Door massaal en hard te roepen dat er een huizencrisis aankomt. Psychologie dus, en het werkt.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Euh... Hoe kunnen mensen die sowieso geen huis kunnen betalen in hemelsnaam voor paniek op de woningmarkt zorgen?
Nou ja, het werkt....Ik kan nu niet zeggen dat mijn WOZ belasting omlaag is gegaanquote:Op woensdag 3 december 2008 13:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Door massaal en hard te roepen dat er een huizencrisis aankomt. Psychologie dus, en het werkt.
Oké, mits onvoldoende tegengas kan het werken.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou ja, het werkt....Ik kan nu niet zeggen dat mijn WOZ belasting omlaag is gegaan
Lul toch niet zo gast, die mensen zijn überhaupt niet bezig met huizenprijzenquote:Op woensdag 3 december 2008 13:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Door massaal en hard te roepen dat er een huizencrisis aankomt. Psychologie dus, en het werkt.
Maar niet significant en dat is natuurlijk wat bedoeld wordt. Als ik mijn woning verkoop voor 1 euro telt dat ook in de statistieken mee, maar het verschil ga jij niet zien in het eindcijfer.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:08 schreef LXIV het volgende:
Ieder individueel huis is van invloed op de gehele markt.
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat dit speelt, want cooperaties kunnen heel makkelijk geld uit de markt trekken. Daarnaast heb je niet zoveel aan huurwoningen, want je krijgt er een huurder bij. En de overheid zal er sowieso voor zorgen dat een andere corporatie de gehele voorraad over gaat nemen.quote:Stel dat de een of andere cooporatie geld nodig heeft (speelt op dit moment) en haar huurwoningen op de markt gaat gooien voor weinig.
Nee dus.quote:Dan heeft dat tóch ook invloed op veel duurdere huizen elders.
Waarom zou de huurprijs naar beneden gaan in jouw voorbeeld. De kopers van die woningen zijn niet gek. Althans, dat lijkt op zijn minst niet logisch om te veronderstellen.quote:Want deze moeten direct of indirect hiermee gaan concurreren. Want als het prijsverschil tussen een huurhuisje en een twee-onder-eenkapper té groot wordt, kiezen meer mensen toch voor dat huurhuis. Om bijvoorbeeld geld over te hebben om het te renoveren, lagere maandlasten, wie weet. Hierdoor neemt de vraag voor de 2-O-1-kapper toch af.
Die woningen worden dan goedkoper verkocht aan de zittende huurders. Als die niet willen, blijven ze gewoon huren en wordt de woning pas, voor de normale prijs, op de markt gebracht als de huurder vertrokken is.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:51 schreef DS4 het volgende:
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat dit speelt, want cooperaties kunnen heel makkelijk geld uit de markt trekken. Daarnaast heb je niet zoveel aan huurwoningen, want je krijgt er een huurder bij. En de overheid zal er sowieso voor zorgen dat een andere corporatie de gehele voorraad over gaat nemen.
Ik woon ook in een appartement en 2 personen en evt een klein kind zou ook nog kunnen maar een onder in de middenklasse gezin waarvoor ze gebouwd zijn 40 jaar terug, ik moet er niet aan denkenquote:Op woensdag 3 december 2008 12:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jep, maar dat is waarschijnlijk te klein voor de gemiddelde single, laat staan voor een gezinnetje met kind.
Vroeger huisvestten ze een hele familie in zo'n hok.
Ik ken inderdaad veertigers die als kind in een zelfde flatje woonden als ik nu met ouders 3 broers/zussen.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De meeste mensen van het 'vroeger' waar ik het over heb, leven gewoon nog. Of zijn pas onlangs overleden.
Dit is iets wat al jarenlang gebeurt omdat de woningbouwstichtingen ook projectontwikkelen leuk zijn gaan vinden...quote:Op woensdag 3 december 2008 18:18 schreef Gia het volgende:
Die woningen worden dan goedkoper verkocht aan de zittende huurders. Als die niet willen, blijven ze gewoon huren en wordt de woning pas, voor de normale prijs, op de markt gebracht als de huurder vertrokken is.
Mijn ouders hebben hiermee toch binnen 2 jaar 50 000 eurootjes verdiend.
Kopen van de woningbouw en na 2 jaar met dikke winst verkocht.
Ja Emmen en Almelo dan heb je het ook ergens overquote:Op woensdag 3 december 2008 13:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar zijn mijn vriendin en ik al naar aan het kijken, de plannen die we hebben zijn richting almelo of richting emmen. De prijsverschillen zijn dusdanig dat ik liever hier gewoon geen woning meer koop. Scheelt gewoon op een eensgezinswoning 60-80.000 euro.
Afgelopen zomer nog geweest: een complex van 32 flats voor in totaal 225.000 euro.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:13 schreef Halcon het volgende:
Ach ja, je kunt ook in Dresden gaan kijken. Daar koop je voor dat geld het hele complex.
Hallo, de gemiddelde bank heeft op dit moment uberhaupt nauwelijks geld om uit te lenen.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
.... de banken als Dagobert Duck op hun geld zitten...
In de omgeving van Zittau heeft het geen zin om naar woningen te zoeken duurder dan 110.000 euro. Die zijn er namelijk niet. Van 100K tot 110K is het topsegment!quote:Op woensdag 3 december 2008 23:16 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Afgelopen zomer nog geweest: een complex van 32 flats voor in totaal 225.000 euro.
Leipzig is trouwens nog wat minder "duur" dan Dresden.
quote:Op woensdag 3 december 2008 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de omgeving van Zittau heeft het geen zin om naar woningen te zoeken duurder dan 110.000 euro. Die zijn er namelijk niet. Van 100K tot 110K is het topsegment!
Maakt niet uit, feit is dat ze absoluut geen nieuwe hypotheken uit willen geven als het niet nodig is en dat heeft zijn weerslag op de huizenmarkt. Daar hebben huurders die sowieso geen geld hebben voor een hypotheek geen zak mee te maken ondanks wat sommige kneuzen in dit topic beweren. "zomgf!1!1 Die kuthuurders verstoren met hun propaganda heel de huizenmarkt!11!!"quote:Op woensdag 3 december 2008 23:18 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Hallo, de gemiddelde bank heeft op dit moment uberhaupt nauwelijks geld om uit te lenen.
Het is niet kunnen i.p.v. niet willen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |