quote:Op woensdag 19 november 2008 11:24 schreef Mrakz0r het volgende:
Ik heb nog geen idee waar het over gaat. Heb je meer info? een link misschien?
quote:Op woensdag 19 november 2008 10:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:
uge,....
* De concept is al weer 2-3 keer vernieuwd. Beetje heer en daar aangepast. Maar nogsteeds het zelfde.
Ontiegelijk veel spelfouten.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:55 schreef Pronk het volgende:
[..]
Dus 'de' concept is niet verandert?
er zijn wel wat dingen veranderd.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:55 schreef Pronk het volgende:
[..]
Dus 'de' concept is niet verandert?
Ik weet niet of je het bewust doet, of onbewust doet, maar met zulke post haal je het serieuse niveau wel heel drastich omlaag naar het bekende AQuila Aproved niveau. Jammer dat je het na Emar het weer doet bij deze jongen. Van die opmerkingen die totaal niet realisch zijn maar om wat voor reden dan ook door jouw gepost.quote:Op woensdag 19 november 2008 17:47 schreef AQuila360 het volgende:
Misschien kunnen wij met z'n alle investeren in Roelof? Op de beurs valt er nu toch nix te verdienen maar dit lijkt me wel een goeie belegging wat denken jullie??
Maar ik kan dat geld niet in m'n eentje opbrengen! Ik weet dat er toen sprake van was dat Cyb met Roelof in zee ging maar daar heb ik niets meer overgehoordquote:Op woensdag 19 november 2008 21:22 schreef existenz het volgende:
AQuila360 heeft geld over om te investeren.
Je moet denk ik meer mensen benaderen voor een kleiner bedrag dan een paar voor een groot bedrag!quote:Op woensdag 19 november 2008 23:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:
De risico's worden steeds groter.
Kan het best snappen.
Hopelijk had je niets met fortis.![]()
Maar ik sta nog steeds open voor zakelijke voorstellen.
Rassen zijn nog het zelfde.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je moet denk ik meer mensen benaderen voor een kleiner bedrag dan een paar voor een groot bedrag!
Zijn de rassen enz nog steeds het zelfde? of heb je daar ook dingen in aangepast?
Heb je Cyberia nog gesproken? Kon die nog wat voor je doen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:10 schreef Roelof_Kremer het volgende:
SCHRIJF NU IN
Lening Roelof Kremers game
15 plaatsen beschikbaar.
Minimale lening 2370,-
Zou een idee zijn.
had je al eens de gehele concept gelezen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Heb je Cyberia nog gesproken? Kon die nog wat voor je doen?
En 2370 is wel veel Roelof
Is wetquote:Op vrijdag 21 november 2008 19:14 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
had je al eens de gehele concept gelezen?
Zie je hoeveel werk het is + de overleg met mij. En mijn wil.
Ik had cyberia laats nog gevraagd.
Geen reactie helaas.
Hopelijk geeft hij me nog een kans.
En dit voorstel is meschien aantrekkelijker. Minder risico dan een investring
ben ff weg geweest.quote:
vriend, heb je al wat rough sketches of tabellen? Post even zodat we ook een overzocht krijgenquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:27 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
ben ff weg geweest.
Wat meer geinformeerd. Plannen gewijzigd en wat ervaring opgedaan.
waarvan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:30 schreef Skadi2012 het volgende:
[..]
vriend, heb je al wat rough sketches of tabellen? Post even zodat we ook een overzocht krijgen
tabellen vroeg hij om. Geen idee wat hij er mee moet, maar goed..quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
waarvan?
Van het leen voorstel
De ervaring
Of het spel
(spel) wat er al gedaan is
(spel ) Spel gegevens.
Iets specifieker.
Jij hebt vast nog wel ergens een zak met geld liggen toch?quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:15 schreef existenz het volgende:
[..]
tabellen vroeg hij om. Geen idee wat hij er mee moet, maar goed..
quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:38 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Wil wel iets achter de hand houden het liefst. Stel voor mijn wasmachine gaat kopot of zo. Of mijn koelkast.
Weet ik veel. maar iets van een backup voor onverwachte dingen.
Sorry maar ik snap ff niet waarom je daar om lacht. Ik doe het immers ook.. Jij niet?quote:
Ik vond het gewoon grappig!quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:47 schreef Rkatier het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap ff niet waarom je daar om lacht. Ik doe het immers ook.. Jij niet?
Iedergeval hoger dan de markt. (banken en leen firma's)quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:51 schreef Evenveel het volgende:
RK,
Laat de mensen dan ook even weten wat je denkt dat hun rendement zou kunnen zijn
Het is wel aantrekkelijk moet ik zeggen!quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Iedergeval hoger dan de markt. (banken en leen firma's)
Is aantrekkelijker voor de uit leners. vanwege die regeling die ik laatst noemde.
De markt is dacht ik tussen 6 en 8%
Maar het uiteindelijke rendement zal in overleg gaan.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel aantrekkelijk moet ik zeggen!
Laag Risco, Hoog rendement!
Maar toch blijft 2300 ineens veel geld!
Wel als die slager verstand van voetbal heeft. Je vergelijking klopt niet. Je huurt net juist experts in, omdat je zelf de kennis niet hebt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:09 schreef witte_fantasie het volgende:
Geld investeren om evt. een koelkast te kunnen betalen hmmm... Iets zegt me dat er hier nooit iets van de grond gaat komen.
Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Btw, waarom ontwikkel je een spel als je zelf totaal geen verstand van programmeren heeft? Je laat toch ook niet de slager van de hoek het nederlands voetbalefltal coachen?
quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:09 schreef witte_fantasie het volgende:
Geld investeren om evt. een koelkast te kunnen betalen hmmm... Iets zegt me dat er hier nooit iets van de grond gaat komen.
Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Btw, waarom ontwikkel je een spel als je zelf totaal geen verstand van programmeren heeft? Je laat toch ook niet de slager van de hoek het nederlands voetbalefltal coachen?
Heb voor een baas gewerkt die ook software aan het ontwikkelen was. Had er zelf totaal geen verstand van, met als gevolg dat er een halfbakken amateuristisch softwarepakketje op de markt kwam, wat vol bugs en fouten zat. Crappy zooi en dan druk ik het nog zacht uit.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Wel als die slager verstand van voetbal heeft. Je vergelijking klopt niet. Je huurt net juist experts in, omdat je zelf de kennis niet hebt.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:23 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Heb voor een baas gewerkt die ook software aan het ontwikkelen was. Had er zelf totaal geen verstand van, met als gevolg dat er een halfbakken amateuristisch softwarepakketje op de markt kwam, wat vol bugs en fouten zat. Crappy zooi en dan druk ik het nog zacht uit.
Andere vergelijking dan: Zou je op een Premier gestemd hebben zonder bestuurskundige en politieke ervaring?
Anyway, als je experts inhuurt zonder dat je er zelf verstand van hebt, is het einde zoek.
Met alles respect, maar van ondernemerschap heb je ook nog nooit gehoord....quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Uge.
Ik programmer zelf de game niet.
Omdat mijn spelling niet geweldig is. Laat staan engels.
Ken html programmeren. En heb bijna een boek hph-Mysql uitgewerkt.
Ben al aan het leren.
En waar het idee van die koelkast en investeren ? Don't get it.
Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Ja De investeerder mag en kan mijn heleboekhouding en alles volgen.
Ook over de game. ontwikkeling concept en alles er op en der aan.
De ontwikkeling van de game wordt ook op de fan site aangegeven. Kunnen de fan's ook de verdere ontwikkeling volgen.
De fan site is al bijna af. Mijn uiteindelijke goedkeuring en betaling zal het uiteindelijk afmaken. En kan het op de web.
Er is al wat van de grond. De uiteindelijk game staat nog zover open. Als ik wil kan er nog alles aangepast worden. De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
Iets zegt me dat je er al redelijk wat geld in hebt zitten maar nog geen moer verder bent.quote:De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
Waar wil je meer informatie over hebben?quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:08 schreef Yari het volgende:
Erg interessant project, als je wat meer info geeft zijn er vast wel mensen te vinden die een investering willen doen.
Je zou ook even contact op moeten nemen met emar, je kan de publiciteit best gebruiken geloof ik zo.
Als je dan ook nog even een kat uit de boom redt, kom je ook nog op Hart van Nederland.
Wat een lulkoek.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:25 schreef existenz het volgende:
[..]. Vrijwel elk bedrijf in Nederland huurt kennis in, omdat ze die zelf niet hebben. De hele economie draait daar zelfs op! Accountants, Detachering, Banken etc.. leven allemaal van het verkopen/verhuren van hun expertise! Dus nee, je stelling klopt absoluut niet. Je hoeft zelf nergens verstand van te hebben.
We hebben het over inhuren? Niet over de directeuren van de bedrijven die verhuren zelf. Bovendien waarom zou een directeur van een accountancy bedrijf iets van IT moeten weten, daar kan ie toch lekker mensen voor inhuren die er wel verstand van hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:30 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Wat een lulkoek.![]()
Denk je serieus dat directeuren van banken geen verstand hebben van bankieren? Denk je dat directeuren van accountancykantoren geen verstand hebben van acountancy?![]()
In welke wereld leef jij?
Die kerel probeert (denk ik) "game ontwikkelaar" te worden/zijn. En daar heeft ie geen kaas van gegeten. Net zo min als dat Zalm kaas heeft gegeten van bankieren maar wel directeur van ABN wordt, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:33 schreef existenz het volgende:
[..]
We hebben het over inhuren? Niet over de directeuren van de bedrijven die verhuren zelf. Bovendien waarom zou een directeur van een accountancy bedrijf iets van IT moeten weten, daar kan ie toch lekker mensen voor inhuren die er wel verstand van hebben.
En ik leef in de wereld die volgens jou niet bestaatEn verdien er mijn geld ook nog mee
Eigenlijk een goeie samenvatting van wat ik ook bedoel.quote:20k is peanuts man. Daar kan je één werknemer één jaar voor laten coden. Als je een werknemer uit Roemenië haalt kan je misschien twee werknemers een jaar eraan laten werken. Hoezee. Jouw idee heeft zeker drie tot vijf jaar nodig en dan heb ik het nog niet over bugtesten, bugfixen, e.d.
Bovendien heb je zelf geen idee waar je over praat en werken de developers op een plaats totaal onafhankelijk van jou. Dat werkt totaal niet, aangezien jij een sterke leider moet zijn die dagelijks beslissingen moet gaan maken van cruciaal niveau voor de verdere verloop van het project. Hoe verwacht je dat dit gaat? Dat zij je even een e-mailtje sturen en jij twee dagen later ff replied?
Dan heb ik het nog niet over de concurrentie die er is. Speel maar een paar van die web-mmorpgs. Die zijn dermate uitvoerig dat er voor een user absoluut geen reden is om naar jouw spel te gaan voor het echt vernieuwende features heeft, af is en er wellicht een flinke marketingcampagne tegenaan gegooid is.
Kom op, grow up zeg. Koop van die 20k een lekkere full hd-tv met home cinema set, leef je uit, ga naar yabyum, ga op vakantie naar weet ik veel waar, doe een aanbetaling op een huis of koop een auto. Allemaal manieren om dit geld veel beter te spenderen.
Daar heb ik geloof ik ook al een paar duizend keer omgevraagd idd (en dezelfde vragen gesteld zonder antwoord).quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:38 schreef witte_fantasie het volgende:
Gaat verder lekker offtopic zo, ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van topicstarter over marktonderzoek en de afnemende markt voor webbased mmorpg's. En vooral waarom hij denkt dat het zal aanslaan. En ook waarom hij denkt dat het geen kopie is van andere al heeeeel lang lopende games.
1 advies lees door.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:45 schreef witte_fantasie het volgende:
Iemand in deeltje 3 gaf de volgende reactie:
[..]
Eigenlijk een goeie samenvatting van wat ik ook bedoel.![]()
Wellicht dat de topicstarter zo vriendelijk is om hierop een reactie te geven. Ook met het oog gezien je hier potentiële investeerders wilt werven.
Die vragen zijn beantwoord. Meschien niet op de menier die jij wou. Maar ze zijn beantwoord.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:52 schreef existenz het volgende:
[..]
Daar heb ik geloof ik ook al een paar duizend keer omgevraagd idd (en dezelfde vragen gesteld zonder antwoord).
Top dat je een reactie geeft.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:47 schreef Roelof_Kremer het volgende:
witte_fantasie
Ik en al een heel stuk verder vergeleken met half jaar geleden. Zoals ik al eerder zij. Niet al mijn investeringen waren even wijs. Bij het begin heb ik al een paar vekeerde investeringen gedaan.
Maar heb er zeker van geleerd.
De investeringen van de afgelopen half jaar hebben zeker iets opgeleverd. Bijvoorbeeld de fan site. Moet alleen nog de laatste betaling er voor maken.
En heb je van gameforge gehoord? 10 top games met duizenden spelers. miljoennen accounts.
En geen mmorpg. maar een 4X RTS games.
En de top bank van een bank heeft geen vestand van bankeren. Het is een maneger.
Eeneigenaar van een Mac. Heeft ook geen verstand van friet bakken.
Ik of enig ander eigenaar moet gewoon wijs genoeg zijn om goede mensen in te huren. Als je die fout begaat dan zal je bedrijf er om leiden. Welk bedrijf dan ook.
Het is wel verstandig om wat verstand te hebben van je firma. Daarom ben ik ook bizig met het leren van de programering.
En over de boekhouding. Heb ik geheimen? Niet echt. Van mij mag het.
En als investeerder zou ik zelf ook willen weten waar het geld allemaal naar toe gaat. Geeft ook een bepaald vetrouwe. Meschien niet de boekhouding zo uitgevoerd. Maar wel de grote lijnnen. Waar gaat het geld van de investeerder naar toe.
Maar dat is mijn inzicht.
De inkomen en uitgaven als de game er is. niet. Alleen de uiteindelijke jaarlijkse omzet.
Dit begind er meer op te lijken.quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:01 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Top dat je een reactie geeft.
Heb je al nagedacht over de opzet en uitvoering van de hardware? Kies je een Myrinet- of een Infinibandverbinding? Dit soort vragen zul je krijgen en zul je toch echt antwoord op moeten geven.
Voor wat betreft Gameforge, zij zijn niet de enigen, bekijk ook maar eens de producten van Swirve. Die games lijken volgens mij véél meer op jouw game dan die van Gameforge. Ik heb het idee namelijk dat je een game wilt ontwikkelen die enigszins op die van Gameforge lijkt, maar met een onderscheidende factor. Die game die je voor ogen hebt bestaat al. En degenen die dat spelen zul je echt niet zo maar naar jouw game lokken, mits je alles goed op orde hebt. Daarnaast lopen de aantallen spelers terug... Iedereen speelt tegenwoordig WoW of op z'n Xbox 360 of PS3 met HD graphics... En hou er dan rekening mee dat het ook nog eens bedrijven zijn met veel mensen in loondienst die alles draaiende houden bij de webbased games. Dan red je het echt niet met een paar freelancers.
Concurrentie is moordend en ik ben bang dat je game niet meer dan een natte scheet in het donker zal zijn... Niemand zal je game spelen, want ze hebben er nog nooit van gehoord, maar jij zit wel met de enorme schulden/investeringen die zijn opgelopen/gedaan.
Dit principe bestaat reeds 15-20 jaar lang en de markt hiervoor is dalende... Heb een aantal games gespeeld en een aantal zijn op de fles gegaan of overgenomen door een groot bedrijf (die het vervolgens totaal verkloot heeftquote:Op zaterdag 22 november 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Dit begind er meer op te lijken.
De doel groep van web browser games is heel anders. Grote deel van de spelers spelen thuis niet. Grote rede om zo spel te spelen is omdat het op school werk of anders onzettend saai is. Daar van uit gaan mensen ook thuis spelen. Gamen is verslavend
ook moet je dit spel met vergelijkbare spellen vergelijken. op basis van :
-Het is een online spel
-Je speelt het gewoon in je web browser
-Het spel heeft een space theme
-Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden.
Met alle respect natuurlijk, want ik zie dat je veel inzet toont, maar heb je al eens gekeken wat je voor die 10,000 kunt kopen? Niet meer dan 1 of 2 keer een advertentie in een relevant magazine ofzo... Waarschijnlijk niet eens een advertentie in de Telegraaf, laat staan een tv-spotje. 10,000 is ECHT niet genoeg.quote:Er is ook een budget van maximaal 10.000,- gerekend om reclame te maken voor het spel. Naast de gratis reclame die er gemaakt kan worden. Zal dit al een groot aantal spelers trekken. Waarmee je ook een budget maakt voor verdere reclame.
Een fansite is natuurlijk een goed idee, maar heb je al eens nagedacht over de marketing voor die fansite? Hoe komen die mensen daar?quote:Ook wordt er bij het begin al een fan site gemaakt. En als alles vogens planning loopt komt er 3 maanden later de game uit. Is er al 3 maanden lang reclame gemaakt voor de game.
Je vergelijkt je game alleen maar met Ogame.... Dat is heel gevaarlijk, er zijn namelijk honderden, nee duizenden vergelijkbare games op de markt geweest. Velen daarvan kwamen en gingen, zonder dat iemand het maar doorhad. Dat bedoelde ik dus met een natte scheet in het donker. Heb niet echt het idee dat jouw game vernieuwend is.quote:O en ogame just plane sucks. (heb het 2 maanden gespeeld) Er zijn grote verschilende kenmerken die al te lezen zijn bij mijn eerste post van deze topic.
Bijvoorbeeld de menier van aanvallen. redene om clan wars aan te gaan. Noem het maar op.
Komt ook een optie van artifact. Zie je niet bij ogame.
Met ogame is de game play bijna niet te vergelijken.
Het valt alleen onder de zelfde type (basis).
Sorry maar zelf heb ik eigelijk nog nooit een atvertentie gezien van een web browser game in de telegraaf of een andere krant. Nou meschien 1 of 2 keer. Waarvan het spel al jaren bestond.quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:30 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Dit principe bestaat reeds 15-20 jaar lang en de markt hiervoor is dalende... Heb een aantal games gespeeld en een aantal zijn op de fles gegaan of overgenomen door een groot bedrijf (die het vervolgens totaal verkloot heeft). Aantal spelers nam in ieder geval af, genoeg tekenen dat de markt slecht is. (hoevaak moet ik dit nog herhalen?
)
[..]
Met alle respect natuurlijk, want ik zie dat je veel inzet toont, maar heb je al eens gekeken wat je voor die 10,000 kunt kopen? Niet meer dan 1 of 2 keer een advertentie in een relevant magazine ofzo... Waarschijnlijk niet eens een advertentie in de Telegraaf, laat staan een tv-spotje. 10,000 is ECHT niet genoeg.
[..]
Een fansite is natuurlijk een goed idee, maar heb je al eens nagedacht over de marketing voor die fansite? Hoe komen die mensen daar?
[..]
Je vergelijkt je game alleen maar met Ogame.... Dat is heel gevaarlijk, er zijn namelijk honderden, nee duizenden vergelijkbare games op de markt geweest. Velen daarvan kwamen en gingen, zonder dat iemand het maar doorhad. Dat bedoelde ik dus met een natte scheet in het donker. Heb niet echt het idee dat jouw game vernieuwend is.
Mijn conclusie:
De afzet is erg matig en dalende, oftewel een ontzettend moeilijke markt.
Je probeert zich tussen grote spelers te mengen.
Je hebt een enorm klein budget en heeft dus weinig middelen om je game te promoten.
Je hebt zelf aangegeven dat reclame een groot onderdeel is of je game zal slagen of niet. 10,000 is ECHT VEEL te weinig.
Je manier van een game introduceren op de markt (klein beginnen, groot eindigen), slaat als een tang op een varken, dat werkt niet. Sla alle marketingboeken er maar op na.![]()
Zonde, ik zie iemand die met veel enthousiasme z'n met een blinddoek de afgrond in fietst...
Met alle respect, maar als ik jou was, zou ik eens al je plannen meenemen en naar een adviesbureau gaan om een kritisch door al je plannen door te spitten.quote:Op zaterdag 22 november 2008 01:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Sorry maar zelf heb ik eigelijk nog nooit een atvertentie gezien van een web browser game in de telegraaf of een andere krant. Nou meschien 1 of 2 keer. Waarvan het spel al jaren bestond.
Fan site. Zelfde als als ieder ander site. Reclame maken. Groten deels gratis reclame. Het budget bewaren voor het echte werk begind.
Dacht dat ik net zij dat game play niet met o game te vergelijken is. Meschien alleen de bassis dingen. Waar het ogame onderwerp van daan komt weet niet meer precies maar ik dacht omdat ik alleen een voorbeeld moes noemen.
Het budget blijft en is lastig. Kan wel een mijoen gaan rekennen voor reclame maken.
En 10.000 euro voor online reclame is heel veel. Meschien niet op msn site. of zo. Maar kom op ik ben geen ubisoft Die er 20 miljoen aan knal voor promotie.
Zo grote jonge ben ik niet en zal ik ook niet worden.
Heb het gevoel dat je dit spel iets te groot opneemt. Klein beginnen en groot eindigen kan lukken. Maar moet het wel goed gedaan worden.
Zou graag een groter budget willen hebben. Maar waar haal ik dat vandaan. Dit kan niet de enige reden zijn om het niet door te zetten. Wie nooit een kans neemt zal ook nooit slagen.
En meerdere games hebben die kans genomen.
Ik kan en zal er geen miljoennen of biljoennen winst van verwachten. Kan je van zo spel ook niet verwachten. Als het egt een grote hit word meschien wel. maar dat zal alleen tijd later weten.
quote:Op woensdag 19 november 2008 14:57 schreef SuperFruitig het volgende:
Why
* Wacht op het Cyb, SB, Tec_D en AQ360 -rel team![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |