abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63649103
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
Tsja, over de SP gaan veel broodjes aap verhalen de rondte.

Vast staat dat Marijnissen veel invloed heeft op de scholing en selectie van kandidaten. Maar hij is daar niet de enige in. Als ik zelf een inschatting zou maken dan is de SP meer een oligarchie dan een dictatuur (wat TON en PVV wel zijn).
Bovendien heeft de SP een volwaardige ledenorganisatie, hoewel dat een oligarchie niet bepaald uitsluit.
Oligarchie met Marijnissen als primus inter pares, lijkt me dan. Alle partijen behalve PVV zijn wrs een oligarchie. Verdonks beweging, die poogde politiek 2.0 te bedrijven, was meer een pleindemocratie. Niet dat dit van de grond kwam, en ook trokken de schimmige vastgoedjongens e.d. wrs aan de touwtjes...
I´m back.
  zondag 30 november 2008 @ 19:01:39 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63649235
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oligarchie met Marijnissen als primus inter pares, lijkt me dan.
Dat is mogelijk maar staat niet zomaar vast. Bepaalde mensen op hoge posities, zoals een Van Heijningen, zitten er al even lang als Marijnissen en soms nog wel langer en zijn niet direct door Marijnissen benoemd.

Marijnissen is het gezicht van de organisatie en in die zin en hoedanigheid kan hij inderdaad een eerste onder gelijken zijn.
quote:
Alle partijen behalve PVV zijn wrs een oligarchie. Verdonks beweging, die poogde politiek 2.0 te bedrijven, was meer een pleindemocratie. Niet dat dit van de grond kwam, en ook trokken de schimmige vastgoedjongens e.d. wrs aan de touwtjes...
Dat was een facade. Het gaf haar alleen maar meer handelingsvrijheid (zonder programma of statuten kun je alle standpunten innemen die je wilt zonder van 'gedraai' en andere verdachtmakingen te worden beschuldigd)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63649668
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Volkskrant van zaterdag, eerste katern. Maar dat heb ik al weggegooid, dus de pagina weet ik niet. Middenonder, geloof ik.
pagina 3 rechtsonder inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 30 november 2008 @ 19:22:56 #124
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_63649706
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
Tsja, over de SP gaan veel broodjes aap verhalen de rondte.

Vast staat dat Marijnissen veel invloed heeft op de scholing en selectie van kandidaten. Maar hij is daar niet de enige in. Als ik zelf een inschatting zou maken dan is de SP meer een oligarchie dan een dictatuur (wat TON en PVV wel zijn).
Bovendien heeft de SP een volwaardige ledenorganisatie, hoewel dat een oligarchie niet bepaald uitsluit.
De SP blijft hoe dan ook een extreem-linkse partij van en voor ontevreden en jaloerse mensen.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  zondag 30 november 2008 @ 20:59:14 #125
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63652056
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:22 schreef ES57 het volgende:

[..]

De SP blijft hoe dan ook een extreem-linkse partij van en voor ontevreden en jaloerse mensen.

Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  zondag 30 november 2008 @ 21:01:15 #126
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63652103
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach ja een laag niveau is ook een niveau zullen we maar zeggen .
[..]

Het is meer een variant op dat Bluf! blaadje van Duyvendak en Co in de jaren '80.
Het is geen dreigen en bedreigen uit de naam van idealen. Het is 't aan 't licht brengen van zaken die andere groepen (links en/of rechts) liever zo snel mogelijk zien verdwijnen. Het is zelfkritisch en het is business. Maar daarom niet minder goed.
  zondag 30 november 2008 @ 21:03:47 #127
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63652161
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:01 schreef Marmex het volgende:

[..]

Het is geen dreigen en bedreigen uit de naam van idealen. Het is 't aan 't licht brengen van zaken die andere groepen (links en/of rechts) liever zo snel mogelijk zien verdwijnen. Het is zelfkritisch en het is business. Maar daarom niet minder goed.
Zelfkritisch? Hebben we het nog steeds over hetzelfde GeenStijl?
  zondag 30 november 2008 @ 21:37:49 #128
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63653285
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:03 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zelfkritisch? Hebben we het nog steeds over hetzelfde GeenStijl?
Zelfkritisch bedoel ik in de zin van dat ze zichzelf niet overserieus nemen. Zelfkritisch is niet 't juiste woord idd. Maar ze weten zelf ook wel dat 't big-business is en dat ze toch bepaalde dingen voor elkaar krijgen (zonder echt heel veel daar voor te hoeven doen).

Het is de macht van de meerderheid en de macht van de media. Het is 't middeleeuwse dorpsplein op internet. Maar dan wel met bewijs en mensen die hun eigen gat al (vaak) gegraven hebben.

Het laatste duwtje doet Geenstijl
pi_63653388
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:16 schreef Kees22 het volgende:
Grappig dat vrijwel niemand ingaat op die opzichtige pogingen om even de SP zwart te maken.
Dat is geen probleem. Ieder fatsoenlijk mens dient de SP zwart te maken waar mogelijk.
pi_63653436
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:01 schreef Marmex het volgende:

[..]

Kom nou toch. Wat is er goed aan een volksgericht. 'We gaan je kapot maken'. Doodeng.
  zondag 30 november 2008 @ 21:43:31 #131
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63653468
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:48 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik denk dat over 10 jaar iedereen Verdonk nog kent, net als Bush.
En ondanks verwoede pogingen daartoe is het ook niet gelukt Stalin uit het collectieve geheugen te verwijderen, alhoewel dat geen obstakel behoeft te zijn in een poging dit geval nog grondiger aan te pakken.
pi_63655430
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:40 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat is geen probleem. Ieder fatsoenlijk mens dient de SP zwart te maken waar mogelijk.
Het doel heiligt de middelen... Lieg maar over je vijanden die je wilt 'kaltstellen'?
Bedoel je dat?
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:34:24 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63689084
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63690224
Apart dat ze gister bij P&W geen bronvermelding bij het Geenstijl fragment zette....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63690601
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:27 schreef JohnDope het volgende:
Apart dat ze gister bij P&W geen bronvermelding bij het Geenstijl fragment zette....
De bron zat aan tafel.
pi_63690677
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:45 schreef SCH het volgende:

[..]

De bron zat aan tafel.
Geenstijl heeft het naar buiten gebracht, dus die bron hadden P&W er bij moeten zetten. Overigens zat Kay in de VS en niet aan tafel.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63690730
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Geenstijl heeft het naar buiten gebracht, dus die bron hadden P&W er bij moeten zetten. Overigens zat Kay in de VS en niet aan tafel.
Nou ja, het waren zijn woorden - hij was de bron.

Een opvallende ingezonden brief trouwens in de Volkskrant van studenten die het hun medestudenten enorm kwalijk nemen dat dit naar buiten is gebracht en dat het zo buiten de context is geplaatst.
pi_63690811
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou ja, het waren zijn woorden - hij was de bron.
Als je zo redeneert, dan hoef je nooit meer ergens een bron bij te zetten.

Maar feit blijft dat P&W het audio fragment van Geenstijl hadden gestolen, omdat ze daar geen bronvermelding hadden bij gezet.
pi_63690865
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je zo redeneert, dan hoef je nooit meer ergens een bron bij te zetten.

Maar feit blijft dat P&W het audio fragment van Geenstijl hadden gestolen, omdat ze daar geen bronvermelding hadden bij gezet.
Vrijwel alle media hebben het aangeboden gekregen.
pi_63690883
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Vrijwel alle media hebben het aangeboden gekregen.
Dit fragment komt gewoon van de geenstijl website. En als alle media het hebben gekregen, had geenstijl dit nooit als eerste kunnen publiceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')