abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63626223
Ik heb door een aantal kut-ervaringen met vrouwen, nogal een complex ontwikkeld, vooral over mijn uiterlijk.
Ik ben een aantal malen ongelooflijk belazerd, waar ik verder liever niet over wil uitwijden omdat het nogal persoonlijk ligt.
In mijn hoofd heeft het resultaat van die ervaringen zich op de 1 of andere manier omgezet in een ongelooflijke onzekerheid over mijn uiterlijk.
Dat probleem wil ik zelf liever oplossen met bekenden, dan hier 1000 foto's te gaan neerzetten en te gaan janken of ik dan zo lelijk geworden ben, dus ik wil het algemeen houden.

Iemand in mijn kennissenkring raadde me destijds aan om voor een objectieve mening van een groot aantal mensen mezelf op de site "Hotornot" te zetten, omdat dat mensen zijn die je niet kennen en je niet bij voorbaat een aandachtvragende debiel of een aardige gast vinden, wat altijd subjectiviteit opwekt, in je nadeel of in je voordeel.

Maar om het even algemeen te houden, heeft iemand kennis uit derde hand of uit eigen ervaring over deze site?
Ik vraag me namelijk af of dit nu een site is, die gewoon doet wat het zegt, of mensen probeert zich prettiger over zichzelf te voelen.
Uiterlijk is alles tegenwoordig (samen met sociale status, maar dat is een heel ander verhaal) in een oppervlakkige samenleving, en omdat er toch een commercieel tintje uit de site voorvloeit, naar mijn idee, ben ik erg benieuwd of de site nu pure nonsens is, of toch je de kans gunt om een objectieve blik op jezelf van willekeurige anderen te geven.

Ik vind namelijk dat ook lelijke mensen best het recht mogen hebben te horen dat ze lelijk zijn, zonder daar meteen lacherig of lullig over te doen, zodat ze weten dat ze op andere vlakken hun kwaliteiten moeten zoeken en ontplooien. Velen zullen dat niet met me eens zijn misschien, maar je helpt er anderen echt niet mee om hun zelfbeeld onterecht ten goede te vervormen volgens mij.

Zijn daar meningen en/of ervaringen over?

En mijn cijfer daar post ik uiteraard niet, want dan zou het automatisch weer aandachttrekkerij worden in plaats want een serieuze psychologisch getinte vraag.
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:58:58 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63626268
Wat is je cijfer daar?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_63626324
Waarom laat je je zelfbeeld afhangen van het cijfer dat wildvreemden je op internet geven?
pi_63626328
hotornot is een uiterst serieuze site waar onderzoek wordt gedaan naar de persoonlijke voorkeur van veel oprecht geïnteresseerde mensen in de uiterlijke kenmerken van anderen wiens foto's op de site staan ter beoordeling. De jury bestaat uit professionele amateurs die bekend staan om hun objectieve meningen...

pi_63626330
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:58 schreef LasTeR het volgende:
Wat is je cijfer daar?
Dat post ik juist niet, zeg ik net, anders heeft het geen fuck meer met psychologie te maken.
pi_63626359
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef ScienceFriction het volgende:
hotornot is een uiterst serieuze site waar onderzoek wordt gedaan naar de persoonlijke voorkeur van veel oprecht geïnteresseerde mensen in de uiterlijke kenmerken van anderen wiens foto's op de site staan ter beoordeling. De jury bestaat uit professionele amateurs die bekend staan om hun objectieve meningen...

Euh wattus?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_63626380
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:02 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Euh wattus?
objectieve meningen?

pi_63626410
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef Lamon het volgende:

[..]

Dat post ik juist niet, zeg ik net, anders heeft het geen fuck meer met psychologie te maken.
de site hotornot heeft inderdaad een serieuze psychologische basis...
pi_63626423
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:03 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

objectieve meningen?

Owh die had ik nog niet eens gezien.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:05:01 #10
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_63626428
Ik kreeg er de laagst mogelijke score. Die site klopt dus.

Daarnaast is iedereen op hotornot een aandachtvragende debiel.
pi_63626630
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:57 schreef Lamon het volgende:
En mijn cijfer daar post ik uiteraard niet, want dan zou het automatisch weer aandachttrekkerij worden in plaats want een serieuze psychologisch getinte vraag.
Een foto van jezelf als avatar nemen terwijl je een topic opent over hoe onzeker je over je uiterlijk bent vind ik anders nogal aandachttrekkerig. Eigenlijk wil je gewoon van ons horen dat je helemaal niet zo lelijk bent, en dat die hotornot site uiterst betrouwbaar is. Want ik gok dat je een hoog cijfer kreeg anders deed je daar niet zo geheimzinnig over.
pi_63626860
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:12 schreef TheDenialTwist het volgende:
Een foto van jezelf als avatar nemen terwijl je een topic opent over hoe onzeker je over je uiterlijk bent vind ik anders nogal aandachttrekkerig. Eigenlijk wil je gewoon van ons horen dat je helemaal niet zo lelijk bent, en dat die hotornot site uiterst betrouwbaar is. Want ik gok dat je een hoog cijfer kreeg anders deed je daar niet zo geheimzinnig over.
Als ik een hoog cijfer kreeg, zou ik dat toch heel graag neer willen zetten, onder het motto, kijk eens hoe knap ik ben?
En hoe weet jij zo zeker dat mijn avatar mijn eigen gezicht is?

Ik wilde het algemener houden, dus schrap dan het eerste gedeelte van mijn post maar, en concentreer je, mocht je interesse hebben hoe de menselijke psyche werkt op het tweede gedeelte.
Waarom bestaat zo'n site, is het betrouwbaar, waarom hebben miljoenen mensen de behoefte om zich daar neer te zetten, waarom is uiterlijk zo belangrijk, wat is knap, waarom ligt de concentratie van mensen bij dat aspect en niet bij andere kwaliteiten, en zo kun je nog tig vragen bedenken, zonder het direct op de TO zelf te betrekken...
pi_63627025
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:22 schreef Lamon het volgende:

[..]

Als ik een hoog cijfer kreeg, zou ik dat toch heel graag neer willen zetten, onder het motto, kijk eens hoe knap ik ben?

Ik wilde het algemener houden, dus schrap dan het eerste gedeelte van mijn post maar, en concentreer je, mocht je interesse hebben hoe de menselijke psyche werkt op het tweede gedeelte.
Waarom bestaat zo'n site, is het betrouwbaar, waarom hebben miljoenen mensen de behoefte om zich daar neer te zetten, waarom is uiterlijk zo belangrijk, wat is knap, waarom ligt de concentratie van mensen bij dat aspect en niet bij andere kwaliteiten, en zo kun je nog tig vragen bedenken, zonder het direct op de TO zelf te betrekken...
Dat jij dat bent daar ging ik vanuit, aangezien die foto ook in je fotoboek staat. En dat je het algemeen wou houden maak ik niet echt op uit de OP. Maar of zo'n site betrouwbaar is: wat versta je onder betrouwbaar? Hoe wil je dat meten? Ik zou zoiets in elk geval vooral niet te serieus nemen.
pi_63627114
Waarom zou je je zo druk maken over je uiterlijk? Dat is iets wat tieners doen en waar je op latere leeftijd hard om kan lachen. Het gaat namelijk helemaal nergens over. Dat begrijp je na je tienerjaren meestal al wel.

Het doet er niet of nauwelijks toe hoe je eruit ziet. Zolang je je fatsoenlijk kleed en verzorgd hoef je je nergens druk om te maken. Het percentage mensen dat echt anders wordt behandeld doordat ze zo lelijk zijn is behoorlijk laag.

Net even op Hotornot gekeken en het zijn toch voornamelijk mensen die graag wat extra aandacht willen. Ook valt het op dat er niet of nauwelijk slechte cijfers worden gegeven. Het moge duidelijk zijn dat de gegeven cijfers daar niet overeen komen met hoe jij en ik die cijfers beoordelen. De gegeven cijfers lopen dat van 6,5 tot 10. Let er op dat je een 6,5 niet als een ruime voldoende ziet, maar als een diepe onvoldoende. Alles onder de 7,5 is over het algemeen behoorlijk lelijk. Daarboven valt er geen peil op te trekken. Er staan verschrikkelijk lelijke mensen tussen met een 9,5 terwijl sommige knappe mensen op een 8,5 blijven hangen.

Vergelijk het met Hyves. Het zijn lang niet altijd de leukste mensen die de meeste Hyves vriendjes en vriendinnetjes hebben. Als je maar genoeg mensen toevoegt kan iedereen een shitload aan vriendjes krijgen op Hyves. Het zegt helemaal niets.

Maak je toch niet zo druk om wat anderen van je uiterlijk vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Karammel op 29-11-2008 21:39:09 ]
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_63627338
Algemeen en psychologisch, mensen, het stond gewoon in mijn openingspost. Niet op mij betrekken, dat was gewoon een inleiding over hoe ik erop kwam. De interesse ligt bij het fenomeen, niet bij mijn persoonlijke drijfveer.
pi_63627462
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:41 schreef Lamon het volgende:
Algemeen en psychologisch, mensen, het stond gewoon in mijn openingspost. Niet op mij betrekken, dat was gewoon een inleiding over hoe ik erop kwam. De interesse ligt bij het fenomeen, niet bij mijn persoonlijke drijfveer.
Het fenomeen hotornot? Of dat lelijke mensen ook best te horen mogen krijgen dat ze er niet uit zien?
pi_63627556
Je beseft je toch wel dat op sites als hotornot alleen dronken mensen (moi) en pubers reageren?
Het is alles behalve objectief.

Daarnaast is 'lelijk' of 'knap' zijn zoiets subjectiefs. Ik hoef slechts te verwijzen naar de Rubensvrouw die ooit vereerd werd en als we dan nu gaan kijken wat tegenwoordig het algemeen beeld van schoonheid is zien we dat dit aan anorexia grenst.

Aantrekkelijkheid gaat daarnaast ook veel verder dan uiterlijk alleen. Het is echt het totaalplaatje wat iemand aantrekkelijk maakt. Uiterlijk, persoonlijkheid, broodvoorziening of sociale status.
pi_63627794
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:46 schreef Karammel het volgende:
Het fenomeen hotornot? Of dat lelijke mensen ook best te horen mogen krijgen dat ze er niet uit zien?
Beiden, eerlijkheid over zaken.

In het geval van hotornot, waarom moeten mensen die bevestiging of teleurstelling hebben? Wil je dan perse weten dat je wel of niet knap of lelijk of ergens in het midden zit, en waarom moeten mensen dat en masse weten?

Of inderdaad eerlijkheid, en wat daar wel of niet mis mee is.
"Je bent moet het niet van je uiterlijk hebben, maar je bent een engel, zo lief."
Iets wat je tegen een minder mooi iemand zou kunnen zeggen .

Gewoon, waarom liggen prioriteiten bij zoveel mensen op zoveel verschillende vlakken? Waarom lijkt uiterlijk meer waard te zijn dan innerlijk bij de nieuwe generatie? En is dat dan per definitie een slecht iets, of kijk ik en velen met mij dan te zwart/wit?

Dus psychologie, geen persoonlijke genoegdoening/teleurstelling. Zoals ik al zei, schrap het eerste deel van mijn post maar...
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:03:29 #19
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_63627870
ik sta er al jaren op ( ) maar kan me niet voorstellen dat het allemaal echt is. ik denk dat veel mensen maar wat invullen bij het cijfer dat ze geven.
ik zou er dus totaal geen waarde aan hechten, zie het als een grapje.
From feudal serf to spender.
pi_63628221
Mocht ik op een hotornot site komen (:')..), dan rate ik vrouwen gewoon eerlijk, maar mannen zijn altijd lelijk, dus die zou ik gewoon altijd een laag cijfer geven.

Dus tenzij er alleen vrouwen stemmen, moet je er niet teveel waarde aan hechten. Ik denk dat vrouwen ook eerlijker zullen zijn dan mannen, omdat vrouwen niet zo'n 'ik moet me beter voelen' probleem hebben op dat vlak (die hebben dat alleen bijzonder erg met andere vrouwen)
pi_63628545
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:00 schreef Lamon het volgende:

[..]

Beiden, eerlijkheid over zaken.

In het geval van hotornot, waarom moeten mensen die bevestiging of teleurstelling hebben? Wil je dan perse weten dat je wel of niet knap of lelijk of ergens in het midden zit, en waarom moeten mensen dat en masse weten?

Of inderdaad eerlijkheid, en wat daar wel of niet mis mee is.
"Je bent moet het niet van je uiterlijk hebben, maar je bent een engel, zo lief."
Iets wat je tegen een minder mooi iemand zou kunnen zeggen .

Gewoon, waarom liggen prioriteiten bij zoveel mensen op zoveel verschillende vlakken? Waarom lijkt uiterlijk meer waard te zijn dan innerlijk bij de nieuwe generatie? En is dat dan per definitie een slecht iets, of kijk ik en velen met mij dan te zwart/wit?

Dus psychologie, geen persoonlijke genoegdoening/teleurstelling. Zoals ik al zei, schrap het eerste deel van mijn post maar...
Waarom zou ik iemands negatieve punten benadrukken? Dan richt ik me liever op de punten die wel goed waren en heb ik het niet over de negatieve dingen. Wat kan iemand er aan doen als hij of zij lelijk is? Het is niet mijn bedoeling iemand onnodig te kwetsen. Als iemand ontzettend stinkt bijvoorbeeld is het dan wel weer een optie om er wat van te zeggen. Het zal niet even leuk overkomen, maar die persoon heeft dan wel de mogelijkheid er iets aan te doen.

Als iemand mij oprecht vraagt wat ik van zijn of haar uiterlijk vind ligt het volledig aan de situatie hoe mijn antwoord zal zijn. Het zal niet zo snel gebeuren dat ik aangeef dat iemand het niet van zijn of haar uiterlijk moet hebben. Nogal bot om dat te zeggen eigenlijk. Iemand kan er alsnog heel goed uitzien zonder dat ze van nature de knapste zijn. Kleding, uiterlijke verzorging en uitstraling spelen ook een grote rol.

Ik ben het niet met je eens dat uiterlijk een grotere rol speelt dan innerlijk tegenwoordig. Het zijn beide dingen die belangrijk zijn. Ik zou nooit iets kunnen beginnen met iemand die ontzettend dom is. "Je moet het niet van je intelligentie hebben, maar je ziet er goed uit!". Uiterlijk speelt een grote rol bij de eerste indruk. Vervolgens zullen andere factoren, waaronder het innerlijk, een rol gaan spelen. Zolang het uiterlijk niet desastreus is kunnen die andere factoren een heleboel goedmaken.

Over hotornot heb ik niet zoveel te zeggen. Wel is het zo dat ontzettend veel mensen onzeker zijn en voor hun kan het een opsteker zijn als ze op internet populair zijn. Als ze zo beter in hun vel gaan zitten moeten ze dat vooral doen. Als je in het echte leven zelfverzekerd overkomt kom je een stuk beter over dan wanneer je je heel onzeker opstelt.

Erg veel waarde kan je niet aan die sites hechten. Santax geeft een goede beschrijving van die site. Dronken mensen en pubers. Meer moet je er niet van willen maken.
pi_63628838
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:26 schreef Karammel het volgende:
Erg veel waarde kan je niet aan die sites hechten. Santax geeft een goede beschrijving van die site. Dronken mensen en pubers. Meer moet je er niet van willen maken.
Da's dus absoluut niet waar. Het sterft van de 30+ en 40+ -ers op die site,al zal het je verbazen. En het feit dat je op die leeftijd nog bevestiging nodig hebt maakt het allemaal nog veel vreemder/interessanter.

Ik gooi zo'n post echt niet zomaar in de lucht, ik heb er echt serieus naar gekeken...

Of dat de waarde verhoogd, weet ik dan weer niet...
pi_63629146
overigens, een vreselijk goede manier om alles wat ik hier mee wil zeggen is op een geweldige manier in een clip verwerkt;

Uiterlijk/innerlijk/emotie/intelligentie (/status, al is dat het domste wat er bestaat) is erin verwerkt.
pi_63638049
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef ScienceFriction het volgende:

Ik moest lachen.

OT: Ik denk dat als er iets slecht is voor je zelfbeeld het wel 'n site zoals hot or not is. Je moet al sterk in je schoenen staan om gewoon 'n foto van jezelf online te zetten...

M.
Hallon!
pi_63638183
Als jij degene bent in je ava en fotoboek, dan kan ik je zeggen dat er echt helemaal niks mis met je is
Het mag best een beestje stinken; het mag best een beestje rauw zijn
pi_63639220
Ik denk niet dat een geestelijk complex, opgebouwd door ervaringen binnen en met relaties door de jaren heen, eventjes wordt weggevaagd door wat één of andere kneuzensite over jouw foto's zegt. Complimentjes krijgen is leuk, maar je kan beter een constructieve oplossing zoeken voor je complex denk ik.
Vive le moment
Viva l'amitié
Viva la mémoire
  zondag 30 november 2008 @ 10:24:19 #27
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_63639568
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:36 schreef Lamon het volgende:

[..]

Da's dus absoluut niet waar. Het sterft van de 30+ en 40+ -ers op die site,al zal het je verbazen. En het feit dat je op die leeftijd nog bevestiging nodig hebt maakt het allemaal nog veel vreemder/interessanter.

Ik gooi zo'n post echt niet zomaar in de lucht, ik heb er echt serieus naar gekeken...

Of dat de waarde verhoogd, weet ik dan weer niet...
Wat santax en die andere bedoeling. Er staan wel 30/40ers op, maar er reageren vooral pubers en dronken lui. Dus de beoordeling van de foto's gebeurd niet echt serieus. Dus in hoeverre kan je dat cijfer dan nog serieus beschouwen.

Het gaat om het totale plaatje. Iemand die niet heel knap is, kan je ontzettend aantrekkelijk vinden doordat zijn innerlijk geweldig is. Maar iemand die knap is maar met een kutkarakter kan ik ontzettend afknappen en vind ik hem niet eens meer knap.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  zondag 30 november 2008 @ 10:32:26 #28
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_63639621
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:22 schreef Lamon het volgende:

Als het dat niet is, dan betekent dat dat jij het gezicht van een 'mooie man' als avatar neemt terwijl je van jezelf vindt moet geloven dat je lelijk bent.
Als je daarbij optelt dat je je eigenwaarde probeert op te vijzelen via een website als 'hotornot' dan kan ik niet anders dan concluderen dat het in jouw bovenkamer góed verwrongen in elkaar zit.

De geloofwaardigheid van die site is the least of your problems.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 30 november 2008 @ 11:35:19 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63640220
quote:
Op zondag 30 november 2008 10:24 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Wat santax en die andere bedoeling. Er staan wel 30/40ers op, maar er reageren vooral pubers en dronken lui. Dus de beoordeling van de foto's gebeurd niet echt serieus. Dus in hoeverre kan je dat cijfer dan nog serieus beschouwen.

Het gaat om het totale plaatje. Iemand die niet heel knap is, kan je ontzettend aantrekkelijk vinden doordat zijn innerlijk geweldig is. Maar iemand die knap is maar met een kutkarakter kan ik ontzettend afknappen en vind ik hem niet eens meer knap.
ja maar iemands karakter kun je niet uit een foto halen natuurlijk.... het is gewoon een keuring waarbij mannen gewoon al een stuk lager scoren omdat het grootste gedeelte gewoon een vleeskeuring is door opstandige mnnelijke pubers...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63640268
quote:
Op zondag 30 november 2008 10:32 schreef Garisson72 het volgende:
Als het dat niet is, dan betekent dat dat jij het gezicht van een 'mooie man' als avatar neemt terwijl je van jezelf vindt moet geloven dat je lelijk bent.
Als je daarbij optelt dat je je eigenwaarde probeert op te vijzelen via een website als 'hotornot' dan kan ik niet anders dan concluderen dat het in jouw bovenkamer góed verwrongen in elkaar zit.

De geloofwaardigheid van die site is the least of your problems.
Een beetje verwrongen wel, ja. Maar de halve wereld heeft psychische klachten in de 1 of andere vorm. Sommigen weten het alleen zelf nog niet of durven het nog niet toe te geven.
En zolang ik gewoon aardig ben tegen mensen en niemand in elkaar sla of zwaar aan de drugs ga, zie ik ook niet waarom dat nou zo erg is.

En natuurlijk ben ik dat zelf..
pi_63646648
wat wil je horen, dat uiterlijk belangrijk is in onze maatschappij? Er bestaan net zoveel onderzoeken die dat beweren als die het tegenspreken...

Als ik nu zeg dat uiterlijk 100% belangrijk is (nee, laat ik 90% zeggen om het geloofwaardiger te maken ), ga jij dan in een hoekje zitten huilen omdat je zelf vindt dat je lelijk bent? Laat je het er dan bij zitten?

Ik zou me niet zo verdiepen in de algemeenheden, maar vooral in wat uiterlijk betekent voor jou. Je bent een paar keer in de steek gelaten door vrouwen en dat heeft een diepe deuk in je ego geslagen. Dat overkomt ons allemaal wel eens en iedereen weet hoe naar dat is. En hoe ego-damaging..
Jouw zwakke plek is blijkbaar je uiterlijk, misschien omdat iemand dat ooit gezegd heeft, misschien omdat je dat zelf ooit bedacht hebt. Niet echt belangrijk..
Punt is dat jij je uiterlijk verbindt aan samen zijn, aan populair zijn, aan succesvol zijn.. (zoek zelf even uit welke voor jou het meest belangrijk is, diep in je hart) Vraag jezelf af of deze verbinding, echt het antwoord is, of dat het hele 'antwoorden' zoeken je in de weg staat.

Doe gewoon je ding, houd je niet zo bezig met alle idiote dingen die in je hoofd spelen (want mééén wat zegt het vaak stomme dingen, zoals dat uiterlijk belangrijk is en dat je daar heel veel mee bezig moet zijn en gevoelens bij moet hebben enzo)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  zondag 30 november 2008 @ 17:01:59 #32
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_63646771
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:32 schreef Karammel het volgende:
Waarom zou je je zo druk maken over je uiterlijk? Dat is iets wat tieners doen en waar je op latere leeftijd hard om kan lachen. Het gaat namelijk helemaal nergens over. Dat begrijp je na je tienerjaren meestal al wel.
Dit is zo'n beetje de grootste onzin die ik in jaren gehoord heb

-edit- disclaimer: nee, dit is geen rancuneuze post
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_63647467
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dit is zo'n beetje de grootste onzin die ik in jaren gehoord heb

-edit- disclaimer: nee, dit is geen rancuneuze post
Hoezo is dat onzin dan?
-goner-
  zondag 30 november 2008 @ 17:53:34 #34
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_63647846
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:34 schreef Mizuki het volgende:

[..]

Hoezo is dat onzin dan?
Omdat het uiterlijk gewoon wél belangrijk is.

Even doodberedeneren:

Wij mensen zijn ook gewoon dieren. Onze uiterlijkheden zijn geen schutkleuren o.i.d. maar om een partner van aan te trekken. Dat is biologisch gezien heel normaal. Anders hadden we wel allemaal hetzelfde uiterlijk gehad.

Even terug naar de realiteit:

Je koopt leuke kleren, je doet je haar, je scheert je, zonnebankje,je doet make-up op. Waarom?
Veel gegeven antwoord: "Daar voel ik me prettig bij/dan voel ik me beter"
De enige reden: je voelt je daar prettig bij omdat je dan beter wordt geaccepteerd door je medemens/aantrekkelijker gevonden wordt door een partner.

Voorbeeldje: je krijgt een sollicitant op bezoek. De beste man heeft 3 tanden, draagt een spijkerbroek, een spijkerjas en sportschoenen. Hij heeft zijn haar op standje "net uit bed".
Wimpel je hem direct af of geef je het een serieuze kans? Mijn gok: 99% van de mensen zal in de boek schijten en hem zo snel mogelijk afwimpelen.

Misschien is de man een junk, misschien is de man een genie. Who knows? Jij niet want je hebt hem snel weggewerkt

Voorbeeldje 2: je loopt op straat/in de kroeg/in de disco. Je kijkt om je heen. Waarom? Je zoekt een lekker/interessant uitziend ding uit.

Gevolg: je ziet een lekker ding en als je je ballen hebt laten groeien stap je erop af. Na een tijdje weet je of die persoon ook nog eens inhoud heeft.
Wat NIET gebeurt: je ziet een willekeurig persoon staan waar je opstapt om een praatje te houden. Als die persoon ook nog eens heel tof blijkt te zijn volgt er meer.

Niemand stapt op een lelijk persoon af om eens te onderzoeken of hij/zij een hart van goud heeft.
Wat WEL gebeurt: 2 mensen kennen elkaar al langer en vervolgens kan er wat ontstaan en zal het uiterlijk onderschikt worden bevonden. Maar écht niet in eerste instantie. En daar moet je het vaak wel van hebben.

Voorbeeldje 3: op straat spreekt iemand je aan. Nog voor je geluisterd hebt heb jij je oordeel al klaar: is iemand die niet knap is dan reageer je anders dan wanneer het een lekker ding is.

Voorbeeldje 4: je werkt in een winkel. Wie help je beter? Een vadzige, lelijke vent/vrouw of een goed uitziende vent/vrouw?
Ik weet nu al dat je meer je best doet bij de goed uitziende versie.

Disclaimer: dit is post met uitersten. Ga me nou niet vastpinnen met post als: "maar ik en niet zo...".
Er zijn vast mensen die het anders zien. Maar over HET ALGEMEEN is het zo.
pi_63648450
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:53 schreef Nembrionic het volgende:
Maar over HET ALGEMEEN is het zo.
vindt jij....

nogmaals er zijn net zoveel onderzoeken die met je staan als die het tegendeel beweren.. er is dus geen antwoord op.
Blijft over waar je zelf in gelooft (jij dus in bovenstaande en TS ook lijkt wel) en hoe je daar naar handelt...
en is DAT niet veel belangrijker dan alle theorieen bij elkaar??
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
pi_63648753
hotornot

Je moet gewoon jezelf goed verzorgen, aan je uiterlijk kan je toch nauwelijks wat veranderen, tenzij je plastische chirurgie als optie ziet.

Goede verzorging, nette kleren, straal wat uit (autoriteit/vriendelijkheid/gewoon jezelf :p )
당신을 사랑합니다
  zondag 30 november 2008 @ 18:44:07 #37
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_63648900
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:21 schreef m-niki het volgende:
vindt jij....
Het is niet wat ik vind, het is wat ik constateer en hoe ikzelf handel.

Persoonlijk denk ik dat het heel normaal is om op je uiterlijk beoordeeld te worden. Niets geks. Of het leuk is is een hele andere discussie.
  zondag 30 november 2008 @ 18:45:18 #38
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_63648925
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:36 schreef Microtechs het volgende:
hotornot

Je moet gewoon jezelf goed verzorgen, aan je uiterlijk kan je toch nauwelijks wat veranderen, tenzij je plastische chirurgie als optie ziet.

Goede verzorging, nette kleren, straal wat uit (autoriteit/vriendelijkheid/gewoon jezelf :p )
Er zijn zat lelijke mensen(iemand die je niet knap vindt is trouwens niet per definitie lelijk) die dat compenseren met hun gedrag, kleding, instelling etc.
pi_63649050
hebben je nare ervaringen met vrouwen direkt betrekking op je uiterlijk ?
  zondag 30 november 2008 @ 18:56:11 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_63649108
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:53 schreef het_fokschaap het volgende:
hebben je nare ervaringen met vrouwen direkt betrekking op je uiterlijk ?
Ik neem aan dat je dat aan TS vraagt. Ik vind het wel een goede vraag eigenlijk. TS zegt van wel maar misschien is het iets anders.
  zondag 30 november 2008 @ 19:42:15 #41
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63650081
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:57 schreef Lamon het volgende:
Ik heb door een aantal kut-ervaringen met vrouwen, nogal een complex ontwikkeld, vooral over mijn uiterlijk.
Ik ben een aantal malen ongelooflijk belazerd, waar ik verder liever niet over wil uitwijden omdat het nogal persoonlijk ligt.
Flikker even lekker op, je post met een username met een eigen foto van jezelf. Dan beken je ook nog dat je een gevoel van eigenwaarde moet halen uit een site als hotornot. Meneer u bent al behoorlijk zichzelf aan het exposen hier, vertel nou gewoon wat je ervaringen zijn dan kan iemand je misschien nog wat handige tips geven. Want erg gezond klinkt dit weer allemaal niet.
pi_63650294
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:44 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Het is niet wat ik vind, het is wat ik constateer en hoe ikzelf handel.
dit is een mooi voorbeeld van biasing/vertekening --> iets zelf constanteren en zoals jezelf handelt heeft natuurlijk niets te maken met of het écht ook zo is. Daarbij is uiterlijk ook nog eens zelf een zaak dat zo subjectief is als de neten..

TS stelt gewoon een onmogelijke vraag.. en kan zich misschien beter richten op het waarom van zijn vraag..
pi_63650668
Kom je hier nou een uitbundige discussie voeren over het feit of hotornot een accurate beoordeling is of gewoon bullshit?

Het is bullshit.
  zondag 30 november 2008 @ 20:12:39 #44
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_63650735
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:52 schreef m-niki het volgende:

[..]

dit is een mooi voorbeeld van biasing/vertekening --> iets zelf constanteren en zoals jezelf handelt heeft natuurlijk niets te maken met of het écht ook zo is. Daarbij is uiterlijk ook nog eens zelf een zaak dat zo subjectief is als de neten..

TS stelt gewoon een onmogelijke vraag.. en kan zich misschien beter richten op het waarom van zijn vraag..
Nee, ik constateer het ÉN ik weet dat ik zelf zo handel. Ik ben niet een hypocriet die zegt het te constateren en het vervolgens ontkennen het zelf te doen. Lees ook mijn disclaimer.
pi_63651245
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:12 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, ik constateer het ÉN ik weet dat ik zelf zo handel. Ik ben niet een hypocriet die zegt het te constateren en het vervolgens ontkennen het zelf te doen. Lees ook mijn disclaimer.
even lezen wat ik eigenlijk schreef (misschien was het wat onduidelijk) :

iets zelf constateren EN zien hoe jezelf handelt heeft niets te maken met hoe het in het algemeen is. Beiden zijn namelijk subjectief en onderhevig aan biasing. Vandaar dat TS een vraag stelt die niet te beantwoorden is op FOK (Tenzij hij dus graag wil weten wat de mening is van een handjevol mensen die in zijn topic reageert..maar daarvoor kan hij net zo goed op hotornot iets plaatsen )
pi_63653261
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:33 schreef m-niki het volgende:

[..]

even lezen wat ik eigenlijk schreef (misschien was het wat onduidelijk) :

iets zelf constateren EN zien hoe jezelf handelt heeft niets te maken met hoe het in het algemeen is. Beiden zijn namelijk subjectief en onderhevig aan biasing. Vandaar dat TS een vraag stelt die niet te beantwoorden is op FOK (Tenzij hij dus graag wil weten wat de mening is van een handjevol mensen die in zijn topic reageert..maar daarvoor kan hij net zo goed op hotornot iets plaatsen )
Constateren kan wel te maken hebben met hoe het in het algemeen is. En ik denk dat Nembrionic gelijk heeft in dit punt.
En als jij wel op de jongen met een bochel en scheve bek afstapt om te kijken of zijn innerlijk soms geweldig is, dan is dat heel knap. Maar ik denk dat 95% van de mensen toch op de knappere persoon in kwestie zal afstappen wanneer die keuze er is.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_63654318
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:37 schreef Trommeldaris het volgende:
Constateren kan wel te maken hebben met hoe het in het algemeen is. En ik denk dat Nembrionic gelijk heeft in dit punt.

En als jij wel op de jongen met een bochel en scheve bek afstapt om te kijken of zijn innerlijk soms geweldig is, dan is dat heel knap. Maar ik denk dat 95% van de mensen toch op de knappere persoon in kwestie zal afstappen wanneer die keuze er is.
niet zo heel eigenwijs gaan doen want dit is precies waarom het dus niet per definitie in het algemeen zo is..

en daarbij trek je het in extremen en kun je beter uit gaan van gemiddelden om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de werkelijkeid, want van gemiddelden zijn er nu eenmaal meer dan van extremen (duh). Jij komt met een voorbeeld en je kunt er vast nog meer opnoemen, maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen die het tegendeel beweren. Net als het onderzocht is en er dus onderzoeken zijn die vinden dat je gelijk hebt, en onderzoeken die vinden dat je ongelijk hebt (uit sommig onderzoek komt juist dat heel knappe mensen benadeeld worden door hun uiterlijk!!). Het valt dus niet zo makkelijk te onderzoeken blijkbaar.. laat staan dat jij of ik er wat over kunnen zeggen, omdat we denken dat iedereen die we kennen het zo doet.

ik stap ook niet zomaar op een jongen met een bochel en scheve bek af, maar misschien vind jij mijn vriend wel aartslelijk (kan dat niet geloooven!! ) maar ik ben maar alleen en samen met Nembrionic zijn we met z'n drieeen en misschien krijgen we half (of zelfs 95% van FOK!!) wel mee, maar dan zegt het nóg niet zo heel veel, omdat je het niet kunt testen in echte situaties..
pi_63656346
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:42 schreef TheVotary het volgende:
Flikker even lekker op, je post met een username met een eigen foto van jezelf. Dan beken je ook nog dat je een gevoel van eigenwaarde moet halen uit een site als hotornot. Meneer u bent al behoorlijk zichzelf aan het exposen hier, vertel nou gewoon wat je ervaringen zijn dan kan iemand je misschien nog wat handige tips geven. Want erg gezond klinkt dit weer allemaal niet.
Als je het dan perse wil weten, ik heb last van BDD, heeft de psychiater geconstateerd, voor een beschrijving van die aandoening zoek je zelf maar even, als je het echt zo graag wilt weten.
Dat is veroorzaakt doordat er in het verleden van me geprofiteerd is, en ik belazerd ben.
Waarom dat op mijn uiterlijk is gaan slaan, weet ik ook niet, vraag dat maar aan een psychiater.

Naar aanleiding daarvan kreeg ik cognitivieve training. Nu zit ik bij die training in experimentele fase. Dat betekent dat ik zelf een experiment moest bedenken, om mijn probleem tegen te gaan en mijn gedachtenpatroon te veranderen.
Een makkelijk voorbeeld is : Iemand die bang is om flauw te vallen in de tram, kan 15 keer met de tram gaan, en kijken hoe vaak hij of zij daadwerkelijk flauwvalt.

Aangezien het in mijn situatie niet verantwoord is, om zomaar 15 vrouwen willekeurig te gaan versieren waar ik niets bij voel, omdat dat betrekking heeft op een ander mens, maakt dat dus geen verantwoord experiment.
Dit was dus het beste wat ik kon bedenken.
Zo kwets ik niemand en zie ik toch mijn probleem/stoornis onder ogen.

Niet dat het je echt interesseert, maar als je het zo nodig wilt weten.

En inderdaad, niet iedereen is compleet gezond en verlost van een stoornis of een probleem veroorzaakt dingen die hij of zij meegemaakt heeft, so what...?
Moeten we allemaal perfect en compleet oppervlakkig zijn?
pi_63656522
Laten we zeggen dat als je die 'omlegging'foto uit je fobo op hotornot zet, je een hoge score kan verwachten. Maar alsnog zou ik er geen waarde eraan hechten , maar goed ik zou ook niet weten wat voor ander experiment je moet doen
당신을 사랑합니다
pi_63656527
Schoonheid wordt geassocieerd met succes, betere genen en voortplantingskansen. Zelfs baby's discrimineren tussen aantrekkelijke en minder aantrekkelijke mensen in de frequentie waarin ze lachen.
Er zijn een aantal eigenschappen die universeel als aantrekkelijk worden gezien, zoals een symmetrisch gezicht. Verder is schoonheid vooral een heel subjectief begrip.

En als jij dat bent op die foto dan heb je gewoon een gemiddeld uiterlijk en is jouw complex je aangepraat door jezelf.
pi_63658343
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:23 schreef Xennia het volgende:
En als jij dat bent op die foto dan heb je gewoon een gemiddeld uiterlijk en is jouw complex je aangepraat door jezelf.
Dat is inderdaad de conclusie die veel mensen me verteld hebben.
Ik ben er dus nu ook langzaam overheen aan het komen, al zal het nooit meer helemaal weggaan.
Wel denk ik dat er een heleboel mensen last hebben van deze stoornis, al hebben ze het zelf niet door, of willen ze het nog niet erkennen.
Heeft heel veel met media, streven naar perfectie, en een tamelijk verrotte samenleving te maken.

Het is een ziektebeeld waarvan ik gehoord heb, dat het extreem veel voorkomt in deze tijd, maar mensen er logischerwijs erg veel moeite hebben het te herkennen, erkennen en accepteren.

En het is ook nog eens niet sekse-gebonden. Het schijnt bij mannen en vrouwen evenveel voor te komen.
Wat mannen betreft kun je het al een beetje zien aan al de kut-reacties die ik van ze krijg, dat komt niet vanzelf.
Aan vrouwen kun je het op dit forum zien aan al de overload aan foto's die ze van zichzelf plaatsen, liefst zo sexy mogelijk van de meest idiote camerahoeken.
Niet dat het mij direct helpt, maar het is wel steunend te zien dat het geen uniek probleem meer is, al zullen velen het nooit durven te erkennen...
pi_63658508
Nou, mocht het je helpen...

Ik herken heel veel dingen in je verhaal in mezelf. Ik heb ook al zolang ik het me kan herinneren een ontzettend negatief beeld over mijn uiterlijk. Ik ben me er inmiddels (vaker) van bewust dat ik dat deels zelf gecrëeerd heb, want mensen in mijn omgeving reageren (volgens wat ik weer van anderen hoor, ik kan / wil het zelf meestal niet zien) niet negatief op mij. Het is gelukkig bij mij niet meer zo erg als het een paar jaar geleden was maar ik heb nog steeds wel vaker last van "mezelf". Alsnog vind ik het ontzettend lastig om me altijd te realiseren dat ik het me voor een groot deel zelf aangepraat heb en ook voor zo'n lange tijd al. Het is iets wat al zo lang bij me is dat ik ook niet zo goed weet hoe ik anders over mezelf moet denken. En nou ja, het is ook gewoon een patroon en patronen zijn moeilijk te doorbreken .
pi_63658633
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:58 schreef Tristessa het volgende:
Nou, mocht het je helpen...

Ik herken heel veel dingen in je verhaal in mezelf. Ik heb ook al zolang ik het me kan herinneren een ontzettend negatief beeld over mijn uiterlijk. Ik ben me er inmiddels (vaker) van bewust dat ik dat deels zelf gecrëeerd heb, want mensen in mijn omgeving reageren (volgens wat ik weer van anderen hoor, ik kan / wil het zelf meestal niet zien) niet negatief op mij. Het is gelukkig bij mij niet meer zo erg als het een paar jaar geleden was maar ik heb nog steeds wel vaker last van "mezelf". Alsnog vind ik het ontzettend lastig om me altijd te realiseren dat ik het me voor een groot deel zelf aangepraat heb en ook voor zo'n lange tijd al. Het is iets wat al zo lang bij me is dat ik ook niet zo goed weet hoe ik anders over mezelf moet denken. En nou ja, het is ook gewoon een patroon en patronen zijn moeilijk te doorbreken .
En zo zijn er nog veel meer, alleen is het zo moeilijk toe te geven.
  maandag 1 december 2008 @ 01:29:08 #54
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63658740
Er is niks mis met je hoor, je ziet er zeker niet slecht uit volgens mij. Het zou wat stoerder kunnen misschien, als ik toch ergens over moet zeuren. Van de mannen valt misschien 80% in dezelfde 'knapheidscategorie', daar ligt je probleem (dus) niet. Leren niet meer over je te laten lopen en niet meer te blind te vertrouwen zal veel belangrijker zijn gezien je verhaal. Succes!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_63658766
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:42 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik ben er dus nu ook langzaam overheen aan het komen, al zal het nooit meer helemaal weggaan.
Wel denk ik dat er een heleboel mensen last hebben van deze stoornis, al hebben ze het zelf niet door, of willen ze het nog niet erkennen.
Heeft heel veel met media, streven naar perfectie, en een tamelijk verrotte samenleving te maken.
Het heeft te maken met de keuzes die jij maakt nav deze informatie.
  maandag 1 december 2008 @ 02:23:42 #56
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63659057
quote:

[..]

Het is een ziektebeeld waarvan ik gehoord heb, dat het extreem veel voorkomt in deze tijd, maar mensen er logischerwijs erg veel moeite hebben het te herkennen, erkennen en accepteren.

En het is ook nog eens niet sekse-gebonden. Het schijnt bij mannen en vrouwen evenveel voor te komen.
Wat mannen betreft kun je het al een beetje zien aan al de kut-reacties die ik van ze krijg, dat komt niet vanzelf.
Aan vrouwen kun je het op dit forum zien aan al de overload aan foto's die ze van zichzelf plaatsen, liefst zo sexy mogelijk van de meest idiote camerahoeken.
Niet dat het mij direct helpt, maar het is wel steunend te zien dat het geen uniek probleem meer is, al zullen velen het nooit durven te erkennen...
Het is wel een steeds meer opkomend fenomeen ja, de maatschappij wordt steeds directer, individualistischer, minder tolerant en met alle extra keuzes die je kunt maken komt er ook extra af te leggen verantwoording over die keuzes bij. Het is eigenlijk gewoon verveling, in de huidige tijd heeft iedereen een aardige baan, allerlei sociale voorzieningen en zekerheden, hoeft dus niet te knokken om in dagelijkse behoeftes te voorzien, er is weinig noodzaak meer tot het vormen van sociale collectieven en het nastreven van grootschalige maatschappelijke veranderingen, nieuwe (individualistischere) levensdoelen komen daarvoor in de plaats.

Het is in zeker opzicht natuurlijk belachelijk, er zijn miljarden en miljarden mensen voor je geweest die ook gewoon hun leven geleefd hebben, zonder extreem intelligent, knap, rijk of op wat voor andere manier dan ook uitzonderlijk te zijn geweest. De middelmaat op die gebieden komt nog steeds het meeste voor, alleen lijkt dat steeds minder acceptabel als norm.

Je moet wel oppassen dat je niet verandt in het "de maatschappij" de schuld geven van jouw problemen, voor zover het al klopt los je er niets mee op, je hebt alleen je eigen ontwikkeling in de hand. En Fok bestaat vooral uit pubers en internethelden he, heeft niet zoveel met de maatschappij als geheel te maken, niets mis met een paar goede tietenfoto's. .
Fotoboek
pi_63659875
quote:
Op maandag 1 december 2008 02:23 schreef keesjeislief het volgende:
Je moet wel oppassen dat je niet verandt in het "de maatschappij" de schuld geven van jouw problemen, voor zover het al klopt los je er niets mee op, je hebt alleen je eigen ontwikkeling in de hand. En Fok bestaat vooral uit pubers en internethelden he, heeft niet zoveel met de maatschappij als geheel te maken, niets mis met een paar goede tietenfoto's. .
FOK! is absoluut niet serieus te nemen, dat heb ik altijd al gevonden. Daar heb ik niet zoveel problemen mee, de meeste lui op dit forum zijn tamelijk lachwekkend.
En het is niet zozeer dat ik de maatschappij de schuld geef van mijn probleem op zich, meer dat ik het lullig vind, dat er zoveel ""verknipte" mensen rondlopen door die maatschappij.
Want ik ben op de weg terug nu, maar er zijn nog genoeg mensen die zich nog helemaal laten leiden door dat ideaalplaatje waar ze zich aan denken te moeten meten.
En mijn hotornot cijfer neem ik ook niet al te serieus, al helpt het ook weer een beetje, belangrijker op die site, vond ik de "meet me"-sectie, die zegt dan toch al wat meer over hoe je overkomt.
Hoewel je dan wel weer moet oppassen voor golddiggers, maar ik ben gelukkig wel slim genoeg om die er inmiddels tussenuit te pikken, denk ik dan.

Al met al is het misschien nog niet zo'n idioot experiment. Toch wel aan te raden voor andere mensen met een dergelijk probleem, als je dan toch iets wilt doen ermee, zonder al teveel risico te lopen.
pi_63660482
Op wat voor manier ben je dan belazerd door vrouwen?
Want misschien heeft dat niet eens met je uiterlijk te maken.

En volgens jou is uiterlijk alles in deze samenleving. Dus het leven houdt voor ons allemaal op als we ouder worden? Mwah, heb het idee mensen die wat verder in het leven staan niet bepaald ongelukkiger zijn. Integendeel. Andere dingen worden belangrijk, en men maakt zich niet meer druk over als het haar eens niet goed wil zitten.
En ik heb ook niet het idee dat lelijke mensen ongelukkiger zijn in deze maatschappij. Er is nl zoveel meer uit het leven te halen dan zoiets oppervlakkigs als een mooi uiterlijk.
  maandag 1 december 2008 @ 09:10:49 #59
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63660652
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:15 schreef Lamon het volgende:

[..]

Niet dat het je echt interesseert, maar als je het zo nodig wilt weten.

Zeg dat dan in het begin suffe kneus, dan had ik het gewoon niet doorgelezen. Pffff jij wentelt jezelf wel helemaal in zelfmedelijden he? Leef maar een fijn leven met deze instelling, ik trek me dan maar uit dit topic terug want het interesseert me schijnbaar allemaal geen reet.
pi_63660813
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:10 schreef TheVotary het volgende:
Zeg dat dan in het begin suffe kneus, dan had ik het gewoon niet doorgelezen. Pffff jij wentelt jezelf wel helemaal in zelfmedelijden he? Leef maar een fijn leven met deze instelling, ik trek me dan maar uit dit topic terug want het interesseert me schijnbaar allemaal geen reet.
Zoals ik al zei:

Met andere woorden;
Waar maak je je druk om man?
Toch iets te verbergen ofzo?
  maandag 1 december 2008 @ 09:30:18 #61
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63661000
Ooh boehoe, het is weer allemaal de schuld van de maatschappij en de media hoor. Het is natuurlijk niet zo dat jij te zwak bent om weerstand te bieden aan bepaalde standaarden, nee het komt door de maatschappij!

En als anderen wel sterk genoeg zijn om weerstand te bieden, dan is dat toneelspel. Want diep van binnen is iedereen zo zwak en onzeker als jijzelf.
pi_63661427
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Ooh boehoe, het is weer allemaal de schuld van de maatschappij en de media hoor. Het is natuurlijk niet zo dat jij te zwak bent om weerstand te bieden aan bepaalde standaarden, nee het komt door de maatschappij!

En als anderen wel sterk genoeg zijn om weerstand te bieden, dan is dat toneelspel. Want diep van binnen is iedereen zo zwak en onzeker als jijzelf.
Na iedere reactie als dit word ik wat zekerder van mezelf.
"Boehoe, ik lees een topic over iemand die geen complete schijnheil is, en zelf zegt dat hij er serieus mee bezig is, en het idee heeft dat veel mensen met dit soort dingen te kampen hebben maar het er niet over durven te hebben (1 op de 3 Nederlanders loopt bij een psychiater, therapeut of andere instantie, is een absoluut onderzoek, en ik weet niet hoeveel mensen doen het niet, maar zouden het moeten doen..) en ik moet toch nog even een lullige reactie plaatsen."

Als jij lekker in je vel zit, gun ik je dat van harte, maar ik snap dat aggressieve echt niet. Waar zit je mee? Sla het topic dan lekker over, als je niet normaal kan discussieren, denk ik dan...
  maandag 1 december 2008 @ 09:58:44 #63
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63661615
Het is niet mijn doel om een lullige reactie te geven, ik heb in genoeg R&P topics oprecht en meelevend gereageerd. Ik erger me alleen aan jouw houding.

- Een topic beginnen met je persoonlijke verhaal, foto's van jezelf plaatsen en dan na 2 reacties volhouden dat je het toch vooral niet over jezelf wil hebben. Yeah right

- De verantwoordelijkheid voor je eigen zwakheden afschuiven op de maatschappij en de media met haar onmogelijke eisen

- En dan in hetzelfde verhaal wel zelf lullige opmerkingen maken over anderen natuurlijk. 'Fokkers zijn lachwekkend' 'De mannen hier zijn ook allemaal onzeker' 'Kijk toch eens naar die rare wijven die foto's uit de meest rare hoeken van zichzelf plaatsen'

Het is gewoon een grote brei van zelfmedelijden. Je uiterlijk is gewoon normaal, maar je innerlijk is vrij kut
pi_63661842
Het is gewoon een grote brei van zelfmedelijden. Je uiterlijk is gewoon normaal, maar je innerlijk is vrij kut
[/quote]

Da's typisch dat je dat zegt.
Ik trek me namelijk best wel veel aan van wat anderen meemaken, teveel, volgens mijn psychiater.
Ik moet juist leren om niet heel het leed van de wereld op mijn schouders op me te nemen, werd me verteld.
Dat ik dan niet zo overkom, is dan toch typisch.
Ik heb namelijk inderdaad wel een beetje zelfmedelijden, maar trek me het lot van anderen ook aan...
Ik vind het alleen moeilijk om dan te zien of ik dingen verkeerd opschrijf, of dat jij tekort komt in je leesvaardigheid.
Ik heb qua karakter namelijk best veel sympathie gekregen op dit forum van de mensen die wel een verleden hebben in de afgelopen 8 jaar, als ik er goed over nadenk. Dus ik vraag me oprecht af of dat dan echt aan mijn communicatie ligt of aan jouw snelle oordeel.
Als je dan toch echt wil discussieren...
  maandag 1 december 2008 @ 10:41:04 #65
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63662522
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:09 schreef Lamon het volgende:

Da's typisch dat je dat zegt.
Ik trek me namelijk best wel veel aan van wat anderen meemaken, teveel, volgens mijn psychiater.
Ik moet juist leren om niet heel het leed van de wereld op mijn schouders op me te nemen, werd me verteld.
Dat ik dan niet zo overkom, is dan toch typisch.
Ik heb namelijk inderdaad wel een beetje zelfmedelijden, maar trek me het lot van anderen ook aan...
Ik vind het alleen moeilijk om dan te zien of ik dingen verkeerd opschrijf, of dat jij tekort komt in je leesvaardigheid.
Ik heb qua karakter namelijk best veel sympathie gekregen op dit forum van de mensen die wel een verleden hebben in de afgelopen 8 jaar, als ik er goed over nadenk. Dus ik vraag me oprecht af of dat dan echt aan mijn communicatie ligt of aan jouw snelle oordeel.
Als je dan toch echt wil discussieren...
Mja, hoe je in het echte leven bent kan ik niet beoordelen natuurlijk.

Mijn mening: schoonheidsidealen zijn er altijd geweest. Waar de huidige tijd zich in onderscheid is dat mensen zich er niet meer bij neerleggen dat ze daar niet aan voldoen. Gedeeltelijk doordat ze nu de tijd hebben om zich daar druk over te maken, gedeeltelijk omdat er tegenwoordig meer te sleutelen is aan je uiterlijk. Maar bottomline is dat steeds minder mensen zich er bij neerleggen dat schoonheidsidealen niet voor iedereen bereikbaar zijn. Daar zijn het idealen voor.

Maar in plaats van deze zwakheid (want dat is het echt imo) bij zichzelf te zoeken, wordt heel snel de beschuldigende vinger gewezen naar degenen die die idealen naar voren brengen. De mode-industrie, de media, de maatschappij in zijn geheel. Jij probeert aan je verstoorde zelfbeeld te werken, en dat is prima, maar ik erger me aan die vinger naar anderen.

Daarnaast stoor ik me eraan dat je andere users probeert te betrekken bij je eigen problemen. Je hebt nu al meerdere keren gezinspeeld dat de users hier ook allemaal onzeker zijn. Want als iedereen hetzelfde probleem heeft, draag jij geen verantwoordelijkheid meer. Mannen die lullige opmerkingen maken zijn stiekem onzeker en vrouwen ook, kijk maar naar de sexy foto's die ze hier plaatsen. Tja

[ Bericht 4% gewijzigd door Hephaistos. op 01-12-2008 10:46:49 ]
pi_63663085
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Daarnaast stoor ik me eraan dat je andere users probeert te betrekken bij je eigen problemen. Je hebt nu al meerdere keren gezinspeeld dat de users hier ook allemaal onzeker zijn. Want als iedereen hetzelfde probleem heeft, draag jij geen verantwoordelijkheid meer. Mannen die lullige opmerkingen maken zijn stiekem onzeker en vrouwen ook, kijk maar naar de sexy foto's die ze hier plaatsen. Tja
Nou ja, het hoeft ook niet zo te zijn, maar 1800-nogwat views in 2 dagen zonder dat ik een bekende of constant aandachttrekkende user op het forum ben, zegt toch wel wat over hoe mensen hier met hun uiterlijk en overkomen zitten, denk ik dan.
En natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen leven, ik kan dat echt niet op anderen afschuiven, dat besef ik inmiddels ook wel, al kan je soms ook wel door anderen geleefd worden, als je even zwak in je vel zit..
Maar je zal toch moeten toegeven, al zal je er zelf geen last van hebben, dat het toch wel iets is wat speelt in de huidige maatschappij?

Ik wil me niet helemaal in een slachtofferrol gooien, maar helemaal uit de lucht gegrepen is het volgens mij ook weer niet.
pi_63663122
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef TheDenialTwist het volgende:
Waarom laat je je zelfbeeld afhangen van het cijfer dat wildvreemden je op internet geven?
Omdat de TS een kronkel in zijn harses hebt.
  Official ESF Kreviewer maandag 1 december 2008 @ 11:20:37 #68
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_63663459
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:07 schreef Scorpie het volgende:
een kronkel
...je bedoelt: Er zal vast ook nog wel iets kloppen in z'n hersenpan, maar we zijn nog niets tegengekomen.
pi_63664245
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat de TS een kronkel in zijn harses hebt.
Ik ben over dit soort dingen na gaan denken, nadat ik mijn vader na actieve euthanasie als een vergeeld hoopje niets weggedragen zag worden, een niet zo'n mooie maar goede man met een hart van goud, die er ineens niet meer was.
Dat heeft idd een beetje mijn hersens een klap gegeven, ja, over leven dood, onzekerheid, en hoe de wereld in elkaar zit, en dat niet altijd helemaal klopt helaas, en dat ik dat moet leren accepteren.
Voel je je nu heel stoer met je geestelijk zwakzinnige opmerking, mannetje?
  Official ESF Kreviewer maandag 1 december 2008 @ 11:56:11 #70
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_63664301
Jij bent er zoéén die heel graag zielig gevonden wil worden hè? Want dan krijg je aandacht. Dat die aandacht je uiteindelijk niets meer brengt dan negatieve shit boeit niet want aandacht is aandacht.
Je lijkt wel een wijf.
pi_63664543
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:56 schreef Kreator het volgende:
Jij bent er zoéén die heel graag zielig gevonden wil worden hè? Want dan krijg je aandacht. Dat die aandacht je uiteindelijk niets meer brengt dan negatieve shit boeit niet want aandacht is aandacht.
Je lijkt wel een wijf.
Vrouwen kunnen kutwijven zijn, maar over het algemeen zijn ze wel gezonder, ja.
Dan zou ik dus lesbienne moeten worden.

Wat trouwens erg leuk is, is dat ik dit soort "stoere" opmerkingen ook irl telefonisch wel eens gehad heb op m'n werk. Maar als ze dan langs komen zijn ze ineens weer poeslief.
Ik werk in Videoworld Leiden, komen jullie maar eens langs, dan eens kijken hoe de dialoog dan verloopt.
Wordt ineens een hele andere discussie dan zo lekker anoniem op internet.

Gewoon een open uitnodiging, helden.
pi_63664593
Lol, toen ik op dit topic klikte dacht ik dat 't in ONZ stond !
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_63664623
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:53 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik ben over dit soort dingen na gaan denken, nadat ik mijn vader na actieve euthanasie als een vergeeld hoopje niets weggedragen zag worden, een niet zo'n mooie maar goede man met een hart van goud, die er ineens niet meer was.
Dat heeft idd een beetje mijn hersens een klap gegeven, ja, over leven dood, onzekerheid, en hoe de wereld in elkaar zit, en dat niet altijd helemaal klopt helaas, en dat ik dat moet leren accepteren.
Zielig man, denk je soms dat jij de enige bent wiens vader/moeder/opa/oma whatever op een vervelende manier is overleden?

Tip van Flip: www.ggz.nl
pi_63664692
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef Jajong het volgende:

[..]

Zielig man, denk je soms dat jij de enige bent wiens vader/moeder/opa/oma whatever op een vervelende manier is overleden?
Nee.
  maandag 1 december 2008 @ 12:12:28 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63664729
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:07 schreef Jajong het volgende:
Lol, toen ik op dit topic klikte dacht ik dat 't in ONZ stond !
nee dat dacht je niet...

het mag allemaal wat minder op de man hier hoor... het is idd geen ONZ topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63667337
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:05 schreef Lamon het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen kutwijven zijn, maar over het algemeen zijn ze wel gezonder, ja.
Dan zou ik dus lesbienne moeten worden.

Wat trouwens erg leuk is, is dat ik dit soort "stoere" opmerkingen ook irl telefonisch wel eens gehad heb op m'n werk. Maar als ze dan langs komen zijn ze ineens weer poeslief.
Ik werk in Videoworld Leiden, komen jullie maar eens langs, dan eens kijken hoe de dialoog dan verloopt.
Wordt ineens een hele andere discussie dan zo lekker anoniem op internet.

Gewoon een open uitnodiging, helden.
Nu gaan alle helden, en dat zijn er veeeel, van FOK! je klappen in je videotheekje. Slimme zet.
pi_63667396
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:53 schreef Lamon het volgende:

[..]

Je kan nu 2 dingen gaan doen; of je groeit een paar ballen en je gedraagt je zoals ieder ander die zijn ouders verloren heeft, of je gaat heel zielig in een hoekje zitten krassen omdat je zo zielig bent.

Ik heb medelijden met je, echt waar.
pi_63673045
quote:
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:14 schreef Lamon het volgende:

[..]

En zo zijn er nog veel meer, alleen is het zo moeilijk toe te geven.
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:05 schreef Lamon het volgende:
Nou ja, het hoeft ook niet zo te zijn, maar 1800-nogwat views in 2 dagen zonder dat ik een bekende of constant aandachttrekkende user op het forum ben, zegt toch wel wat over hoe mensen hier met hun uiterlijk en overkomen zitten, denk ik dan.
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:51 schreef Lamon het volgende:

[..]

Na iedere reactie als dit word ik wat zekerder van mezelf.
"Boehoe, ik lees een topic over iemand die geen complete schijnheil is, en zelf zegt dat hij er serieus mee bezig is, en het idee heeft dat veel mensen met dit soort dingen te kampen hebben maar het er niet over durven te hebben (1 op de 3 Nederlanders loopt bij een psychiater, therapeut of andere instantie, is een absoluut onderzoek, en ik weet niet hoeveel mensen doen het niet, maar zouden het moeten doen..) en ik moet toch nog even een lullige reactie plaatsen."

Jij wilt gewoon dat iedereen hetzelfde probleem heeft als jij, zodat jij je er minder slecht over hoeft te voelen
pi_63673200
quote:
Op zondag 30 november 2008 06:07 schreef BeestjeBeestje het volgende:
Als jij degene bent in je ava en fotoboek, dan kan ik je zeggen dat er echt helemaal niks mis met je is
ik hou van holland. jij?
pi_63673405
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:12 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat dacht je niet...

het mag allemaal wat minder op de man hier hoor... het is idd geen ONZ topic
Echt wel .
pi_63673886
En wat vindt je psychiater van 't feit dat je je pic op zo'n Hotornot site zet ter bevestiging dat je er goed uitziet? Of is ie soms de eigenaar van die site?

M.
Hallon!
  maandag 1 december 2008 @ 17:59:07 #82
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63673924
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:57 schreef BlueMage het volgende:
En wat vindt je psychiater van 't feit dat je je pic op zo'n Hotornot site zet ter bevestiging dat je er goed uitziet? Of is ie soms de eigenaar van die site?

M.
Ik denk dat zijn sessie's eindigen met een 'happy ending'.
  maandag 1 december 2008 @ 18:14:40 #83
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63674261
quote:
Op maandag 1 december 2008 07:45 schreef Lamon het volgende:

[..]

FOK! is absoluut niet serieus te nemen, dat heb ik altijd al gevonden. Daar heb ik niet zoveel problemen mee, de meeste lui op dit forum zijn tamelijk lachwekkend.
En het is niet zozeer dat ik de maatschappij de schuld geef van mijn probleem op zich, meer dat ik het lullig vind, dat er zoveel ""verknipte" mensen rondlopen door die maatschappij.
Want ik ben op de weg terug nu, maar er zijn nog genoeg mensen die zich nog helemaal laten leiden door dat ideaalplaatje waar ze zich aan denken te moeten meten.
En mijn hotornot cijfer neem ik ook niet al te serieus, al helpt het ook weer een beetje, belangrijker op die site, vond ik de "meet me"-sectie, die zegt dan toch al wat meer over hoe je overkomt.
Hoewel je dan wel weer moet oppassen voor golddiggers, maar ik ben gelukkig wel slim genoeg om die er inmiddels tussenuit te pikken, denk ik dan.

Al met al is het misschien nog niet zo'n idioot experiment. Toch wel aan te raden voor andere mensen met een dergelijk probleem, als je dan toch iets wilt doen ermee, zonder al teveel risico te lopen.
- Je moet het allemaal niet zo serieus nemen wat er op Fok gebeurt.
- Je moet oppassen met die hokjes van je. At the end of the day kan een groot deel die "verknipte" types, omdat ze in alle soorten en maten komen, wel een heel gelukkig leven hebben geleid, wat zouden ze zich dan druk maken en in hoeverre is dat "verknipt" dan een verkeerd ding? Je kunt je beter op jezelf concentreren en dat deel van de maatschappij waar jij je wél thuis bij voelt. Beetje constructief doen .
Fotoboek
  maandag 1 december 2008 @ 18:20:05 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63674378
Het grootste gedeelte van hoe mensen je zien wordt niet door je uiterlijk bepaald, maar door je uitstraling, en die zie je op een foto niet altijd.
Dat zien mensen IRL overigens wel.... je uitstraling is meestal weer een reflectie van hoe je je voelt, dus als je je bagger voelt dan straal je dat ook uit. Ongeacht hoe "mooi" anderen je op een foto vinden.

Doe wat aan je uitstraling, dus aan hoe je je voelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_63674490
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:15 schreef Lamon het volgende:

[..]

Als je het dan perse wil weten, ik heb last van BDD, heeft de psychiater geconstateerd,
Niet om een open deur in te trappen, maar het verbaasde me niets je postings doorlezend.
Gelukkig heb je zelf al hulp gezocht, anders had ik je dat zeker aangeraden.

Maar wat sites als hot or not betreft, dat moet je met een flinke korrel zout nemen.
Iemand die opvrouwen valt, zal bijvoorbeeld bij iedere foto van een man een 0 of 1 invoeren, hetzelfde geldt eigenlijk voor iemand die op blond valt, die zal ook veel meer geneigd zijn om op een brunette een veel lager cijfer te geven.
Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde.

Je moet maar zo bedenken, ergens loopt er een potje rond, waar jouw dekseltje echt wel op past.
( een deksel op een deksel kan natuurlijk ook.)
  maandag 1 december 2008 @ 18:59:05 #86
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_63675172
Je bent al midden 30 TS, beetje oud om je zo puberaal over je uiterlijk druk te maken.
En waarom zou je in godsnaam je foto op hotornot zetten als je toch al onzeker over je uiterlijk bent?

Je uiterlijk is bovendien niet eens echt slecht, je bent gewoon gemiddeld. Gemiddeld is alleen niet genoeg om een fatsoenlijk cijfer op hotornot te bemachtigen dus daar zul je wel een laag cijfer hebben. Nou ja, lekker belangrijk.. Iedereen in dit topic zegt dat je een gemiddeld dan wel bovengemiddeld uiterlijk hebt, dat moet genoeg voor je zijn toch? Dus bij deze: Complex over je uiterlijk -> exit.

Je uiterlijk is overigens toch al niet je grootste probleem lijkt me zo. Je bent midden 30, zat ooit fatsoenlijk op het VWO en nu werk je bij videoworld. Sta op en maak wat van je leven TS, schrijf je desnoods in bij de LOI of zo. Je hebt overduidelijk voldoende capaciteit maar je doet er geen klap mee, het zou me niets verbazen als daar de werkelijke reden van je complex zit.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_63683355
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:57 schreef BlueMage het volgende:

M.
Zal je verbazen, maar ze vond het een goed en dapper idee.
Het helpt ook echt.

Verder nog problemen zat inderdaad, zoals anderen al zeggen, maar voor iedereen die ook maar vermoedt dat hij of zij aan een dergelijk probleem lijdt toch een goed idee.
Mensen met BDD zijn nl. enorm bezig met hun uiterlijk, en zullen er dus altijd verzorgd uit proberen te zien, dus ze zullen zelden een laag cijfer krijgen.
pi_63683691
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:09 schreef klipper het volgende:
Ik gaf je anders wel een 1
Nadat ik 3 pagina's psychische narigheid neergepend had. Dus jij bent bevooroordeeld.
pi_63683877
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:12 schreef Lamon het volgende:

[..]

Nadat ik 3 pagina's psychische narigheid neergepend had. Dus jij bent bevooroordeeld.
Net als alle bezoekers van een hot or not site.
pi_63683972
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:18 schreef klipper het volgende:
Net als alle bezoekers van een hot or not site.
Ja dag. Natuurlijk is het niet 100% betrouwbaar, maar je mag er toch wel wat uit afleiden.
En de meet me sektie, zegt ook wel wat lijkt me.

Of misgun je het me gewoon dat ik me een beetje beter over mezelf ga voelen?
pi_63684281
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:21 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ja dag. Natuurlijk is het niet 100% betrouwbaar, maar je mag er toch wel wat uit afleiden.
En de meet me sektie, zegt ook wel wat lijkt me.

Of misgun je het me gewoon dat ik me een beetje beter over mezelf ga voelen?
Nee natuurlijk niet, ik gun je het grootste plezier van de wereld.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat als je een 5 of hoger scoort al prima tevreden mag zijn, omdat zeer veel mensen hele lage scores toebedelen.
Heb zelf ook weleens op zo`n site gekeken ( wie niet eigenlijk) en gaf aan vrijwel iedereen een 1 op een aantal uitzonderingen na die dan weer een 8 of hoger kregen.
Vaak klik je dan een aantal mensen aan binnen een paar minuten en geef je achteloos een cijfer, in mijn geval een 1.
Dus als je foto bij mij langs gekomen was, dan had je een 1 gehad, terwijl een vrouw je misschien wel een 7 geeft, samen is dat dan 8 en gedeeld door 2 weer een 4.
pi_63684529
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:31 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, ik gun je het grootste plezier van de wereld.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat als je een 5 of hoger scoort al prima tevreden mag zijn, omdat zeer veel mensen hele lage scores toebedelen.
Heb zelf ook weleens op zo`n site gekeken ( wie niet eigenlijk) en gaf aan vrijwel iedereen een 1 op een aantal uitzonderingen na die dan weer een 8 of hoger kregen.
Vaak klik je dan een aantal mensen aan binnen een paar minuten en geef je achteloos een cijfer, in mijn geval een 1.
Dus als je foto bij mij langs gekomen was, dan had je een 1 gehad, terwijl een vrouw je misschien wel een 7 geeft, samen is dat dan 8 en gedeeld door 2 weer een 4.
Na 180 beoordelingen blijft het bij mij nu redelijk constant.
En ik ga niet pochen met dat cijfer, al lijk je daarop te zinspelen. Het is voor mij ECHT geen "kijk eens hoe leuk ik ben"-spelletje. Ik heb echt jaren met dat probleem gezeten.
Ik heb in het verleden gewoon de verkeerde vrouwen uitgekozen, en misschien ze ook wel aanleiding gegeven om me zo lullig te laten voelen, en daar ga ik nu gewoon aan werken.

Niettemin vind ik het topic nog steeds best nuttig, omdat ik echt ZEKER weet dat meer mensen, ook op dit forum deze aandoening hebben. Er zijn zelfs getrouwde mensen die er last van hebben.
Maar misschien zou de topic-titel moeten worden "BDD, wat is het? Hoe komt het? En wat kun je eraan doen?" ofzo...
  dinsdag 2 december 2008 @ 02:28:51 #93
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63686666
Hoe kan het nu dat je je hier zo aardig weet te verdedigen en dat in die relaties blijkbaar niet kon? Vertelden die vrouwen je dan, even uitvergroot, dat je lelijk bent en maar zeer gelukkig mocht zijn dat zij bij je wilden blijven oid?

[ Bericht 0% gewijzigd door keesjeislief op 02-12-2008 04:54:45 ]
Fotoboek
  dinsdag 2 december 2008 @ 04:53:30 #94
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_63687322
Checked foto....

Uiterlijk is niet het probleem.....

dus dan blijven, persoonlijkheid, karakter en manier van doen over in sociale omgevingen over.
Persoonlijkheid en karakter zijn tijdsgebonden... (je kunt iemand karakter niet in 3 minuten beoordelen)
Je sociale manier van doen wel, dat is zichtbaar..... dat samen met je BDD diagnose heb jij je probleem gevonden.

its not the face.....it the way the face behaves
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_63691611
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 02:28 schreef keesjeislief het volgende:
Hoe kan het nu dat je je hier zo aardig weet te verdedigen en dat in die relaties blijkbaar niet kon? Vertelden die vrouwen je dan, even uitvergroot, dat je lelijk bent en maar zeer gelukkig mocht zijn dat zij bij je wilden blijven oid?
Omdat waar ik anderen van beschuldig ik zelf ook natuurlijk heb.
Het is ongelooflijk makkelijk jezelf op internet als heel wat voor te doen, zoals veel hier op dit forum ook doen.
Zo is het hier ook makkelijk mezelf te verdedigen. Al had ik niet het idee dat ik mezelf aan het verdedigen was, meer het probleem beschreef.

En er zijn tal van manieren om iemand minderwaardig te laten voelen in een relatie.
Van vreemdgaan, tot dominant gedragen, tot negeren, tot financieel gebruiken, een tweede leven leiden, noem maar op...
Ik ben in ieder geval niet geslagen, voordat je te erge dingen gaat denken.
En misschien zat het er al een beetje in, en heeft dat het versterkt.

Maar zoals ik al zei, ik hoef geen bevestiging meer, neemt niet weg dat ik ondanks dat het topic zoveel views heeft, en ik van de psychiater weet hoe vaak dit fenomeen voorkomt, er maar weinig mensen zijn (eigenlijk maar 1 tot nu toe), die er ook maar in enige mate last van schijnt te hebben.

Dus mensen op FOK zijn allemaal mensen die heel sterk in hun schoenen staan, zich totaal niet onzeker voelen, en helemaal verstookt zijn van een probleem wat zo vaak voor schijnt te komen, zei het in lichtere of sterkere mate.

Of ze durven er niet voor uit te komen.

Of ze hebben geen behoefte zoiets op een forum te zetten, dat kan natuurlijk ook. Misschien ook niet zo vreemd.
Maar mij hielp het in ieder geval.
pi_63701166
ik vind je op je foto's er heel gemiddeld uitzien. eigenlijk zie je er best leuk uit . maar wat veel mensen niet weten is dat je echte uiterlijk maar voor een heel klein deel uitmaakt van of mensen je knap/leuk of niet knap/leuk vinden. bijvoorbeeld iemand kan nog zoo superknap zijn maar als die persoon met gebogen rug loopt en met gesloten houding, dan wordt die persoon als minder leuk beschouwd dan iemand die rechtop loopt met een glimlach op z'n gezicht.
Eigenlijk als je ergens bent zie je het meteen bv. op school of werk. Degenen die leuk gevonden worden zijn altijd personen die recht op lopen met losse schouders en een open houding. Lachend en enthousiast om hun heen kijkend of ze een leuke klasgenoot/collega zien. Dat zijn de mensen die vaak ook als knap worden gezien. Eigenlijk wordt je *leukheid* en *knapheid* meer bepaald door hoe je bent en hoe je doet en hoe je je kleed, dan je daarwerkelijke *knapheid*.
pi_63704611
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:30 schreef Lamon het volgende:
Dus mensen op FOK zijn allemaal mensen die heel sterk in hun schoenen staan, zich totaal niet onzeker voelen, en helemaal verstookt zijn van een probleem wat zo vaak voor schijnt te komen, zei het in lichtere of sterkere mate.
Lekker kort door de bocht weer. Of eigenlijk illustreer je wederom je defensieve houding. Natuurlijk is iedereen wel eens onzeker, maar dan niet zodanig dat het het functioneren en het welbehagen structureel beinvloedt zoals bij jou het geval lijkt te zijn.
Daarbij heb je ook realistische onzekerheid, bijvoorbeeld wanneer het gaat om dingen die je nog niet eerder hebt gedaan zoals het spreken voor een grote groep, of bij zaken waar veel vanaf hangt zoals een examen.
pi_63704781
Ik blijf 't toch vreemd vinden dat 'n psychiater (je mag aannemen dat ze ervoor geleerd heeft enzo :p ) TS aanraadt om je foto op één of andere vage rating site te zetten. Dalijk heeft TS allemaal 1'en, of nog erger TS z'n foto wordt met photoshop in één of ander flauw grapje gebruikt en over de hele wereld verspreid, nee dat soort dingen zijn ontzettend goed voor je zelfvertrouwen.

Oeps misschien geeft deze post mensen ideeën, nou ja, kan TS naar z'n psychiater 'boehoe ze pesten me' en heeft zij ook weer werk.

M.
Hallon!
pi_63710374
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:47 schreef BlueMage het volgende:
Ik blijf 't toch vreemd vinden dat 'n psychiater (je mag aannemen dat ze ervoor geleerd heeft enzo :p ) TS aanraadt om je foto op één of andere vage rating site te zetten. Dalijk heeft TS allemaal 1'en, of nog erger TS z'n foto wordt met photoshop in één of ander flauw grapje gebruikt en over de hele wereld verspreid, nee dat soort dingen zijn ontzettend goed voor je zelfvertrouwen.

Oeps misschien geeft deze post mensen ideeën, nou ja, kan TS naar z'n psychiater 'boehoe ze pesten me' en heeft zij ook weer werk.

M.
Ik vertrouw inderdaad meer in het professionele oordeel van iemand die het probleem kent, onderkend en vaker aan de hand heeft gehad, dan dat van een anonieme poster op FOK! Sorry.

En "Boehoe, ze pesten me", zal je mij nooit horen zeggen over mensen op internet. Zoveel indruk maakt dat niet.
En dat ik geen 1 zou krijgen, wist ze misschien van tevoren, omdat nooit iedereen je een 1 geeft, en de site zo in elkaar steekt dat mensen die alleen maar enen geven niet meegerekend worden in de scores. Alhoewel ik mijn score nu wel overdreven hoog vind, daarom begin ik een beetje qua cijfering aan de echtheid van de site te twijfelen. Maar aangezien er toch ook mensen met lage scores opstaan, zal het niet helemaal onzin zijn. Alleen zullen ze het een beetje naar boven gooien, omdat een 1 krijgen op zo'n site misschien erg naar is voor iemand.
Ik ben ook nog geen 1 tegengekomen, maar wel een paar vieren en vijfen. En dat is echt slecht op die site. Maar dat zijn ook lui die expres onverzorgd met een chagrijnige bek naar de camera kijken. Die doen het er volgens mij om, en zullen er blijkbaar niet zo mee zitten.
Iedereen die geprobeerd heeft een beetje aardige vriendelijke foto neer te zetten, zit daar al gauw boven de 7.

En over dat kort door de bocht; ik bedoelde niet dat omdat ik dat probleem had, dat iedereen op FOK! dat maar moest hebben, maar ik kan me aangezien 1 op de 100 mensen, uit onderzoek gebleken deze aandoening hebben, (en dat het werkelijke cijfer altijd hoger ligt, dan dat, omdat niet iedereen daar al achter is), er misschien wel een paar mensen zouden zijn.
Ik bedoel het allemaal niet zo lullig.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:32:53 #100
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63710735
Je bent het zinnetje 'Ik wil echt niet met mijn cijfer pochen hoor, maar...' vergeten. Zou je dat nog even aan kunnen passen svp?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')