abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63342668
Ongeveer 2 maanden geleden heb ik mijn relatie van bijna 4,5 jaar beeindigd. We hebben samen een koopwoning. Hij was naar zijn ouders toe gegaan om over ons na te denken en na een anderhalf week hebben we de knoop defintief doorgehakt.
Wij zijn toen mondeling overeengekomen dat ik het huis tijdens verkoop blijf bewonen. Maar nu begint mijn ex iedere keer erover dat hij het zat is bij zn ouders en in het huis wil gaan wonen. Samen wonen gaat niet meer, dus dat zou betekenen dat ik mn spullen maar moet pakken.
Daarnaast staan er nog enkele situaties tegenover waaruit blijkt dat mijn ex totaal zijn verantwoording niet neemt en dat hij zijn afspraken niet nakomt, dus ik vertrouw hem het huis en de verzorging daarvan helemaal niet toe. Zijn er juridische mogelijkheden om te voorkomen dat mijn ex zomaar in het huis trekt?
pi_63342865
Als zijn naam op het koopcontract staat mag je hem niet eens wijgeren. Het is ook zijn eigendom. Verder mag van de bank degene blijven wonen die de hypotheek kan dragen. Als jullie dat beiden kunnen, word het een strijd object en mogen jullie dat voor de rechten uitknokken. Als geen van beiden het kan, dan moeten jullie de kiet verkopen. Succes!
It's better to reign in hell than to serve in heaven
  woensdag 19 november 2008 @ 12:54:57 #3
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63342881
Nope, Hij heeft net zoveel rechten om daar te wonen als jij. je kunt hem er hooguit over aanspreken dat jullie daar afspraken over hebben gemaakt. Is er geen mogelijkheid dat jij kijkt of je elders kunt gaan wonen?

Het huis moet blijkbaar verkocht worden, het is dus netzo goed in zijn belang dat hij het verzorgt.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 19 november 2008 @ 13:02:09 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_63343063
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:45 schreef kmkv_3 het volgende:
Daarnaast staan er nog enkele situaties tegenover waaruit blijkt dat mijn ex totaal zijn verantwoording niet neemt en dat hij zijn afspraken niet nakomt, dus ik vertrouw hem het huis en de verzorging daarvan helemaal niet toe. Zijn er juridische mogelijkheden om te voorkomen dat mijn ex zomaar in het huis trekt?
Huilie huilie de argumenten zijn ook altijd hetzelfde he.
Kun je niet eerst wat lezen op het internet en dan met orginele argumenten komen?.
En nog iets, een huis is geen kind hoor. Hahaha ik vertrouw hem de verzorging daarvan helemaal niet toe.
ai ai ai. Ik lach me hier buikpijn
pi_63343262
quote:
Zijn er juridische mogelijkheden om te voorkomen dat mijn ex zomaar in het huis trekt?
Nee.
Als je niet met hem in één huis wilt wonen, zal je zelf weg moeten gaan.
Persoonlijk vind ik dat hij meer recht op het huis heeft omdat jij de relatie hebt beeindigd, maar daar zegt de wet niets over.

Een huis verkopen kan even duren. Ik raad je dan ook aan de verstandhouding met je ex zo goed als mogelijk te houden en vooral niet op hem af te geven. Ook niet op internet.
pi_63343395
Zorg maar dat jullie beide snel andere woonruimte vinden.
Spreek (schriftelijk) af dat jullie binnen 3 maanden andere woonruimte hebben. Dus ook jij de woning verlaten. Dan wat zakken met de vraagprijs en de woning snel verkopen.

Tot de woning verkocht is is het ook zijn woning. Hij mag er dus gewoon in en uitkomen. Als je de sloten vervangt mag hij de voordeur inslaan en zich toegang verschaffen tot de woning..
Je kan immers niet inbreken in je eigen woning.

Advies.
- Raak de woning zo snel mogelijk kwijt.
- Laat de communicatie schriftelijk verlopen.
- Hoop niet dat je nog een lange periode in de woning kan blijven wonen maar ga uit van een snelle verkoop van de woning.

Wie betaalt het meeste aan de hypotheek?
pi_63343403
In tegenstelling tot wat hier gezegd wordt is er officieel wel een juridische mogelijkheid, namelijk, de in Nederland gewoon rechtsgeldige, mondelinge overeenkomst. Echter zijn die altijd moeilijk te bewijzen. Als jij makkelijk ergens anders kan wonen, dan zou ik dat maar doen, en zo snel mogelijk proberen te verkopen. Dat juridische gevecht is veel te vermoeiend joh.
pi_63343465
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:10 schreef vergeetmewelletje het volgende:

Persoonlijk vind ik dat hij meer recht op het huis heeft omdat jij de relatie hebt beeindigd, maar daar zegt de wet niets over.
Lol, ken jij hun prive situatie ofzo? Misschien heeft ze het wel uitgemaakt omdat hij vreemd ging, haar dagelijks in elkaar beukte, misschien is hij wel een gokverslaafde ...... weet jij veel. Wat jij persoonlijk vindt, is gebaseerd op niks.

@Topicstarter. Bel het bureau voor rechtshulp voor gratis advies. Dit soort situaties krijgen zij dagelijks voor hun kiezen. De figuren die hier reageren hebben nog nooit 1 letter in een wetboek gelezen, geloof mij maar.

Succes.

Topic kan dicht.
pi_63343495
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:54 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Als zijn naam op het koopcontract staat mag je hem niet eens wijgeren. Het is ook zijn eigendom. Verder mag van de bank degene blijven wonen die de hypotheek kan dragen. Als jullie dat beiden kunnen, word het een strijd object en mogen jullie dat voor de rechten uitknokken. Als geen van beiden het kan, dan moeten jullie de kiet verkopen. Succes!
Dat van die bank is natuurlijk onzin. Het kan nooit zo zijn dat de bank bepaald dat de gene die de hypotheek alleen kan dragen het huis mag houden. Je bent beide eigenaar, dus je zal daar altijd samen uit moeten komen, eventueel met tussenkomst van de rechter, maar nooit met tussenkomst van de bank, die mag je enkel uit je huis zetten als je de hypotheek niet meer betaald.
Het is natuurlijk wel gebruikelijk dat als 1 van de 2 het kan betalen die er blijft wonen, maar dat is dan omdat je dat onderling overeenkomt.

Verder is dit natuurlijk offtopic, aangezien TS en ex gewoon willen verkopen.
  woensdag 19 november 2008 @ 13:28:18 #10
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_63343786
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:17 schreef PierreBetfair het volgende:
blablabla
Zeg, ik dacht dat jij een tijdje weg zou blijven Heb je je alweer bedacht?
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_63343821
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:17 schreef PierreBetfair het volgende:
@Topicstarter. Bel het bureau voor rechtshulp voor gratis advies. Dit soort situaties krijgen zij dagelijks voor hun kiezen. De figuren die hier reageren hebben nog nooit 1 letter in een wetboek gelezen, geloof mij maar.
Gezien jij er zoveel verstand van hebt, weet je vast ook dat het bureau voor rechtshulp niets voor je kan doen, behalve je verwijzen naar een mediator.
pi_63343996
Vanzelfsprekend weet je ook dat het Bureau voor rechtshulp niet meer bestaat en bedoel je waarschijnlijk het Juridisch Loket.
pi_63344058
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Gezien jij er zoveel verstand van hebt, weet je vast ook dat het bureau voor rechtshulp niets voor je kan doen, behalve je verwijzen naar een mediator.
Wat lul je nou? Waar lees je dat ik er verstand van heb

TS wil weten hoe het juridisch zit. Omdat je in eerste instantie geen kosten wilt maken kun je dus bij het BvR terecht. Daar krijg je tenminste nuttig advies. Mensen hier roepen zo maar wat door elkaar heen en weten van toeten noch blazen. Ik weet er ook geen ruk van, vandaar dat dit mijn advies is. Snap je het nu een beetje?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 november 2008 @ 13:45:48 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63344253
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:02 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Huilie huilie de argumenten zijn ook altijd hetzelfde he.
Kun je niet eerst wat lezen op het internet en dan met orginele argumenten komen?.
En nog iets, een huis is geen kind hoor. Hahaha ik vertrouw hem de verzorging daarvan helemaal niet toe.
ai ai ai. Ik lach me hier buikpijn
Als het huis in de verkoop staat en je weet dat hij niet goed is in het onderhouden en schoon houden van de woning kan ik me goed voorstellen dat je de opmerking maakt; 'ik vertrouw hem de verzorging niet toe'

Een huis dat goed schoon gehouden wordt en waar de noodzakelijke dingen gedaan worden verkoopt beter dan een huis dat niet schoon gehouden wordt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_63344282
Natuurlijk kan ook de ene partij de andere uitkopen als de financiele situatie het toelaat.
Een onafhankelijke makelaar bepaalt de prijs, je koopt je ex-partner uit voor een x-bedrag naast de hypotheek die ingelost gaat worden en je sluit een nieuwe hypotheek af als je wilt blijven wonen.

Indien niemand in de woning blijft wonen dient door verkoop van de woning de hypotheek ingelost te worden die op het huis zit. Tot die tijd kunnen jullie allebei van de woning "gebruik maken".
Wie het laatst lacht, lacht ook!
  woensdag 19 november 2008 @ 13:51:37 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_63344398
Jullie gaan er dus beide van uit dat het voorlopig niet verkocht wordt? Anders heeft het meer zin als je beide op zoek gaat naar iets anders....

* RemcoDelft kan aan de "Te koop" borden in nieuwbouwwijken precies zien waar de scheidingen lopen...
censuur :O
  woensdag 19 november 2008 @ 13:53:07 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63344435
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:45 schreef Wexy het volgende:

[..]

Als het huis in de verkoop staat en je weet dat hij niet goed is in het onderhouden en schoon houden van de woning kan ik me goed voorstellen dat je de opmerking maakt; 'ik vertrouw hem de verzorging niet toe'

Een huis dat goed schoon gehouden wordt en waar de noodzakelijke dingen gedaan worden verkoopt beter dan een huis dat niet schoon gehouden wordt.
Dan kan TS natuurlijk zelf ook de zwabber en een sopje pakken. Naar het Juridisch loket stappen over wie de schoonmaak moet doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63345092
quote:
TS wil weten hoe het juridisch zit. Omdat je in eerste instantie geen kosten wilt maken kun je dus bij het BvR terecht. Daar krijg je tenminste nuttig advies. Mensen hier roepen zo maar wat door elkaar heen en weten van toeten noch blazen. Ik weet er ook geen ruk van, vandaar dat dit mijn advies is. Snap je het nu een beetje?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 november 2008 @ 15:03:55 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63346442
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:53 schreef soylent het volgende:

[..]

Dan kan TS natuurlijk zelf ook de zwabber en een sopje pakken. Naar het Juridisch loket stappen over wie de schoonmaak moet doen.
een vriendin van me had samen met haar exman het huis ook in de verkoop staan, hij woonde er in. Heeft ales zo laten verwaarlozen dat de makelaar op een gegeven moment mn vriendin heeft gebeld dat er op deze manier niet verkocht kon worden.

En om er samen in te wonen als je al uit elkaar bent..... is vaak lastiger.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_63346773
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:46 schreef Beul het volgende:
Natuurlijk kan ook de ene partij de andere uitkopen als de financiele situatie het toelaat.
Een onafhankelijke makelaar bepaalt de prijs, je koopt je ex-partner uit voor een x-bedrag naast de hypotheek die ingelost gaat worden en je sluit een nieuwe hypotheek af als je wilt blijven wonen.
Zover ik weet is dat de helft van het afgeloste bedrag... Ik zou mijzelf daarmee genaaid voelen... Maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn...
Rise or Die Trying!
pi_63348218
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:15 schreef kipmetbiefstuk het volgende:

[..]

Zover ik weet is dat de helft van het afgeloste bedrag... Ik zou mijzelf daarmee genaaid voelen... Maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn...
Nee, het gaat om de helft van de over- cq onderwaarde.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_63348412
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:15 schreef kipmetbiefstuk het volgende:

[..]

Hypotheek - (waarde woning + aflossing) = overwaarde die verdeeld moet worden.
Deze zal na 4.5 jaar nog niet zo heel groot zijn en misschien zelfs negatief.

De vraag is dan natuurlijk kan TS of de ex met zijn inkomen de woning alleen betalen. (en mag dat van de bank)
  woensdag 19 november 2008 @ 19:22:26 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_63353423
Arm huisje toch! Je moet er toch niet aan denken dat die kerel er in blijft wonen, dan groeit het huisje op voor galg ende rad!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 19 november 2008 @ 20:33:59 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63355720
waarom zijn vrouwen in dergelijke situaties toch zo snel van mening dat de kerel maar weg moet, alles verkeerd doet en zijzelf geen fouten (hebben)gemaakt. ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63363737
ooh en jij bent expert in deze situatie?

Misschien toch eens uitpraten, dingen op papier proberen te zetten.
Is er niet de mogelijkheid om iemand anders tijdelijk op het huis te laten "passen" waar jullie het beide mee eens zijn. die jij kan vertrouwen in het netjes achterlaten van de woning en waar hij ook geen probleem mee heeft..
Dan hoeft hij hem niet aan jou af te staan en vice versa??
  donderdag 20 november 2008 @ 01:36:43 #26
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_63363857
1.Persoon is niette vertrouwen....ook niet met betalen van de hypotheek?---> via de rechter

2.Jij zoekt andere woonruimte---->samen hypotheek handtekening gezet?--->blijf je verantwoordelijk voor de hypotheek, als hij niet meer zal betalen.---rechter
3.Hij blijft er wonen,--->Op papier zetten ,dat hij de verdere lasten van het huis ook betaald en de energie e.d.
totdat huis verkocht is,hij kan hier ook nog steeds aanspraak maken, dat jij de helft van de hypotheek , meebetaald ook het heb je (vakjargon) het woongenot niet meer.dit natuurlijk bij de Notaris laten doen.
4.jij blijft er wonen, --->Vice -Versa zelfde verhaal
xx 236-kl-78yu-MMklo-ccdfth21
  donderdag 20 november 2008 @ 01:41:58 #27
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_63363896
[quote]Op donderdag 20 november 2008 01:36 schreef lipboutje het volgende:
1.Persoon is niette vertrouwen....ook niet met betalen van de hypotheek?---> via de rechter

2.Jij zoekt andere woonruimte---->samen hypotheek handtekening gezet?--->blijf je verantwoordelijk voor de hypotheek, als hij niet meer zal betalen.---rechter

3.Hij blijft er wonen,--->Op papier zetten ,dat hij de verdere lasten van het huis ook betaald en de energie e.d. totdat huis verkocht is,hij kan hier ook nog steeds aanspraak maken, dat jij de helft van de hypotheek , meebetaald ook al heb je (vakjargon) het woongenot niet meer.dit natuurlijk bij de Notaris laten doen.

4.jij blijft er wonen, --->Vice -Versa zelfde verhaal

Eigen situation..... goed afgelopen,alles zwart op wit bij de notaris laten zetten, terugkrabbelen ging dan niet meer.

wel nog totaal 1/2 jaar voor kosten van volledige hypotheek betaald, maar al met al, zo'n 10.000 gld aan over gehouden.

Dus om hoop ellende te voorkomen, snel huis verkopen , samen afspraken maken, bij notaris op papier laten zetten, en lekker vlug eigen huis......en ieder de helft van de winst,of de een meer dan de ander opstrijken, of misschien wel in deze crisisdagen het verlies delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door lipboutje op 20-11-2008 01:52:22 (fout in letterspellingsdiagram ...huh?) ]
  donderdag 20 november 2008 @ 01:43:15 #28
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_63363910
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:10 schreef HarryP het volgende:

[..]

Hypotheek - (waarde woning + aflossing) = overwaarde die verdeeld moet worden.
Deze zal na 4.5 jaar nog niet zo heel groot zijn en misschien zelfs negatief.

De vraag is dan natuurlijk kan TS of de ex met zijn inkomen de woning alleen betalen. (en mag dat van de bank)
10.000 toen nog guldens na 2 jaar winst niet groot?
  donderdag 20 november 2008 @ 01:46:50 #29
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_63363941
De bank accepteerd nooit als er samen getekend is voor de hypo, dat 1 man hem af gaat lossen!
tenzij de persoon de gehele aflossing kan dragen binnen de helft van de looptijd!
eigen ervaring.
Er mag ook gen gesplitste rekening gemaakt worden,
1.bankrek nr vrouw
2.bankrek man
samen storten op 1 rek
  donderdag 20 november 2008 @ 01:50:48 #30
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_63363973
{off topic} verder ben je niet op zoek , naar leuke gezellige fok[ker]user?[topic on]
  donderdag 20 november 2008 @ 01:58:15 #31
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_63364041
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:03 schreef Wexy het volgende:

[..]

een vriendin van me had samen met haar exman het huis ook in de verkoop staan, hij woonde er in. Heeft ales zo laten verwaarlozen dat de makelaar op een gegeven moment mn vriendin heeft gebeld dat er op deze manier niet verkocht kon worden.

En om er samen in te wonen als je al uit elkaar bent..... is vaak lastiger.
En toen? verder bedoel ik, wats gebeurd?
  donderdag 20 november 2008 @ 02:51:38 #32
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_63364408
Je kunt ook evt. een tot uit huis plaatsing verzoek indienen bij de rechter evt. Uiteraard moet je dan wel een advocaat in de arm nemen.
En het moet dan voorkomen en daarbij kun je ongelijk krijgen, dat is dan het risico, maar als je een goede reden voor zo'n verzoek hebt, dan maak je een goede kans.
Succes met alles te regelen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_63365161
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:37 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Wat lul je nou? Waar lees je dat ik er verstand van heb

Nuttig advies bij een BvR? Daar heb ik ook wel andere verhalen over gehoord. Daarbij is dit forum niet in het leven geroepen om alleen maar "Ga naar BvR / advocaat" te roepen. En niet iedereen hier is meester in de rechten, maar om dan meteen te stellen dat iedereen hier van toeten noch blazen weet, is weer het andere uiterste.
  donderdag 20 november 2008 @ 07:04:02 #34
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_63365184
quote:
Ongeveer 2 maanden geleden heb ik mijn relatie van bijna 4,5 jaar beeindigd. We hebben samen een koopwoning. Hij was naar zijn ouders toe gegaan om over ons na te denken en na een anderhalf week hebben we de knoop defintief doorgehakt.
Wij zijn toen mondeling overeengekomen dat ik het huis tijdens verkoop blijf bewonen. Maar nu begint mijn ex iedere keer erover dat hij het zat is bij zn ouders en in het huis wil gaan wonen. Samen wonen gaat niet meer, dus dat zou betekenen dat ik mn spullen maar moet pakken.
Kort gezegt neen, hij is mede-eigenaar van het pand. (uitgaande dat hij op de hypotheek acte staat en cadaster etc)
Hij heeft zoals het heet "woonrecht" (als hij ingeschreven staat op dit adres al meerde jaren) dit kan hij zelfs makkelijk afdwingen dmv de politie hem toegang te laten verschaffen tot zijn eigendom als jij hem de toegang weigert, en dit kan zonder tussen komst van een rechter.

Probeer het gesprek aan te gaan en een oplossing te zoeken, en anders alle bij eruit en verkopen.
dan hebben jullie alle de zelfde situatie.

woman will always cost you money but marriage is the most expensive way to go.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_63367513
quote:
Op donderdag 20 november 2008 02:51 schreef MissHobje het volgende:
Je kunt ook evt. een tot uit huis plaatsing verzoek indienen bij de rechter evt. Uiteraard moet je dan wel een advocaat in de arm nemen.
En het moet dan voorkomen en daarbij kun je ongelijk krijgen, dat is dan het risico, maar als je een goede reden voor zo'n verzoek hebt, dan maak je een goede kans.
Succes met alles te regelen.
Weinig kans.
Tenzij hij jou mishandeld en daar zijn bewijzen voor. Of als er kinderen zijn die last hebben van ruzies die plaats vinden in de woning van de kinderen. Anders zal de rechter zeggen dat de 2 volwassen mensen het maar op een volwassen manier moeten oplossen.

De woning snel verkopen is sneller en goedkoper dan die weg opgaan.
Hebben jullie al gesproken over de verdeling van de spullen die jullie samen hebben gekocht?
pi_63406486
Er komen inderdaad een hoop reacties wat nergens over gaat. Ja een huis heeft inderdaad verzorging nodig, zeker in tijden van verkoop.
Ik heb sowieso niet de intentie om in het huis te blijven wonen. Er lopen momenteel twee trajecten naast elkaar. Mn ex is aan het kijken of hij het financieel rond krijgt om de woning over te kopen (en er is inderdaad een negatief verschil dus ik draai ook nog op voor een gedeelte daarvan) en tegelijk staat het huis in de verkoop. Tot er nog geen duidelijkheid is over het overnemen door mijn ex blijft het huis ook echt in de verkoop staan. In deze periode moet het natuurlijk bewoond worden, schoongemaakt worden etc. Ik woon en beheer het huis momenteel omdat ik van mening ben dat ik dat ook het beste kan. Zeker gezien de historie die mijn ex inmiddels heeft opgebouwd met het niet nakomen van zijn afspraken en het niet opruimen van zn zooi etc. Ik vertrouw hem dus inderdaad niet toe dat hij het huis 'verkoopwaardig' weet te behouden. En ik beland niet graag in de situatie zoals hieronder ook vermeld staat, dat hij het huis dermate verwaarloosd dat ik straks een belletje van de makelaar krijg.
pi_63406770
Je kan je partner ook uitkopen met een bepaald bedrag waardoor het huis van jou wordt.
Ik zou in ieder geval geen ruzie schoppen etc met je partner!
Eventueel kan je een advocaat in de arme nemen om dit uittezoeken.
pi_63406785
Hij meer recht hebben op de woning? Je hebt geen idee wat ie heeft gedaan om het zover te laten komen dat we uberhaupt uit elkaar zijn dus dat is een beetje makkelijk oordelen zonder van de feiten op de hoogte te zijn?

Daarnaast probeer ik de verstandhouden met mijn ex ten alle tijden zo goed mogelijk te houden. Ik behandel hem met respect, ik kom mijn afspraken na en ik regel daarnaast ook nog eens even alles. Hij daarin tegen loopt altijd maar tegen mij te snauwen, komt zn afspraken niet na, vind zn sociale leven veel en veel belangrijker dan op een goede voet met mij te blijven?

Ben je klaar met oordelen of moet ik nog even wat van je zinlove opmerkingen ontkrachten?
quote:

[..]

Nee.

Een huis verkopen kan even duren. Ik raad je dan ook aan de verstandhouding met je ex zo goed als mogelijk te houden en vooral niet op hem af te geven. Ook niet op internet.
pi_63406848
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:38 schreef kmkv_3 het volgende:
Daarnaast probeer ik de verstandhouden met mijn ex ten alle tijden zo goed mogelijk te houden. Ik behandel hem met respect, ik kom mijn afspraken na en ik regel daarnaast ook nog eens even alles. Hij daarin tegen loopt altijd maar tegen mij te snauwen, komt zn afspraken niet na, vind zn sociale leven veel en veel belangrijker dan op een goede voet met mij te blijven?
Volhouden en een advocaat in de arm nemen, dat is mijn tip.

Succes!
pi_63407387
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:38 schreef kmkv_3 het volgende:
Hij meer recht hebben op de woning? Je hebt geen idee wat ie heeft gedaan om het zover te laten komen dat we uberhaupt uit elkaar zijn dus dat is een beetje makkelijk oordelen zonder van de feiten op de hoogte te zijn?

Ben je klaar met oordelen of moet ik nog even wat van je zinlove opmerkingen ontkrachten?
[..]
Zo dan.
Ik ben van mening dat je als je een relatie beeindigt, je daarvoor zelf de consequenties moet nemen.
Dat zegt niets over hoe de relatie was. Ik oordeel daar dus ook helemaal niet over.
Het maakt toch voor jouw probleem (wie récht heeft op een woning) toch ook niet uit hoe je relatie geweest is?
De rechter boeit dat echt niet, mocht het tot een rechtszaak komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door vergeetmewelletje op 21-11-2008 18:52:25 ]
pi_63409267
Je zit dus na verkoop van de woning aan je ex of aan een andere partij dus zo ie zo met een schuld.
De kans is heel groot dat je ex dus de woning niet kan kopen.

Spreek met hem af dat hij daar 2 maanden de tijd voor heeft.
Daarna de vraagprijs verlagen met +/- 10.000 euro. Maak je woning aantrekkelijk anders kom je er niet meer vanaf.

Wie betaalt overigens de hypotheek en vaste lasten nu jij alleen in de woning woont?
  vrijdag 21 november 2008 @ 17:09:54 #42
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_63409408
quote:
Op donderdag 20 november 2008 01:46 schreef lipboutje het volgende:
De bank accepteerd nooit als er samen getekend is voor de hypo, dat 1 man hem af gaat lossen!
Hoezo? Boeit ze geen reet hoor, als ze hun geld maar krijgen.

Probleem is eerder dat de hoogte van de hypotheek is gebaseerd op 2 inkomens en dat geen van beide partners die kosten alleen kan ophoesten.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_63411529
quote:
Dit heb je negatief opgevat, maar zo bedoelde ik dat niet hoor.
Er staat dan ook een smiley achter.

Je wilt een zakelijke overeenkomst (namelijk de zaken m.b.t. het huis) zo snel mogelijk regelen.
Hou het contact met hem dan ook zo zakelijk mogelijk.
Ga vooral niet met hem in discussie over hoe de relatie was, want dan gaat hij misschien alleen nog maar meer dwars liggen.
En vertel ook niet teveel op internet over je ex, want dit is een publiek forum dus de kans is aanwezig dat hij dit ziet en zichzelf herkent. En nog meer tegen zal werken.

Het stellen van een termijn zoals HarryP zegt, lijkt me een goed begin.
Via de rechtswinkel kun je eenmalig (en vrijblijvend) gratis gebruik maken van een advocaat die je kan helpen met het opstellen van een brief (dat werd mij iig aangeboden).
Brieven van advocaten zijn naar en willen nog weleens een schrikeffect en bijhorend resultaat opleveren.

Indien je ex nog wel een beetje mee wil werken, kun je beter eerst eens kijken wat een mediator voor jullie kan betekenen.
De kosten hiervoor worden in principe gedeeld en een overeengekomen afspraak is bindend.
Mocht het dan toch tot een rechtszaak komen, zal de deal die is overeengekomen onder begeleiding van de mediator in de meeste gevallen worden overgenomen door de rechter.
Het Juridisch Loket kan je hier informatie over geven.
pi_63482529
Kerel was alweg, en ik heb nooit gezegd dat ik geen fouten gemaakt heb. Je hebt samen een relatie dus je bent er ook samen schuldig aan dat het stuk loopt. Maar het feit blijft wel dat ik ten alle tijden bereid was om voor mn relatie te vechten en er over te praten en oplossingen te zoeken, terwijl dat van zijn kant nooit kwam. En dat neem ik hem inderdaad kwalijk.
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:33 schreef klusfoobje het volgende:
waarom zijn vrouwen in dergelijke situaties toch zo snel van mening dat de kerel maar weg moet, alles verkeerd doet en zijzelf geen fouten (hebben)gemaakt. ?
pi_63482633
Momenteel zijn we een discussie aan het voeren wie welke lasten betaald. Ik woon er momenteel en mijn ex wil niet betalen voor iets wat ie niet gebruikt, dus ik heb hem voorstel gedaan dat de eigendomskosten gedeeld blijven en dat de verbruikskosten voor mijn rekening zijn maar dat ie dan moet ie ook zn houden laten varen dat ie weer in het huis wilt wonen.
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:04 schreef HarryP het volgende:
Je zit dus na verkoop van de woning aan je ex of aan een andere partij dus zo ie zo met een schuld.
De kans is heel groot dat je ex dus de woning niet kan kopen.

Spreek met hem af dat hij daar 2 maanden de tijd voor heeft.
Daarna de vraagprijs verlagen met +/- 10.000 euro. Maak je woning aantrekkelijk anders kom je er niet meer vanaf.

Wie betaalt overigens de hypotheek en vaste lasten nu jij alleen in de woning woont?
pi_63482803
Okeej, misschien was het mijn humeur van het moment waardoor ik het iets negatiever las dan bedoeld was.

Ik probeer idd het contact zo zakelijk mogelijk te houden. Toen we defintief braken heb ik ook tegen mijn ex gezegd dat ik vanaf die dag niet meer achterom wilde kijken omdat dat geen zin heeft. Maar aangezien hij toch gewoon in zijn oude modus doorgaat maakt het niet veel verschil .

Ik probeer het geheel nu in ieder geval naar het nieuwe jaar over te hevelen, zodat het voor ons beide enigszins nog een beetje leuk blijft. Daarna gaan we heben spijkers met koppen slaan.
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dit heb je negatief opgevat, maar zo bedoelde ik dat niet hoor.
Er staat dan ook een smiley achter.

Je wilt een zakelijke overeenkomst (namelijk de zaken m.b.t. het huis) zo snel mogelijk regelen.
Hou het contact met hem dan ook zo zakelijk mogelijk.
Ga vooral niet met hem in discussie over hoe de relatie was, want dan gaat hij misschien alleen nog maar meer dwars liggen.
En vertel ook niet teveel op internet over je ex, want dit is een publiek forum dus de kans is aanwezig dat hij dit ziet en zichzelf herkent. En nog meer tegen zal werken.

Het stellen van een termijn zoals HarryP zegt, lijkt me een goed begin.
Via de rechtswinkel kun je eenmalig (en vrijblijvend) gratis gebruik maken van een advocaat die je kan helpen met het opstellen van een brief (dat werd mij iig aangeboden).
Brieven van advocaten zijn naar en willen nog weleens een schrikeffect en bijhorend resultaat opleveren.

Indien je ex nog wel een beetje mee wil werken, kun je beter eerst eens kijken wat een mediator voor jullie kan betekenen.
De kosten hiervoor worden in principe gedeeld en een overeengekomen afspraak is bindend.
Mocht het dan toch tot een rechtszaak komen, zal de deal die is overeengekomen onder begeleiding van de mediator in de meeste gevallen worden overgenomen door de rechter.
Het Juridisch Loket kan je hier informatie over geven.
pi_63483093
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:11 schreef kmkv_3 het volgende:
Momenteel zijn we een discussie aan het voeren wie welke lasten betaald. Ik woon er momenteel en mijn ex wil niet betalen voor iets wat ie niet gebruikt, dus ik heb hem voorstel gedaan dat de eigendomskosten gedeeld blijven en dat de verbruikskosten voor mijn rekening zijn maar dat ie dan moet ie ook zn houden laten varen dat ie weer in het huis wilt wonen.
[..]
Nou succes met de afwikkeling. Ik hoop dat jullie de woning snel verkocht krijgen.
En anders is verhuren ook nog een optie.

Als ik trouwens je ex was zou ik niet met jouw voorstel akkoord gaan. Waarom zou hij mee betalen aan jou woonkosten. Je kunt het immers ook zien als het verhuren van jullie woning aan 1 van de partijen.
Eerlijker zou zijn om jouw woonkosten en zijn (fictieve) woonkosten bijelkaar op te tellen en dat samen te delen:

B.v. Jullie hypotheeklasten zijn netto +/- 800 euro.
Hij heeft straks een huurwoning (of betaald huur aan zijn ouders, vast niet maar toch, hij zorgd voor zijn eigen woonruimte) en de fictieve kosten zijn 400 euro.
Het totaal bedrag van 1200 euro betalen jullie samen. Dus ieder 600 euro. (gas water licht etc betalen jullie zelf)

Met die berekening hoeft jouw ex niet 400 euro per maand te betalen maar 200 euro. En dat is wel eerlijker.

Dus als hij niet akkoord gaat met jouw voorstel is zo'n verhaal nog een optie waardoor jij je eigen woning kan blijven huren en hij opzoek kan gaan naar andere woonruimte. En als hij wel akkoord gaat met jouw voorstel is hij dom of goed gelovig in de snelle verkoop van jullie woning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')