abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 11:03:11 #241
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63720192
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Oh, maar als jij het niet geconstateerd hebt in jouw straat is het overal zo?
Wederom bied ik enig tegenwicht aan de mensen die roepen dat het overal kommer en kwel is.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  woensdag 3 december 2008 @ 11:03:37 #242
Stranger than fiction
pi_63720205
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ongemanierde mensen dan.
Ja.
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 11:20:23 #243
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63720633
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wederom bied ik enig tegenwicht aan de mensen die roepen dat het overal kommer en kwel is.
De meeste mensen die roepen dat het kommer en kwel is zijn de stamgasten van kleine kroegen waar 90% van het publiek rookt en er (bijna) geen ander publiek komt behalve op een zaterdag of zondag als ze er toevallig langskomen.

Maar, wat mij betreft, is kommer en kwel geen reden om het wel of niet in te voeren. Het gaat mij er om dat de eigenaar bebaalt hoe of wat in zijn kroeg.
Carpe Libertatem
pi_63721188
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik woon in een straat met meerdere kroegen. Ik heb geen enkele teruggang geconstateerd sinds er niet meer gerookt mag worden in de kroeg.

Misschien zijn de kroegen die zogenaamd ten onder gaan, al kansloze bijna failliete poepkroegen.
Die niettemin al 10 jaar floreerden?
quote:
Het is natuurlijk altijd makkelijk om het rookverbod de schuld te geven. Het ligt wel een beetje in de menselijk aard om een ander de schuld te geven van jouw falen.
Zoals de overheid die KHN de schuld geeft van het eigen falen? Of mensen die kroegbazen de schuld geven van het effect van wettelijk ingrijpen? Of zelfs de rokers die wegblijven?

Het ligt ook een beetje in de menselijke aard om anderen te vertellen hoe ze moeten leven, het ligt net zo goed in de aard van veel mensen om zich niet te laten vertellen hoe ze moeten leven. Het is die botsing die de problemen veroorzaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:56:05 #245
Stranger than fiction
pi_63721722
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die niettemin al 10 jaar floreerden?
[..]
Geloof je zelf dat deze kroegen floreerden? Het was altijd al schnabbelen zonder enige ruimte voor reserves.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:01:30 #246
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63721883
idd, topcafe's floreren door
quote:
Topcafé plust door positieve toon rookverbod

Accepteren, positief denken en innoveren zijn dé ingrediënten om het rookverbod succesvol te lijf te gaan. Dat meldt eigenaar Joop Bohlmeijer van het Amsterdamse topcafé Anno 1890 in de serie De Rook van Joop op MissetHoreca.nl. Bohlmeijer heeft zijn omzet de laatste tijd zelfs zien stijgen.

‘Ik voorspel dat Klink nooit zegt dat er weer gerookt mag worden in de horeca. Als je dat accepteert, moet je positief met het gegeven omgaan. Positief denken en praten over het rookverbod met medewerkers en gasten werkt’, aldus Bohlmeijer, die aanvankelijk negatief was over het rookverbod maar nu vijf maanden later positief spreekt over het huidige rookbeleid van minister Klink.

Topondernemer Bohlmeijer doet zijn uitspraken in de vierde aflevering van De Rook van Joop, een videoserie over het rookverbod op MissetHoreca.nl waarbij de redactie Bohlmeijer volgt bij de ontwikkelingen van het rookverbod in zijn bedrijf Anno 1890.

Meer rondjes
Bohlmeijer vindt dat ondernemers zich veel meer moeten bezighouden met ondernemen, in plaats van energie steken in het ageren tegen het rookverbod. ‘Deze periode, de maanden oktober, november en december, zijn de drukste maanden voor de horeca. Als je je dan alleen maar bezighoudt met het rookverbod, ben je niet goed bezig’.

De eigenaar van Anno 1890, twee maal uitgeroepen tot Café van het Jaar, ziet zelfs zijn omzet stijgen de laatste tijd. ‘Gasten gingen eerst om het kwartier naar buiten. Nu misschien één keer in het anderhalf uur. Dat vinden ze zelf ook prettiger. Wij zetten wat vaker een bakje pinda’s op de bar om de gezelligheid te bevorderen. Er worden zo gewoon meer rondjes gegeven’.

Collectors items
De innovaties die Bohlmeijer doorvoerde rondom het rookverbod lijken met een schaduwzijde te krijgen. De aangeschafte rookjassen zijn inmiddels verdwenen en ook de pafbordjes gaan hard. ‘Alles waar Anno 1890 op staat, wordt gezien als collectors item. Ze worden gepikt’, knipoogt Bohlmeijer met gevoel voor marketing.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 3 december 2008 @ 12:18:38 #247
3542 Gia
User under construction
pi_63722337
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:20 schreef Boze_Appel het volgende:

Het gaat mij er om dat de eigenaar bebaalt hoe of wat in zijn kroeg.
Krijgen we dat onzin-argument weer.

Nee, er zijn wetten voor de horeca, door de warenwet uitgevoerd waaraan elke horeca-gelegenheid zich moet houden. Deze wetten gaan o.a. over hygiëne, houdbaarheid van producten tot het rookverbod toe.

Dat je de eigenaar bent van een restaurant geeft je nog niet het recht om rotte vis op het menu te zetten, met het idee, als je het niet lust, hoef je het toch niet te bestellen!!
pi_63722504
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, er zijn wetten voor de horeca, door de warenwet uitgevoerd waaraan elke horeca-gelegenheid zich moet houden. Deze wetten gaan o.a. over hygiëne, houdbaarheid van producten tot het rookverbod toe.

Dat je de eigenaar bent van een restaurant geeft je nog niet het recht om rotte vis op het menu te zetten, met het idee, als je het niet lust, hoef je het toch niet te bestellen!!
Gevalletje is-ought. Jij hebt het over is, B_A over ought.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 3 december 2008 @ 12:26:22 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63722548
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ga niet naar de kroeg voor rotte vis. Ik ga er wel naar toe om te roken en andere drugs te gebruiken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 3 december 2008 @ 12:31:29 #250
3542 Gia
User under construction
pi_63722682
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ga niet naar de kroeg voor rotte vis. Ik ga er wel naar toe om te roken en andere drugs te gebruiken.
Dat is totaal onbelangrijk. Het gaat erom dat beweerd wordt dat de eigenaar zelf zijn regels mag bepalen en dat is niet zo.
De eigenaar mag bijvoorbeeld ook niet zomaar een nudistenavond invoeren, hoewel er best wel nudisten voor te porren zijn. Dat jij dan niet voor een avondje bloot naar de kroeg gaat, maar voor je peukie, wat je overigens overal kunt roken, is totaal onbelangrijk.
pi_63722727
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:01 schreef MikeyMo het volgende:
idd, topcafe's floreren door
Kijk... en DIT is nou precies waar ik steeds op heb gehamerd.
Groot respect en bewondering voor deze man. Dat is nou een ECHTE ondernemer.
pi_63724128
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is ook geen pure kroeg, ze hebben al een menukaart. Daarbij een flinke ruimte, totaal niet te vergelijken met de kleine kroeg.
  woensdag 3 december 2008 @ 13:38:13 #253
pi_63724336
quote:

[..]

De kaasboer heeft het harstikke druk dus we kunnen de groenteboeren gewoon sluiten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 3 december 2008 @ 13:40:58 #254
pi_63724403
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is totaal onbelangrijk. Het gaat erom dat beweerd wordt dat de eigenaar zelf zijn regels mag bepalen en dat is niet zo.
De eigenaar mag bijvoorbeeld ook niet zomaar een nudistenavond invoeren, hoewel er best wel nudisten voor te porren zijn. Dat jij dan niet voor een avondje bloot naar de kroeg gaat, maar voor je peukie, wat je overigens overal kunt roken, is totaal onbelangrijk.
Natuurlijk belachelijk dat een kroegeigenaar niet zelf mag bepalen of er een nudistenavond komt, en jij vind dat normaal? Je bent rijp voor een dictatuur.
  woensdag 3 december 2008 @ 13:44:21 #255
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63724482
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk belachelijk dat een kroegeigenaar niet zelf mag bepalen of er een nudistenavond komt, en jij vind dat normaal? Je bent rijp voor een dictatuur.
Dat mag hij wel bij mijn weten
[..]
  woensdag 3 december 2008 @ 13:48:54 #256
pi_63724585
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Praat daar eens met Gia over, ik hoor al weer een nieuw verbod aankomen.
pi_63724709
quote:
Maar goed dat de wetgever zich tot taak heeft gesteld de echte ondernemers te scheiden van die ondernemers die gewoon in hun levensonderhoud konden voorzien door het hun publiek naar de zin te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63726746
Vers nieuws:
quote:
Honderden boetes door strengere controle rookverbod
DEN HAAG - De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) heeft sinds 1 oktober zevenhonderd boetes uitgedeeld aan cafés die het rookverbod negeren.

Dat heeft een zegsvrouw woensdag gemeld. In de periode tussen 1 juli en 1 oktober waren dat er maar 29 en werden er 331 waarschuwingen uitgedeeld.

De verveelvoudiging van het aantal boetes komt doordat de VWA sinds 1 oktober veel gerichter controleert bij cafés die zij verdenken van overtreding.

Waarschuwing
Het gaat om horecagelegenheden die eerder al een waarschuwing kregen of die bijvoorbeeld in de media hebben verkondigd het rookverbod te negeren. De VWA heeft sinds 1 oktober ruim 2600 controles gehouden.

Het gaat in principe om een boete van 300 euro. Justitie kan als het gaat om veelplegers overgaan tot het opmaken van proces-verbaal.
Bron: http://www.nu.nl/news/186(...)role_rookverbod.html
  woensdag 3 december 2008 @ 15:32:46 #259
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63726885
ah dat worden straks de eerste economische delicten... goed bezig jongens
[..]
  woensdag 3 december 2008 @ 18:12:18 #260
3542 Gia
User under construction
pi_63730742
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Niet zonder de nodige aanvragen en ontheffingen en alleen in besloten kring.
Verder dienen die bloteriken dan uiteraard ook binnen te blijven, zonder te roken, want er geldt een rookverbod, immers, en op straat mag je niet zomaar blootlopen.

Een kroegbaas kan voor een besloten feestje proberen een ontheffing te krijgen voor het rookverbod. Maar of dat lukt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')