Studenten zijn net mensen. Ze trekken niet graag hun bek open voor een volle zaal. Ik heb me er vaak aan geërgerd tijdens mijn eigen studie. Zelfs in werkcolleges van 10 tot 15 man vielen de stilte en het gebrek aan dynamiek me bitter tegen.quote:Op woensdag 3 december 2008 01:07 schreef damian5700 het volgende:
In een vergelijking werd door van de Linde aan de studenten gevraagd drie programmapunten van Obama te benoemen. Ondanks iedereen sympathiseerde met Obama werd duidelijk dat dit nauwelijks gebaseerd was op basis van inhoud (want het bleef opvallend stil in de collegezaal).
Daar twijfel ik nou juist aan. Geen bewijs en toch aan de schandpaal genageld.quote:Op zondag 30 november 2008 21:37 schreef Marmex het volgende:
[..]
Zelfkritisch bedoel ik in de zin van dat ze zichzelf niet overserieus nemen. Zelfkritisch is niet 't juiste woord idd. Maar ze weten zelf ook wel dat 't big-business is en dat ze toch bepaalde dingen voor elkaar krijgen (zonder echt heel veel daar voor te hoeven doen).
Het is de macht van de meerderheid en de macht van de media. Het is 't middeleeuwse dorpsplein op internet. Maar dan wel met bewijs en mensen die hun eigen gat al (vaak) gegraven hebben.
Het laatste duwtje doet Geenstijl
Wie is erg off topic gegaan??quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De Volkskrant heeft er alles aan gedaan om Verdonk af te branden en deze belangrijke opname wilde ze niet hebben![]()
Dat is alles behalve geloofwaardig.
Maar goed je bent erg offtopic gegaan: Het punt was, dat P&W een bronvermelding naar Geenstijl hadden moeten maken gisteravond tijdens het tonen van dat fragment.
Ik heb het college niet gevolgd en de film niet gezien, maar het zou me niks verbazen als je gelijk hebt.quote:Op woensdag 3 december 2008 01:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat over het beeld dat gecreëerd is door de berichtgeving in de media. Het lijkt alsof Kay van de Linde zijn gastcollege aan de UvA gebruikte om Verdonk en de beweging ToN af te vallen. De quotes uit het college die ten grondslag liggen aan dit beeld zijn slechts enkele zinsneden uit een anderhalf uur durende college. De gebruikte terminologie en dan met name 'gebakken lucht' is wel iets dat behoorlijk beklijft.
Voor mensen die sowieso afwijzend stonden ten opzichte van Verdonk en haar beweging is deze kwestie een bevestiging van hun eerder oordeel.
Echter de verwijzing van van de Linde gaat over de periode vlak na de afscheiding van Verdonk van de VVD en haar voornemen een nieuwe politieke beweging te starten. Dit leverde haar in de periode daarop, op een gegeven ogenblik, virtueel 34 zetels op in de peilingen op basis van, door van de Linde's typering 'gebakken lucht'. De strekking was dat politieke voorkeur voor een grote mate bepaald wordt door het charisma van politieke actoren en veel minder mate door programmapunten. In een vergelijking werd door van de Linde aan de studenten gevraagd drie programmapunten van Obama te benoemen. Ondanks iedereen sympathiseerde met Obama werd duidelijk dat dit nauwelijks gebaseerd was op basis van inhoud (want het bleef opvallend stil in de collegezaal).
Het gaat mijn inziens niet werkelijk over de vraag of de context de opmerkingen van van de Linde positief of negatief maken, behalve als je Verdonk sowieso al een slecht mens vond.
Ik sta zelf niet geheel afwijzend tegen het begrip mediacratie. Zo verzamelde Obama bijvoorbeeld voor zijn campagne 800 miljoen dollar.quote:Op woensdag 3 december 2008 01:27 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Studenten zijn net mensen. Ze trekken niet graag hun bek open voor een volle zaal. Ik heb me er vaak aan geërgerd tijdens mijn eigen studie. Zelfs in werkcolleges van 10 tot 15 man vielen de stilte en het gebrek aan dynamiek me bitter tegen.
Dat voorbeeld vind ik daarom niet echt overtuigend. Misschien is het zelfs een retorisch trucje van Vd Linde, als communicatie-deskundige kent hij het mechanisme vast.
Ik wil hiermee trouwens geenszins het tegendeel van je punt beweren, maar ik denk dat Vd Linde het overdrijft (en zichzelf daarmee belangrijker maakt dan hij is).
quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:52 schreef SCH het volgende:
[..]
damian heeft het al tien keer gezegd maar wie een troll vangt, valt er zelf in
quote:Op woensdag 3 december 2008 12:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, leg eens uit, SCH. Fok heeft Damian geblokt voor mij, mijn audio doet het niet, GeenStijl is afgesloten... en ik wil weten wat de context is.
Leg eens uit wat de context van die uitspraken was.
quote:Op woensdag 3 december 2008 12:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je kunt het niet! Slechte troll, hoor.
Ach ja. Het is duidelijk wat de context was van '34 zetels, één man, geen ideeën': over het moment dat ze stopte bij de VVD. Dat is duidelijk uit verband gerukt, want het gaat over september 2007. Duidelijk wordt niet of het nu veranderd is, maar ook niet relevant. (Wel zelf moeten uitzoeken, natuurlijk, want nergens komt men met de daadwerkelijk citaten, met wat er echt werd gezegd. Typisch.)quote:Op woensdag 3 december 2008 12:59 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wat begrijp je niet aan wat hier allemaal gepost is?
Ik denk dat de zaal barstte in lachen uitbarstte, na zijn opmerking de files oplossen,omdat van de Linde het gekscherend bedoelde. Achterliggende boodschap blijft evenwel, hetgeen hij eerder in zijn betoog uiteen zette, dat (kort door de bocht) charisma belangrijker is dan programmapunten.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:16 schreef Monidique het volgende:
"Op de vraag wat Verdonk gaat doen mocht ze ooit macht verwerven in de Nederlandse politiek zegt Van der Linden met een grijns: "De files oplossen" waarna de zaal in lachen uitbarst. Omdat de vragenstelster hier geen genoegen meeneemt vraagt ze nogmaals wat Verdonk gaat doen met de 40 aangekondigde zetels. Hierop zegt Van der Linden bloedserieus: "Gebakken lucht. Het is tot nu toe gebakken lucht.""?
Welke minuut staat dat?
quote:Op woensdag 3 december 2008 13:16 schreef Monidique het volgende:
Niet dat ik bij jou hoef te zijn voor geloofwaardigheid, natuurlijk.
Ik denk dat ie gewoon moest ophoepelen van Verdonk. Deze uitspraken zijn te schadelijk.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef SCH het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom hij is opgestapt want hij vindt dit volgens mij echt en dit altijd zijn verhaal geweest.
Hij is veel te ijdel om daar nee tegen te zeggen, en het betaalt vast ook goed.quote:Vraag is wel of je als actieve spindoctor dit soort lezingen moet geven. Lijkt me meer iets voor achteraf.
Ik denk niet dat hij het zo had bedoeld en dat zijn gastcollege geen instrument is geweest om Verdonk en ToN af te kammen. Ik ben daar niet van overtuigd.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef SCH het volgende:
Mijn persoonlijke oordeel is trouwens dat het niet zo enorm uit de context is gehaald.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom hij is opgestapt want hij vindt dit volgens mij echt en dit altijd zijn verhaal geweest. Vraag is wel of je als actieve spindoctor dit soort lezingen moet geven. Lijkt me meer iets voor achteraf.
met transparantie is, zeker op universiteiten, niet zo heel veel mis.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:38 schreef nickybol het volgende:
Het is natuurlijk onacceptabel dat dit naar buiten is gekomen: als een bekend persoon op jouw universiteit in een besloten kring een lezing geeft dan breng je niet naar buiten wat daar gezegd is, dat soort bijeenkomsten horen off-the-record te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |