abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63339241
uge,....

Hier ben ik weer.
Sorry van mijn lange afwezigheid. Heb het tegenwoordig erg druk. School, werk, game. En daarnaast woon ik ook zobeetje op mijn zelf.

Maar nu de update. Of iets nieuws voor sommige mensen.

De ontwikkeling gaat tegenwoordig erg langszaam. Zoals je al weeet ik ben erg druk.

* De concept is al weer 2-3 keer vernieuwd. Beetje heer en daar aangepast. Maar nogsteeds het zelfde.
* Het uit werken van wat de game/host/programma aan moet kunnen en wat het moet doen. Had een leuk wordt,....
* herzienning van Financieel begrotinng (budget)
* Deel van de programmering is al begonnen en en grafies ontwerp.
* leren van mysql-php html

Een ding waar ik zwaar tegen aan loop en wat de productie zwaar verlangzaamd is het $$ plaatse.
Mijn verhuiziing en andere koste plaatjes hebben mijn budget zwaar verminderd.

Een van mijn grootste doelen is nu oom een Financieel partner te finden. Of een Lening.
Iedergeval een Financieel boost.
En das lastig.

Ik ga zeker met de kerst vakantie grotere stappen maken. Zodat er weer wat meer vooruitgang kan geboekt worden.

Groetjes
Roelof Kremer.

-------------------------------------------------------------------
voor de mensen die nog niet weten waar het over gaat.

-------------------------------------------------------------------

Ik ben de laatste 2 jaar bezig geweest met het bedenken van een nieuwe spel.

-Het is een online spel
-Je speelt het gewoon in je web browser
-Het spel heeft een space theme
-Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden

Het spel moet nog gemaakt worden! Op dit moment heb ik het alleen uitgewerkt op papier!!
Op het moment verwacht ik dat we eind maart beginnen met het maken van dit spel.

Ik wil jullie graag een aantal concepten/ideeën voorleggen en daarbij ben ik benieuwd naar jullie vragen of opmerkingen over wat er tot nu toe bedacht is. Aangezien het spel nog niet in ontwikkeling is zijn er nog geen screens beschikbaar.

Zoals gezegd zal het een space game worden. Met grote koninkrijken en grote vloten en nog veel meer.

Rassen
Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun voor en nadelen. Elke ras heeft 15 speciale aan dat ras verbonden schepen. Daarnaast hebben ze allemaal nog 15 huurlingen schepen die voor elk ras hetzelfde zijn. Dit betekend in elk geval al meer dan 105 verschillende schepen.

In eerste instantie zullen er 2 rassen beschikbaar zijn en daarna worden er extra rassen aan toegevoegd.
Dit is deels om het toegankelijk te maken en ook om het budget in het begin wat te sparen.

Sectoren
We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H en daarnaast bestaan er nog de rare sectoren RO,RA,JU. Ieder sector heeft zijn kenmerken en bonussen boven elk ander sector.

Planeten
Elke sector bestaat uit een aantal planeten. In het spel kan je planeten winnen in een sector door:
-aanvallen
-projecten te doen
-ruimte zoeken.

Economie.
Er zullen 5 verschillende typen economische sectoren bestaan. Met ieder hun voordeel en nadeel.
-housing,
-mining,
-commercial
-industry
-farming

Men kan 1 of meerdere economiesectoren toewijzen aan een planeet. ( Zo is het dus mogelijk om bijvoorbeeld zowel industry en farming aan een planeet toe te wijzen maar je kunt er ook voor kiezen om je op 1 gebied per planeet toe te leggen)

Oorlog
DIt is misschien wel het belangrijkste onderdeel van het hele spel! Want je zult uiteindelijk een grote oorlogsvloot op poten zetten en daarmee andere sectoren gaan aanvallen.

In dit spel wordt de combat redelijk snel dat betekend onderandere:
-geen wachttijden
-geen vervoerstijden
-geen aanvalstijden.

De combat wordt ook bewust simpel gehouden
1 rang lijst, 1 aanvalslijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt wordt en daarna niet meer terug kan komen
zijn er 2 beveiligen bedacht

1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection mode komen waardoor de speler voor X aantal uren niet aangevallen kan worden.
De speler kan dan rustig online komen en zijn economie weer opbouwen en daarna zijn vloot weer op sterkte brengen. Maar zodra de speler ook maar 1 schip heeft gebouwd wordt de protection mode weer opgeheven en kan de speler dus weer aangevallen worden.

2. Men kan alleen andere spelers aanvallen 50% onder en boven jouw eigen power. Dit voorkomt dat spelers met gigantische vloten een relatief nieuwe en zwakkere speler uit het spel kunnen kicken.

Clan/fed.
We weten allemaal dat clans of in het geval van een spacegame federations belangrijk zijn voor een (online) spel.
Waarom sluiten mensen zich aan bij een federation?
1. De economische voordelen
2. De hulp troepen die je kunt ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Bij mijn weten komt de 3de heel weinig voor in meeste games. Als ze al voorkomen is het uit verveling of gewoon om een persoonlijke rede.
Mijn idee is om bonus medailles uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Je kunt dan ook denken aan betaalde items die als prijzen te behalen zijn.

Hopelijk heb ik jullie zo een idee gegeven van mijn concept en ideeën over dit spel!
LET WEL het spel is nog niet in ontwikkeling dus er kan nog van alles veranderen maar dit is gewoon alvast een eerste impressie over de richting die ik uit wil met die spel.

Graag ontvang ik jullie zinvolle meningen en vragen en eventuele tips zodat ik die eventueel mee kan nemen in de ontwikkeling van dit spel.

R.C

[ Bericht 33% gewijzigd door Roelof_Kremer op 19-11-2008 12:34:58 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  woensdag 19 november 2008 @ 10:42:07 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63339298
Heb je tot nu toe al geld uitgegeven aan de ontwikkeling van je spel, en zo ja hoeveel en waaraan ?
zzz
pi_63339616
helaas wel.
Ook al wat foutjes gemaakt. Maar het gaat richting 2-3K in de afgelopen 2 jaar of zo.

Advies bureau. / onderzoeken 350,-
inverstering van een layout. ( Komt een nieuwer layout. Grafies ook beter) 500,-
Programmeurs. 750,-
grafies ontwikkeling 1200,-

Hoeveelheden weet ik niet precies uit mijn hoofd.

En met foutjes
Had bij het begin (2jaar geleden) al een paar layouts laten maken. Ondertussen worden er al nieuwe layouts gemaakt En grafies ook heel stuk beter.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  woensdag 19 november 2008 @ 11:06:25 #4
31101 _Led_
pi_63339967
Waarvoor heb je programmeurs betaald ?
Wat hebben die tot nu toe precies gedaan ?

En kun je sowieso niet beter wachten met geld uitgeven aan graphics totdat je uberhaupt iets hebt dat werkt ?
Beter geld stoppen in het werkend krijgen en daar later iets moois bij kunnen maken (met als voordeel dat je dan precies weet wat je nodig hebt), dan beginnen met een grafisch ontwerp en dat telkens aan moeten passen tijdens ontwikkeling...
zzz
pi_63340216
Screenshots?

Klinkt interessant - maar chaotisch

tvp
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_63340397
Een deel van de database ( wordt later hier en daar aangepast afhangkelijk van programmeren en zo)
login screen layouts, banners

en er wordt een fan site opgezet.
Form is leuk maar tja,... (idee van voorig jaar)

Login screen
Design login screen 20 hours
CMS, Advertisement management (banners) 8 hours
Login / Register page programming 16 hours
Subtotal 44 hours

Panels (different access for users types)
Manage players 30 hours
Black list 4 hours
Manage races 10 hours
Edit the manual 4 hours
Manage admin and guardians 20 hours
Manage prices 10 hours
Subtotal 78 hours

Helpdesk
Manage helpdesk 20 hours
Helpdesk for the players 20 hours
Complain system 20 hours
Subtotal 60 hours

Game screen
General screen design 35 hours
Design of game interfaces (about 20 interfsaces) 160 hours
Game interfaces functionality programming 350 hours
Chat box 35 hours
Subtotal 580 hours

Database and scripts
Database designing 20 hours
Game logic programming 40 hours
Cron, server side scripts and Ajax communication 35 hours
Subtotal 95 hours

Other
Project management 20 hours
Testing 25 hours
Subtotal 45 hours

Total estimate: 902 hours

Krijg je meschien een idee van de grote.
pi_63340443
Screenshots

nee sorry.
Meschien op de fan site.
pi_63340469
Ik heb nog geen idee waar het over gaat. Heb je meer info? een link misschien?
pi_63341319
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:24 schreef Mrakz0r het volgende:
Ik heb nog geen idee waar het over gaat. Heb je meer info? een link misschien?

sorry.
update

! game in ontwikkeling? #4 !

dit is de 4de topic.
  woensdag 19 november 2008 @ 12:14:34 #10
31101 _Led_
pi_63341796
Vorige delen :

game in ontwikkeling #2
game in ontwikkeling? #3
game in ontwikkeling #3 B-extra

Welzo handig om je OP even te editten en wat duidelijker te maken, Roelof.
zzz
pi_63341906
thanks,
pi_63346269
Why

* Wacht op het Cyb, SB, Tec_D en AQ360 -rel team

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2008 14:57:45 ]
pi_63347954
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:
uge,....

* De concept is al weer 2-3 keer vernieuwd. Beetje heer en daar aangepast. Maar nogsteeds het zelfde.

Dus 'de' concept is niet verandert?
Ja lekker!
  woensdag 19 november 2008 @ 17:13:31 #14
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_63350227
screens or it didnt happen
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
pi_63350477
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:55 schreef Pronk het volgende:

[..]

Ontiegelijk veel spelfouten.
pi_63350521
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:55 schreef Pronk het volgende:

[..]

er zijn wel wat dingen veranderd.
Gegevens. belansen.
namen wat aangepast.
De volgorde plaatsing.
kleine dingen.

Meeste gewoon het zelfde.
pi_63350528
Ik vroeg me al tijden af hoe het er voor stond met je game Roelof!

Tof dat je weer een keertje langs komt met een update!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63350537
thanks.

Good to be back.

O en meeste spelling is al uit het concept.
Maar het blijft een probleem van mij.
pi_63351029
Misschien kunnen wij met z'n alle investeren in Roelof? Op de beurs valt er nu toch nix te verdienen maar dit lijkt me wel een goeie belegging wat denken jullie??
  woensdag 19 november 2008 @ 18:11:36 #20
44855 Rkatier
pi_63351549
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:47 schreef AQuila360 het volgende:
Misschien kunnen wij met z'n alle investeren in Roelof? Op de beurs valt er nu toch nix te verdienen maar dit lijkt me wel een goeie belegging wat denken jullie??
Ik weet niet of je het bewust doet, of onbewust doet, maar met zulke post haal je het serieuse niveau wel heel drastich omlaag naar het bekende AQuila Aproved niveau. Jammer dat je het na Emar het weer doet bij deze jongen. Van die opmerkingen die totaal niet realisch zijn maar om wat voor reden dan ook door jouw gepost.

Ik weet je zit op dit soort reacties te wachten Ach ooit als je ouder wordt snap je het wel
last.fm
pi_63351889
Investeerder zou niet slecht zijn.
Of een ander financieel booster.
pi_63357058
pi_63357307
AQuila360 heeft geld over om te investeren.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63357926
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:22 schreef existenz het volgende:
AQuila360 heeft geld over om te investeren.
Maar ik kan dat geld niet in m'n eentje opbrengen! Ik weet dat er toen sprake van was dat Cyb met Roelof in zee ging maar daar heb ik niets meer overgehoord
pi_63358787
Succes ermee. Ik wacht met smart op volgende updates
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_63361797
Zelf ook.

Hoop snel de fan site op te zetten. Met gelijk een nieuwe server/host.
De vorrige was begin deze maand verlopen.

Snel weer vernieuwe ook handig om dingen te testen tussentijds.
pi_63362058
Ik had je graag financieel willen ondersteunen Roelof. Maar die vervloekte kredietcrisis hè!
pi_63362314
De risico's worden steeds groter.
Kan het best snappen.

Hopelijk had je niets met fortis.

Maar ik sta nog steeds open voor zakelijke voorstellen.
pi_63362368
Hij is terug, en hoe!
pi_63366254
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:
De risico's worden steeds groter.
Kan het best snappen.

Hopelijk had je niets met fortis.

Maar ik sta nog steeds open voor zakelijke voorstellen.
Je moet denk ik meer mensen benaderen voor een kleiner bedrag dan een paar voor een groot bedrag!

Zijn de rassen enz nog steeds het zelfde? of heb je daar ook dingen in aangepast?
pi_63367892
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je moet denk ik meer mensen benaderen voor een kleiner bedrag dan een paar voor een groot bedrag!

Zijn de rassen enz nog steeds het zelfde? of heb je daar ook dingen in aangepast?
Rassen zijn nog het zelfde.
Wel wat meer gebalanseerd. Zodat ieder ras gelijke kansen heeft. Elk ras heeft wel ieder weer zijn voordeel. Dat is nog het zelfde.

Sommige rassen waren iets te simpel om te spelen en een ander heel moeilijk. Vergeleken met inkomen/osten van schepen/type inkomens. Dit is wel herzien.
Dit kan ik zelf ten alle tijden nog aanpassen als blijkt dat een ras iets te goed is. of te slecht.
pi_63373300
zeg dat je met dit project kansjongeren wilt helpen, krijg je gegarandeert overheidssubsudie
pi_63381764
Roeloef ik heb inmiddels contact opgenomen met Emar van DGVF! Misschien kan hij in een van zijn afleveringen aandacht besteden aan je game!
pi_63383380
Hoop met jan. De fan site te lanseren. En daarmee ook de promotie.
Er kunnen al aantal dingen besproken worden. Maar het zal beperkt zijn. Met de kerst vakantie zal ik hier meer aandacht aan besteden.

In ieder geval thanks.
pi_63395535
Graag Gedaan!
pi_63400393
Roelof, goed om te zien dat je het nog niet hebt opgegeven
Als arme student kan ik helaas niets, of slechts heel weinig bijdragen aan je project, maar ik ben zeer benieuwd hoe dit uiteindelijk verder gaat rollen!!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_63401185
De Emar Fanclub is er ook weer bij.. toch maar even een TVP dan
pi_63405356
emar!!!
pi_63407129
edit ---
pi_63411176
Dit topic gaat over Roeloef zijn game dat is zeker! Maar het kan een goed idee zijn om Emar er eens na te laten kijken en er eventueel een aflevering van zijn DGVF aan te besteden!
pi_63411457
Ben nu momenteel meer op zoek naar een budget.

Door middel van een lening of een investering.
Ben op het momenteel bepert bij de bank doordat ik nog 21 ben en nog een student ben.
Ze willen wel lenen maar is beperkt. En dat is nu niet meer genoeg.

Mijn limiet is maar 17.500,- uit mijn hoofd.
Met mijn eige kapitaal had ik het vroeger wel gered. Maar die kapitaal is nu heel klein geworden. (5.000-)
pi_63411495
Aan welke bedragen moeten we dan denken Roeloef?
pi_63411581
totaal geschatte budget wat nodig is
Programeren
grafies werk
host (1-2Jaar)
marketing (reclame maken)
en onverwachte kosten

Moeten we denken aan 35.000,- Euro.

Had zelf eerst 20K + bank van 17 K Was makkelijk te redden.
En het voordeel dat het dan een investerings lening was.

Door mijn gekrompen kapitaal is dat ook niet meer mogelijk (investerings lening)
pi_63411641
Het maken van het spel (basis)

909 uur * 27,50 = 24998,-

909 uren zijn er nodig om het te maken. Werken op 27,50 per uur.

is er een budget over van 10 K om het op de markt te brengen.
Host en marketing.
pi_63411777
Ik heb al een voorstel op papier staan voor die gene die mij een lening willen geven.

Voor mij belasting technies moet de % groter zijn dan de aangeboden markt.
die ligt nu tussen 6 en 8 % uit mijn hoofd.

Mensen reken maar uit.
pi_63411846
wacht
Info:

Tante Agaath
De regeling durfkapitaal staat ook wel bekend als de Tante Agaath-regeling. Hij is van toepassing als een particulier u meer dan ¤ 2.269,- leent om uw onderneming te starten.

Let wel: uw geldschieter geniet fiscaal voordeel, uzelf niet. De regeling is in het leven geroepen om het u als startende ondernemer gemakkelijker te maken aan kapitaal te komen.
pi_63411861
Ik denk toch dat je het moet zoeken in veel kleine bedragen Roelof! Niemand zal zo 10000 of meer aan je geven! je moet 20 lui hebben die je 500 geven!
pi_63411958
uge

15 mensen die me 2370,- willen lennen
Voor hun voordeliger
pi_63411982

SCHRIJF NU IN

Lening Roelof Kremers game

15 plaatsen beschikbaar.
Minimale lening 2370,-

Zou een idee zijn.
pi_63412024
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:10 schreef Roelof_Kremer het volgende:

SCHRIJF NU IN

Lening Roelof Kremers game

15 plaatsen beschikbaar.
Minimale lening 2370,-

Zou een idee zijn.
Heb je Cyberia nog gesproken? Kon die nog wat voor je doen?

En 2370 is wel veel Roelof
pi_63412095
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Heb je Cyberia nog gesproken? Kon die nog wat voor je doen?

En 2370 is wel veel Roelof
had je al eens de gehele concept gelezen?
Zie je hoeveel werk het is + de overleg met mij. En mijn wil.

Ik had cyberia laats nog gevraagd.
Geen reactie helaas.
Hopelijk geeft hij me nog een kans.
En dit voorstel is meschien aantrekkelijker. Minder risico dan een investring
pi_63412143
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:14 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

had je al eens de gehele concept gelezen?
Zie je hoeveel werk het is + de overleg met mij. En mijn wil.

Ik had cyberia laats nog gevraagd.
Geen reactie helaas.
Hopelijk geeft hij me nog een kans.
En dit voorstel is meschien aantrekkelijker. Minder risico dan een investring
Is wet
pi_63413884
Is eigelijk wel een goed idee. Om van meerdere mensen te lennen. Veminderd de risico van de lener(s).
Het blijft een totaal bedrag maar voor ieder minder.
Meer mensen kunnen makkelijker een kleinder bedrag uitlennen dat totaal 1 bedrag.
Voordelig dat met ieder lener een ander afspraak kan gemaakt worden. (loop tijd, rente en bedrag) Kan ook voor de uitleners voordelig.

Het is ook niet nodig om in 1 keer een totaal bedrag te lennen. Kan per maand of per (zo veel tijd) een paar leningen aan nemen.
Kan namelijk per onderdeel, script of ontwerp betalen. De aantal lenningen bepaald dus de voortgang van het project. Hoe verder het project. Hoe meer ik te showen heb om leners/investeerders aan te trekken.

Kan een optie zijn.
Als er genoeg intresse is zal ik het ook zeker doen.
pi_63413952
Oh dit pareltje leeft nog?
pi_63414099
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:22 schreef santax het volgende:
Oh dit pareltje leeft nog?
ben ff weg geweest.

Wat meer geinformeerd. Plannen gewijzigd en wat ervaring opgedaan.
pi_63414167
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:27 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

ben ff weg geweest.

Wat meer geinformeerd. Plannen gewijzigd en wat ervaring opgedaan.
vriend, heb je al wat rough sketches of tabellen? Post even zodat we ook een overzocht krijgen
pi_63414534
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:30 schreef Skadi2012 het volgende:

[..]

vriend, heb je al wat rough sketches of tabellen? Post even zodat we ook een overzocht krijgen
waarvan?

Van het leen voorstel
De ervaring
Of het spel
(spel) wat er al gedaan is
(spel ) Spel gegevens.

Iets specifieker.
pi_63417520
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

waarvan?

Van het leen voorstel
De ervaring
Of het spel
(spel) wat er al gedaan is
(spel ) Spel gegevens.

Iets specifieker.
tabellen vroeg hij om. Geen idee wat hij er mee moet, maar goed..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63417673
Mijn vraag is wat voor tabellen.

Ken hier wel zo een word tabel in zetten maar,....

Of script. Layouts. wat bedoeld hij er mee.
Want zelf heb ik nix met de programering te maken van het spel.

Kan wel wat maken. Maar ,....

iets specifiker.
pi_63417715
En voor de rest laat ik nix los over het spel zelf. Hoe het er uit gaat zien enz.

Komt pas met jan. (fan site)
Als ik de betaling kan maken.
pi_63417951
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:15 schreef existenz het volgende:

[..]

tabellen vroeg hij om. Geen idee wat hij er mee moet, maar goed..
Jij hebt vast nog wel ergens een zak met geld liggen toch?
pi_63418214
Wel een klein spaarvarkentje. maar die is in het afgelopen half jaar gekrompen van 20K naar 3K

Wil wel iets achter de hand houden het liefst. Stel voor mijn wasmachine gaat kopot of zo. Of mijn koelkast.
Weet ik veel. maar iets van een backup voor onverwachte dingen.

Als met Jan. blijkt dan er geen vooruitgang is van mjin financieel vermogen/budget zal ik het wel gebruiken om de fan site op te zetten.
Hopelijk zal dat dan de intresses van mensen trekken. Die willen lennen of investeren.
pi_63418336
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:38 schreef Roelof_Kremer het volgende:

Wil wel iets achter de hand houden het liefst. Stel voor mijn wasmachine gaat kopot of zo. Of mijn koelkast.
Weet ik veel. maar iets van een backup voor onverwachte dingen.
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:47:16 #64
44855 Rkatier
pi_63418432
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:42 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Sorry maar ik snap ff niet waarom je daar om lacht. Ik doe het immers ook.. Jij niet?
last.fm
pi_63418529
Meer het feit denk ik dat het varkentje zo gekrompen is in een half jaar.
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:51:39 #66
177810 Evenveel
en niet minder
pi_63418571
RK,

Laat de mensen dan ook even weten wat je denkt dat hun rendement zou kunnen zijn
Doei.
pi_63418601
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:47 schreef Rkatier het volgende:

[..]

Sorry maar ik snap ff niet waarom je daar om lacht. Ik doe het immers ook.. Jij niet?
Ik vond het gewoon grappig!

Roelof is toch een guy die grote projecten opzet en met grote sommen geld bezig is! En als die dan voor een koelkast iets achter de hand wil houden klinkt dat grappig!
pi_63418834
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:51 schreef Evenveel het volgende:
RK,

Laat de mensen dan ook even weten wat je denkt dat hun rendement zou kunnen zijn
Iedergeval hoger dan de markt. (banken en leen firma's)
Is aantrekkelijker voor de uit leners. vanwege die regeling die ik laatst noemde.

De markt is dacht ik tussen 6 en 8%

Maar het uiteindelijke rendement zal in overleg gaan.
pi_63418872
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Iedergeval hoger dan de markt. (banken en leen firma's)
Is aantrekkelijker voor de uit leners. vanwege die regeling die ik laatst noemde.

De markt is dacht ik tussen 6 en 8%

Maar het uiteindelijke rendement zal in overleg gaan.
Het is wel aantrekkelijk moet ik zeggen!

Laag Risco, Hoog rendement!

Maar toch blijft 2300 ineens veel geld!
pi_63418941
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het is wel aantrekkelijk moet ik zeggen!

Laag Risco, Hoog rendement!

Maar toch blijft 2300 ineens veel geld!
Dat is waar.

Maar het kan ook meerdere leners zijn.

Als 7 mensen 5000 euro kunnen lenen. Wordt het wat makkelijker. En iets minder geld voor ieder.
pi_63418981
Mensen vergeet niet dat Roelof Productions hier ook achter staat he!

Dat is een mega holding met o.a. vestigingen in diverse europeese landen!
pi_63419095
Erg interessant project, als je wat meer info geeft zijn er vast wel mensen te vinden die een investering willen doen.
Je zou ook even contact op moeten nemen met emar, je kan de publiciteit best gebruiken geloof ik zo.
Als je dan ook nog even een kat uit de boom redt, kom je ook nog op Hart van Nederland.
pi_63419128
Geld investeren om evt. een koelkast te kunnen betalen hmmm... Iets zegt me dat er hier nooit iets van de grond gaat komen.
Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Btw, waarom ontwikkel je een spel als je zelf totaal geen verstand van programmeren heeft? Je laat toch ook niet de slager van de hoek het nederlands voetbalefltal coachen?
pi_63419334
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:09 schreef witte_fantasie het volgende:
Geld investeren om evt. een koelkast te kunnen betalen hmmm... Iets zegt me dat er hier nooit iets van de grond gaat komen.
Btw, waarom ontwikkel je een spel als je zelf totaal geen verstand van programmeren heeft? Je laat toch ook niet de slager van de hoek het nederlands voetbalefltal coachen?
Wel als die slager verstand van voetbal heeft. Je vergelijking klopt niet. Je huurt net juist experts in, omdat je zelf de kennis niet hebt.
pi_63419366
Heb je openingspost van topic 1 gelezen en een paar dingen vallen me op.

Heb je marktonderzoek laten doen? Ben namelijk van mening dat de markt voor webbases mmorpg's aan het slinken is. Ooit van het spel Utopia gehoord? Jawel, een spel met 6-10 rassen met nog eens een aantal personalities. Uitgebreider als jouw concept als ik het zo zie. Tevens bevat het "clan-wars", economie systeem, trading systeem, en ga zo maar door. Het punt is, Utopia ziet zijn aantallen spelers steeds kleiner worden, mensen "just don't give a damn anymore" voor deze type games. 10-15 jaar geleden zou je een primeur gehad hebben. Daarnaast, je game doet me sterk denken aan andere games, naast utopia, zoals Earth en er was er nog eentje die ik wel eens gespeeld heb.

Als het waar is en je veel hebt geïnvesteerd, zou ik er serieus aan denken om ermee te kappen.
pi_63419381
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:09 schreef witte_fantasie het volgende:

Uge.
Ik programmer zelf de game niet.
Omdat mijn spelling niet geweldig is. Laat staan engels.

Ken html programmeren. En heb bijna een boek hph-Mysql uitgewerkt.
Ben al aan het leren.

En waar het idee van die koelkast en investeren ? Don't get it.

Ja De investeerder mag en kan mijn heleboekhouding en alles volgen.
Ook over de game. ontwikkeling concept en alles er op en der aan.
De ontwikkeling van de game wordt ook op de fan site aangegeven. Kunnen de fan's ook de verdere ontwikkeling volgen.

De fan site is al bijna af. Mijn uiteindelijke goedkeuring en betaling zal het uiteindelijk afmaken. En kan het op de web.
Er is al wat van de grond. De uiteindelijk game staat nog zover open. Als ik wil kan er nog alles aangepast worden. De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
pi_63419432
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:18 schreef existenz het volgende:

[..]

Wel als die slager verstand van voetbal heeft. Je vergelijking klopt niet. Je huurt net juist experts in, omdat je zelf de kennis niet hebt.
Heb voor een baas gewerkt die ook software aan het ontwikkelen was. Had er zelf totaal geen verstand van, met als gevolg dat er een halfbakken amateuristisch softwarepakketje op de markt kwam, wat vol bugs en fouten zat. Crappy zooi en dan druk ik het nog zacht uit.

Andere vergelijking dan: Zou je op een Premier gestemd hebben zonder bestuurskundige en politieke ervaring?

Anyway, als je experts inhuurt zonder dat je er zelf verstand van hebt, is het einde zoek.
pi_63419486
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:23 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Heb voor een baas gewerkt die ook software aan het ontwikkelen was. Had er zelf totaal geen verstand van, met als gevolg dat er een halfbakken amateuristisch softwarepakketje op de markt kwam, wat vol bugs en fouten zat. Crappy zooi en dan druk ik het nog zacht uit.

Andere vergelijking dan: Zou je op een Premier gestemd hebben zonder bestuurskundige en politieke ervaring?

Anyway, als je experts inhuurt zonder dat je er zelf verstand van hebt, is het einde zoek.
. Vrijwel elk bedrijf in Nederland huurt kennis in, omdat ze die zelf niet hebben. De hele economie draait daar zelfs op! Accountants, Detachering, Banken etc.. leven allemaal van het verkopen/verhuren van hun expertise! Dus nee, je stelling klopt absoluut niet. Je hoeft zelf nergens verstand van te hebben.
pi_63419554
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Uge.
Ik programmer zelf de game niet.
Omdat mijn spelling niet geweldig is. Laat staan engels.

Ken html programmeren. En heb bijna een boek hph-Mysql uitgewerkt.
Ben al aan het leren.

En waar het idee van die koelkast en investeren ? Don't get it.

Ja De investeerder mag en kan mijn heleboekhouding en alles volgen.
Ook over de game. ontwikkeling concept en alles er op en der aan.
De ontwikkeling van de game wordt ook op de fan site aangegeven. Kunnen de fan's ook de verdere ontwikkeling volgen.

De fan site is al bijna af. Mijn uiteindelijke goedkeuring en betaling zal het uiteindelijk afmaken. En kan het op de web.
Er is al wat van de grond. De uiteindelijk game staat nog zover open. Als ik wil kan er nog alles aangepast worden. De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
Met alles respect, maar van ondernemerschap heb je ook nog nooit gehoord....
Welke ondernemer laat een investeerder nu volledige openheid van de boekhouding zien? Dat slaat toch nergens op? Wat ik uiteraard bedoelde is of je de investeerder al je plannen voor de game zou laten zien. Maar daar gaf je zojuist antwoord op.
quote:
De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
Iets zegt me dat je er al redelijk wat geld in hebt zitten maar nog geen moer verder bent. (na 2,5 jaar)
pi_63419560
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:08 schreef Yari het volgende:
Erg interessant project, als je wat meer info geeft zijn er vast wel mensen te vinden die een investering willen doen.
Je zou ook even contact op moeten nemen met emar, je kan de publiciteit best gebruiken geloof ik zo.
Als je dan ook nog even een kat uit de boom redt, kom je ook nog op Hart van Nederland.
Waar wil je meer informatie over hebben?

De game zelf of de voorstellen (lening en/of investering)

De voorstellen hebben we de laatste post over.

thanks.

En een kat redden. zou leuk zijn. Ben namelijk dodelijk allergies er voor.
News*
Roelof Kremer zette gister avond zijn eige leven op het spel om een kat te redden.
pi_63419607
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:25 schreef existenz het volgende:

[..]

. Vrijwel elk bedrijf in Nederland huurt kennis in, omdat ze die zelf niet hebben. De hele economie draait daar zelfs op! Accountants, Detachering, Banken etc.. leven allemaal van het verkopen/verhuren van hun expertise! Dus nee, je stelling klopt absoluut niet. Je hoeft zelf nergens verstand van te hebben.
Wat een lulkoek.
Denk je serieus dat directeuren van banken geen verstand hebben van bankieren? Denk je dat directeuren van accountancykantoren geen verstand hebben van acountancy?

In welke wereld leef jij?
pi_63419680
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:30 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Wat een lulkoek.
Denk je serieus dat directeuren van banken geen verstand hebben van bankieren? Denk je dat directeuren van accountancykantoren geen verstand hebben van acountancy?

In welke wereld leef jij?
We hebben het over inhuren? Niet over de directeuren van de bedrijven die verhuren zelf. Bovendien waarom zou een directeur van een accountancy bedrijf iets van IT moeten weten, daar kan ie toch lekker mensen voor inhuren die er wel verstand van hebben.

En ik leef in de wereld die volgens jou niet bestaat En verdien er mijn geld ook nog mee
pi_63419793
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:33 schreef existenz het volgende:

[..]

We hebben het over inhuren? Niet over de directeuren van de bedrijven die verhuren zelf. Bovendien waarom zou een directeur van een accountancy bedrijf iets van IT moeten weten, daar kan ie toch lekker mensen voor inhuren die er wel verstand van hebben.

En ik leef in de wereld die volgens jou niet bestaat En verdien er mijn geld ook nog mee
Die kerel probeert (denk ik) "game ontwikkelaar" te worden/zijn. En daar heeft ie geen kaas van gegeten. Net zo min als dat Zalm kaas heeft gegeten van bankieren maar wel directeur van ABN wordt, maar dat terzijde.

Gaat verder lekker offtopic zo , ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van topicstarter over marktonderzoek en de afnemende markt voor webbased mmorpg's. En vooral waarom hij denkt dat het zal aanslaan. En ook waarom hij denkt dat het geen kopie is van andere al heeeeel lang lopende games.
pi_63419927
Iemand in deeltje 3 gaf de volgende reactie:
quote:
20k is peanuts man. Daar kan je één werknemer één jaar voor laten coden. Als je een werknemer uit Roemenië haalt kan je misschien twee werknemers een jaar eraan laten werken. Hoezee. Jouw idee heeft zeker drie tot vijf jaar nodig en dan heb ik het nog niet over bugtesten, bugfixen, e.d.

Bovendien heb je zelf geen idee waar je over praat en werken de developers op een plaats totaal onafhankelijk van jou. Dat werkt totaal niet, aangezien jij een sterke leider moet zijn die dagelijks beslissingen moet gaan maken van cruciaal niveau voor de verdere verloop van het project. Hoe verwacht je dat dit gaat? Dat zij je even een e-mailtje sturen en jij twee dagen later ff replied?

Dan heb ik het nog niet over de concurrentie die er is. Speel maar een paar van die web-mmorpgs. Die zijn dermate uitvoerig dat er voor een user absoluut geen reden is om naar jouw spel te gaan voor het echt vernieuwende features heeft, af is en er wellicht een flinke marketingcampagne tegenaan gegooid is.

Kom op, grow up zeg. Koop van die 20k een lekkere full hd-tv met home cinema set, leef je uit, ga naar yabyum, ga op vakantie naar weet ik veel waar, doe een aanbetaling op een huis of koop een auto. Allemaal manieren om dit geld veel beter te spenderen.
Eigenlijk een goeie samenvatting van wat ik ook bedoel.
Wellicht dat de topicstarter zo vriendelijk is om hierop een reactie te geven. Ook met het oog gezien je hier potentiële investeerders wilt werven.
pi_63419971
witte_fantasie

Ik en al een heel stuk verder vergeleken met half jaar geleden. Zoals ik al eerder zij. Niet al mijn investeringen waren even wijs. Bij het begin heb ik al een paar vekeerde investeringen gedaan.
Maar heb er zeker van geleerd.

De investeringen van de afgelopen half jaar hebben zeker iets opgeleverd. Bijvoorbeeld de fan site. Moet alleen nog de laatste betaling er voor maken.

En heb je van gameforge gehoord? 10 top games met duizenden spelers. miljoennen accounts.
En geen mmorpg. maar een 4X RTS games.

En de top bank van een bank heeft geen vestand van bankeren. Het is een maneger.
Eeneigenaar van een Mac. Heeft ook geen verstand van friet bakken.
Ik of enig ander eigenaar moet gewoon wijs genoeg zijn om goede mensen in te huren. Als je die fout begaat dan zal je bedrijf er om leiden. Welk bedrijf dan ook.
Het is wel verstandig om wat verstand te hebben van je firma. Daarom ben ik ook bizig met het leren van de programering.

En over de boekhouding. Heb ik geheimen? Niet echt. Van mij mag het.
En als investeerder zou ik zelf ook willen weten waar het geld allemaal naar toe gaat. Geeft ook een bepaald vetrouwe. Meschien niet de boekhouding zo uitgevoerd. Maar wel de grote lijnnen. Waar gaat het geld van de investeerder naar toe.
Maar dat is mijn inzicht.
De inkomen en uitgaven als de game er is. niet. Alleen de uiteindelijke jaarlijkse omzet.
pi_63420044
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:38 schreef witte_fantasie het volgende:

Gaat verder lekker offtopic zo , ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van topicstarter over marktonderzoek en de afnemende markt voor webbased mmorpg's. En vooral waarom hij denkt dat het zal aanslaan. En ook waarom hij denkt dat het geen kopie is van andere al heeeeel lang lopende games.
Daar heb ik geloof ik ook al een paar duizend keer omgevraagd idd (en dezelfde vragen gesteld zonder antwoord).
pi_63420097
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:45 schreef witte_fantasie het volgende:
Iemand in deeltje 3 gaf de volgende reactie:
[..]

Eigenlijk een goeie samenvatting van wat ik ook bedoel.
Wellicht dat de topicstarter zo vriendelijk is om hierop een reactie te geven. Ook met het oog gezien je hier potentiële investeerders wilt werven.
1 advies lees door.
Je begind over gezeik van 6 maanden geleden.
20 K
Er is tot nu toe met allen mijn eige risico 3 K geinvesteerd. Toen de tijd had ik 20 K.
Als je verder leest zie je ook de totale uren die er nodig zijn om de game te maken. En niet zo B kwaliteit.

buget is 35 K.

ondertussen heb ik ook meer overzicht van de markt. En heb meer ervaring op gedaan.

Dit verpest alleen de huidige tijd en topic.
pi_63420136
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:52 schreef existenz het volgende:

[..]

Daar heb ik geloof ik ook al een paar duizend keer omgevraagd idd (en dezelfde vragen gesteld zonder antwoord).
Die vragen zijn beantwoord. Meschien niet op de menier die jij wou. Maar ze zijn beantwoord.
pi_63420233
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:47 schreef Roelof_Kremer het volgende:
witte_fantasie

Ik en al een heel stuk verder vergeleken met half jaar geleden. Zoals ik al eerder zij. Niet al mijn investeringen waren even wijs. Bij het begin heb ik al een paar vekeerde investeringen gedaan.
Maar heb er zeker van geleerd.

De investeringen van de afgelopen half jaar hebben zeker iets opgeleverd. Bijvoorbeeld de fan site. Moet alleen nog de laatste betaling er voor maken.

En heb je van gameforge gehoord? 10 top games met duizenden spelers. miljoennen accounts.
En geen mmorpg. maar een 4X RTS games.

En de top bank van een bank heeft geen vestand van bankeren. Het is een maneger.
Eeneigenaar van een Mac. Heeft ook geen verstand van friet bakken.
Ik of enig ander eigenaar moet gewoon wijs genoeg zijn om goede mensen in te huren. Als je die fout begaat dan zal je bedrijf er om leiden. Welk bedrijf dan ook.
Het is wel verstandig om wat verstand te hebben van je firma. Daarom ben ik ook bizig met het leren van de programering.

En over de boekhouding. Heb ik geheimen? Niet echt. Van mij mag het.
En als investeerder zou ik zelf ook willen weten waar het geld allemaal naar toe gaat. Geeft ook een bepaald vetrouwe. Meschien niet de boekhouding zo uitgevoerd. Maar wel de grote lijnnen. Waar gaat het geld van de investeerder naar toe.
Maar dat is mijn inzicht.
De inkomen en uitgaven als de game er is. niet. Alleen de uiteindelijke jaarlijkse omzet.
Top dat je een reactie geeft.

Heb je al nagedacht over de opzet en uitvoering van de hardware? Kies je een Myrinet- of een Infinibandverbinding? Dit soort vragen zul je krijgen en zul je toch echt antwoord op moeten geven.

Voor wat betreft Gameforge, zij zijn niet de enigen, bekijk ook maar eens de producten van Swirve. Die games lijken volgens mij véél meer op jouw game dan die van Gameforge. Ik heb het idee namelijk dat je een game wilt ontwikkelen die enigszins op die van Gameforge lijkt, maar met een onderscheidende factor. Die game die je voor ogen hebt bestaat al. En degenen die dat spelen zul je echt niet zo maar naar jouw game lokken, mits je alles goed op orde hebt. Daarnaast lopen de aantallen spelers terug... Iedereen speelt tegenwoordig WoW of op z'n Xbox 360 of PS3 met HD graphics... En hou er dan rekening mee dat het ook nog eens bedrijven zijn met veel mensen in loondienst die alles draaiende houden bij de webbased games. Dan red je het echt niet met een paar freelancers.

Concurrentie is moordend en ik ben bang dat je game niet meer dan een natte scheet in het donker zal zijn... Niemand zal je game spelen, want ze hebben er nog nooit van gehoord, maar jij zit wel met de enorme schulden/investeringen die zijn opgelopen/gedaan.
pi_63420495
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:01 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Top dat je een reactie geeft.

Heb je al nagedacht over de opzet en uitvoering van de hardware? Kies je een Myrinet- of een Infinibandverbinding? Dit soort vragen zul je krijgen en zul je toch echt antwoord op moeten geven.

Voor wat betreft Gameforge, zij zijn niet de enigen, bekijk ook maar eens de producten van Swirve. Die games lijken volgens mij véél meer op jouw game dan die van Gameforge. Ik heb het idee namelijk dat je een game wilt ontwikkelen die enigszins op die van Gameforge lijkt, maar met een onderscheidende factor. Die game die je voor ogen hebt bestaat al. En degenen die dat spelen zul je echt niet zo maar naar jouw game lokken, mits je alles goed op orde hebt. Daarnaast lopen de aantallen spelers terug... Iedereen speelt tegenwoordig WoW of op z'n Xbox 360 of PS3 met HD graphics... En hou er dan rekening mee dat het ook nog eens bedrijven zijn met veel mensen in loondienst die alles draaiende houden bij de webbased games. Dan red je het echt niet met een paar freelancers.

Concurrentie is moordend en ik ben bang dat je game niet meer dan een natte scheet in het donker zal zijn... Niemand zal je game spelen, want ze hebben er nog nooit van gehoord, maar jij zit wel met de enorme schulden/investeringen die zijn opgelopen/gedaan.
Dit begind er meer op te lijken.

De doel groep van web browser games is heel anders. Grote deel van de spelers spelen thuis niet. Grote rede om zo spel te spelen is omdat het op school werk of anders onzettend saai is. Daar van uit gaan mensen ook thuis spelen. Gamen is verslavend

ook moet je dit spel met vergelijkbare spellen vergelijken. op basis van :
-Het is een online spel
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden.

Er is ook een buget van maximaal 10.000,- gerekend om reclame te maken voor het spel. Naast de gratis reclame die er gemaakt kan worden. Zal dit al een groot aantal spelers trekken. Waarmee je ook een budget maakt voor verdere reclame.
Ook wordt er bij het begin al een fan site gemaakt. En als alles vogens planning loopt komt er 3 maanden later de game uit. Is er al 3 maanden lang reclame gemaakt voor de game.

O en ogame just plane sucks. (heb het 2 maanden gespeeld) Er zijn grote verschilende kenmerken die al te lezen zijn bij mijn eerste post van deze topic.
Bijvoorbeeld de menier van aanvallen. redene om clan wars aan te gaan. Noem het maar op.
Komt ook een optie van artifact. Zie je niet bij ogame.
Met ogame is de game play bijna niet te vergelijken.
Het valt alleen onder de zelfde type (basis).

En tuurlijk. Er moeten op een gegeven momend wel mensen in loon dienst. Als het spel een groote hit wordt met ook miljoennen account. Daar hoop ik wel op.
Maar bij het begin met 100-1000 spelers. (tja,...) Vrienden van me zullen zeker het spel spelen. En vetrouw ik ook om admin of zo te worden.
Er zal ook op de duur vaste programmeurs ingehuurd worden. Om het verdere onwikkeling van het spel te maken. Of een overeenkomt met de orginele programmeur firma.

Iedergeval is er al heel veel over nagedacht,besproken en op papier gezet.
Een goede host/server moet wel wat meer tijd en aandacht aan gegeven worden. Er zijn al eisen van een host/server op papier gezet. Moet nu alleen nog op zoek naar een host/server die aan deze eisen voldoet.

Dam het wordt laat. Spelling gaat ook achteruit.
tot morgen

[ Bericht 3% gewijzigd door Roelof_Kremer op 22-11-2008 00:26:46 ]
pi_63420845
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Dit begind er meer op te lijken.

De doel groep van web browser games is heel anders. Grote deel van de spelers spelen thuis niet. Grote rede om zo spel te spelen is omdat het op school werk of anders onzettend saai is. Daar van uit gaan mensen ook thuis spelen. Gamen is verslavend

ook moet je dit spel met vergelijkbare spellen vergelijken. op basis van :
-Het is een online spel
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden.
Dit principe bestaat reeds 15-20 jaar lang en de markt hiervoor is dalende... Heb een aantal games gespeeld en een aantal zijn op de fles gegaan of overgenomen door een groot bedrijf (die het vervolgens totaal verkloot heeft ). Aantal spelers nam in ieder geval af, genoeg tekenen dat de markt slecht is. (hoevaak moet ik dit nog herhalen? )
quote:
Er is ook een budget van maximaal 10.000,- gerekend om reclame te maken voor het spel. Naast de gratis reclame die er gemaakt kan worden. Zal dit al een groot aantal spelers trekken. Waarmee je ook een budget maakt voor verdere reclame.
Met alle respect natuurlijk, want ik zie dat je veel inzet toont, maar heb je al eens gekeken wat je voor die 10,000 kunt kopen? Niet meer dan 1 of 2 keer een advertentie in een relevant magazine ofzo... Waarschijnlijk niet eens een advertentie in de Telegraaf, laat staan een tv-spotje. 10,000 is ECHT niet genoeg.
quote:
Ook wordt er bij het begin al een fan site gemaakt. En als alles vogens planning loopt komt er 3 maanden later de game uit. Is er al 3 maanden lang reclame gemaakt voor de game.
Een fansite is natuurlijk een goed idee, maar heb je al eens nagedacht over de marketing voor die fansite? Hoe komen die mensen daar?
quote:
O en ogame just plane sucks. (heb het 2 maanden gespeeld) Er zijn grote verschilende kenmerken die al te lezen zijn bij mijn eerste post van deze topic.
Bijvoorbeeld de menier van aanvallen. redene om clan wars aan te gaan. Noem het maar op.
Komt ook een optie van artifact. Zie je niet bij ogame.
Met ogame is de game play bijna niet te vergelijken.
Het valt alleen onder de zelfde type (basis).
Je vergelijkt je game alleen maar met Ogame.... Dat is heel gevaarlijk, er zijn namelijk honderden, nee duizenden vergelijkbare games op de markt geweest. Velen daarvan kwamen en gingen, zonder dat iemand het maar doorhad. Dat bedoelde ik dus met een natte scheet in het donker. Heb niet echt het idee dat jouw game vernieuwend is.

Mijn conclusie:
De afzet is erg matig en dalende, oftewel een ontzettend moeilijke markt.
Je probeert zich tussen grote spelers te mengen.
Je hebt een enorm klein budget en heeft dus weinig middelen om je game te promoten.
Je hebt zelf aangegeven dat reclame een groot onderdeel is of je game zal slagen of niet. 10,000 is ECHT VEEL te weinig.
Je manier van een game introduceren op de markt (klein beginnen, groot eindigen), slaat als een tang op een varken, dat werkt niet. Sla alle marketingboeken er maar op na.

Zonde, ik zie iemand die met veel enthousiasme z'n met een blinddoek de afgrond in fietst...
pi_63421374
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:30 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Dit principe bestaat reeds 15-20 jaar lang en de markt hiervoor is dalende... Heb een aantal games gespeeld en een aantal zijn op de fles gegaan of overgenomen door een groot bedrijf (die het vervolgens totaal verkloot heeft ). Aantal spelers nam in ieder geval af, genoeg tekenen dat de markt slecht is. (hoevaak moet ik dit nog herhalen? )
[..]

Met alle respect natuurlijk, want ik zie dat je veel inzet toont, maar heb je al eens gekeken wat je voor die 10,000 kunt kopen? Niet meer dan 1 of 2 keer een advertentie in een relevant magazine ofzo... Waarschijnlijk niet eens een advertentie in de Telegraaf, laat staan een tv-spotje. 10,000 is ECHT niet genoeg.

[..]

Een fansite is natuurlijk een goed idee, maar heb je al eens nagedacht over de marketing voor die fansite? Hoe komen die mensen daar?
[..]

Je vergelijkt je game alleen maar met Ogame.... Dat is heel gevaarlijk, er zijn namelijk honderden, nee duizenden vergelijkbare games op de markt geweest. Velen daarvan kwamen en gingen, zonder dat iemand het maar doorhad. Dat bedoelde ik dus met een natte scheet in het donker. Heb niet echt het idee dat jouw game vernieuwend is.

Mijn conclusie:
De afzet is erg matig en dalende, oftewel een ontzettend moeilijke markt.
Je probeert zich tussen grote spelers te mengen.
Je hebt een enorm klein budget en heeft dus weinig middelen om je game te promoten.
Je hebt zelf aangegeven dat reclame een groot onderdeel is of je game zal slagen of niet. 10,000 is ECHT VEEL te weinig.
Je manier van een game introduceren op de markt (klein beginnen, groot eindigen), slaat als een tang op een varken, dat werkt niet. Sla alle marketingboeken er maar op na.

Zonde, ik zie iemand die met veel enthousiasme z'n met een blinddoek de afgrond in fietst...
Sorry maar zelf heb ik eigelijk nog nooit een atvertentie gezien van een web browser game in de telegraaf of een andere krant. Nou meschien 1 of 2 keer. Waarvan het spel al jaren bestond.

Fan site. Zelfde als als ieder ander site. Reclame maken. Groten deels gratis reclame. Het budget bewaren voor het echte werk begind.

Dacht dat ik net zij dat game play niet met o game te vergelijken is. Meschien alleen de bassis dingen. Waar het ogame onderwerp van daan komt weet niet meer precies maar ik dacht omdat ik alleen een voorbeeld moes noemen.

Het budget blijft en is lastig. Kan wel een mijoen gaan rekennen voor reclame maken.
En 10.000 euro voor online reclame is heel veel. Meschien niet op msn site. of zo. Maar kom op ik ben geen ubisoft Die er 20 miljoen aan knal voor promotie.
Zo grote jonge ben ik niet en zal ik ook niet worden.

Heb het gevoel dat je dit spel iets te groot opneemt. Klein beginnen en groot eindigen kan lukken. Maar moet het wel goed gedaan worden.

Zou graag een groter budget willen hebben. Maar waar haal ik dat vandaan. Dit kan niet de enige reden zijn om het niet door te zetten. Wie nooit een kans neemt zal ook nooit slagen.
En meerdere games hebben die kans genomen.

Ik kan en zal er geen miljoennen of biljoennen winst van verwachten. Kan je van zo spel ook niet verwachten. Als het egt een grote hit word meschien wel. maar dat zal alleen tijd later weten.
pi_63421465
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Sorry maar zelf heb ik eigelijk nog nooit een atvertentie gezien van een web browser game in de telegraaf of een andere krant. Nou meschien 1 of 2 keer. Waarvan het spel al jaren bestond.

Fan site. Zelfde als als ieder ander site. Reclame maken. Groten deels gratis reclame. Het budget bewaren voor het echte werk begind.

Dacht dat ik net zij dat game play niet met o game te vergelijken is. Meschien alleen de bassis dingen. Waar het ogame onderwerp van daan komt weet niet meer precies maar ik dacht omdat ik alleen een voorbeeld moes noemen.

Het budget blijft en is lastig. Kan wel een mijoen gaan rekennen voor reclame maken.
En 10.000 euro voor online reclame is heel veel. Meschien niet op msn site. of zo. Maar kom op ik ben geen ubisoft Die er 20 miljoen aan knal voor promotie.
Zo grote jonge ben ik niet en zal ik ook niet worden.

Heb het gevoel dat je dit spel iets te groot opneemt. Klein beginnen en groot eindigen kan lukken. Maar moet het wel goed gedaan worden.

Zou graag een groter budget willen hebben. Maar waar haal ik dat vandaan. Dit kan niet de enige reden zijn om het niet door te zetten. Wie nooit een kans neemt zal ook nooit slagen.
En meerdere games hebben die kans genomen.

Ik kan en zal er geen miljoennen of biljoennen winst van verwachten. Kan je van zo spel ook niet verwachten. Als het egt een grote hit word meschien wel. maar dat zal alleen tijd later weten.
Met alle respect, maar als ik jou was, zou ik eens al je plannen meenemen en naar een adviesbureau gaan om een kritisch door al je plannen door te spitten.

Waar haal je groter budget vandaan? Komop, het antwoord is niet zo moeilijk....
Schrijf een goed ondernemingsplan en ga naar een bank? Je noemt jezelf toch ondernemer? Heb je trouwens een of andere ondernemersopleiding gedaan of is het een self-named titel?
pi_63421656
Bank geeft geen lening of een investerings lening.
Mijn eige kapitaal inzet is daar veel te klein voor.

Op basis van verwachte omzet wordt ook lastig. Als je eerst claim dat het heel anders en vernieuwend is dan andere games en daarna hun omzet met de jouwe gaat vergelijken.
Daarnaast is de game sector heel anders dan meeste setoren. Het is geen ramen wasser firma of zo.
Heel onvoorspelbaar sector.
handel in keuken rollen heeft nog meer kans bij een bank.

Het is me wel half jaar gelen geluckt omdat mijn eige vermogen heel wat groter was. Maar het te lennen geld werdt wel weer beperkt door mijn leeftijd en omdat ik een student ben.

En ieder persoon die een firma (welke graad dan ook ) start wordt door wet gezien als een ondernemer.
Dus ik ook.
pi_63422040
Je hebt toch geen "vernieuwend" spel? Je hebt een spel zoals andere spellen, maar dan met wat unieke kenmerken waardoor je je onderscheid van anderen?
pi_63423353
okey. meschien niet zo venieuwend. Maar wel heel ander. ( uitgebrijder game play. of hoe je het ook wil noemen.)

Er zit een dilemma achter.
Als ik claim dat het spel heel veel op andere lijkt. En moet zeggen er zijn wel veel kenmerken. Kan ik de omzet vergelijken. Tegenover vragen ze dan weer waarom mijn spel dan zo veel spelers kan trekken.

Als ik claim dat het spel heel anders is op vele oppzichten. Is het lastig om dan de omzet te vergelijken. Daarin tegen kan ik het wel gebruiken omspelers te winnen. Of totaal niet. Als die Unieke kenmerken nou de spelers vekeerde keer gat in schiet kan dit mij spelers kosten.

Wat ik wel kon doen is claimen dat het spel heel vergelijkbaar is met andere spellen maar dat de kosten kwaliteit levens duur enz enz beter is dan die andere spellen.
Dit is ook gedaan.
Maar De investerings lening of de lenning werdt nog steeds beperkt door mijn eige kapitaal inzet, leeftijd en dat ik nog een student ben. Dat student, ja of nee snap ik niet. Kan het oook positeif bekijken.
Maar als ik een vaste baan had. wel of niet in die sector had ik ook meer kans gehad of een hoger lening.
pi_63423373
Het onderwerp of het nou wel of feen unieke game is is wel heel uitgekouwd.

Het spel is met vele opzichten met andere spellen te vegelijken. Er worden aantal items van de game play anders aangepakt en er zijn een aantal unieke kenmerken.
Dit is wel denk ik een goede samenvating van de game.

Hoe het aanstaal bij de gamers is alleen aftewachten. Tijd zal dit laten merken.
  zaterdag 22 november 2008 @ 08:09:28 #98
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_63423470
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:57 schreef SuperFruitig het volgende:
Why

* Wacht op het Cyb, SB, Tec_D en AQ360 -rel team

Tja,,, het is geen Final Fantasy he
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_63423749
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:21:08 #100
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_63423755
Jongens jullie komen met problemen/vragen aanzetten die 6 maanden terug speelde ten tijden van de eerste 3 topic's!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')