Huilie huilie de argumenten zijn ook altijd hetzelfde he.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:45 schreef kmkv_3 het volgende:
Daarnaast staan er nog enkele situaties tegenover waaruit blijkt dat mijn ex totaal zijn verantwoording niet neemt en dat hij zijn afspraken niet nakomt, dus ik vertrouw hem het huis en de verzorging daarvan helemaal niet toe. Zijn er juridische mogelijkheden om te voorkomen dat mijn ex zomaar in het huis trekt?
Nee.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:45 schreef kmkv_3 het volgende:
Zijn er juridische mogelijkheden om te voorkomen dat mijn ex zomaar in het huis trekt?
Lol, ken jij hun prive situatie ofzo? Misschien heeft ze het wel uitgemaakt omdat hij vreemd ging, haar dagelijks in elkaar beukte, misschien is hij wel een gokverslaafde ...... weet jij veel. Wat jij persoonlijk vindt, is gebaseerd op niks.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:10 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Persoonlijk vind ik dat hij meer recht op het huis heeft omdat jij de relatie hebt beeindigd, maar daar zegt de wet niets over.
Dat van die bank is natuurlijk onzin. Het kan nooit zo zijn dat de bank bepaald dat de gene die de hypotheek alleen kan dragen het huis mag houden. Je bent beide eigenaar, dus je zal daar altijd samen uit moeten komen, eventueel met tussenkomst van de rechter, maar nooit met tussenkomst van de bank, die mag je enkel uit je huis zetten als je de hypotheek niet meer betaald.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:54 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Als zijn naam op het koopcontract staat mag je hem niet eens wijgeren. Het is ook zijn eigendom. Verder mag van de bank degene blijven wonen die de hypotheek kan dragen. Als jullie dat beiden kunnen, word het een strijd object en mogen jullie dat voor de rechten uitknokken. Als geen van beiden het kan, dan moeten jullie de kiet verkopen. Succes!
Zeg, ik dacht dat jij een tijdje weg zou blijven Heb je je alweer bedacht?quote:
Gezien jij er zoveel verstand van hebt, weet je vast ook dat het bureau voor rechtshulp niets voor je kan doen, behalve je verwijzen naar een mediator.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:17 schreef PierreBetfair het volgende:
@Topicstarter. Bel het bureau voor rechtshulp voor gratis advies. Dit soort situaties krijgen zij dagelijks voor hun kiezen. De figuren die hier reageren hebben nog nooit 1 letter in een wetboek gelezen, geloof mij maar.
Wat lul je nou? Waar lees je dat ik er verstand van hebquote:Op woensdag 19 november 2008 13:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Gezien jij er zoveel verstand van hebt, weet je vast ook dat het bureau voor rechtshulp niets voor je kan doen, behalve je verwijzen naar een mediator.
Als het huis in de verkoop staat en je weet dat hij niet goed is in het onderhouden en schoon houden van de woning kan ik me goed voorstellen dat je de opmerking maakt; 'ik vertrouw hem de verzorging niet toe'quote:Op woensdag 19 november 2008 13:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Huilie huilie de argumenten zijn ook altijd hetzelfde he.
Kun je niet eerst wat lezen op het internet en dan met orginele argumenten komen?.
En nog iets, een huis is geen kind hoor. Hahaha ik vertrouw hem de verzorging daarvan helemaal niet toe.
ai ai ai. Ik lach me hier buikpijn
Dan kan TS natuurlijk zelf ook de zwabber en een sopje pakken. Naar het Juridisch loket stappen over wie de schoonmaak moet doen.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:45 schreef Wexy het volgende:
[..]
Als het huis in de verkoop staat en je weet dat hij niet goed is in het onderhouden en schoon houden van de woning kan ik me goed voorstellen dat je de opmerking maakt; 'ik vertrouw hem de verzorging niet toe'
Een huis dat goed schoon gehouden wordt en waar de noodzakelijke dingen gedaan worden verkoopt beter dan een huis dat niet schoon gehouden wordt.
quote:TS wil weten hoe het juridisch zit. Omdat je in eerste instantie geen kosten wilt maken kun je dus bij het BvR terecht. Daar krijg je tenminste nuttig advies. Mensen hier roepen zo maar wat door elkaar heen en weten van toeten noch blazen. Ik weet er ook geen ruk van, vandaar dat dit mijn advies is. Snap je het nu een beetje?
een vriendin van me had samen met haar exman het huis ook in de verkoop staan, hij woonde er in. Heeft ales zo laten verwaarlozen dat de makelaar op een gegeven moment mn vriendin heeft gebeld dat er op deze manier niet verkocht kon worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:53 schreef soylent het volgende:
[..]
Dan kan TS natuurlijk zelf ook de zwabber en een sopje pakken. Naar het Juridisch loket stappen over wie de schoonmaak moet doen.![]()
Zover ik weet is dat de helft van het afgeloste bedrag... Ik zou mijzelf daarmee genaaid voelen... Maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn...quote:Op woensdag 19 november 2008 13:46 schreef Beul het volgende:
Natuurlijk kan ook de ene partij de andere uitkopen als de financiele situatie het toelaat.
Een onafhankelijke makelaar bepaalt de prijs, je koopt je ex-partner uit voor een x-bedrag naast de hypotheek die ingelost gaat worden en je sluit een nieuwe hypotheek af als je wilt blijven wonen.
Nee, het gaat om de helft van de over- cq onderwaarde.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:15 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Zover ik weet is dat de helft van het afgeloste bedrag... Ik zou mijzelf daarmee genaaid voelen... Maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn...
Hypotheek - (waarde woning + aflossing) = overwaarde die verdeeld moet worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:15 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Zover ik weet is dat de helft van het afgeloste bedrag... Ik zou mijzelf daarmee genaaid voelen... Maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |