abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 december 2008 @ 17:19:28 #101
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_63672965
Vind je dat ook niet koddig, Lienekien? Hoezeer de mens geneigd is om wanneer we spreken over immateriejeele zaken zoals schoonheid dat dan opeens alles maar goed is en kan en mogelijk is? Als ik dan opeens over clittorale besnijdenis en Obama als de wederopstanding van Christus begin te spreken zeggen ze echter weer dat ik gek ben.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 1 december 2008 @ 17:19:49 #102
37950 JAM
pi_63672973
Ach, joh, houd toch je mond. Zwijg. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 1 december 2008 @ 17:20:36 #103
37950 JAM
pi_63672995
Soms voel ik me vreselijk dom. Ik heb het gevoel dat ik alleen maar dommer en dommer en dommer aan het worden ben. Vreselijk. .
pi_63673335
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:17 schreef JAM het volgende:
Laat ik zeggen: bisons zijn mooie dieren. Dat zijn mooie dieren, vooral in galop.
Kun je eens eenduidig het verschil tussen een bison en een buffel uit de doeken doen? Ik denk dat we daar allemaal bij gebaat zouden zijn.
pi_63673367
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:20 schreef JAM het volgende:
Soms voel ik me vreselijk dom. Ik heb het gevoel dat ik alleen maar dommer en dommer en dommer aan het worden ben. Vreselijk. .
Klamp je vast aan het idee dat het doen van deze constatering op zich een teken van intelligentie is.
pi_63675071
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Kun je eens eenduidig het verschil tussen een bison en een buffel uit de doeken doen? Ik denk dat we daar allemaal bij gebaat zouden zijn.
Van een buffel kan je mozzarella maken .

(Ik ben eergister op een fok-uitstapje geweest naar een ambachtelijke mozzaralla-van-echte-buffelmelkmaker in een Groningse negorij.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63680510
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:20 schreef JAM het volgende:
Ja, kijk eens naar mij dan.
I´m back.
pi_63685772
Ik was een beetje uitgekeken op Six Feet Under, maar het laatste seizoen was toch wel weer erg goed.

Dit was de enige dramaserie die ik nog volgde.
pi_63687745
SCATT0RPL0TZ LOLL0X
pi_63688587
Pardon?
pi_63688693
. Verrek, Ryan heeft een nieuwe held!
pi_63689508
Ja, en het klopt niet. Obama oogt veel té fris voor Ryan. Bill Clinton en Ryan zijn in mijn hoofd inmiddels een beetje samengesmolten. Dat is trouwens ook best een beetje eng. En dat klopt dan weer wel.

Ik moet zo lesgeven. Ik hoop dat ik dan mezelf iets helderderder zal uitdrukken.

Kortom, waar is de koffie?

grmbl
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_63689944
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 00:43 schreef k_man het volgende:
Ik was een beetje uitgekeken op Six Feet Under, maar het laatste seizoen was toch wel weer erg goed.

Dit was de enige dramaserie die ik nog volgde.
Ik heb alles, behalve de laatste aflevering gezien. In een vrij korte tijd, het was allemaal zo veel ellende dat ik, nog steeds, geen motivatie gevonden heb de laatste aflevering te bekijken.
Aldus.
pi_63690269
Zijn jullie allemaal van die serie-kijkers? Ik ben wel eens aan een serie begonnen, maar er is meestal geen enkele garantie dat ik dat een week later om dezelfde tijd mij op tijd herinner.
pi_63690467
Dat was de enige hoor.
Aldus.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:42:42 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63690543
Ik kan weer wat gemakkelijker series volgen sinds de DVD-recorder)* bij ons zijn intrede heeft gedaan. ER volg ik nu weer.

En Nederland in 12 moorden.

)* Of heet dat HDD-recorder?

[ Bericht 11% gewijzigd door Lienekien op 02-12-2008 10:52:47 ]
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:48:34 #117
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63690669
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:30 schreef Gellius het volgende:
Zijn jullie allemaal van die serie-kijkers? Ik ben wel eens aan een serie begonnen, maar er is meestal geen enkele garantie dat ik dat een week later om dezelfde tijd mij op tijd herinner.
Ik vind mezelf geen seriekijker. Natuurlijk volgde ik Twin Peaks in de 90's, ik heb met mijn vrouw twee seizoenen Desperate Housewives gekeken totdat we het niet leuk meer vonden, en momenteel dus Heroes, en dat was het wel zo'n beetje.
Die laatste download ik. (Ik vind dat dat mag, want op tv is het ook gratis.) Verder zijn er natuurlijk videorecorders, al dan niet digitaal. En veel series zijn on demand te kijken bij je kabelboer. Dus Gellius, een mens is heus niet afhankelijk van zijn vermogen om een uitzendschema te onthouden.
pi_63690810
Hm. Teentjes. Kennelijk wordt het als gênant ervaren om als serie-kijker te worden aangemerkt?
pi_63690873
De gevolgde series die ik nu zo snel kan bedenken; the Sopranos, Six Feet Under, the Wonder Years, Law & Order (in bijna elke variant behalve Special Victims Unit). En wat hele of halve seizoenen van andere series.
pi_63690893
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:14 schreef Z het volgende:

[..]

Ik heb alles, behalve de laatste aflevering gezien. In een vrij korte tijd, het was allemaal zo veel ellende dat ik, nog steeds, geen motivatie gevonden heb de laatste aflevering te bekijken.
De laatste aflevering is juist tamelijk vrolijk.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:15:08 #121
15967 Frollo
pi_63691243
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:55 schreef Gellius het volgende:
Hm. Teentjes. Kennelijk wordt het als gênant ervaren om als serie-kijker te worden aangemerkt?
Het staat voor mij vrij laag in de rangorde der kunstvormen ja.

De makke van een televisieserie is dat het geen afgerond geheel is. Elk moment kunnen er nieuwe personages in geschreven worden en andere eruit, verhaallijnen afgebroken en weer opgepikt.

Een goede film of een goed boek is idealiter als één werk gecomponeerd. Het begin moet vooruitwijzen naar het einde, het einde terug naar het begin. Zonder dat het erg opvalt natuurlijk; pas bij een volgende lezing of kijkbeurt krijg je de compositie pas in de gaten. En daarbij hoort er natuurlijk geen mus zonder reden van het dak te vallen.

Bij een serie grijpt het allemaal toch veel minder mooi in elkaar, omdat er telkens maar een paar afleveringen vooruit geschreven worden, en meestal nog door verschillende mensen ook. Personages worden gedumpt omdat het testpubliek ze niet leuk genoeg vond. En ga zo maar door. Het is veel te adhoc wat ze doen. En dat maakt tv voor mij 'lager' dan bijvoorbeeld film. Al kán het leuk uitpakken, dat zeker.
pi_63693888
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:58 schreef k_man het volgende:
De gevolgde series die ik nu zo snel kan bedenken; the Sopranos, Six Feet Under, the Wonder Years, Law & Order (in bijna elke variant behalve Special Victims Unit). En wat hele of halve seizoenen van andere series.
Oh, en Seinfeld natuurlijk.
pi_63693904
Een rangorde der kunsten. Tsjeempie, daar moet ik wel even over nadenken hoor.
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:15:57 #124
15967 Frollo
pi_63694063
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:09 schreef Gellius het volgende:
Een rangorde der kunsten. Tsjeempie, daar moet ik wel even over nadenken hoor.
Ik wist toen ik het typte dat je daarover zou gaan vallen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:50:23 #125
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_63698008
Die laatste aflevering van SFU moet je echt nog even kijken hoor, Z.

Trouwens de enige serie waar ik ooit een boxset voor gekocht heb (oke, en Blackadder, maar die was veel goedkoper). En die was elke cent waard!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')