Nou ja, het werkt....Ik kan nu niet zeggen dat mijn WOZ belasting omlaag is gegaanquote:Op woensdag 3 december 2008 13:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Door massaal en hard te roepen dat er een huizencrisis aankomt. Psychologie dus, en het werkt.
Oké, mits onvoldoende tegengas kan het werken.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou ja, het werkt....Ik kan nu niet zeggen dat mijn WOZ belasting omlaag is gegaan
Lul toch niet zo gast, die mensen zijn überhaupt niet bezig met huizenprijzenquote:Op woensdag 3 december 2008 13:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Door massaal en hard te roepen dat er een huizencrisis aankomt. Psychologie dus, en het werkt.
Maar niet significant en dat is natuurlijk wat bedoeld wordt. Als ik mijn woning verkoop voor 1 euro telt dat ook in de statistieken mee, maar het verschil ga jij niet zien in het eindcijfer.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:08 schreef LXIV het volgende:
Ieder individueel huis is van invloed op de gehele markt.
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat dit speelt, want cooperaties kunnen heel makkelijk geld uit de markt trekken. Daarnaast heb je niet zoveel aan huurwoningen, want je krijgt er een huurder bij. En de overheid zal er sowieso voor zorgen dat een andere corporatie de gehele voorraad over gaat nemen.quote:Stel dat de een of andere cooporatie geld nodig heeft (speelt op dit moment) en haar huurwoningen op de markt gaat gooien voor weinig.
Nee dus.quote:Dan heeft dat tóch ook invloed op veel duurdere huizen elders.
Waarom zou de huurprijs naar beneden gaan in jouw voorbeeld. De kopers van die woningen zijn niet gek. Althans, dat lijkt op zijn minst niet logisch om te veronderstellen.quote:Want deze moeten direct of indirect hiermee gaan concurreren. Want als het prijsverschil tussen een huurhuisje en een twee-onder-eenkapper té groot wordt, kiezen meer mensen toch voor dat huurhuis. Om bijvoorbeeld geld over te hebben om het te renoveren, lagere maandlasten, wie weet. Hierdoor neemt de vraag voor de 2-O-1-kapper toch af.
Die woningen worden dan goedkoper verkocht aan de zittende huurders. Als die niet willen, blijven ze gewoon huren en wordt de woning pas, voor de normale prijs, op de markt gebracht als de huurder vertrokken is.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:51 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat dit speelt, want cooperaties kunnen heel makkelijk geld uit de markt trekken. Daarnaast heb je niet zoveel aan huurwoningen, want je krijgt er een huurder bij. En de overheid zal er sowieso voor zorgen dat een andere corporatie de gehele voorraad over gaat nemen.
Ik woon ook in een appartement en 2 personen en evt een klein kind zou ook nog kunnen maar een onder in de middenklasse gezin waarvoor ze gebouwd zijn 40 jaar terug, ik moet er niet aan denkenquote:Op woensdag 3 december 2008 12:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jep, maar dat is waarschijnlijk te klein voor de gemiddelde single, laat staan voor een gezinnetje met kind.
Vroeger huisvestten ze een hele familie in zo'n hok.
Ik ken inderdaad veertigers die als kind in een zelfde flatje woonden als ik nu met ouders 3 broers/zussen.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De meeste mensen van het 'vroeger' waar ik het over heb, leven gewoon nog. Of zijn pas onlangs overleden.
Dit is iets wat al jarenlang gebeurt omdat de woningbouwstichtingen ook projectontwikkelen leuk zijn gaan vinden...quote:Op woensdag 3 december 2008 18:18 schreef Gia het volgende:
Die woningen worden dan goedkoper verkocht aan de zittende huurders. Als die niet willen, blijven ze gewoon huren en wordt de woning pas, voor de normale prijs, op de markt gebracht als de huurder vertrokken is.
Mijn ouders hebben hiermee toch binnen 2 jaar 50 000 eurootjes verdiend.
Kopen van de woningbouw en na 2 jaar met dikke winst verkocht.
Ja Emmen en Almelo dan heb je het ook ergens overquote:Op woensdag 3 december 2008 13:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar zijn mijn vriendin en ik al naar aan het kijken, de plannen die we hebben zijn richting almelo of richting emmen. De prijsverschillen zijn dusdanig dat ik liever hier gewoon geen woning meer koop. Scheelt gewoon op een eensgezinswoning 60-80.000 euro.
Afgelopen zomer nog geweest: een complex van 32 flats voor in totaal 225.000 euro.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:13 schreef Halcon het volgende:
Ach ja, je kunt ook in Dresden gaan kijken. Daar koop je voor dat geld het hele complex.
Hallo, de gemiddelde bank heeft op dit moment uberhaupt nauwelijks geld om uit te lenen.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
.... de banken als Dagobert Duck op hun geld zitten...
In de omgeving van Zittau heeft het geen zin om naar woningen te zoeken duurder dan 110.000 euro. Die zijn er namelijk niet. Van 100K tot 110K is het topsegment!quote:Op woensdag 3 december 2008 23:16 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Afgelopen zomer nog geweest: een complex van 32 flats voor in totaal 225.000 euro.
Leipzig is trouwens nog wat minder "duur" dan Dresden.
quote:Op woensdag 3 december 2008 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de omgeving van Zittau heeft het geen zin om naar woningen te zoeken duurder dan 110.000 euro. Die zijn er namelijk niet. Van 100K tot 110K is het topsegment!
Maakt niet uit, feit is dat ze absoluut geen nieuwe hypotheken uit willen geven als het niet nodig is en dat heeft zijn weerslag op de huizenmarkt. Daar hebben huurders die sowieso geen geld hebben voor een hypotheek geen zak mee te maken ondanks wat sommige kneuzen in dit topic beweren. "zomgf!1!1 Die kuthuurders verstoren met hun propaganda heel de huizenmarkt!11!!"quote:Op woensdag 3 december 2008 23:18 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Hallo, de gemiddelde bank heeft op dit moment uberhaupt nauwelijks geld om uit te lenen.
Het is niet kunnen i.p.v. niet willen.
Kopers kunnen minder bieden, verkopers verkopen hun huis dus niet. Klaar, huizenmarkt op slot. Je denkt dat mensen verplicht moeten verkopen soms? Die wachten net als de kopers op een voor hun gunstig moment hoorquote:Op woensdag 3 december 2008 23:43 schreef LXIV het volgende:
Ik vind de klappen op de huizenmarkt tot nu toe nog reuze meevallen, gezien de situatie. En wat er gebeurt, gebeurt zeker niet door wat enige huurders zonder cent te makken er over roepen.
Er is gewoon minder krediet beschikbaar. Banken lenen moeilijker uit. Kopers kunnen minder bieden. Prijzen dalen. Er treedt een dynamiek in die omgekeerd is aan de dynamiek van de afgelopen jaren. (eerst verkopen, dan kopen en koop ik vandaag niet, dan koop ik morgen goedkoper).
Ik denk dat het ook meespeelt dat veel potentiele kopers even afwachten, ze kunnen wel bieden maar kijken even de kat uit de boom. Dat is volgens mij een groter aandeel in de teruglopende vraag dan degenen die wel willen kopen maar geen krediet krijgen.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:43 schreef LXIV het volgende:
Ik vind de klappen op de huizenmarkt tot nu toe nog reuze meevallen, gezien de situatie. En wat er gebeurt, gebeurt zeker niet door wat enige huurders zonder cent te makken er over roepen.
Er is gewoon minder krediet beschikbaar. Banken lenen moeilijker uit. Kopers kunnen minder bieden. Prijzen dalen. Er treedt een dynamiek in die omgekeerd is aan de dynamiek van de afgelopen jaren. (eerst verkopen, dan kopen en koop ik vandaag niet, dan koop ik morgen goedkoper).
ben je er wel eens geweest danquote:Op donderdag 27 november 2008 23:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wie wil er dan ook in Amersfoort wonen
Klopt. Aantal aanvragen is gewoon enorm gedaald. De berichten in de pers van veel strengere eisen blijken wel mee te vallen. Het is vooral zo dat er geen aanbieders meer zijn die te weinig eisen stellen. En dat is natuurlijk alleen maar een goede ontwikkeling. Hoe zuur het ook is als je een BKR codering hebt.quote:Op donderdag 4 december 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:
Dat is volgens mij een groter aandeel in de teruglopende vraag dan degenen die wel willen kopen maar geen krediet krijgen.
Studieschuld is nog altijd niet geregistreerd, dus dat zal het enorme probleem niet zijn, net als de hoogte van de gemiddelde schuld die EUR 12.000 bedraagt...quote:Op donderdag 4 december 2008 09:28 schreef henkway het volgende:
Ook hebben jonge studenten tegenwoordig na het afstuderen geen leencapaciteit over, gezien hun enorme studieschuld, dus blijven ze op kamers wonen
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 4 december 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook meespeelt dat veel potentiele kopers even afwachten, ze kunnen wel bieden maar kijken even de kat uit de boom. Dat is volgens mij een groter aandeel in de teruglopende vraag dan degenen die wel willen kopen maar geen krediet krijgen.
Klopt als je wil kan je echt nog wel een lening krijgen ook als jongere, collega van me heeft net op zijn nog niet vaste contract en een vriendin nog zonder vaste baan (wel beiden WO opgeleid) een heel stevige hypotheek gekregen. Als je een goed verhaal hebt kom je nog een eind.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Aantal aanvragen is gewoon enorm gedaald. De berichten in de pers van veel strengere eisen blijken wel mee te vallen. Het is vooral zo dat er geen aanbieders meer zijn die te weinig eisen stellen. En dat is natuurlijk alleen maar een goede ontwikkeling. Hoe zuur het ook is als je een BKR codering hebt.
Je hoeft niet gelijk te beginnen met terug te betalen, en voor een bank telt het niet als 'schuld'. Toch moet je het aflossen, en dat zijn wel kosten, dus je hebt jezelf er alleen maar mee als je een hypotheek afsluit die aan de hoge kant is, en je dan ook nog 's je studie moet gaan aflossen.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Studieschuld is nog altijd niet geregistreerd, dus dat zal het enorme probleem niet zijn, net als de hoogte van de gemiddelde schuld die EUR 12.000 bedraagt...
Ja alles erom heen (je verhaal, je situatie) word allemaal opgepend en meegenomen in het besluit. Ook met de norm van 4,5 x je jaarsalaris (je opleidingsniveau, je salarisontwikkeling) valt te schuiven.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt als je wil kan je echt nog wel een lening krijgen ook als jongere, collega van me heeft net op zijn nog niet vaste contract en een vriendin nog zonder vaste baan (wel beiden WO opgeleid) een heel stevige hypotheek gekregen. Als je een goed verhaal hebt kom je nog een eind.
Hoe je het ook wend of keert, een BKR-notering is altijd je eigen schuld. Lees je post, betaal je rekeningen. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op donderdag 4 december 2008 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Aantal aanvragen is gewoon enorm gedaald. De berichten in de pers van veel strengere eisen blijken wel mee te vallen. Het is vooral zo dat er geen aanbieders meer zijn die te weinig eisen stellen. En dat is natuurlijk alleen maar een goede ontwikkeling. Hoe zuur het ook is als je een BKR codering hebt.
Als de banken iets verder aan de voorzichtige kant gaan staan kan je dat als net afgestudeerde best hebben, want je zal de eerste jaren iha aardige stappen in je inkomen nemen.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:56 schreef Marmex het volgende:
Toch moet je het aflossen, en dat zijn wel kosten, dus je hebt jezelf er alleen maar mee als je een hypotheek afsluit die aan de hoge kant is, en je dan ook nog 's je studie moet gaan aflossen.
Je hoort mij niet zeggen dat het niet je eigen schuld is, maar dat het zuur is voor iemand met een BKR codering dat die nu geen enkele optie meer heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:00 schreef Marmex het volgende:
Hoe je het ook wend of keert, een BKR-notering is altijd je eigen schuld. Lees je post, betaal je rekeningen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ja je inkomen stijgt natuurlijk met stappen. Maar dan moet je wel eerst een studie hebben gedaan waar werk in te vinden is en een salaris wat zich goed ontwikkelt....quote:Op donderdag 4 december 2008 20:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als de banken iets verder aan de voorzichtige kant gaan staan kan je dat als net afgestudeerde best hebben, want je zal de eerste jaren iha aardige stappen in je inkomen nemen.
EUR 12.000 is natuurlijk ook niet heel veel geld.
Ik ga er voorshands vanuit dat je eerst een baan hebt voordat de bank zo gek is om je een paar ton mee te geven...quote:Op donderdag 4 december 2008 20:17 schreef Marmex het volgende:
Ja je inkomen stijgt natuurlijk met stappen. Maar dan moet je wel eerst een studie hebben gedaan waar werk in te vinden is en een salaris wat zich goed ontwikkelt....
Imho zijn er tegenwoordig heel veel mensen die een studie gaan doen omdat die 'leuk' is, en absoluut niet kijken wat ze er later concreet mee kunnen / mee kunnen verdienen.
Ja dat is een goeie.... Maar lenen voor een huis, dan heb je 't nodig omdat je graag wil verhuizen. En hoezeer heb je dat 'nodig'? Maar dat is de categorie lenen.nl voor vakanties en dakkappelen etc :pquote:Op donderdag 4 december 2008 20:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ga er voorshands vanuit dat je eerst een baan hebt voordat de bank zo gek is om je een paar ton mee te geven...
Je weet het: je kan pas lenen als je kan aantonen dat je het niet nodig hebt.
Er is een groot verschil tussen iets nodig en iets graag hebben, dat zal wennen worden voor mensen de komende tijd. Ik wil ook van alles.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:52 schreef Marmex het volgende:
.... Maar lenen voor een huis, dan heb je 't nodig omdat je graag wil verhuizen ...
Eigenlijk is dat helemaal niet leuk, alles kopen wat je wil... Mijn vrouw en ik kunnen eigenlijk nooit een fatsoenlijk kado voor elkaar vinden, of het moet meteen in een prijsklasse zitten waar we als het voor onszelf is niet meteen tot koop overgaan.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:57 schreef elcastel het volgende:
Er is een groot verschil tussen iets nodig en iets graag hebben, dat zal wennen worden voor mensen de komende tijd. Ik wil ook van alles.
Maar iets origineels heeft weinig met prijs te maken, veel heel originele dingen kunnen heel duur zijn maar dat hoeft niet hoor... ;-)quote:Op donderdag 4 december 2008 21:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat helemaal niet leuk, alles kopen wat je wil... Mijn vrouw en ik kunnen eigenlijk nooit een fatsoenlijk kado voor elkaar vinden, of het moet meteen in een prijsklasse zitten waar we als het voor onszelf is niet meteen tot koop overgaan.
Ieder voordeel heb z'n nadeel.
Helemaal mee eens. Mensen lenen zich helemaal suf om van alles te kopen dat ze niet kunnen betalen.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:57 schreef elcastel het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen iets nodig en iets graag hebben, dat zal wennen worden voor mensen de komende tijd. Ik wil ook van alles.
Helemaal waar. Maar toch is het dit jaar gewoon een tas van Jimmy Choo geworden die ze had laten liggen in de winkel en waar ze een week later spijt van had.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:52 schreef Marmex het volgende:
Maar iets origineels heeft weinig met prijs te maken, veel heel originele dingen kunnen heel duur zijn maar dat hoeft niet hoor... ;-)
quote:Op donderdag 4 december 2008 22:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Maar toch is het dit jaar gewoon een tas van Jimmy Choo geworden die ze had laten liggen in de winkel en waar ze een week later spijt van had.
De grap ontgaat mij...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |