Die stelling wordt niet onder uit gehaald.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig hoe jij 'discussieert'. Ergens een stelling neerplempen en als die dan onderuit wordt gehaald die stelling gewoon nog een keer neerzetten. En nog een keer. En nog een keer. Net zolang tot de anderen moe worden en jij 'gewonnen' hebt...
De Volkskrant heeft er alles aan gedaan om Verdonk af te branden en deze belangrijke opname wilde ze niet hebbenquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:24 schreef SCH het volgende:
[..]
GeenStijl meldt het notabene zelf zonet, doe nou niet zo enorm stupide man
quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De Volkskrant heeft er alles aan gedaan om Verdonk af te branden en deze belangrijke opname wilde ze niet hebben![]()
Dat is alles behalve geloofwaardig.
Maar goed je bent erg offtopic gegaan: Het punt is, dat P&W een bronvermelding naar Geenstijl hadden moeten maken gister avond tijdens het tonen van dat fragment.
Je zit er naast, zoals zo vaak.quote:De val van Kay is namelijk ook een succes voor GeenStijl, en dat terwijl de Volkskrant de belastende opnamen eerder had geweigerd. En dat wringt nog steeds een beetje.
De Volkskrant had eindelijk een keer een primeur kunnen hebben, dat nota bene nog gerelateerd is aan het afbranden van Verdonk. Beter had de Volkskrant het gewoon niet kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:31 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Kan je nou eens een keer toegeven dat je er volledig naast zat. Of liegt GeenStijl als zeggen dat de VK het niet wilde hebben
[..]
Je zit er naast, zoals zo vaak.
Je kan er wel de draak mee steken, maar ik heb wel een goed punt.quote:
Wie draait hier nou iets?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De Volkskrant had eindelijk een keer een primeur kunnen hebben, dat nota bene nog gerelateerd is aan het afbranden van Verdonk. Beter had de Volkskrant het gewoon niet kunnen krijgen.
En dan doen ze er helemaal niks mee. Je kan het draaien zoals je het wilt, maar dat is alles behalve geloofwaardig.
quote:Hoogleraar Philip van Praag, die Van de Linde uitnodigde voor het gastcollege over politieke campagnes, is verbaasd over de ontstane commotie: „Van de Lindes punt was: politici worden niet gekozen op hun programma, maar op charisma. Hij noemde Obama als voorbeeld, maar ook Rita Verdonk, die na het verlaten van de VVD, zonder programma, op meer dan dertig zetels stond.”
Van Praag ziet in de kwestie-Van de Linde een bevestiging van zijn theorie dat de Haagse journalistiek het eigen nest bevuilt door „voortdurend op scoopjes” te jagen: „Journalisten klagen dat politici grijze muizen zijn. Maar als dan iemand zich beeldend uitdrukt, wordt hem direct de kop ingeslagen.”
Ook verschillende UvA-studenten die aanwezig waren bij het college van Van de Linde, zeggen dat de uitlatingen uit hun context zijn gehaald. Van de Linde heeft dit zelf ook steeds benadrukt.
quote:Verklaring Kay van de Linde over zijn vertrek bij Trots op Nederland
Mijn uitspraken op een gastcollege van de Universiteit van Amsterdam hebben de indruk doen ontstaan dat ik Rita Verdonk en Trots op Nederland ben afgevallen. Ondanks het feit dat mijn uitspraken volledig uit hun verband zijn gerukt, is het helaas een feit dat de ontstane commotie schadelijk is voor Rita Verdonk en haar beweging. Daarvoor wil ik mijn excuses aanbieden aan Rita Verdonk en alle medewerkers en vrijwilligers van Trots op Nederland. Mijn belang is secundair aan het belang van Rita Verdonk en haar beweging. Daarom heb ik in overleg met Rita Verdonk besloten per direct al mijn taken bij Trots op Nederland neer te leggen, zodat de aandacht weer gericht kan worden op Trots op Nederland, en niet Kay van de Linde.
Ik kijk terug op een geweldige tijd met een geweldige vrouw. Ik ben ervan overtuigd dat de beweging met het huidige kader zonder mij prima door kan. Ik wens Rita Verdonk en Trots op Nederland heel veel succes.
Wat was de context dán? Want dit wordt wel erg ongeloofwaardig van Van de Linde en Rita.quote:Ondanks het feit dat mijn uitspraken volledig uit hun verband zijn gerukt, is het helaas een feit dat de ontstane commotie schadelijk is voor Rita Verdonk en haar beweging.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat was de context dán? Want dit wordt wel erg ongeloofwaardig van Van de Linde en Rita.
Uit de context van een gastcollege van anderhalf uur kan ik me in elk geval wél voorstellen, dat enkele losse quotes daaruit op zich niet bijzonder veel zeggen.quote:„Van de Lindes punt was: politici worden niet gekozen op hun programma, maar op charisma. Hij noemde Obama als voorbeeld, maar ook Rita Verdonk, die na het verlaten van de VVD, zonder programma, op meer dan dertig zetels stond.”
Ralph Ingbar....quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:53 schreef sigme het volgende:
Welkom in Nederland, waar Ralph Ingbar de macht gegrepen heeft.
En nog niet is het duidelijk in welke context hij dat zei. Erg ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Uit de context van een gastcollege van anderhalf uur kan ik me in elk geval wél voorstellen, dat enkele losse quotes daaruit op zich niet bijzonder veel zeggen.
Dan weet ik het ook niet op welke manier ik het voor jou zou kunnen verhelderen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
En nog niet is het duidelijk in welke context hij dat zei. Erg ongeloofwaardig.
Dat kun jij ook niet, tenzij je zegt welke context het was.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan weet ik het ook niet op welke manier ik het voor jou zou kunnen verhelderen.
Ik begrijp de vraag niet. Doel je met die specifieke vragen op de vragen die aan van de Linde waren gesteld tijdens het college?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kun jij ook niet, tenzij je zegt welke context het was.
Simpele vraag: wat was de context van die specifieke vragen?
O, ja, foutje. Ik bedoel die specifieke uitspraken. Wat was de specifieke context daarvan?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp de vraag niet. Doel je met die specifieke vragen op de vragen die aan van de Linde waren gesteld tijdens het college?
quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:40 schreef Monidique het volgende:
Nee, nee, zeggen Kay en Recht-Door-Zee-Rita dan, allemaal uit de context gerukt! Zonder erbij te vermelden wat de context dan wél was
Dat is vijftig minuten. Wat was nu de context van die uiterst funeste uitspraken over Rita en haar volksbeweginkje? Kun je aangeven welke minuten het betreft, want dat gaat wat sneller.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:43 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk dat de context hier duidelijk wordt.
waarbij rita de hamer is en Kay de spijkerquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |