zag ze al van ongeveer 75 meter afstand. Het was ook een dom doordachte grap. Maar op dat moment zag ik er geen gevaar in, en is er voor mij dan ook geen sprake van baldadigheid.
Als ik iemand had willen laten vallen was ik wel met mijn fiets in de berm gaan staan en op het laatste moment de fiets voor de bestuurder van het andere willekeurige voertuig gegooid. En als ik dat had gedaan was er wel sprake van baldadigheid.

@arnoklaassen:
Een baksteen van een viaduct gooien vind ik echt niet grappig. Als ik daarvoor werd veroordeeld vind ik het zeer terecht dat ik voor dit delict voor zou moeten komen. Wij vonden het op dat moment niet gevaarlijk, anders hadden we het ook niet gedaan. Het was niet onze bedoeling om iemand letsel toe te brengen.

@wombcat:
Het was niet aan het begin van de bult, maar halverwege. En m’n kameraden fietsten direct achter mij. De scooter heeft hen dus ingehaald. En dat is de 1e scooter die ik daar ’s nachts heb zien rijden dus ik had deze ook niet verwacht. Het fietspad was een 1 richtingsweg.

@robin:
Daarvoor remde ze deels af. Ze zag de fietsen liggen en moest op dat moment ook stoppen voor de politie. Doordat de politie haar eerder stopte als de fietsen. Als de politie er niet was geweest, dan zag zij de fietsen liggen en was ze er langs gereden via de berm. Dit heeft ze bekend.

Flurry:
Een scooter hoort gewoon 40 te rijden. Daar ga ik van uit en wettelijk gezien moet je daar ook vanuit gaan. Het was niet onze bedoeling om iemand het ziekenhuis in te helpen of letsel toe te brengen. Het was gewoon als grap bedoelt, al vond ik het achteraf wel een domme helemaal niet grappige grap.
2e reactie:
Met de opleiding die ik nu doe ben ik veel in het buitenland. Er zijn veel landen waar je niet in komt met een strafblad, en voor zo’n grap, waar niks geen kwade bedoeling in zat vind ik het wel ontzettend zwaar als ik veroordeeld word.

Tallman:
Kan kloppen;), maar het gaat erom dat het schemerig was. Ik ben het ook met je eens dat ze niet verder hadden moeten rijden. Maar als ze mij hadden gezegd wat de gevolgen zouden kunnen zijn, had ik het begrepen. Ik zou het de volgende keer net zo goed niet doen als ik een waarschuwing had gekregen.

Lienekien:
Was het ook, punt. maar een waarschuwing of iets dergelijks was voldoende geweest. Dat ze er nu een rechtzaak van maken, aangezien er niks is gebeurt, vind ik gewoon te ver gaan. Ik heb verder nog nooit wat ernstigs gedaan. 1x mijn helm 10 sec af doen omdat het 35 graden was en 1 lichtboete.

Quir:
Klopt. Achteraf vond ik het ook een domme, en ja, ook beetje kinderlijke grap. Achteraf snap ik dat het ik niet weer moet doen, en doe ik dat ook niet. Maar om hier een rechterlijke zaak van te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door sies90 op 03-12-2008 20:15:47 ]
pi_63734015
Je hebt één geluk, je boete wordt gehalveerd omdat je nog maar 12 bent.
pi_63734474
Hahahahaha, kerel, wat een grap, die vertelde ik ook in groep 3...

Maargoed. Ik doe hier serieus over. Zou het waarderen als anderen dit ook doen, of reageer anders niet.

gr.
pi_63734599
Het is serieus. Onder de 18 wordt je boete gehalveerd.
pi_63734749
dat kan.. wist ik niet. in dat geval bedankt voor reactie. maar dat leek het nogal door dit: omdat je nog maar 12 bent. ik vond het toen gwoon grappig, alcohol op enz. achteraf vind ik het ook een domme grap.
pi_63743439
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:05 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Poging tot doodslag

Jij fietst meestal geblinddoekt met 80 km/h een heuvel op?
Daar gaat het niet om. Het is het opzettelijk creeren van een gevaarlijke situatie met mogelijk zeer ernstige afloop. Hoewel het mischien niet zo erg lijkt, kunnen hierdoor levensgevaarlijke ongelukken gebeuren. Je bent gewoon niet goed snik als je zoiets doet.

Of moesten die mensen die tegen een over het fietspad gespannen draad aanreden dan ook maar niet zo hard fietsen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_63743636
vogeltjesdans, een draad over de weg spannen is niet met de bedoeling om iemand te laten stoppen, maar om iemand hier tegenaan te laten fietsen. het was niet onze bedoeling om mensen tegen de fietsen te laten rijden, maar om ze te stoppen. een draad is niet zichtbaar, een fiets wel.
pi_63743729
Maar ik moet vrijdag voorkomen, dus ik heb liever nog wat tips, of nuttige reacties. Daarna discussieren we wel verder over de dingen die niet in mijn zaak van belang zijn.

gr.
pi_63746713
Hmm...even opgezocht wat de straffen kunnen zijn. Afhankelijk van je leeftijd wordt het Bureau Halt, taakstraf of een boete, maar eigenlijk vind ik dit alles te laag (afhankelijk van de duur van de taakstraf of de hoogte van de boete).

Ik zou maar lief doen tegen de rechter en je nette pak aantrekken...

Overigens is baldadigheid een overtreding en geen misdrijf, alhoewel het wel op je "strafblad" genoteerd wordt (Bron). Voor het reizen naar de USA kan dit wel eens problemen opleveren...

[ Bericht 32% gewijzigd door Sabelhout op 04-12-2008 08:17:10 ]
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
pi_63747298
quote:
Op donderdag 4 december 2008 00:30 schreef sies90 het volgende:
Maar ik moet vrijdag voorkomen, dus ik heb liever nog wat tips, of nuttige reacties. Daarna discussieren we wel verder over de dingen die niet in mijn zaak van belang zijn.

gr.
wees schuldbewust, erken dat je een gevaarlijke situatie creeerde en neem je straf als een vent.
pi_63748000
quote:
Op donderdag 4 december 2008 00:26 schreef sies90 het volgende:
... het was niet onze bedoeling om mensen tegen de fietsen te laten rijden, ...
Dit argument haal je steeds aan, terwijl ik dat nou juist een heel zwak argument vind. Je kan het één keertje roepen tegen de rechter om wat goodwill proberen te kweken, maar hang er geen heel relaas aan op. Jouw argument dat het helemaal niet zo donker was, en dus helemaal niet zo gevaarlijk, vind ik veel sterker.
pi_63748174
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dit argument haal je steeds aan, terwijl ik dat nou juist een heel zwak argument vind. Je kan het één keertje roepen tegen de rechter om wat goodwill proberen te kweken, maar hang er geen heel relaas aan op. Jouw argument dat het helemaal niet zo donker was, en dus helemaal niet zo gevaarlijk, vind ik veel sterker.
en dan als je pech hebt een rechter die (in mijn opinie trouwens dan terecht) vind dat je de ernst van de situatie nog steeds zwaar onderschat en dat in wenst te peperen.
pi_63748502
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:58 schreef simmu het volgende:

[..]

en dan als je pech hebt een rechter die (in mijn opinie trouwens dan terecht) vind dat je de ernst van de situatie nog steeds zwaar onderschat en dat in wenst te peperen.
Een rechter vormt zijn oordeel op basis van feiten, niet op basis van slechts een onderbuikgevoel zoals jij dat doet. Jij was er niet bij (en ik ook niet), je weet niet hoe donker het was en dus hoe gevaarlijk het was. Oordeel er dan ook niet over.
pi_63748807
Jongen, leer nu eerst eens een lesje in nederigheid. Ga niet in discussie met die officier van justitie en bepleit je spijt. Probeer het requisitor niet onderuit te halen met kul atrgumenten. het is gewoon een stomme zet geweest waarvoor je moet boeten als ze je pakken. Jij bent gepakt dus gewoon een paar uurtjes schoffelen en wat weken vakkenvullen om die prent te betalen en je bent van het gezeik af!
  donderdag 4 december 2008 @ 10:29:10 #33
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63748930
Wat is dat toch met tieners dat ze denken dat ze altijd gelijk moeten hebben ?
Waarom kan er niet simpel eens gezegd worden "Fuck ja, we hebben er niet bij nagedacht, het was een domme actie, sorry, we zullen het niet meer doen !" ?

Het lijkt wel alsof ze tegenwoordig gewoon onmogelijk eens een fout kunnen toegeven ofzo
zzz
pi_63750361
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:11 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een rechter vormt zijn oordeel op basis van feiten, niet op basis van slechts een onderbuikgevoel zoals jij dat doet. Jij was er niet bij (en ik ook niet), je weet niet hoe donker het was en dus hoe gevaarlijk het was. Oordeel er dan ook niet over.
*zucht*
dat bedoel ik dus. feit is dat er fietsen lagen op een fietspad en dat ts en zn maten die daar expres weggelgd hebben. of het al dan niet donker was boeit dan ook gene ene zak, net zomin of dat die bromfietser die fietsen al dan niet vooraf zag liggen. als ts dan begint te piepen tegen zo'n rechter dat het heus licht genoeg was, en dat ze het niet zo bedoelden en blablabla kan je dus krijgen dat die rechter oordeelt dat ts de ernst van de situatie nog steeds onjuist inschat en dat meeneemt in de strafbepaling. dat heeft niets met onderbuikgevoelens te maken, maar alles met de taak van een rechter om een passende straf te bepalen.
pi_63750812
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:25 schreef simmu het volgende:

[..]

*zucht*
dat bedoel ik dus. feit is dat er fietsen lagen op een fietspad en dat ts en zn maten die daar expres weggelgd hebben. of het al dan niet donker was boeit dan ook gene ene zak,
Natuurlijk wel. Je gaat toch niet beweren dat als dit zich op klaarlichte dag had afgespeeld, er ook een hele gevaarlijke situatie was ontstaan? In het donker wel, in het licht niet. Dit geval zit er ergens tussenin, en aangezien wij beide niet weten wat de situatie toen was kunnen wij daar dus geen gefundeerd oordeel over vellen.
quote:
net zomin of dat die bromfietser die fietsen al dan niet vooraf zag liggen.

klopt, zeg ik ook niet.
quote:
als ts dan begint te piepen tegen zo'n rechter dat het heus licht genoeg was, en dat ze het niet zo bedoelden en blablabla kan je dus krijgen dat die rechter oordeelt dat ts de ernst van de situatie nog steeds onjuist inschat en dat meeneemt in de strafbepaling.
Nogmaals, een recher kijkt voornamelijk naar feiten.
quote:
dat heeft niets met onderbuikgevoelens te maken, maar alles met de taak van een rechter om een passende straf te bepalen.
Exact, het is de taak van de rechter om te bepalen óf hij schuldig is, en zo ja, wat zijn straf moet zijn. Jij zegt ik jouw post "in mijn opinie terecht". Jij bent geen rechter, en je hebt niet de beschikking over de benodigde feiten. Ik vind het dus "vreemd" dat jij op basis hiervan dan al een opinie kan vormen.
pi_63753084
dit is fok. geen rechtzaal. als je niet beoordeeld wenst te worden over zoiets stoms moet je niet posten

en al zeker geen advies vragen. ik garandeer je dat als ts voor die rechter zit en gaat zeggen "tsja, ik zie het probleem niet want......." en dan een heel verhaal over waarom het allemaal geen probleem is en die agenten zeikerds zijn, dat ts dan waarschijnlijk best goed en grondig ***de lul*** is. zo'n rechter is daar meestal niet geamuseerd over zoals sommigen hier op fok.
pi_63753287
L. Denninger, ik beken mijn fout wel. We hadden die fietsen niet op het fietspad mogen leggen. maar ik word veroordeel om: Baldadigheid plegen waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht.

gevaar? was er niet, omdat je de fietsen ziet liggen en je er alleen voor moet stoppen. het enige nadeel was dus dat je van je fiets af moest stappen en om de liggende fietsen heen te gaan.

Simmu:
Als ik erken dat ik een gevaarlijke situatie heb gecreeerd, (wat ik eigenlijk dus niet vind). Dan word ik veroordeeld voor baldadigheid. Ik moet het zo brengen dat er geen sprake was van gevaarlijkheid. De agenten maken er van dat ze een ongeluk hebben voorkomen met alle mogelijke gevolgen.(wat dus helemaal niet zo is, want de bestuurster van de scooter en de fietsers(kameraden) hebben de fietsen zelf zien liggen. Door het verhaal wat ik ga vertellen moet ik proberen de rechter mijn verhaal te laten geloven en zorgen dat hij het met me eens is.

Donjames:
Dit argument haal ik ook niet sterk aan bij de rechter, maar veel leden zitten vaak te zeuren over dat het heel gevaarlijk was. Ook heb ik gezegt dat het ondoordacht was. Ik probeer de leden gewoon bij te brengen dat ik niks geen kwade bedoelingen heb.
[/quote]
Natuurlijk wel. Je gaat toch niet beweren dat als dit zich op klaarlichte dag had afgespeeld, er ook een hele gevaarlijke situatie was ontstaan? In het donker wel, in het licht niet. Dit geval zit er ergens tussenin, en aangezien wij beide niet weten wat de situatie toen was kunnen wij daar dus geen gefundeerd oordeel over vellen.
[quote]

Dit wil ik dan ook als sterkste argument gebruiken. In mijn verklaring heb ik gezegt dat het gevaarlijk zou zijn in het donker, dat is het ook. Maar ik heb niet gezegt dat het donker was. En dat was het niet. In het donker zou ik het ook niet gedaan hebben.

gr.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:24:31 #38
31101 _Led_
pi_63753414
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:19 schreef sies90 het volgende:
L. Denninger, ik beken mijn fout wel. We hadden die fietsen niet op het fietspad mogen leggen. maar ik word veroordeel om: Baldadigheid plegen waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht.

gevaar? was er niet, omdat je de fietsen ziet liggen en je er alleen voor moet stoppen.
En daar verschillen jij en de agenten dus blijkbaar van mening.
Maar als jij het erop wilt gokken dat de rechter jou sympathieker zal vinden als jij 'm vertelt dat de agenten ongelijk hebben en er heus niks aan de hand was, go for it
zzz
pi_63753645
klopt. de agenten zeggen ook dat de bestuurster van de scooter zonder hun ingrijpen en zonder de fietsers waardoor ze moest afremmen vol tegen onze fietsen was gereden. Dit is helemaal niet waar, want de scooterbestuurster heeft bekend dat ze de fietsen ruim van tevoren zag liggen en er gewoon omheen wou rijden.

en wat jij zegt wil ik dus gaan bevechten, dat er dus geen sprake was van een gevaarlijke situatie.

m.v.g sies
pi_63753761
ondoordachte grap idd

zijn vaak wel de leukere grappen, al vind ik deze niet zo heel sterk
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63753995
laat ff weten hoe het afgelopen is, ik ben wel nieuwsgierig of de "man, zeik niet zo er was geen gevaarlijke situatie" - aanpak gaat werken
pi_63754400
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:45 schreef simmu het volgende:
laat ff weten hoe het afgelopen is, ik ben wel nieuwsgierig of de "man, zeik niet zo er was geen gevaarlijke situatie" - aanpak gaat werken
Met deze terminologie in de rechtbank gaat het 100% niet werken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 4 december 2008 @ 14:01:15 #43
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63754499
Wat een gezeur hier zeg. Je mag heus wel jouw kant van het verhaal toelichten bij een rechter. Als je in normale taal bondig uitlegt waarom jij vindt dat er geen gevaarlijke situatie aanwezig was, is er geen enkel probleem. Daar is het tenslotte een zitting voor.
pi_63754988
Lol, toeval, ik heb vorige week vanaf een viaduct bakstenen naar beneden gekeild met een aantal maten. Gelukkig was het helder weer, dus auto's konden het gewoon zien aankomen. Het is toch niet mijn schuld als ze worden geraakt? Moeten ze maar oppassen vind ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:35:20 #45
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63755495
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:18 schreef boskameel het volgende:
Lol, toeval, ik heb vorige week vanaf een viaduct bakstenen naar beneden gekeild met een aantal maten. Gelukkig was het helder weer, dus auto's konden het gewoon zien aankomen. Het is toch niet mijn schuld als ze worden geraakt? Moeten ze maar oppassen vind ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, de kans op een dodelijk ongeval is inderdaad even hoog
SPOILER
pi_63755679
Daarom.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:53:10 #47
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63756001
Niet dus, voor het geval de geen voldoende aanwijzing was.

Ja, het was een domme actie, waarbij iemand op z'n bek had kunnen gaan. Maar vergelijkingen met doodslag en bakstenen van viaducten slaan echt helemaal nergens op.
pi_63756484
Bedankt dat je het smiley gebruik uitlegt. Maar het is en blijft gewoon een domme grap.
  donderdag 4 december 2008 @ 15:14:16 #49
31101 _Led_
pi_63756570
En TS heeft niet door dat het bij de rechter net zo zal gaan als hier

TS: "Ja nou maar luistert u nou eens, er was niks gevaarlijks aan !"
Rechter : "Zucht... "
zzz
pi_63756634
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:18 schreef sies90 het volgende:
ik vond het toen gwoon grappig, alcohol op enz.
Bijkant iedere jongere heeft in die week (hemelvaart, bevrijdingsdag) daar in de regio teveel drank op.
En dan verwacht jij dat ze die domme actie van jou wel doorhebben?

Hoop dat je een fikse straf krijgt.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  donderdag 4 december 2008 @ 15:18:11 #51
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63756682
-Laat ook maar-
pi_63758365
Wat stelt iedereen zich aan! Ongelovelijk, er liggen een paar fietsen op de weg, so what? Er gebeuren wel eens gekkere dingen als je terug komt van de disco nietwaar?

Ik hoor hier dingen als levensgevaarlijk, poging tot doodslag etc. Ook al zou je over die fietsen rijden, dan val je met je slakkengangetje, en wat dan nog?

Je hebt gewoon pech dat op dat moment de politie langskwam. Waar moet je voorkomen trouwens? Almelo/Enschede?
  donderdag 4 december 2008 @ 16:23:30 #53
31101 _Led_
pi_63758510
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:17 schreef riX- het volgende:
Wat stelt iedereen zich aan! Ongelovelijk, er liggen een paar fietsen op de weg, so what? Er gebeuren wel eens gekkere dingen als je terug komt van de disco nietwaar?

Ik hoor hier dingen als levensgevaarlijk, poging tot doodslag etc. Ook al zou je over die fietsen rijden, dan val je met je slakkengangetje, en wat dan nog?
Met je brommer ?

"En wat dan nog ?" - Nou, dat ik geen zin heb om op m'n bek te gaan door een groepje dronken eikels dat net een clown te weinig heeft om een circus te kunnen beginnen.
Ook met een slakkegangetje kun je verkeerd terechtkomen en je pols breken of je tanden uit je bek vallen.
zzz
pi_63760280
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Met je brommer ?

"En wat dan nog ?" - Nou, dat ik geen zin heb om op m'n bek te gaan door een groepje dronken eikels dat net een clown te weinig heeft om een circus te kunnen beginnen.
Ook met een slakkegangetje kun je verkeerd terechtkomen en je pols breken of je tanden uit je bek vallen.
Sterker nog, je kunt zelfs je nek breken. Ziedaar het gevolg van deze debiele actie, de dood tot gevolg hebbende.
pi_63760719
Jonge, jullie maken er nu al weer van dat we dronken waren. Weet niet waar je dat vandaan haalt, maar het staat volgens mij nergens in dat ik moest blazen. Het gaat erom dat iemand niet over die fietsen valt, omdat ze zichtbaar waren. Dus als er iemand heel langzaam had gefietst had je er ook vol tegen aan kunnen fietsen en je nek breken?? je kijkt toch op de weg, en je ziet toch dat er wat voor je is. Als het donker is snap ik dat je dan weinig zicht hebt, en dan gevaarlijker zou worden, maar de fietsen waren al op ruime afstand zichtbaar.

Jullie gaan er nu allemaal vanuit dat de fietsen niet duidelijk zichtbaar waren. dat waren ze wel. Als er een vrachtwagen op de weg staat die aan het in/uit laden is, rijd je er toch ook niet tegenaan, dat zie je toch ook. Anders was ik nu wel 100 keer verongelukt denk ik.
pi_63760789
moet voorkomen in Almelo..

gr.
pi_63760792
als er een op de scooter aan komt en de fietsen liggen zoals je zegt vlak achter een bult...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 4 december 2008 @ 18:04:55 #58
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63760869
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Sterker nog, je kunt zelfs je nek breken. Ziedaar het gevolg van deze debiele actie, de dood tot gevolg hebbende.
Ja, volgens jouw definitie kan je driekwart van Nederland aanklagen voor poging tot doodslag. Nooit iemand een duwtje gegeven?
pi_63762329
dat bedoel ik hephaistos. Deze situatie was niet gevaarlijk omdat de fietsen duidelijk zichtbaar waren."als het pikkedonker was geweest, op een weg waar ook auto's 80km/u kunnen rijden, of bijvoorbeeld na een bocht waardoor je maar een heel kort moment had om te remmen, dan was het gevaarlijk geweest en zou ik het terecht hebben gevonden dat ik veroordeeld zou worden.
in mijn situatie zag je de fietsen van een afstand die groot genoeg was om minimaal 5 keer te stoppen.

Ik geef nu even een ander voorbeeld:
1.
Stel je geeft iemand een zachte stomp als gein, er gebeurt dan niks ernstigs.
Dit is er in mijn situatie gebeurt. De fietsen waren duidelijk zichtbaar en ze waren niet verdekt opgesteld.
2.
Je geeft iemand een harde stomp en er ontstaat een inwendige bloeding. Dit is wel gevaarlijk. Een lullig stompje niet(miss wel ff pijnlijk maar niet gevaarlijk.
Dit zou ik vergelijken met het in het pikkedonker een fiets op een weg leggen waar auto's 80 mogen rijden, of net na een bocht waardoor je ze heel laat ziet liggen.

gr.
pi_63766128
Iemand nog een oordeel hierover, en hoe denkt u dat de rechter op deze verweringen zal reageren?

gr.
  donderdag 4 december 2008 @ 21:30:07 #61
17729 SP
I hate my interests
pi_63766485
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:19 schreef sies90 het volgende:
Iemand nog een oordeel hierover, en hoe denkt u dat de rechter op deze verweringen zal reageren?

gr.
Ja, wees een vent, geef eerlijk toe dat je dronken was en niet goed over de gevolgen nadacht en spijt hebt dat je zoiets doms hebt kunnen doen.
Accepteer vervolgens de straf die je krijgt.

Ik zou niet beginnen over zonsopgang en zichtbaarheid voor overige weggebruikers, iedereen met een beetje verstand prikt daar zo doorheen en zal zich daar alleen maar aan ergeren.
pi_63766692
Lul niet zo dom. Als je mocht kiezen tussen een waarschuwing en het besef dat je weet dat je fout zat of een boete van 150 euro en het besef dat je fout zat.

een advocaat heeft mij dit advies gegeven, en heb veel met hem besproken. hij zal vast niet zoiets opstellen als hij denkt dat het niet werkt.
pi_63771613
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:57 schreef sies90 het volgende:
Het gaat erom dat iemand niet over die fietsen valt, omdat ze zichtbaar waren. Dus als er iemand heel langzaam had gefietst had je er ook vol tegen aan kunnen fietsen en je nek breken?? je kijkt toch op de weg, en je ziet toch dat er wat voor je is. Als het donker is snap ik dat je dan weinig zicht hebt, en dan gevaarlijker zou worden, maar de fietsen waren al op ruime afstand zichtbaar.
Dat is niet aan jou om te beoordelen. Jij hebt gewoon geen gevaarzetting te creeren, al zeker niet opzettelijk.
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:36:16 #64
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63772180
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:14 schreef k_man het volgende:
Het is serieus. Onder de 18 wordt je boete gehalveerd.
Voor zover ik weet is dat onder de 16 jaar.
quote:
TS schreef:
· Wij wilden een grap uithalen bij onze vrienden en het was volgens ons niet gevaarlijk wat wij deden; anders hadden wij het ook niet gedaan;
Dit is je sterkste argument denk ik .

Feit blijft: jullie hebben die fietsen daar niet neer te leggen. Of het donker of licht is, maakt niet uit. Of iemand ze gezien heeft of niet, maakt niet uit. Stel dat er iemand aan komt die ze niet ziet, die gaat op z'n bek en breekt z'n nek, dan zijn jullie aansprakelijk. Het is gewoon een domme actie waarvan jullie van tevoren dachten dat het onschuldig was en het leuk zou zijn. Het is allemaal goed afgelopen, dus niks aan de hand, maar helaas voor jullie zijn jullie gepakt en levert dat een boete op van rond de 200 euro waarschijnlijk. Zonde geld, maar so be it.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:54:45 #65
31101 _Led_
pi_63772522
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:35 schreef sies90 het volgende:
Lul niet zo dom. Als je mocht kiezen tussen een waarschuwing en het besef dat je weet dat je fout zat of een boete van 150 euro en het besef dat je fout zat.

een advocaat heeft mij dit advies gegeven, en heb veel met hem besproken. hij zal vast niet zoiets opstellen als hij denkt dat het niet werkt.
Goeie advocaat !
"Nou, wat je het best kunt doen als je met 2 politieagenten voor de rechter staat is zeggen dat ze het allemaal
niet snappen, het reuze meeviel en ongevaarlijk was, en die agenten gewoon lopen te miepen !"
zzz
pi_63772980
Veel plezier met plantsoentjes schoffelen schoffelen op de Borkeld of zo..
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:25:04 #67
17729 SP
I hate my interests
pi_63777242
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:35 schreef sies90 het volgende:

Je hebt niets te kiezen schat, de rechter doet dat.
Maar fijn dat je een mening die niet dezelfde als de jouwe is meteen als dom betiteld, zou ik ook bij de rechter doen straks.
Succes! (je zal het nodig hebben)
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 10:43:53 #68
236264 crew  capricia
pi_63777643
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:10 schreef sies90 het volgende:
Deze situatie was niet gevaarlijk omdat de fietsen duidelijk zichtbaar waren."als het pikkedonker was geweest, op een weg waar ook auto's 80km/u kunnen rijden, of bijvoorbeeld na een bocht waardoor je maar een heel kort moment had om te remmen, dan was het gevaarlijk geweest en zou ik het terecht hebben gevonden dat ik veroordeeld zou worden.
in mijn situatie zag je de fietsen van een afstand die groot genoeg was om minimaal 5 keer te stoppen.
Touwtje over het fiestpad op nekhoogte wat goed zichtbaar is moet ook kunnen?

Men, je snapt toch wel dat dit gevaarlijk is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:55:21 #69
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_63777944
Spannend!!!

Vandaag de uitslag. Laat je het ons wel weten TS!!
Learning to love life by living through loss and mistakes.
pi_63778212
Ben benieuwd naar de uitspraak!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 december 2008 @ 11:09:46 #71
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63778265
Hebben ze internet in de bajes??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63778793
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:17 schreef riX- het volgende:

Je hebt gewoon pech dat op dat moment de politie langskwam. Waar moet je voorkomen trouwens? Almelo/Enschede?
Eeuh, in het schemer zie je nog minder goed dan als het echt donker is, dit oa door de steeds wisselende schaduwen etc. En als je met 40+ km/h uur op een stel fietsen inrijdt met een scooter krijg je een mooie salto en/of sliding gok ik, heb je enig idee wat voor krachten daar bij vrij komen? Collega van me ging op een afrit met 80km/h uur onderuit op de motor en gleed 35 meter door, dat is nagemeten door de politie btw, en nou weet ik de exacte wiskunde niet bij 40km/h, maar ik denk toch wel dat 10 meter moet lukken, hoelang denk je dat een gemiddelde spijkerbroek tegen zoveel geweld kan? En nog leuker, wat voor wonden dat wel niet oplevert?

Kortom, ongenadige stomme inschattingsfout, die mi terecht bestraft wordt, en zeker niet grappig is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63779122
quote:
dat bedoel ik hephaistos. Deze situatie was niet gevaarlijk omdat de fietsen duidelijk zichtbaar waren."als het pikkedonker was geweest, op een weg waar ook auto's 80km/u kunnen rijden, of bijvoorbeeld na een bocht waardoor je maar een heel kort moment had om te remmen, dan was het gevaarlijk geweest en zou ik het terecht hebben gevonden dat ik veroordeeld zou worden.

Ik geef nu even een ander voorbeeld:
1.
Stel je geeft iemand een zachte stomp als gein, er gebeurt dan niks ernstigs.
Dit is er in mijn situatie gebeurt. De fietsen waren duidelijk zichtbaar en ze waren niet verdekt opgesteld.
2.
Je geeft iemand een harde stomp en er ontstaat een inwendige bloeding. Dit is wel gevaarlijk. Een lullig stompje niet(miss wel ff pijnlijk maar niet gevaarlijk.
Dit zou ik vergelijken met het in het pikkedonker een fiets op een weg leggen waar auto's 80 mogen rijden, of net na een bocht waardoor je ze heel laat ziet liggen.

gr.
Stel, je staat bij een concert op een stevige houten picknick tafel, en een vriend van je denkt lollig te wezen en geeft een flinke por tegen die tafel. Beetje elkaar dollen, zeg maar in de lijn van jouw 1e voorbeeld. Maar wat nou als je valt, en de linkerkant van je gezicht openhaald aan het inmiddels versplinterde glas van je pot bier?

Het leek een lolletje, ging catastrofaal mis, en inmiddels gaat een vriend van me voor zijn 4e operatie om de spieren in zijn wang weer aan elkaar te knopen, en dan komt alle plastische chirurgie nog. Glimlachen zal hij nooit meer kunnen dankzij dat geintje..

Moraal van dit verhaal, soms maak je een kolossale inschattingsfout, en kan je je wel voor je kop slaan achteraf. En dat was nog maar een por en een val van een 75cm, kan je je voorstellen hoe gruwelijk mis het had kunnen gaan met een scooter die 40 km/h of meer doet??? (zal wel niet, anders had je het niet gedaan)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:27:33 #74
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63783358
quote:
Deze situatie was niet gevaarlijk omdat de fietsen duidelijk zichtbaar waren."als het pikkedonker was geweest, op een weg waar ook auto's 80km/u kunnen rijden, of bijvoorbeeld na een bocht waardoor je maar een heel kort moment had om te remmen, dan was het gevaarlijk geweest en zou ik het terecht hebben gevonden dat ik veroordeeld zou worden.
De scooter haalde je vrienden in. Wat als dat vlak voor jullie fietsen was gebeurd?

Maar goed:
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:03 schreef simmu het volgende:
wees schuldbewust, erken dat je een gevaarlijke situatie creeerde en neem je straf als een vent.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_63785367
En? Hoeveel uur moet je schoffelen?
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 16:03:45 #76
236264 crew  capricia
pi_63785517
Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63790000
Nou, uitspraak is bekend. Mijn kameraad moest voor mij. Hij is niet goed in praten, en had zich niet goed voorbereid. Hij werd veroordeeld voor een boete van 150 euro. (Waardoor (vond ik) wel in het nadeel was). Ik kwam binnen, ging zitten, en de rechter begon het verhaald samenvattend voor te lezen wat op het proces verbaal stond. (De politieagend (vader van een kameraar van een paar jaar geleden, die denk ik wel zo'n 100 x voor had moeten komen voor baldadigheid als het om dingen met ongeveer dezelfde grote aan gevaar) die mij aan had gehouden was er bij).
Ik heb gezegt dat ik dacht dat het op dat moment niet gevaarlijk was omdat de fietsen zichtbaar waren, en het niet net na een bocht ofzo was. Ook dat ik het meisje heb gesproken en dat zij de fietsen ook had zien liggen.
ook vroeg hij wat er gebeurd zou zijn als er iemand over de scooter heen zou zijn gevallen en zijn been zou breken. Wie zou dat betalen. Ik dus. En of ik dat kon betalen -> nee.
toen begon die over alcohol. Ik had die avond tot 10 uur gewerkt ofzo, daarna 2 biertjes gedronken en in dieka iets van 6, dus niet veel(vind ik). 6 uur later waren er ook al weer 4 biertjes uit mijn bloed. De rechter vond dit wel behoorlijk wat.
Toen vroeg hij wat ik deed, een opleiding of werk. Ik zei dat ik een opleiding deed.
De rechter vroeg toen wat voor opleiding. ik vertellen dat ik Eco & wildlife doe. Dat het vooral buitenlands gericht was. Toen vroeg de rechter of ik boswachter wilde worden en zei ik nee, dat niet. De officier van justitie kon daar wel om lachen.
Toen vroeg de rechter aan de officier wat ze vond.
De officier van justitie vond de boete wel terecht, met als reden dat ik door het zeer hoge drankgebruik op 17 jarige leeftijd(sorry hoor, maar als zij 8 al veel vind, waarvan er ook al 4 uit mijn bloed zijn moet ze is een keer het uitgaansleven instappen). De rechter vond dit ook, en vroeg wat ik er van vond. Ik zei dat ik het ook wel besef zonder boete. Een boete heeft niks geen meerwaarde voor mij. En dat was het wel zo'n beetje.

Een boete van 150 euro dus.

gr.
pi_63790098
Iedereen doet alsof de kans dat de scooter over de fietsen was gevallen ontzettend groot was, maar dat was helemaal niet zo omdat ze het zelf heeft bevestigd, en de fietsers ook. De fietsen waren goed zichtbaar. Tuurlijk zat er gevaar in de situatie. Maar er is altijd en overal om je heen gevaar. Op wat voor manier dan ook. Ik vond gewoon dat de gevaargrens in deze situatie te laag lag om hiervoor 150 euro boete te krijgen. Ook omdat ik nu ook besef dat het niet slim was om te doen.
pi_63791795
Ja, de hele wereld is gek, behalve jij.
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 20:48:27 #80
236264 crew  capricia
pi_63792046
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 19:27 schreef sies90 het volgende:
Iedereen doet alsof de kans dat de scooter over de fietsen was gevallen ontzettend groot was, maar dat was helemaal niet zo omdat ze het zelf heeft bevestigd, en de fietsers ook. De fietsen waren goed zichtbaar. Tuurlijk zat er gevaar in de situatie. Maar er is altijd en overal om je heen gevaar. Op wat voor manier dan ook. Ik vond gewoon dat de gevaargrens in deze situatie te laag lag om hiervoor 150 euro boete te krijgen. Ook omdat ik nu ook besef dat het niet slim was om te doen.
Dude, je bent zelfs voor de rechter geweest en die heeft je een boete opgelegd.
En nog sta je te ontkennen dat het een gevaarlijke actie was...
Erken het nou maar gewoon!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 20:49:48 #81
236264 crew  capricia
pi_63792085
En ja, 8 biertjes na je werk als 17 jarige vind ik ook veel.
Maar dat begrijp je ook niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63798417
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 19:22 schreef sies90 het volgende:
De officier van justitie vond de boete wel terecht, met als reden dat ik door het zeer hoge drankgebruik op 17 jarige leeftijd(sorry hoor, maar als zij 8 al veel vind, waarvan er ook al 4 uit mijn bloed zijn moet ze is een keer het uitgaansleven instappen).
Ja, want het uitgaansleven is de maatstaf voor wat wel en wat geen overmatig alcoholgebruik is. Overbodig figuur.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_63799160
quote:
Toen vroeg de rechter of ik boswachter wilde worden en zei ik nee, dat niet.
Hoezo? Wil je geen moderator worden?
quote:
sorry hoor, maar als zij 8 al veel vind, waarvan er ook al 4 uit mijn bloed zijn moet ze is een keer het uitgaansleven instappen
Er is een reden waarom beginnende bestuurders geen alcohol mogen drinken als ze nog moeten rijden. Je bevestigt zelf alle vooroordelen die er bestaan over onverantwoorde zuiplappen.
  zaterdag 6 december 2008 @ 07:07:06 #84
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63800258
quote:
Een boete van 150 euro dus.
Mooi.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_63800411
quote:
Een boete heeft niks geen meerwaarde voor mij.

Dat is ook een argument waar de rechter van ondersteboven zal hebben gelegen (van het lachen dan).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2008 12:06:03 ]
pi_63800798
Wat ben jij een knuppel zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')