Apple Developer worden. En een cursusje volgen.quote:Op maandag 24 november 2008 16:22 schreef BillyOcean het volgende:
Mijn baas is zo goed geweest om zo'n fijne 3g 16Gb iPhone voor me te kopen..
Nou zit ik te klooien met allemaal leuke apps/widgets... Weet iemand hoe ik die zelf kan maken? Is daar een programma voor?
Dat is voor nerds en sukkels.quote:Op maandag 24 november 2008 16:22 schreef BillyOcean het volgende:
Mijn baas is zo goed geweest om zo'n fijne 3g 16Gb iPhone voor me te kopen..
Nou zit ik te klooien met allemaal leuke apps/widgets... Weet iemand hoe ik die zelf kan maken? Is daar een programma voor?
Wellicht, wellicht...quote:Op maandag 24 november 2008 16:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
tenzij iemand hier interesse heeft.
quote:Op maandag 24 november 2008 20:00 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Dat is voor nerds en sukkels.
Hap.quote:
Ja pop... of verbind je met een exchange server?quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Push Mail werkt toch al sinds 2.1 firmware? Tenminste ik zie af en toe gewoon een 1 of 2 bij m'n envelopje linksonderin staan...
1x Pop en 2x IMAP (is dat hetzelfde als Exchange trouwens?)quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja pop... of verbind je met een exchange server?
Nee feitelijk is dat pull.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
1x Pop en 2x IMAP (is dat hetzelfde als Exchange trouwens?)
Ja ben ik mee eens, vandaar Gmail, dat werkt ook met IMAP, volgens mij kun je daar ook nog je agenda afspraken van Google Calender in kwijt. Nu nog een iCal synchronisatie.. (en nee geen Mobile Me)quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:29 schreef Jarno het volgende:
IMAP ivm POP is echt heaven. Overal dezelfde mail, of je nou op je PC zit, op je laptop of achter welke willekeurige PC waar dan ook.
Heb nog drie accounts vrij op mijn family-accountquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja ben ik mee eens, vandaar Gmail, dat werkt ook met IMAP, volgens mij kun je daar ook nog je agenda afspraken van Google Calender in kwijt. Nu nog een iCal synchronisatie.. (en nee geen Mobile Me)
mail wat door exchange wordt binnen gehaald wordt op server niveau afgeleverd aan de exchange server die dat verdeeld. Je kan dus niet naam@adres.nl ophalen vanaf de server. Meestal in Batch SMTP afgeleverd.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ah zo, maar ik zie eigenlijk nog niet echt het voordeel van Exchange t.o.v IMAPWat is er tegen om meteen de mail van de server af te halen? Of werken jullie ook met enkel interne mail-adressen?
ziet er uit dat je het eerst ff moet uitpakken met een programma dat rar bestanden aankan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:00 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een video gedownload, maar ik kan 'em nergens mee openen. Het is een mapje vol met de volgende bestandsnamen :
p-htlf.r00
p-htlf.r01
p-htlf.r02
etc.
Waar kan ik dat mee afspelen?
Een koekje voor de gene die weet om welke film het gaat.
Split & Concat gebruiken om de bestanden samen te voegen. Daarna gewoon uitpakken.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:00 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een video gedownload, maar ik kan 'em nergens mee openen. Het is een mapje vol met de volgende bestandsnamen :
p-htlf.r00
p-htlf.r01
p-htlf.r02
etc.
Waar kan ik dat mee afspelen?
How to lose friends and alienate people?quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:00 schreef super-muffin het volgende:
The Unarchiver pakt een hele boel ingepakte bestanden. Die raad ik je ook van harte aan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:41 schreef super-muffin het volgende:
Bedankt allemaal! Met Split & Concat is het gelukt, de film is inderdaad How To Lose Friends.
Hier is het koekje, wel eerlijk verdelen
[ afbeelding ]
Stuffit Expander werkt hier ook altijd primaquote:Op dinsdag 25 november 2008 23:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
The Unarchiver pakt een hele boel ingepakte bestanden. Die raad ik je ook van harte aan.![]()
En is beeldkwaliteit van Megan Fox de film okay?
Al een PRAM en SMC reset uitgevoerd? De batterijen al in een andere computer kunnen testen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:28 schreef CabinFever het volgende:
Misschien dat iemand me hier nog advies kan geven voordat ik morgen naar de Apple Dealer ga , ik heb het bekende probleem met de X over het batterij symbool , ik heb alle stappen van de site al geprobeerd. Ook heb ik een nieuwe accu aangeschaft maar deze is blijkbaar leeg. Echter als ik deze plaats laad hij nog steeds niet op. Iemand hier ervaringen mee ?
Het ziet er naar uit dat het de R5 release is, dat ziet er vast goed uit. Je moet er alleen wat monotoongeluid op de koop toe nemen...quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
The Unarchiver pakt een hele boel ingepakte bestanden. Die raad ik je ook van harte aan.![]()
Is The Unarchiver sneller? Overigens kon het ook metquote:Op dinsdag 25 november 2008 23:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik ken het. Gelukkig heb ik nog een 'bay' vrij ..quote:Op woensdag 26 november 2008 11:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, mijn tweede 1TB externe HD is vol: leve Usenet, HD movies en AppleTV.
Even Sinterklaas mailen voor een 2TB dan maar.
De beveiliging van HD video beelden via Displayport en HDMI.quote:
Atheros versus Broadcom, en dan ook nog eens de alu behuizing.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is hdcp? Wifikaart zal waarschijnlijk 1x2 zijn ipv 2x2. Testresultaten hier laten met 1x2 vaak een beter signaal zien dan een 2x2 ivm optimalisatie van de antenne positie.
Ergo, geen problemen met wifi.
Maar hee... als jij blij bent met een gma950...
Je kunt eens bij ifixit.com kijken.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:31 schreef jpjedi het volgende:
Wie weet toevallig waar ik online een fan voor de laatste witte Macbook kan bestellen?
Zal vast wel ergens een webshop zijn die onderdelen verkoopt.
Gewoon je MacBook niet dicht smijten, maar gewoon normaal dicht doen.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:05 schreef Swindler het volgende:
Het is weer zover , de magneetstrip van me beeldscherm heeft me case weer laten afbreken.
Kan ik dan wel weer onder garantie kunnen laten repareren maar toch.
Weet iemand of dit probleem bij de nieuwe macbooks opgelost is?
Misschien toch een idee om me oude dan maar in te ruilen bij Icentre of krijg je daar belachelijk lage prijzen?
thanks.. heb daar inderdaad het onderdeel gevonden en met die gegevens een 30 USD goedkopere besteld bij pbparts.comquote:Op woensdag 26 november 2008 15:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kunt eens bij ifixit.com kijken.
Gewoon een paar uurtjes mee spelen, komt allemaal goed en beginnen met Tap Tap Revenge uit de App Store downloaden..quote:Op woensdag 26 november 2008 15:56 schreef -Rebelle het volgende:
heb net mn ipod touch binnenmaar ik snap er nog niet echt veel van..
Wat snap je er niet aan? Er is genoeg info op de Apple site te vinden.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:56 schreef -Rebelle het volgende:
Maar dat hoeft toch ook helemaal niet,quote:Op woensdag 26 november 2008 15:56 schreef -Rebelle het volgende:
quote:Op woensdag 26 november 2008 17:25 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Maar dat hoeft toch ook helemaal niet,
gekkie
Zonder een extra wifi-kaart??quote:Op woensdag 26 november 2008 19:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Je kan WEP hacken met een macbook![]()
en hoe doen we dat dan?quote:Op woensdag 26 november 2008 19:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Je kan WEP hacken met een macbook![]()
sorry buurtjes voor het downloaden van acs4mcddosx...
De nieuwe is aluminum. die brokkelt niet af. En hij sluit niet met een magneet.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:05 schreef Swindler het volgende:
Het is weer zover , de magneetstrip van me beeldscherm heeft me case weer laten afbreken.
Kan ik dan wel weer onder garantie kunnen laten repareren maar toch.
Weet iemand of dit probleem bij de nieuwe macbooks opgelost is?
Misschien toch een idee om me oude dan maar in te ruilen bij Icentre of krijg je daar belachelijk lage prijzen?
wat is datquote:Op woensdag 26 november 2008 16:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gewoon een paar uurtjes mee spelen, komt allemaal goed en beginnen met Tap Tap Revenge uit de App Store downloaden..
ja misschien wel slim om dit even door te lezenquote:Op woensdag 26 november 2008 17:08 schreef Junkie het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan? Er is genoeg info op de Apple site te vinden.
Eh ja. Broadcom is zeker niet beter ofzo hoor. Atheros wordt bv in elke DLINK router gebruikt.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Atheros versus Broadcom, en dan ook nog eens de alu behuizing.
Nogmaals, mijn wifi bereik is niet gewijzigd.quote:En ik ben blij met mijn 32-bits en GMA950 hoor. Moet er niet aan denken dat ik niet zo'n heerlijk wifi bereik meer heb
Elke videocamera wordt uitgeleverd met een USB interface. Firewire is dood. Misschien moet je eens producten kopen die up to date zijn.quote:, mijn videocamera niet aan kan sluiten
Koop een desktop, ben je van al je issues af.quote:en ik hem niet meer makkelijk aan allerlei beeldschermen en monitoren kan hangen (plus mijn films overal op kan kijken).
Gezien het feit dat zowel mijn oude als nieuwe macbook gigabit hebben had het me prettiger geleken als ze de migratie over ethernet iets beter uitgewerkt hadden. De snelheid is geen issue.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:41 schreef Geqxon het volgende:
Een vierde van alle huidige videocamera's heeft Mini-DV, waar FireWire nummer 1 is. Op het moment zijn er volgens kieskeurig.nl 102 camera's met FW en 156 zonder FW beschikbaar.
Het hele punt van de 13" Macbook is dat het een ideaal notebookje is om je films mee te importeren, te bewerken, op DVD te branden, naar je webspace te uploaden, fototje erbij, muziekje erbij.... en zonder firewire vind ik dat jammer.
Goed, waar het om ging is dat ik nu heel zuinig met mijn Macbook ga doen omdat IK nooit van mijn leven een 13" Alu Macbook wil.
En zeg eens eerlijk, was de Mac naar Mac transfer over WiFi / Ethernet niet enorm kut? Had je het niet prettiger gevonden een rechtstreekse 400 megabit DMA link te hebben?
Nee, je moet zo'n apple aansluiting daarvoor hebben.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:38 schreef Piles het volgende:
Ik ben bezig met het bestellen van de iPod Classic, ik ben eindelijk om
Maar nu wil ik 'm ook kunnen opladen in het stopcontact, maar is elke oplader daar geschikt voor? Heb namelijk nog een usb-lader van mn Creative Zen Micro liggen![]()
Hmm, jammerquote:Op woensdag 26 november 2008 21:56 schreef eer-ik het volgende:
Nee, je moet zo'n apple aansluiting daarvoor hebben.
Oh, dat ding zal wellicht ook werken.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, jammer
Maar zo'n ding: http://www.chear.nl/Chear_Muziek/Muziek_Accessoires/7090011/ is goed genoeg dan toch?
En nee, haal 'm niet bij Apple zelf, dat scheelt me teveel
Wist niet dat iPod geen standaard mini-usb-aansluiting hadquote:Op woensdag 26 november 2008 22:10 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Oh, dat ding zal wellicht ook werken.
Je moet iig gewoon een USB input hebben volgens mij.
Heb je de rechstreekse link geprobeerd van de Apple Developer website?quote:Op donderdag 27 november 2008 00:00 schreef portier het volgende:
[ afbeelding ]
Al 3x geprobeerd, steeds dezelfde foutmelding. Iemand tips? Ik kan ook geen torrent voor 2.2 SDK vinden.
Maar dan ben je wel L33T! Hacking Basics - Backtrackquote:Op donderdag 27 november 2008 01:20 schreef Geqxon het volgende:
Dat BackTrack is iets te nerdy voor mij.
Ik ben meer van Jailbreak achtige applicaties. Gewoon een knopje en even wachten..quote:Op donderdag 27 november 2008 02:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
Maar dan ben je wel L33T! Hacking Basics - Backtrack![]()
![]()
Speedtouches hacken is dan misschien meer jouw ding.![]()
speedtouchkey
Default key algorithm in Thomson and BT Home Hub routers
[ afbeelding ]
Ben ik toch blij dat Apple wat meer doet aan beveiliging.
Dat bedoelde ik.quote:Op donderdag 27 november 2008 08:53 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben meer van Jailbreak achtige applicaties. Gewoon een knopje en even wachten..
Zelfde probleem, ongeveer halverwege krijg ik die foutmelding...quote:Op donderdag 27 november 2008 00:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heb je de rechstreekse link geprobeerd van de Apple Developer website?
http://developer.apple.co(...)2.2_9m2621_final.dmg
Overigens wel eerst ingelogd op de website
Ik geef ze geen ongelijk. Mensen zijn al blij zat dat de connectie uberhaupt beveiligd is, dat is al mooi genoeg. Het is voor de consument vrij ingewikkeld het WPA password te wijzigen.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:35 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik.![]()
Die speedtouches zijn te hacken door hun standaard SSID in te voeren. En daar komt het standaard wachtwoord dan uit, en dat is waar 90% van de mensen hem op laat staan.
Ik heb em gisteren gewoon met 800 kb/s binnen kunnen halen, Image bestand van 1,6GB groot. Probeer het anders eens met een netwerkkabel ofzo.. misschien dat het weer afvallige Airport drivers zijn, van pas...quote:Op donderdag 27 november 2008 10:38 schreef portier het volgende:
[..]
Zelfde probleem, ongeveer halverwege krijg ik die foutmelding...
Waarom wil je em weer kwijt danquote:Op donderdag 27 november 2008 11:07 schreef Jarno het volgende:
Hier nog iemand interesse in een Aiport Express?
Simpele-oplossingen-eerst modus:quote:Op donderdag 27 november 2008 10:38 schreef portier het volgende:
[..]
Zelfde probleem, ongeveer halverwege krijg ik die foutmelding...
Ik heb er net een gekocht!quote:Op donderdag 27 november 2008 11:07 schreef Jarno het volgende:
Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn...quote:Op donderdag 27 november 2008 12:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Simpele-oplossingen-eerst modus:
Is er nog wel ruimte genoeg op je schijf..
quote:Finally, µTorrent comes to the Mac
Now the lightweight power and performance of µTorrent available for your Mac.
Get it at: http://mac.utorrent.com/beta/
This is beta software, and may contain serious bugs. We think it's stable enough to share and hope your feedback will help us improve it.
Geprobeerd en misluktquote:Op donderdag 27 november 2008 12:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb em gisteren gewoon met 800 kb/s binnen kunnen halen, Image bestand van 1,6GB groot. Probeer het anders eens met een netwerkkabel ofzo.. misschien dat het weer afvallige Airport drivers zijn, van pas...
Daar had ik uiteraard al naar gekeken, heb nog 18GB vrij, dus dat moet gewoon passen.quote:Op donderdag 27 november 2008 12:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Simpele-oplossingen-eerst modus:
Is er nog wel ruimte genoeg op je schijf, ik meen dat die sdk dingen tegen de 2 gb aan kunnen zitten..
Niks van gemerkt, die van mij doet het al 3.5 jaar perfect.quote:Op donderdag 27 november 2008 12:54 schreef JoMo0 het volgende:
Zo'n express gaat toch altijd precies na een jaar stuk ..
Office 2007 is net zo ruk als 2008 voor Mac. 2003 moet je installeren.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Damn hey, ik probeerde net Office 2007 op XP onder VmWare te installeren op m'n Mac, omdat ik eigenlijk een beetje frusti werd van dat 2008 met Spaces, vervolgens begin je de installatie, vraagt ie al om 875 MB aan ruimte Enkel voor f*Cking Word 2007, dus ik nog voor de zekerheid kijken of ik niet overbodige custom opties aan heb laten staan, maar nee dus..vervolgens maar met wat tegenzin geïnstalleerd, gaat ie mekkeren dat er een SP1 uit is en nog even een paar 100 MB download en installeert...
Vervolgens moet ik ook spontaan gaan huilen als ik de nieuwe interface zie die ze gebruiken, ik kan gewoon geen ruk meer terug vinden..
Waar zijn ze mee bezig, het is een lelijk opgepimpte tekstverwerker, geen Call of Duty 4...
Dat is weer extra ruimte die ik liever spendeer aan liedjes, dan aan zo'n product..
Overigens nog wel goed nieuws..
[..]
Is het de G of de N versie?quote:Op donderdag 27 november 2008 11:07 schreef Jarno het volgende:
Die interface is echt vreselijk, inderdaad!quote:Op donderdag 27 november 2008 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vervolgens moet ik ook spontaan gaan huilen als ik de nieuwe interface zie die ze gebruiken, ik kan gewoon geen ruk meer terug vinden..
Caches en die part files al weggegooid?quote:Op donderdag 27 november 2008 16:06 schreef portier het volgende:
Misschien dat de Safari foutmelding wat duidelijkheid verschaft?
[ afbeelding ]
ja hoor. wat moet ie nog opleveren, hoe oud issie? nog garantie? waar op te halen of via postquote:Op donderdag 27 november 2008 11:07 schreef Jarno het volgende:
Ik heb wel OWA, maar als ik die url ingeef doettie niks. Ja.... via safariquote:Op donderdag 27 november 2008 21:41 schreef Zeiksnor het volgende:
Ik heb een 2.2 gesynchroniseerd met exchange via outlookweb en dat gaat perfect.
Wel instellen op fetch i.v.m. leegloop batterij.
Ik heb als server de weblink ingevuld zonder https:// en dan de normale login.
Als je geen outlookweb ter beschikking hebt...........nevermind this posting
Maar zet je voor die url https:// want dat moet schijnbaar niet op de iphone.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb wel OWA, maar als ik die url ingeef doettie niks. Ja.... via safariDaarnaast weet ik zeker dat desbetreffend persoon mail, afspraken en contactpersonen wil syncen.
Maar god wat een gezeik zeg. Voor blackberry installeer je enterprise server, handshaked een keer en plop... pushmail.
Ik kan nu wel via wifi keurig met de exchange server connecten.Dan laat hij ook keurig binnen mail de berichten zien en de contactpersoon. Maar zodra de verbinding weg is, is ook de mail weg. Hij synct dus niet, laat alleen de berichten zien als er verbinding is.
Over 3G moet die VPN tunnel dus blijkbaar continue open blijven om je mail te zien. Maar dan heb je er bv in het vliegtuig al geen ruk aan.
nee, zowel ssl als normaal werkt niet. Dus http ook nietquote:Op donderdag 27 november 2008 21:56 schreef Zeiksnor het volgende:
[..]
Maar zet je voor die url https:// want dat moet schijnbaar niet op de iphone.
Toen ik alleen de link intikte werkte het wel.
Bereik niet, dekking wel.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:33 schreef Geqxon het volgende:
Swets,
Denk je dat een 802.11n router in een netwerk met enkel 802.11g apparaten winst in bereik op gaat leveren?
Je kunt wel Interface Builder gebruiken, alleen doet het weinig zonder code.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:51 schreef portier het volgende:
Mên, ik dacht niet dat een iPhone app maken makkelijk zou zijn, maar een simpele Hello world app gebruikt al 1,5 A4 aan (ondefinieerbare) code. Ik had wel een iets meer WYSIWYG achtige vorm verwacht zoals HTML+PHP.
Die IB is wel hip, slim van Apple om het zo toegankelijk te maken dat alle apps dezelfde herkenbare interface krijgen. Maar jammer dat het zo lastig is om de interface in te vullen. Ik wilde een GTD app maken, omdat er wel een hoop zijn, maar die allemaal wat missen. Maar de drempel is toch te hoog om die 'even' te makenquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:29 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Je kunt wel Interface Builder gebruiken, alleen doet het weinig zonder code.
Anders moet je 'even' C leren en daarna kun je aan de slag met Cocoa Programming for Mac OS X
Het is net zo duur als in de Edu store. Dus stelt niks voor. Daarnaast 11 euro korting op een iPod .. nou daar doe ik het voor!quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:20 schreef Maravilla het volgende:
Wel aardige kortingen in de Apple Store. 101 euri op de MacBook is wel de beste aanbieding.
Wat mis je precies in de bestaande apps?quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:41 schreef portier het volgende:
[..]
Die IB is wel hip, slim van Apple om het zo toegankelijk te maken dat alle apps dezelfde herkenbare interface krijgen. Maar jammer dat het zo lastig is om de interface in te vullen. Ik wilde een GTD app maken, omdat er wel een hoop zijn, maar die allemaal wat missen.
Ziet er interessant uit kijk er vanavond nog wel even naar denk ik..quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat mis je precies in de bestaande apps?
Ik wil hier trouwens even reclame maken voor EverNote: een soort 'onthoud alles' programmatje (icoontje van een olifant) met synchronisatie, een hoop verschillende clients (oa iPhone), en een redelijk uitgebreid gratis account. Er schijnen ook allerlei leuke opties in te zitten zoals OCR (maak een foto met je iPhone of iSight en zij maken er een tekst-note van) maar die heb ik nog niet getest.
Ik vind het vooral een handig programma om, met name als je vaak achter verschillende computers zit allerlei lijstjes of info bij elkaar te houden, of even snel wat te noteren op de juiste plek in je 'geheugen'. Aanrader dus.
Maar als ik nu een simpel 802.11G linksys routertje heb met een enkele antenne, ga ik er dan mee vooruit als ik een dure 802.11N router van Sitecom met drie antenne's neerzet?quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bereik niet, dekking wel.
Dus als je nu geen verbinding hebt terwijl als je een meter naar links stapt wel verbinding hebt zal 802.11N een beter signaal geven.
http://phonegap.pbwiki.com/ werkt wel, daar kan je het downloaden en een korte tutorial zien.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:12 schreef super-muffin het volgende:
Jammer dat hun website down is.Klinkt wel interessant.
Maar je kunt toch ook gewoon een webapp bouwen?
Overzicht en gemak. Ik gebruik nu 'Things', wat eigenlijk het dichtst bij mijn wensen ligt. Daarin kan je ook Projects aan maken. Maar verder is het weer wat onhandig omdat Next niet goed werkt, er standaard geen due date wordt meegegeven en de taken worden gesorteerd op invoerstijd, niet op duedate. En een sync via 3G zou ook wel fijn zijn, omdat ik nooit WiFi gebruik moet ik dat nu elke keer aanzetten als ik mijn Desktop client wil syncen. Ik zag TapTodo (with sync) gister, die leek me nog idealer, maar de maker bleek deze op een 2.1 Touch te hebben getest en de app liep direct vast als je 'm op een 2.2 iPhone opende. Afwachten tot die goed uitgebracht wordt, is nu weer uit de shop gehaald.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat mis je precies in de bestaande apps?
Evernote heb ik ook inderdaad. Heel handig, vooral omdat ik het altijd al op mn Mac gebruikte.quote:Ik wil hier trouwens even reclame maken voor EverNote: een soort 'onthoud alles' programmatje (icoontje van een olifant) met synchronisatie, een hoop verschillende clients (oa iPhone), en een redelijk uitgebreid gratis account. Er schijnen ook allerlei leuke opties in te zitten zoals OCR (maak een foto met je iPhone of iSight en zij maken er een tekst-note van) maar die heb ik nog niet getest.
Ik vind het vooral een handig programma om, met name als je vaak achter verschillende computers zit allerlei lijstjes of info bij elkaar te houden, of even snel wat te noteren op de juiste plek in je 'geheugen'. Aanrader dus.
Ik heb hem net geïnstalleerd en meteen Transmission en Tomato in de prullenbak gekieperdquote:Op donderdag 27 november 2008 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens nog wel goed nieuws..
[..]
Heb je nu plekken waar je geen internet hebt terwijl je een klein stukje naar links of rechts wel bereik hebt?quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar als ik nu een simpel 802.11G linksys routertje heb met een enkele antenne, ga ik er dan mee vooruit als ik een dure 802.11N router van Sitecom met drie antenne's neerzet?
Het is meer dat op de verste kamer het bereik op mijn Macbook af en toe tussen uit en aan klappert. Dit is voor nu opgelost door 2 meter hoger dan het huidige accespoint (plafond van de meterkast) een tweede accespoint te plaatsen, zelfde SSID, zelfde password, ander channel (niet overlappend en uniek in de buurt). Maar ja, een enkel accespoint is natuurlijk heel wat mooier.quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je nu plekken waar je geen internet hebt terwijl je een klein stukje naar links of rechts wel bereik hebt?
Verder zal je er weinig voordeel bij hebben. Immers is je bereik zo goed als je zwakste schakel en dat zijn je clientsMaar je macbook heeft sowieso 802.11n
Niemand ideetje?quote:Op donderdag 27 november 2008 16:30 schreef Piles het volgende:
Nog eens een vraagje over iTunes: kun je ook handmatig bestanden in je podcasts toevoegen? Ik heb namelijk een heleboel bestanden handmatig gedownload, maar die wil ik nu wel bij de goede podcast hebben, en niet in de algemene muziekbibliotheek.
Een andere optie zou de podcast helemaal opnieuw binnenhalen, maar dat kan ook niet volgens mij
Volgens mij kan je podcasts altijd compleet downloaden.quote:
Als jij me kan vertellen waar dat knopje zit, dan hou ik me aanbevolenquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:23 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Volgens mij kan je podcasts altijd compleet downloaden.
Als je dit in iTunes zelf doet, slaat ie het daar ook op.
Ik heb gevonden waar het aan lag: de xml-file die gebruikt wordt moet dan wel alle bestanden bevatten, en dat was nu niet (alleen de laatste)quote:Op zaterdag 29 november 2008 00:32 schreef eer-ik het volgende:
[ afbeelding ]
Daar dus.
" Haal alles op" aanklikken, de rest wijst zichzelf
Ik haal ze via de onderstaande website. En heb eigenlijk nog geen problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 29 november 2008 01:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gewoon de Podcasts in iTunes uitzetten en deleten van je Podcastlibrary en van je iPod..
Wat zijn trouwens een beetje de gangbare prijzen in Euro's voor een $50 iTunes Gift Card die je via Ebay bijvoorbeeld koopt
Links beginnen met opwippen bij het eruit halen. En rechts beginnen met het erin zetten.quote:Op zondag 30 november 2008 00:05 schreef DaMook het volgende:
De v van mijn toetsenbord moet ik tegenwoordig echt indrukken (de c d f en g iets minder erg) sinds ik er iets op geknoeid heb (bier waarschijnlijk). Zijn deze toetsen er ook af te halen net als bij normale tb's (die bij windows pcs zeg maar) ? (Ik heb het hier over mijn tb wat bij mijn imac zat zit hoort).
Ewwwww!quote:Op zondag 30 november 2008 00:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
Links beginnen met opwippen bij het eruit halen. En rechts beginnen met het erin zetten.
Maar je moet echt voorzichtig zijn, want zoals je ziet is het echt fragiel.
[ afbeelding ]4
Ok, morgen eens voorzichtig gaan proberenquote:Op zondag 30 november 2008 00:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
Links beginnen met opwippen bij het eruit halen. En rechts beginnen met het erin zetten.
[ afbeelding ]4
Ik heb zo'n ouderwets keyboard met een aquarium aan de onderkant en een witte plaat onder alle toetsen.quote:Op zondag 30 november 2008 00:47 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik was niet zoals jij me toetsenbord elke maand.![]()
Das mij net iets te dwangmatig,
Hahahaquote:Op zondag 30 november 2008 00:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ouderwets keyboard met een aquarium aan de onderkant en een witte plaat onder alle toetsen.
Je ziet daar echt elke schaamhaar op, zo enorm ranzig.
Dit heb ik dus ook gedaan maar ik deed het niet echt voorzichtig dus is die hele constructie kapot gegaan, nu krijg ik mijn alt toets niet meer vast. Pas er dus mee opquote:Op zondag 30 november 2008 00:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]4
Extensie wijzigen. Echt het enige verschil is .ppt of pps, dus als je van een .pps weer .ppt maakt kun je hem openenquote:Op maandag 1 december 2008 23:18 schreef -Menn0- het volgende:
Hmm is dat nog te omzeilen? Soms krijg ik een presentatie waar het een en ander in verandert moet worden en dat gaat dan niet...
Hoe actief gebruik je de accu? Als je hem in die twee maanden elke dag onregelmatig hebt gebruikt en constant hebt zitten te opladen / leegtrekken / opladen / leegtrekken dan is het niet eens zo gek.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
en ik heb hem echt net (max 2 maanden? misschien 1?) en battery health is 88%en voor het weekend 97 of zo
Jawel, dat doe ik al 2 jaar en hij zit nog boven de 100% ... ik heb hem meer dan 800 keer opgeladen....quote:Op dinsdag 2 december 2008 01:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hoe actief gebruik je de accu? Als je hem in die twee maanden elke dag onregelmatig hebt gebruikt en constant hebt zitten te opladen / leegtrekken / opladen / leegtrekken dan is het niet eens zo gek.
Hij heeft 40 cyclesquote:Op dinsdag 2 december 2008 01:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hoe actief gebruik je de accu? Als je hem in die twee maanden elke dag onregelmatig hebt gebruikt en constant hebt zitten te opladen / leegtrekken / opladen / leegtrekken dan is het niet eens zo gek.
800 keer op een enkele accu? Met een onregelmatig oplaadritme, en dan boven de 100%?quote:Op dinsdag 2 december 2008 01:11 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jawel, dat doe ik al 2 jaar en hij zit nog boven de 100% ... ik heb hem meer dan 800 keer opgeladen....
Yep aldus de gegevens die in mijn computer staanquote:Op dinsdag 2 december 2008 01:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
800 keer op een enkele accu? Met een onregelmatig oplaadritme, en dan boven de 100%?
Vibes heb jij he?quote:Op dinsdag 2 december 2008 07:33 schreef Jarno het volgende:
Zo. Nieuwe V-Moda's zijn weer eens binnen, eens kijken of ze het deze derde keer langer dan een paar maanden volhouden. Zo te zien hebben ze wel een andere plug gebruikt, dat was toch wel het zwakke punt dus wie weet.
Vibe Duo. Dus met mic en ipod control in het snoer a la Apple.quote:
Zolang je accu's maar actief gebruikt, blijven ze goed. Eeuwig in het stopcontact, daar gaan ze stuk van.quote:Op dinsdag 2 december 2008 01:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
800 keer op een enkele accu? Met een onregelmatig oplaadritme, en dan boven de 100%?
Klopt. Maar ik zie vaak zat dat mensen hun notebook "even" 5 minuutjes opladen, en dat enkele keren per dag. In de kantine even aan het stroom, in de les bij het checken van een mailtje eventjes aan het stroom, dat lijkt mij niet al te gezond voor je accu.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang je accu's maar actief gebruikt, blijven ze goed. Eeuwig in het stopcontact, daar gaan ze stuk van.
Apple zelf zegt er ook nog wat over:quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik zie vaak zat dat mensen hun notebook "even" 5 minuutjes opladen, en dat enkele keren per dag. In de kantine even aan het stroom, in de les bij het checken van een mailtje eventjes aan het stroom, dat lijkt mij niet al te gezond voor je accu.
Iets zegt mij dat je het beste een notebook in de ochtend uit het stopconact kunt halen, de hele dag gebruiken tot hij leeg is, en hem bij thuiskomst weer aan het stroom te hangen, om hem volledig op te laden.
Overigens heeft mijn Macbook enkele maanden aan de stekker gehangen, en de accu is er 0,0 van achteruit gegaan. Zal vast wel een slim systeem in zitten, die Macbook van mij.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:54 schreef Jarno het volgende:
Apple zelf zegt er ook nog wat over:
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Dat is een mooie methode zoals ze daar omschrijven, al hebben de collegebanken op de HU en veel van de lokalen geen stopcontacten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Apple zelf zegt er ook nog wat over:
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Nee, dat was alleen bij nickel-cadium cellen zo. Die hadden last van het geheugen effect. Voor lithium-ion cellen maakt het niet uit.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik zie vaak zat dat mensen hun notebook "even" 5 minuutjes opladen, en dat enkele keren per dag. In de kantine even aan het stroom, in de les bij het checken van een mailtje eventjes aan het stroom, dat lijkt mij niet al te gezond voor je accu.
Iets zegt mij dat je het beste een notebook in de ochtend uit het stopconact kunt halen, de hele dag gebruiken tot hij leeg is, en hem bij thuiskomst weer aan het stroom te hangen, om hem volledig op te laden.
Door je wifi netwerk te kiezen en het wachtwoord in te geven?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:12 schreef -Rebelle het volgende:
hoe moet je internet op je ipod zetten
ik krijg heel de tijd: selecteer een wifi netwerk en als ik dat dan doe moet je een wachtwoord geven
waarom is dat![]()
ow oke bedanktquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:14 schreef Jarno het volgende:
Dan is je wifi netwerk beveiligd met een wachtwoord. Heb je dat op je PC niet in hoeven te stellen?
Het gaat om een WEP of WPA wachtwoord.
Op het papiertje waar je het hebt opgeschreven toen je het in stelde of in liet stellen natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:18 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
ow oke bedanktja denk van wel maar dat heb ik niet zelf ingesteld.. kun je dat wachtwoord ergens terugvinden?
Bij paps probably.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:18 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
ow oke bedanktja denk van wel maar dat heb ik niet zelf ingesteld.. kun je dat wachtwoord ergens terugvinden?
heb het ff nagevraagd en er zit geen wifi (wat heb ook mag zijnquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op het papiertje waar je het hebt opgeschreven toen je het in stelde of in liet stellen natuurlijk..
quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
heb het ff nagevraagd en er zit geen wifi (wat heb ook mag zijn![]()
![]()
) op deze pc maar waar kan je dat ergens aanzetten dan?
Ik heb het even aan de über-accu-expert gevraagd (mijn elektrotechnische vader) en die schrijft het volgende:quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, dat was alleen bij nickel-cadium cellen zo. Die hadden last van het geheugen effect. Voor lithium-ion cellen maakt het niet uit.
quote:Lithium Ion accu,s zoals in moderne laptops zijn ook weer verschillend
van nikkel cadmium of lood accu's.
Alleen nikkel cadmium hebben last van een z.g. geheugen effect, dwz
als je ze niet regelmatig helemaal oplaadt en dan weer leeg trekt gaat
de effectieve capaciteit achteruit. Je kan de capaciteit weer
opkrikken als je hem een paar keer achter elkaar helemaal ontlaadt en
weer vol oplaadt.
Alle andere soorten accu's hebben dit effect niet. En die kan je dus
het beste zoveel mogelijk vol laten.
En dat doe je alleen tijdens gebruik de lader aan te sluiten, en anders niet.
Elke accu "slijt" op den duur door te veel of te lang laden en hij
slijt des te meer naarmate hij warmer wordt. Dus als je de compu niet
gebruikt of uit staat, is het beste om de lader er uit te trekken. Dan
kan hij ook niet worden overladen of te warm worden.
Een accu slijt ook van het steeds maar weer helemaal leeg trekken en
dan maar weer helemaal opladen.
Een accu slijt het minst als hij gewoon met rust gelaten wordt op een
koele plaats.
ERGO:
Als je je compu gebruikt zoveel mogelijk aan de lader. Een enkele keer
leegtrekken geeft niet (eens per maand)
Als je hem uitzet, ook de lader uit het stopcontact.
Bedoelt je paps dat je op je vaste PC geen wifi gebruikt, of dat jullie uberhaupt geen wifi hebben? Alleen in het laatste geval zul je iets moeten kopen (mocht wifi op je iPod zo belangrijk voor je zijn dat je daar wat voor wilt kopen).quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
heb het ff nagevraagd en er zit geen wifi (wat heb ook mag zijn![]()
![]()
) op deze pc maar waar kan je dat ergens aanzetten dan?
Gaaf, nooit geweten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb het even aan de über-accu-expert gevraagd (mijn elektrotechnische vader) en die schrijft het volgende:
[..]
Wát een voorbeeld-Mac gebruiker ben jij zegquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Gaaf, nooit geweten.
Zelf zet ik mijn Macbook in de nacht uit met de stroom eraf, in mijn tas, de volgende ochtend op school gebruik ik hem op accu, en als ik thuis kom is de accu vaak 30% vol. Thuis gaat hij weer aan het stroom, gebruik ik hem zo af en toe, en in de avond gaat hij weer in mijn tas (uit). Eens in de maand calibreer ik hem.
Ik heb er toch een slecht gevoel bij, als ik sommige mensen hun laptop telkens even kort zie opladen, weer een uurtje gebruiken tot hij helemaal leeg is, kort even opladen, werken tot hij leeg is enz.
Spreekt tegen mijn ervaringenquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb het even aan de über-accu-expert gevraagd (mijn elektrotechnische vader) en die schrijft het volgende:
[..]
Och, het feit dat ik niet de hele dag met lompe stroomadapters aan het kloten ben geeft mij al een voorsprong op de proletarische PC gebruikers, iets wat mij definieert als Apple gebruiker.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:15 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wát een voorbeeld-Mac gebruiker ben jij zeg
Bronquote:Apple niet meer immuun voor virussen
gepubliceerd op 02 december 2008 15:35, bijgewerkt op 2 december 2008 15:49
Van onze verslaggever Bard van de Weijer - Vraag een gebruiker van een Apple Mac waarom hij een computer heeft gekocht die aanzienlijk duurder is dan een pc die op Windows draait, en hij zal drie argumenten noemen: superieur design van de apparatuur, stabiele, gebruiksvriendelijke software en het ontbreken van virussen en andere kwaadaardige software. Dat laatste argument kan nu worden geschrapt.
VergrotingVergroting
Gebruikers van de Mac kunnen zich niet langer veilig wanen op internet, zegt ook Apple. Het computerconcern adviseert gebruikers voor het eerst in zijn bestaan antivirussoftware te installeren.
Virussen bestaan al langer voor de Mac. Volgens het Amerikaanse Sophos werd het eerste virus voor de Mac al geschreven in 1982. Ook in de jaren daarna verscheen wel eens een virus, maar tot de stortvloed aan pestprogrammatuur die de Windows-gebruiker over zich krijgt uitgestort, kwam het nooit.
Applefans
‘In Nederland hebben we alleen een keer last gehad van een virus onder Mac OS 9, een verre voorganger van het besturingssysteem dat nu gebruikt wordt’, zegt Cornelis Heeren van Stichting Klokhuis, een vereniging van Apple-enthousiastelingen met tweeduizend donateurs. Volgens Heeren is niemand van zijn vereniging recent getroffen door een virus of malware. ‘En maar heel weinig leden gebruiken een virusscanner.’
Lange tijd lieten virusmakers en cybercriminelen het platform links liggen, omdat het marktaandeel te klein zou zijn om een deuk in cyberspace te kunnen schoppen. Liever richtten kwaadaardigen en pestkoppen zich op machines die draaien op Windows, dat draait op 90 procent van alle personal computers. Het rendement van een virus is daardoor op Windows veel groter.
Niet meer geïsoleerd
Apple stak zelfs in tv-commercials de draak met Windows’ bevattelijkheid voor virussen. Maar Mac-gebruikers leven niet langer in splendid isolation, geeft Apple nu schoorvoetend toe. In een document dat twee weken geleden op de website is geplaatst, adviseert het concern nu de grootschalige installatie van virusbestrijders, ontdekte The Washington Post.
De grootste bedreiging voor computergebruikers zijn overigens niet de ouderwetse virussen, maar Trojaanse paarden: kleine programma’s die zich in de computer nestelen om bijvoorbeeld wachtwoorden te onderscheppen. Doordat gebruikers ze eerst moeten installeren, presenteren Torjaanse paarden zich als iets anders: bijvoorbeeld als een grappig of erotisch filmpje. Het afgelopen jaar is hun aantal verdrievoudigd.
Hoewel sprake is van een flinke groei, zijn Mac-gebruikers nog relatief veilig: volgens virusbestrijder McAfee zijn er momenteel 203 typen malware in omloop voor de Mac. Concurrent Kaspersky telde er in november 45.690 voor de pc.
Typisch is dat inderdaad. Al die mensen die moeten rennen voor een stopcontact en al die opladers meezeulen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Och, het feit dat ik niet de hele dag met lompe stroomadapters aan het kloten ben geeft mij al een voorsprong op de proletarische PC gebruikers, iets wat mij definieert als Apple gebruiker.
Ik neem mijn oplader ook mee, mijn macbook gaat geen 7 uur mee helaas dus ik leg hem meestal aan het stroom ergens in een lokaalquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:10 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Typisch is dat inderdaad. Al die mensen die moeten rennen voor een stopcontact en al die opladers meezeulen.
Ik doe het ook zo by the way, 's nachts chargen , vol weg , leeg terug , chargen.
Ja, dat Apple nu een virusscanner adviseert, was zelfs bij het NOS Journaal. Beetje hysterisch imhoquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bron
Hmz. Hij begint al verkeerd.
iMovie lijkt me voor zo'n klus niet echt geschikt. Dat is vooral gericht om het monteren van materiaal van een videocamera en daar is hier niet echt sprake van, toch?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:09 schreef Svyatagor het volgende:
Vraagje: ik wil een filmpje maken met daarin ook wat tekst, en wat grafieken etc. Een paar bewegende beelden, maar vooral foto's. Wat is wijsheid: maken in Keynote en dan exporteren als Quicktime filmpje, of dia's en foto's maken in Keynote en die dan importeren in iMovie?
Nee, ik gebruik alleen geripte filmpjes en foto's en dia's. Alleen wil ik het resultaat als een filmpje, ook met getimede geluidseffecten, afspelen op een DVD-speler (het is voor Sinterklaas)..quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
iMovie lijkt me voor zo'n klus niet echt geschikt. Dat is vooral gericht om het monteren van materiaal van een videocamera en daar is hier niet echt sprake van, toch?
Je kunt gewoon vanuit Keynote direct naar DVD.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dus ik moet het als het af is kunnen renderen, dan kan ik niet om iMovie heen, toch?
Ja, zag ik nu ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt gewoon vanuit Keynote direct naar DVD.
Iemand?quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:13 schreef portier het volgende:
Ik kan me herinneren dat toen ik mijn MacBook net nieuw had mijn processes in totale rust zo rond de 0-1 procent hingen. Maar nu heb ik FireFox altijd minimaal zo 20-30 procent en WindowService zo 10-20 procent. Ik merk ook dat zowel FireFox als Safari het steeds moeilijker hebben met filmpjes en grote flash onderdelen (als in, naar 140 procent en opstijgen van mijn fan). Hoe komt dit en hoe kom ik eraf?
(MacBook 2.2, 1 jaar oud, 4GB ram)
Zoals Tijn hier al boven beetje zegt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:09 schreef Svyatagor het volgende:
Vraagje: ik wil een filmpje maken met daarin ook wat tekst, en wat grafieken etc. Een paar bewegende beelden, maar vooral foto's. Wat is wijsheid: maken in Keynote en dan exporteren als Quicktime filmpje, of dia's en foto's maken in Keynote en die dan importeren in iMovie?
Met Keepvid kan je rechtstreeks de mpeg4 versie downloaden. (Deze wordt door de iPhone gebruikt)quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:46 schreef Geqxon het volgende:
YouTube filmpjes, dat is toch een questie van rechtstreeks de FLV binnen halen en eventueel met Quicktime omzetten? Daar heb ik geen programma voor nodig...
Dank je, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:51 schreef Junkie het volgende:
[..]
Met Keepvid kan je rechtstreeks de mpeg4 versie downloaden. (Deze wordt door de iPhone gebruikt)
En deze is meestal van ietsje betere kwaliteit.
Je kan net als bij je Touch alles weer instellen in de verschillende tabbladen.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:44 schreef Erik het volgende:
Vandaag ga ik over van een iPod Touch naar een iPhone, welke voorzorgsmaatregelen moet ik nemen m.b.t. iTunes? Kan ik de iPhone er zo aanhangen en worden mijn podcasts en dergelijke gewoon gesynct?
De iPod Touch zal ik niet meer gebruiken in iTunes, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Dat klinkt handigquote:Op woensdag 3 december 2008 14:06 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je kan net als bij je Touch alles weer instellen in de verschillende tabbladen.
[ afbeelding ]
Dus bij deze tabbladen als je een iPod/Touch/iPhone aansluit. En daar kan je aanvinken wat je er wel op wilt hebben en wat niet.
Oke, bedankt voor de hulpquote:Op woensdag 3 december 2008 14:21 schreef Maravilla het volgende:
Nope.Gaat gewoon lukken op dezelfde manier als je met je Touch doet.
Nee, Probeer eens Disk Utility te starten, misschien staan de permissies niet goed en duurt het afsluiten daarom zo lang..quote:Op woensdag 3 december 2008 14:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
M'n macbook gaat soms niet uit als ik hem uitzet en druk ik de powerbutton maar lang in.... meer mensen met dit probleem?
Na een uur kutten met modem en router heb ik mijn glasvezel verbindig aan de praatquote:Op maandag 1 december 2008 23:50 schreef DaMook het volgende:
Vanaf morgen 100mb up en 100mb down snelheid. Wordt eindelijk onsbrabantnet hier aangelsloten
.
Als het abbonement ook meteen van start gaat iig. Anders iets later deze week
.
NU Voorheen (met wifi, N router N imac) :
Zodra het werkt plaats ik de nieuwe ook nog wel in deze post.
Bij mijn ouders is het iig zo (met wifi, N router maar G laptop) :
Dudequote:Op donderdag 4 december 2008 00:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Na een uur kutten met modem en router heb ik mijn glasvezel verbindig aan de praat(met wifi,n router n imac).
[ link | afbeelding ]
Maar allemaal alleen downstreamquote:Op donderdag 4 december 2008 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach, UPC rolt al 120Mbps down uit Ziggo gaat naar 30Mbps.... Er breken prachtige tijden aan
Ik heb die speedtest nu een paar keer gedaan en meerdere keren was up sneller dan downquote:Op donderdag 4 december 2008 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar allemaal alleen downstreamGlasvezel biedt voorlopig als enige een beetje fatsoenlijke upstream snelheden aan.
Kom nou toch. Ik heb nu al 2Mbps up. Das sneller dan de gemiddelde internet verbinding 4 jaar geleden down was. Ziggo verhoogt in December de snelheden tot 30Mbps/3Mbps en UPC heeft nu al 60/6 en 120/10.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar allemaal alleen downstreamGlasvezel biedt voorlopig als enige een beetje fatsoenlijke upstream snelheden aan.
Dat is natuurlijk onzin. Je hebt nooit genoeg bandbreedte.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je aan 10 Mbps niet voldoende heb kan je beter een dedicated server op een colocatie ophangen.
Heb je dit over Wireless getest ofzo? Want via LAN haal je toch wel ~80/90 MBquote:Op donderdag 4 december 2008 00:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Na een uur kutten met modem en router heb ik mijn glasvezel verbindig aan de praat(met wifi,n router n imac).
[ link | afbeelding ]
Nou ik wel hoor. Ik heb echt niet meer nodig dan die 2Mbps. Wat ga je in godsnaam doen dan?quote:Op donderdag 4 december 2008 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Je hebt nooit genoeg bandbreedte.
Tja das heel simpel. 99% van die glasprojecten zijn PoC's waar weinig winst intentie achterzit. ADSL kan simpelweg niet sneller en kabel moet docsis 3 uitrollen hetgeen een wisseling van hardware betekent voor miljoenen aangesloten huishoudens.quote:Een vriend van me heeft al 2 jaar 50 mbit upstream met z'n glasvezelverbinding voor 3 tientjes per maand, terwijl ADSL en kabel nu pas met maximaal 1/5 van die snelheid komen voor weet ik veel hoeveel meer geld.
Glas is vaak veel trager dan de beloofd e100Mbps en daarnaast haal je met 54G zeker geen 30 Mbps (maximaal rond de 25). Als er 30 gehaald wordt terwijl 100 echt mogelijk zou zijn, denk ik eerder dat de router de bottleneck wordt. Er zijn maar heel weinig routers op de markt die meer dan 50Mbps via WAN kunnen routerenquote:Op donderdag 4 december 2008 14:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heb je dit over Wireless getest ofzo? Want via LAN haal je toch wel ~80/90 MB
Via D-Link 1 Gbps WAN Router getest met LAN, het is mogelijk met onsbrabantnet... (~80-90MBit)quote:Op donderdag 4 december 2008 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Glas is vaak veel trager dan de beloofd e100Mbps en daarnaast haal je met 54G zeker geen 30 Mbps (maximaal rond de 25). Als er 30 gehaald wordt terwijl 100 echt mogelijk zou zijn, denk ik eerder dat de router de bottleneck wordt. Er zijn maar heel weinig routers op de markt die meer dan 50Mbps via WAN kunnen routeren
Ik haal met mijn D-Link router toch echt 11 mb per seconde (da's 80-90 mbit toch?)quote:Op donderdag 4 december 2008 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Glas is vaak veel trager dan de beloofd e100Mbps en daarnaast haal je met 54G zeker geen 30 Mbps (maximaal rond de 25). Als er 30 gehaald wordt terwijl 100 echt mogelijk zou zijn, denk ik eerder dat de router de bottleneck wordt. Er zijn maar heel weinig routers op de markt die meer dan 50Mbps via WAN kunnen routeren
Het is wel 1 van de weinige routers op de markt die het aan kan...quote:Op donderdag 4 december 2008 14:41 schreef Erik het volgende:
[..]
Ik haal met mijn D-Link router toch echt 11 mb per seconde (da's 80-90 mbit toch?)
11MB is 80~90Mb jaquote:Op donderdag 4 december 2008 14:41 schreef Erik het volgende:
[..]
Ik haal met mijn D-Link router toch echt 11 mb per seconde (da's 80-90 mbit toch?)
Ik zit vaak op verschillende locaties en wil dan bij de bestanden komen die ik thuis op m'n harde schijf heb staan. Als ik nu een bestandje van een paar honderd MB wil hebben, zit ik hartstikke lang te wachten. Met 10 Mbit kom je inderdaad een eind, maar tering hey, dat kost gewoon 80 euro per maand. Dat gaat natuurlijk nergens over.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik wel hoor. Ik heb echt niet meer nodig dan die 2Mbps. Wat ga je in godsnaam doen dan?
Natuurlijk, dat snap ik ook. Maar feit is dat kabel en zeker ADSL hartstikke achter lopen als je kijkt naar wat andere technologieën als glasvezel bieden.quote:Tja das heel simpel. 99% van die glasprojecten zijn PoC's waar weinig winst intentie achterzit. ADSL kan simpelweg niet sneller en kabel moet docsis 3 uitrollen hetgeen een wisseling van hardware betekent voor miljoenen aangesloten huishoudens.
Beetje appels met peren vergelijken dus.
Ik doelde eigenlijk ook op het glas gedeelte:quote:Op donderdag 4 december 2008 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[...]
Maar ik zeg toch niet dat geen 1 router het kan.
[...]
Glas is dus niet veel trager dan de beloofde 100Mbps, slecht 10Mbps trager.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Glas is vaak veel trager dan de beloofd e100Mbps [...]
Kabel loopt helemaal niet achter. er is tot 6GB ruimte op de kabel dacht ik. Ze bieden het niet aan. Maar dat is dus simpelweg het commerciele verhaal. ADSL is wel verouderd. VDSL kan nog wat lucht geven, maar KPN gaat niet voor niets met reggefiber nederland verglazen.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zit vaak op verschillende locaties en wil dan bij de bestanden komen die ik thuis op m'n harde schijf heb staan. Als ik nu een bestandje van een paar honderd MB wil hebben, zit ik hartstikke lang te wachten. Met 10 Mbit kom je inderdaad een eind, maar tering hey, dat kost gewoon 80 euro per maand. Dat gaat natuurlijk nergens over.
[..]
Natuurlijk, dat snap ik ook. Maar feit is dat kabel en zeker ADSL hartstikke achter lopen als je kijkt naar wat andere technologieën als glasvezel bieden.
Glas is wel vaak veel trager dan de beloofde 100Mbps. Dat deze nu toevallig echt tot 80~90 kan wil niet zeggen dat dat met alle glasverbindingen zo is. In veel pilot gebieden wordt nauwelijks 10Mbps gehaald.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:07 schreef Erik het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk ook op het glas gedeelte:
[..]
Glas is dus niet veel trager dan de beloofde 100Mbps, slecht 10Mbps trager.
Natuurlijk wil het niet zeggen dat alle glasverbindingen bijna de volledige snelheid aankunnen, maar wel dat het gewoon mogelijk is voor huis tuin en keuken aansluitingquote:Op donderdag 4 december 2008 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Glas is wel vaak veel trager dan de beloofde 100Mbps. Dat deze nu toevallig echt tot 80~90 kan wil niet zeggen dat dat met alle glasverbindingen zo is. In veel pilot gebieden wordt nauwelijks 10Mbps gehaald.
*zucht* wat snap je nu niet? Dat onsbrabantnet het haalt (waar ik overigens ook al diverse andere verhalen over heb gehoord) doet toch niets af aan mijn opmerking? In vele gevallen wordt de beloofde snelheid met glas NIET ik herhaal NIET gehaald.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:08 schreef Erik het volgende:
[..]
Natuurlijk wil het niet zeggen dat alle glasverbindingen bijna de volledige snelheid aankunnen, maar wel dat het gewoon mogelijk is voor huis tuin en keuken aansluiting
Het is niet toevallig dat deze lijn 80~90 haalt, dat haalt iedereen met een aansluiting van Onsbrabantnet, dat zijn duizenden mensen in meerdere gemeentes. Een pilot gebied lijkt me niet echt representatief om een oordeel te geven over de snelheid van glas, het is immers een pilot.
Het punt is dat ik van te voren niet weet welke bestanden ik wanneer nodig heb. Dus dan zou ik continu m'n hele harddisk moeten mirroren met zo'n server.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En als je veel op verschillende locaties zit en op al die locaties bestanden tot honderden MB's wil kunnen gebruiken is een webserver sowieso de beste oplossing. Dedicated hosting heb je al voor 25 euro per maand, dan is alleen je download nog de bottleneck.
Dat commerciële verhaal is ook alleen maar ontstaan omdat er geen concurrentie op de kabel is. Als ik kon kiezen tussen Ziggo, UPC en nog 10 aanbieders, zouden in no time de snelheden stijgen en de prijzen zakken. Dat gebeurde de afgelopen jaren ook met ADSL.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kabel loopt helemaal niet achter. er is tot 6GB ruimte op de kabel dacht ik. Ze bieden het niet aan. Maar dat is dus simpelweg het commerciele verhaal.
En in vele gevallen wordt het WEL, ik herhaal WEL gehaald. Dus je kunt niet zeggen dat glasvezel in VEEL gevallen niet de volledige snelheid (min een beetje) haalt.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
*zucht* wat snap je nu niet? Dat onsbrabantnet het haalt (waar ik overigens ook al diverse andere verhalen over heb gehoord) doet toch niets af aan mijn opmerking? In vele gevallen wordt de beloofde snelheid met glas NIET ik herhaal NIET gehaald.
Je insteek is verkeerd. Die kennis hoort bij de happy few... wereldwijd! Alle glasprojecten zijn PoC's of voortgekomen uit een PoC (Zoals onsbrabantnet voort is gekomen uit de PoC van eindhoven als ik me niet vergis).quote:Op donderdag 4 december 2008 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat ik van te voren niet weet welke bestanden ik wanneer nodig heb. Dus dan zou ik continu m'n hele harddisk moeten mirroren met zo'n server.
Ik wil gewoon sneller internet. En als ik dan zie dat een kennis al 2 jaar een upstream heeft die 50x sneller is dan de mijne voor de helft van het geld, krijg ik het gevoel dat ik hopeloos achter de feiten aan hobbel. Dat ze het in de rest van de wereld nog slechter doen, maakt mijn situatie niet beter.
Dat kan ik wel roepen aangezien ik regelmatig met verschillende partijen die dit aanbieden contact heb. En jij?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:21 schreef Erik het volgende:
[..]
En in vele gevallen wordt het WEL, ik herhaal WEL gehaald. Dus je kunt niet zeggen dat glasvezel in VEEL gevallen niet de snelheid haalt.
Ik niet, alleen ervaringen om me heen en wat ik lees op internet. Waar ik over val is dat je het hebt over pilots die niet goed lopen:quote:Op donderdag 4 december 2008 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat kan ik wel roepen aangezien ik regelmatig met verschillende partijen die dit aanbieden contact heb. En jij?
Dan lijkt me dus dat de pilots nog niet ver genoeg zijn, eenmaal uit de pilot fase zal er, mag ik aannnemen, toch gewoon een stabiel en snel glasnetwerk zijn met de juiste snelheden? Anders heeft glas weinig zin.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[...]
In veel pilot gebieden wordt nauwelijks 10Mbps gehaald.
Belabberdquote:Als van alle glasaanbieders minder dan de helft de beloofde 100Mbps levert. Hoe zou je het dan willen noemen?
Zorg dat je TV op je Mac is aangesloten en dat je Display Settings niet op "mirror" staat. Vervolgens open je Californication in VLC, ga je naar het menu Video en kies je onder Video Device je TV (waarschijnlijk Screen 2).quote:Op donderdag 4 december 2008 16:26 schreef fliert het volgende:
Is er een mediaspeler die een op de mac aangesloten tv lekker kan weergeven?
Zoals in: ik photoshoppen en meisje naar laatste aflevering van californication kijken, full screen?
Met de vlc speler krijg ik het maar niet voor elkaar.
AL de glasnetwerken zijn proof of concepts en gesubsidieerde pilots. Waarom denk je dat de tarieven zo laag zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:30 schreef Erik het volgende:
[..]
Ik niet, alleen ervaringen om me heen en wat ik lees op internet. Waar ik over val is dat je het hebt over pilots die niet goed lopen:
[..]
Dan lijkt me dus dat de pilots nog niet ver genoeg zijn, eenmaal uit de pilot fase zal er, mag ik aannnemen, toch gewoon een stabiel en snel glasnetwerk zijn met de juiste snelheden? Anders heeft glas weinig zin.
[..]
Belabberd
Subsudies natuurlijk.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
AL de glasnetwerken zijn proof of concepts en gesubsidieerde pilots. Waarom denk je dat de tarieven zo laag zijn.
Dat snap ik natuurlijk ook wel. En ik ben ook niet te beroerd om een paar tientjes in de maand te betalen voor een snelle verbinding. Waar ik me vooral aan stoor is dat de focus altijd op de downstream ligt, terwijl ik de upstream minstens zo belangrijk vind. Wat moet ik met een 120/10 verbinding? Ik had liever 20/20, maar dat biedt niemand aan.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je insteek is verkeerd. Die kennis hoort bij de happy few... wereldwijd! Alle glasprojecten zijn PoC's of voortgekomen uit een PoC (Zoals onsbrabantnet voort is gekomen uit de PoC van eindhoven als ik me niet vergis).
Ik vind het wel typisch een beetje nederlands zuur om je eigen situatie te vergelijken met die 1% die het beter heeft en niet met die 99% die het slechter heeft. Ja internet kan sneller. Maar als je dat commercieel wil uitrollen kost dat verschrikkelijk veel geld. OF je moet gaan verglazen tot de voordeur OF je moet bij miljoenen aangesloten huishoudens hardware gaan vervangen. Daar hangt een prijskaartje aan dat terug verdient moet worden. Een partij als UPC is geen filantropische instelling. En zo'n beetje alle glastrajecten zijn gesubsidieerd tot stand gekomen en dus niet te vergelijken.
Leopold werkt bij mij uberhaupt nietquote:Op donderdag 4 december 2008 16:43 schreef MeneerTim het volgende:
Het is natuurlijk verschrikkelijk illegaal, maar ik kan totaal geen cracks meer gebruiken in Mac OS Leopold. Hebben jullie daar ook weleens last van? Zodra ik een crack opstart krijg ik dat de applicatie onverwacht beëindigd is.
Daar had ik met Max OS Tiger totaal geen last van.
Hoe bedoel je "dat werkt niet"? Ik heb geen flauw idee hoe het in het Nederlands allemaal heet, maar ik denk dat je wel op de goede plek kijkt. Ik bedoel dit vinkje:quote:Op donderdag 4 december 2008 16:43 schreef fliert het volgende:
Tijn die eerste, display settings, waar doe ik dat?
Bij systeemvoorkeuren en beeldscherm zie ik geen keus voor mirror. Synchrone weergave, als je dat bedoelt heb ik uitgevinkt. Dit werkt helaas niet.
Gebruikten we allemaal nog maar Max OSquote:Op donderdag 4 december 2008 16:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Leopold werkt bij mij uberhaupt niet
Dat was de goede tijd ja, toen werkte alles nog.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gebruikten we allemaal nog maar Max OS
Ja hallo, op die manier verbleken mijn problemen tot kinnesinne.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Leopold werkt bij mij uberhaupt niet
quote:Op donderdag 4 december 2008 16:26 schreef fliert het volgende:
Is er een mediaspeler die een op de mac aangesloten tv lekker kan weergeven?
Zoals in: ik photoshoppen en meisje naar laatste aflevering van californication kijken, full screen?
Met de vlc speler krijg ik het maar niet voor elkaar.
Het scherm is zo groot als de resolutie die erop is ingesteld. Bij mij heeft m'n 2e scherm een hogere resolutie dan m'n eerste scherm en dus wordt het groter weergegeven. Maar als het 2e scherm een lagere resolutie heeft (zoals bij een TV), dan is 'ie kleiner.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:02 schreef fliert het volgende:
Tijn harstikke bedankt voor je hulp. Het gaat idd over hetzelfde scherm, alleen is mijn rechterscherm kleiner dan op jouw afbeelding?
Elk scherm heeft z'n eigen Display Settings venster, die op het betreffende scherm wordt weergeven. Op je iMac zie je het venster voor de beeldinstellingen van het scherm van je iMac en op de TV zie je een venster met de beeldinstellingen van de TV.quote:Ik heb de tv ook nog niet goed ingesteld denk ik, die gaat ongewild mee met de 1920X1200 resolutie denk ik, het lukt me niet om ze onafhankelijk van elkaar te schalen op de een of andere manier.
Maar dan nog moet ik van te voren weten welke files ik mee moet nemen en bovendien moet ik dan met een apparaat zeulen. Ik heb veel liever dat ik via internet gewoon snel bij m'n harddisk thuis kan.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:29 schreef portier het volgende:
Tijn, ik heb een 160 GB draagbare anti-shock HD van Freecom (Freecom ToughDrive). Die heeft 5 weken backpacken door Azië overleefd (en mijn foto's ook). Ideaal ding, alleen USB poort nodig. Is dit niet een oplossing voor je dataverhaal?
Dat is een dag later alweer ontkend en gecorrigeerdquote:Op donderdag 4 december 2008 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Hadden we trouwens nog meegekregen dat apple tegenwoordig een virusscanner adviseert?
Oh apart, dat is met mijn versie van VLC (0.8.6c) niet zo?quote:Op donderdag 4 december 2008 19:10 schreef fliert het volgende:
Hmm, Tijn, ik heb het precies ingesteld dacht ik, maar mijn beeldscherm springt naar zwart zo gauw ik appeltje f indruk. Het tv beeld is dan mooi, maar ik kan niks meer op de mac doen.
Die discussie eronderquote:Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is een dag later alweer ontkend en gecorrigeerd
Gevondenquote:Op donderdag 4 december 2008 19:10 schreef fliert het volgende:
Hmm, Tijn, ik heb het precies ingesteld dacht ik, maar mijn beeldscherm springt naar zwart zo gauw ik appeltje f indruk. Het tv beeld is dan mooi, maar ik kan niks meer op de mac doen.
Ik vind het nou niet echt must have apps eigenlijk....quote:Op donderdag 4 december 2008 22:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
http://www.mupromo.com/winter.php
Kerst Mac software bundel met virusscanner van Intego, Little Snitch en RapidWeaver
Ach, ik heb mijn hyves wachtwoord weer 's achterhaald, maar dat werkt ook niet. Volgens mij nog een erge beta.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Leuk dat Hyves vandaag z'n mobiele applicatie voor de iPhone/iPod Touch lanceert..
[ afbeelding ]
Maar waar de F*ck moet je je inloggegevens dan invullen?
Hij probeert al in te loggen zonder dat ie je gebruikersnaam en wachtwoord weet..
Dat Little Snitch is een flutprogramma ..quote:Op donderdag 4 december 2008 22:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
http://www.mupromo.com/winter.php
Kerst Mac software bundel met virusscanner van Intego, Little Snitch en RapidWeaver
Via wireless idd (staat trouwens ook boven het plaatjequote:Op donderdag 4 december 2008 14:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heb je dit over Wireless getest ofzo? Want via LAN haal je toch wel ~80/90 MB
The Vista-Experience in OSXquote:Op donderdag 4 december 2008 23:33 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat Little Snitch is een flutprogramma ..Overal moet je toestemming voor geven en zulke ongein.
Werkt het nu wel zoals je wilde? Dus dat je film kunt kijken op je TV en tegelijkertijd het scherm van je Mac kunt gebruiken? Best een toffe setup eigenlijk, zou ik ook moeten doenquote:Op vrijdag 5 december 2008 00:19 schreef fliert het volgende:
Tijn man, geweldig! Had ik waarschijnlijk jaren naar lopen zoeken.
Hartelijk dank dus.
Hij vraagt het wachtwoord als 'ie niet kan verbinden met de mailserver of als er iets mis gaat tijdens het ophalen van je mail. Misschien dat je het te vaak checkt ofzo? Zolang Mail geen problemen tegenkomt, vraagt 'ie ook niet om je wachtwoord.quote:Is het trouwens een bekend fenomeen dat macmail blijft vragen naar het wachtwoord van de provider? En zich niks aantrekt van 'opslaan in sleutelhanger'? Irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |