quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:55 schreef PushyGurl het volgende:
hier nog niks...alleen harde wind en regen
Misschien komt het zo nog. Al komt de wind uit het Noordwesten...quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:58 schreef bierbart het volgende:
oh, wacht..!
af en toe wat sneeuw ertussendoor
Mazzalpik!quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:09 schreef pfaf het volgende:
Het blijft maar doorgaan, valt me niets tegen! [ afbeelding ]
Boeit mij het of het blijft liggen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:11 schreef PallominnoX het volgende:
Gelukkig strak blauwe lucht hier, in Arnhem.
Sneeuw is okay, maar dan moet het vriezen en blijven liggen, gaan springen als een autistisch kind als er dikke flatsen natte sneeuw naar beneden flikkeren is niet leuk.
Ja sneeuw is VET!quote:
Je zou uit de context van mijn post kunnen afleiden dat ik dus niet jaloers benquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Boeit mij het of het blijft liggen.
Ik zit binnen, voor het raam en naast me kan ik maar enkele meters naar buiten kijken door dikke vlokken sneeuw die voor het raam vliegen.
Je bent gewoon kei-jaloers!
Correct.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:02 schreef Saekerhett het volgende:
Hengelo inderdaad iets dikkere sneeuw nu
Maarja, blijft toch niet liggen, het vriest totaal niet.
Uit DASOO:quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:55 schreef Red_Cat het volgende:
Hilversum is saai, een heel klein hagelbuitje, maar wel verdomde koud
Ik wil sneeuw zien
Foto's iemand?
En een heerlijk rood wijntjequote:Op vrijdag 21 november 2008 14:04 schreef pfaf het volgende:
Enschede sneeuwt ook weer volop. En nu het donkerder wordt, nog mooier, grijzer, grauwer, kouder, kortom nog toffer om warm binnen te zitten met een goed muziekje!
Oeh sneeuwquote:
Dat mag niet van m'n baas.quote:
IKKE IKKE!!!quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:15 schreef pfaf het volgende:
Nog 10 minuutjes en ik ga een sneeuwpop maken, iemand zin om mee te doen?
Neem je peentjes en knopen mee?!quote:
En het blijft nog liggen ookquote:Op vrijdag 21 november 2008 14:04 schreef pfaf het volgende:
Enschede sneeuwt ook weer volop. En nu het donkerder wordt, nog mooier, grijzer, grauwer, kouder, kortom nog toffer om warm binnen te zitten met een goed muziekje!
Uiteraard!quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:40 schreef PiRANiA het volgende:
Mag je hier ook posten als je heel erg hard hoopt op sneeuw?
Hey zuurpruim. Autistje hier!quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:11 schreef PallominnoX het volgende:
Gelukkig strak blauwe lucht hier, in Arnhem.
Sneeuw is okay, maar dan moet het vriezen en blijven liggen, gaan springen als een autistisch kind als er dikke flatsen natte sneeuw naar beneden flikkeren is niet leuk.
Ik heb er wat gemaakt met m'n telefoon, maar heb geen USBkabeltje.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:51 schreef shilizous_88 het volgende:
meer foto's gewenst... alsjeblieft
quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:54 schreef pfaf het volgende:
Het sneeuwt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
En hárd!
Geniet er van pfip!quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
jaja, ik weet het.
Maar vorig jaar was het nu 30+ graden, dus ik heb een jaar in te halen.
Voor morgen verwacht ik trouwens op meerdere plaatsen droge sneeuw,quote:NEERSLAG:
Vanmiddag toenemende kans op buien met (natte) sneeuw, vooral in de hogere delen (Zuid-Limburg) mogelijk al de eerste droge sneeuw. Overigens kan dat komende nacht ook in het oosten gebeuren omdat daar de temperatuur bij opklaringen al onder het vriespunt komt
Edit: Hier een beetje hagel.quote:TEMPERATUUR:
HiRLAM en KTG komen vrij goed overeen, 5 tot 8 graden, later op de dag langzaam dalend. Zaterdag overdag niet meer dan 3 graden. Komende nacht meest tussen 0 en 4C (in het NO en O lokaal onder nul).
Dat sowieso. Ook zonder sneeuw.quote:Op vrijdag 21 november 2008 16:07 schreef starla het volgende:
Twente is definitely the place to be!
1. Maar ik ben bang dat er nog wel wat komt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:09 schreef pfaf het volgende:
[..]Dank.
Op hoeveel cm zitten jullie al?
Hier, in Putten, ligt veel meer dan in Ermelo, en het houdt niet op.quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:22 schreef basst2005 het volgende:
Hier (Ermelo) sneeuwt het nu ook aardig!![]()
[ afbeelding ]
Voor de sneeuw een paar harde hagelbuien gehad.
Was gewoon even een snel Ixus-shotje, kon m'n 20D zo snel niet vindenquote:Op zaterdag 22 november 2008 09:31 schreef LoggedIn het volgende:
Zet de witbalans van je camera even op manual of clouded
Verdomd mooie fotoquote:
wow dat begint er op te lijken!quote:
quote:Flinke laag sneeuw op Limburgse heuvels
Het Zuid-Limburgse landschap is zaterdagochtend met een laagje sneeuw bedekt. Rond acht uur zaterdagochtend lag bij de op 260 meter boven NAP gelegen boshut 't Hijgend Hert bij Vijlen al 7 centimeter sneeuw.
,,En het sneeuwt nog steeds'', zei een medewerker van het boscafé blij. Traditioneel wagen talloze dagjesmensen zich op de kronkelige en spekgladde wegen van het heuvelachtige sneeuwlandschap om op het hoogste punt in de bossen bij Vijlen te genieten van een warme kop chocomel of Glühwein.
In Vijlen valt meestal de eerste sneeuw van het seizoen in Nederland, en het witte dekbed blijft er vaak het langst liggen. Ook andere delen van het Limburgse heuvellandschap, maar ook bijvoorbeeld wegen in Heerlen zijn zaterdag met een laagje sneeuw bedekt.
Klopt. Al ligt 't niet ver uit elkaar: http://maps.google.com/maps?f=d&saddr=vijlen&daddr=vaals&hl=en&geocode=&mra=ls&sll=37.0625,-95.677068&sspn=40.732051,78.398437&ie=UTF8&ll=50.776961,6.010895&spn=0.063718,0.153122&t=p&z=13quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:56 schreef Fredo55 het volgende:
Vaals (Vaalserberg) ligt toch hoger dan Vijlen of heb ik dat mis?
Dan zou ik zeggen dat Vaals eerder sneeuw heeft dan Vijlen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt. Al ligt 't niet ver uit elkaar: http://maps.google.com/maps?f=d&saddr=vijlen&daddr=vaals&hl=en&geocode=&mra=ls&sll=37.0625,-95.677068&sspn=40.732051,78.398437&ie=UTF8&ll=50.776961,6.010895&spn=0.063718,0.153122&t=p&z=13
In de buurt van Kleefquote:Op zaterdag 22 november 2008 11:00 schreef StateOfMind het volgende:
Verdomd mooie foto![]()
Je woont in Duitsland toch?
quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier in Maastricht valt 't wel mee, maar op de iets hoger gelegen heuvels dus wel:
[..]afbeelding[/url] ]
Schattig!
Meer pics @ http://www.limburger.nl/a(...)ategory=eerstesneeuw
Je woont dichter bij Goch dan bij Kleve.... Frau nachbarquote:Op zaterdag 22 november 2008 12:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In de buurt van Kleef
Het begon een beetje weg te dooien, maar nu sneeuwt het weer volop
Meer @ http://news.google.com/news?ned=au&hl=en&ned=au&ie=UTF-8&ncl=1273093195quote:Weather conditions across Australia's south-east appear to be easing after the region was battered over the weekend by gale force winds, flooding and snow.
State Emergency Service (SES) volunteers have been busy in NSW, Victoria and Queensland's south-east helping people after several days of ferocious storms brought down trees on cars, buildings and roads.
A severe weather warning and blizzard conditions in Alpine areas persisted in NSW on Sunday, but a low pressure system was expected to move east late on Sunday.
In NSW, gale force winds were most severe in Sydney's western suburbs with the SES responding to 380 calls for help.
At least 10cm of snow fell around the Blue Mountains, west of Sydney, and a small number of roads were closed, including between Bathurst and Oberon.
SES Central West Region Controller, Craig Ronan, said the weather conditions were particularly unseasonable.
"It's very unusual the week before summer to have such weather conditions," Mr Ronan said.
An SES spokesman told AAP there had been no significant damage.
The flood threat has eased in Victoria's south-east and the SES says it is not predicting major flooding.
"We are keeping a watching brief on Gippsland but are only expecting minor to moderate flooding and don't predict major flooding at this stage," SES spokesman Allan Briggs said.
The SES received 387 calls for help in Victoria over the weekend, including 262 in Melbourne, mostly involving fallen trees damaging property.
Catchments received a good soaking with 60mm of rain falling across Melbourne's water storages, Bureau of Meteorology (BoM) senior forecaster Scott Williams said.
Snow fell in Victorian Alpine areas and forced road closures. Falls Creek resort spokesman Ian Talbot told AAP more than 20cm of snow had "blanketed the resort" Sunday morning.
"It was very cold overnight, it got down to minus six degrees celsius and residents said it looked like the middle of winter," he said.
"It's very rare to get enough for road closures at this time of year."
A 12-day adventure race involving an 800km trek over NSW and Victorian high country has been stalled due to the bad weather, with 120 people involved now holed up in the tiny Victorian Alpine town of Tintaldra.
In Queensland, a severe weather warning for the state's south-east corner was cancelled on Saturday evening after the latest storm in a week of wild weather passed.
Three women were hurt in separate accidents - one of whom was in a serious condition after being hit by a tree - as a result of ferocious winds battering the region on Saturday afternoon.
Erg sneu inderdaad. Dit zegt wel dat Nederlanders niet gewend zijn aan dit weer en erquote:Op zondag 23 november 2008 14:48 schreef -CRASH- het volgende:
Helaas heeft de (korte) winter inval ook z'n minder leuke kanten.....
Gezin verongelukt op gladde A28
quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hey zuurpruim. Autistje hier!
[ afbeelding ]
Het vriest aan de grond en er ligt sneeuw op de grond.
Of dat is de Australische metingquote:Op zondag 23 november 2008 15:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die 20cm lijkt me een foutje, dan moet het wel heel erg raar gaan.
Wehehehequote:
Mooie '75 voiture!!!quote:Op zondag 23 november 2008 16:33 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]
EN
[ afbeelding ]
&
[ afbeelding ]
Mijn Sneeuwpop en Kever!![]()
Zo ziet het er hier ook uitquote:
Goed he zo'n kenteken in beeld.quote:Op zondag 23 november 2008 16:38 schreef starla het volgende:
[..]
Mooie '75 voiture!!!
vergeet je hem niet te keuren voor 29-06-2010?
Waar in godsvredesnaamquote:Op zondag 23 november 2008 15:16 schreef Frumzel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Is daar in het midden nu al 20cm gevallen???)
http://www.knmi.nl/klimat(...)verzichten/index.cgi en dan bij dagelijkse neerslag voor sneeuwdek kiezenquote:Op zondag 23 november 2008 16:53 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Waar in godsvredesnaamop de site van het KNMI kan ik het (actuele) kaartje vinden van het 'sneeuwdek'??? Ik heb gezocht maar helaas......
BvD
http://www.knmi.nl/klimat(...)verzichten/index.cgiquote:Op zondag 23 november 2008 16:53 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Waar in godsvredesnaamop de site van het KNMI kan ik het (actuele) kaartje vinden van het 'sneeuwdek'??? Ik heb gezocht maar helaas......
BvD
Ik heb er nog een thuiskomertje onder zitten.quote:Op zondag 23 november 2008 17:49 schreef gateway het volgende:
hier in de buurt van Essen (DLD) ook sneeuw! damn hele auto zit onder, en glijden gek! tijd voor de winterbandjes!
Of op 2 maart 2005quote:Op zondag 23 november 2008 19:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar dit is nog niets vergeleken met die bekende 25 november 2005.
En dat dan met zo'n username. Da's wel sneuquote:Op zondag 23 november 2008 22:07 schreef Let_It_Snow het volgende:
Hier is amper een sneeuwvlok gevallen
quote:Op zondag 23 november 2008 14:48 schreef -CRASH- het volgende:
Helaas heeft de (korte) winter inval ook z'n minder leuke kanten.....
Gezin verongelukt op gladde A28
dat klopt zekerquote:Op maandag 24 november 2008 07:02 schreef twentemeisje het volgende:
Winterwonderland in de tuin. En het blijft nog steeds sneeuwen hier in Twente! Op het dak van de auto ligt echt een centimeter of tien sneeuw!
Verbazingwekkend hoeveel zoiets over een kleine 100 km kan verschillen. Hier sneeuwt het al bijna 3 dagen onafgebroken en momenteel ligt er écht een dik pak. (Ja popo, voor Nederlands doenquote:Op maandag 24 november 2008 08:47 schreef RenRen- het volgende:
De sneeuw hier is weg.
In Rotterdam.
Gister alleen natte sneeuw, dus wat wat viel, werd meteen prut, of lag op de daken.
waar is dat dan wel niet?quote:Op maandag 24 november 2008 09:22 schreef AKnynke het volgende:
Even jaloers maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk ondertussen een cm. of 30, en het blijft maar sneeuwen! Dit was gister, trouwens!
quote:
quote:Nynke in Zweden: www.nynkesalverda.blogspot.com
Blondine verhuist naar Zweden! Wie helpt?
quote:Op maandag 24 november 2008 09:54 schreef AKnynke het volgende:
indeed, het is in Uppsala, Zweden.
Soms is het ook niet zo leuk hoor, vanmorgen toen ik even de was ging doen met blote voeten in m'n schoenen statpe ik in 30 cm. sneeuw. dat was best koud!
yup, klopt! Bekend hier?quote:Op maandag 24 november 2008 10:01 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Ik dacht al (voor ik las dat je in Zweden zit), dat lijkt wel erg (derde foto) op de ingang van de Linnaeus-tuin en -museum in Uppsala. Klopt of niet?
Een heel klein beetje. We zijn er in september geweest tijdens onze vakantie in Zweden. Leuke plaats! Sowieso Zwedenquote:
Jongen? Die ligt op de voorgrond onder de sneeuw?quote:Op maandag 24 november 2008 11:00 schreef AKnynke het volgende:
Net gemaakt: Arme jongen!
[ afbeelding ]
Ja, leek me wel een goede plaats!quote:Op maandag 24 november 2008 11:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jongen? Die ligt op de voorgrond onder de sneeuw?
limburgquote:Op maandag 24 november 2008 13:49 schreef pfaf het volgende:
Zeg dan ook even waar.
De enige sneeuw die hier valt, komt uit de bomen...
in beek welquote:Op maandag 24 november 2008 13:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het blijft hier in Maastricht maar sneeuwen. Maar nog steeds blijft niets liggen
.
Op deze sattelietimage is het ook schitterend te zien!quote:Op maandag 24 november 2008 10:26 schreef pfaf het volgende:
[ afbeelding ]
6cm wordt hier dus gegeven.
Die 20cm in Utrecht is ook snel gesmolten!![]()
Ik merkte het, laat het dan in ieder geval goed hard sneeuwen, niet dit halfbakken prutjequote:Op donderdag 4 december 2008 15:46 schreef -skippybal- het volgende:
In Arnhem witte grasveldjes, boomtoppen en autoramen
En een giagantisch baggerzooi op straat die ook nog eens gald is.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:07 schreef popovski het volgende:
Er is vandaag alleen al 13 inch (x 2,2 cm) sneeuw gevallen in West Michigan. Ik sneeuwschuif me de klere.
x2,54 zelfsquote:Op vrijdag 5 december 2008 23:07 schreef popovski het volgende:
Er is vandaag alleen al 13 inch (x 2,2 cm) sneeuw gevallen in West Michigan. Ik sneeuwschuif me de klere.
't Is nog niet over:
[ afbeelding ]
Hoe is het in Ohio/Pennsylvania en Virginia? Weet je dat zo?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:07 schreef popovski het volgende:
't Is nog niet over:
[ afbeelding ]
Yup, sinds een uurtje of 12 sneeuwt het non-stop. Maar het is stomme sneeuw.quote:Op dinsdag 9 december 2008 12:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nu toch wel?
oldenzaal inmiddels wel
ja nogalquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yup, sinds een uurtje of 12 sneeuwt het non-stop. Maar het is stomme sneeuw.
Tis helderquote:
Reken er maar niet op. Alleen in Zuid-Oost NL gaat het nog afkoelen vannacht. In de rest van Nederland blijft de temperatuur onder de bewolking constant, of zelfs stijgend. Tegen de tijd dat het morgenmiddag/avond weer gaat regenen dooit het overal behoorlijk. Het wordt morgenavond ook wel weer kouder, maar pas rond middernacht en dan zijn de buien al gepasseerd. Alleen in Zuid-Oost NL hebben ze mazzel, daar blijft het waarschijnlijk vriezen en krijgen ze dus de volle lading sneeuw. Rest van nederland heeft pech en krijgt lekkere lauwe regen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:27 schreef Mpdrichel het volgende:
Hier is net een klein beetje sneeuw gevallen (Emmen) Hopelijk gaat het vannacht ook gewoon sneeuwen inplaats van regenen
vriezen = geen sneeuw. Sneeuw valt tussen de 0 en 3 gradenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:56 schreef Cootz het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Alleen in Zuid-Oost NL gaat het nog afkoelen vannacht. In de rest van Nederland blijft de temperatuur onder de bewolking constant, of zelfs stijgend. Tegen de tijd dat het morgenmiddag/avond weer gaat regenen dooit het overal behoorlijk. Het wordt morgenavond ook wel weer kouder, maar pas rond middernacht en dan zijn de buien al gepasseerd. Alleen in Zuid-Oost NL hebben ze mazzel, daar blijft het waarschijnlijk vriezen en krijgen ze dus de volle lading sneeuw. Rest van nederland heeft pech en krijgt lekkere lauwe regen.
Oh, het valt misschien wel. Maar blijven liggen op de opgewarmde ondergrond na een etmaal dooi+regen... lijkt me sterk. Her en der (Piet Paulusma bijv.) wordt al gesproken over een flink pak sneeuw, dat is gewoon zwaar overdreven. Ten eerste is het te warm ten tijde van de neerslag, dus zal de sneeuw nattig zijn en geen pak vormen. Ten tweede gaat er helemaal niet zoveel vallen. Regen telt morgen ook maar op tot ca. 5 mm. Dat wordt nooit een pak sneeuw (daar versta ik toch wel 10 cm onder).quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:00 schreef gateway het volgende:
[..]
vriezen = geen sneeuw. Sneeuw valt tussen de 0 en 3 graden
Droge sneeuw - sneeuw bij een luchttemperatuur van beneden 0 graden Celsiusquote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:00 schreef gateway het volgende:
[..]
Tip: begin nooit een carriere als meteoroloog.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:00 schreef gateway het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:19 schreef Saekerhett het volgende:
Sneeuwt behoorlijk door in Hengelo en het blijft lekker liggen
Regen idd.. en omg als het straks gaat vriezen.. valt niet tegen op te strooien danquote:Op zondag 4 januari 2009 20:34 schreef horned_reaper het volgende:
Hier regent het al de hele dag onafgebroken
Er ligt wat meer inmiddels hoor!!! Wel zeker 10 cm. Heerlijk !quote:Op maandag 5 januari 2009 04:25 schreef DaMook het volgende:
Hier ligt een cm of 3 gok ik en er blijft flink wat bijvallen.
Idd. Hier in Maastricht centrum ook veelquote:Op maandag 5 januari 2009 09:20 schreef Jnk18 het volgende:
Gelukkig hoef ik vandaag niet de weg op zeg.
Ligt zeker zon 10-15 CM hier in zuid limburg
Volgens mij ligt het waar je in arnhem zit.quote:
Hier in Drenthe ook helemaal nietsquote:Op maandag 5 januari 2009 12:04 schreef Luco het volgende:
En in het hoge noorden, Groningen dus, ligt gewoon NIKS
Idd. Vreemde meting daar.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:18 schreef ItaloDancer het volgende:![]()
Die 85 cm lijkt me trouwens ook wat overdreven
natuurlijk gaat dat automatisch, en het is niet zo duidelijk hoorquote:Op maandag 5 januari 2009 12:26 schreef pfaf het volgende:
Haha. Wat een merkwaardige fout. Diegene die de kaart maakt en online plaatst ziet zoiets toch ook wel? Of wordt dat allemaal automagisch gedaan vanaf de input van de stations?
Allebei veelquote:Op maandag 5 januari 2009 16:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Nice!
Zoveel ligt hier niet, en tis eigenlijk al wat gesmolten.
edit: oh eigenlijk tegen Roel maar Rewimo kan ook![]()
check die legenda eens stumpertquote:Op maandag 5 januari 2009 12:18 schreef ItaloDancer het volgende:
![]()
Die 85 cm lijkt me trouwens ook wat overdreven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |