abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63724360
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Door massaal en hard te roepen dat er een huizencrisis aankomt. Psychologie dus, en het werkt.
Nou ja, het werkt....Ik kan nu niet zeggen dat mijn WOZ belasting omlaag is gegaan
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 3 december 2008 @ 13:41:16 #204
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63724411
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nou ja, het werkt....Ik kan nu niet zeggen dat mijn WOZ belasting omlaag is gegaan
Oké, mits onvoldoende tegengas kan het werken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63729481
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Door massaal en hard te roepen dat er een huizencrisis aankomt. Psychologie dus, en het werkt.
Lul toch niet zo gast, die mensen zijn überhaupt niet bezig met huizenprijzen . De prijzen staan onder druk omdat de wat meer vermogende mensen de hand op de knip houden uit onzekerheid (heb ik volgend jaar nog een baan?), de banken als Dagobert Duck op hun geld zitten en omdat de huizen nu eenmaal overgewaardeerd zijn, de intrinsieke waarde is veel lager dan wat er voor betaald moet worden.

Maar goed, volgens jou komt het allemaal door paniek die wordt gezaaid door mensen die al moeite hebben hun huurwoning draaiende te houden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_63730277
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:08 schreef LXIV het volgende:
Ieder individueel huis is van invloed op de gehele markt.
Maar niet significant en dat is natuurlijk wat bedoeld wordt. Als ik mijn woning verkoop voor 1 euro telt dat ook in de statistieken mee, maar het verschil ga jij niet zien in het eindcijfer.
quote:
Stel dat de een of andere cooporatie geld nodig heeft (speelt op dit moment) en haar huurwoningen op de markt gaat gooien voor weinig.
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat dit speelt, want cooperaties kunnen heel makkelijk geld uit de markt trekken. Daarnaast heb je niet zoveel aan huurwoningen, want je krijgt er een huurder bij. En de overheid zal er sowieso voor zorgen dat een andere corporatie de gehele voorraad over gaat nemen.
quote:
Dan heeft dat tóch ook invloed op veel duurdere huizen elders.
Nee dus.
quote:
Want deze moeten direct of indirect hiermee gaan concurreren. Want als het prijsverschil tussen een huurhuisje en een twee-onder-eenkapper té groot wordt, kiezen meer mensen toch voor dat huurhuis. Om bijvoorbeeld geld over te hebben om het te renoveren, lagere maandlasten, wie weet. Hierdoor neemt de vraag voor de 2-O-1-kapper toch af.
Waarom zou de huurprijs naar beneden gaan in jouw voorbeeld. De kopers van die woningen zijn niet gek. Althans, dat lijkt op zijn minst niet logisch om te veronderstellen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 3 december 2008 @ 18:18:34 #207
3542 Gia
User under construction
pi_63730882
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:51 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat dit speelt, want cooperaties kunnen heel makkelijk geld uit de markt trekken. Daarnaast heb je niet zoveel aan huurwoningen, want je krijgt er een huurder bij. En de overheid zal er sowieso voor zorgen dat een andere corporatie de gehele voorraad over gaat nemen.

Die woningen worden dan goedkoper verkocht aan de zittende huurders. Als die niet willen, blijven ze gewoon huren en wordt de woning pas, voor de normale prijs, op de markt gebracht als de huurder vertrokken is.

Mijn ouders hebben hiermee toch binnen 2 jaar 50 000 eurootjes verdiend.
Kopen van de woningbouw en na 2 jaar met dikke winst verkocht.
pi_63732100
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jep, maar dat is waarschijnlijk te klein voor de gemiddelde single, laat staan voor een gezinnetje met kind.

Vroeger huisvestten ze een hele familie in zo'n hok.
Ik woon ook in een appartement en 2 personen en evt een klein kind zou ook nog kunnen maar een onder in de middenklasse gezin waarvoor ze gebouwd zijn 40 jaar terug, ik moet er niet aan denken .
En meerderen met mij het zijn nu voornamelijk jongeren die hier kopen.
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De meeste mensen van het 'vroeger' waar ik het over heb, leven gewoon nog. Of zijn pas onlangs overleden.
Ik ken inderdaad veertigers die als kind in een zelfde flatje woonden als ik nu met ouders 3 broers/zussen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63732147
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:18 schreef Gia het volgende:

Die woningen worden dan goedkoper verkocht aan de zittende huurders. Als die niet willen, blijven ze gewoon huren en wordt de woning pas, voor de normale prijs, op de markt gebracht als de huurder vertrokken is.

Mijn ouders hebben hiermee toch binnen 2 jaar 50 000 eurootjes verdiend.
Kopen van de woningbouw en na 2 jaar met dikke winst verkocht.
Dit is iets wat al jarenlang gebeurt omdat de woningbouwstichtingen ook projectontwikkelen leuk zijn gaan vinden...

Dat staat helemaal los van wat er werd geschetst. Zo'n voorraad wordt gewoon door een andere corporatie overgenomen. Er zijn er nl. genoeg die bulken van het geld.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat het echt klopt. Misschien dat naar de woningbouwstichting met het bootje in R'dam wordt verwezen, maar dat is gewoon een andere tak, andere vennootschap. Geen idee, maar dat horen we dan wel.

Een corporatie die de broek niet kan ophouden... geen idee waar dat vandaan zou komen.
pi_63732158
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daar zijn mijn vriendin en ik al naar aan het kijken, de plannen die we hebben zijn richting almelo of richting emmen. De prijsverschillen zijn dusdanig dat ik liever hier gewoon geen woning meer koop. Scheelt gewoon op een eensgezinswoning 60-80.000 euro.
Ja Emmen en Almelo dan heb je het ook ergens over . Maar ook daar zijn de eensgezinswoningen van een ton flink schaars geworden hoor.
pi_63739144
Ach ja, je kunt ook in Dresden gaan kijken. Daar koop je voor dat geld het hele complex.
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 23:02:02 #212
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63741155
Ik heb mijn bijdrage gedaan door een huis te kopen.
Carpe Libertatem
pi_63741635
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:13 schreef Halcon het volgende:
Ach ja, je kunt ook in Dresden gaan kijken. Daar koop je voor dat geld het hele complex.
Afgelopen zomer nog geweest: een complex van 32 flats voor in totaal 225.000 euro.
Leipzig is trouwens nog wat minder "duur" dan Dresden.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_63741732
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
.... de banken als Dagobert Duck op hun geld zitten...
Hallo, de gemiddelde bank heeft op dit moment uberhaupt nauwelijks geld om uit te lenen.
Het is niet kunnen i.p.v. niet willen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  woensdag 3 december 2008 @ 23:26:28 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63742015
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:16 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Afgelopen zomer nog geweest: een complex van 32 flats voor in totaal 225.000 euro.
Leipzig is trouwens nog wat minder "duur" dan Dresden.
In de omgeving van Zittau heeft het geen zin om naar woningen te zoeken duurder dan 110.000 euro. Die zijn er namelijk niet. Van 100K tot 110K is het topsegment!
The End Times are wild
pi_63742063
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de omgeving van Zittau heeft het geen zin om naar woningen te zoeken duurder dan 110.000 euro. Die zijn er namelijk niet. Van 100K tot 110K is het topsegment!
!
  woensdag 3 december 2008 @ 23:28:47 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63742090
Woon je wel in de driehoek Voormalige DDR, Tchechië, Polen.
The End Times are wild
pi_63742285
Ieder voordeel heb z'n nadeel .

Al is dat wel een gebied met ontwikkelingspotentie over een jaar of wat.
pi_63742399
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:18 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Hallo, de gemiddelde bank heeft op dit moment uberhaupt nauwelijks geld om uit te lenen.
Het is niet kunnen i.p.v. niet willen.
Maakt niet uit, feit is dat ze absoluut geen nieuwe hypotheken uit willen geven als het niet nodig is en dat heeft zijn weerslag op de huizenmarkt. Daar hebben huurders die sowieso geen geld hebben voor een hypotheek geen zak mee te maken ondanks wat sommige kneuzen in dit topic beweren. "zomgf!1!1 Die kuthuurders verstoren met hun propaganda heel de huizenmarkt!11!!" .

Iedereen met een beetje hersens snapt waarom het niet zo werkt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 3 december 2008 @ 23:43:20 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63742553
Ik vind de klappen op de huizenmarkt tot nu toe nog reuze meevallen, gezien de situatie. En wat er gebeurt, gebeurt zeker niet door wat enige huurders zonder cent te makken er over roepen.

Er is gewoon minder krediet beschikbaar. Banken lenen moeilijker uit. Kopers kunnen minder bieden. Prijzen dalen. Er treedt een dynamiek in die omgekeerd is aan de dynamiek van de afgelopen jaren. (eerst verkopen, dan kopen en koop ik vandaag niet, dan koop ik morgen goedkoper).
The End Times are wild
  donderdag 4 december 2008 @ 06:52:21 #221
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_63746340
Paniek op de woningmarkt is legitiem en veroorzaakt door de verschrikkelijke en onnatuurlijke hoge prijzen, ingegeven door de HRA en monopolistische makelaarssamenwerkingsverbanden zoals het NVM. Het is niet meer dan normaal dat deze drastisch gaan zakken, de eigenaren ten spijt.
pi_63746523
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:43 schreef LXIV het volgende:
Ik vind de klappen op de huizenmarkt tot nu toe nog reuze meevallen, gezien de situatie. En wat er gebeurt, gebeurt zeker niet door wat enige huurders zonder cent te makken er over roepen.

Er is gewoon minder krediet beschikbaar. Banken lenen moeilijker uit. Kopers kunnen minder bieden. Prijzen dalen. Er treedt een dynamiek in die omgekeerd is aan de dynamiek van de afgelopen jaren. (eerst verkopen, dan kopen en koop ik vandaag niet, dan koop ik morgen goedkoper).
Kopers kunnen minder bieden, verkopers verkopen hun huis dus niet. Klaar, huizenmarkt op slot. Je denkt dat mensen verplicht moeten verkopen soms? Die wachten net als de kopers op een voor hun gunstig moment hoor Dat die twee momenten juist ver van elkaar liggen is een tweede.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63746594
Kwam gisteren op IEX een handige tip tegen over een actuele huizenkoersen pagina op basis van vraagprijzen.

Kijk maar eens op
http://www.huizenzoeker.nl/woningmarkt/
pi_63746816
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:43 schreef LXIV het volgende:

Ik denk dat het ook meespeelt dat veel potentiele kopers even afwachten, ze kunnen wel bieden maar kijken even de kat uit de boom. Dat is volgens mij een groter aandeel in de teruglopende vraag dan degenen die wel willen kopen maar geen krediet krijgen.
pi_63747320
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wie wil er dan ook in Amersfoort wonen
ben je er wel eens geweest dan
pi_63747619
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:

Dat is volgens mij een groter aandeel in de teruglopende vraag dan degenen die wel willen kopen maar geen krediet krijgen.
Klopt. Aantal aanvragen is gewoon enorm gedaald. De berichten in de pers van veel strengere eisen blijken wel mee te vallen. Het is vooral zo dat er geen aanbieders meer zijn die te weinig eisen stellen. En dat is natuurlijk alleen maar een goede ontwikkeling. Hoe zuur het ook is als je een BKR codering hebt.
pi_63747680
Ook hebben jonge studenten tegenwoordig na het afstuderen geen leencapaciteit over, gezien hun enorme studieschuld, dus blijven ze op kamers wonen
pi_63747718
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:28 schreef henkway het volgende:
Ook hebben jonge studenten tegenwoordig na het afstuderen geen leencapaciteit over, gezien hun enorme studieschuld, dus blijven ze op kamers wonen
Studieschuld is nog altijd niet geregistreerd, dus dat zal het enorme probleem niet zijn, net als de hoogte van de gemiddelde schuld die EUR 12.000 bedraagt...
pi_63761287
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook meespeelt dat veel potentiele kopers even afwachten, ze kunnen wel bieden maar kijken even de kat uit de boom. Dat is volgens mij een groter aandeel in de teruglopende vraag dan degenen die wel willen kopen maar geen krediet krijgen.
Dat denk ik ook.
pi_63763298
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt. Aantal aanvragen is gewoon enorm gedaald. De berichten in de pers van veel strengere eisen blijken wel mee te vallen. Het is vooral zo dat er geen aanbieders meer zijn die te weinig eisen stellen. En dat is natuurlijk alleen maar een goede ontwikkeling. Hoe zuur het ook is als je een BKR codering hebt.
Klopt als je wil kan je echt nog wel een lening krijgen ook als jongere, collega van me heeft net op zijn nog niet vaste contract en een vriendin nog zonder vaste baan (wel beiden WO opgeleid) een heel stevige hypotheek gekregen. Als je een goed verhaal hebt kom je nog een eind.
  donderdag 4 december 2008 @ 19:56:03 #231
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63763556
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Studieschuld is nog altijd niet geregistreerd, dus dat zal het enorme probleem niet zijn, net als de hoogte van de gemiddelde schuld die EUR 12.000 bedraagt...
Je hoeft niet gelijk te beginnen met terug te betalen, en voor een bank telt het niet als 'schuld'. Toch moet je het aflossen, en dat zijn wel kosten, dus je hebt jezelf er alleen maar mee als je een hypotheek afsluit die aan de hoge kant is, en je dan ook nog 's je studie moet gaan aflossen.

Een goeie hypotheekadviseur vraagt er ook naar, ook al hoeft hij het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marmex op 04-12-2008 20:02:08 ]
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  donderdag 4 december 2008 @ 19:57:53 #232
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63763611
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt als je wil kan je echt nog wel een lening krijgen ook als jongere, collega van me heeft net op zijn nog niet vaste contract en een vriendin nog zonder vaste baan (wel beiden WO opgeleid) een heel stevige hypotheek gekregen. Als je een goed verhaal hebt kom je nog een eind.
Ja alles erom heen (je verhaal, je situatie) word allemaal opgepend en meegenomen in het besluit. Ook met de norm van 4,5 x je jaarsalaris (je opleidingsniveau, je salarisontwikkeling) valt te schuiven.

Bij mij was het ook geen enkel probleem om nog meer te lenen dan ik zelf wou, terwijl ik eerst dacht dat dat zelfs lastig zou kunnen worden.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:00:37 #233
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63763682
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe je het ook wend of keert, een BKR-notering is altijd je eigen schuld. Lees je post, betaal je rekeningen. Hoe moeilijk kan het zijn?
pi_63763895
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:56 schreef Marmex het volgende:

Toch moet je het aflossen, en dat zijn wel kosten, dus je hebt jezelf er alleen maar mee als je een hypotheek afsluit die aan de hoge kant is, en je dan ook nog 's je studie moet gaan aflossen.
Als de banken iets verder aan de voorzichtige kant gaan staan kan je dat als net afgestudeerde best hebben, want je zal de eerste jaren iha aardige stappen in je inkomen nemen.

EUR 12.000 is natuurlijk ook niet heel veel geld.
pi_63763977
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:00 schreef Marmex het volgende:

Hoe je het ook wend of keert, een BKR-notering is altijd je eigen schuld. Lees je post, betaal je rekeningen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Je hoort mij niet zeggen dat het niet je eigen schuld is, maar dat het zuur is voor iemand met een BKR codering dat die nu geen enkele optie meer heeft.

Als ik idioot hard rijdt en ik rij tegen een boom en geraak in een rolstoel is dat ook zuur voor mij... Eigen schuld... Maar zuur...
  donderdag 4 december 2008 @ 20:17:14 #236
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63764209
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als de banken iets verder aan de voorzichtige kant gaan staan kan je dat als net afgestudeerde best hebben, want je zal de eerste jaren iha aardige stappen in je inkomen nemen.

EUR 12.000 is natuurlijk ook niet heel veel geld.
Ja je inkomen stijgt natuurlijk met stappen. Maar dan moet je wel eerst een studie hebben gedaan waar werk in te vinden is en een salaris wat zich goed ontwikkelt....

Imho zijn er tegenwoordig heel veel mensen die een studie gaan doen omdat die 'leuk' is, en absoluut niet kijken wat ze er later concreet mee kunnen / mee kunnen verdienen.
pi_63764726
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:17 schreef Marmex het volgende:

Ja je inkomen stijgt natuurlijk met stappen. Maar dan moet je wel eerst een studie hebben gedaan waar werk in te vinden is en een salaris wat zich goed ontwikkelt....

Imho zijn er tegenwoordig heel veel mensen die een studie gaan doen omdat die 'leuk' is, en absoluut niet kijken wat ze er later concreet mee kunnen / mee kunnen verdienen.
Ik ga er voorshands vanuit dat je eerst een baan hebt voordat de bank zo gek is om je een paar ton mee te geven...

Je weet het: je kan pas lenen als je kan aantonen dat je het niet nodig hebt.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:52:05 #238
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63765233
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ga er voorshands vanuit dat je eerst een baan hebt voordat de bank zo gek is om je een paar ton mee te geven...

Je weet het: je kan pas lenen als je kan aantonen dat je het niet nodig hebt.
Ja dat is een goeie.... Maar lenen voor een huis, dan heb je 't nodig omdat je graag wil verhuizen. En hoezeer heb je dat 'nodig'? Maar dat is de categorie lenen.nl voor vakanties en dakkappelen etc :p
pi_63765402
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:52 schreef Marmex het volgende:
.... Maar lenen voor een huis, dan heb je 't nodig omdat je graag wil verhuizen ...
Er is een groot verschil tussen iets nodig en iets graag hebben, dat zal wennen worden voor mensen de komende tijd. Ik wil ook van alles.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63766556
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:57 schreef elcastel het volgende:
Er is een groot verschil tussen iets nodig en iets graag hebben, dat zal wennen worden voor mensen de komende tijd. Ik wil ook van alles.
Eigenlijk is dat helemaal niet leuk, alles kopen wat je wil... Mijn vrouw en ik kunnen eigenlijk nooit een fatsoenlijk kado voor elkaar vinden, of het moet meteen in een prijsklasse zitten waar we als het voor onszelf is niet meteen tot koop overgaan.

Ieder voordeel heb z'n nadeel.
  donderdag 4 december 2008 @ 22:52:18 #241
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63769580
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat helemaal niet leuk, alles kopen wat je wil... Mijn vrouw en ik kunnen eigenlijk nooit een fatsoenlijk kado voor elkaar vinden, of het moet meteen in een prijsklasse zitten waar we als het voor onszelf is niet meteen tot koop overgaan.

Ieder voordeel heb z'n nadeel.
Maar iets origineels heeft weinig met prijs te maken, veel heel originele dingen kunnen heel duur zijn maar dat hoeft niet hoor... ;-)

Spreekwoord uit grootmoeders tijd: 'Het gaat om het idee'
  donderdag 4 december 2008 @ 22:57:31 #242
216787 vastgoedzeepbel
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_63769764
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:57 schreef elcastel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Mensen lenen zich helemaal suf om van alles te kopen dat ze niet kunnen betalen.

De huizenprijzen zullen sneller dalen dan de deflatie.....
Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
verwachtingen woningmarkt experts
pi_63769834
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:52 schreef Marmex het volgende:

Maar iets origineels heeft weinig met prijs te maken, veel heel originele dingen kunnen heel duur zijn maar dat hoeft niet hoor... ;-)
Helemaal waar. Maar toch is het dit jaar gewoon een tas van Jimmy Choo geworden die ze had laten liggen in de winkel en waar ze een week later spijt van had.
  donderdag 4 december 2008 @ 23:15:03 #244
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63770279
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Helemaal waar. Maar toch is het dit jaar gewoon een tas van Jimmy Choo geworden die ze had laten liggen in de winkel en waar ze een week later spijt van had.
pi_63770383
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:15 schreef Marmex het volgende:

De grap ontgaat mij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')