abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63658343
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:23 schreef Xennia het volgende:
En als jij dat bent op die foto dan heb je gewoon een gemiddeld uiterlijk en is jouw complex je aangepraat door jezelf.
Dat is inderdaad de conclusie die veel mensen me verteld hebben.
Ik ben er dus nu ook langzaam overheen aan het komen, al zal het nooit meer helemaal weggaan.
Wel denk ik dat er een heleboel mensen last hebben van deze stoornis, al hebben ze het zelf niet door, of willen ze het nog niet erkennen.
Heeft heel veel met media, streven naar perfectie, en een tamelijk verrotte samenleving te maken.

Het is een ziektebeeld waarvan ik gehoord heb, dat het extreem veel voorkomt in deze tijd, maar mensen er logischerwijs erg veel moeite hebben het te herkennen, erkennen en accepteren.

En het is ook nog eens niet sekse-gebonden. Het schijnt bij mannen en vrouwen evenveel voor te komen.
Wat mannen betreft kun je het al een beetje zien aan al de kut-reacties die ik van ze krijg, dat komt niet vanzelf.
Aan vrouwen kun je het op dit forum zien aan al de overload aan foto's die ze van zichzelf plaatsen, liefst zo sexy mogelijk van de meest idiote camerahoeken.
Niet dat het mij direct helpt, maar het is wel steunend te zien dat het geen uniek probleem meer is, al zullen velen het nooit durven te erkennen...
pi_63658508
Nou, mocht het je helpen...

Ik herken heel veel dingen in je verhaal in mezelf. Ik heb ook al zolang ik het me kan herinneren een ontzettend negatief beeld over mijn uiterlijk. Ik ben me er inmiddels (vaker) van bewust dat ik dat deels zelf gecrëeerd heb, want mensen in mijn omgeving reageren (volgens wat ik weer van anderen hoor, ik kan / wil het zelf meestal niet zien) niet negatief op mij. Het is gelukkig bij mij niet meer zo erg als het een paar jaar geleden was maar ik heb nog steeds wel vaker last van "mezelf". Alsnog vind ik het ontzettend lastig om me altijd te realiseren dat ik het me voor een groot deel zelf aangepraat heb en ook voor zo'n lange tijd al. Het is iets wat al zo lang bij me is dat ik ook niet zo goed weet hoe ik anders over mezelf moet denken. En nou ja, het is ook gewoon een patroon en patronen zijn moeilijk te doorbreken .
pi_63658633
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:58 schreef Tristessa het volgende:
Nou, mocht het je helpen...

Ik herken heel veel dingen in je verhaal in mezelf. Ik heb ook al zolang ik het me kan herinneren een ontzettend negatief beeld over mijn uiterlijk. Ik ben me er inmiddels (vaker) van bewust dat ik dat deels zelf gecrëeerd heb, want mensen in mijn omgeving reageren (volgens wat ik weer van anderen hoor, ik kan / wil het zelf meestal niet zien) niet negatief op mij. Het is gelukkig bij mij niet meer zo erg als het een paar jaar geleden was maar ik heb nog steeds wel vaker last van "mezelf". Alsnog vind ik het ontzettend lastig om me altijd te realiseren dat ik het me voor een groot deel zelf aangepraat heb en ook voor zo'n lange tijd al. Het is iets wat al zo lang bij me is dat ik ook niet zo goed weet hoe ik anders over mezelf moet denken. En nou ja, het is ook gewoon een patroon en patronen zijn moeilijk te doorbreken .
En zo zijn er nog veel meer, alleen is het zo moeilijk toe te geven.
  maandag 1 december 2008 @ 01:29:08 #54
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63658740
Er is niks mis met je hoor, je ziet er zeker niet slecht uit volgens mij. Het zou wat stoerder kunnen misschien, als ik toch ergens over moet zeuren. Van de mannen valt misschien 80% in dezelfde 'knapheidscategorie', daar ligt je probleem (dus) niet. Leren niet meer over je te laten lopen en niet meer te blind te vertrouwen zal veel belangrijker zijn gezien je verhaal. Succes!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_63658766
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:42 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik ben er dus nu ook langzaam overheen aan het komen, al zal het nooit meer helemaal weggaan.
Wel denk ik dat er een heleboel mensen last hebben van deze stoornis, al hebben ze het zelf niet door, of willen ze het nog niet erkennen.
Heeft heel veel met media, streven naar perfectie, en een tamelijk verrotte samenleving te maken.
Het heeft te maken met de keuzes die jij maakt nav deze informatie.
  maandag 1 december 2008 @ 02:23:42 #56
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63659057
quote:

[..]

Het is een ziektebeeld waarvan ik gehoord heb, dat het extreem veel voorkomt in deze tijd, maar mensen er logischerwijs erg veel moeite hebben het te herkennen, erkennen en accepteren.

En het is ook nog eens niet sekse-gebonden. Het schijnt bij mannen en vrouwen evenveel voor te komen.
Wat mannen betreft kun je het al een beetje zien aan al de kut-reacties die ik van ze krijg, dat komt niet vanzelf.
Aan vrouwen kun je het op dit forum zien aan al de overload aan foto's die ze van zichzelf plaatsen, liefst zo sexy mogelijk van de meest idiote camerahoeken.
Niet dat het mij direct helpt, maar het is wel steunend te zien dat het geen uniek probleem meer is, al zullen velen het nooit durven te erkennen...
Het is wel een steeds meer opkomend fenomeen ja, de maatschappij wordt steeds directer, individualistischer, minder tolerant en met alle extra keuzes die je kunt maken komt er ook extra af te leggen verantwoording over die keuzes bij. Het is eigenlijk gewoon verveling, in de huidige tijd heeft iedereen een aardige baan, allerlei sociale voorzieningen en zekerheden, hoeft dus niet te knokken om in dagelijkse behoeftes te voorzien, er is weinig noodzaak meer tot het vormen van sociale collectieven en het nastreven van grootschalige maatschappelijke veranderingen, nieuwe (individualistischere) levensdoelen komen daarvoor in de plaats.

Het is in zeker opzicht natuurlijk belachelijk, er zijn miljarden en miljarden mensen voor je geweest die ook gewoon hun leven geleefd hebben, zonder extreem intelligent, knap, rijk of op wat voor andere manier dan ook uitzonderlijk te zijn geweest. De middelmaat op die gebieden komt nog steeds het meeste voor, alleen lijkt dat steeds minder acceptabel als norm.

Je moet wel oppassen dat je niet verandt in het "de maatschappij" de schuld geven van jouw problemen, voor zover het al klopt los je er niets mee op, je hebt alleen je eigen ontwikkeling in de hand. En Fok bestaat vooral uit pubers en internethelden he, heeft niet zoveel met de maatschappij als geheel te maken, niets mis met een paar goede tietenfoto's. .
Fotoboek
pi_63659875
quote:
Op maandag 1 december 2008 02:23 schreef keesjeislief het volgende:
Je moet wel oppassen dat je niet verandt in het "de maatschappij" de schuld geven van jouw problemen, voor zover het al klopt los je er niets mee op, je hebt alleen je eigen ontwikkeling in de hand. En Fok bestaat vooral uit pubers en internethelden he, heeft niet zoveel met de maatschappij als geheel te maken, niets mis met een paar goede tietenfoto's. .
FOK! is absoluut niet serieus te nemen, dat heb ik altijd al gevonden. Daar heb ik niet zoveel problemen mee, de meeste lui op dit forum zijn tamelijk lachwekkend.
En het is niet zozeer dat ik de maatschappij de schuld geef van mijn probleem op zich, meer dat ik het lullig vind, dat er zoveel ""verknipte" mensen rondlopen door die maatschappij.
Want ik ben op de weg terug nu, maar er zijn nog genoeg mensen die zich nog helemaal laten leiden door dat ideaalplaatje waar ze zich aan denken te moeten meten.
En mijn hotornot cijfer neem ik ook niet al te serieus, al helpt het ook weer een beetje, belangrijker op die site, vond ik de "meet me"-sectie, die zegt dan toch al wat meer over hoe je overkomt.
Hoewel je dan wel weer moet oppassen voor golddiggers, maar ik ben gelukkig wel slim genoeg om die er inmiddels tussenuit te pikken, denk ik dan.

Al met al is het misschien nog niet zo'n idioot experiment. Toch wel aan te raden voor andere mensen met een dergelijk probleem, als je dan toch iets wilt doen ermee, zonder al teveel risico te lopen.
pi_63660482
Op wat voor manier ben je dan belazerd door vrouwen?
Want misschien heeft dat niet eens met je uiterlijk te maken.

En volgens jou is uiterlijk alles in deze samenleving. Dus het leven houdt voor ons allemaal op als we ouder worden? Mwah, heb het idee mensen die wat verder in het leven staan niet bepaald ongelukkiger zijn. Integendeel. Andere dingen worden belangrijk, en men maakt zich niet meer druk over als het haar eens niet goed wil zitten.
En ik heb ook niet het idee dat lelijke mensen ongelukkiger zijn in deze maatschappij. Er is nl zoveel meer uit het leven te halen dan zoiets oppervlakkigs als een mooi uiterlijk.
  maandag 1 december 2008 @ 09:10:49 #59
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63660652
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:15 schreef Lamon het volgende:

[..]

Niet dat het je echt interesseert, maar als je het zo nodig wilt weten.

Zeg dat dan in het begin suffe kneus, dan had ik het gewoon niet doorgelezen. Pffff jij wentelt jezelf wel helemaal in zelfmedelijden he? Leef maar een fijn leven met deze instelling, ik trek me dan maar uit dit topic terug want het interesseert me schijnbaar allemaal geen reet.
pi_63660813
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:10 schreef TheVotary het volgende:
Zeg dat dan in het begin suffe kneus, dan had ik het gewoon niet doorgelezen. Pffff jij wentelt jezelf wel helemaal in zelfmedelijden he? Leef maar een fijn leven met deze instelling, ik trek me dan maar uit dit topic terug want het interesseert me schijnbaar allemaal geen reet.
Zoals ik al zei:

Met andere woorden;
Waar maak je je druk om man?
Toch iets te verbergen ofzo?
  maandag 1 december 2008 @ 09:30:18 #61
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63661000
Ooh boehoe, het is weer allemaal de schuld van de maatschappij en de media hoor. Het is natuurlijk niet zo dat jij te zwak bent om weerstand te bieden aan bepaalde standaarden, nee het komt door de maatschappij!

En als anderen wel sterk genoeg zijn om weerstand te bieden, dan is dat toneelspel. Want diep van binnen is iedereen zo zwak en onzeker als jijzelf.
pi_63661427
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Ooh boehoe, het is weer allemaal de schuld van de maatschappij en de media hoor. Het is natuurlijk niet zo dat jij te zwak bent om weerstand te bieden aan bepaalde standaarden, nee het komt door de maatschappij!

En als anderen wel sterk genoeg zijn om weerstand te bieden, dan is dat toneelspel. Want diep van binnen is iedereen zo zwak en onzeker als jijzelf.
Na iedere reactie als dit word ik wat zekerder van mezelf.
"Boehoe, ik lees een topic over iemand die geen complete schijnheil is, en zelf zegt dat hij er serieus mee bezig is, en het idee heeft dat veel mensen met dit soort dingen te kampen hebben maar het er niet over durven te hebben (1 op de 3 Nederlanders loopt bij een psychiater, therapeut of andere instantie, is een absoluut onderzoek, en ik weet niet hoeveel mensen doen het niet, maar zouden het moeten doen..) en ik moet toch nog even een lullige reactie plaatsen."

Als jij lekker in je vel zit, gun ik je dat van harte, maar ik snap dat aggressieve echt niet. Waar zit je mee? Sla het topic dan lekker over, als je niet normaal kan discussieren, denk ik dan...
  maandag 1 december 2008 @ 09:58:44 #63
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63661615
Het is niet mijn doel om een lullige reactie te geven, ik heb in genoeg R&P topics oprecht en meelevend gereageerd. Ik erger me alleen aan jouw houding.

- Een topic beginnen met je persoonlijke verhaal, foto's van jezelf plaatsen en dan na 2 reacties volhouden dat je het toch vooral niet over jezelf wil hebben. Yeah right

- De verantwoordelijkheid voor je eigen zwakheden afschuiven op de maatschappij en de media met haar onmogelijke eisen

- En dan in hetzelfde verhaal wel zelf lullige opmerkingen maken over anderen natuurlijk. 'Fokkers zijn lachwekkend' 'De mannen hier zijn ook allemaal onzeker' 'Kijk toch eens naar die rare wijven die foto's uit de meest rare hoeken van zichzelf plaatsen'

Het is gewoon een grote brei van zelfmedelijden. Je uiterlijk is gewoon normaal, maar je innerlijk is vrij kut
pi_63661842
Het is gewoon een grote brei van zelfmedelijden. Je uiterlijk is gewoon normaal, maar je innerlijk is vrij kut
[/quote]

Da's typisch dat je dat zegt.
Ik trek me namelijk best wel veel aan van wat anderen meemaken, teveel, volgens mijn psychiater.
Ik moet juist leren om niet heel het leed van de wereld op mijn schouders op me te nemen, werd me verteld.
Dat ik dan niet zo overkom, is dan toch typisch.
Ik heb namelijk inderdaad wel een beetje zelfmedelijden, maar trek me het lot van anderen ook aan...
Ik vind het alleen moeilijk om dan te zien of ik dingen verkeerd opschrijf, of dat jij tekort komt in je leesvaardigheid.
Ik heb qua karakter namelijk best veel sympathie gekregen op dit forum van de mensen die wel een verleden hebben in de afgelopen 8 jaar, als ik er goed over nadenk. Dus ik vraag me oprecht af of dat dan echt aan mijn communicatie ligt of aan jouw snelle oordeel.
Als je dan toch echt wil discussieren...
  maandag 1 december 2008 @ 10:41:04 #65
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63662522
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:09 schreef Lamon het volgende:

Da's typisch dat je dat zegt.
Ik trek me namelijk best wel veel aan van wat anderen meemaken, teveel, volgens mijn psychiater.
Ik moet juist leren om niet heel het leed van de wereld op mijn schouders op me te nemen, werd me verteld.
Dat ik dan niet zo overkom, is dan toch typisch.
Ik heb namelijk inderdaad wel een beetje zelfmedelijden, maar trek me het lot van anderen ook aan...
Ik vind het alleen moeilijk om dan te zien of ik dingen verkeerd opschrijf, of dat jij tekort komt in je leesvaardigheid.
Ik heb qua karakter namelijk best veel sympathie gekregen op dit forum van de mensen die wel een verleden hebben in de afgelopen 8 jaar, als ik er goed over nadenk. Dus ik vraag me oprecht af of dat dan echt aan mijn communicatie ligt of aan jouw snelle oordeel.
Als je dan toch echt wil discussieren...
Mja, hoe je in het echte leven bent kan ik niet beoordelen natuurlijk.

Mijn mening: schoonheidsidealen zijn er altijd geweest. Waar de huidige tijd zich in onderscheid is dat mensen zich er niet meer bij neerleggen dat ze daar niet aan voldoen. Gedeeltelijk doordat ze nu de tijd hebben om zich daar druk over te maken, gedeeltelijk omdat er tegenwoordig meer te sleutelen is aan je uiterlijk. Maar bottomline is dat steeds minder mensen zich er bij neerleggen dat schoonheidsidealen niet voor iedereen bereikbaar zijn. Daar zijn het idealen voor.

Maar in plaats van deze zwakheid (want dat is het echt imo) bij zichzelf te zoeken, wordt heel snel de beschuldigende vinger gewezen naar degenen die die idealen naar voren brengen. De mode-industrie, de media, de maatschappij in zijn geheel. Jij probeert aan je verstoorde zelfbeeld te werken, en dat is prima, maar ik erger me aan die vinger naar anderen.

Daarnaast stoor ik me eraan dat je andere users probeert te betrekken bij je eigen problemen. Je hebt nu al meerdere keren gezinspeeld dat de users hier ook allemaal onzeker zijn. Want als iedereen hetzelfde probleem heeft, draag jij geen verantwoordelijkheid meer. Mannen die lullige opmerkingen maken zijn stiekem onzeker en vrouwen ook, kijk maar naar de sexy foto's die ze hier plaatsen. Tja

[ Bericht 4% gewijzigd door Hephaistos. op 01-12-2008 10:46:49 ]
pi_63663085
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Daarnaast stoor ik me eraan dat je andere users probeert te betrekken bij je eigen problemen. Je hebt nu al meerdere keren gezinspeeld dat de users hier ook allemaal onzeker zijn. Want als iedereen hetzelfde probleem heeft, draag jij geen verantwoordelijkheid meer. Mannen die lullige opmerkingen maken zijn stiekem onzeker en vrouwen ook, kijk maar naar de sexy foto's die ze hier plaatsen. Tja
Nou ja, het hoeft ook niet zo te zijn, maar 1800-nogwat views in 2 dagen zonder dat ik een bekende of constant aandachttrekkende user op het forum ben, zegt toch wel wat over hoe mensen hier met hun uiterlijk en overkomen zitten, denk ik dan.
En natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen leven, ik kan dat echt niet op anderen afschuiven, dat besef ik inmiddels ook wel, al kan je soms ook wel door anderen geleefd worden, als je even zwak in je vel zit..
Maar je zal toch moeten toegeven, al zal je er zelf geen last van hebben, dat het toch wel iets is wat speelt in de huidige maatschappij?

Ik wil me niet helemaal in een slachtofferrol gooien, maar helemaal uit de lucht gegrepen is het volgens mij ook weer niet.
pi_63663122
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef TheDenialTwist het volgende:
Waarom laat je je zelfbeeld afhangen van het cijfer dat wildvreemden je op internet geven?
Omdat de TS een kronkel in zijn harses hebt.
  Official ESF Kreviewer maandag 1 december 2008 @ 11:20:37 #68
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_63663459
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:07 schreef Scorpie het volgende:
een kronkel
...je bedoelt: Er zal vast ook nog wel iets kloppen in z'n hersenpan, maar we zijn nog niets tegengekomen.
pi_63664245
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat de TS een kronkel in zijn harses hebt.
Ik ben over dit soort dingen na gaan denken, nadat ik mijn vader na actieve euthanasie als een vergeeld hoopje niets weggedragen zag worden, een niet zo'n mooie maar goede man met een hart van goud, die er ineens niet meer was.
Dat heeft idd een beetje mijn hersens een klap gegeven, ja, over leven dood, onzekerheid, en hoe de wereld in elkaar zit, en dat niet altijd helemaal klopt helaas, en dat ik dat moet leren accepteren.
Voel je je nu heel stoer met je geestelijk zwakzinnige opmerking, mannetje?
  Official ESF Kreviewer maandag 1 december 2008 @ 11:56:11 #70
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_63664301
Jij bent er zoéén die heel graag zielig gevonden wil worden hè? Want dan krijg je aandacht. Dat die aandacht je uiteindelijk niets meer brengt dan negatieve shit boeit niet want aandacht is aandacht.
Je lijkt wel een wijf.
pi_63664543
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:56 schreef Kreator het volgende:
Jij bent er zoéén die heel graag zielig gevonden wil worden hè? Want dan krijg je aandacht. Dat die aandacht je uiteindelijk niets meer brengt dan negatieve shit boeit niet want aandacht is aandacht.
Je lijkt wel een wijf.
Vrouwen kunnen kutwijven zijn, maar over het algemeen zijn ze wel gezonder, ja.
Dan zou ik dus lesbienne moeten worden.

Wat trouwens erg leuk is, is dat ik dit soort "stoere" opmerkingen ook irl telefonisch wel eens gehad heb op m'n werk. Maar als ze dan langs komen zijn ze ineens weer poeslief.
Ik werk in Videoworld Leiden, komen jullie maar eens langs, dan eens kijken hoe de dialoog dan verloopt.
Wordt ineens een hele andere discussie dan zo lekker anoniem op internet.

Gewoon een open uitnodiging, helden.
pi_63664593
Lol, toen ik op dit topic klikte dacht ik dat 't in ONZ stond !
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_63664623
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:53 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik ben over dit soort dingen na gaan denken, nadat ik mijn vader na actieve euthanasie als een vergeeld hoopje niets weggedragen zag worden, een niet zo'n mooie maar goede man met een hart van goud, die er ineens niet meer was.
Dat heeft idd een beetje mijn hersens een klap gegeven, ja, over leven dood, onzekerheid, en hoe de wereld in elkaar zit, en dat niet altijd helemaal klopt helaas, en dat ik dat moet leren accepteren.
Zielig man, denk je soms dat jij de enige bent wiens vader/moeder/opa/oma whatever op een vervelende manier is overleden?

Tip van Flip: www.ggz.nl
pi_63664692
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef Jajong het volgende:

[..]

Zielig man, denk je soms dat jij de enige bent wiens vader/moeder/opa/oma whatever op een vervelende manier is overleden?
Nee.
  maandag 1 december 2008 @ 12:12:28 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63664729
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:07 schreef Jajong het volgende:
Lol, toen ik op dit topic klikte dacht ik dat 't in ONZ stond !
nee dat dacht je niet...

het mag allemaal wat minder op de man hier hoor... het is idd geen ONZ topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63667337
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:05 schreef Lamon het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen kutwijven zijn, maar over het algemeen zijn ze wel gezonder, ja.
Dan zou ik dus lesbienne moeten worden.

Wat trouwens erg leuk is, is dat ik dit soort "stoere" opmerkingen ook irl telefonisch wel eens gehad heb op m'n werk. Maar als ze dan langs komen zijn ze ineens weer poeslief.
Ik werk in Videoworld Leiden, komen jullie maar eens langs, dan eens kijken hoe de dialoog dan verloopt.
Wordt ineens een hele andere discussie dan zo lekker anoniem op internet.

Gewoon een open uitnodiging, helden.
Nu gaan alle helden, en dat zijn er veeeel, van FOK! je klappen in je videotheekje. Slimme zet.
pi_63667396
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:53 schreef Lamon het volgende:

[..]

Je kan nu 2 dingen gaan doen; of je groeit een paar ballen en je gedraagt je zoals ieder ander die zijn ouders verloren heeft, of je gaat heel zielig in een hoekje zitten krassen omdat je zo zielig bent.

Ik heb medelijden met je, echt waar.
pi_63673045
quote:
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:14 schreef Lamon het volgende:

[..]

En zo zijn er nog veel meer, alleen is het zo moeilijk toe te geven.
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:05 schreef Lamon het volgende:
Nou ja, het hoeft ook niet zo te zijn, maar 1800-nogwat views in 2 dagen zonder dat ik een bekende of constant aandachttrekkende user op het forum ben, zegt toch wel wat over hoe mensen hier met hun uiterlijk en overkomen zitten, denk ik dan.
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:51 schreef Lamon het volgende:

[..]

Na iedere reactie als dit word ik wat zekerder van mezelf.
"Boehoe, ik lees een topic over iemand die geen complete schijnheil is, en zelf zegt dat hij er serieus mee bezig is, en het idee heeft dat veel mensen met dit soort dingen te kampen hebben maar het er niet over durven te hebben (1 op de 3 Nederlanders loopt bij een psychiater, therapeut of andere instantie, is een absoluut onderzoek, en ik weet niet hoeveel mensen doen het niet, maar zouden het moeten doen..) en ik moet toch nog even een lullige reactie plaatsen."

Jij wilt gewoon dat iedereen hetzelfde probleem heeft als jij, zodat jij je er minder slecht over hoeft te voelen
pi_63673200
quote:
Op zondag 30 november 2008 06:07 schreef BeestjeBeestje het volgende:
Als jij degene bent in je ava en fotoboek, dan kan ik je zeggen dat er echt helemaal niks mis met je is
ik hou van holland. jij?
pi_63673405
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:12 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat dacht je niet...

het mag allemaal wat minder op de man hier hoor... het is idd geen ONZ topic
Echt wel .
pi_63673886
En wat vindt je psychiater van 't feit dat je je pic op zo'n Hotornot site zet ter bevestiging dat je er goed uitziet? Of is ie soms de eigenaar van die site?

M.
Hallon!
  maandag 1 december 2008 @ 17:59:07 #82
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63673924
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:57 schreef BlueMage het volgende:
En wat vindt je psychiater van 't feit dat je je pic op zo'n Hotornot site zet ter bevestiging dat je er goed uitziet? Of is ie soms de eigenaar van die site?

M.
Ik denk dat zijn sessie's eindigen met een 'happy ending'.
  maandag 1 december 2008 @ 18:14:40 #83
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63674261
quote:
Op maandag 1 december 2008 07:45 schreef Lamon het volgende:

[..]

FOK! is absoluut niet serieus te nemen, dat heb ik altijd al gevonden. Daar heb ik niet zoveel problemen mee, de meeste lui op dit forum zijn tamelijk lachwekkend.
En het is niet zozeer dat ik de maatschappij de schuld geef van mijn probleem op zich, meer dat ik het lullig vind, dat er zoveel ""verknipte" mensen rondlopen door die maatschappij.
Want ik ben op de weg terug nu, maar er zijn nog genoeg mensen die zich nog helemaal laten leiden door dat ideaalplaatje waar ze zich aan denken te moeten meten.
En mijn hotornot cijfer neem ik ook niet al te serieus, al helpt het ook weer een beetje, belangrijker op die site, vond ik de "meet me"-sectie, die zegt dan toch al wat meer over hoe je overkomt.
Hoewel je dan wel weer moet oppassen voor golddiggers, maar ik ben gelukkig wel slim genoeg om die er inmiddels tussenuit te pikken, denk ik dan.

Al met al is het misschien nog niet zo'n idioot experiment. Toch wel aan te raden voor andere mensen met een dergelijk probleem, als je dan toch iets wilt doen ermee, zonder al teveel risico te lopen.
- Je moet het allemaal niet zo serieus nemen wat er op Fok gebeurt.
- Je moet oppassen met die hokjes van je. At the end of the day kan een groot deel die "verknipte" types, omdat ze in alle soorten en maten komen, wel een heel gelukkig leven hebben geleid, wat zouden ze zich dan druk maken en in hoeverre is dat "verknipt" dan een verkeerd ding? Je kunt je beter op jezelf concentreren en dat deel van de maatschappij waar jij je wél thuis bij voelt. Beetje constructief doen .
Fotoboek
  maandag 1 december 2008 @ 18:20:05 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63674378
Het grootste gedeelte van hoe mensen je zien wordt niet door je uiterlijk bepaald, maar door je uitstraling, en die zie je op een foto niet altijd.
Dat zien mensen IRL overigens wel.... je uitstraling is meestal weer een reflectie van hoe je je voelt, dus als je je bagger voelt dan straal je dat ook uit. Ongeacht hoe "mooi" anderen je op een foto vinden.

Doe wat aan je uitstraling, dus aan hoe je je voelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_63674490
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:15 schreef Lamon het volgende:

[..]

Als je het dan perse wil weten, ik heb last van BDD, heeft de psychiater geconstateerd,
Niet om een open deur in te trappen, maar het verbaasde me niets je postings doorlezend.
Gelukkig heb je zelf al hulp gezocht, anders had ik je dat zeker aangeraden.

Maar wat sites als hot or not betreft, dat moet je met een flinke korrel zout nemen.
Iemand die opvrouwen valt, zal bijvoorbeeld bij iedere foto van een man een 0 of 1 invoeren, hetzelfde geldt eigenlijk voor iemand die op blond valt, die zal ook veel meer geneigd zijn om op een brunette een veel lager cijfer te geven.
Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde.

Je moet maar zo bedenken, ergens loopt er een potje rond, waar jouw dekseltje echt wel op past.
( een deksel op een deksel kan natuurlijk ook.)
  maandag 1 december 2008 @ 18:59:05 #86
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_63675172
Je bent al midden 30 TS, beetje oud om je zo puberaal over je uiterlijk druk te maken.
En waarom zou je in godsnaam je foto op hotornot zetten als je toch al onzeker over je uiterlijk bent?

Je uiterlijk is bovendien niet eens echt slecht, je bent gewoon gemiddeld. Gemiddeld is alleen niet genoeg om een fatsoenlijk cijfer op hotornot te bemachtigen dus daar zul je wel een laag cijfer hebben. Nou ja, lekker belangrijk.. Iedereen in dit topic zegt dat je een gemiddeld dan wel bovengemiddeld uiterlijk hebt, dat moet genoeg voor je zijn toch? Dus bij deze: Complex over je uiterlijk -> exit.

Je uiterlijk is overigens toch al niet je grootste probleem lijkt me zo. Je bent midden 30, zat ooit fatsoenlijk op het VWO en nu werk je bij videoworld. Sta op en maak wat van je leven TS, schrijf je desnoods in bij de LOI of zo. Je hebt overduidelijk voldoende capaciteit maar je doet er geen klap mee, het zou me niets verbazen als daar de werkelijke reden van je complex zit.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_63683355
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:57 schreef BlueMage het volgende:

M.
Zal je verbazen, maar ze vond het een goed en dapper idee.
Het helpt ook echt.

Verder nog problemen zat inderdaad, zoals anderen al zeggen, maar voor iedereen die ook maar vermoedt dat hij of zij aan een dergelijk probleem lijdt toch een goed idee.
Mensen met BDD zijn nl. enorm bezig met hun uiterlijk, en zullen er dus altijd verzorgd uit proberen te zien, dus ze zullen zelden een laag cijfer krijgen.
pi_63683691
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:09 schreef klipper het volgende:
Ik gaf je anders wel een 1
Nadat ik 3 pagina's psychische narigheid neergepend had. Dus jij bent bevooroordeeld.
pi_63683877
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:12 schreef Lamon het volgende:

[..]

Nadat ik 3 pagina's psychische narigheid neergepend had. Dus jij bent bevooroordeeld.
Net als alle bezoekers van een hot or not site.
pi_63683972
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:18 schreef klipper het volgende:
Net als alle bezoekers van een hot or not site.
Ja dag. Natuurlijk is het niet 100% betrouwbaar, maar je mag er toch wel wat uit afleiden.
En de meet me sektie, zegt ook wel wat lijkt me.

Of misgun je het me gewoon dat ik me een beetje beter over mezelf ga voelen?
pi_63684281
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:21 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ja dag. Natuurlijk is het niet 100% betrouwbaar, maar je mag er toch wel wat uit afleiden.
En de meet me sektie, zegt ook wel wat lijkt me.

Of misgun je het me gewoon dat ik me een beetje beter over mezelf ga voelen?
Nee natuurlijk niet, ik gun je het grootste plezier van de wereld.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat als je een 5 of hoger scoort al prima tevreden mag zijn, omdat zeer veel mensen hele lage scores toebedelen.
Heb zelf ook weleens op zo`n site gekeken ( wie niet eigenlijk) en gaf aan vrijwel iedereen een 1 op een aantal uitzonderingen na die dan weer een 8 of hoger kregen.
Vaak klik je dan een aantal mensen aan binnen een paar minuten en geef je achteloos een cijfer, in mijn geval een 1.
Dus als je foto bij mij langs gekomen was, dan had je een 1 gehad, terwijl een vrouw je misschien wel een 7 geeft, samen is dat dan 8 en gedeeld door 2 weer een 4.
pi_63684529
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:31 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, ik gun je het grootste plezier van de wereld.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat als je een 5 of hoger scoort al prima tevreden mag zijn, omdat zeer veel mensen hele lage scores toebedelen.
Heb zelf ook weleens op zo`n site gekeken ( wie niet eigenlijk) en gaf aan vrijwel iedereen een 1 op een aantal uitzonderingen na die dan weer een 8 of hoger kregen.
Vaak klik je dan een aantal mensen aan binnen een paar minuten en geef je achteloos een cijfer, in mijn geval een 1.
Dus als je foto bij mij langs gekomen was, dan had je een 1 gehad, terwijl een vrouw je misschien wel een 7 geeft, samen is dat dan 8 en gedeeld door 2 weer een 4.
Na 180 beoordelingen blijft het bij mij nu redelijk constant.
En ik ga niet pochen met dat cijfer, al lijk je daarop te zinspelen. Het is voor mij ECHT geen "kijk eens hoe leuk ik ben"-spelletje. Ik heb echt jaren met dat probleem gezeten.
Ik heb in het verleden gewoon de verkeerde vrouwen uitgekozen, en misschien ze ook wel aanleiding gegeven om me zo lullig te laten voelen, en daar ga ik nu gewoon aan werken.

Niettemin vind ik het topic nog steeds best nuttig, omdat ik echt ZEKER weet dat meer mensen, ook op dit forum deze aandoening hebben. Er zijn zelfs getrouwde mensen die er last van hebben.
Maar misschien zou de topic-titel moeten worden "BDD, wat is het? Hoe komt het? En wat kun je eraan doen?" ofzo...
  dinsdag 2 december 2008 @ 02:28:51 #93
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63686666
Hoe kan het nu dat je je hier zo aardig weet te verdedigen en dat in die relaties blijkbaar niet kon? Vertelden die vrouwen je dan, even uitvergroot, dat je lelijk bent en maar zeer gelukkig mocht zijn dat zij bij je wilden blijven oid?

[ Bericht 0% gewijzigd door keesjeislief op 02-12-2008 04:54:45 ]
Fotoboek
  dinsdag 2 december 2008 @ 04:53:30 #94
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_63687322
Checked foto....

Uiterlijk is niet het probleem.....

dus dan blijven, persoonlijkheid, karakter en manier van doen over in sociale omgevingen over.
Persoonlijkheid en karakter zijn tijdsgebonden... (je kunt iemand karakter niet in 3 minuten beoordelen)
Je sociale manier van doen wel, dat is zichtbaar..... dat samen met je BDD diagnose heb jij je probleem gevonden.

its not the face.....it the way the face behaves
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_63691611
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 02:28 schreef keesjeislief het volgende:
Hoe kan het nu dat je je hier zo aardig weet te verdedigen en dat in die relaties blijkbaar niet kon? Vertelden die vrouwen je dan, even uitvergroot, dat je lelijk bent en maar zeer gelukkig mocht zijn dat zij bij je wilden blijven oid?
Omdat waar ik anderen van beschuldig ik zelf ook natuurlijk heb.
Het is ongelooflijk makkelijk jezelf op internet als heel wat voor te doen, zoals veel hier op dit forum ook doen.
Zo is het hier ook makkelijk mezelf te verdedigen. Al had ik niet het idee dat ik mezelf aan het verdedigen was, meer het probleem beschreef.

En er zijn tal van manieren om iemand minderwaardig te laten voelen in een relatie.
Van vreemdgaan, tot dominant gedragen, tot negeren, tot financieel gebruiken, een tweede leven leiden, noem maar op...
Ik ben in ieder geval niet geslagen, voordat je te erge dingen gaat denken.
En misschien zat het er al een beetje in, en heeft dat het versterkt.

Maar zoals ik al zei, ik hoef geen bevestiging meer, neemt niet weg dat ik ondanks dat het topic zoveel views heeft, en ik van de psychiater weet hoe vaak dit fenomeen voorkomt, er maar weinig mensen zijn (eigenlijk maar 1 tot nu toe), die er ook maar in enige mate last van schijnt te hebben.

Dus mensen op FOK zijn allemaal mensen die heel sterk in hun schoenen staan, zich totaal niet onzeker voelen, en helemaal verstookt zijn van een probleem wat zo vaak voor schijnt te komen, zei het in lichtere of sterkere mate.

Of ze durven er niet voor uit te komen.

Of ze hebben geen behoefte zoiets op een forum te zetten, dat kan natuurlijk ook. Misschien ook niet zo vreemd.
Maar mij hielp het in ieder geval.
pi_63701166
ik vind je op je foto's er heel gemiddeld uitzien. eigenlijk zie je er best leuk uit . maar wat veel mensen niet weten is dat je echte uiterlijk maar voor een heel klein deel uitmaakt van of mensen je knap/leuk of niet knap/leuk vinden. bijvoorbeeld iemand kan nog zoo superknap zijn maar als die persoon met gebogen rug loopt en met gesloten houding, dan wordt die persoon als minder leuk beschouwd dan iemand die rechtop loopt met een glimlach op z'n gezicht.
Eigenlijk als je ergens bent zie je het meteen bv. op school of werk. Degenen die leuk gevonden worden zijn altijd personen die recht op lopen met losse schouders en een open houding. Lachend en enthousiast om hun heen kijkend of ze een leuke klasgenoot/collega zien. Dat zijn de mensen die vaak ook als knap worden gezien. Eigenlijk wordt je *leukheid* en *knapheid* meer bepaald door hoe je bent en hoe je doet en hoe je je kleed, dan je daarwerkelijke *knapheid*.
pi_63704611
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:30 schreef Lamon het volgende:
Dus mensen op FOK zijn allemaal mensen die heel sterk in hun schoenen staan, zich totaal niet onzeker voelen, en helemaal verstookt zijn van een probleem wat zo vaak voor schijnt te komen, zei het in lichtere of sterkere mate.
Lekker kort door de bocht weer. Of eigenlijk illustreer je wederom je defensieve houding. Natuurlijk is iedereen wel eens onzeker, maar dan niet zodanig dat het het functioneren en het welbehagen structureel beinvloedt zoals bij jou het geval lijkt te zijn.
Daarbij heb je ook realistische onzekerheid, bijvoorbeeld wanneer het gaat om dingen die je nog niet eerder hebt gedaan zoals het spreken voor een grote groep, of bij zaken waar veel vanaf hangt zoals een examen.
pi_63704781
Ik blijf 't toch vreemd vinden dat 'n psychiater (je mag aannemen dat ze ervoor geleerd heeft enzo :p ) TS aanraadt om je foto op één of andere vage rating site te zetten. Dalijk heeft TS allemaal 1'en, of nog erger TS z'n foto wordt met photoshop in één of ander flauw grapje gebruikt en over de hele wereld verspreid, nee dat soort dingen zijn ontzettend goed voor je zelfvertrouwen.

Oeps misschien geeft deze post mensen ideeën, nou ja, kan TS naar z'n psychiater 'boehoe ze pesten me' en heeft zij ook weer werk.

M.
Hallon!
pi_63710374
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:47 schreef BlueMage het volgende:
Ik blijf 't toch vreemd vinden dat 'n psychiater (je mag aannemen dat ze ervoor geleerd heeft enzo :p ) TS aanraadt om je foto op één of andere vage rating site te zetten. Dalijk heeft TS allemaal 1'en, of nog erger TS z'n foto wordt met photoshop in één of ander flauw grapje gebruikt en over de hele wereld verspreid, nee dat soort dingen zijn ontzettend goed voor je zelfvertrouwen.

Oeps misschien geeft deze post mensen ideeën, nou ja, kan TS naar z'n psychiater 'boehoe ze pesten me' en heeft zij ook weer werk.

M.
Ik vertrouw inderdaad meer in het professionele oordeel van iemand die het probleem kent, onderkend en vaker aan de hand heeft gehad, dan dat van een anonieme poster op FOK! Sorry.

En "Boehoe, ze pesten me", zal je mij nooit horen zeggen over mensen op internet. Zoveel indruk maakt dat niet.
En dat ik geen 1 zou krijgen, wist ze misschien van tevoren, omdat nooit iedereen je een 1 geeft, en de site zo in elkaar steekt dat mensen die alleen maar enen geven niet meegerekend worden in de scores. Alhoewel ik mijn score nu wel overdreven hoog vind, daarom begin ik een beetje qua cijfering aan de echtheid van de site te twijfelen. Maar aangezien er toch ook mensen met lage scores opstaan, zal het niet helemaal onzin zijn. Alleen zullen ze het een beetje naar boven gooien, omdat een 1 krijgen op zo'n site misschien erg naar is voor iemand.
Ik ben ook nog geen 1 tegengekomen, maar wel een paar vieren en vijfen. En dat is echt slecht op die site. Maar dat zijn ook lui die expres onverzorgd met een chagrijnige bek naar de camera kijken. Die doen het er volgens mij om, en zullen er blijkbaar niet zo mee zitten.
Iedereen die geprobeerd heeft een beetje aardige vriendelijke foto neer te zetten, zit daar al gauw boven de 7.

En over dat kort door de bocht; ik bedoelde niet dat omdat ik dat probleem had, dat iedereen op FOK! dat maar moest hebben, maar ik kan me aangezien 1 op de 100 mensen, uit onderzoek gebleken deze aandoening hebben, (en dat het werkelijke cijfer altijd hoger ligt, dan dat, omdat niet iedereen daar al achter is), er misschien wel een paar mensen zouden zijn.
Ik bedoel het allemaal niet zo lullig.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:32:53 #100
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63710735
Je bent het zinnetje 'Ik wil echt niet met mijn cijfer pochen hoor, maar...' vergeten. Zou je dat nog even aan kunnen passen svp?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')