abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63316231
Ook al zou het alleen de bewustwording maar aanwakkeren, dan is het al een goed initiatief.
pi_63316353
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:44 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Zeg blondie, jij denkt dat McDonals medewerkers beschikbaar stelt die de bermen van nederland gaan nalopen op weggegooide McDonalds-verpakkingen ofzo ?
Nee, alleen de directe omgeving rond het restaurant . Waar McDonalds medewerkers nu ook al (vaak) opruimen.
pi_63316572
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Absoluut wel als je ziet dat de manier waarop men het product wat men verkoopt opeens een negatieve invloed op het geheel heeft.

Ik zie bijna nooit mensen die hun frieten van de snackbar in hun auto gaan zitten opeten en daarna de rotzooi naar buiten pleuren.

Wel eens mensen gezien die iets bij een tankstationkopen en het afval dan in de berm weggooien?
Zijn dan de tankstations verantwoordelijk om de bermen langs de snelwegen en op- en afritten op te laten ruimen? Of hoort de verantwoordelijkheid volgens jou dan bij bijvoorbeeld Coca-cola of Mars te liggen?
Ik denk dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt, die hoort zijn afval netjes weg te gooien.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_63316656
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:00 schreef soylent het volgende:

[..]

Precies; de politie is helemaal niet meer nodig voor bestrijding hiervan. BOA's van de gemeente kunnen een "naheffing" opleggen, feitelijk een soort gemeentebelasting
Misschien kunnen we de opruim-medewerkers van de MAC ook nog wel tot BOA benoemen zodat hun gewoon van al die zielepieten die denken dat ze stoer zijn als ze hun afval zomaar laten vallen een leuke naheffing krijgen. Dan het liefst ook nog met een bonussysteem gekoppeld aan het aantal uitgeschreven naheffingen.
pi_63317014
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:25 schreef HEvaRe het volgende:

[..]

Wel eens mensen gezien die iets bij een tankstationkopen en het afval dan in de berm weggooien?
Zijn dan de tankstations verantwoordelijk om de bermen langs de snelwegen en op- en afritten op te laten ruimen? Of hoort de verantwoordelijkheid volgens jou dan bij bijvoorbeeld Coca-cola of Mars te liggen?
Ik denk dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt, die hoort zijn afval netjes weg te gooien.
Gelukkig voor mesnen die wel een beter milieu aanhangen denkt onze overheid niet zo een dimensionaal
quote:
http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Drankverpakkingen
Overheid
Volgens het ministerie van VROM is een statiegeldfles beter voor het milieu dan een verpakking zonder statiegeld. VROM is voor instelling en eventuele uitbreiding van statiegeldverplichting voor drankenverpakkingen als Nederland de recyclingdoelstellingen via gescheiden inzameling niet haalt. Het ministerie vindt het (vanuit het milieubeleid) namelijk wenselijk dat degene die een product op de markt brengt, verantwoordelijk is voor het afvalbeheer, én voor de gescheiden inname.
Producenten
De Nederlandse bierbrouwers vinden dat het huidige (vrijwillige) systeem van statiegeld voor hervulbare verpakkingen goed functioneert. Zij willen de meermalige bierfles dan ook handhaven.

De drankenmarkt wordt gedomineerd door enkele grote spelers die niet staan te springen om statiegeldsystemen. Statiegeldsystemen gaan voordelen door schaalvergroting in de Europese markt tegen, omdat statiegeld landelijk is opgezet.
Helaas hebben die jankballen van een coca cola het toch nog voor elaar gekregen om met die 0.5 liter flesjes onder de statiegeld regels uit te komen.

Maar er zou een overleg door proudcenten opgeet gaan worden
quote:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=32303
Minister Cramer, VNG en het verpakkende bedrijfsleven sluiten akkoord over gescheiden inzameling en recycling van verpakkingen

15-08-2007

.....

Het bedrijfsleven zal op zeer korte termijn een uitvoeringsorganisatie oprichten, die uitvoering zal geven aan de producentenverantwoordelijkheid voor consumentenverpakkingen. Deze organisatie is het aanspreekpunt voor VNG en gemeenten als het gaat om gescheiden inzameling en recycling van verpakkingen.
Ik ben benieuwd of de onze producenten al enige verantwoordelijkheid genomen hebben. Op korte termijn iets oprichten zou mijns inziens (ruim 1 jaar later) allang gebeurd moeten zijn.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 14:43:08 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63317015
Grappig idee en zo lang het kenteken met een pen op de zak wordt geschreven en niet geautomatiseerd wordt geprint en/of opgeslagen in één of ander systeem, is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63317093
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Grappig idee en zo lang het kenteken met een pen op de zak wordt geschreven en niet geautomatiseerd wordt geprint en opgeslagen in één of ander systeem, is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing.
Je hebt tegenwoordig ook digitale pennen die een 'image' van alles wat je opschrijft naar je e-mailadres sturen.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 14:48:16 #58
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63317138
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:46 schreef schoelje het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook digitale pennen die een 'image' van alles wat je opschrijft naar je e-mailadres sturen.
Ik heb gelijk m'n post aangepast.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63317157
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:

[..]

En vervolgens de zak thuis weggooien?
Netjes bij het oud papier.
Go recycle!
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:54:43 #60
37248 BertV
Klei indiaan
pi_63317316
Laat de politie gewoon regelmatig posten, in een onopvallende auto.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_63318929
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:21 schreef Gunner het volgende:
Blijkbaar heeft de politie aldaar tijd over voor dit soort zaken.
Ik denk dat jij dat ook wel fijn zult vinden als jouw voor of achtertuintje elke avond vol wordt gestort met McDonalds afval.
pi_63318965
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:54 schreef BertV het volgende:
Laat de politie gewoon regelmatig posten, in een onopvallende auto.
Of juist in een opvallende sjakiebak, die valt bij de Mac toch niet op.
pi_63318975
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Goed idee, MAAR wie zegt dat de medewerker bij raam 2 van de McDonalds het goede kenteken opschrijft? Een schrijffout en ik moet opeens betalen voor iemand uit Roermond die daar iets weg heeft gegooid. Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?

En tot slot: bij de pinbonnen bij de geldautomaat kun je nog beter zien wie er zijn bonnetje heeft weggegooid, een stuk betrouwbaarder lijkt me.
Blijkbaar komt het niet eens zo ver dat men die kentekens na moet gaan. Als er 70% minder afval is, dan werkt de maatregel al goed.

En wie weet gaan ze gegevens van afval vergelijken met videobeelden als het nodig is.
pi_63319319
goeie actie van de Mac, kan me mateloos ergeren aan die figuren die het gewoonweg uit de auto gooien.
Overigens, zelfs al is het maar een placebo effect, dan zet het nog steeds zoden aan de dijk met de aantallen die Mac Donalds dagelijks bedient.
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:17:45 #65
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63319483
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:11 schreef bluebit het volgende:
goeie actie van de Mac
Tot jij boetes krijgt omdat iemand anders voor de lol jouw nummerbord op mcdonalds-zakken zit te schrijven.
zzz
pi_63319591
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Tot jij boetes krijgt omdat iemand anders voor de lol jouw nummerbord op mcdonalds-zakken zit te schrijven.
En hoe vaak is het in de proefperiode gebeurd dat iemand onterecht een boete kreeg?
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:30:13 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63319797
mooi. jammer alleen dat ze dat nummer er opzichtig opsprayen omdat ze willen weten wie hamburgers bij hen koopt, maar later geen gezeik willen krijgen. marketing als voorbeeld voor een betere wereld.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:35:36 #68
31101 _Led_
pi_63319936
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Houtworm het volgende:

[..]

En hoe vaak is het in de proefperiode gebeurd dat iemand onterecht een boete kreeg?
Zodra jij dus onterecht een boete krijgt is dat de vraag die jij stelt ?
"Ik krijg onterecht een boete, maar ja, dat is in de proefperiode nooit gebeurd dus betaal ik 'm wel gewoon!" ?
zzz
pi_63320178
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:35 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Zodra jij dus onterecht een boete krijgt is dat de vraag die jij stelt ?
"Ik krijg onterecht een boete, maar ja, dat is in de proefperiode nooit gebeurd dus betaal ik 'm wel gewoon!" ?
Ik stel jou een vraag over een probleem waar jij mee komt. Ik denk dat dat probleem niet bestaat en probeer dat te illustreren door de vraag te stellen of het gebeurd is in de proefperiode.
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:48:32 #70
31101 _Led_
pi_63320269
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:45 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik stel jou een vraag over een probleem waar jij mee komt. Ik denk dat dat probleem niet bestaat en probeer dat te illustreren door de vraag te stellen of het gebeurd is in de proefperiode.
Ik probeer je duidelijk te maken dat of het probleem nou wel of niet is voorgekomen in de proefperiode irrelevant is, omdat ik doodleuk jouw nummerbord op een zakje kan schrijven.
Dat niemand dat in de proefperiode gedaan heeft maakt het niet opeens onmogelijk.

Inherent aan dit hele systeem is dat je iemand anders met valse boetes op kunt zadelen.
zzz
pi_63320532
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik probeer je duidelijk te maken dat of het probleem nou wel of niet is voorgekomen in de proefperiode irrelevant is, omdat ik doodleuk jouw nummerbord op een zakje kan schrijven.
Dat niemand dat in de proefperiode gedaan heeft maakt het niet opeens onmogelijk.

Inherent aan dit hele systeem is dat je iemand anders met valse boetes op kunt zadelen.
Voor alle regels en maatregelen kun je wel gevolgen verzinnen die niet wenselijk zijn. Ik vind een mogelijk probleem verzinnen geen goede maatstaf om een maatregel niet in te voeren.
pi_63320534
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:24 schreef HzHertz het volgende:
Voortaan maar een dikke benzine stift meenemen dan
En een pen om de buurman te naaien
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_63321473
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?
Dat fenomeen zie je inderdaad steeds meer. Wordt tijd dat ze dat 'ns gaan verbieden.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_63321991
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gelukkig voor mensen die wel een beter milieu aanhangen denkt onze overheid niet zo een dimensionaal
[..]
Helaas hebben die jankballen van een Coca Cola het toch nog voor elkaar gekregen om met die 0.5 liter flesjes onder de statiegeldregels uit te komen.

Maar er zou een overlegorgaan door producenten opgericht gaan worden.
[..]
Ik ben benieuwd of onze producenten al enige verantwoordelijkheid genomen hebben. Op korte termijn iets oprichten zou mijns inziens (ruim 1 jaar later) allang gebeurd moeten zijn.
Natuurlijk hebben producenten zich al afgekocht via het afvalfonds

maar enkele quotes van milieucentraal
quote:
Grootste vervuilers

Het meeste zwerfafval vind je op scholen, in wegbermen, en nabij eetgelegenheden zoals fastfoodrestaurants, snackbars en stations. Jongeren, verkeersdeelnemers en recreanten maken daarvan het meeste gebruik en zijn dan ook de grootste vervuilers. Op veel verpakkingen staat ook een logo, dat consumenten erop wijst het materiaal in een afvalbak te gooien. Dat is niet voor niks: sommige verpakkingen blijven honderden jaren liggen voordat ze vergaan.
[...]
Overheid en bedrijfsleven

De gemeenten zijn niet alleen verantwoordelijk voor het verwijderen van zwerfafval maar ook voor het voorkomen ervan. Dat doen zij door het plaatsen van afvalbakken en het geven van voorlichting, vaak in de vorm van campagnes. In de afvalstoffenverordening kan elke gemeente regels opnemen ter preventie van zwerfafval. Zo geldt vaak de regel dat het weggooien op straat van blikjes of papier verboden is. Wie dat toch doet is officieel in overtreding en kan een boete krijgen tot wel 75 euro. De gemeente stelt handhavers in om die boetes uit te delen. (Wordt de boete niet betaald dan komt de zaak voor de rechter.)
Kortom ook de overheid vindt dat degene die iets weggooit verantwoordelijk is voor het afval.

[ Bericht 0% gewijzigd door HEvaRe op 18-11-2008 18:05:44 ]
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
  dinsdag 18 november 2008 @ 17:59:25 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63322063
we worden in de gaten gehouden

"lambiekjes mode"
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen