abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63313244
quote:
Kenteken op zak McDonald's hulp bij opsporen vervuiler
Bij diverse McDrive-loket wordt het autokenteken van de klant onderop de papieren zak geschreven. Een nieuwe manier om zwerfafval tegen te gaan. |foto ANP

STEENWIJK - Een groeiend aantal vestigigen van de drive-in-variant van McDonald's heeft een nieuwe manier om zwerfafval tegen te gaan. Bij het McDrive-loket wordt het autokenteken van de klant op de papieren zak geschreven.

Als de zak in de berm wordt achtergelaten, is het - met medewerking van gemeente en politie - een koud kunstje om de vervuiler te achterhalen. De proef is in Amersfoort begonnen. Daar is het fastfoodafval met zeventig procent afgenomen, zegt Herman Moonen van het drive-in-snackfiliaal aan de A1 bij Amersfoort.

Ook een vestiging in Limburg - en binnenkort een in Steenwijk - past dit systeem toe. McDonald's Nederland verwacht dat meer restaurants zullen volgen. Klanten worden vooraf gewaarschuwd met posters en flyers.
Bron: Het Nederlandsch Dagblad
Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren. Deze maatregel van McDonalds is een inbreuk op de privacy en moet gestopt worden
  Donald Duck held dinsdag 18 november 2008 @ 12:21:02 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63313304
Briljant eigenlijk. Dat ze daar niet eerder op gekomen zijn!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:21:06 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_63313307
Blijkbaar heeft de politie aldaar tijd over voor dit soort zaken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_63313402
Voortaan maar een dikke benzine stift meenemen dan
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:25:50 #5
222201 Han_som_reiste
Sarcastisch en vervelend
pi_63313461
Goed iniatief. Laatst stond ik bij de bushalte, gooit zo'n kerel allerlei zooit uit zijn jaszak op de grond. Dus ik heel vriendelijk, zou je dat even willen oprapen en weggooien?

Die kerel keek me zo aan:
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:25:58 #6
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_63313468
vroeger deed je dus alle afval netjes in de zak en tiefte je het je raam uit, nu flikker je dus alles los je raam uit en hou je de zak in je auto,omdat daar je kenteken opstaat...
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_63313494
Nieuwe kwa-jongens streken: Kentekens op afval schrijven
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:29:29 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63313573
Geniaal!

Als iets bij mij irritatie opwekt dan is dat wel de nonchalance waarmee dingen op straat geflikkerd worden

Het eerste zinnige wat Mcdonalds voortbrengt.
pi_63313578
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:27 schreef HzHertz het volgende:
Geniaal idee
pi_63313640
McDonalds gaat voor een Nobelprijs in 2009?!
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:37:58 #11
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_63313848
Mensen die dit een slecht idee vinden zijn te lame voor woorden.
Er trots op zijn dat je afval op straat gooit

Puick idee McDo
I follow you......but not on Twitter
pi_63313950
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef 1-of-6Billion het volgende:

Puick idee McDo
Nee het is echt dom en totaal geen oplossing
pi_63313963
Haha ik ga kapot van sommige reacties hier heerlijk
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:56:12 #14
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_63314327
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:19 schreef schoelje het volgende:

Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren.
Ik vind het ook jammer.
Het gaf me altijd een goed gevoel zo'n schaamteloze luie flikker en vervuiler uit zijn auto te trekken en op straat te flikkeren ...
...
...
...
...
... voor een aanstormende cementauto.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:57:12 #15
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63314350
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef 1-of-6Billion het volgende:

Puick idee McDo
...als je dit een puik idee vindt en er een daadwerkelijke oplossing in ziet...ben je een beetje dom.

Neemt niet weg dat vervuilers dommer zijn...
Causaliteit....dat is 't.
pi_63314359
Haha. Ik weet nog niet of ik hier voor of tegen moet zijn. . Wel briljant bedacht overigens.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:57:57 #17
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_63314370
Kunnen die mutsen bij Mc Donalds schrijven? Wat een ontiegelijk dom plan, zo'n boete houd ook geen stand bij de rechter.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_63314392
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:57 schreef Jarno het volgende:
Haha. Ik weet nog niet of ik hier voor of tegen moet zijn. . Wel briljant bedacht overigens.
Het zou nog leuker zijn als ze ook het type auto vermelden. Zie je allemaal vuilnis lang te kant liggen met Honda Civic en Volkswagen golf type II erop.
pi_63314403
Goed idee, MAAR wie zegt dat de medewerker bij raam 2 van de McDonalds het goede kenteken opschrijft? Een schrijffout en ik moet opeens betalen voor iemand uit Roermond die daar iets weg heeft gegooid. Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?

En tot slot: bij de pinbonnen bij de geldautomaat kun je nog beter zien wie er zijn bonnetje heeft weggegooid, een stuk betrouwbaarder lijkt me.
pi_63314451
Ben ik nou de enige die denkt dat mensen dan gewoon alles behalve de zak uit het raam flikkeren?

Verder wel een goed plan. Kleine moeite en het zal toch een deel van de mensen tegenhouden.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:01:46 #21
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_63314474
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:41 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Nee het is echt dom en totaal geen oplossing
Nee, want 70% stelt helemaal niks voor enzo.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_63314497
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Goed idee, MAAR wie zegt dat de medewerker bij raam 2 van de McDonalds het goede kenteken opschrijft? Een schrijffout en ik moet opeens betalen voor iemand uit Roermond die daar iets weg heeft gegooid. Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?

En tot slot: bij de pinbonnen bij de geldautomaat kun je nog beter zien wie er zijn bonnetje heeft weggegooid, een stuk betrouwbaarder lijkt me.
Goed punt inderdaad.
pi_63314514
Hmm even denken wie ik eens een oor zal aannaaien ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63314528
Placebo effect.
Tuurlijk doet de politie er niets mee, maar mensen worden zo wel meer bewust van wat ze doen.
pi_63314602
quote:

Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren.
Jammmer dat ze nog waarschuwen.

Wat mij betreft komt in elke MD verpakking een rfid te zitten en wordt er een grote database met nummerplaten en meegenomen verpakkingen gemaakt. Elke zwerevend stuk afval wat door jou in de auto is meegenomen krijgt een naheffing van 50 euro.
pi_63314673
Sinds hier op het industrie terrein een MAC zit slingert er over het gehele industrie terrein overal mac afval rond, de mac ruimt maar tot 2 straten in de omgeving op.
pi_63314814
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Sinds hier op het industrie terrein een MAC zit slingert er over het gehele industrie terrein overal mac afval rond, de mac ruimt maar tot 2 straten in de omgeving op.
Ik heb altijd vreselijk te doen met die sukkel van McDonalds die dan met zijn grijpertje en plastic vuilniszak 's avonds in het donker over zo'n industrieterrein aan het scharrelen is, verlicht door de koplampen van uitgaanspubliek. Meestal van die oudere type auto's die bevolkt worden door van die gasten met baseballpetjes die achteloos de rotzooi van zijn neus het raam uit gooien. Echt vernederend en moderne slavernij. Weet zo'n McDonalds medewerker niet dat hij met een uitkering bijna net zoveel 'verdient' als bij de Mek?
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:17:03 #28
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_63314824
Dus doordat het McDonalds personeel niet op tijd een prullebak leegt en de wel degelijk in de afvalbak gedeponeerde verpakking waait er weer, wacht je een bekeuring, tenzij je hebt vastgelegd dmv. videobeelden dat je de verpakking wel degelijk hebt weggegooid in de afvalbak.

Of iemand anders gooit de jouwe op de grond, omdat de zijne niet meer past een bekeuring vreest.

Schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:18:12 #29
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_63314850
En krijg je er dan ook een datum+tijd bij? Of hebben ze camerabeelden?
Alsof de eigenaar van de auto per definitie degene is die langs de Mac is gegaan
pi_63314860
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Sinds de Mc op het industrieterrein zit pleuren de aso's hun McAfval overal neer, gelukkig ruimt de Mc nog twee straten in de omgeving op.

Je kunt een bedrijf niet de schuld geven wat hun klanten doen.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_63314970
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:16 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ik heb altijd vreselijk te doen met die sukkel van McDonalds die dan met zijn grijpertje en plastic vuilniszak 's avonds in het donker over zo'n industrieterrein aan het scharrelen is, verlicht door de koplampen van uitgaanspubliek. Meestal van die oudere type auto's die bevolkt worden door van die gasten met baseballpetjes die achteloos de rotzooi van zijn neus het raam uit gooien. Echt vernederend en moderne slavernij. Weet zo'n McDonalds medewerker niet dat hij met een uitkering bijna net zoveel 'verdient' als bij de Mek?
Als je je lol moet hebben van jezelf beter te voelen dan een ander, kun je maar beter afvragen hoe je je eigen leven kan verbeteren.

Daarbij: wellicht dat een McDonald's medewerker evenveel krijgt als een uitkeringstrekker maar hij, de McDonald's medwerker, verdient zeker meer.
Ja, maar betekent nee
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:25:09 #32
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_63315043
Moeten die bakken bij de Mc niet zo vol zitten.
pi_63315067
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ben ik nou de enige die denkt dat mensen dan gewoon alles behalve de zak uit het raam flikkeren?

Verder wel een goed plan. Kleine moeite en het zal toch een deel van de mensen tegenhouden.
Of het kenteken eruit scheuren en als nog alles uit het raam flikkeren.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:26:35 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63315071
Goed plan. Helemaal mooi zou het zijn als je de verantwoordelijke vervuilers ook nog een paar duizend euro boete zou opleggen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 18 november 2008 @ 13:26:36 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63315072
quote:

Das mooi aangezien ik nooit pin bij de Mac.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:28:00 #36
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_63315117
DAT IS ECHT KUT

ik heb de auto, andere willen mac, ik rij wel, en hun flikkeren het uit hun raampie!
pi_63315218
Het is al sad genoeg dat het nodig is omdat mensen te lam zijn om het even op te ruimen.
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:35:53 #38
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63315295
Leuk, dus bij de gewone McDonals eten halen,
kenteken op de zak schrijven van die nare overbuurman,
en wegtiefen.
zzz
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:39:16 #39
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_63315389
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:35 schreef L.Denninger het volgende:
Leuk, dus bij de gewone McDonals eten halen,
kenteken op de zak schrijven van die nare overbuurman,
en wegtiefen.
tnx!v
pi_63315392
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:21 schreef Gunner het volgende:
- Lijstje krijgen van Mac
- Even invoeren op de pc
- Automatisch boetes laten versturen
- Klaar!
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:41:14 #41
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63315442
netjes!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63315444
Ik zie de politie al in tijden dat er meer boetes geschreven moeten worden door de vuilnisbakken gaan om nummerborden te noteren, en die dan vervolgens een boete sturen.
pi_63315462
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:00 schreef MinderMutsig het volgende:
En vervolgens de zak thuis weggooien?
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:44:46 #44
31101 _Led_
pi_63315527
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:39 schreef DJKoster het volgende:

[..]

- Lijstje krijgen van Mac
- Even invoeren op de pc
- Automatisch boetes laten versturen
- Klaar!

Zeg blondie, jij denkt dat McDonals medewerkers beschikbaar stelt die de bermen van nederland gaan nalopen op weggegooide McDonalds-verpakkingen ofzo ?
zzz
pi_63315542
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:

[..]

het gaat om het principe!
pi_63315699
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:18 schreef HEvaRe het volgende:

Sinds de Mc op het industrieterrein zit pleuren de aso's hun McAfval overal neer, gelukkig ruimt de Mc nog twee straten in de omgeving op.

Je kunt een bedrijf niet de schuld geven wat hun klanten doen.
Absoluut wel als je ziet dat de manier waarop men het product wat men verkoopt opeens een negatieve invloed op het geheel heeft.

Ik zie bijna nooit mensen die hun frieten van de snackbar in hun auto gaan zitten opeten en daarna de rotzooi naar buiten pleuren.

Ja ik heb het 1 * gezien dat iemand uit een een langzaam rijdende auto snackbar rotzooi eruit gooide, helaas voor hem reed hij in een soort stads file. Zijn dak stond open dus ik heb het daardoor weer naar binnen gegooid, en boos dat die aso was. Maar ja hij kon niet zomaar zijn auto verlaten.
pi_63315758
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:29 schreef SHE het volgende:
Geniaal!

Als iets bij mij irritatie opwekt dan is dat wel de nonchalance waarmee dingen op straat geflikkerd worden
Eens. Van die gasten in tupperware golfjes die dan het raampje opendoen en achteloos die zak naar buiten gooien. Terwijl op de parkeerplaats daar om de 10 meter een vuilnisbak staat. Goed plan.
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:
Ja ik heb het 1 * gezien dat iemand uit een een langzaam rijdende auto snackbar rotzooi eruit gooide, helaas voor hem reed hij in een soort stads file. Zijn dak stond open dus ik heb het daardoor weer naar binnen gegooid, en boos dat die aso was. Maar ja hij kon niet zomaar zijn auto verlaten.
.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:55:56 #48
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63315780
Master actie
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63315841
quote:
Blijkbaar snap jij het niet.

De politie gaat hier echt niets mee doen. Gewoon al het feit dat er een kenteken opstaat zorgt voor preventie. En dat is mooi
PWBF
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:00:34 #50
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63315895
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Blijkbaar snap jij het niet.

De politie gaat hier echt niets mee doen. Gewoon al het feit dat er een kenteken opstaat zorgt voor preventie. En dat is mooi
Precies; de politie is helemaal niet meer nodig voor bestrijding hiervan. BOA's van de gemeente kunnen een "naheffing" opleggen, feitelijk een soort gemeentebelasting
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63316231
Ook al zou het alleen de bewustwording maar aanwakkeren, dan is het al een goed initiatief.
pi_63316353
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:44 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Zeg blondie, jij denkt dat McDonals medewerkers beschikbaar stelt die de bermen van nederland gaan nalopen op weggegooide McDonalds-verpakkingen ofzo ?
Nee, alleen de directe omgeving rond het restaurant . Waar McDonalds medewerkers nu ook al (vaak) opruimen.
pi_63316572
quote:

[..]

Absoluut wel als je ziet dat de manier waarop men het product wat men verkoopt opeens een negatieve invloed op het geheel heeft.

Ik zie bijna nooit mensen die hun frieten van de snackbar in hun auto gaan zitten opeten en daarna de rotzooi naar buiten pleuren.

Wel eens mensen gezien die iets bij een tankstationkopen en het afval dan in de berm weggooien?
Zijn dan de tankstations verantwoordelijk om de bermen langs de snelwegen en op- en afritten op te laten ruimen? Of hoort de verantwoordelijkheid volgens jou dan bij bijvoorbeeld Coca-cola of Mars te liggen?
Ik denk dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt, die hoort zijn afval netjes weg te gooien.
Ja, maar betekent nee
pi_63316656
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:00 schreef soylent het volgende:

[..]

Precies; de politie is helemaal niet meer nodig voor bestrijding hiervan. BOA's van de gemeente kunnen een "naheffing" opleggen, feitelijk een soort gemeentebelasting
Misschien kunnen we de opruim-medewerkers van de MAC ook nog wel tot BOA benoemen zodat hun gewoon van al die zielepieten die denken dat ze stoer zijn als ze hun afval zomaar laten vallen een leuke naheffing krijgen. Dan het liefst ook nog met een bonussysteem gekoppeld aan het aantal uitgeschreven naheffingen.
pi_63317014
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:25 schreef HEvaRe het volgende:

[..]

Wel eens mensen gezien die iets bij een tankstationkopen en het afval dan in de berm weggooien?
Zijn dan de tankstations verantwoordelijk om de bermen langs de snelwegen en op- en afritten op te laten ruimen? Of hoort de verantwoordelijkheid volgens jou dan bij bijvoorbeeld Coca-cola of Mars te liggen?
Ik denk dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt, die hoort zijn afval netjes weg te gooien.
Gelukkig voor mesnen die wel een beter milieu aanhangen denkt onze overheid niet zo een dimensionaal
quote:
http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Drankverpakkingen
Overheid
Volgens het ministerie van VROM is een statiegeldfles beter voor het milieu dan een verpakking zonder statiegeld. VROM is voor instelling en eventuele uitbreiding van statiegeldverplichting voor drankenverpakkingen als Nederland de recyclingdoelstellingen via gescheiden inzameling niet haalt. Het ministerie vindt het (vanuit het milieubeleid) namelijk wenselijk dat degene die een product op de markt brengt, verantwoordelijk is voor het afvalbeheer, én voor de gescheiden inname.
Producenten
De Nederlandse bierbrouwers vinden dat het huidige (vrijwillige) systeem van statiegeld voor hervulbare verpakkingen goed functioneert. Zij willen de meermalige bierfles dan ook handhaven.

De drankenmarkt wordt gedomineerd door enkele grote spelers die niet staan te springen om statiegeldsystemen. Statiegeldsystemen gaan voordelen door schaalvergroting in de Europese markt tegen, omdat statiegeld landelijk is opgezet.
Helaas hebben die jankballen van een coca cola het toch nog voor elaar gekregen om met die 0.5 liter flesjes onder de statiegeld regels uit te komen.

Maar er zou een overleg door proudcenten opgeet gaan worden
quote:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=32303
Minister Cramer, VNG en het verpakkende bedrijfsleven sluiten akkoord over gescheiden inzameling en recycling van verpakkingen

15-08-2007

.....

Het bedrijfsleven zal op zeer korte termijn een uitvoeringsorganisatie oprichten, die uitvoering zal geven aan de producentenverantwoordelijkheid voor consumentenverpakkingen. Deze organisatie is het aanspreekpunt voor VNG en gemeenten als het gaat om gescheiden inzameling en recycling van verpakkingen.
Ik ben benieuwd of de onze producenten al enige verantwoordelijkheid genomen hebben. Op korte termijn iets oprichten zou mijns inziens (ruim 1 jaar later) allang gebeurd moeten zijn.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 14:43:08 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63317015
Grappig idee en zo lang het kenteken met een pen op de zak wordt geschreven en niet geautomatiseerd wordt geprint en/of opgeslagen in één of ander systeem, is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63317093
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Grappig idee en zo lang het kenteken met een pen op de zak wordt geschreven en niet geautomatiseerd wordt geprint en opgeslagen in één of ander systeem, is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing.
Je hebt tegenwoordig ook digitale pennen die een 'image' van alles wat je opschrijft naar je e-mailadres sturen.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 14:48:16 #58
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63317138
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:46 schreef schoelje het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook digitale pennen die een 'image' van alles wat je opschrijft naar je e-mailadres sturen.
Ik heb gelijk m'n post aangepast.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63317157
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Netjes bij het oud papier.
Go recycle!
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:54:43 #60
37248 BertV
Klei indiaan
pi_63317316
Laat de politie gewoon regelmatig posten, in een onopvallende auto.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_63318929
quote:
Ik denk dat jij dat ook wel fijn zult vinden als jouw voor of achtertuintje elke avond vol wordt gestort met McDonalds afval.
pi_63318965
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:54 schreef BertV het volgende:
Laat de politie gewoon regelmatig posten, in een onopvallende auto.
Of juist in een opvallende sjakiebak, die valt bij de Mac toch niet op.
pi_63318975
quote:

Blijkbaar komt het niet eens zo ver dat men die kentekens na moet gaan. Als er 70% minder afval is, dan werkt de maatregel al goed.

En wie weet gaan ze gegevens van afval vergelijken met videobeelden als het nodig is.
pi_63319319
goeie actie van de Mac, kan me mateloos ergeren aan die figuren die het gewoonweg uit de auto gooien.
Overigens, zelfs al is het maar een placebo effect, dan zet het nog steeds zoden aan de dijk met de aantallen die Mac Donalds dagelijks bedient.
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:17:45 #65
31101 _Led_
pi_63319483
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:11 schreef bluebit het volgende:
goeie actie van de Mac
Tot jij boetes krijgt omdat iemand anders voor de lol jouw nummerbord op mcdonalds-zakken zit te schrijven.
zzz
pi_63319591
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Tot jij boetes krijgt omdat iemand anders voor de lol jouw nummerbord op mcdonalds-zakken zit te schrijven.
En hoe vaak is het in de proefperiode gebeurd dat iemand onterecht een boete kreeg?
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:30:13 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63319797
mooi. jammer alleen dat ze dat nummer er opzichtig opsprayen omdat ze willen weten wie hamburgers bij hen koopt, maar later geen gezeik willen krijgen. marketing als voorbeeld voor een betere wereld.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:35:36 #68
31101 _Led_
pi_63319936
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Houtworm het volgende:

[..]

En hoe vaak is het in de proefperiode gebeurd dat iemand onterecht een boete kreeg?
Zodra jij dus onterecht een boete krijgt is dat de vraag die jij stelt ?
"Ik krijg onterecht een boete, maar ja, dat is in de proefperiode nooit gebeurd dus betaal ik 'm wel gewoon!" ?
zzz
pi_63320178
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:35 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Zodra jij dus onterecht een boete krijgt is dat de vraag die jij stelt ?
"Ik krijg onterecht een boete, maar ja, dat is in de proefperiode nooit gebeurd dus betaal ik 'm wel gewoon!" ?
Ik stel jou een vraag over een probleem waar jij mee komt. Ik denk dat dat probleem niet bestaat en probeer dat te illustreren door de vraag te stellen of het gebeurd is in de proefperiode.
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:48:32 #70
31101 _Led_
pi_63320269
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:45 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik stel jou een vraag over een probleem waar jij mee komt. Ik denk dat dat probleem niet bestaat en probeer dat te illustreren door de vraag te stellen of het gebeurd is in de proefperiode.
Ik probeer je duidelijk te maken dat of het probleem nou wel of niet is voorgekomen in de proefperiode irrelevant is, omdat ik doodleuk jouw nummerbord op een zakje kan schrijven.
Dat niemand dat in de proefperiode gedaan heeft maakt het niet opeens onmogelijk.

Inherent aan dit hele systeem is dat je iemand anders met valse boetes op kunt zadelen.
zzz
pi_63320532
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik probeer je duidelijk te maken dat of het probleem nou wel of niet is voorgekomen in de proefperiode irrelevant is, omdat ik doodleuk jouw nummerbord op een zakje kan schrijven.
Dat niemand dat in de proefperiode gedaan heeft maakt het niet opeens onmogelijk.

Inherent aan dit hele systeem is dat je iemand anders met valse boetes op kunt zadelen.
Voor alle regels en maatregelen kun je wel gevolgen verzinnen die niet wenselijk zijn. Ik vind een mogelijk probleem verzinnen geen goede maatstaf om een maatregel niet in te voeren.
pi_63320534
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:24 schreef HzHertz het volgende:
Voortaan maar een dikke benzine stift meenemen dan
En een pen om de buurman te naaien
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_63321473
quote:
Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?
Dat fenomeen zie je inderdaad steeds meer. Wordt tijd dat ze dat 'ns gaan verbieden.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_63321991
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gelukkig voor mensen die wel een beter milieu aanhangen denkt onze overheid niet zo een dimensionaal
[..]
Helaas hebben die jankballen van een Coca Cola het toch nog voor elkaar gekregen om met die 0.5 liter flesjes onder de statiegeldregels uit te komen.

Maar er zou een overlegorgaan door producenten opgericht gaan worden.
[..]
Ik ben benieuwd of onze producenten al enige verantwoordelijkheid genomen hebben. Op korte termijn iets oprichten zou mijns inziens (ruim 1 jaar later) allang gebeurd moeten zijn.
Natuurlijk hebben producenten zich al afgekocht via het afvalfonds

maar enkele quotes van milieucentraal
quote:
Grootste vervuilers

Het meeste zwerfafval vind je op scholen, in wegbermen, en nabij eetgelegenheden zoals fastfoodrestaurants, snackbars en stations. Jongeren, verkeersdeelnemers en recreanten maken daarvan het meeste gebruik en zijn dan ook de grootste vervuilers. Op veel verpakkingen staat ook een logo, dat consumenten erop wijst het materiaal in een afvalbak te gooien. Dat is niet voor niks: sommige verpakkingen blijven honderden jaren liggen voordat ze vergaan.
[...]
Overheid en bedrijfsleven

De gemeenten zijn niet alleen verantwoordelijk voor het verwijderen van zwerfafval maar ook voor het voorkomen ervan. Dat doen zij door het plaatsen van afvalbakken en het geven van voorlichting, vaak in de vorm van campagnes. In de afvalstoffenverordening kan elke gemeente regels opnemen ter preventie van zwerfafval. Zo geldt vaak de regel dat het weggooien op straat van blikjes of papier verboden is. Wie dat toch doet is officieel in overtreding en kan een boete krijgen tot wel 75 euro. De gemeente stelt handhavers in om die boetes uit te delen. (Wordt de boete niet betaald dan komt de zaak voor de rechter.)
Kortom ook de overheid vindt dat degene die iets weggooit verantwoordelijk is voor het afval.

[ Bericht 0% gewijzigd door HEvaRe op 18-11-2008 18:05:44 ]
Ja, maar betekent nee
  dinsdag 18 november 2008 @ 17:59:25 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63322063
we worden in de gaten gehouden

"lambiekjes mode"
pi_63322262
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:56 schreef HEvaRe het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben producenten zich al afgekocht via het afvalfonds

maar enkele quotes van milieucentraal
[..]

Kortom ook de overheid vindt dat degene die iets weggooit verantwoordelijk is voor het afval.
http://www.afvalfonds.nl/
quote:
tevens heeft het bedrijfsleven zich gebonden aan een hogere integrale doelstelling van materiaalhergebruik voor kunststof verpakkingen.
Ook het bedrijfsleven is verantwoordelijk voor het terug dringen van dfe afval berg

(hier in tilburg staan siind 1 jaar plastic inzamel bakken, 50% van mijn afval bestaat uit plastic wat allemaal die bak in gaat http://www.plasticheroes.nl/ )
quote:
115 miljoen wordt verkregen door een extra belastingheffing bovenop de reeds in het coalitieakkoord afgesproken verpakkingsbelasting van 250 miljoen Euro. Tevens wordt uit het afvalfonds de bijdrage betaald van het bedrijfsleven van 11 miljoen Euro per jaar voor de uitvoering van het Impulsprogramma Zwerfafval
Of te wel wij als burgers hebben door die verpakkings belasting die sindkort geheven wordt 250 miljoen opgebracht, en het bedrijfsleven draagt wel 11 miljoen bij. Nou nou wat een verantwoordelijkheid nemen onze ondernemers toch. Dat afvalfonds is niet de eerder genoemde uitvoeringsorganisatie vanuit het bedrijfsleven, dat kan ik in ieder geval nergens terug vinden op de site van het afvalfonds.
pi_63322410
Ik walg van mensen die afval op straat flikkeren.

Ik walg ook van dit soort acties. Het wordt hier steeds meer een politiestaat.
pi_63322747
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:14 schreef bloodymary het volgende:
Ik walg van mensen die afval op straat flikkeren.

Het een zorgt voor het ander.
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:32:40 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63322828
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:28 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Het een zorgt voor het ander.
ja het een: mensen die hier net zijn en de dienst willen uitmaken en het ander: mensen die hier al generaties lang wonen en de fuck niet begrijpen van wat er nu eigenlijk in de grote en minder grote steden wordt gedaan door smerig tuig. .
pi_63323063
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja het een: mensen die hier net zijn en de dienst willen uitmaken en het ander: mensen die hier al generaties lang wonen en de fuck niet begrijpen van wat er nu eigenlijk in de grote en minder grote steden wordt gedaan door smerig tuig. .
Ah leuk. Laten we toch vooral van alle discussies allochtonen discussies maken....

[ Bericht 0% gewijzigd door Houtworm op 18-11-2008 18:46:15 ]
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:48:49 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63323303
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:40 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ah leuk. Laten we toch vooral van alle discussies allochtonen discussies maken....
je hebt gelijk. mea culpa.

alleen een mcdrive doet kentekens op de verpakkingen zodat ze niet geript worden met mcdriveby's
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:52:50 #82
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63323401
Ik gooi mijn afval altijd in de prullenbak bij de Mac, maar daarmee heb ik niet de garantie dat mijn afval nooit en te nimmer op straat zal komen. Zoals eerder genoemd kunnen dieren het afval eruit sleuren of iemand kan je een oor aan naaien door jouw kenteken op een zak te zetten. Om die reden staat deze actie juridisch heel zwak, en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat er ooit iemand bekeurd is op deze manier. Het placebo-effect is wel mooi meegenomen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:05:57 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63323848
afval natuurlijk in de bak. maar ik kom me de ilussie niet onttrekken dat het hier ook gaat over persoonsregistratie... wat dacht je van tanken?
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:12:15 #84
24533 ACT-F
pi_63324070
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:05 schreef zoalshetis het volgende:
afval natuurlijk in de bak. maar ik kom me de ilussie niet onttrekken dat het hier ook gaat over persoonsregistratie... wat dacht je van tanken?
Persoonsregistratie komt ook voor d.m.v. camera's. Zolang deze gegevens binnen afzienbare tijd weer vernietigd worden is er niets aan de hand. Óf het ook vernietigd wordt is een tweede. Wettelijk gezien zijn ze in overtreding als de gegevens voor een langere tijd bewaard worden.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:13:31 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63324108
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Persoonsregistratie komt ook voor d.m.v. camera's. Zolang deze gegevens binnen afzienbare tijd weer vernietigd worden is er niets aan de hand. Óf het ook vernietigd wordt is een tweede. Wettelijk gezien zijn ze in overtreding als de gegevens voor een langere tijd bewaard worden.

toch iets te verbergen he!
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:15:22 #86
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63324176
Dit is natuurlijk een 'oplossing' van niks.

Het kenteken onder op de zak levert geen juridisch bewijs dat jij ook daadwerkelijk diegene bent die de zak gedumpt heeft.

Leuk bedacht, maar juridisch niet haalbaar, er zal dan ook niemand ooit op deze manier een boete krijgen.
Whatever one can conceive, one can achieve.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:17:52 #87
24533 ACT-F
pi_63324257
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:13 schreef zoalshetis het volgende:

toch iets te verbergen he!
Natuurlijk. Big brother hoeft niet over mijn schouder mee te kijken. Althans, niet meer dan noodzakelijk.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:20:59 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63324388
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:17 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Natuurlijk. Big brother hoeft niet over mijn schouder mee te kijken. Althans, niet meer dan noodzakelijk.
ik wil jou wel eens zien in de recherchekamer, waar je ondervraagd wordt.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:23:16 #89
24533 ACT-F
pi_63324466
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
ik wil jou wel eens zien in de recherchekamer, waar je ondervraagd wordt.
Misschien hangt er wel een webcam in zo'n kamer. Kun je lachen!
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:24:36 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63324505
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:23 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Misschien hangt er wel een webcam in zo'n kamer. Kun je lachen!
misschien
pi_63324553
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Grappig idee en zo lang het kenteken met een pen op de zak wordt geschreven en niet geautomatiseerd wordt geprint en/of opgeslagen in één of ander systeem, is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing.
Geloof het maar. Vroeg of laat word dat gewoon geautomatiseerd en dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de Mac al die gegevens linea recta doorsluist aan je zorgverzekeraar.

Maar hey, wat maakt het uit. We hebben toch niks te verbergen nietwaar?

Het is compleet belachelijk en iedereen doet wel net of dat het geniaal is, maar wacht maar tot de premie ineens 50 euro duurder word per maand omdat je 4x in de week bij de Mac eet en daardoor een verhoogde kans op hart- en vaatziekte hebt.

Dan lachen we niet meer nee, en dan is het ook telaat.

Weet je wat pas écht een geniale actie zou zijn van MacDonalds?

GODVERDOMME EEN KEER ZORGEN DAT DIE AFVALBAKKEN LEEG WORDEN GEMAAKT ZODAT IK MIJN TROEP ER NIET NAAST HOEF TE DUMPEN!!!!!! !!!!

STELLETJE ACHTERLIJKE MONGOLEN!!!!! !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63324585
Ik stond de eerste keer echt met stomme verbazing te kijken, dat er zulke aso's zijn,
Alles op het dak laten liggen en wegscheuren of tijdens het rijden uit het raam flikkeren, naast de auto neerleggen en wegrijden.

Vaak toch weer dat petjes volk.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:28:02 #93
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63324624
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:26 schreef Geerd het volgende:
Ik stond de eerste keer echt met stomme verbazing te kijken, dat er zulke aso's zijn,
Alles op het dak laten liggen en wegscheuren of tijdens het rijden uit het raam flikkeren, naast de auto neerleggen en wegrijden.

Vaak toch weer dat petjes volk.
Ze hebben niet voor niets zo'n afvalprikker in dienst.
pi_63324776
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Geloof het maar. Vroeg of laat word dat gewoon geautomatiseerd en dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de Mac al die gegevens linea recta doorsluist aan je zorgverzekeraar.

Het is compleet belachelijk en iedereen doet wel net of dat het geniaal is, maar wacht maar tot de premie ineens 50 euro duurder word per maand omdat je 4x in de week bij de Mac eet en daardoor een verhoogde kans op hart- en vaatziekte hebt.

GODVERDOMME EEN KEER ZORGEN DAT DIE AFVALBAKKEN LEEG WORDEN GEMAAKT ZODAT IK MIJN TROEP ER NIET NAAST HOEF TE DUMPEN!!!!!! !!!!

Ja net of mac dat door gaat geven aan de zorgverzekering, dan komt er toch geen hond meer.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:35:18 #95
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63324860
quote:

[..]

Zorgverzekeraars kijken nu al regelmatig op het internet of er klanten buitensporig opgewonden reacties achterlate op discussiefora.

Aangezien dat soort stress tot hartklachten kan leiden, wordt op basis van die gegevens je premie verhoogt.

Hoeveel betaal je nu?

[ Bericht 0% gewijzigd door AngerManagement op 18-11-2008 19:46:06 ]
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:44:49 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63325194
quote:

[..]

aangezien jij het weet werk je daar of eet je daar. en dat terwijl je zelfs de naam niet kan schrijven, het is mc.

als volgt: mensen verwachten bij de mc dat personeel hun fastshit opruimt. dus ook in de mcdrive.

daarnaast komt er veel tokkiepubliek en moet alles kras-, stoot, slagvast en makkelijk op te ruimen zijn. stinkvolk.
pi_63325197
101 euro all in
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:45:54 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63325231
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:44 schreef vosss het volgende:
101 euro all in
dat is een flink menu!
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:49:11 #99
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63325339
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:44 schreef vosss het volgende:
101 euro all in
Call.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:52:37 #100
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_63325461
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:14 schreef bloodymary het volgende:
steeds meer mensen in een klein landje en steeds minder goed opgevoed; dan zal er harder opgetreden moeten worden om het leefbaar te houden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:58:04 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63325648
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:52 schreef Napalm het volgende:

[..]

steeds meer mensen in een klein landje en steeds minder goed opgevoed; dan zal er harder opgetreden moeten worden om het leefbaar te houden.
ja! het autochtone kind moet vanwege veel pvda ouders de vruchten van de mutlicuturele samenleving plukken. joepie de fucking poepie! gave vent.
pi_63325736
Als ze echt slim zijn dan stoppen ze een RFID chip in de verpakkingen en loggen ze het kenteken icm het RFID.
Dan is het wat lastiger je afval weg te gooien en/of te frauderen. Alleen McDonalds weet welk kenteken het afval heeft en de politie kan dit dan raadplegen.

RFID dust kost tegenwoordig geen fikker.

Dan krijg je juten die afval aan het scannen zijn
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:04:26 #103
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_63325856
quote:
Shit je bent me voor
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:04:39 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63325862
goede verdienste, ware het niet dat je als bedrijf altijd de lul bent ten opzichte van het zichzelfverrijkende ambtelijke apparaat zoals politie, wethouders, burgemeester, ambtenarij.

en het wordt maar rijker, ik zeg hooguit 10 mensen op de 1000 voor ambtenarij.
pi_63326018
Mensen die hun MacDonalds afval uit het raam pleuren moeten bekeurt worden vind ik.
Dat deze oplossing niet waterdicht is, is jammer.
pi_63326101
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Briljant eigenlijk. Dat ze daar niet eerder op gekomen zijn!
Zo briljant is het niet. Als je het keurig in het afvalbakkie flikkert en 1 of andere randgroeptuigjongere haalt het er uit en flikkert het op straat krijg je alsnog een prent.
pi_63326104
quote:

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63326882
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:12 schreef McKillem het volgende:

[..]

Zo briljant is het niet. Als je het keurig in het afvalbakkie flikkert en 1 of andere randgroeptuigjongere haalt het er uit en flikkert het op straat krijg je alsnog een prent.
Als als als....
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:00:19 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63327643
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:12 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik neem aan dat je lacht om de ongeloofwaardigheid. jfc.
pi_63328319
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:38 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Als als als....
Maar het is wel waar.
Begrijp me niet verkeerd, dat pleurisschorem wat hun tyfuszooi gewoon op straat flikkert moet aangepakt worden. Maar niet op deze fraudegevoelig manier die meer deuken maakt dan repareert.
pi_63328395
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:18 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maar het is wel waar.
Begrijp me niet verkeerd, dat pleurisschorem wat hun tyfuszooi gewoon op straat flikkert moet aangepakt worden. Maar niet op deze fraudegevoelig manier die meer deuken maakt dan repareert.
Welke deuken bedoel je dan?
Wat is er allemaal mis gegaan in de proefperiode?
pi_63328637
briljante actie.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_63328711
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:20 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Welke deuken bedoel je dan?
Wat is er allemaal mis gegaan in de proefperiode?
Jij wist voor dit bericht dat dit plaatsvond?
pi_63328842
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:00 schreef WillempieB het volgende:
RFID dust kost tegenwoordig geen fikker.
Kosten van de tag icm met de electronische infrastructuur zullen waarschijnlijk de prijs per menu wel 10% omhoog gooien. Dat is belachelijk veel voor iets wat met een viltstift ook te bereiken is.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_63329035
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:28 schreef McKillem het volgende:

[..]

Jij wist voor dit bericht dat dit plaatsvond?
Ja. Heeft al eerder in het nieuws gestaan.
Nogmaals, wat is er mis gegaan in de proefperiode?
pi_63329197
Triest eigenlijk dat er lieden zijn die niet de moeite willen nemen om de afval gewoon in een prullenbak te gooien. Op elke parkeerplaats bij de McDonalds staan afvalbakken dicht langs de kant, hoef je niet eens je auto uit met je vadsige pauperkont. Maar nee, we gooien het gewoon uit het raam, 'das cool/stoer/blablabla'. Kutpaupers.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_63329330
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:37 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ja. Heeft al eerder in het nieuws gestaan.
Nogmaals, wat is er mis gegaan in de proefperiode?
Nou ik wist het niet, kennelijk nog een hele hoop mensen meer niet als ik dit topic zo doorlees, en als het een artiekel ergens in het midden van de telegraaf betroft weet kansenjugend Nederland het zeerzeker niet.
Wat denk jij nou dat er gaat gebeuren zogouw "kwajongens" er wind van krijgen dat ze iemand een bekeuring kunnen bezorgen door een kenteken op een weggemikt frietbakje te schrijven en dat op de parkeerplaats van de mac te flikkeren?
Daar hoef je toch geen raketkundige voor te wezen dat dit gewoon gaat gebeuren lijkt me.

Dat het in deze proef periode goed is gegaan zegt verder niet zo debiel veel over e.v.t. gevolgen van invoering op grote schaal.
pi_63329490
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:45 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nou ik wist het niet, kennelijk nog een hele hoop mensen meer niet als ik dit topic zo doorlees, en als het een artiekel ergens in het midden van de telegraaf betroft weet kansenjugend Nederland het zeerzeker niet.
Wat denk jij nou dat er gaat gebeuren zogouw "kwajongens" er wind van krijgen dat ze iemand een bekeuring kunnen bezorgen door een kenteken op een weggemikt frietbakje te schrijven en dat op de parkeerplaats van de mac te flikkeren?
Daar hoef je toch geen raketkundige voor te wezen dat dit gewoon gaat gebeuren lijkt me.

Dat het in deze proef periode goed is gegaan zegt verder niet zo debiel veel over e.v.t. gevolgen van invoering op grote schaal.
Het is gecomuniceerd aan de klanten, dus in de buurt was het wel bekend. Waarom zou dat wat jij zegt pas kunnen gebeuren als het landelijk het nieuws heeft gehaald?
pi_63331339
Qua preventie is het natuurlijk een goed afschrikmiddel. De praktijk zal echter zijn dat de doos achter de kassa het kenteken van haar ex-vriendje opschrijft en dan geeft aan iemand waarvan ze zeker weet dat het later op de snelweg ligt. Als middel om boetes uit te schrijven is het dus wat minder geslaagd.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:44:35 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63331426
mensen die mcdonalds 'eten', willen dat hun etenswikkels worden op/afgehaald. al is dat op straat. service.
pi_63331441
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:41 schreef Fastmatti het volgende:
Qua preventie is het natuurlijk een goed afschrikmiddel. De praktijk zal echter zijn dat de doos achter de kassa het kenteken van haar ex-vriendje opschrijft en dan geeft aan iemand waarvan ze zeker weet dat het later op de snelweg ligt. Als middel om boetes uit te schrijven is het dus wat minder geslaagd.
Het is al de praktijk. Hoeveel ex-vriendjes zijn er alsnog genaaid?
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:47:55 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63331537
sowieso om zo para te zijn moet je flink trailer en mcdonaldseter zijn.
pi_63331954
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:50 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Het is gecomuniceerd aan de klanten, dus in de buurt was het wel bekend. Waarom zou dat wat jij zegt pas kunnen gebeuren als het landelijk het nieuws heeft gehaald?
Verdruk het nou niet gewoon. Jij en ik weten allebij dat het gewoon een kwestie van tijd is voor je dat soort praktijken gaat krijgen als je echt gaat bekeuren n.a.v. dit soort grapjes. Dat is gewoon zo, net als dat belletje trekken bestaat, ze bushokjes afbreken als je even niet kijkt en weet ik wat voor onzin je nog meer kan verzinnen.

Aan de andere kant.
Bekeuren? Omdat je kenteken op een pakje patat staat dat toevallig op straat ligt?
Bewijslast omlaag geschroefd? Want ik zie eigenlijk niet hoe zoiets rechtsgeldig werkt/kan werken.
Dus waar ik nou eigenlijk over zit te lullen vraag ik me ook wel een beetje af.
  Moderator woensdag 19 november 2008 @ 08:11:31 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63336659
quote:

Maak je je nou druk om mijn post?

Het enige dat ik zeg, is dat de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) niet van toepassing is als het gaat om het handmatig schrijven van een kenteken op een verpakking. Zodra dit geautomatiseerd gebeurt, is de WBP wel van toepassing, omdat je ervan uit kan gaan dat de kentekens in het systeem geregistreerd blijven staan.

Even uitgaande van wel een geautomatiseerd bestand:

Feiten:
Het verwerken van kentekens door de McD in een bestand moet een bepaald doel dienen. Dat doel moet goedgekeurd worden door het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Een kenteken is een indirect persoonsgegeven waar de McD verder niet veel mee kan. Pas als het gekoppeld wordt aan het kentekenregister van de RDW, heb je een bijbehorend persoon. McD heeft geen toegang tot dat register.

Benzinestations doen nu al meer dan de McD. Zij registreren met camera's alle auto's die komen tanken en kennelijk is dat ook goedgekeurd door het CBP. Het overleggen van alle verwerkingen aan derden (politie, verzekeringsmaatschappijen, etc) is hen ook niet toegestaan. Alleen als er iets gebeurt waarbij benzinestations slachtoffer zijn, mogen ze hun registratie van dat specifieke voorval overdragen aan de politie.

Zodra McD verantwoordelijk wordt gehouden voor het zwerfafval dat de klanten dumpen, kan McD aangemerkt worden als slachtoffer. Een kenteken op de verpakking kan dan handig zijn bij de opsporing van de daders. Dit doel kan echter ook bereikt worden zonder registratie in een bestand door gewoon het kenteken op de verpakking te schrijven.

Mijn conclusie:
McD heeft geen automatisch bestand nodig, omdat het handmatig plaatsen van een kenteken op de verpakking ook kan en minder ingrijpend is dan verwerking in een systeem. Zo geredeneerd denk ik dat het CBP een dergelijk geautomatiseerd bestand nooit zal goedkeuren.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63336920
Weer een goede reden waarom de Mac gewoon moet gaan bezorgen.
pi_63337435
Mwah, ik mag hopen dat ze het op preventieve werking gooien, want als de politie bij mij komt aankloppen met een boete laat ik deze graag voorkomen Zelfs in NL kan dit door een rechter toch nooit goedgekeurd worden als degelijke bewijslast man
pi_63339254
Ik vind het een super actie associaal dat mensen zulke spullen gewoon uit raam gooien of ergens achter laten.
ik vind ook dat er FLINKE boetes op mogen komen!
pi_63340298
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:01 schreef McKillem het volgende:

[..]

Verdruk het nou niet gewoon. Jij en ik weten allebij dat het gewoon een kwestie van tijd is voor je dat soort praktijken gaat krijgen als je echt gaat bekeuren n.a.v. dit soort grapjes. Dat is gewoon zo, net als dat belletje trekken bestaat, ze bushokjes afbreken als je even niet kijkt en weet ik wat voor onzin je nog meer kan verzinnen.

Aan de andere kant.
Bekeuren? Omdat je kenteken op een pakje patat staat dat toevallig op straat ligt?
Bewijslast omlaag geschroefd? Want ik zie eigenlijk niet hoe zoiets rechtsgeldig werkt/kan werken.
Dus waar ik nou eigenlijk over zit te lullen vraag ik me ook wel een beetje af.
Ik denk dat het wel meevalt. De plaatsen waar McDrive klanten hun zooi weggooien zijn niet altijd plaatsen waar hangjongeren rondhangen en zich de tyfus vervelen.
En als je dan toch de politie op iemand zijn dak wilt sturen, kun je dat ook op andere manieren voor elkaar krijgen.

Daarnaast denk ik ook dat er niet alleen naar de verpakking zal worden gekeken, maar is het als extra bewijslast natuurlijk ook mogelijk om videobeelden van de McDrive te bekijken of en wanneer iemand daar echt is geweest.
pi_63341126
Hehe, ik maakte gister ook weer wat mooisch mee. Zit in de metro, stop bij één of ander station in R'dam en zie aan de andere kant van de rails twee negers op een bankje zitten. Één van die gasten drinkt z'n blikkie Fernandez op en probeert het in de prullenbak te gooien. Hij mist. Ik kijk hem aan, lach en schudt m'n hoofd als hij met z'n reet op dat bankje blijft zitten en hij kijkt me boos aan en leek even te twijfelen of hij z'n maat aan zou tikken. Dan vraag je je toch af hoe moeilijk het is om even op te staan, die twee passen te maken en zo het blikje alsnog in de prullenbak te krijgen.

Nah, dat is niet cool genoeg ofzo en voor domme natuur-josti's

Oh en ze mogen wat mij betreft ook wel wat hardere anti-reclame maken voor die ongein. Gewoon stellen dat mensen die dingen op straat en langs de weggooien hartstikke debiel zijn. Schelden! Schelden!
  woensdag 19 november 2008 @ 13:02:43 #130
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_63343078
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:50 schreef Hamilcar het volgende:
Hehe, ik maakte gister ook weer wat mooisch mee. Zit in de metro, stop bij één of ander station in R'dam en zie aan de andere kant van de rails twee negers op een bankje zitten. Één van die gasten drinkt z'n blikkie Fernandez op en probeert het in de prullenbak te gooien. Hij mist. Ik kijk hem aan, lach en schudt m'n hoofd als hij met z'n reet op dat bankje blijft zitten en hij kijkt me boos aan en leek even te twijfelen of hij z'n maat aan zou tikken. Dan vraag je je toch af hoe moeilijk het is om even op te staan, die twee passen te maken en zo het blikje alsnog in de prullenbak te krijgen.

Nah, dat is niet cool genoeg ofzo en voor domme natuur-josti's

Oh en ze mogen wat mij betreft ook wel wat hardere anti-reclame maken voor die ongein. Gewoon stellen dat mensen die dingen op straat en langs de weggooien hartstikke debiel zijn. Schelden! Schelden!
Ach, de intentie was in ieder geval al goed. Nu nog leren mikken. In America verdienen veel negers hun geld daarmee in de NBA
  woensdag 19 november 2008 @ 13:06:14 #131
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_63343161
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:18 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Daarnaast denk ik ook dat er niet alleen naar de verpakking zal worden gekeken, maar is het als extra bewijslast natuurlijk ook mogelijk om videobeelden van de McDrive te bekijken of en wanneer iemand daar echt is geweest.
ik denk niet dat ze een politieagent de beelden gaan laten nalopen om te kijken of de automobilist duidelijk herkenbaar is en overeenkomt met het uiterlijk van de kentekenhouder, voor dat een bekeuring verstuurt gaat worden.
Dan is de bekeuring voor de overheid al duurder dan dat hij op zal leveren aan geld.
pi_63343209
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:06 schreef Goofup het volgende:

[..]

ik denk niet dat ze een politieagent de beelden gaan laten nalopen om te kijken of de automobilist duidelijk herkenbaar is en overeenkomt met het uiterlijk van de kentekenhouder, voor dat een bekeuring verstuurt gaat worden.
Dan is de bekeuring voor de overheid al duurder dan dat hij op zal leveren aan geld.
Geen idee of dat zoveel moeite is. Maar controleren of een auto met dat kenteken iets bij de Mac heeft gekocht lijkt mij toch wel het minste wat de politie kan doen als ze overgaan tot actie.
pi_63343369
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:08 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Geen idee of dat zoveel moeite is. Maar controleren of een auto met dat kenteken iets bij de Mac heeft gekocht lijkt mij toch wel het minste wat de politie kan doen als ze overgaan tot actie.
Er moeten meer agenten op straat komen, niet meer agenten die camerabeelden van de McDrive gaan zitten
bekijken in de hoop dat het kenteken matcht met dat wat onderop de zak staat geschreven.
  woensdag 19 november 2008 @ 13:18:38 #134
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_63343494
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:08 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland de mogelijkheid in bezwaar te gaan tegen een bekeuring en dit bezwaar wordt dan gratis in behandeling genomen (van de belastingcenten natuurlijk).
Als er een bezwaar is tegen een boete van papier gooien op straat, wat allicht geen hoge boete zal zijn, is iedere extra energie die er in wordt gestoken, zonde van de tijd.
Waarschijnlijk iedere bekeuring met bezwaar tenietgesteld.

Ik denk overigens niet dat er daadwerkelijk bekeuringen worden uitgeschreven. Ik denk dat er alleen mee gedreigd wordt en dat die dreiging genioeg is voor een daling van 70 procent.
(Dit getal wordt overigens genoemd door een medewerker van McDonalds zelf en een hoger percentage noemen, wekt de ilusie dat McDonalds iets nuttigs bijdraagt aan het bestrijden van een probleem dat indirect voortvloeit uit hun keten. Of dit getal zal kloppen, valt natuurlijk te betwijfelen.)
pi_63354236
Overigens snap ik nog steeds niet waarom mensen door een mcdrive gaan ipv binnen te bestellen vaak is dat veel sneller en gemakkelijker
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_63365846
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:44 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Waarom niet ? Als ze toch al bezig zijn (zoals eerder gezegd), 2 straten rondom de Mac op te ruimen is het voor hen een kleine moeite even de kentekens op te schrijven.

Zij hebben ook een belang. Want als de klanten eens het fatsoen op kunnen brengen hun rommel op te ruimen, hoeft de Mac ook niet iemand vrij te maken om de rotzooi op te ruimen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_63381964
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens snap ik nog steeds niet waarom mensen door een mcdrive gaan ipv binnen te bestellen vaak is dat veel sneller en gemakkelijker
Omdat je in de McDrive gwn lekker relaxed kan zitten terwijl je in de rij staat, en niet een kwartier staat te creperen tussen blerende en jankende kinderen? Wat is daar volgens jou precies gemakkelijker aan?

En volgens mij valt dat sneller erg tegen. Soms heb ik juist het gevoel dat het eerder andersom is.
pi_63389076
Goede zaak, als je al zo lui bent om bij de mac te gaan eten mag je er wel een beetje energie in steken om het afval vervolgens op de 'goede' plek te krijgen. Hoewel als ik principieel ga doen ik er fel op tegen ben (mompelt iets over privacy enzo) Maarja het is eigenlijk een beetje jammer dat het nodig is, zoveel moeite is het toch niet?
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_63389185
Als je geen troep meer op straat gooit worden er een hoop mensen werkeloos.

Overigens is een kenteken op een weggegooid papiertje geen bewijs.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 20 november 2008 @ 22:49:17 #140
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_63389334
Goed zo! Werkverschaffing.
Vraag: "Wat doe jij voor werk?"
Antwoord: "Ik ben kentekennoteerderopzakken bij de Mac! "
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_63397462
Top idee!!
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63400656
En terecht. De paupers die nog te lui zijn om naar een vuilnisbak te lopen zijn er ook het vaakst. Afmaken met bekeuringen en kots die reintegratiemongolen.
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_63400868
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:05 schreef B.Honderd het volgende:
En terecht. De paupers die nog te lui zijn om naar een vuilnisbak te lopen zijn er ook het vaakst. Afmaken met bekeuringen en kots die reintegratiemongolen.
Lopen? Ze hebben die terreinen al zo ingericht dat je met je auto langs een prullenbak kan rijden, je hoeft godbetert alleen even het raam open te doen om die zak weg te gooien.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63401835
Het is eten is daar al duur zat en het wordt heus wel opgeruimd. Rommel op het Mac terrein achter laten is ongeveer hetzelfde als wanneer je binnen gaat eten en je rommel op tafel achter laat.

[ Bericht 31% gewijzigd door JohnDope op 21-11-2008 12:58:43 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:09:39 #145
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_63402334
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:50 schreef JohnDope het volgende:
Het is eten is daar al duur zat en het wordt heus wel opgeruimd. Rommel op het Mac terrein achter laten is ongeveer hetzelfde als wanneer je binnen gaat eten en je rommel op tafel achter laat.
Dat is het probleem ook niet. Dit wordt inderdaad netjes opgeruimd door het personeel. Echter beland nog een hoop vuil in de berm en dit probleem proberen ze op deze manier doeltreffend aan te kunnen pakken.
pi_63402355
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:09 schreef Goofup het volgende:

[..]

Dat is het probleem ook niet. Dit wordt inderdaad netjes opgeruimd door het personeel. Echter beland nog een hoop vuil in de berm en dit probleem proberen ze op deze manier doeltreffend aan te kunnen pakken.
Zolang het niet in de natuur is, maakt dat allemaal niet zo veel uit.
pi_63402563
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zolang het niet in de natuur is, maakt dat allemaal niet zo veel uit.
Geef even je adres. Dan kom ik wel een keer met m'n vrienden de verpakkingen na een avondje McDonalds door je brievenbus douwen.
pi_63402663
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Geef even je adres. Dan kom ik wel een keer met m'n vrienden de verpakkingen na een avondje McDonalds door je brievenbus douwen.
Waar slaat dat nou weer op

En jij zit een avondje in de Mac??
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:21:41 #149
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_63402690
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat vond hij ook van jouw reactie
pi_63402708
quote:

[..]

Precies zoals hij het zegt. Het is toch van de zotte dat deze discussie uberhaupt gevoerd moet worden omdat het klootjesvolk te belazerd is om zijn eigen rommel in de vuilnisbak te gooien ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_63402718
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:21 schreef Goofup het volgende:

[..]

Dat vond hij ook van jouw reactie
Mijn reactie slaat zeker wel ergens op, want als we onze rommel allemaal in de vuilnisbak zouden gooien, dan worden er een hoop mensen werkeloos.
pi_63402843
Mensen die rommel op de grond gaan gooien omdat dat 'stoer' is of omdat ze te lui zijn om het ff in de prullenbak te gooien.. Te voor woorden
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_63402956
quote:

[..]

En jij zit een avondje in de Mac??
Jij zegt dat het niet uitmaakt waar afval blijft zolang het maar niet in de natuur is. Nou dan stoppen we het toch in jouw brievenbus of voortuin. Dat vind jij toch geen probleem?
pi_63403005
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:32 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Jij zegt dat het niet uitmaakt waar afval blijft zolang het maar niet in de natuur is. Nou dan stoppen we het toch in jouw brievenbus of voortuin. Dat vind jij toch geen probleem?
Als ik afval in mijn brievenbus krijg dan gooi ik het in de rolemmer en dan lopen de mensen die leven van afval opruimen alsnog het werk mis.
pi_63403069
Dit:
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:25 schreef PhoenixNLx het volgende:
vroeger deed je dus alle afval netjes in de zak en tiefte je het je raam uit, nu flikker je dus alles los je raam uit en hou je de zak in je auto,omdat daar je kenteken opstaat...
en dit:
quote:
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_63403070
Nice, men neme een stift... je zet het kenteken erop van iemand die je haat en diegene heeft een probleem.
pi_63411977
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als ik afval in mijn brievenbus krijg dan gooi ik het in de rolemmer en dan lopen de mensen die leven van afval opruimen alsnog het werk mis.
Aparte denkwijze, zoveel mogelijk rommel maken voor de werkgelegenheid.
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:15:07 #158
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63412111
Goed idee.

Strakke Actie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:24:47 #159
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_63412341
Als ze nou slim zijn dan doen ze het met een UV-stift. Dan is het kenteken alleen zichtbaar met een lampje erbij.
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:35 schreef bewegende_ninja het volgende:
Nice, men neme een stift... je zet het kenteken erop van iemand die je haat en diegene heeft een probleem.
Dat blijft altijd een mogelijkheid.
pi_63412981
Goed idee, ga ik even door de McDrive met een paar 'gevonden' Duitse kentekenplaten op de wagen.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_63420435
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:24 schreef DemonRage het volgende:
Als ze nou slim zijn dan doen ze het met een UV-stift. Dan is het kenteken alleen zichtbaar met een lampje erbij.
Ja, dat zou idd alle gebreken uit dit voorstel halen
  zaterdag 22 november 2008 @ 00:32:02 #162
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63420875
ergo: je krijgt de hamburger die bij je bestelling past in de mc drive. big fucking deal! en rommel doe je lekker thuis in je prullenbak. hoerenpaupers.
pi_63433397
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:09 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Aparte denkwijze, zoveel mogelijk rommel maken voor de werkgelegenheid.
Dat is niet apart, want zo werkt het gewoon in de realiteit.
pi_63433457
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Misschien dat het zo werkt, maar wenselijk is het zeker niet.
Jouw denkwijze wat extremer trekkend zou je ook kunnen zeggen dat er maar meer gemoord moet worden, want anders zou de politie niks te doen hebben.
pi_63433500
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:32 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Misschien dat het zo werkt, maar wenselijk is het zeker niet.
Jouw denkwijze wat extremer trekkend zou je ook kunnen zeggen dat er maar meer gemoord moet worden, want anders zou de politie niks te doen hebben.
De politie doet voornamelijk flitsen en andere laffe burger treiterijen. Meer moordenaars kunnen we er echt niet bij hebben in dit systeem
pi_63433524
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De politie doet voornamelijk flitsen en andere laffe burger treiterijen. Meer moordenaars kunnen we er echt niet bij hebben in dit systeem
Ik zie dat je aan simpele one-liners geen gebrek hebt.

Chapeau.
pi_63434560
Ik denk eigenlijk dat de politie zich inderdaad meer bezig houdt met het tegenwerken van burgers, dan dat er moorden gepleegd worden. Ik lees iig flink vaker over flitsers en het oppakken van wietplanten, dan over een daadwerkelijk success van de politie. Tel daarbij het service-niveau van de politie op, en dat idee wordt flink bevestigd.
  woensdag 26 november 2008 @ 13:45:59 #168
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63535281
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dus niet...

Kip-ei?!.....die mensen hebben dát werk púúr doordat er anderen zijn die de zooi maken. Dat heet dus geen werkgelegenheid creëeren, maar belastinggeld weggooien of er voor zorgen dat we nog meer belasting(en) moeten betalen.
Een tijdje gelee gooide een oudere man vlak voor mijn neus 't schaaltje van zijn saucijzenbroodje voor mijn neus op de grond, toen ik er iets van zei gaf hij aan dat hij toch belasting betaalde. Tja....ook hij snapte het dus niet...
pi_63535681
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:45 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

Dus niet...

Kip-ei?!.....die mensen hebben dát werk púúr doordat er anderen zijn die de zooi maken. Dat heet dus geen werkgelegenheid creëeren, maar belastinggeld weggooien of er voor zorgen dat we nog meer belasting(en) moeten betalen.
Een tijdje gelee gooide een oudere man vlak voor mijn neus 't schaaltje van zijn saucijzenbroodje voor mijn neus op de grond, toen ik er iets van zei gaf hij aan dat hij toch belasting betaalde. Tja....ook hij snapte het dus niet...
Als die mensen werkloos worden, gaan ze de belastingbetaler nog veel meer geld kosten.
  woensdag 26 november 2008 @ 14:16:00 #170
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63536213
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als die mensen werkloos worden, gaan ze de belastingbetaler nog veel meer geld kosten.
Voor die mensen is genoeg ander werk.....'t zijn geen specialisten o.i.d. (met alle respect)

[ Bericht 1% gewijzigd door Make-Yourself op 26-11-2008 15:48:41 (betere woordkeuze...) ]
pi_63536294
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:16 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

Voor die mensen is genoeg ander werk.....'t zijn niet bepaald specialisten o.i.d. (met alle respect)
Nee hoor er is geen genoeg ander werk voor die mensen
pi_63536419
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:25 schreef PhoenixNLx het volgende:
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63536458
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:31 schreef opgebaarde het volgende:
McDonalds gaat voor een Nobelprijs in 2009?!
t zou wat zijn. Obama komt dan in levende lijve de mensen een hand schudden.
(op kosten van de belasting-betaler)
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63536573
Dan moeten ze ook verplicht afwassen bij restaurants invoeren.
Ga ik een keer uit eten moet ik mijn eigen zooi opruimen.
  woensdag 26 november 2008 @ 15:12:53 #175
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_63537692
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mijn reactie slaat zeker wel ergens op, want als we onze rommel allemaal in de vuilnisbak zouden gooien, dan worden er een hoop mensen werkeloos.
Als jij in de politiek stapt, zijn we binnenkort allemaal werkloos.

Je bewijst niemand een dienst door je vuilnis op straat te gooien ipv. in de vuilnisbak.
  woensdag 26 november 2008 @ 15:59:08 #176
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63538998
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee hoor er is geen genoeg ander werk voor die mensen
...met die instelling kom je er wel!

Goed nieuws voor je ...vanaf 1 januari 2009 hoef je geen werkbriefjes meer op te sturen naar 't CWI/UWV!

pi_63540531
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:12 schreef Goofup het volgende:

[..]

Je bewijst niemand een dienst door je vuilnis op straat te gooien ipv. in de vuilnisbak.
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof

[ Bericht 9% gewijzigd door JohnDope op 26-11-2008 16:59:33 ]
pi_63540735
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan ben jij zeker ook tegen automatisering?

Kut man, dat er nu robots i.p.v. mensen zijn die dingen in elkaar zetten....
PWBF
pi_63540809
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan ben jij zeker ook tegen automatisering?

Kut man, dat er nu robots i.p.v. mensen zijn die dingen in elkaar zetten....
Daar ben ik uiteraard niet tegen. Dus als er straks een robot komt die troep opruimt vind ik prima, want dat hou je toch niet tegen.

Maar zolang dat er niet is moet je de economie laten draaien en dat doe je dus niet door je troep netjes in de vuilnisbak te gooien.
pi_63540823
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Balen man, dat er bij jou geen vuilnismannen langs komen
PWBF
pi_63552249
quote:

[..]

Bron: Het Nederlandsch Dagblad
Oei, dit is wel jammer want ik moet eerlijk zeggen dat het een zeer aangenaam gevoel geeft om nadat je je maaltijd hebt opgegeten de hele boel het raampje uit te flikkeren. Deze maatregel van McDonalds is een inbreuk op de privacy en moet gestopt worden

Lui zoals jou zouden ze eens verplicht een paar weken rotzooit moeten laten opvegen langs de snelweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')