Oeps !quote:Op woensdag 24 december 2008 14:43 schreef Loohcs het volgende:
Ik heb een zeurende pijn in m'n linker enkel. Vorige week zaterdag nog wel 10K gelopen en dat ging wel, maar voelde toch niet echt lekker. Weet niet precies waar het vandaan komt; ik ben in oktober wel een keer door m'n enkel gegaan, maar ben twee weken later weer gaan voetballen. Misschien heb ik 'm een keer te strak ingezwachteld of zo.
Nu maar ff rust nemen (ook geen voetbal ivm winterstop)...ben dan wel meteen m'n conditie kwijt, vooral in deze '(vr)eetmaand'.
quote:Op woensdag 24 december 2008 14:47 schreef star_gazer het volgende:
gisteren zonder pijn 8km gelopen
inlegzooltjes
Misschien moet je er een zoeken die verstand van hardlopen heeft?quote:Op woensdag 24 december 2008 16:09 schreef FJD het volgende:
Met fysios krijg ik af en toe het idee dat ze er geen reet van snappen of dat het gewoon niet te snappen valt (in de zin van dat ieders lijf anders reageert en het herstel dus ook altijd anders is). Daardoor komen ze dan met adviezen waar je eigenlijk weinig mee kanM'n vorige fysio was ik nou na drie afspraken zat, hoop dat ik de fysio die bij m'n operatie hoort beter uit kan staan
Ik ging daar naar de fysio die in hetzelfde gebouw als m'n sportarts zat, verder niet gekeken naar kwalificaties. Ach ja, nu krijg ik straks twee keer advies van een fysio die bij de kliniek hoort over hoe ik het op moet gaan bouwen. Voor de rest doe ik het zelf wel of ga ik bij een loopgroepje oid.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:31 schreef computergirl het volgende:
Misschien moet je er een zoeken die verstand van hardlopen heeft?
Ik heb wel degelijk baat gehad bij de fysio toen ik heupproblemen had
quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:44 schreef Blik het volgende:
hardlopen tijdens de kerstdagen is toch wel erg lekker, even de kilocalorieen verbranden
quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:44 schreef Blik het volgende:
hardlopen tijdens de kerstdagen is toch wel erg lekker, even de kilocalorieen verbranden
Ik sta ook al tijden stilquote:Op zondag 28 december 2008 20:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Heb sinds woensdag niet meer gelopen
![]()
Morgen...misschien...
Tsja, voor je gevoel is dat wel heel fijn vind ik en je bent ook wel goed in vorm als het lukt...echter is een iets oplopend schema denk ik toch wel wat normaler.quote:Op maandag 29 december 2008 00:06 schreef superbient het volgende:
(...)
Uiteindelijk toch weer een negatieve split, op zich vind ik dit wel prettig maar het schijnt niet optimaal te zijn, hoe ervaren jullie dat??
(...)
Even aansluitend op dit verhaal. In Vriezenveen liep ik zelfs 22,18 minuut. Voor mij echt enorm snel. Ik kwam door in 11.30 en dacht, o o als dit maar niet een gevalletje te snel gestart is... Maar nee hoor, ik kon hem doortrekken en blijkbaar nog versnellen ook. Tweede rondje was dus in 10.48.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Vandaag weer 5 kilometer in het bos gelopen, gisteren 5 kilometer op de verharde ondergronden. Afgelopen zaterdag een 5 km crossloop gedaan in Rijssen. Het weer was perfect, het parcours wel blubberig op sommige stroken. M'n tijd viel wat tegen met 24,46, maar gezien de weinige voorbereiding en de constante rondetijden vond ik het prima. (pr ligt rond de 22 op verhard, op cross rond de 23 minuten)
Zaterdag doe ik nog een crossloop in Vriezenveen. Die is een stuk vlakker, ben benieuwd hoe het, met al dat kersteten en drinken in m'n lijf en de voorspelde kou vergaat.
ja lijken me 3 mooie doelenquote:Op maandag 29 december 2008 01:39 schreef ShadyLane het volgende:
Allemaal in 1 jaar? Het kan wel hoor, ik weet niet hoe ver je op dit moment van die tijden af zit. En 1 marathon moet inderdaad wel kunnen. Al enig idee welke dat gaat worden?
held !quote:Op maandag 29 december 2008 10:13 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Even aansluitend op dit verhaal. In Vriezenveen liep ik zelfs 22,18 minuut. Voor mij echt enorm snel. Ik kwam door in 11.30 en dacht, o o als dit maar niet een gevalletje te snel gestart is... Maar nee hoor, ik kon hem doortrekken en blijkbaar nog versnellen ook. Tweede rondje was dus in 10.48.
Dat laatste kan natuurlijk niet, want de zevenheuvelenloop is niet vlak.quote:Op maandag 29 december 2008 09:31 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tsja, voor je gevoel is dat wel heel fijn vind ik en je bent ook wel goed in vorm als het lukt...echter is een iets oplopend schema denk ik toch wel wat normaler.
Het is alleen moeilijk om jezelf in het begin ook al te pushen, want je kan echt over de kop gaan natuurlijk, alleen is mijn ervaring wel dat tijd die je in het begin laat liggen door 'langzaam' te starten ook erg moeilijk is terug te pakken, want versnellen kost erg veel energie en door de duur van een loop ben je toch vaak al flink vermoeid richting het einde...
Maar met echt lange duurlopen en wedstrijden ben ik toch wel wat voorzichtiger geworden (iets te weinig ervaring met die langere afstanden, meer nog op de baan ervaring dan...), want vorig jaar ging ik écht stuk met de CPC na een kilometertje of 13/14 en toen waren de laatste kilometers niet al te best...
Gelukkig liep ik de Zevenheuvelen helemaal vlak.
Verschil tussen bewegen en trainen.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:46 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Oeps !
M'n fysio vertelde dat herstel echt effe duurt. Als je denk dat je weer alles kan, moeten je spieren/ of anders nog herstellen. Bij te vroeg beginnen verstoor je dat proces.
Maar tevens is blijven bewegen wel weer belangrijk![]()
Hoe kan dit toch samen gaan
Ja, dat klopt, is niet helemaal waar.quote:Op maandag 29 december 2008 15:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat laatste kan natuurlijk niet, want de zevenheuvelenloop is niet vlak.
Maar een vlak schema daar, is in feite geen vlak schema, omdat als je de stijgende kilometers met dezelfde split loopt als de dalende, doe je in feite de lastigste kilometers de meeste inspanning (oftwel: je verzwakt toch op het einde).
Yep ! iddquote:Op maandag 29 december 2008 15:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verschil tussen bewegen en trainen.
Na een tijdje minder getraind te hebben is dat vrij normaal, zeker in de winter.quote:Op maandag 29 december 2008 15:52 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Yep ! idd![]()
Wel raar dat ik soms meer last had bij een kort stukje fietsen en tijdens het rennen niet.
Gelukkig is het nu zo goed als over, maar lastig om weer op niveau te komen.
Tnxquote:Welkom terug btw !![]()
Waar heb je die Nike+ gekocht?quote:Op maandag 29 december 2008 17:27 schreef star_gazer het volgende:
Zo, vandaag 8.29km in 44 minuten en 55 seconden. Ongeveer 11 kilometer per uur dus. Heerlijk zeg in die kou; zodra je bloed een beetje begint te stromen, heb je geen koude vingers, oren of tenen meer en is het eigenlijk heerlijk buiten! Aan het einde tijdens de coolingdown+rekken was ik zoveel warmer dan de buitenlucht dat mijn kop begon te roken
Nike+Heb het even nog een keer met bestaande kilometerstreepjes op het wegdek getest en het is echt geweldig nauwkeurig! Ik heb een Fok! Nike+-team opgericht. Dus voor alle fok!ers die ook Nike+ hebben, word lid
De naam is "Fok! Nike+ team"
Gisteren later thuis dan verwacht ipv hardlopen een lesje bodyAttack in de sportschool gedaan (wordt je ook moe en bezweet van)quote:Op zondag 28 december 2008 20:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Heb sinds woensdag niet meer gelopen
![]()
Morgen...misschien...
Perry (Dordrecht)quote:
MUTSquote:
Laten we eerst maar eens een aantal PR's gaan zetten dit jaar.quote:Op donderdag 1 januari 2009 02:40 schreef beertenderrr het volgende:
2009 fipo![]()
![]()
dat we allemaal PR's, NR's, ER's en WR's mogen lopen
Iddquote:Op donderdag 1 januari 2009 08:17 schreef JJH het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens een aantal PR's gaan zetten dit jaar.
Allemaal trouwens een gezond en sportief 2009 gewenst!
Tja, zo'n ding is met name de eerste kilometers wel fijn, maar ik ben bang dat ik hem halverwege af moet doen omdat het dan weer erg warm wordt...quote:
Lijkt me ook, maar misschien is een buff wel handig. Kan je gewoon als soort sjaal om je hals dragen als het te warm wordtquote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:45 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Tja, zo'n ding is met name de eerste kilometers wel fijn, maar ik ben bang dat ik hem halverwege af moet doen omdat het dan weer erg warm wordt...
Ik was mijn handschoentjes vergetenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:45 schreef computergirl het volgende:
Net 11 km gelopen, op lekker tempo. Het begin was weer behoorlijk koud, maar na een km of 5 konden de handschoentjes al weer uit
Ik heb eigenlijk altijd mijn handschoentjes aan in de winter, ook als het niet vriest, want mijn vingers worden bij het minste beetje kou wit en pijnlijk (syndroom van Raynaud). Ik heb daarvoor bij decathlon eens zijden handschoentjes gekocht, werkt perfect. Zijn heel dun, dus makkelijk in de hand te houden als ze uit kunnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:54 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik was mijn handschoentjes vergetenDe eerste kilometer heb je daar dik spijt van, maar na een kilometer of 2 a 3 merk je het niet eens meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |