Klopt. Aantal aanvragen is gewoon enorm gedaald. De berichten in de pers van veel strengere eisen blijken wel mee te vallen. Het is vooral zo dat er geen aanbieders meer zijn die te weinig eisen stellen. En dat is natuurlijk alleen maar een goede ontwikkeling. Hoe zuur het ook is als je een BKR codering hebt.quote:Op donderdag 4 december 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:
Dat is volgens mij een groter aandeel in de teruglopende vraag dan degenen die wel willen kopen maar geen krediet krijgen.
Studieschuld is nog altijd niet geregistreerd, dus dat zal het enorme probleem niet zijn, net als de hoogte van de gemiddelde schuld die EUR 12.000 bedraagt...quote:Op donderdag 4 december 2008 09:28 schreef henkway het volgende:
Ook hebben jonge studenten tegenwoordig na het afstuderen geen leencapaciteit over, gezien hun enorme studieschuld, dus blijven ze op kamers wonen
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 4 december 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook meespeelt dat veel potentiele kopers even afwachten, ze kunnen wel bieden maar kijken even de kat uit de boom. Dat is volgens mij een groter aandeel in de teruglopende vraag dan degenen die wel willen kopen maar geen krediet krijgen.
Klopt als je wil kan je echt nog wel een lening krijgen ook als jongere, collega van me heeft net op zijn nog niet vaste contract en een vriendin nog zonder vaste baan (wel beiden WO opgeleid) een heel stevige hypotheek gekregen. Als je een goed verhaal hebt kom je nog een eind.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Aantal aanvragen is gewoon enorm gedaald. De berichten in de pers van veel strengere eisen blijken wel mee te vallen. Het is vooral zo dat er geen aanbieders meer zijn die te weinig eisen stellen. En dat is natuurlijk alleen maar een goede ontwikkeling. Hoe zuur het ook is als je een BKR codering hebt.
Je hoeft niet gelijk te beginnen met terug te betalen, en voor een bank telt het niet als 'schuld'. Toch moet je het aflossen, en dat zijn wel kosten, dus je hebt jezelf er alleen maar mee als je een hypotheek afsluit die aan de hoge kant is, en je dan ook nog 's je studie moet gaan aflossen.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Studieschuld is nog altijd niet geregistreerd, dus dat zal het enorme probleem niet zijn, net als de hoogte van de gemiddelde schuld die EUR 12.000 bedraagt...
Ja alles erom heen (je verhaal, je situatie) word allemaal opgepend en meegenomen in het besluit. Ook met de norm van 4,5 x je jaarsalaris (je opleidingsniveau, je salarisontwikkeling) valt te schuiven.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt als je wil kan je echt nog wel een lening krijgen ook als jongere, collega van me heeft net op zijn nog niet vaste contract en een vriendin nog zonder vaste baan (wel beiden WO opgeleid) een heel stevige hypotheek gekregen. Als je een goed verhaal hebt kom je nog een eind.
Hoe je het ook wend of keert, een BKR-notering is altijd je eigen schuld. Lees je post, betaal je rekeningen. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op donderdag 4 december 2008 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Aantal aanvragen is gewoon enorm gedaald. De berichten in de pers van veel strengere eisen blijken wel mee te vallen. Het is vooral zo dat er geen aanbieders meer zijn die te weinig eisen stellen. En dat is natuurlijk alleen maar een goede ontwikkeling. Hoe zuur het ook is als je een BKR codering hebt.
Als de banken iets verder aan de voorzichtige kant gaan staan kan je dat als net afgestudeerde best hebben, want je zal de eerste jaren iha aardige stappen in je inkomen nemen.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:56 schreef Marmex het volgende:
Toch moet je het aflossen, en dat zijn wel kosten, dus je hebt jezelf er alleen maar mee als je een hypotheek afsluit die aan de hoge kant is, en je dan ook nog 's je studie moet gaan aflossen.
Je hoort mij niet zeggen dat het niet je eigen schuld is, maar dat het zuur is voor iemand met een BKR codering dat die nu geen enkele optie meer heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:00 schreef Marmex het volgende:
Hoe je het ook wend of keert, een BKR-notering is altijd je eigen schuld. Lees je post, betaal je rekeningen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ja je inkomen stijgt natuurlijk met stappen. Maar dan moet je wel eerst een studie hebben gedaan waar werk in te vinden is en een salaris wat zich goed ontwikkelt....quote:Op donderdag 4 december 2008 20:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als de banken iets verder aan de voorzichtige kant gaan staan kan je dat als net afgestudeerde best hebben, want je zal de eerste jaren iha aardige stappen in je inkomen nemen.
EUR 12.000 is natuurlijk ook niet heel veel geld.
Ik ga er voorshands vanuit dat je eerst een baan hebt voordat de bank zo gek is om je een paar ton mee te geven...quote:Op donderdag 4 december 2008 20:17 schreef Marmex het volgende:
Ja je inkomen stijgt natuurlijk met stappen. Maar dan moet je wel eerst een studie hebben gedaan waar werk in te vinden is en een salaris wat zich goed ontwikkelt....
Imho zijn er tegenwoordig heel veel mensen die een studie gaan doen omdat die 'leuk' is, en absoluut niet kijken wat ze er later concreet mee kunnen / mee kunnen verdienen.
Ja dat is een goeie.... Maar lenen voor een huis, dan heb je 't nodig omdat je graag wil verhuizen. En hoezeer heb je dat 'nodig'? Maar dat is de categorie lenen.nl voor vakanties en dakkappelen etc :pquote:Op donderdag 4 december 2008 20:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ga er voorshands vanuit dat je eerst een baan hebt voordat de bank zo gek is om je een paar ton mee te geven...
Je weet het: je kan pas lenen als je kan aantonen dat je het niet nodig hebt.
Er is een groot verschil tussen iets nodig en iets graag hebben, dat zal wennen worden voor mensen de komende tijd. Ik wil ook van alles.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:52 schreef Marmex het volgende:
.... Maar lenen voor een huis, dan heb je 't nodig omdat je graag wil verhuizen ...
Eigenlijk is dat helemaal niet leuk, alles kopen wat je wil... Mijn vrouw en ik kunnen eigenlijk nooit een fatsoenlijk kado voor elkaar vinden, of het moet meteen in een prijsklasse zitten waar we als het voor onszelf is niet meteen tot koop overgaan.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:57 schreef elcastel het volgende:
Er is een groot verschil tussen iets nodig en iets graag hebben, dat zal wennen worden voor mensen de komende tijd. Ik wil ook van alles.
Maar iets origineels heeft weinig met prijs te maken, veel heel originele dingen kunnen heel duur zijn maar dat hoeft niet hoor... ;-)quote:Op donderdag 4 december 2008 21:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat helemaal niet leuk, alles kopen wat je wil... Mijn vrouw en ik kunnen eigenlijk nooit een fatsoenlijk kado voor elkaar vinden, of het moet meteen in een prijsklasse zitten waar we als het voor onszelf is niet meteen tot koop overgaan.
Ieder voordeel heb z'n nadeel.
Helemaal mee eens. Mensen lenen zich helemaal suf om van alles te kopen dat ze niet kunnen betalen.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:57 schreef elcastel het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen iets nodig en iets graag hebben, dat zal wennen worden voor mensen de komende tijd. Ik wil ook van alles.
Helemaal waar. Maar toch is het dit jaar gewoon een tas van Jimmy Choo geworden die ze had laten liggen in de winkel en waar ze een week later spijt van had.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:52 schreef Marmex het volgende:
Maar iets origineels heeft weinig met prijs te maken, veel heel originele dingen kunnen heel duur zijn maar dat hoeft niet hoor... ;-)
quote:Op donderdag 4 december 2008 22:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Maar toch is het dit jaar gewoon een tas van Jimmy Choo geworden die ze had laten liggen in de winkel en waar ze een week later spijt van had.
De grap ontgaat mij...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |