abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68501791
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Klopt daar heb ik het vanmorgen ook gezien. Alleen kost het daar ¤3,75 en bij de Marokkaanse winkel betaal ik maar ¤1,15 voor een bijna 2 x zo grote hoeveelheid.
da's waar, moet je alleen wel net ff een marokkaanse winkel in de buurt hebben, die heeft niet iedereen.
( wij hier wel thank god )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_68503487
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

da's waar, moet je alleen wel net ff een marokkaanse winkel in de buurt hebben, die heeft niet iedereen.
( wij hier wel thank god )
In Eindhoven zijn vele diverse "buitenlandse" exotische winkels te vinden gelukkig
pi_68541934
Vanavond voor het eerst met een tajine gekookt.
Ik heb gekozen voor een simpel gerecht:

Tajine van kabeljauw met groenten.
Helaas had de winkel geen kabeljauw (en ik had geen zin om naar een andere winkel te gaan) dus heb ik pangafilet gekocht.

Hier liggen de groenten te wachten tot ik ze ga snijden.

Aardappelschijfjes en uien liggen er al in.

Paprika's erop.

Daar bovenop de vis, nog wat paprika, tomaat, wortel en koriander en de rest van de kruiden.

Het gerecht zou in 45minuten klaar moeten zijn, maar ik heb voorzichtig aan gedaan want ik wist niet hoe hoog de kookplaat moest staan qua hitte. Dus het heeft 1,5 uur geduurd eer het gaar was. Nu weet ik iig wel hoe warm ik de volgende keer de kookplaat moet zetten.

Het resultaat.

Het smaakte best wel flauw, maar goed het was een experiment, ook qua kruiden. De tajine heeft zijn werk goed gedaan, alleen de volgende keer doe ik hem niet zo vol want er kwam geregeld vocht onder de deksel vandaan dat overliep.
pi_68542051
Het was idd lekker, alles was zo lekker smeuiig en zacht Goed gedaan hubbie!
#geen
  donderdag 30 april 2009 @ 22:20:47 #205
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_68542065
ZIet er wel heel mooi uit
Had je ook geen peper en zout toegevoegd?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_68542115
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:20 schreef Curiosity het volgende:
ZIet er wel heel mooi uit
Had je ook geen peper en zout toegevoegd?
Jawel, maar bewust niet zoveel omdat mijn vrouw niet te scherp mag eten. Beter achteraf even wat meer op smaak maken dan het te scherp opdienen zeg maar. Ik had ook niet verwacht dat de hoeveelheid die ik er in had gedaan te weinig zou zijn. Al doende leer ik
  donderdag 30 april 2009 @ 22:32:43 #207
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_68542483
Volgende keer misschien ook rode ui gebruiken, geeft ook net even meer pit.

Wat ik ook wel doe is de ui, paprika en evt kruiden alvast wat aanzetten in de tajine, even licht bakken in de olie, geeft het wat meer smaak af.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_68542660
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:32 schreef Curiosity het volgende:
Volgende keer misschien ook rode ui gebruiken, geeft ook net even meer pit.

Wat ik ook wel doe is de ui, paprika en evt kruiden alvast wat aanzetten in de tajine, even licht bakken in de olie, geeft het wat meer smaak af.
Is een goed idee, bedankt
Ik denk dat mijn volgende experiment iets met kip zal zijn.
pi_68542762
Heb jij inductie of keramisch?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_68542902
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:40 schreef Pheno het volgende:
Heb jij inductie of keramisch?
Het laatste, iig zeker weten geen inductie want dat zal niet gaan werken op iets dat niet van metaal is.
pi_68552379
Ik heb mn tajine gewoon nog steeds niet gebruikt

Beetje een miskoop dus tot nu toe
pi_68552666
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:05 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb mn tajine gewoon nog steeds niet gebruikt

Beetje een miskoop dus tot nu toe
Gauw gebruiken dan
pi_68567223
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:43 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het laatste, iig zeker weten geen inductie want dat zal niet gaan werken op iets dat niet van metaal is.
Ik heb inductie, maar kan niet echt iets vinden inderdaad. Erg irritant.
pi_68569431
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 19:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik heb inductie, maar kan niet echt iets vinden inderdaad. Erg irritant.
http://www.lecreuset.nl/produits/wok_tajine.php

wel stervensduur
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_68570890
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

http://www.lecreuset.nl/produits/wok_tajine.php

wel stervensduur
Bedankt voor die website, ik heb er een recept gevonden dat ik wil gaan maken: Kip met gekonfijde citroenen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:20:23 #216
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68698841
zo'n tajine staat op mijn verlanglijstje van dingen die ik meteen koop als ik er ruimte voor kan vinden.
ik ben gek op stoofpotjes.
las dat je het ook heel ordinair in een wok kon klaarmaken. maar ja dat is niet het echte werk
pi_69632116
tvptje.
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2009 @ 18:31:11 #218
230491 Zith
pls tip
pi_69640877
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:20 schreef M0nr03 het volgende:
zo'n tajine staat op mijn verlanglijstje van dingen die ik meteen koop als ik er ruimte voor kan vinden.
ik ben gek op stoofpotjes.
las dat je het ook heel ordinair in een wok kon klaarmaken. maar ja dat is niet het echte werk
Mij lijkt de wok en de tajine juist precies het tegenovergestelde:
Wok: op super heet vuur binnen een 30 seconden is het klaar (of op z'n nederlands 5 minuten)
Tajine: op heel laag vuur heel langzaam laten sudderen zodat de smaken in elkaar mengen.

Het lijkt meer op een dikke braadpan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:36:55 #219
252930 M0nr03
seriously?!
pi_69911414
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:31 schreef Zith het volgende:

[..]

Mij lijkt de wok en de tajine juist precies het tegenovergestelde:
Wok: op super heet vuur binnen een 30 seconden is het klaar (of op z'n nederlands 5 minuten)
Tajine: op heel laag vuur heel langzaam laten sudderen zodat de smaken in elkaar mengen.

Het lijkt meer op een dikke braadpan.
niet iedereen gebruikt gebruiksvoorwerpen of in dit geval kookgerei voor de dingen waarvoor ze bedoeld zijn.
in dit geval kan je een wok met platte bodem en deksel goed gebruiken voor een stoofpotje.
zoals ik al zei helaas niet het echte werk.
  zondag 17 januari 2010 @ 12:03:11 #220
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76917621
*schop* Best wel weer eens tijd voor nieuwe recepten

Ik heb gister een tajine gekocht. Ik heb me de afgelopen tijd al een beetje ingelezen en wat recepten in een gewone pan gemaakt. Vandaag eens proberen of het echt verschil in smaak is.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 17 januari 2010 @ 12:09:26 #221
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_76917801
Ik weet zeker dat het je zal bevallen. Eet smakelijk alvast
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 17 januari 2010 @ 12:12:43 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76917894
tvp, heb die van mij al een paar maanden niet gebruikt.
Resistance is futile.
  zondag 17 januari 2010 @ 12:24:41 #223
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76918295
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:09 schreef Puckzzz het volgende:
Ik weet zeker dat het je zal bevallen. Eet smakelijk alvast
Hihi, dank je.
Er staan mosselen op het menu voor vanavond. Dat kan er ook vast in. Eens kijken wat er verder in huis is en er bij kan. Mmm, ik heb nu al trek
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:12 schreef Seven. het volgende:
tvp, heb die van mij al een paar maanden niet gebruikt.
Hup! Uit de kast met dat ding!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 17 januari 2010 @ 14:53:32 #224
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76923937
Nou je moet er wel veel geduld voor hebben. Het duurt best lang voordat ie goed warm is. Ik heb um ook wel voorzichtig opgewarmd moet ik toegeven. Even een uitje of knoflook aanfruiten is er niet bij zo. Hij vertoonde al snel scheurtjes(craquelé?) waar de olijfolie/boter zat. Maar zoiets had ik hier al gelezen volgens mij.

Er staat nu een proefpotje te pruttelen. Aardappeltje, wat pompoen, een tomaat in plakjes met water kruiden.
Eens kijken of ik me vanavond aan de mosselen waag of dat ik dat nog even op de ouderwetse manier doe.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:08:04 #225
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_76924561
Dat water was denk ik niet nodig geweest. Tomaat is al vrij nat. Ik heb nog nooit mosselen gemaakt in de tajine. Die moeten vrij kort opstaan en een tajine vind ik toch meer iets om een uurtje ofzo te laten pruttelen met vlees en groente. Aanbraden gaat op zich wel (moet met sommige dingen ook) maar nogmaals...het is geen koekepan
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 17 januari 2010 @ 15:17:21 #226
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76924987
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:08 schreef Puckzzz het volgende:
Dat water was denk ik niet nodig geweest. Tomaat is al vrij nat. Ik heb nog nooit mosselen gemaakt in de tajine. Die moeten vrij kort opstaan en een tajine vind ik toch meer iets om een uurtje ofzo te laten pruttelen met vlees en groente. Aanbraden gaat op zich wel (moet met sommige dingen ook) maar nogmaals...het is geen koekepan
Het zal ook idd wel soep worden. Maar dat geeft niet. Door het vocht kan ik wel goed zien hoe heet ie is. En of het blijft pruttelen als ik het vuur lager zet. Echt een proefprutje.
En over de koekepan: klopt, dat is het niet. Maar de meeste recepten beginnen wel met: fruit de uien, bak het vlees aan enz. Dat vond ik ook vreemd voor een stoofgerecht.

Het ruikt echt heerlijk in huis
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 17 januari 2010 @ 16:33:04 #227
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_76928162
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:17 schreef mmascha het volgende:

[..]

Het zal ook idd wel soep worden. Maar dat geeft niet. Door het vocht kan ik wel goed zien hoe heet ie is. En of het blijft pruttelen als ik het vuur lager zet. Echt een proefprutje.
En over de koekepan: klopt, dat is het niet. Maar de meeste recepten beginnen wel met: fruit de uien, bak het vlees aan enz. Dat vond ik ook vreemd voor een stoofgerecht.

Het ruikt echt heerlijk in huis
krijg je honger van he?

Ik heb al vanaf vanochtend een hele kip in een grote pan rode wijn, knoflook, rozemarijn en thijm op het fornuis staan. Heel even aan de kook gebracht en daarna vuur uit. Strakjes gaat ie nog f fin de oven. 't is een experimentje maar hij ruikt nu al heerlijk....
  zondag 17 januari 2010 @ 16:37:08 #228
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_76928316
Ik heb wel eens een vispotje met o.a. mosselen in de tajine gemaakt. Was hartstikke lekker.
De vis natuurlijk wel op t laatst erbij
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 17 januari 2010 @ 19:15:47 #229
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76934012
Proefprutje was lekker. Al het water was verdampt en het was een beetje aangekoekt. Beetje te lang laten staan. Er zit een klein gaatje in de deksel maar ik had niet verwacht dat het zo snel zou verdampen/aanbakken.
Mosselen toch maar gewoon in de pan gedaan. Eerst maar eens een ander visje in de tajine.
Op naar een uitgebreider recept!

Die kip klinkt ook lekker! Tijdens het marineren kan je je er al zo op verheugen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:53:41 #230
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_83619365
*schop*

sinds een paar dagen ook de trotse bezitter van een tajine

vandaag dus maar meteen een 'proefprutje' gemaakt...na het lezen van heel veel recepten, uiteindelijk zelf maar wat bij elkaar gegooid

wat een leuk speelgoed, zo'n ding!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:57:22 #231
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_83621837
Lekker he?! Je kan alles erin gooien en het smaakt altijd heerlijk! Je moet alleen wel een beetje geduld hebben.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:44:25 #232
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_83623849
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:57 schreef mmascha het volgende:
Lekker he?! Je kan alles erin gooien en het smaakt altijd heerlijk! Je moet alleen wel een beetje geduld hebben.
heerlijk! had alleen onderschat hoeveel kruiden je in zo'n ding mag gooien, geloof ik het was zeker wel lekker, maar als ik dezelfde hoeveelheid kruiden in een wok had gegooid, had het nog een stuk meer smaak gehad...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_83624047
Het enige wat ik er niet lekker in vind zijn groene paprika, die worden erg bitter. Maar bv mango of een verse ananas erbij is echt
pi_83627730
Breekt hier iemand ook wel eens een ei vlak voor het opdienen in de tajine? Ik zag het voor het eerst ergens op een ranzig busstation in Marokko gebeuren. Maar het geeft een best leuk effect, zo'n pruttelend spiegelei bovenop.

[ Bericht 2% gewijzigd door stavromulabeta op 03-07-2010 23:22:39 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 4 juli 2010 @ 11:31:56 #235
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_83637390
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:06 schreef stavromulabeta het volgende:
Breekt hier iemand ook wel eens een ei vlak voor het opdienen in de tajine? Ik zag het voor het eerst ergens op een ranzig busstation in Marokko gebeuren. Maar het geeft een best leuk effect, zo'n pruttelend spiegelei bovenop.
Ja dat doe ik wel eens Maak ik even een beetje een kuiltje en daar tik ik het eitje in.
pi_84558010
Even een vraagje (tevens kick)
Ik heb voor mijn verjaardag een blauw/gele tajine gekregen van de xenos. Nu zeggen mensen daar dat hier gewoon mee gekookt kan worden. Wil toch even checken. Want als ik t had over loodvergiftiging werd ik met grote ogen aangekeken.
Kan dit of is ie echt voor de sier?

Overigens staat ie nu bij vriendlief, die kookt op gas (of nouja, ík kook daar op gas :+) en zelf kook ik in de toekomst electrisch.
Volgens mij kan t niet allebei? Moet ik m nu alleen in de oven gebruiken?
pi_84558087
Wij hadden er een gekocht nadat we terug waren uit marokko. :Y
.
pi_84558649
Ook die geverfde?
Das mooi. Ga ik m volgende week testen :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:18:44 #239
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_84559139
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb voor mijn verjaardag een blauw/gele tajine gekregen van de xenos. Nu zeggen mensen daar dat hier gewoon mee gekookt kan worden. Wil toch even checken. Want als ik t had over loodvergiftiging werd ik met grote ogen aangekeken.

Overigens staat ie nu bij vriendlief, die kookt op gas (of nouja, ík kook daar op gas :+) en zelf kook ik in de toekomst electrisch.
Het is heel simpel te checken, nadat je hebt gekookt bekijk even de binnenkant van het deksel. Die van mij zag gewoon zilverkleurig ipv de normale terracotta kleur. Duidelijk gevalletje van lood. En natuurlijk zeggen ze dat je er gewoon mee kunt koken. Sales, sales, sales...
pi_84559873
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:45 schreef Cassandra87 het volgende:

Bij een groot bedrijf als de Xenos mag je er van uitgaan dat ze veilig zijn, behalve als er een grote sticker opzit dat het niet voor de bereiding van voedingsmiddelen bedoeld is.
Bij de tajines van de hallal-slager of die je zelf in Marokko gekocht hebt, is dat een ander verhaal.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')