Zojuist heb ik briefpapier gemaakt. Ik had werkelijk niets beters te doen. Rechtsboven staat mijn naam en adres in het Nederlands, linksonder staat mijn naam en adres in het Japans. Ik zou nu iets kunnen zeggen als: 'Zo verplicht ik mij ertoe om de mensen in Nederland en Japan zo nu en dan te schrijven, anders zou het zonde zijn van de tijd en het papier.', maar dat is natuurlijk onzin. Ik vind het veel leuker om er gewoon een beetje naar te kijken en het ongebruikt in mijn bureaulade te laten liggen. Dan trek ik die zo nu en dan open en denk ik: 'Ha! Wat heb ik toch een mooi briefpapier!' en gaan mijn gedachten uit naar al die andere klootzakken die dat, integenstelling tot ik, lekker niet hebben.
Mijn vrouw heeft ook briefpapier. Het ziet er precies hetzelfde uit. We wonen immers op hetzelfde adres en we hebben immers dezelfde naam. Misschien dat zij nog wel eens een keer een brief schrijft, zolang ze maar van mijn briefpapier afblijft.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."