abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2008 @ 14:09:36 #51
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63373532
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:07 schreef sjoep het volgende:

[..]

3. er kan altijd sprake zijn van toeval, maar iemand kan ook iets voorspellen/weten. Dit kan gewoon naast elkaar bestaan.
Daar ben ik het helemaal mee eens !
quote:
Daardoor is toeval áltijd toepasbaar naar mijn idee.
Daarmee gaat opmerking "het is toeval" óf nooit op, óf altijd op. Wat heb je dan aan die opmerking?
Nee, daarmee kan de opmerking 'het is toeval' opgaan.

Dat is precies waarom ik een methode beschrijf om te kunnen checken om welke van de 2 het gaat !
zzz
pi_63373776
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:09 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens !
[..]

Nee, daarmee kan de opmerking 'het is toeval' opgaan.

Dat is precies waarom ik een methode beschrijf om te kunnen checken om welke van de 2 het gaat !
En toeval is wáár precies omschreven?
Volgens mij kun je zelfs mét methode toeval nog niet uitsluiten dus.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_63373795
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:03 schreef sjoep het volgende:

[..]

Anderzijds geeft hij ook toch wel een beetje verrast te zijn toch?
natuurlijk zulk een toevalligheid is toch ook behoorlijk verrassend ...

als ik de Lotto win ga ik ook niet koeltjes reageren (al moet ik bekennen, het zou dan mn vrouw zijn die wint, ik speel dat niet omdat ik er als rechtgeaarde scepticus vermoed dat ik als afnemer van lotto-kaartjes een grotere kans heb hiermee geld te verliezen, dan te winnen, en je statistisch gezien er vooral mee verliest ... iets dat de jaarrekeing van de lottogezelschappen bevestigen ... mn vrouw vind dat altijd 'sfeerverpestend' als ik daarover begin en speelt dat wel omdat ze het 'leuk' en 'spannend' vind ... tja )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_63373841
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:19 schreef sjoep het volgende:

[..]

Volgens mij snap je nog steeds niet wat toeval is.
pi_63374233

[ Bericht 100% gewijzigd door sjoep op 20-11-2008 14:35:58 ]
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  donderdag 20 november 2008 @ 14:57:51 #56
31101 _Led_
pi_63374866
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:19 schreef sjoep het volgende:

[..]

Nee, je kunt nooit uitsluiten dat iemand per toeval 100000x achter elkaar het juiste voorspelt.
Je kunt dan echter wel een waardeoordeel vellen op basis van waarschijnlijkheid.
De kans dat ik 100000x achter elkaar een juist getal raadt is een stuk kleiner dan dat ik dat 2x doe immers.
Dat is het hele punt van mijn verhaal, en wat ik hier al probeerde duidelijk te maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door _Led_ op 20-11-2008 15:07:41 ]
zzz
  vrijdag 21 november 2008 @ 01:11:57 #57
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_63393062
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:57 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nee, je kunt nooit uitsluiten dat iemand per toeval 100000x achter elkaar het juiste voorspelt.
Je kunt dan echter wel een waardeoordeel vellen op basis van waarschijnlijkheid.
De kans dat ik 100000x achter elkaar een juist getal raadt is een stuk kleiner dan dat ik dat 2x doe immers.
Dat is het hele punt van mijn verhaal, en wat ik hier al probeerde duidelijk te maken.
Met die datum erbij vind ik het tot nu toe waarschijnlijker dat ze een fortune teller is ,
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_63394632
Hoho ik zeg niet dat ik nu wel geloof dat zij echt is of niet. Ik laat alle opties open.
Ik dacht dat het leuk was om te vermelden dat ik, op welke manier dan ook, een paranormale ervaring heb meegemaakt omdat er veelvoudig verteld word; om erin te geloven moet je het meemaken.

Welnu ik heb het meegemaakt, sta er nog steeds lichtelijk kritisch tegenover maar vond het toch leuk dat ze het in ieder geval op dat gebied, bij het juiste eind had. Of ja leuk is anders

Ik denk dat er inderdaad meer nodig is dan een lucky guess om aan te tonen of zij wel echt of nep is, maar ik ben er werkelijk helemaal niet op uit om dit te doen. Ik vind het goed zo, ze heeft bij mij in ieder geval wat krediet, stelt zich verder niet zo op als een hollywood showster (zoals derek en char), en vraagt echt iets van 10 bath ofzo (1 cent) voor een reading. Ze staat ook niet in het middenpunt van de publiciteit en ze faalde (helaas ) ook niet jammerlijk. Of haar gave echt is, dat boeit me werkelijk geen zak:P Ik laat haar met rust. want ik zie geen reden om haar met deze onzin lastig te vallen nadat ik haar heb bedankt voor haar onfortuinlijke voorspelling. Dat soort zaken bespreek ik hier wel:P

@ summers:
zweefshit zoals;

- Je houd heel veel van je familie
- Je vind het erg om alleen te zijn

Gewoon van die lines die ik ook wel zou kunnen maken.

Nogmaals, voor die 10 bath ga ik hier geen probleem over maken. Sowieso geef ik me niet af tegen oude vrouwtjes die voor weinig geld hun hobbie doorgeven. Ik haat het als mensen zoals Derek met miljoenen er vandoor gaan terwijl mensen niet in willen zien dat alles wat hij doet nep is, ze hun hele kinderopvoedingsprincipes aan de kant schuiven voor zijn boeken en dergelijke; Verloochen de moeder in jezelf maar luister naar Derek, een man die ondertussen toch wel bekend mag staan als een oplichter.
Hij is rijk geworden door huichelaarij, die oude vrouwtjes uit tibet of waarever worden niet rijk.
Waarom zou ik haar moeten debunken? Ze verdient geen miljoenen euro's, ze leeft niet in een villa en dat beetje dat ze heeft ga ik echt niet van haar afnemen. Ik ben geen slecht mens en zij ook niet. Ik zie het als entertainment voor een ontzettend lage prijs.
pi_63394635
"want je verstaat geen zak en daar komen de ergste gevallen binnen, messteken, gunshots etc)."

Jezus wat vet, heb je een adresje voor mij?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_63394644
ija k heb een adresje voor jou
pi_63394676
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:23 schreef RM-rf het volgende:

Interssanter is wat mij betreft eerder waarom iemand die zichzelf 'scepticus' noemt en zelfs bij een kloppende voorspelling nog steeds weinig vertrouwen heeft in de 'paranormale' verklaring ... tóch een helderziende opzoekt enw elke 'waarde' hij zelf denkt dat er ligt in het bezoeken vane en helderziende ...

ho ho, ik ben hier niet alleen he. Ik woon samen met mijn vriendin en die gelooft wel stellig in fortunetellers. Zij bezoekt deze personen regelmatig en ik ging eens mee. Verder laat ik me graag entertainen. Waarom gaan mensen naar de film terwijl ze weten dat alles nep is? Juist voor entertainment. Waarom spelen mensen computerspellen terwijl ze weten dat het niet echt is? Juist voor entertainment. Waarom ga ik met mijn vriendin mee naar een waarzegster terwijl ik niet in de echtheid geloof? ... Juist... voor de?

Over de kloppende voorspelling;
Vriendinnen van mijn vriendin waren ook bang dat ik een ongeluk zou krijgen hoorde ik achteraf. Dat zou dus betekenen dat al deze vriendinnen paranormaal begaafd zijn.

Een ongeluk kan vanalles betekenen. Zelfs al stoot je je kleine teen of laat je een fles water vallen, dan zou dat een ongelukje kunnen zijn. Nogmaals, ik post dit omdat het me passend leek dat ik ook eens een andere kant laat zien. Als ik iets meemaak dat ik wel of niet kan verklaren dan ben ik ook zo eerlijk om dat toe te geven. Maar dergelijke ongelukken gebeuren elke dag wel, een ongeluk van dit formaat gebeurd alleen 19 november 2008. Dus je kunt er conclusies aan verbinden of juist niet
pi_63394746
Het frappante vind ik zelf dat je meteen schakelt.
zij heeft dat toen gezegd -> je krijgt een ongeluk -> en jij denkt "eej zij heeft dat gezegd!".
En het zet je aan het denken.
Dat is al voldoende
pi_63394762
ja omdat ik er destijds nogal een grap over maakte
Daarom is me dat altijd wel bijgebleven
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:45:40 #64
31101 _Led_
pi_63396775
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 01:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Met die datum erbij vind ik het tot nu toe waarschijnlijker dat ze een fortune teller is ,
Prima, en dat mag je vinden.

Ik legde dus alleen uit waarom ik een andere mening heb, en dat bleek voor sommige 'spirituele' mensen genoeg reden te zijn om eens even flink op me in te gaan hakken.

Misschien moet ik ook maar eens 'religieus' of 'spiritueel' worden, die mensen schijnen het voorrecht te hebben zich aggressief te gedragen tegen anderen en dan alsnog de anderen de schuld te geven
zzz
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:11:04 #65
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_63397338
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:45 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Prima, en dat mag je vinden.

Ik legde dus alleen uit waarom ik een andere mening heb, en dat bleek voor sommige 'spirituele' mensen genoeg reden te zijn om eens even flink op me in te gaan hakken.

Misschien moet ik ook maar eens 'religieus' of 'spiritueel' worden, die mensen schijnen het voorrecht te hebben zich aggressief te gedragen tegen anderen en dan alsnog de anderen de schuld te geven
Dan kan je je vast voorstellen hoe het is als mensen niet op je inhakken of belachelijk maken om een mening of stelling( dat kan je opzij schuiven of niet , overwegen of niet .)

maar om dingen die je zelf hebt gezien met eigen ogen ,
dingen waar je een gevoel bij had , een herinnering , die je hoorde , zag of voelde of wist , een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten in je bestaan en nog steeds doet , een deel van je leven is , , iets waarbij je alleen maar ademde en waarnam , meer niet .
dingen waar je vreugde bij voelde of angst of verdriet of verbazing of verwondering , dingen waarbij je gewoon was , ervaringen die je maken tot de mens die je nu bent .
DAT is pas belachelijk , en waarom ? omdat ze gewoon ZIJN , meer niet .
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:17:30 #66
31101 _Led_
pi_63397526
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Dan kan je je vast voorstellen hoe het is als mensen niet op je inhakken of belachelijk maken om een mening of stelling( dat kan je opzij schuiven of niet , overwegen of niet .)

maar om dingen die je zelf hebt gezien met eigen ogen ,
dingen waar je een gevoel bij had , een herinnering , die je hoorde , zag of voelde of wist , een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten in je bestaan en nog steeds doet , een deel van je leven is , , iets waarbij je alleen maar ademde en waarnam , meer niet .
dingen waar je vreugde bij voelde of angst of verdriet of verbazing of verwondering , dingen waarbij je gewoon was , ervaringen die je maken tot de mens die je nu bent .
DAT is pas belachelijk .
Ja, dat lijkt me naar. Gelukkig doe ik dat niet
Ik kan wel een hoop lol hebben om mensen die weigeren logisch na te denken, of denken dat onzin-statements ze verder helpen in een discussie, maar dat is heel wat anders.
Dat je iets ervaart - daar valt niet over te twisten. Dat hetgene dat je ervaren hebt daadwerkelijk is wat je denkt dat het is - daar valt prima over te discussieren.
Ten slotte zijn er genoeg mensen die dingen denken te ervaren die simpelweg niet zo zijn.

Grappig om te zien dat je nog steeds denkt dat het compleet gerechtvaardigd is om in te hakken op iemand met een andere mening.
Handig, dat spiritueel zijn - je hebt altijd gelijk omdat je je beter voelt dan een ander.
zzz
pi_63398111
Schizofrenen voelen ook van alles, alleen hun interpretatie deugt van geen kanten.
pi_63398694
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

*plop* dat doe je wel
quote:
Ik kan wel een hoop lol hebben om mensen die weigeren logisch na te denken, of denken dat onzin-statements ze verder helpen in een discussie, maar dat is heel wat anders.
Daarbij gebruik je toch echt termen als "dom" die niet al te positief overkomen.
M.a.w. je maakt mensen belachelijk.

Dat mensen de drang hebben op jou in te hakken (volgens mij valt het nog wel mee, en valt het volledig in het niet bij wat ik jou wel eens zie zeggen), komt ergens vandaan.
Wáár zou dat nou vandaan komen.

Dat komt omdat zij zeggen dat ze zijn wie ze zijn, en jij gaat keihard zitten te beweren dat dat niet zo is.
Nou, ok, wat zou jij er van vinden als ik nou gewoon heel hard ga zitten beweren dat jij niet L.Denninger bent?
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:16:28 #69
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_63399103
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat doe je dus wel , voor jou is het een gewoonte , je ziet het niet eens meer .
quote:
Dat je iets ervaart - daar valt niet over te twisten. Dat hetgene dat je ervaren hebt daadwerkelijk is wat je denkt dat het is - daar valt prima over te discussieren.
Ten slotte zijn er genoeg mensen die dingen denken te ervaren die simpelweg niet zo zijn.

Grappig om te zien dat je nog steeds denkt dat het compleet gerechtvaardigd is om in te hakken op iemand met een andere mening.
Handig, dat spiritueel zijn - je hebt altijd gelijk omdat je je beter voelt dan een ander.
pi_63399583
Mensen, de constatering dat iemand dom is als hij blijk geeft van gedachtegangen die in strijd zijn met de logica, is een feitelijke.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:48:23 #71
31101 _Led_
pi_63400054
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:00 schreef sjoep het volgende:

[..]

*plop* dat doe je wel
[..]

Daarbij gebruik je toch echt termen als "dom" die niet al te positief overkomen.
M.a.w. je maakt mensen belachelijk.
Ik heb even gekeken, maar ik heb in deze discussie het woord 'dom' in geen enkele post staan.
Mocht je de Ogilvie-discussie bedoelen, daar heb ik ook niemand dom genoemd - ik heb enkel 1 opmerking dom genoemd, omdat die aantoonbaar niet klopte.
Kijk aan de andere kant eens hoe jij en summers in dit topic op een doodnormale opmerking reageren en overreacten, en het lijkt me wel duidelijk hoe de zaken ervoor staan.
quote:
Dat mensen de drang hebben op jou in te hakken (volgens mij valt het nog wel mee, en valt het volledig in het niet bij wat ik jou wel eens zie zeggen), komt ergens vandaan.
Wáár zou dat nou vandaan komen.
Dat komt voort uit frustratie omdat mensen hun mening niet goed kunnen beargumenteren.
Als ze dan in een discussie het onderspit delven tegen iemand die het wel kan, doet dat pijn, en gaan ze met onzin-statements, valse beschuldigingen en aanvallen komen.
Het is niet de eerste keer hoor, Maedel had er ook een handje van.
quote:
Dat komt omdat zij zeggen dat ze zijn wie ze zijn, en jij gaat keihard zitten te beweren dat dat niet zo is.
Hop, weer zo'n onzin-statement.
Zij zijn wie zij zijn, en ervaren wat ze ervaren.
Of die ervaring ook is wat ze denken dat het is is een tweede, en daar kun je prima als beschaafde mensen over discussieren.
Tenminste - dat zou kunnen, mits die mensen niet gelijk hard gaan gillen, schreeuwen, stampen, liegen en dreigen zodra ook maar iemand het niet met ze eens is over het een of ander.
quote:
Nou, ok, wat zou jij er van vinden als ik nou gewoon heel hard ga zitten beweren dat jij niet L.Denninger bent?

Hou nou eens op met die onzin en valse beschuldigingen.
Ga je me nu een link geven waar ik heb gezegd dat jij niet sjoep bent of summers niet summers, of krijg ik weer uitvluchten te horen ?

Ik ben degene die zegt "het zou misschien dit kunnen zijn, maar ik weet het verder ook niet".
Jullie lopen te miepen over iedereen die een andere optie openhoudt dan degene die door julllie almachtige spiritualiteit als waarheid wordt gezien.
En maar roepen dat het aan mij ligt..... Lees deze thread nog maar eens terug vanaf het begin, en denk er eens over na.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 21-11-2008 11:53:24 ]
zzz
pi_63400129
hahahaha denninger, je maakt me aan t lachen ondanks het feit dat ik pijn heb aan mijn gezicht ;D
pi_63400212
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Mensen, de constatering dat iemand dom is als hij blijk geeft van gedachtegangen die in strijd zijn met de logica, is een feitelijke.
Dergelijke beweringen doen terwijl je iemand niet kent getuigt echter van bar weinig intelligentie.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:54:53 #74
31101 _Led_
pi_63400255
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:53 schreef sjoep het volgende:

[..]

Dergelijke beweringen doen terwijl je iemand niet kent getuigt echter van bar weinig intelligentie.
Iemand kennen heeft er helemaal niks mee te maken
Een stelling wordt niet meer of minder waar (of dom) omdat ik jou ken, of iemand anders voor mijn part.

De rest van mijn argumenten negeer je maar voor het gemak ?
Komt die link nog waar ik heb gezegd dat jij jou niet was ofzo ?
Of blijft het bij ongegronde beschuldigingen, getier en gehuil ?

Wel jammer dat jullie altijd weer die topics moeten verpesten door er zo'n ja/nee/valsbeschuldig spelletje van te maken omdat je andermans mening niet kunt hebben... Er zal wel weer een slotje op worden gegooid.
zzz
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:59:30 #75
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_63400430
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je bedoeld zoiets als mensen schizofreen noemen op een chat zonder dat je daarvoor bevoegt bent en niet op basis van de gestelde richtlijnen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')