abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63718818
Het begint. De politiestaat is zich aan het vormen. Andersdenkenden zullen worden opjegaagd als paria's en worden beboet. Binnen enkele jaren is roken als geheel verboden. In huis roken is uit den boze, tenzij met de gordijnen dicht. Want dikke kans dat de buren je aangeven bij de anti-rookbrigade. Het begrip NSB'er krijgt een geheel nieuwe betekenis.

Ja, heren en dames, verstop ze maar, die sigaretten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_63719045
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:28 schreef Wombcat het volgende:
Het is wel sneu voor hem, maar het getuigt ook niet van een briljante ondernemersgeest om een jaar voor het rookverbod een nieuwe zaak te openen en niet op het rookverbod te anticiperen.

Hey, Lekker belangrijk in Dordrecht failliet door het rookverbod. Heeft die zaak het ook niet lang uitgehouden. Die zaten er ook nog maar een jaar of 5. Was imo ook niet de leukste zaak in Dordrecht (en was volgens mij vooral een eetcafé, dus die zou juist minder last moeten hebben van het rookverbod). En die was iig wel groot genoeg voor een rookruimt.
Opmerkelijk ja.
Die tent stond bomvol op vrijdag- en zaterdagavond, zo erg dat ik het er zelfs te druk vond.
Je kon je kont letterlijk niet keren.
Sinds het rookverbod is die tent accuut van booming naar uitgestorven gegaan.
Poolcafe Friends is volgens mij het zelfde verhaal.
Area Sixx gaat tevens binnenkort kopje onder dus blijft er in Dordt niets groters dan een frietkraam over.
De tijd dat ik nog in Dordt uit ging heb ik al jaren achter me maar voor wie niet naar Rotterdam of een andere stad wil of kan is het erg jammer.

P.S.
Om Lekker Belangrijk en Area Sixx kan ik trouwens geen traan laten. De een had een walgelijk deurbeleid en de ander is een breezerdisco van het ergste soort die werkelijk niets maar dan ook niets aan diversivisering doen (ze spelen iedere avond de zelfde cd op shuffle ).
  woensdag 3 december 2008 @ 10:24:19 #228
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63719150
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
Het begint. De politiestaat is zich aan het vormen. Andersdenkenden zullen worden opjegaagd als paria's en worden beboet. Binnen enkele jaren is roken als geheel verboden. In huis roken is uit den boze, tenzij met de gordijnen dicht. Want dikke kans dat de buren je aangeven bij de anti-rookbrigade. Het begrip NSB'er krijgt een geheel nieuwe betekenis.

Ja, heren en dames, verstop ze maar, die sigaretten.
ik denk het ook ja. In 2050 worden sigaretten alleen nog maar legaal in 3e wereldlanden en china verkocht
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 10:29:01 #229
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63719264
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Je kan een bezoeker niet verplichten voor de juiste arbeidsomstandigheden te zorgen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 10:31:02 #230
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63719314
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:24 schreef MikeyMo het volgende:
ik denk het ook ja. In 2050 worden sigaretten alleen nog maar legaal in 3e wereldlanden en china verkocht
Tegen die tijd zijn er alleen nog maar digitale sigaretten. Je weet wel, die geen rook en schade veroorzaken en als perfect alternatief dienen die verboden gaan worden door de minister.

Dat of iedereen is aan de snus.
Carpe Libertatem
  woensdag 3 december 2008 @ 10:40:06 #231
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63719560
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je kan een bezoeker niet verplichten voor de juiste arbeidsomstandigheden te zorgen.
eh, jawel
[..]
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 10:41:36 #232
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63719607
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:40 schreef MikeyMo het volgende:
eh, jawel
Niet van buitenaf. De eigenaar kan de bezoeker verplichten, maar de bezoeker is niet verantwoordelijk voor het bieden van die omstandigheden.
Carpe Libertatem
  woensdag 3 december 2008 @ 10:51:30 #233
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63719869
quote:
Op woensdag 3 december 2008 02:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je misbruikt dus democratie om wraak te nemen en terug te pesten.

Duidelijk. Slotje.
Heb je weleens naar het peuken tapijt gekeken op straat? Asociaal gedrag ten top.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_63719914
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Heb je weleens naar het peuken tapijt gekeken op straat? Asociaal gedrag ten top.
Is het probleem dan roken an sich of het feit dat mensen de peuken op straat gooien?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 10:54:11 #235
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63719951
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is het probleem dan roken an sich of het feit dat mensen de peuken op straat gooien?
Of het feit dat er geen prullenbak (mag) staan omdat de gemeente over die grond gaat.
Carpe Libertatem
  woensdag 3 december 2008 @ 10:55:53 #236
Stranger than fiction
pi_63719995
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat hier om de jankerige rokers hier. Ze vinden blijkbaar dat ze gestigmatiseerd worden terwijl er weldegelijk iets valt aan te merken op het gedrag. Ik wilde enkel wijzen op het hypocriete gezeur hier.
  woensdag 3 december 2008 @ 10:56:19 #237
Stranger than fiction
pi_63720009
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Of het feit dat er geen prullenbak (mag) staan omdat de gemeente over die grond gaat.
Alle kroegen in mijn straat hebben een asbak aan de muur hangen.
  woensdag 3 december 2008 @ 10:58:21 #238
Stranger than fiction
pi_63720066
Ik woon in een straat met meerdere kroegen. Ik heb geen enkele teruggang geconstateerd sinds er niet meer gerookt mag worden in de kroeg.

Misschien zijn de kroegen die zogenaamd ten onder gaan, al kansloze bijna failliete poepkroegen. Het is natuurlijk altijd makkelijk om het rookverbod de schuld te geven. Het ligt wel een beetje in de menselijk aard om een ander de schuld te geven van jouw falen.
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 11:00:12 #239
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63720110
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik woon in een straat met meerdere kroegen. Ik heb geen enkele teruggang geconstateerd sinds er niet meer gerookt mag worden in de kroeg.
Oh, maar als jij het niet geconstateerd hebt in jouw straat is het overal zo?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 11:00:40 #240
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63720120
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Alle kroegen in mijn straat hebben een asbak aan de muur hangen.
Ongemanierde mensen dan.
Carpe Libertatem
  woensdag 3 december 2008 @ 11:03:11 #241
Stranger than fiction
pi_63720192
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Oh, maar als jij het niet geconstateerd hebt in jouw straat is het overal zo?
Wederom bied ik enig tegenwicht aan de mensen die roepen dat het overal kommer en kwel is.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:03:37 #242
Stranger than fiction
pi_63720205
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ongemanierde mensen dan.
Ja.
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 11:20:23 #243
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63720633
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wederom bied ik enig tegenwicht aan de mensen die roepen dat het overal kommer en kwel is.
De meeste mensen die roepen dat het kommer en kwel is zijn de stamgasten van kleine kroegen waar 90% van het publiek rookt en er (bijna) geen ander publiek komt behalve op een zaterdag of zondag als ze er toevallig langskomen.

Maar, wat mij betreft, is kommer en kwel geen reden om het wel of niet in te voeren. Het gaat mij er om dat de eigenaar bebaalt hoe of wat in zijn kroeg.
Carpe Libertatem
pi_63721188
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Misschien zijn de kroegen die zogenaamd ten onder gaan, al kansloze bijna failliete poepkroegen.
Die niettemin al 10 jaar floreerden?
quote:
Het is natuurlijk altijd makkelijk om het rookverbod de schuld te geven. Het ligt wel een beetje in de menselijk aard om een ander de schuld te geven van jouw falen.
Zoals de overheid die KHN de schuld geeft van het eigen falen? Of mensen die kroegbazen de schuld geven van het effect van wettelijk ingrijpen? Of zelfs de rokers die wegblijven?

Het ligt ook een beetje in de menselijke aard om anderen te vertellen hoe ze moeten leven, het ligt net zo goed in de aard van veel mensen om zich niet te laten vertellen hoe ze moeten leven. Het is die botsing die de problemen veroorzaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:56:05 #245
Stranger than fiction
pi_63721722
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die niettemin al 10 jaar floreerden?
[..]
Geloof je zelf dat deze kroegen floreerden? Het was altijd al schnabbelen zonder enige ruimte voor reserves.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:01:30 #246
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63721883
idd, topcafe's floreren door
quote:
Topcafé plust door positieve toon rookverbod

Accepteren, positief denken en innoveren zijn dé ingrediënten om het rookverbod succesvol te lijf te gaan. Dat meldt eigenaar Joop Bohlmeijer van het Amsterdamse topcafé Anno 1890 in de serie De Rook van Joop op MissetHoreca.nl. Bohlmeijer heeft zijn omzet de laatste tijd zelfs zien stijgen.

‘Ik voorspel dat Klink nooit zegt dat er weer gerookt mag worden in de horeca. Als je dat accepteert, moet je positief met het gegeven omgaan. Positief denken en praten over het rookverbod met medewerkers en gasten werkt’, aldus Bohlmeijer, die aanvankelijk negatief was over het rookverbod maar nu vijf maanden later positief spreekt over het huidige rookbeleid van minister Klink.

Topondernemer Bohlmeijer doet zijn uitspraken in de vierde aflevering van De Rook van Joop, een videoserie over het rookverbod op MissetHoreca.nl waarbij de redactie Bohlmeijer volgt bij de ontwikkelingen van het rookverbod in zijn bedrijf Anno 1890.

Meer rondjes
Bohlmeijer vindt dat ondernemers zich veel meer moeten bezighouden met ondernemen, in plaats van energie steken in het ageren tegen het rookverbod. ‘Deze periode, de maanden oktober, november en december, zijn de drukste maanden voor de horeca. Als je je dan alleen maar bezighoudt met het rookverbod, ben je niet goed bezig’.

De eigenaar van Anno 1890, twee maal uitgeroepen tot Café van het Jaar, ziet zelfs zijn omzet stijgen de laatste tijd. ‘Gasten gingen eerst om het kwartier naar buiten. Nu misschien één keer in het anderhalf uur. Dat vinden ze zelf ook prettiger. Wij zetten wat vaker een bakje pinda’s op de bar om de gezelligheid te bevorderen. Er worden zo gewoon meer rondjes gegeven’.

Collectors items
De innovaties die Bohlmeijer doorvoerde rondom het rookverbod lijken met een schaduwzijde te krijgen. De aangeschafte rookjassen zijn inmiddels verdwenen en ook de pafbordjes gaan hard. ‘Alles waar Anno 1890 op staat, wordt gezien als collectors item. Ze worden gepikt’, knipoogt Bohlmeijer met gevoel voor marketing.
[..]
  woensdag 3 december 2008 @ 12:18:38 #247
3542 Gia
User under construction
pi_63722337
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:20 schreef Boze_Appel het volgende:

Het gaat mij er om dat de eigenaar bebaalt hoe of wat in zijn kroeg.
Krijgen we dat onzin-argument weer.

Nee, er zijn wetten voor de horeca, door de warenwet uitgevoerd waaraan elke horeca-gelegenheid zich moet houden. Deze wetten gaan o.a. over hygiëne, houdbaarheid van producten tot het rookverbod toe.

Dat je de eigenaar bent van een restaurant geeft je nog niet het recht om rotte vis op het menu te zetten, met het idee, als je het niet lust, hoef je het toch niet te bestellen!!
pi_63722504
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, er zijn wetten voor de horeca, door de warenwet uitgevoerd waaraan elke horeca-gelegenheid zich moet houden. Deze wetten gaan o.a. over hygiëne, houdbaarheid van producten tot het rookverbod toe.

Dat je de eigenaar bent van een restaurant geeft je nog niet het recht om rotte vis op het menu te zetten, met het idee, als je het niet lust, hoef je het toch niet te bestellen!!
Gevalletje is-ought. Jij hebt het over is, B_A over ought.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 3 december 2008 @ 12:26:22 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63722548
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ga niet naar de kroeg voor rotte vis. Ik ga er wel naar toe om te roken en andere drugs te gebruiken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 3 december 2008 @ 12:31:29 #250
3542 Gia
User under construction
pi_63722682
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ga niet naar de kroeg voor rotte vis. Ik ga er wel naar toe om te roken en andere drugs te gebruiken.
Dat is totaal onbelangrijk. Het gaat erom dat beweerd wordt dat de eigenaar zelf zijn regels mag bepalen en dat is niet zo.
De eigenaar mag bijvoorbeeld ook niet zomaar een nudistenavond invoeren, hoewel er best wel nudisten voor te porren zijn. Dat jij dan niet voor een avondje bloot naar de kroeg gaat, maar voor je peukie, wat je overigens overal kunt roken, is totaal onbelangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')