Huilie huilie de argumenten zijn ook altijd hetzelfde he.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:45 schreef kmkv_3 het volgende:
Daarnaast staan er nog enkele situaties tegenover waaruit blijkt dat mijn ex totaal zijn verantwoording niet neemt en dat hij zijn afspraken niet nakomt, dus ik vertrouw hem het huis en de verzorging daarvan helemaal niet toe. Zijn er juridische mogelijkheden om te voorkomen dat mijn ex zomaar in het huis trekt?
Nee.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:45 schreef kmkv_3 het volgende:
Zijn er juridische mogelijkheden om te voorkomen dat mijn ex zomaar in het huis trekt?
Lol, ken jij hun prive situatie ofzo? Misschien heeft ze het wel uitgemaakt omdat hij vreemd ging, haar dagelijks in elkaar beukte, misschien is hij wel een gokverslaafde ...... weet jij veel. Wat jij persoonlijk vindt, is gebaseerd op niks.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:10 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Persoonlijk vind ik dat hij meer recht op het huis heeft omdat jij de relatie hebt beeindigd, maar daar zegt de wet niets over.
Dat van die bank is natuurlijk onzin. Het kan nooit zo zijn dat de bank bepaald dat de gene die de hypotheek alleen kan dragen het huis mag houden. Je bent beide eigenaar, dus je zal daar altijd samen uit moeten komen, eventueel met tussenkomst van de rechter, maar nooit met tussenkomst van de bank, die mag je enkel uit je huis zetten als je de hypotheek niet meer betaald.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:54 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Als zijn naam op het koopcontract staat mag je hem niet eens wijgeren. Het is ook zijn eigendom. Verder mag van de bank degene blijven wonen die de hypotheek kan dragen. Als jullie dat beiden kunnen, word het een strijd object en mogen jullie dat voor de rechten uitknokken. Als geen van beiden het kan, dan moeten jullie de kiet verkopen. Succes!
Zeg, ik dacht dat jij een tijdje weg zou blijven Heb je je alweer bedacht?quote:
Gezien jij er zoveel verstand van hebt, weet je vast ook dat het bureau voor rechtshulp niets voor je kan doen, behalve je verwijzen naar een mediator.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:17 schreef PierreBetfair het volgende:
@Topicstarter. Bel het bureau voor rechtshulp voor gratis advies. Dit soort situaties krijgen zij dagelijks voor hun kiezen. De figuren die hier reageren hebben nog nooit 1 letter in een wetboek gelezen, geloof mij maar.
Wat lul je nou? Waar lees je dat ik er verstand van hebquote:Op woensdag 19 november 2008 13:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Gezien jij er zoveel verstand van hebt, weet je vast ook dat het bureau voor rechtshulp niets voor je kan doen, behalve je verwijzen naar een mediator.
Als het huis in de verkoop staat en je weet dat hij niet goed is in het onderhouden en schoon houden van de woning kan ik me goed voorstellen dat je de opmerking maakt; 'ik vertrouw hem de verzorging niet toe'quote:Op woensdag 19 november 2008 13:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Huilie huilie de argumenten zijn ook altijd hetzelfde he.
Kun je niet eerst wat lezen op het internet en dan met orginele argumenten komen?.
En nog iets, een huis is geen kind hoor. Hahaha ik vertrouw hem de verzorging daarvan helemaal niet toe.
ai ai ai. Ik lach me hier buikpijn
Dan kan TS natuurlijk zelf ook de zwabber en een sopje pakken. Naar het Juridisch loket stappen over wie de schoonmaak moet doen.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:45 schreef Wexy het volgende:
[..]
Als het huis in de verkoop staat en je weet dat hij niet goed is in het onderhouden en schoon houden van de woning kan ik me goed voorstellen dat je de opmerking maakt; 'ik vertrouw hem de verzorging niet toe'
Een huis dat goed schoon gehouden wordt en waar de noodzakelijke dingen gedaan worden verkoopt beter dan een huis dat niet schoon gehouden wordt.
quote:TS wil weten hoe het juridisch zit. Omdat je in eerste instantie geen kosten wilt maken kun je dus bij het BvR terecht. Daar krijg je tenminste nuttig advies. Mensen hier roepen zo maar wat door elkaar heen en weten van toeten noch blazen. Ik weet er ook geen ruk van, vandaar dat dit mijn advies is. Snap je het nu een beetje?
een vriendin van me had samen met haar exman het huis ook in de verkoop staan, hij woonde er in. Heeft ales zo laten verwaarlozen dat de makelaar op een gegeven moment mn vriendin heeft gebeld dat er op deze manier niet verkocht kon worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:53 schreef soylent het volgende:
[..]
Dan kan TS natuurlijk zelf ook de zwabber en een sopje pakken. Naar het Juridisch loket stappen over wie de schoonmaak moet doen.![]()
Zover ik weet is dat de helft van het afgeloste bedrag... Ik zou mijzelf daarmee genaaid voelen... Maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn...quote:Op woensdag 19 november 2008 13:46 schreef Beul het volgende:
Natuurlijk kan ook de ene partij de andere uitkopen als de financiele situatie het toelaat.
Een onafhankelijke makelaar bepaalt de prijs, je koopt je ex-partner uit voor een x-bedrag naast de hypotheek die ingelost gaat worden en je sluit een nieuwe hypotheek af als je wilt blijven wonen.
Nee, het gaat om de helft van de over- cq onderwaarde.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:15 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Zover ik weet is dat de helft van het afgeloste bedrag... Ik zou mijzelf daarmee genaaid voelen... Maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn...
Hypotheek - (waarde woning + aflossing) = overwaarde die verdeeld moet worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:15 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Zover ik weet is dat de helft van het afgeloste bedrag... Ik zou mijzelf daarmee genaaid voelen... Maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn...
10.000 toen nog guldens na 2 jaar winst niet groot?quote:Op woensdag 19 november 2008 16:10 schreef HarryP het volgende:
[..]
Hypotheek - (waarde woning + aflossing) = overwaarde die verdeeld moet worden.
Deze zal na 4.5 jaar nog niet zo heel groot zijn en misschien zelfs negatief.
De vraag is dan natuurlijk kan TS of de ex met zijn inkomen de woning alleen betalen. (en mag dat van de bank)
En toen? verder bedoel ik, wats gebeurd?quote:Op woensdag 19 november 2008 15:03 schreef Wexy het volgende:
[..]
een vriendin van me had samen met haar exman het huis ook in de verkoop staan, hij woonde er in. Heeft ales zo laten verwaarlozen dat de makelaar op een gegeven moment mn vriendin heeft gebeld dat er op deze manier niet verkocht kon worden.
En om er samen in te wonen als je al uit elkaar bent..... is vaak lastiger.
Nuttig advies bij een BvR? Daar heb ik ook wel andere verhalen over gehoord. Daarbij is dit forum niet in het leven geroepen om alleen maar "Ga naar BvR / advocaat" te roepen. En niet iedereen hier is meester in de rechten, maar om dan meteen te stellen dat iedereen hier van toeten noch blazen weet, is weer het andere uiterste.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:37 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Waar lees je dat ik er verstand van heb
TS wil weten hoe het juridisch zit. Omdat je in eerste instantie geen kosten wilt maken kun je dus bij het BvR terecht. Daar krijg je tenminste nuttig advies. Mensen hier roepen zo maar wat door elkaar heen en weten van toeten noch blazen. Ik weet er ook geen ruk van, vandaar dat dit mijn advies is. Snap je het nu een beetje?
Kort gezegt neen, hij is mede-eigenaar van het pand. (uitgaande dat hij op de hypotheek acte staat en cadaster etc)quote:Op woensdag 19 november 2008 12:45 schreef kmkv_3 het volgende:
Ongeveer 2 maanden geleden heb ik mijn relatie van bijna 4,5 jaar beeindigd. We hebben samen een koopwoning. Hij was naar zijn ouders toe gegaan om over ons na te denken en na een anderhalf week hebben we de knoop defintief doorgehakt.
Wij zijn toen mondeling overeengekomen dat ik het huis tijdens verkoop blijf bewonen. Maar nu begint mijn ex iedere keer erover dat hij het zat is bij zn ouders en in het huis wil gaan wonen. Samen wonen gaat niet meer, dus dat zou betekenen dat ik mn spullen maar moet pakken.
Daarnaast staan er nog enkele situaties tegenover waaruit blijkt dat mijn ex totaal zijn verantwoording niet neemt en dat hij zijn afspraken niet nakomt, dus ik vertrouw hem het huis en de verzorging daarvan helemaal niet toe. Zijn er juridische mogelijkheden om te voorkomen dat mijn ex zomaar in het huis trekt?
Weinig kans.quote:Op donderdag 20 november 2008 02:51 schreef MissHobje het volgende:
Je kunt ook evt. een tot uit huis plaatsing verzoek indienen bij de rechter evt. Uiteraard moet je dan wel een advocaat in de arm nemen.
En het moet dan voorkomen en daarbij kun je ongelijk krijgen, dat is dan het risico, maar als je een goede reden voor zo'n verzoek hebt, dan maak je een goede kans.
Succes met alles te regelen.
quote:Op woensdag 19 november 2008 13:10 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nee.
Persoonlijk vind ik dat hij meer recht op het huis heeft omdat jij de relatie hebt beeindigd, maar daar zegt de wet niets over.
Een huis verkopen kan even duren. Ik raad je dan ook aan de verstandhouding met je ex zo goed als mogelijk te houden en vooral niet op hem af te geven. Ook niet op internet.
Volhouden en een advocaat in de arm nemen, dat is mijn tip.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:38 schreef kmkv_3 het volgende:
Daarnaast probeer ik de verstandhouden met mijn ex ten alle tijden zo goed mogelijk te houden. Ik behandel hem met respect, ik kom mijn afspraken na en ik regel daarnaast ook nog eens even alles. Hij daarin tegen loopt altijd maar tegen mij te snauwen, komt zn afspraken niet na, vind zn sociale leven veel en veel belangrijker dan op een goede voet met mij te blijven?
Zo dan.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:38 schreef kmkv_3 het volgende:
Hij meer recht hebben op de woning? Je hebt geen idee wat ie heeft gedaan om het zover te laten komen dat we uberhaupt uit elkaar zijn dus dat is een beetje makkelijk oordelen zonder van de feiten op de hoogte te zijn?
Daarnaast probeer ik de verstandhouden met mijn ex ten alle tijden zo goed mogelijk te houden. Ik behandel hem met respect, ik kom mijn afspraken na en ik regel daarnaast ook nog eens even alles. Hij daarin tegen loopt altijd maar tegen mij te snauwen, komt zn afspraken niet na, vind zn sociale leven veel en veel belangrijker dan op een goede voet met mij te blijven?
Ben je klaar met oordelen of moet ik nog even wat van je zinlove opmerkingen ontkrachten?
[..]
Hoezo? Boeit ze geen reet hoor, als ze hun geld maar krijgen.quote:Op donderdag 20 november 2008 01:46 schreef lipboutje het volgende:
De bank accepteerd nooit als er samen getekend is voor de hypo, dat 1 man hem af gaat lossen!
Dit heb je negatief opgevat, maar zo bedoelde ik dat niet hoor.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:10 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Een huis verkopen kan even duren. Ik raad je dan ook aan de verstandhouding met je ex zo goed als mogelijk te houden en vooral niet op hem af te geven. Ook niet op internet.
quote:Op woensdag 19 november 2008 20:33 schreef klusfoobje het volgende:
waarom zijn vrouwen in dergelijke situaties toch zo snel van mening dat de kerel maar weg moet, alles verkeerd doet en zijzelf geen fouten (hebben)gemaakt. ?
quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:04 schreef HarryP het volgende:
Je zit dus na verkoop van de woning aan je ex of aan een andere partij dus zo ie zo met een schuld.
De kans is heel groot dat je ex dus de woning niet kan kopen.
Spreek met hem af dat hij daar 2 maanden de tijd voor heeft.
Daarna de vraagprijs verlagen met +/- 10.000 euro. Maak je woning aantrekkelijk anders kom je er niet meer vanaf.
Wie betaalt overigens de hypotheek en vaste lasten nu jij alleen in de woning woont?
quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dit heb je negatief opgevat, maar zo bedoelde ik dat niet hoor.
Er staat dan ook een smiley achter.![]()
Je wilt een zakelijke overeenkomst (namelijk de zaken m.b.t. het huis) zo snel mogelijk regelen.
Hou het contact met hem dan ook zo zakelijk mogelijk.
Ga vooral niet met hem in discussie over hoe de relatie was, want dan gaat hij misschien alleen nog maar meer dwars liggen.
En vertel ook niet teveel op internet over je ex, want dit is een publiek forum dus de kans is aanwezig dat hij dit ziet en zichzelf herkent. En nog meer tegen zal werken.
Het stellen van een termijn zoals HarryP zegt, lijkt me een goed begin.
Via de rechtswinkel kun je eenmalig (en vrijblijvend) gratis gebruik maken van een advocaat die je kan helpen met het opstellen van een brief (dat werd mij iig aangeboden).
Brieven van advocaten zijn naar en willen nog weleens een schrikeffect en bijhorend resultaat opleveren.
Indien je ex nog wel een beetje mee wil werken, kun je beter eerst eens kijken wat een mediator voor jullie kan betekenen.
De kosten hiervoor worden in principe gedeeld en een overeengekomen afspraak is bindend.
Mocht het dan toch tot een rechtszaak komen, zal de deal die is overeengekomen onder begeleiding van de mediator in de meeste gevallen worden overgenomen door de rechter.
Het Juridisch Loket kan je hier informatie over geven.
Nou succes met de afwikkeling. Ik hoop dat jullie de woning snel verkocht krijgen.quote:Op maandag 24 november 2008 17:11 schreef kmkv_3 het volgende:
Momenteel zijn we een discussie aan het voeren wie welke lasten betaald. Ik woon er momenteel en mijn ex wil niet betalen voor iets wat ie niet gebruikt, dus ik heb hem voorstel gedaan dat de eigendomskosten gedeeld blijven en dat de verbruikskosten voor mijn rekening zijn maar dat ie dan moet ie ook zn houden laten varen dat ie weer in het huis wilt wonen.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |