ach, misschien heeft het dan ook helemaal geen zin om iets op te bouwen wat door de standaard mens waarschijnlijk toch niet tot de honderd procent gaat worden gebruiktquote:
quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:48 schreef EggsTC het volgende:
Wiskundig inzicht is zeker handig. Je moet pure logica goed snappen. Een heldere geest is niet echt persee nodig. Vroeger op m'n zolderkamer programmeerde ik vanalles. Soms zat ik U-REN vast om 1 constructie te bedenken. Als ik dan een blow had gerookt kwam ik in 1 keer erop.. heel raar maar dat werkte wel vrij goedIk bedacht de geniaalste constructies als ik stoned was.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:48 schreef EggsTC het volgende:
Wiskundig inzicht is zeker handig. Je moet pure logica goed snappen.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:56 schreef AlphaOmega het volgende:
Is dit niet een beetje zo'n geval dat wanneer je de vraag stelt, je er eigenlijk al beter niet meer aan kunt beginnen? Mist er dan niet iets essentieels in je?
quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:05 schreef tinoz het volgende:
Dit concept is geschreven door Tinoz en is volgens zijn psycholoog bij de GGZ niet realiseerbaar . Als je dit concept graag geraliseerd ziet worden ben je welkom je zelf hier voor in te zetten , maar bijvoorbaad zeg ik je dat dit een gevecht wordt tegen de bier kaai, een toren van babel, een actie van een Don Quichot het is als water naar de zee brengen .
Daarbij komt nog eens waarschijnlijk het probleem nog bij dat het zeer duur zal worden en dat jouw mening omtrend de realisatie niet meer zal betekenen dan een druppel op een gloeiende plaat.
Het heeft dus geen zin dit te lezen, je wordt wellicht alleen maar depressief als je ziet welke mogelijkheden er te wachten staan voor een volgende generatie als het mee zit . Deze kan je dus niet verwachten en je zal enkel leren wat er nu allemaal in je leven ontbreekt.
Zelf verwacht ik dat dit concept mij overleefd en dat er misschien ook enkele onderwerpen uit gebruikt zullen worden doordat er meerdere mensen op dezelfde frequentie zullen denken.
Zelf ben ik niet eens bang dat iemand iets uit mijn concept steelt omdat alles zo futuristies is dat ik verwacht dat er geen eens één skeptisch persoon een nuttige uitlating over zal willen doen
De bovenliggende tekst is een conclusie van ongeveer vier jaar ervaring.
Wetten regelementen rechten en plichten zijn niet in dit concept ingecalculeerd. Dit concept kan voor meerdere doeleinden gebruikt worden en het is nooit de bedoeling geweest mensen op criminele ideeën te brengen die uit dit concept kunnen voorvloeien maar deze mogelijkheden zijn door mij persoonlijk afgewogen tegen de positieve punten.
Dit heeft geleid tot de conclusie dat een onuitsluitbare fatale afloop van het geheel niet tot fantasie behoord maar door hogere hand moet worden gecorigeerd alvorens ik dit concept op een makkelijk vindbare plaats plaats. Er is dus sprake van enige onverschilligheid maar enkel de tijd zal uit moeten wijzen hoe de wereld zich vormt met concepten en ideeën zoals dit concept te bieden heeft.
Ik kan je wel alvast zeggen dat je bepaalde eigenschappen voor het schrijven van software ontbeert.quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:23 schreef tinoz het volgende:
het is nog neit af en toen ik Heidie er een print van liet maken kreeg ik later verweten dat ik niet gezegt had dat het nogal lang was en dat ze een nieuw inktpatroon moest bestellen ....
ik zit nu op de kliniek dus hoef alleen maar naar beneden te lopenquote:Op vrijdag 28 november 2008 09:27 schreef Nembrionic het volgende:
Mijn tip aan Tinoz: bel je begeleiders en zeg dat het niet zo goed gaat.
Ook een goed plan denk ikquote:Op vrijdag 28 november 2008 09:43 schreef tinoz het volgende:
[..]
ik zit nu op de kliniek dus hoef alleen maar naar beneden te lopen
ik dacht het nou net mooi uitgelegd te hebben in die vragen bovenaan de topic.quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:47 schreef L.Denninger het volgende:
Maar je bent dus te beroerd om even in een notedop uit te leggen wat je plan is ?
Waarom zouden we dan nog naar je luisteren ?
Dat zeg ik ook niet, maar wiskunde is wel op pure logica gebaseerd.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:54 schreef GI het volgende:
[..]
Pure logica is geen synoniem van wiskunde.
Tja je krijgt gewoon een heel ander inzicht als je stoned bent. Gewoon een perceptie vanuit een andere hoek. Die perceptie kan handig zijnquote:Op vrijdag 28 november 2008 08:54 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik heb een aantal financiele intefaces geprogrammeerd (lees internet bankieren)
100% stoned en dronken geprogrammeerdin 1,5 maand.
is nu 3 jaar geleden en nooit gehackt. Was waarschijnlijk zo stoned dat de constructies door logica niet te zijn kraken
Voor zover ik zie leg je alleen maar uit dat het een enorm concept is dat alles gaat veranderen maar je wilt niet vertellen wat het nou is.quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:51 schreef tinoz het volgende:
[..]
ik dacht het nou net mooi uitgelegd te hebben in die vragen bovenaan de topic.
Als je je concept niet even kort en bondig kunt beschrijven heeft het sowieso geen toekomst.quote:ik kan niet overal op ingaan, daar is het te veel voor .......
Whehe, scherp als een mes zoals ik van je gewend ben in Tru.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:16 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voor zover ik zie leg je alleen maar uit dat het een enorm concept is dat alles gaat veranderen maar je wilt niet vertellen wat het nou is.
[..]
Als je je concept niet even kort en bondig kunt beschrijven heeft het sowieso geen toekomst.
Elk concept is kort te beschrijven.
Het is makkelijk om te roepen dat mensen je niet begrijpen of onverschillig zijn als je zelf te beroerd / te paranoide bent om uberhaupt te vertellen wat je idee is.
leuk... nu vertel je dus nog niks...quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:27 schreef tinoz het volgende:
heb slechte ervaringen met samenvattingen maar alles komt er opneer dat teksten en profielen verschillende waardes toegekent krijgen die los van elkaar onder de zelfde noemer gesorteerd kunnen worden op verschillende criteria . Mensen krijgen een kennis check en een filter mogelijkheid om te sorteren naar hartelust. Huidige technieken zoals pasjes zullen gebruikt kunnen worden met het concept en ook in andere commerciele gelegenheden van ons leven geintegreerd worden in het geheel, Ook op politiek gebied is het concept een handige tool,en voor de handel is het eveneens een uitkomst.
zoiets dan ?
in welke taal wil je het uberhaupt gaan schrijven?quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:27 schreef tinoz het volgende:
heb slechte ervaringen met samenvattingen maar alles komt er opneer dat teksten en profielen verschillende waardes toegekent krijgen die los van elkaar onder de zelfde noemer gesorteerd kunnen worden op verschillende criteria . Mensen krijgen een kennis check en een filter mogelijkheid om te sorteren naar hartelust. Huidige technieken zoals pasjes zullen gebruikt kunnen worden met het concept en ook in andere commerciele gelegenheden van ons leven geintegreerd worden in het geheel, Ook op politiek gebied is het concept een handige tool,en voor de handel is het eveneens een uitkomst.
zoiets dan ?
Logica is een onderdeel van Wiskunde (en filosofie). Veel Informatica opleidingen geven 'Discrete Wiskunde' als verplicht vak en aanverwante wiskunde. Veel concepten binnen de Informatica komen direct uit de Wiskunde. Niet helemaal relevant als je alleen maar code wil kloppen voor wat basis programma's, maar over het algemeen is wiskundig inzicht wel een eis.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:54 schreef GI het volgende:
[..]
Pure logica is geen synoniem van wiskunde.
Brainfuck. Aan de posts van de user te zien heeft hij daar geen moeite mee om dat te kunnen begrijpen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:32 schreef rihago het volgende:
[..]
in welke taal wil je het uberhaupt gaan schrijven?
Ik zou voor Haskell gaan, dat is net zo duidelijk als tinoz zelf.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:32 schreef rihago het volgende:
[..]
Niets mis met Haskell. Probleem is dat de user dan ineens een flinke dosis Wiskunde nodig heeft om allerlei concepten te gaan begrijpen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:43 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik zou voor Haskell gaan, dat is net zo duidelijk als tinoz zelf.
Dat lijkt mij PLEASE wel een PLEASE goed idee!quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Niets mis met Haskell. Probleem is dat de user dan ineens een flinke dosis Wiskunde nodig heeft om allerlei concepten te gaan begrijpen.
Misschien is INTERCAL wel wat voor hem.
ik zit nog te twijfelen tussen Nederlands en Engelsquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:32 schreef rihago het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:27 schreef tinoz het volgende:
zoiets dan ?
liever niet ... ik bedoel, stel je voor dat je je boodschappen bij de AH-kassa wilt afreken en je wordt geconfronteerd met een kassiere met deze gedachtegangen en de wens deze te delen met anderen?quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:08 schreef AlphaOmega het volgende:
Mijn advies, zoek een baan, ga iets nuttigs doen.
Ik zou het in het Engels doen. De meeste pc's zijn erg slecht in Nederlands, vooral geimporteerde DELL pc's. Als je je wilt richten op de zakelijke markt, zou ik voor Engels gaan.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:59 schreef tinoz het volgende:
[..]
ik zit nog te twijfelen tussen Nederlands en Engels
quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:59 schreef tinoz het volgende:
[..]
Logica is een vereiste en de wiskunde die eraan gerelateerd is ookquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:40 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Logica is een onderdeel van Wiskunde (en filosofie). Veel Informatica opleidingen geven 'Discrete Wiskunde' als verplicht vak en aanverwante wiskunde. Veel concepten binnen de Informatica komen direct uit de Wiskunde. Niet helemaal relevant als je alleen maar code wil kloppen voor wat basis programma's, maar over het algemeen is wiskundig inzicht wel een eis.
Het is compleet onduidelijk.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:27 schreef tinoz het volgende:
zoiets dan ?
Papiamento lijkt me een beter idee.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:59 schreef tinoz het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:59 schreef tinoz het volgende:
[..]
Talen als in "Programmeertalen" ;quote:
Verdikkeme Tinoz, wees nou eens duidelijk !!!quote:
Doet mij denken aan: http://forums.thedailywtf.com/forums/p/7505/139826.aspxquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:17 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Talen als in "Programmeertalen" ;
C++
VB
PHP
Assembly
Binary ()
Python
Delphi
You name it.. wtf :/
Precies.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:52 schreef tinoz het volgende:
kan ff neit plaatsen wat je nou allemaal bedoelt
Dat is gelukkig geheel wederzijdsquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:52 schreef tinoz het volgende:
Jouw hele probleem is dat niemand ook maar ene fuck begrijpt van wat je bedoelt, of waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:52 schreef tinoz het volgende:
wil je dan misschien de preview lezen ? ik heb die link hier wel eens vaker ingezet maar bedacht me later :quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Verdikkeme Tinoz, wees nou eens duidelijk !!!
Hoe werkt WAT dan ???
Informatie structureren ? Of heb je het over programmeertalen ? OF wil je weten hoe posten op een forum werkt ?
Hoe kunnen wij nou ruiken wat je bedoelt ?
Sodeju! Je hebt er echt werk van gemaakt. Ik dacht dat het een grap was!quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:06 schreef tinoz het volgende:
[..]
wil je dan misschien de preview lezen ? ik heb die link hier wel eens vaker ingezet maar bedacht me later :
dan gaat er misschien iemand met mijn idee vandoor , maar zoals in de inleiding al stond boeit me dat niet ...
dus hier komt de link : het concept
In dat geval heeft je GGZ-begeleider / psycholoog gelijk.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:32 schreef tinoz het volgende:
ik wil er de wereld mee veroveren en iedereen dichter tot elkaar brengen, cijfer fraude mee tegen gaan en klachten mee behandelen. ik wil er overzicht mee scheppen in de politieke wereld en eerlijke handel stimuleren. Ik wil er corruptie mee aan het licht brengen en virtuele orde mee schapen
en nog véél meer
quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:40 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zou eens wat kleiner beginnen.
Maak eerst maar eens Tetris, zodra je dat voor elkaar krijgt gaan we weer een stapje verder.
Gevalletje grootheidswaanzin. Maar als we dat tegen hem zeggen dan denkt iedereen ineens niet 'out the box'.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
In dat geval heeft je GGZ-begeleider / psycholoog gelijk.
Jij wilt even een programma maken waarmee je alle problemen in de wereld oplost, en je denkt dat iedereen daar aan mee gaat doen - je hoeft alleen nog maar even te leren programmeren.
Ik zou eens wat kleiner beginnen.
Maak eerst maar eens Tetris, zodra je dat voor elkaar krijgt gaan we weer een stapje verder.
Daar huur je natuurlijk Bill Gates voor inquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:50 schreef tinoz het volgende:
ik ga zelf niets programeren hoor , ik kijk wel uit
quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:51 schreef JortK het volgende:
[..]
Daar huur je natuurlijk Bill Gates voor in
Ok, laten we bij het begin beginnen. Als eerste zal ik je even een trucje uitleggen:quote:Op vrijdag 28 november 2008 @ 14:06 schreef tinoz het volgende:
[..]
wil je dan misschien de preview lezen ? ik heb die link hier wel eens vaker ingezet maar bedacht me later :
dan gaat er misschien iemand met mijn idee vandoor , maar zoals in de inleiding al stond boeit me dat niet ...
Ja, vastquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:27 schreef tinoz het volgende:
* tinoz wacht rustig af tot er iemand braaf komt vragen oftie of zij , alsjeblieft mag helpen met het verwezelijken van zijn netwerk door alles gratis voor hem te gaan programeren
Nee, dat is het niet.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:31 schreef tinoz het volgende:
kan iemand mij vertellen ofdat het nog wel de moeite is om het concept af te schrijven......?
Nee, je bent krankzinnig.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:45 schreef tinoz het volgende:
ik ben een blije optimist
Bij tinoz' concept lijkt me 'deelverzamelingen' ook een nuttig wiskundige ondersteuning.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:20 schreef GI het volgende:
[..]
Logica is een vereiste en de wiskunde die eraan gerelateerd is ook![]()
Ik kende de term niet. Maar als ik dit ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Discrete_wiskunde ) zo lees ben ik het eens met de stelling "Discreet wiskundig inzicht is een vereiste"
en toch hadden ze het allemaal maar al te graag gelezen als ze over een paarjaar te zien krijgen hoe dat het concept ontwikkeld isquote:Op vrijdag 28 november 2008 18:38 schreef Catbert het volgende:
Pff. Entertainmentwaarde van dit topic is nu ook wel zo'n beetje 0.
Ik moet het eens goed doorlezen. Mijn eerste indruk is dat je ideeen goedbedoeld zijn maar in werkelijkheid een slechte structuur zijn van controle factoren en hoge kans op fraude.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:31 schreef tinoz het volgende:
kan iemand mij vertellen ofdat het nog wel de moeite is om het concept af te schrijven......?
Ook hier gaat de 80-20 regel op. 80% van de tijd wordt slechts 20% van software gebruikt. Enkel even uitvinden welke 20% et voilà :-)quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:42 schreef tinoz het volgende:
[..]
ach, misschien heeft het dan ook helemaal geen zin om iets op te bouwen wat door de standaard mens waarschijnlijk toch niet tot de honderd procent gaat worden gebruikt
At lastquote:Op vrijdag 28 november 2008 18:54 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik moet het eens goed doorlezen. Mijn eerste indruk is dat je ideeen goedbedoeld zijn maar in werkelijkheid een slechte structuur zijn van controle factoren en hoge kans op fraude.
Maar er zitten ongetwijfeld goede ideeen tussen.
*
kijk er serieus naar en laat je weten wat ik ervan vind. Iemand die overduidelijk veel tijd in iets heeft gestoken verdiend een kritische blik met onderbouwing. Hoe waanzinnig sommige ideeen ook lijken.
Een boel schrijfwerk. Ik heb het niet allemaal gelezen, maar heb je wel eens aan een carrière in het functioneel ontwerp gedacht?quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:06 schreef tinoz het volgende:
[..]
ALs je goed kunt programmeren kan je leuk verdienen hoorquote:Op vrijdag 28 november 2008 09:08 schreef AlphaOmega het volgende:
Mijn advies, zoek een baan, ga iets nuttigs doen.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:53 schreef sigme het volgende:
Per saldo is het een soort gewogen sociaal netwerk, waarbij de communicatie via chats plaatsvind. Deelnemers zijn lid van een of meerdere groepen (vandaar mijn verwijzing naar de wiskunde van deelverzamelingen). Users kunnen meer of minder gewicht hebben. Groepen kunnen gericht voorzien worden van informatie, en de users kunnen -indien van toepassing- stemmen/hun mening doen gelden. Hierbij kan het soortelijk gewicht van users van belang zijn.
Het is een kunst om een tamelijk complex stelsel als dit geordend uit te werken, en tinoz' poging vind ik knap.
Daar was ik al bang voor , in den beginne heb ik geprobeerd alles zo technisch mogelijk te houden maar gaande weg heb ik me toch mee laten slepen in de invullingen van de functies omdat ik er gewoon net als nu toen erg enthousiast over was en nog benquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:42 schreef sigme het volgende:
Maar goed, volgens mij zoekt tinoz geen antwoord op de vraag wat iemand moet kunnen om software te schrijven, maar op de vraag wat een programmeur nodig heeft om een idee van een ander te kunnen omzetten naar software.
Wat een programmeur nodig heeft tinoz, is een zogeheten Functioneel Ontwerp. Dat is in een normale mensentaal (nederlands of engels bijvoorbeeld) stuk tekst waar in staat *wat* het programma precies moet doen. Jouw concept lijkt al wel een beetje op een FO, maar als een programmeur ermee aan de slag zou moeten zou die nog wel heeeeel veel vragen hebben.
Hoop niet voor je dat je hier 'beroepsmatig' info uit moet halenquote:
Als ik de TS was zou ik dan eerst chinees leren omdat die taal met unieke tekens per woord werkt en hij met die tekens dan sneller klaar kan zijn met programmeren.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik zou het in het Engels doen. De meeste pc's zijn erg slecht in Nederlands, vooral geimporteerde DELL pc's. Als je je wilt richten op de zakelijke markt, zou ik voor Engels gaan.
Overigens heeft MS Word alleen syntaxhighlighting voor Engels, dat werkt ook makkelijker..
Je ziet ze niet, maar ze zijn overalquote:Op zaterdag 29 november 2008 21:50 schreef tinoz het volgende:
en waar vind ik om te beginnen dan een programmeur ?
Absoluut!quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:46 schreef tinoz het volgende:
hoe zit het met het moraal van programmeurs eigenlijk ? telt geld mee , > speelt het een grote rol ? of is het zo dat een programmeur toch iets wil bijdragen aan een ordentelijke progressieve site ?
hebben programmeurs eigenlijke wel 1 mening ?
http://www.rentacoder.com/quote:Op zaterdag 29 november 2008 21:50 schreef tinoz het volgende:
en waar vind ik om te beginnen dan een programmeur ?
Ben je nou expres al mijn posts aan het negeren ?quote:Op zondag 30 november 2008 00:54 schreef tinoz het volgende:
ok , heeft er iemand misschien feedback over die site ?
Dat je niet reageert op mijn posts ?quote:
Bid Request Posting Confirmation Pendingquote:
quote:Op zondag 30 november 2008 00:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Absoluut!
Toen ik begon met werken had ik de keuze uit een baan die me ongeveer minimumloon zou betalen, werkend in een huiskamer, 35 km verderop - of een baan die 2x zoveel betaalde, 400m van mijn huis.
Ik ben (tot wanhoop van mijn ouders) gegaan voor de eerste baan, omdat dat iets was waar ik me in kon vinden. 5 maanden daarna werd het bedrijfje opgekocht en verplaatste het ook naar amsterdam, na nog een paar jaar bikkelen is het nu http://www.guerrilla-games.com geworden
Maar dat kon ik niet weten toen ik minimumloon verkoos boven (toen) dikbetalend werk
Aan de andere kant zijn mensen weggegaan bij Guerrilla omdat ze zich moreel gezien niet konden vinden in het idee van schietspelletjes.
Mensen met een eigen idee over moraal vind je overal - ook bij programmeurs
Om het verhaal wel even compleet te maken, ik ben uiteindelijk weggegaan bij Guerrilla en naar de financiele industrie gegaan, waar ik meer verdien.
Maar ik heb daar niet voor gekozen vanwege het geld, maar omdat ik echt wat anders wilde doen en eens een ander bedrijf wilde meemaken, zodat ik meer ervaring heb over hoe de ( bedrijfs)wereld nou in elkaar zit. Met 8 jaar ervaring bij 1 bedrijf weet je nog niks over de rest van de wereld
het is ook zo moeilijk, ik kan het moeilijk uitleggen zonder een heel verhaal te schrijven , anders had ik het ook al lang gedaan .quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:21 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het is compleet onduidelijk.
teksten en profielen krijgen waardes toegekend en kunnen gesorteerd worden op criteria en het kan overal gebruikt worden.
Wat voor teksten ? Wat voor profielen ? Wat voor criteria ? En het belangrijkst - wat wil je nou met je concept bereiken ?
Ik lees nergens "ik wil een systeem maken met als doel <insert doel>".
Ik lees iets heel vaags over hoe je iets wilt aanpakken, maar nergens wat je wilt aanpakken.
Je hebt nog steeds niet uitgelegd wat je idee nou concreet als doel heeft, en HOE het dat doel gaat bereiken.quote:Op zondag 30 november 2008 07:25 schreef tinoz het volgende:
inmiddels weet je al wat voor concept het is dus hoef ik je neit meer uit te leggen, dat scheelt weer
Ja, en jij moet de wereld redden? Doe normaal :Squote:
Dat was al wel redelijk duidelijk ja.quote:
Hahaquote:Op maandag 1 december 2008 14:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zoals ik het nu zie zou ik als programmeur liever persoonlijk m'n armen eraf zagen met een nagelvijltje en m'n voorhuid vastspijkeren aan een voorbijrijdende trein dan met jou aan een project te werken.
quote:Op maandag 1 december 2008 14:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat was al wel redelijk duidelijk ja.
Tinoz, als je niet eens simpel kunt uitleggen wat de kern is van je idee gaat het echt niks worden.
Elk softwareproject kun je tot de kern vereenvoudigen. Word is een tekst-editor, World of Warcraft is een multiplayer online RPG, Windows is een operating systen. Maar jouw idee valt alleen duidelijk te maken in 60 pagina's ?
Leer eerst eens communiceren, echt.
Zoals ik het nu zie zou ik als programmeur liever persoonlijk beide armen eraf zagen met een nagelvijltje en m'n voorhuid vastspijkeren aan een voorbijrijdende trein dan met jou aan een project te werken.
Hoe valt er nou samen te werken met iemand die niet eens kan uitleggen wat ie wil of bedoelt zonder er een 60-pagina-boekwerk van te maken ?
Dit is serieus jouw beste poging om je relatie met deze user te herstellen?quote:Op maandag 1 december 2008 19:00 schreef tinoz het volgende:
[..]
en ik al die tijd maar denken dat je een meisje was
Jouw fout is dat je geen nederlands kent lezen blijkbaar.quote:
De meeste internetbankieren sites zien er ook uit alsof ze door een stoned iemand geprogrammeerd zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:54 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik heb een aantal financiele intefaces geprogrammeerd (lees internet bankieren)
100% stoned en dronken geprogrammeerdin 1,5 maand.
is nu 3 jaar geleden en nooit gehackt. Was waarschijnlijk zo stoned dat de constructies door logica niet te zijn kraken
Je doet weinig anders in je leven dan je dat afvragen he?quote:
Waarom reageer je niet eens op de kritieken ?quote:
Omdat tinoz een leipo is.quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet eens op de kritieken ?
Als ik - of iemand anders - je vertel, vanuit ervaring, wat er mis is met je aanpak - waarom negeer je dat ?
Waarom ga je niet gewoon in op kritiek, of probeer je er wat uit te halen ?
Elke keer dat iemand iets zinnigs post waar je wat van kunt leren doe je alsof het nooit gepost is,
of doe je er lacherig om.
Dat is nou juist de instelling waar je niet mee verder komt.
Je bent nooit te goed of te intelligent om van andere mensen te kunnen leren.
Ah, je negeert m'n posts weer ?quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:22 schreef tinoz het volgende:
[..]
goed inhoudelijk onderbouwd zeg !! fantastisch
quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet eens op de kritieken ?
Als ik - of iemand anders - je vertel, vanuit ervaring, wat er mis is met je aanpak - waarom negeer je dat ?
Waarom ga je niet gewoon in op kritiek, of probeer je er wat uit te halen ?
Elke keer dat iemand iets zinnigs post waar je wat van kunt leren doe je alsof het nooit gepost is,
of doe je er lacherig om.
Dat is nou juist de instelling waar je niet mee verder komt.
Je bent nooit te goed of te intelligent om van andere mensen te kunnen leren.
Tip #1: Leer verdomme eens luisterenquote:Op vrijdag 5 december 2008 10:22 schreef tinoz het volgende:
[..]
goed inhoudelijk onderbouwd zeg !! fantastisch
-welke karakter eigenschappen je moet hebbenquote:Op vrijdag 5 december 2008 13:30 schreef tinoz het volgende:
de vraag is : "wat moet je kunnen om software te schrijven?"
Wat ik daarmee wil weten is niet hoe je scripten schrijft of hoe je software programmeerd maar eerder:
Je moet tegen kritiek kunnen en kunnen leren van andere mensen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 13:30 schreef tinoz het volgende:
de vraag is : "wat moet je kunnen om software te schrijven?"
Wat ik daarmee wil weten is niet hoe je scripten schrijft of hoe je software programmeerd maar eerder:
-welke karakter eigenschappen je moet hebben
Jij wel.quote:-of je een opleiding nodig hebt
Je moet internet minstens 2x uitgelezen hebben.quote:-hoeveel internet ervaring je er voor nodig hebt
Meestal 5.quote:-met hoeveel mensen je dit voor elkaar kan krijgen
Bij jou zou normaal inzicht al heel wat zijn.quote:-of je meer dan normaal inzicht moet hebben
Voor mij wel, maar ik ben de uitzondering die de regel bevestigtquote:Op vrijdag 5 december 2008 13:42 schreef Anthraxx het volgende:
Fok!ken was toch al genoeg om een uber coole programmeur te worden?
Er zijn zat programmeurs die nooit een echte opleiding daarvoor gevolgd hebben. Maar er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.quote:Op vrijdag 5 december 2008 @ 13:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar ik ben de uitzondering die de regel bevestigt
Denk dat de meeste SW door zulke mensen word ontwikkeld. En de finetuning word dan gedaan door mensen die gespecialiseerd zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:00 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Er zijn zat programmeurs die nooit een echte opleiding daarvoor gevolgd hebben. Maar er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.
pure onzin...quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Denk dat de meeste SW door zulke mensen word ontwikkeld. En de finetuning word dan gedaan door mensen die gespecialiseerd zijn.
Als je verhaal te begrijpen is dan kan dat best. Klanten doen niets anders en die snappen over het algemeen ook geen klote van programmeren.quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:19 schreef tinoz het volgende:
maar kan het wel kloppen dat ik als Noob een verhaal kan schrijven dat dan door iemand anders wordt ontwikkeld? Of ben ik daar gewoon niet genoeg in thuis om dat te proberen ?
quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als je verhaal te begrijpen is dan kan dat best. Klanten doen niets anders en die snappen over het algemeen ook geen klote van programmeren.
Maar begin eerst maar eens met het begrijpend opschrijven van wat je daadwerkelijk wil in plaats van een onsamenhangend verhaal van honderden pagina's.
Ja, en wat is nu je punt? Leuk dat je met een NDA begint te smijten maar dat slaat nergens op. Ik geef je normaal antwoord en jij post dit als antwoord daarop?quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:28 schreef tinoz het volgende:
[..]
![]()
'Non-Disclosure Agreement' (NDA) Protection:
I cannot describe my project without disclosing trade secrets, so I require all coders and fokkrtd to sign a non-disclosure agreement and be approved by me, before they can see my confidential bid request information.
For more information on the NDA protection process, click here.![]()
Nee, jij niet.quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:19 schreef tinoz het volgende:
maar kan het wel kloppen dat ik als Noob een verhaal kan schrijven dat dan door iemand anders wordt ontwikkeld? Of ben ik daar gewoon niet genoeg in thuis om dat te proberen ?
quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, en wat is nu je punt? Leuk dat je met een NDA begint te smijten maar dat slaat nergens op. Ik geef je normaal antwoord en jij post dit als antwoord daarop?
Ik heb medelijden met degene die je project eventueel wilt gaan doen.
weet je wat jij moet doen... zoek een bedrijf op internet.... en laat hun het programmeren voor je....quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:44 schreef tinoz het volgende:
[..]
ok ik vertel je wat ,
over het algemeen stoor ik mij aan zaken die ik niet kan controleren , dit is voor mij zo frustrerend dat ik heb gekozen voor de optie :"Controle planet earth" , dat wil zeggen dat ik met de pagina van het netwerk welke ik online ga laten maken de wereld poog over te nemen ,![]()
, het is de bedoeling dat ook jij
en al je meningen en overtuigingen op een goeie dag in zal zien dat ik de juiste waarheid altijd al voor me had liggen en er alleen m aar heb naar proberen te leven. Ook jij zal zien dat de enige juiste optie voor je, mij volgen en aanbidden is
Je zal een medewerker worden van mijn idealistische netwerk en de wereld zal in jouw ogen nooit meer de zelfde zijn
![]()
De tweede reeks inter actieve onderdelen van mijn website gaan je overhalen mijn kant te kiezen waardoor je meer geluk en meer vrede in je leven vind.![]()
verder kan ik dus helaas niet echt verschrikkelijk veel over de technische details zeggen maar het is relatief simpel en handig, verder is het overzichtelijk en al omvattend. Het idee is ontstaan in een tijd dat ik nog meer gedreven was dan ik nu ben , en het werd nu simpel weg tijd om een begin te maken aan een manier voor het domineren van dwalende zielen in hogere plaatsen en het voorschotelen van de pleps met een veel overzichtelijkere en ruimtelijkere actuele weergave van ons planetair ordenings stelsel
daar komt het probleem dus weer om de hoek kijken : " hoe moet ik nou mijn werk als aankomend wereldleider doen als ik overdag lastig wordt gevallen door mensen die me anti gevoelslevens pillen, anti denk pillen en temper pillen geven ?quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:55 schreef rihago het volgende:
[..]
weet je wat jij moet doen... zoek een bedrijf op internet.... en laat hun het programmeren voor je....
aankomend wereldleiderquote:Op vrijdag 5 december 2008 17:12 schreef tinoz het volgende:
[..]
daar komt het probleem dus weer om de hoek kijken : " hoe moet ik nou mijn werk als aankomend wereldleider doen als ik overdag lastig wordt gevallen door mensen die me anti gevoelslevens pillen, anti denk pillen en temper pillen geven ?
ik heb al een opdracht of 5 geregistreerd staan op internet en wacht simpelweg nu nog maar op de experts> zij zullen voor mij ontwikkelen wat er alang had moeten zijn![]()
quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:12 schreef tinoz het volgende:
[..]
daar komt het probleem dus weer om de hoek kijken : " hoe moet ik nou mijn werk als aankomend wereldleider doen als ik overdag lastig wordt gevallen door mensen die me anti gevoelslevens pillen, anti denk pillen en temper pillen geven ?
ik heb al een opdracht of 5 geregistreerd staan op internet en wacht simpelweg nu nog maar op de experts> zij zullen voor mij ontwikkelen wat er alang had moeten zijn![]()
quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:22 schreef tinoz het volgende:
Wie het laatst lacht , heeft de grap niet goed begrepen.
Dat wil ik best geloven, maar het ging me niet om het aanbid-deel maar om het programmeer-deel.quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:29 schreef tinoz het volgende:
neehoor , je kan me ook gewoon als mens aanbidden !
quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat wil ik best geloven, maar het ging me niet om het aanbid-deel maar om het programmeer-deel.
Jij wil de wereld herprogrammeren. Dat gaat niet tinoz.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:09 schreef tinoz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van wie heb je gehoord dat de wereld herprogrameren niet kan ? heb je dat klakkeloos aangenomen of heb je het dan zelf al geprobeerd ?
en waarom zou ik mijzelf alerter moeten gedragen ?quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zorg jij nou maar dat je in leven blijft.
Zolang er binnen elke multinational op die manier tooltjes worden ontwikkeld die na een jaar of 2 een eigen leven gaan leiden is dat zeker geen onzin.quote:
ik had het over de opleiding..quote:Op zaterdag 6 december 2008 11:33 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Zolang er binnen elke multinational op die manier tooltjes worden ontwikkeld die na een jaar of 2 een eigen leven gaan leiden is dat zeker geen onzin.
Heb zelf al redelijk wat tooltjes geprogrammeerd die later een succes werden op internet. Ben op dit moment bezig met een VOIP netwerk scanner die zeker 10.000 mensen gaan gebruiken en ben een script n00b dus als het eenmaal voldoet aan mijn eisen dan gaat die SW door andere afdelingen getest worden.
En dat is mijn funtie niet binnen het bedrijf maar als hobby dingen efficienter maken vinden veel mensen leuk. En dat lees je ook vaak terug op Fok! bijvoorbeeld.
Ok, of je opent een nieuw topic in ONZ ofzo.quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:26 schreef tinoz het volgende:
En nu gaan we het sentimenteel maken
een bijpassend nummer :
We were never meant to walk this road alone. lets begin to stand in the gap for one another.
Sometimes I wonder if my beating heart has a reason
The thought of breathing only takes my breath away
Ive spent so many nights wrestling with this feeling
Do I have the strength to make it through the day
But I was never meant
To walk this road alone
I can always trust you
When you say
I will program for you
Be your strength
And pull you through
Reach for me