Bron: Het Nederlandsch Dagbladquote:Kenteken op zak McDonald's hulp bij opsporen vervuiler
Bij diverse McDrive-loket wordt het autokenteken van de klant onderop de papieren zak geschreven. Een nieuwe manier om zwerfafval tegen te gaan. |foto ANP
STEENWIJK - Een groeiend aantal vestigigen van de drive-in-variant van McDonald's heeft een nieuwe manier om zwerfafval tegen te gaan. Bij het McDrive-loket wordt het autokenteken van de klant op de papieren zak geschreven.
Als de zak in de berm wordt achtergelaten, is het - met medewerking van gemeente en politie - een koud kunstje om de vervuiler te achterhalen. De proef is in Amersfoort begonnen. Daar is het fastfoodafval met zeventig procent afgenomen, zegt Herman Moonen van het drive-in-snackfiliaal aan de A1 bij Amersfoort.
Ook een vestiging in Limburg - en binnenkort een in Steenwijk - past dit systeem toe. McDonald's Nederland verwacht dat meer restaurants zullen volgen. Klanten worden vooraf gewaarschuwd met posters en flyers.
Geniaal ideequote:Op dinsdag 18 november 2008 12:27 schreef HzHertz het volgende:
Nieuwe kwa-jongens streken: Kentekens op afval schrijven
Nee het is echt dom en totaal geen oplossingquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Mensen die dit een slecht idee vinden zijn te lame voor woorden.![]()
Er trots op zijn dat je afval op straat gooit
Puick idee McDo![]()
Ik vind het ook jammer.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:19 schreef schoelje het volgende:
Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren.
...als je dit een puik idee vindt en er een daadwerkelijke oplossing in ziet...ben je een beetje dom.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Mensen die dit een slecht idee vinden zijn te lame voor woorden.![]()
Er trots op zijn dat je afval op straat gooit
Puick idee McDo![]()
Het zou nog leuker zijn als ze ook het type auto vermelden. Zie je allemaal vuilnis lang te kant liggen met Honda Civic en Volkswagen golf type II erop.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:57 schreef Jarno het volgende:
Haha. Ik weet nog niet of ik hier voor of tegen moet zijn.. Wel briljant bedacht overigens.
Nee, want 70% stelt helemaal niks voor enzo.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:41 schreef HzHertz het volgende:
[..]
Nee het is echt dom en totaal geen oplossing
Goed punt inderdaad.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Goed idee, MAAR wie zegt dat de medewerker bij raam 2 van de McDonalds het goede kenteken opschrijft? Een schrijffout en ik moet opeens betalen voor iemand uit Roermond die daar iets weg heeft gegooid. Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?
En tot slot: bij de pinbonnen bij de geldautomaat kun je nog beter zien wie er zijn bonnetje heeft weggegooid, een stuk betrouwbaarder lijkt me.
Jammmer dat ze nog waarschuwen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:19 schreef schoelje het volgende:
Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren.
Ik heb altijd vreselijk te doen met die sukkel van McDonalds die dan met zijn grijpertje en plastic vuilniszak 's avonds in het donker over zo'n industrieterrein aan het scharrelen is, verlicht door de koplampen van uitgaanspubliek. Meestal van die oudere type auto's die bevolkt worden door van die gasten met baseballpetjes die achteloos de rotzooi van zijn neus het raam uit gooien.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Sinds hier op het industrie terrein een MAC zit slingert er over het gehele industrie terrein overal mac afval rond, de mac ruimt maar tot 2 straten in de omgeving op.
Sinds de Mc op het industrieterrein zit pleuren de aso's hun McAfval overal neer, gelukkig ruimt de Mc nog twee straten in de omgeving op.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Sinds hier op het industrie terrein een MAC zit slingert er over het gehele industrie terrein overal mac afval rond, de mac ruimt maar tot 2 straten in de omgeving op.
Als je je lol moet hebben van jezelf beter te voelen dan een ander, kun je maar beter afvragen hoe je je eigen leven kan verbeteren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:16 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ik heb altijd vreselijk te doen met die sukkel van McDonalds die dan met zijn grijpertje en plastic vuilniszak 's avonds in het donker over zo'n industrieterrein aan het scharrelen is, verlicht door de koplampen van uitgaanspubliek. Meestal van die oudere type auto's die bevolkt worden door van die gasten met baseballpetjes die achteloos de rotzooi van zijn neus het raam uit gooien.Echt vernederend en moderne slavernij. Weet zo'n McDonalds medewerker niet dat hij met een uitkering bijna net zoveel 'verdient' als bij de Mek?
Of het kenteken eruit scheuren en als nog alles uit het raam flikkeren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ben ik nou de enige die denkt dat mensen dan gewoon alles behalve de zak uit het raam flikkeren?![]()
Verder wel een goed plan. Kleine moeite en het zal toch een deel van de mensen tegenhouden.
Das mooi aangezien ik nooit pin bij de Mac.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Goed idee, MAAR wie zegt dat de medewerker bij raam 2 van de McDonalds het goede kenteken opschrijft? Een schrijffout en ik moet opeens betalen voor iemand uit Roermond die daar iets weg heeft gegooid. Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?
En tot slot: bij de pinbonnen bij de geldautomaat kun je nog beter zien wie er zijn bonnetje heeft weggegooid, een stuk betrouwbaarder lijkt me.
tnx!vquote:Op dinsdag 18 november 2008 13:35 schreef L.Denninger het volgende:
Leuk, dus bij de gewone McDonals eten halen,
kenteken op de zak schrijven van die nare overbuurman,
en wegtiefen.
- Lijstje krijgen van Macquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:21 schreef Gunner het volgende:
Blijkbaar heeft de politie aldaar tijd over voor dit soort zaken.
En vervolgens de zak thuis weggooien?quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ben ik nou de enige die denkt dat mensen dan gewoon alles behalve de zak uit het raam flikkeren?![]()
quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:39 schreef DJKoster het volgende:
[..]
- Lijstje krijgen van Mac
- Even invoeren op de pc
- Automatisch boetes laten versturen
- Klaar!
het gaat om het principe!quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:
[..]
En vervolgens de zak thuis weggooien?![]()
![]()
Absoluut wel als je ziet dat de manier waarop men het product wat men verkoopt opeens een negatieve invloed op het geheel heeft.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:18 schreef HEvaRe het volgende:
Sinds de Mc op het industrieterrein zit pleuren de aso's hun McAfval overal neer, gelukkig ruimt de Mc nog twee straten in de omgeving op.
Je kunt een bedrijf niet de schuld geven wat hun klanten doen.
Eens. Van die gasten in tupperware golfjes die dan het raampje opendoen en achteloos die zak naar buiten gooien. Terwijl op de parkeerplaats daar om de 10 meter een vuilnisbak staat. Goed plan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:29 schreef SHE het volgende:
Geniaal!
Als iets bij mij irritatie opwekt dan is dat wel de nonchalance waarmee dingen op straat geflikkerd worden
quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:
Ja ik heb het 1 * gezien dat iemand uit een een langzaam rijdende auto snackbar rotzooi eruit gooide, helaas voor hem reed hij in een soort stads file. Zijn dak stond open dus ik heb het daardoor weer naar binnen gegooid, en boos dat die aso was. Maar ja hij kon niet zomaar zijn auto verlaten.
Blijkbaar snap jij het niet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:21 schreef Gunner het volgende:
Precies; de politie is helemaal niet meer nodig voor bestrijding hiervan. BOA's van de gemeente kunnen een "naheffing" opleggen, feitelijk een soort gemeentebelastingquote:Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Blijkbaar snap jij het niet.
De politie gaat hier echt niets mee doen. Gewoon al het feit dat er een kenteken opstaat zorgt voor preventie. En dat is mooi
Nee, alleen de directe omgeving rond het restaurant . Waar McDonalds medewerkers nu ook al (vaak) opruimen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:44 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zeg blondie, jij denkt dat McDonals medewerkers beschikbaar stelt die de bermen van nederland gaan nalopen op weggegooide McDonalds-verpakkingen ofzo ?
Wel eens mensen gezien die iets bij een tankstationkopen en het afval dan in de berm weggooien?quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Absoluut wel als je ziet dat de manier waarop men het product wat men verkoopt opeens een negatieve invloed op het geheel heeft.
Ik zie bijna nooit mensen die hun frieten van de snackbar in hun auto gaan zitten opeten en daarna de rotzooi naar buiten pleuren.
Misschien kunnen we de opruim-medewerkers van de MAC ook nog wel tot BOA benoemen zodat hun gewoon van al die zielepieten die denken dat ze stoer zijn als ze hun afval zomaar laten vallen een leuke naheffing krijgen. Dan het liefst ook nog met een bonussysteem gekoppeld aan het aantal uitgeschreven naheffingen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:00 schreef soylent het volgende:
[..]
Precies; de politie is helemaal niet meer nodig voor bestrijding hiervan. BOA's van de gemeente kunnen een "naheffing" opleggen, feitelijk een soort gemeentebelasting
Gelukkig voor mesnen die wel een beter milieu aanhangen denkt onze overheid niet zo een dimensionaalquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:25 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Wel eens mensen gezien die iets bij een tankstationkopen en het afval dan in de berm weggooien?
Zijn dan de tankstations verantwoordelijk om de bermen langs de snelwegen en op- en afritten op te laten ruimen? Of hoort de verantwoordelijkheid volgens jou dan bij bijvoorbeeld Coca-cola of Mars te liggen?
Ik denk dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt, die hoort zijn afval netjes weg te gooien.
Helaas hebben die jankballen van een coca cola het toch nog voor elaar gekregen om met die 0.5 liter flesjes onder de statiegeld regels uit te komen.quote:http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Drankverpakkingen
Overheid
Volgens het ministerie van VROM is een statiegeldfles beter voor het milieu dan een verpakking zonder statiegeld. VROM is voor instelling en eventuele uitbreiding van statiegeldverplichting voor drankenverpakkingen als Nederland de recyclingdoelstellingen via gescheiden inzameling niet haalt. Het ministerie vindt het (vanuit het milieubeleid) namelijk wenselijk dat degene die een product op de markt brengt, verantwoordelijk is voor het afvalbeheer, én voor de gescheiden inname.
Producenten
De Nederlandse bierbrouwers vinden dat het huidige (vrijwillige) systeem van statiegeld voor hervulbare verpakkingen goed functioneert. Zij willen de meermalige bierfles dan ook handhaven.
De drankenmarkt wordt gedomineerd door enkele grote spelers die niet staan te springen om statiegeldsystemen. Statiegeldsystemen gaan voordelen door schaalvergroting in de Europese markt tegen, omdat statiegeld landelijk is opgezet.
Ik ben benieuwd of de onze producenten al enige verantwoordelijkheid genomen hebben. Op korte termijn iets oprichten zou mijns inziens (ruim 1 jaar later) allang gebeurd moeten zijn.quote:http://www.vrom.nl/pagina.html?id=32303
Minister Cramer, VNG en het verpakkende bedrijfsleven sluiten akkoord over gescheiden inzameling en recycling van verpakkingen
15-08-2007
.....
Het bedrijfsleven zal op zeer korte termijn een uitvoeringsorganisatie oprichten, die uitvoering zal geven aan de producentenverantwoordelijkheid voor consumentenverpakkingen. Deze organisatie is het aanspreekpunt voor VNG en gemeenten als het gaat om gescheiden inzameling en recycling van verpakkingen.
Je hebt tegenwoordig ook digitale pennen die een 'image' van alles wat je opschrijft naar je e-mailadres sturen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Grappig idee en zo lang het kenteken met een pen op de zak wordt geschreven en niet geautomatiseerd wordt geprint en opgeslagen in één of ander systeem, is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing.
Ik heb gelijk m'n post aangepast.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:46 schreef schoelje het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook digitale pennen die een 'image' van alles wat je opschrijft naar je e-mailadres sturen.
Netjes bij het oud papier.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:
[..]
En vervolgens de zak thuis weggooien?![]()
![]()
Ik denk dat jij dat ook wel fijn zult vinden als jouw voor of achtertuintje elke avond vol wordt gestort met McDonalds afval.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:21 schreef Gunner het volgende:
Of juist in een opvallende sjakiebak, die valt bij de Mac toch niet op.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:54 schreef BertV het volgende:
Laat de politie gewoon regelmatig posten, in een onopvallende auto.
Blijkbaar komt het niet eens zo ver dat men die kentekens na moet gaan. Als er 70% minder afval is, dan werkt de maatregel al goed.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Tot jij boetes krijgt omdat iemand anders voor de lol jouw nummerbord op mcdonalds-zakken zit te schrijven.quote:
En hoe vaak is het in de proefperiode gebeurd dat iemand onterecht een boete kreeg?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tot jij boetes krijgt omdat iemand anders voor de lol jouw nummerbord op mcdonalds-zakken zit te schrijven.
Zodra jij dus onterecht een boete krijgt is dat de vraag die jij stelt ?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En hoe vaak is het in de proefperiode gebeurd dat iemand onterecht een boete kreeg?
Ik stel jou een vraag over een probleem waar jij mee komt. Ik denk dat dat probleem niet bestaat en probeer dat te illustreren door de vraag te stellen of het gebeurd is in de proefperiode.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zodra jij dus onterecht een boete krijgt is dat de vraag die jij stelt ?
"Ik krijg onterecht een boete, maar ja, dat is in de proefperiode nooit gebeurd dus betaal ik 'm wel gewoon!" ?
Ik probeer je duidelijk te maken dat of het probleem nou wel of niet is voorgekomen in de proefperiode irrelevant is, omdat ik doodleuk jouw nummerbord op een zakje kan schrijven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:45 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik stel jou een vraag over een probleem waar jij mee komt. Ik denk dat dat probleem niet bestaat en probeer dat te illustreren door de vraag te stellen of het gebeurd is in de proefperiode.
Voor alle regels en maatregelen kun je wel gevolgen verzinnen die niet wenselijk zijn. Ik vind een mogelijk probleem verzinnen geen goede maatstaf om een maatregel niet in te voeren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik probeer je duidelijk te maken dat of het probleem nou wel of niet is voorgekomen in de proefperiode irrelevant is, omdat ik doodleuk jouw nummerbord op een zakje kan schrijven.
Dat niemand dat in de proefperiode gedaan heeft maakt het niet opeens onmogelijk.
Inherent aan dit hele systeem is dat je iemand anders met valse boetes op kunt zadelen.
En een pen om de buurman te naaienquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:24 schreef HzHertz het volgende:
Voortaan maar een dikke benzine stift meenemen dan
Dat fenomeen zie je inderdaad steeds meer. Wordt tijd dat ze dat 'ns gaan verbieden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?
Natuurlijk hebben producenten zich al afgekocht via het afvalfondsquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig voor mensen die wel een beter milieu aanhangen denkt onze overheid niet zo een dimensionaal
[..]
Helaas hebben die jankballen van een Coca Cola het toch nog voor elkaar gekregen om met die 0.5 liter flesjes onder de statiegeldregels uit te komen.
Maar er zou een overlegorgaan door producenten opgericht gaan worden.
[..]
Ik ben benieuwd of onze producenten al enige verantwoordelijkheid genomen hebben. Op korte termijn iets oprichten zou mijns inziens (ruim 1 jaar later) allang gebeurd moeten zijn.
Kortom ook de overheid vindt dat degene die iets weggooit verantwoordelijk is voor het afval.quote:Grootste vervuilers
Het meeste zwerfafval vind je op scholen, in wegbermen, en nabij eetgelegenheden zoals fastfoodrestaurants, snackbars en stations. Jongeren, verkeersdeelnemers en recreanten maken daarvan het meeste gebruik en zijn dan ook de grootste vervuilers. Op veel verpakkingen staat ook een logo, dat consumenten erop wijst het materiaal in een afvalbak te gooien. Dat is niet voor niks: sommige verpakkingen blijven honderden jaren liggen voordat ze vergaan.
[...]
Overheid en bedrijfsleven
De gemeenten zijn niet alleen verantwoordelijk voor het verwijderen van zwerfafval maar ook voor het voorkomen ervan. Dat doen zij door het plaatsen van afvalbakken en het geven van voorlichting, vaak in de vorm van campagnes. In de afvalstoffenverordening kan elke gemeente regels opnemen ter preventie van zwerfafval. Zo geldt vaak de regel dat het weggooien op straat van blikjes of papier verboden is. Wie dat toch doet is officieel in overtreding en kan een boete krijgen tot wel 75 euro. De gemeente stelt handhavers in om die boetes uit te delen. (Wordt de boete niet betaald dan komt de zaak voor de rechter.)
http://www.afvalfonds.nl/quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:56 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben producenten zich al afgekocht via het afvalfonds
maar enkele quotes van milieucentraal
[..]
Kortom ook de overheid vindt dat degene die iets weggooit verantwoordelijk is voor het afval.
Ook het bedrijfsleven is verantwoordelijk voor het terug dringen van dfe afval bergquote:tevens heeft het bedrijfsleven zich gebonden aan een hogere integrale doelstelling van materiaalhergebruik voor kunststof verpakkingen.
Of te wel wij als burgers hebben door die verpakkings belasting die sindkort geheven wordt 250 miljoen opgebracht, en het bedrijfsleven draagt wel 11 miljoen bij. Nou nou wat een verantwoordelijkheid nemen onze ondernemers toch. Dat afvalfonds is niet de eerder genoemde uitvoeringsorganisatie vanuit het bedrijfsleven, dat kan ik in ieder geval nergens terug vinden op de site van het afvalfonds.quote:115 miljoen wordt verkregen door een extra belastingheffing bovenop de reeds in het coalitieakkoord afgesproken verpakkingsbelasting van 250 miljoen Euro. Tevens wordt uit het afvalfonds de bijdrage betaald van het bedrijfsleven van 11 miljoen Euro per jaar voor de uitvoering van het Impulsprogramma Zwerfafval
Het een zorgt voor het ander.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:14 schreef bloodymary het volgende:
Ik walg van mensen die afval op straat flikkeren.
Ik walg ook van dit soort acties. Het wordt hier steeds meer een politiestaat.
ja het een: mensen die hier net zijn en de dienst willen uitmaken en het ander: mensen die hier al generaties lang wonen en de fuck niet begrijpen van wat er nu eigenlijk in de grote en minder grote steden wordt gedaan door smerig tuig. .quote:
Ah leuk. Laten we toch vooral van alle discussies allochtonen discussies maken....quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja het een: mensen die hier net zijn en de dienst willen uitmaken en het ander: mensen die hier al generaties lang wonen en de fuck niet begrijpen van wat er nu eigenlijk in de grote en minder grote steden wordt gedaan door smerig tuig. .
je hebt gelijk. mea culpa.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:40 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ah leuk. Laten we toch vooral van alle discussies allochtonen discussies maken....
Persoonsregistratie komt ook voor d.m.v. camera's. Zolang deze gegevens binnen afzienbare tijd weer vernietigd worden is er niets aan de hand. Óf het ook vernietigd wordt is een tweede. Wettelijk gezien zijn ze in overtreding als de gegevens voor een langere tijd bewaard worden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:05 schreef zoalshetis het volgende:
afval natuurlijk in de bak. maar ik kom me de ilussie niet onttrekken dat het hier ook gaat over persoonsregistratie... wat dacht je van tanken?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Persoonsregistratie komt ook voor d.m.v. camera's. Zolang deze gegevens binnen afzienbare tijd weer vernietigd worden is er niets aan de hand. Óf het ook vernietigd wordt is een tweede. Wettelijk gezien zijn ze in overtreding als de gegevens voor een langere tijd bewaard worden.
Natuurlijk. Big brother hoeft niet over mijn schouder mee te kijken. Althans, niet meer dan noodzakelijk.quote:
ik wil jou wel eens zien in de recherchekamer, waar je ondervraagd wordt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Natuurlijk. Big brother hoeft niet over mijn schouder mee te kijken. Althans, niet meer dan noodzakelijk.
Misschien hangt er wel een webcam in zo'n kamer. Kun je lachen!quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
ik wil jou wel eens zien in de recherchekamer, waar je ondervraagd wordt.![]()
misschienquote:Op dinsdag 18 november 2008 19:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Misschien hangt er wel een webcam in zo'n kamer. Kun je lachen!
Geloof het maar. Vroeg of laat word dat gewoon geautomatiseerd en dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de Mac al die gegevens linea recta doorsluist aan je zorgverzekeraar.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Grappig idee en zo lang het kenteken met een pen op de zak wordt geschreven en niet geautomatiseerd wordt geprint en/of opgeslagen in één of ander systeem, is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing.
Ze hebben niet voor niets zo'n afvalprikker in dienst.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:26 schreef Geerd het volgende:
Ik stond de eerste keer echt met stomme verbazing te kijken, dat er zulke aso's zijn,
Alles op het dak laten liggen en wegscheuren of tijdens het rijden uit het raam flikkeren, naast de auto neerleggen en wegrijden.
Vaak toch weer dat petjes volk.
Ja net of mac dat door gaat geven aan de zorgverzekering, dan komt er toch geen hond meer.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Geloof het maar. Vroeg of laat word dat gewoon geautomatiseerd en dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de Mac al die gegevens linea recta doorsluist aan je zorgverzekeraar.
Maar hey, wat maakt het uit. We hebben toch niks te verbergen nietwaar?
Het is compleet belachelijk en iedereen doet wel net of dat het geniaal is, maar wacht maar tot de premie ineens 50 euro duurder word per maand omdat je 4x in de week bij de Mac eet en daardoor een verhoogde kans op hart- en vaatziekte hebt.
Dan lachen we niet meer nee, en dan is het ook telaat.
Weet je wat pas écht een geniale actie zou zijn van MacDonalds?
GODVERDOMME EEN KEER ZORGEN DAT DIE AFVALBAKKEN LEEG WORDEN GEMAAKT ZODAT IK MIJN TROEP ER NIET NAAST HOEF TE DUMPEN!!!!!!![]()
![]()
!!!!
STELLETJE ACHTERLIJKE MONGOLEN!!!!!![]()
!
Zorgverzekeraars kijken nu al regelmatig op het internet of er klanten buitensporig opgewonden reacties achterlate op discussiefora.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Geloof het maar. Vroeg of laat word dat gewoon geautomatiseerd en dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de Mac al die gegevens linea recta doorsluist aan je zorgverzekeraar.
Het is compleet belachelijk en iedereen doet wel net of dat het geniaal is, maar wacht maar tot de premie ineens 50 euro duurder word per maand omdat je 4x in de week bij de Mac eet en daardoor een verhoogde kans op hart- en vaatziekte hebt.
GODVERDOMME EEN KEER ZORGEN DAT DIE AFVALBAKKEN LEEG WORDEN GEMAAKT ZODAT IK MIJN TROEP ER NIET NAAST HOEF TE DUMPEN!!!!!!![]()
![]()
!!!!
!
aangezien jij het weet werk je daar of eet je daar. en dat terwijl je zelfs de naam niet kan schrijven, het is mc.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:25 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
!!!!
!
dat is een flink menu!quote:
steeds meer mensen in een klein landje en steeds minder goed opgevoed; dan zal er harder opgetreden moeten worden om het leefbaar te houden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:14 schreef bloodymary het volgende:
Ik walg ook van dit soort acties. Het wordt hier steeds meer een politiestaat.
ja! het autochtone kind moet vanwege veel pvda ouders de vruchten van de mutlicuturele samenleving plukken. joepie de fucking poepie! gave vent.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:52 schreef Napalm het volgende:
[..]
steeds meer mensen in een klein landje en steeds minder goed opgevoed; dan zal er harder opgetreden moeten worden om het leefbaar te houden.
Shitquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:27 schreef HzHertz het volgende:
Zo briljant is het niet. Als je het keurig in het afvalbakkie flikkert en 1 of andere randgroeptuigjongere haalt het er uit en flikkert het op straat krijg je alsnog een prent.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Briljant eigenlijk. Dat ze daar niet eerder op gekomen zijn!
quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:
Ja ik heb het 1 * gezien dat iemand uit een een langzaam rijdende auto snackbar rotzooi eruit gooide, helaas voor hem reed hij in een soort stads file. Zijn dak stond open dus ik heb het daardoor weer naar binnen gegooid, en boos dat die aso was. Maar ja hij kon niet zomaar zijn auto verlaten.
Als als als....quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
Zo briljant is het niet. Als je het keurig in het afvalbakkie flikkert en 1 of andere randgroeptuigjongere haalt het er uit en flikkert het op straat krijg je alsnog een prent.
ik neem aan dat je lacht om de ongeloofwaardigheid. jfc.quote:
Maar het is wel waar.quote:
Welke deuken bedoel je dan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:18 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maar het is wel waar.
Begrijp me niet verkeerd, dat pleurisschorem wat hun tyfuszooi gewoon op straat flikkert moet aangepakt worden. Maar niet op deze fraudegevoelig manier die meer deuken maakt dan repareert.
Jij wist voor dit bericht dat dit plaatsvond?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Welke deuken bedoel je dan?
Wat is er allemaal mis gegaan in de proefperiode?
Kosten van de tag icm met de electronische infrastructuur zullen waarschijnlijk de prijs per menu wel 10% omhoog gooien. Dat is belachelijk veel voor iets wat met een viltstift ook te bereiken is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:00 schreef WillempieB het volgende:
RFID dust kost tegenwoordig geen fikker.
Ja. Heeft al eerder in het nieuws gestaan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:28 schreef McKillem het volgende:
[..]
Jij wist voor dit bericht dat dit plaatsvond?
Nou ik wist het niet, kennelijk nog een hele hoop mensen meer niet als ik dit topic zo doorlees, en als het een artiekel ergens in het midden van de telegraaf betroft weet kansenjugend Nederland het zeerzeker niet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:37 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ja. Heeft al eerder in het nieuws gestaan.
Nogmaals, wat is er mis gegaan in de proefperiode?
Het is gecomuniceerd aan de klanten, dus in de buurt was het wel bekend. Waarom zou dat wat jij zegt pas kunnen gebeuren als het landelijk het nieuws heeft gehaald?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:45 schreef McKillem het volgende:
[..]
Nou ik wist het niet, kennelijk nog een hele hoop mensen meer niet als ik dit topic zo doorlees, en als het een artiekel ergens in het midden van de telegraaf betroft weet kansenjugend Nederland het zeerzeker niet.
Wat denk jij nou dat er gaat gebeuren zogouw "kwajongens" er wind van krijgen dat ze iemand een bekeuring kunnen bezorgen door een kenteken op een weggemikt frietbakje te schrijven en dat op de parkeerplaats van de mac te flikkeren?
Daar hoef je toch geen raketkundige voor te wezen dat dit gewoon gaat gebeuren lijkt me.
Dat het in deze proef periode goed is gegaan zegt verder niet zo debiel veel over e.v.t. gevolgen van invoering op grote schaal.
Het is al de praktijk. Hoeveel ex-vriendjes zijn er alsnog genaaid?quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:41 schreef Fastmatti het volgende:
Qua preventie is het natuurlijk een goed afschrikmiddel. De praktijk zal echter zijn dat de doos achter de kassa het kenteken van haar ex-vriendje opschrijft en dan geeft aan iemand waarvan ze zeker weet dat het later op de snelweg ligt. Als middel om boetes uit te schrijven is het dus wat minder geslaagd.
Verdruk het nou niet gewoon. Jij en ik weten allebij dat het gewoon een kwestie van tijd is voor je dat soort praktijken gaat krijgen als je echt gaat bekeuren n.a.v. dit soort grapjes. Dat is gewoon zo, net als dat belletje trekken bestaat, ze bushokjes afbreken als je even niet kijkt en weet ik wat voor onzin je nog meer kan verzinnen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:50 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het is gecomuniceerd aan de klanten, dus in de buurt was het wel bekend. Waarom zou dat wat jij zegt pas kunnen gebeuren als het landelijk het nieuws heeft gehaald?
Maak je je nou druk om mijn post?quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:25 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt. De plaatsen waar McDrive klanten hun zooi weggooien zijn niet altijd plaatsen waar hangjongeren rondhangen en zich de tyfus vervelen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:01 schreef McKillem het volgende:
[..]
Verdruk het nou niet gewoon. Jij en ik weten allebij dat het gewoon een kwestie van tijd is voor je dat soort praktijken gaat krijgen als je echt gaat bekeuren n.a.v. dit soort grapjes. Dat is gewoon zo, net als dat belletje trekken bestaat, ze bushokjes afbreken als je even niet kijkt en weet ik wat voor onzin je nog meer kan verzinnen.
Aan de andere kant.
Bekeuren? Omdat je kenteken op een pakje patat staat dat toevallig op straat ligt?
Bewijslast omlaag geschroefd? Want ik zie eigenlijk niet hoe zoiets rechtsgeldig werkt/kan werken.
Dus waar ik nou eigenlijk over zit te lullen vraag ik me ook wel een beetje af.
Ach, de intentie was in ieder geval al goed. Nu nog leren mikken. In America verdienen veel negers hun geld daarmee in de NBAquote:Op woensdag 19 november 2008 11:50 schreef Hamilcar het volgende:
Hehe, ik maakte gister ook weer wat mooisch mee. Zit in de metro, stop bij één of ander station in R'dam en zie aan de andere kant van de rails twee negers op een bankje zitten. Één van die gasten drinkt z'n blikkie Fernandez op en probeert het in de prullenbak te gooien. Hij mist. Ik kijk hem aan, lach en schudt m'n hoofd als hij met z'n reet op dat bankje blijft zitten en hij kijkt me boos aan en leek even te twijfelen of hij z'n maat aan zou tikken. Dan vraag je je toch af hoe moeilijk het is om even op te staan, die twee passen te maken en zo het blikje alsnog in de prullenbak te krijgen.
Nah, dat is niet cool genoeg ofzo en voor domme natuur-josti's![]()
Oh en ze mogen wat mij betreft ook wel wat hardere anti-reclame maken voor die ongein. Gewoon stellen dat mensen die dingen op straat en langs de weggooien hartstikke debiel zijn. Schelden! Schelden!
ik denk niet dat ze een politieagent de beelden gaan laten nalopen om te kijken of de automobilist duidelijk herkenbaar is en overeenkomt met het uiterlijk van de kentekenhouder, voor dat een bekeuring verstuurt gaat worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:18 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Daarnaast denk ik ook dat er niet alleen naar de verpakking zal worden gekeken, maar is het als extra bewijslast natuurlijk ook mogelijk om videobeelden van de McDrive te bekijken of en wanneer iemand daar echt is geweest.
Geen idee of dat zoveel moeite is. Maar controleren of een auto met dat kenteken iets bij de Mac heeft gekocht lijkt mij toch wel het minste wat de politie kan doen als ze overgaan tot actie.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:06 schreef Goofup het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze een politieagent de beelden gaan laten nalopen om te kijken of de automobilist duidelijk herkenbaar is en overeenkomt met het uiterlijk van de kentekenhouder, voor dat een bekeuring verstuurt gaat worden.
Dan is de bekeuring voor de overheid al duurder dan dat hij op zal leveren aan geld.
Er moeten meer agenten op straat komen, niet meer agenten die camerabeelden van de McDrive gaan zittenquote:Op woensdag 19 november 2008 13:08 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Geen idee of dat zoveel moeite is. Maar controleren of een auto met dat kenteken iets bij de Mac heeft gekocht lijkt mij toch wel het minste wat de politie kan doen als ze overgaan tot actie.
Je hebt in Nederland de mogelijkheid in bezwaar te gaan tegen een bekeuring en dit bezwaar wordt dan gratis in behandeling genomen (van de belastingcenten natuurlijk).quote:Op woensdag 19 november 2008 13:08 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Geen idee of dat zoveel moeite is. Maar controleren of een auto met dat kenteken iets bij de Mac heeft gekocht lijkt mij toch wel het minste wat de politie kan doen als ze overgaan tot actie.
Waarom niet ? Als ze toch al bezig zijn (zoals eerder gezegd), 2 straten rondom de Mac op te ruimen is het voor hen een kleine moeite even de kentekens op te schrijven.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:44 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zeg blondie, jij denkt dat McDonals medewerkers beschikbaar stelt die de bermen van nederland gaan nalopen op weggegooide McDonalds-verpakkingen ofzo ?
Omdat je in de McDrive gwn lekker relaxed kan zitten terwijl je in de rij staat, en niet een kwartier staat te creperen tussen blerende en jankende kinderen? Wat is daar volgens jou precies gemakkelijker aan?quote:Op woensdag 19 november 2008 19:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens snap ik nog steeds niet waarom mensen door een mcdrive gaan ipv binnen te bestellen vaak is dat veel sneller en gemakkelijker
Lopen? Ze hebben die terreinen al zo ingericht dat je met je auto langs een prullenbak kan rijden, je hoeft godbetert alleen even het raam open te doen om die zak weg te gooien.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:05 schreef B.Honderd het volgende:
En terecht. De paupers die nog te lui zijn om naar een vuilnisbak te lopen zijn er ook het vaakst. Afmaken met bekeuringen en kots die reintegratiemongolen.
Dat is het probleem ook niet. Dit wordt inderdaad netjes opgeruimd door het personeel. Echter beland nog een hoop vuil in de berm en dit probleem proberen ze op deze manier doeltreffend aan te kunnen pakken.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:50 schreef JohnDope het volgende:
Het is eten is daar al duur zat en het wordt heus wel opgeruimd. Rommel op het Mac terrein achter laten is ongeveer hetzelfde als wanneer je binnen gaat eten en je rommel op tafel achter laat.
Zolang het niet in de natuur is, maakt dat allemaal niet zo veel uit.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:09 schreef Goofup het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet. Dit wordt inderdaad netjes opgeruimd door het personeel. Echter beland nog een hoop vuil in de berm en dit probleem proberen ze op deze manier doeltreffend aan te kunnen pakken.
Geef even je adres. Dan kom ik wel een keer met m'n vrienden de verpakkingen na een avondje McDonalds door je brievenbus douwen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zolang het niet in de natuur is, maakt dat allemaal niet zo veel uit.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op vrijdag 21 november 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Geef even je adres. Dan kom ik wel een keer met m'n vrienden de verpakkingen na een avondje McDonalds door je brievenbus douwen.
Dat vond hij ook van jouw reactiequote:
Precies zoals hij het zegt. Het is toch van de zotte dat deze discussie uberhaupt gevoerd moet worden omdat het klootjesvolk te belazerd is om zijn eigen rommel in de vuilnisbak te gooien ?quote:
Mijn reactie slaat zeker wel ergens op, want als we onze rommel allemaal in de vuilnisbak zouden gooien, dan worden er een hoop mensen werkeloos.quote:
Jij zegt dat het niet uitmaakt waar afval blijft zolang het maar niet in de natuur is. Nou dan stoppen we het toch in jouw brievenbus of voortuin. Dat vind jij toch geen probleem?quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op
En jij zit een avondje in de Mac??
Als ik afval in mijn brievenbus krijg dan gooi ik het in de rolemmer en dan lopen de mensen die leven van afval opruimen alsnog het werk mis.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:32 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet uitmaakt waar afval blijft zolang het maar niet in de natuur is. Nou dan stoppen we het toch in jouw brievenbus of voortuin. Dat vind jij toch geen probleem?
en dit:quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:25 schreef PhoenixNLx het volgende:
vroeger deed je dus alle afval netjes in de zak en tiefte je het je raam uit, nu flikker je dus alles los je raam uit en hou je de zak in je auto,omdat daar je kenteken opstaat...
quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:27 schreef HzHertz het volgende:
Aparte denkwijze, zoveel mogelijk rommel maken voor de werkgelegenheid.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als ik afval in mijn brievenbus krijg dan gooi ik het in de rolemmer en dan lopen de mensen die leven van afval opruimen alsnog het werk mis.
Dat blijft altijd een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:35 schreef bewegende_ninja het volgende:
Nice, men neme een stift... je zet het kenteken erop van iemand die je haat en diegene heeft een probleem.
Ja, dat zou idd alle gebreken uit dit voorstel halenquote:Op vrijdag 21 november 2008 19:24 schreef DemonRage het volgende:
Als ze nou slim zijn dan doen ze het met een UV-stift. Dan is het kenteken alleen zichtbaar met een lampje erbij.
Dat is niet apart, want zo werkt het gewoon in de realiteit.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:09 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Aparte denkwijze, zoveel mogelijk rommel maken voor de werkgelegenheid.
Misschien dat het zo werkt, maar wenselijk is het zeker niet.quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is niet apart, want zo werkt het gewoon in de realiteit.
De politie doet voornamelijk flitsen en andere laffe burger treiterijen. Meer moordenaars kunnen we er echt niet bij hebben in dit systeemquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:32 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Misschien dat het zo werkt, maar wenselijk is het zeker niet.
Jouw denkwijze wat extremer trekkend zou je ook kunnen zeggen dat er maar meer gemoord moet worden, want anders zou de politie niks te doen hebben.
Ik zie dat je aan simpele one-liners geen gebrek hebt.quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De politie doet voornamelijk flitsen en andere laffe burger treiterijen. Meer moordenaars kunnen we er echt niet bij hebben in dit systeem
Dus niet...quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is niet apart, want zo werkt het gewoon in de realiteit.
Als die mensen werkloos worden, gaan ze de belastingbetaler nog veel meer geld kosten.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:45 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
Dus niet...
Kip-ei?!.....die mensen hebben dát werk púúr doordat er anderen zijn die de zooi maken. Dat heet dus geen werkgelegenheid creëeren, maar belastinggeld weggooien of er voor zorgen dat we nog meer belasting(en) moeten betalen.
Een tijdje gelee gooide een oudere man vlak voor mijn neus 't schaaltje van zijn saucijzenbroodje voor mijn neus op de grond, toen ik er iets van zei gaf hij aan dat hij toch belasting betaalde.Tja....ook hij snapte het dus niet...
Voor die mensen is genoeg ander werk.....'t zijn geen specialisten o.i.d. (met alle respect)quote:Op woensdag 26 november 2008 13:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als die mensen werkloos worden, gaan ze de belastingbetaler nog veel meer geld kosten.
Nee hoor er is geen genoeg ander werk voor die mensenquote:Op woensdag 26 november 2008 14:16 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
Voor die mensen is genoeg ander werk.....'t zijn niet bepaald specialisten o.i.d. (met alle respect)
quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:25 schreef PhoenixNLx het volgende:
vroeger deed je dus alle afval netjes in de zak en tiefte je het je raam uit, nu flikker je dus alles los je raam uit en hou je de zak in je auto,omdat daar je kenteken opstaat...
t zou wat zijn. Obama komt dan in levende lijve de mensen een hand schudden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:31 schreef opgebaarde het volgende:
McDonalds gaat voor een Nobelprijs in 2009?!
Als jij in de politiek stapt, zijn we binnenkort allemaal werkloos.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mijn reactie slaat zeker wel ergens op, want als we onze rommel allemaal in de vuilnisbak zouden gooien, dan worden er een hoop mensen werkeloos.
...met die instelling kom je er wel!quote:Op woensdag 26 november 2008 14:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee hoor er is geen genoeg ander werk voor die mensen
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsofquote:Op woensdag 26 november 2008 15:12 schreef Goofup het volgende:
[..]
Je bewijst niemand een dienst door je vuilnis op straat te gooien ipv. in de vuilnisbak.
Dan ben jij zeker ook tegen automatisering?quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mijn reactie slaat zeker wel ergens op, want als we onze rommel allemaal in de vuilnisbak zouden gooien, dan worden er een hoop mensen werkeloos.
Daar ben ik uiteraard niet tegen. Dus als er straks een robot komt die troep opruimt vind ik prima, want dat hou je toch niet tegen.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan ben jij zeker ook tegen automatisering?
Kut man, dat er nu robots i.p.v. mensen zijn die dingen in elkaar zetten....![]()
Balen man, dat er bij jou geen vuilnismannen langs komenquote:Op vrijdag 21 november 2008 13:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als ik afval in mijn brievenbus krijg dan gooi ik het in de rolemmer en dan lopen de mensen die leven van afval opruimen alsnog het werk mis.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:19 schreef schoelje het volgende:
[..]
Bron: Het Nederlandsch Dagblad
Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren. Deze maatregel van McDonalds is een inbreuk op de privacy en moet gestopt worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |