Zei hij.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Als ik iets in woorden had willen uitdrukken dan had ik dat wel gedaan.
Ik vind dit altijd zo'n onheilspellende vraag, omdat het zo onwillekeurig aanstuurt op visioenen van fratri- c.q. sororicide door [betreffende] ukkepuk.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:53 schreef LXIV het volgende:
En wat vind de kleine z van het komende broertje/zusje?
Niet eens, ik had dat poldernederlandsplaatje opgescharreld en daarna zocht ik iets om me woordeloos in dit topic te nestelen. Ik overwoog een kat, een vis, een vogel, en zag toen deze nog bij de googleafbeeldingsresultaten voor 'Matthias Giessen'. Ik vond het nog wel aansluiten bij de smiley-taal-conversatie.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:19 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bent de site van Onze Taal aan het leegplukken?
Heerlijk droog altijd, die Matthias Giesen.
Ik notuleer wel. Pak jij de statuten erbij?quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:37 schreef Gellius het volgende:
TTKLPT: de editie waar wij verantwoording afleggen over ons postgedrag.
Ja, ook wel, maar Giessen is véél droger.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:23 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind de OT-cartoons van Hein de Kort altijd zo fijn.
[ afbeelding ]
En toch kan niemand tippen aan Jeroom.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, ook wel, maar Giessen is véél droger.
Hoewel De Kort in Nieuwe Revu zeer goed op dreef is de laatste tijd. Monty Pythonesk haast.
Tetten!quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:07 schreef Marble het volgende:
[..]
En toch kan niemand tippen aan Jeroom.
Nee, ik moet alleen een ander project zien te vinden (of een ander project mij). Maar zoals de manager van mijn manager het vanmiddag omschreef "we zijn erg tevreden over je, dus zie het als een publiekswissel". Dat vond ik in elk geval leuk bedacht.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:21 schreef dwerg het volgende:
Moet je dan ook op zoek naar een andere baan, IR?
Het gaat wel beter, maar ik ben nog niet aan het werk. Bij het concert zijn we op de tribune gaan zitten, en dat beviel goed. Natuurlijk was het wel een beetje afzien, vooral bij het voorprogramma trilde de bas door mijn hele lichaam heen, maar het was wel te doen. Na afloop heb ik me ook niet in het gedrang bij de garderobe gewaagd, want ik ben nog een beetje breekbaar.quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:12 schreef ShadyLane het volgende:
Trouwens, ik vroeg me nog iets af n.a.v. het aanstaande Krezip-bezoek van dwerg: mag ik daaruit concluderen dat je alweer aardig op de been bent?
Dat is wel de bedoeling.quote:Op zondag 30 november 2008 00:59 schreef ShadyLane het volgende:
Maar alles gaat wel goed komen op den duur?
quote:Op zondag 30 november 2008 17:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb iets gemist. Wat is er met dwerg gebeurd?
Dat was een maand geleden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:59 schreef dwerg het volgende:
Oh, ik heb ergens klem gezeten, gisteren een week geleden. Schouderblad gebroken, rib gebroken, long gekneusd, een dag op 33 graden en onder zeil gehouden. Maar nu gaat het wel weer een beetje en ik mocht ook naar huis.
Al kan ik nog steeds niet in één vloeiende beweging een glas 7up oppakken met mijn rechterhand. Maar daar krijg ik ergotherapie voor.
Je had volledig gelijk over het P.C.Hoofthuis, het was een ware ramp. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen, gelukkig.quote:Op zondag 30 november 2008 17:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb iets gemist. Wat is er met dwerg gebeurd?
Dat kan toch niet serieus zijnquote:hey isabeau
ik heb een vraagje aan je
ik heb de topic De Geheimen van het Verleiden Onthuld" gelezen, mijn vraag is heb jij van het boek De Geheimen van het Verleiden Onthuld" nog een pdf bestandje, als je die hebt zou je mij die kunnen sturen.
groetjes x
Het valt me nog mee dat er geen e-mailadres in de betreffende topic is geplaatstquote:Op maandag 1 december 2008 08:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het feestje al gehad en had er ook geen zin inHet is hier eindelijk weer rustig
Sterkte over 2 weken, AR
En dit kreeg ik op mijn verjaardag als PM:
[..]
Dat kan toch niet serieus zijn
En de maand dat diverse deadlines aflopen, maar dat is geheel mijn zorg; tot dusver is er nog géén paniek.quote:Op maandag 1 december 2008 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Het is alweer decemberDe maand van sint en kerst en oliebollen en donker buiten en vuurwerk en hopenlijk sneeuw
Troost je: deze keer heb je het al half afquote:Op maandag 1 december 2008 11:42 schreef Gellius het volgende:
Ik ben wèken geleden al begonnen met mijn ambitieuze surprises, omdat ik nu wel eens geen lastminutestress wilde. Die liggen nu tijden half af in mijn werkkamertje. Dus het wordt toch weer laatstemomentwerk.
Z?quote:Op maandag 1 december 2008 11:25 schreef Z het volgende:
Lien?
Ik vraag me altijd af waarnaartoe. Misschien is hier Foucault's notie van de heterotopia interessant,- misschien moet ik niet doen alsof dat soort dingen me interesseren en/of ik daar verstand van heb en gewoon dat misselijkmakende, arrogante kuttekopje van me dichthouden.quote:Op maandag 1 december 2008 16:59 schreef Lienekien het volgende:
"Ik wil nog even melden... <insert> En dat vind ik toch wel zorgelijk."
"Goed, we nemen het mee."
Kun je eens eenduidig het verschil tussen een bison en een buffel uit de doeken doen? Ik denk dat we daar allemaal bij gebaat zouden zijn.quote:Op maandag 1 december 2008 17:17 schreef JAM het volgende:
Laat ik zeggen: bisons zijn mooie dieren. Dat zijn mooie dieren, vooral in galop.
Klamp je vast aan het idee dat het doen van deze constatering op zich een teken van intelligentie is.quote:Op maandag 1 december 2008 17:20 schreef JAM het volgende:
Soms voel ik me vreselijk dom. Ik heb het gevoel dat ik alleen maar dommer en dommer en dommer aan het worden ben. Vreselijk..
Van een buffel kan je mozzarella makenquote:Op maandag 1 december 2008 17:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Kun je eens eenduidig het verschil tussen een bison en een buffel uit de doeken doen? Ik denk dat we daar allemaal bij gebaat zouden zijn.
Ja, kijk eens naar mij dan.quote:Op maandag 1 december 2008 17:20 schreef JAM het volgende:
Soms voel ik me vreselijk dom. Ik heb het gevoel dat ik alleen maar dommer en dommer en dommer aan het worden ben. Vreselijk..
Ik heb alles, behalve de laatste aflevering gezien. In een vrij korte tijd, het was allemaal zo veel ellende dat ik, nog steeds, geen motivatie gevonden heb de laatste aflevering te bekijken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:43 schreef k_man het volgende:
Ik was een beetje uitgekeken op Six Feet Under, maar het laatste seizoen was toch wel weer erg goed.
Dit was de enige dramaserie die ik nog volgde.
Ik vind mezelf geen seriekijker. Natuurlijk volgde ik Twin Peaks in de 90's, ik heb met mijn vrouw twee seizoenen Desperate Housewives gekeken totdat we het niet leuk meer vonden, en momenteel dus Heroes, en dat was het wel zo'n beetje.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:30 schreef Gellius het volgende:
Zijn jullie allemaal van die serie-kijkers? Ik ben wel eens aan een serie begonnen, maar er is meestal geen enkele garantie dat ik dat een week later om dezelfde tijd mij op tijd herinner.
De laatste aflevering is juist tamelijk vrolijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:14 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb alles, behalve de laatste aflevering gezien. In een vrij korte tijd, het was allemaal zo veel ellende dat ik, nog steeds, geen motivatie gevonden heb de laatste aflevering te bekijken.
Het staat voor mij vrij laag in de rangorde der kunstvormen ja.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:55 schreef Gellius het volgende:
Hm. Teentjes. Kennelijk wordt het als gênant ervaren om als serie-kijker te worden aangemerkt?
Oh, en Seinfeld natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:58 schreef k_man het volgende:
De gevolgde series die ik nu zo snel kan bedenken; the Sopranos, Six Feet Under, the Wonder Years, Law & Order (in bijna elke variant behalve Special Victims Unit). En wat hele of halve seizoenen van andere series.
Ik wist toen ik het typte dat je daarover zou gaan vallen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:09 schreef Gellius het volgende:
Een rangorde der kunsten. Tsjeempie, daar moet ik wel even over nadenken hoor.
quote:Improvisation in Jazz by Bill Evans:
There is a Japanese visual art in which the artist is forced to be spontaneous. He must paint on a thin stretched parchment with a special brush and black water paint in such a way that an unnatural or interrupted stroke will destroy the line or break through the parchment. Erasures or changes are impossible. These artists must practice a particular discipline, that of allowing the idea to express itself in communication with their hands in such a direct way that deliberation cannot interfere.
The resulting pictures lack the complex composition and textures of ordinary painting, but it is said that those who see will find something captured that escapes explanation. This conviction that direct deed is the most meaningful reflection, I believe, has prompted the evolution of the extremely severe and unique disciplines of the jazz or improvising musician.
Group improvisation is a further challenge. Aside from the weighty technical problem of collective coherent thinking, there is the very human, even social need for sympathy from all members to bend for the common result. This most difficult problem, I think, is beautifully met and solved on this recording.
As the painter needs his framework of parchment, the improvising musical group needs its framework in time. Miles Davis presents here frameworks which are exquisite in their simplicity and yet contain all that is necessary to stimulate performance with a sure reference to the primary conception.
Miles conceived these settings only hours before the recording dates and arrived with sketches which indicated to the group what was to be played. Therefore, you will hear something close to pure spontaneity in these performances. The group had never played these pieces prior to the recordings and I think without exception the first complete performance of each was a "take."
Although it is not uncommon for a jazz musician to be expected to improvise on new material at a recording session, the character of these pieces represents a particular challenge.
Briefly, the formal character of the five settings are: "So What" is a simple figure based on 16 measures of one scale, 8 of another and 8 more of the first, following a piano and bass introduction in free rhythmic style. "Freddie Freeloader" is a 12-measure blues form given new personality by effective melodic and rhythmic simplicity. "Blue in Green" is a 10-measure circular form following a 4-measure introduction, and played by soloists in various augmentation and diminution of time values. "All Blues" is a 6/8 12-measure blues form that produces its mood through only a few modal changes and Miles Davis' free melodic conception. "Flamenco Sketches" is a series of five scales, each to be played as long as the soloist wishes until he has completed the series
Wij hebben geen TV! Dat kunnen wij niet betalen!quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wij kijken samen op maandagavond Grey's Anatomy.
Wij ook!quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wij kijken samen op maandagavond Grey's Anatomy.
Middenweg? Zou ik moeten kennen. Misschien een aardig idee voor m'n verjaardag.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:03 schreef Gellius het volgende:
O, hebben jullie al eens bij Merkelbach/Frankendael gegeten, Claudia? Dat kan ik wel aanbevelen.
Ik vind dat tegenstrijdig klinken, van het nieuws én van documentaires houden. Ik heb een hartgrondige afkeer van het nieuws, vooral van bondig nieuws. Mijn lief is juist verslaafd aan teletekst.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:30 schreef Gellius het volgende:
Wat de teevee betreft: nieuws. En ik mag nog graag eens blijven plakken bij één van de documentairezenders, als ik eigenlijk al naar bed zou moeten.
Ik probeer te leven als een française.quote:
Maar van dat internet, dat is zo. Het oneindige verhaal tot leven gekomen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:55 schreef Gellius het volgende:
Dat zeiden ze dertig jaar geleden, Main. Nu is internet de kanker die jaren van je leven vreet. En voor de televisie was het de radio. En daarvoor de kranten. En daarvoor kermis, het toneel en lekepreken.
Zo werkt dat bij mij niet. Als ik niet regelmatig behoorlijk eet, dan ga ik me slap en uiteindelijk zelfs kotsmisselijk voelen. Ook kan ik dan niet meer helder denken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:48 schreef Gellius het volgende:
Dat snap ik. Dat eet je de volgende dag gewoon twee crackers.
Ja, ho, dit zijn mijn prioriteiten. Iemand die niet om chocolade maalt moet gerust het nagerecht overslaan en zich storten op het hoofdgerecht.quote:Of je laat die chocoladetaart achterwege. Maar goed, ik snap die chocoladefixatie van vrouwen dan ook niet. Heb je net heerlijk gegeten, plamuur je je smaakpapillen nog even helemaal dicht met die zoetigheid.
En Plato keek weer neer op het geschreven woord.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:04 schreef Mainport het volgende:
Het is maar net wat je met internet doet. Ik houd van converseren en daarom zit ik hier. Het internet leent zich uitstekend voor informatie en discussie over cinema. Internet als verstrooiing, televisie, radio en kranten als verstrooiing, daar kun je je vragen bij stellen. Het is gewoon low culture. Shakespeare en Sophokles waren highbrow in hun tijd.
Zoveel nog? Ik doe fok en af en toe een krantje (VK, ND, refdag).quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:08 schreef LXIV het volgende:
Hoe groot het hele internet nu helemaal is interesseert me eigenlijk ook al niet. Ik beperk me al een paar jaar tot FOK!, GeenStijl, nu.nl en nog een stuk of drie sites. Dat was het dan.
Het kan me niet schelen wat Plato vindt, het gaat om je eigen waarden. Als jouw droomleven, jouw favoriete tijdsbesteding, de dingen die je zou doen als je financieel onafhankelijk was, uit televisiekijken bestaat, zal ik mijn mond houden. Maar je bent gewoon een apaat, iemand die de televisie ondergaat omdat je te lui bent. Slijt je dagen op deze manier en je zal over tien jaar terugkijken op een kutleven.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En Plato keek weer neer op het geschreven woord.
Ik leer óveral van. Daarmee onderscheid ik me van de beperkte denker.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:16 schreef Mainport het volgende:
Het kan me niet schelen wat Plato vindt, het gaat om je eigen waarden. Als jouw droomleven, jouw favoriete tijdsbesteding, de dingen die je zou doen als je financieel onafhankelijk was, uit televisiekijken bestaat, zal ik mijn mond houden. Maar je bent gewoon een apaat, iemand die de televisie ondergaat omdat je te lui bent. Slijt je dagen op deze manier en je zal over tien jaar terugkijken op een kutleven.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:46 schreef Mainport het volgende:
Televisie, de werkelijke kanker die jaren van je leven afvreet.
Maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ho, dit zijn mijn prioriteiten. Iemand die niet om chocolade maalt moet gerust het nagerecht overslaan en zich storten op het hoofdgerecht.
Diezelfde hoop is dan bij deze vervlogen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:20 schreef beeer het volgende:
Zolang ze niet naar de Paul de Leeuw show kijken is er nog hoop
Dank je wel. Dat was erg aangenaam.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:08 schreef k_man het volgende:
Television, Drug of the Free
by Disposable Heroes of Hipocrisy (Michael Franti, 1991)
Dat vind ik dan altijd wel weer leuk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:20 schreef beeer het volgende:
Zolang ze niet naar de Paul de Leeuw show kijken is er nog hoop
Met andere woorden: wat is er mis met óns? Ik voel me bijzonder aangesproken nu.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:48 schreef Gellius het volgende:
Wat is er mis met de gemiddelde Israelstentoonstellingsbezoeker en hoe manifesteert deze zich?
Het lijken net screenshots van de Xbox 360. Vooral die laatste. Pak je joystick vast, we gaan boxen.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:49 schreef mane het volgende:
Nee, ik ben wel laatst bij de fototentoonstelling geweest van Erwin Olaf, hier in Den Haag. Ik was nooit fan van hem, vond zijn foto's eigenlijk altijd vrij verschrikkelijk maar hij is nu een andere weg ingeslagen en ik vond het heel mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, en daar houd ik juist helemaal niet van.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het lijken net screenshots van de Xbox 360. Vooral die laatste. Pak je joystick vast, we gaan boxen.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:46 schreef Mainport het volgende:
Televisie, de werkelijke kanker die jaren van je leven afvreet.
Ik heb een vriend wiens vader varkensfokker was. Toen wij (jaren geleden) met de vriendengroep op vakantie gingen, en een paar Engelse chicks vroegen wat zijn vader deed zei hij "My father fucks pigs" Daar moest ik opeens aan denken toen ik dit filmpje zag.quote:
De ene keer dat ik Israelstentoonstellingbezoekers in het wild gezien heb was in de Kunsthal in Rotterdam, het was een op een herfstige vrijdag. Het waren allemaal van die aarts conservatieve bejaarden, die oordelend om zich heen keken. In een andere zaal van de Kunsthal was een tentoonstelling van Oosterse erotische kunst waar je dan, terwijl de vrouw aan de koffie zat, de mannen stiekem snel even zag kijken, waarschijnlijk hadden ze tegen vrouwlief gezegd even naar het toilet te gaan. Dat soort types dus.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:48 schreef Gellius het volgende:
Wat is er mis met de gemiddelde Israelstentoonstellingsbezoeker en hoe manifesteert deze zich?
Ik wil ook nog graag naar die tentoonstelling.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:49 schreef mane het volgende:
Nee, ik ben wel laatst bij de fototentoonstelling geweest van Erwin Olaf, hier in Den Haag. Ik was nooit fan van hem, vond zijn foto's eigenlijk altijd vrij verschrikkelijk maar hij is nu een andere weg ingeslagen en ik vond het heel mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
onlangs zag ik het volgende werk in de boekhandel liggen; ik was erg verrast door de gedetailleerdheid van de titel.quote:Op woensdag 3 december 2008 14:35 schreef Z het volgende:
De Kunsthal. Boymans en het NAI, ik neem er zo een dag voor vrij.
Overigens Mane, bij DWDD werden de asperges van Coorte besproken, de man wordt nog een succes.
Nee, nog veel erger: de man wordt 'in'. Hij is hot. Ik denk dat ie dat zelf nooit gewild zou hebben. Laten we 'em zo snel mogelijk weer vergeten. Zijn werk hoort te hangen in een klein nisje van het Mauritshuis waar mensen achteloos aan voorbij lopen, behalve een enkele oplettende kijker die dan ineens een ontdekking doet: hee, dit is echt móói. En die dan het Mauritshuis verlaat denkend iets zeldzaam moois gezien te hebben, waarvan de meeste mensen het bestaan niet kennen. Dat je je een beetje speciaal voelt daardoor.quote:Op woensdag 3 december 2008 14:35 schreef Z het volgende:
Overigens Mane, bij DWDD werden de asperges van Coorte besproken, de man wordt nog een succes.
Ik ga over 1,5 week hoogstwaarschijnlijk naar de IND. Moet ik nog iemand de groeten doen?quote:Op woensdag 3 december 2008 11:10 schreef mane het volgende:
Nee, Paul kan ik ook niet goed (meer) verdragen....
In mijn dagen bij de IND was ik behoorlijk verslaafd aan teletekst. Heel irritant was dat eigenlijk. Ik wist altijd als eerste details over wat, waar, wanneer, hoe. etc. Maar je hebt er natuurlijk helemaal niets aan.
South Park The Movie is één van de films die je kan blijven zien zonder dat ze gaan vervelen. Net als Airplane. Maar ik ben me bewust ervan dat dit de dissonant in mijn Ontwikkelde Smaak is.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:00 schreef Gellius het volgende:
Uncle Fucka is geweldig!
Israël?quote:Op woensdag 3 december 2008 11:53 schreef mane het volgende:
[..]
Met andere woorden: wat is er mis met óns? Ik voel me bijzonder aangesproken nu.
Ik moet ook zeggen: als ik naar Israël ga, manifesteer ik me op geheel andere wijze dan bij een Erwin Olaf tentoonstelling. Ik vind ook dat je over zulke zaken moet nadenken. Je hebt immers rekening te houden met andere bezoekers die van alles op je willen projecteren. Zielsverwantschap, een ons-kent-ons-gevoel, een wij tegen zij-principe, of juist het tegendeel, bezoekers die zich tegen je afzetten: ha, zo ben ik lekker niet, zo'n zo'n 'typische Israël-bezoeker'.
Mijn positieve eigenschappen vallen in het niet bij de negatieve.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Zie je wel. Als je maar lang genoeg zoekt heeft ieder mens wel een positieve eigenschap.
Zo, dat was een flinke tentoonstelling.quote:Op donderdag 4 december 2008 10:03 schreef Z het volgende:
Ik heb gister 10 km gelopen.
quote:
Iemand die het ziet en heeft opgemerkt!quote:Op donderdag 4 december 2008 10:54 schreef zodiakk het volgende:
Gellius, heb jij je icoontje opgepoetst? Ben je dan eindelijk de 20ste eeuwe ingestapt?
Ik heb een afgestudeerde vriendin die dat gewoon is gaan doen, na haar tweede studie besloot ze secretaresse te worden. Ze is er niet heel gelukkig van geworden uiteindelijk. Ik vind het overigens niet kunnen, twee studies en dan zo'n baan, wat een verspilling.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zeggen de meeste mensen over sporten, en dat fenomeen is mij geheel vreemd. Ik krijg mijn hoofd alleen leeg als ik een dom klusje doe, zoals data invoeren of freecell spelen. Daarom zou ik het liefstsecretaresse
worden.
Ik vind het wel kunnen. Iedereen wil gewoon gelukkig zijn. Het is niet zo voor de hand liggend wat nu precies gelukkig maakt. Geluk is een functie van verleden, heden en toekomst. Wat heb ik bereikt? Hoe leuk vind ik hetgeen ik nu doe? Hoe kan ik me nog ontwikkelen? Als het derde ten koste gaat van het tweede, dan kan ik me goed voorstellen dat iemand kiest voor een simpel baantje (vooral als mogelijkheden tot ontwikkeling op een ander vlak gevonden kunnen worden). Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het haar uiteindelijk niet is bevallen. In een eeuwig nu leven kan behoorlijk deprimerend zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:14 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb een afgestudeerde vriendin die dat gewoon is gaan doen, na haar tweede studie besloot ze secretaresse te worden. Ze is er niet heel gelukkig van geworden uiteindelijk. Ik vind het overigens niet kunnen, twee studies en dan zo'n baan, wat een verspilling.
quote:Op donderdag 4 december 2008 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
en juist toen begon een man in een rolstoel me aan te moedigen. Hij heeft makkelijk praten.
Mijn dagen worden iha ook gesleten met vergaderen, emailen, rapportages invullen, gesprekken etc. Niets concreets komt uit mijn handen. Niets abstracts ook eigenlijk, nu ik er over nadenk. In ieder geval, ik ben een hoogopgeleid radartje in een bureaucratische overheidsorganisatie.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het wel kunnen. Iedereen wil gewoon gelukkig zijn. Het is niet zo voor de hand liggend wat nu precies gelukkig maakt. Geluk is een functie van verleden, heden en toekomst. Wat heb ik bereikt? Hoe leuk vind ik hetgeen ik nu doe? Hoe kan ik me nog ontwikkelen? Als het derde ten koste gaat van het tweede, dan kan ik me goed voorstellen dat iemand kiest voor een simpel baantje (vooral als mogelijkheden tot ontwikkeling op een ander vlak gevonden kunnen worden). Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het haar uiteindelijk niet is bevallen. In een eeuwig nu leven kan behoorlijk deprimerend zijn.
Sperti?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:28 schreef JAM het volgende:
Wat zeggen jullie allemaal domme dingen zeg. Het geluk is gewoon verkrijgbaar bij elke apotheker.
Maar dan moet je toch eerst lijden aan het leven, voordat een arts je daar een recept voor geeft?quote:Op donderdag 4 december 2008 12:45 schreef JAM het volgende:
'You should have studied 156 items today. So far, you have studied 130 items.'
Zwaar hoor, Japans.
In ieder geval, Nitrazepam.
Nu, als dat het enige is.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dan moet je toch eerst lijden aan het leven, voordat een arts je daar een recept voor geeft?
quote:Op donderdag 4 december 2008 13:01 schreef Frollo het volgende:
Ik ben maar weer eens op Monsterboard aan het kijken. Jammer alleen dat ik niks kan en overal te oud voor ben. Gat in mijn cv? Het gat ís mijn cv. 'De jaren 90? Oh, toen was ik dronken.'
Haha, dank je, dat had ik even nodig.quote:
[Hart onder de riem]Wijlen mijn oom zei eens tegen mij: "Ze hebben overal behoefte aan mensen die een fatsoenlijke tekst op papier kunnen krijgen."quote:Op donderdag 4 december 2008 14:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Haha, dank je, dat had ik even nodig.
Maar ondertussen heb ik nog steeds geen idee wat ik kan of wil.
'Iets met boeken', dat dus.
Ik weet alleen dat ik het corrigeren van de fouten van anderen wel gezien heb, na ruim zeven jaar.
Nederlands.quote:
Niet dom, dat lijkt me alvast een meevaller. En focuseren (ja, zo heet dat, in het moderne bedrijfsleven) is een moderne afwijking. En naar mijn bescheiden mening de bijl aan de wortels van de beschaving. Maar niemand luistert ooit naar mij.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:37 schreef Frollo het volgende:
Zoals een kameraad (die overigens zelf binnenkort zijn oratie houdt) laatst zei: je bent niet dom, maar je hebt geen focus.
Volwassenenonderwijs oké, maar ik ga geen pubers opvoeden.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:41 schreef LXIV het volgende:
Dat dacht ik al. Dan kun je natuurlijk leraar worden, maar dan ben je wéér fouten van anderen aan het corrigeren!
Heb je geen Klien Desk Polissie?quote:Op donderdag 4 december 2008 09:23 schreef Z het volgende:
Er hebben mensen aan mijn stapels gezeten. Zullen wel weer de glazenwasser geweest zijn.
Ja, wat wil jij eigenlijk worden?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ah, er zijn meer mensen zonder richting? Fijn.
"Wij" zijn druk bezig om de papieren dossiers te verelektroniseren, en om de besluitvorming los te trekken van de systemen. En ik moet het projectmanagement ondersteunen. Als het doorgaat iig, dat hoor ik maandag.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:42 schreef mane het volgende:
Ach, geluk is sowieso een overschat fenomeen.
Maar I.R.: het ligt er wel aan waar bij de IND. Het is een nogal grote organisatie. Verder ben ik heel slecht in het onthouden van mensen met wie ik ooit gewerkt heb. Het interesseert me niet en ik wil die mensen doorgaans ook niet meer kennen. Ja, ik ben eigenlijk een heel asociaal mens. Mocht je onverhoopt ene Bert Idema tegenkomen dan mag je hem wel de hartelijke groeten van me doen.
Mijn stapels passen daar prima binnen.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Heb je geen Klien Desk Polissie?
Editeur. Maar ja, word dat maar eens.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, wat wil jij eigenlijk worden?
Ach ja, focusloos door het leven gaan kan ook best leuk zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ha, Frollo, precies datzelfde gesprek heb ik ook ooit gehad. Ook die vriend is inmiddels ver gekomen in de wetenschap, en meldde mij dat ik "eens ergens echt voor moest gaan". Dat komt aardig overeen met jouw "je hebt geen focus". Even voelde ik me een lamlendige "van alles wat"-middelmatige, totdat een vriendin de boodschap in positieve richting verdraaide: "ik vind je juist heel veelzijdig"
Frollo, je bent vast heel veelzijdig. En nee daar weet ik ook niet direct een geschikte baan bij. Wil je geen PR-tekstjes gaan schrijven voor een instelling ofzo?
Dat is niet best! Ik werk ook diep in de krochten van een grote bureaucratie maar ik voel mij bijzonder nuttig, omdat er heel veel abstracte dingen uit mijn handen komen. Het is weliswaar een papieren werkelijkheid, maar de wijzen onder ons weten dat de zingeving aan ons bestaan zich sowieso intertekstueel ontwikkelt,quote:Op donderdag 4 december 2008 12:26 schreef LXIV het volgende:
Mijn dagen worden iha ook gesleten met vergaderen, emailen, rapportages invullen, gesprekken etc. Niets concreets komt uit mijn handen. Niets abstracts ook eigenlijk, nu ik er over nadenk. In ieder geval, ik ben een hoogopgeleid radartje in een bureaucratische overheidsorganisatie.
Ook ik heb lang geloofd dat het nut had wat ik deed. Dat kón haast toch niet anders? Dat er zoveel geld en moeite besteed werden aan iets wat geen enkel aanwijsbaar doel diende? Maar inmiddels weet ik wel beter. Zo is er bijvoorbeeld ook helemaal niks aan de hand wanneer ik, zoals nu, een week niet kom werken. Het maakt gewoon niets uit. Natuurlijk zijn er wel dingen die dan niet gebeuren, maar het effect daarvan op de echte wereld is nihil.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:38 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dat is niet best! Ik werk ook diep in de krochten van een grote bureaucratie maar ik voel mij bijzonder nuttig, omdat er heel veel abstracte dingen uit mijn handen komen. Het is weliswaar een papieren werkelijkheid, maar de wijzen onder ons weten dat de zingeving aan ons bestaan zich sowieso intertekstueel ontwikkelt,.
Hoeveel schade heeft het aangericht?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:55 schreef Frollo het volgende:
Zo, dat was de opnameplanning van de KNO. Vrijdag 12 december moet ik onder het mes en wordt het cholesteatoom uit mijn rechteroor verwijderd.
Volgens mij niet zoveel. Geen loopoor, geen pijn. Het is dat de KNO-arts ziet dat het trommelvlies ingetrokken is, want zelf heb ik geen klachten.quote:
En hoe merkte je dat je 't had?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoeveel schade heeft het aangericht?
Oorsuizen in het linkeroor, ruim tien jaar geleden. Via de huisarts bij de KNO terechtgekomen en na de operatie ben ik altijd in het controlecircuit gebleven. Dus dat ik het nu rechts heb, is vrij snel aan het licht gekomen.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe merkte je dat je 't had?
Dat is logisch. Die vrijwilligers vergaderden in hun eigen tijd. Die ga je niet verdoen. Wij vergaderen om de tijd te vullen totdat de kantine opengaat.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:06 schreef sigme het volgende:
Lang geleden, toen ik nog op de middelbare school zat, heb ik mij gemeld bij een jongerencentrum waar swingavonden, filmavonden en concerten georganiseerd werden. Vera.
Ik heb daar leren vergaderen, veel geleerd over nut en nutteloosheid en wvttk. Toen verkeerde ik nog in de veronderstelling dat dat jongerencentrum misschien niet het toppunt van goedgeorganiseerd / effectief was omdat het draaide op louter vrijwilligers . Daar ben ik van teruggekomen. Vergeleken met mensen die ervoor betaald worden werken vrijwilligers stukken beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |