abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63863623
quote:
Op zondag 7 december 2008 00:11 schreef ShadyLane het volgende:
Dus die 40 geeft aan dat het inderdaad is wat je dacht? En dat kan goed verholpen worden?
Bij +30 moet je al onder t mes. Ik zat (zonder klachten) al bijna op 40 dus toen hoefde ik ook niet meer door te lopen tot ik de klachten kreeg.

Donderdagochtend heb ik nu een afspraak bij de sportarts die me vervolgens door gaat verwijzen naar een chirurg. Ik weet nog niet precies hoe omdat schema in elkaar ga steken. Ik denk eraan om te blijven fietsen, nog een paar mooie tochten te volbrengen en dan vanaf eind 2009 de focus meer naar
hardlopen te verleggen met als doel een marathon en de olympische triatlon. Ach ja, genoeg keuzes Eerst maar eens opereren.

Dat zou heel mooi zijn

Ik lees nu het boek 'Altijd verder' van Dolf Jansen, dat is stimulerend zeg! Maakt helemaal duidelijk wat er allemaal zo mooi is aan de loopsport. En hij heeft een prettige schrijfstijl, en veel humor.
Heb hier ook nog 'De marathonloper' liggen van Abdelkader Benali, daar word ik nu ook wel benieuwd naar.
[/quote]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_63865008
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:33 schreef FJD het volgende:
Ik lees nu het boek 'Altijd verder' van Dolf Jansen, dat is stimulerend zeg! Maakt helemaal duidelijk wat er allemaal zo mooi is aan de loopsport. En hij heeft een prettige schrijfstijl, en veel humor.
Heb hier ook nog 'De marathonloper' liggen van Abdelkader Benali, daar word ik nu ook wel benieuwd naar.
Dan kan ik je ook "what i talk about when i talk about running" van Haruki Murakami aanraden. Daardoor ben ik ook maar weer is begonnen Beschrijft goed de psyche en het proces dat je door gaat als je lange afstanden loopt.
pi_63865459
De quote is van Shadylane maar omdat ik op m'n iPhone postte kon ik t niet meer wijzigen maar t boek van Dolf is idd erg leuk alhoewel ik hem heel warrig vind schrijven is z'n boek wel een feest der herkenning voor een hardloper
  maandag 8 december 2008 @ 23:29:06 #204
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63865522
mijn 1e keer in de kopgroep/voorste linies van de wedstrijd was ook een hele ervaring Ergens blijft je dat ook het meest bij....

Overigens was ik destijds ook iets van 38 min rond binnen. 1x 37:20 gelopen, maar dat was nou juist weer in een overvolle editie met paar duizend deelnemers, en dan is zo'n tijd niet eens een top 50 notering
  maandag 8 december 2008 @ 23:58:29 #205
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63866425
net gezwommen, been heb ik niet meer gevoeld

Ik ga denk morgen weer een poging wagen om te gaan hardlopen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_63866500
Doe nou rustig aan Voor je t weet hang je weer in de lappenmand!
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:03:15 #207
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63866580
ik ga ook niet te ver lopen en ook niet te hard maar ik zit al zo veel stil en zodra ik morgen iets voel, dan is het stoppen, huilen en naar de fysio
pi_63866802
Succes dan maar

Ik weet niet waar t vandaan komt maar mijn benen zijn echt kapot nu
pi_63890993
Gister voor het eerst sinds de halve marathon van Amsterdam weer gelopen. Na Amsterdam last van m'n knie gekregen, als ik gewoon zat kreeg ik opeens uit het niets stekende pijn aan onderkant van de knie voornamelijk aan bovenkant van onderbeen. Even later kon het ook zomaar weer weg zijn en met normaal lopen nergens last van, heel vaag. Dus lekker rustig aan gedaan en eigenlijk was de motivatie ook beetje weg. Gister was het lekker koud dus maar weer eens de deur uit en ging heerlijk, nergens last van tijdens lopen en nu nogsteeds niet.

Had me al ingeschreven voor de halve van egmond maar even kijken hoe het de komende weken gaat op de wat langere afstanden. Heb in ieder geval weer zin om te lopen
  woensdag 10 december 2008 @ 00:48:41 #210
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63895190
ik heb mijn test ook weer overleefd, heb 4km gelopen en nog pijnvrij ook !!!!!!!!!!!!!!!!!! het was alleen moeilijk om in te houden, je wilt toch zo graag. Merkte wel dat de conditie iets was teruggelopen, maar dat trekt wel weer bij. Ik ben allang blij om weer rondjes te kunnen rennen.
pi_63897423
Gefeliciteerd Nu weer rustig opbouwen he
pi_63905713
* Leest mee
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 10 december 2008 @ 23:18:35 #213
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63920324
ik doe het rustig aan heb maar besloten ook niet meer aan egmond mee te doen, komt andere keer wel weer. Eerst een week skiën en dan een halve marathon zullen mijn ledematen der duivelse snelheden niet waarderen, dus ik hou het even op trainen en dan in maart weer aan de bikkel met wedstrijden

FJD, ga je ondertussen wel een beetje conditie bijhouden? Zwemmen kan geen kwaad voor je benen denk ik en je moet toch een beetje in vorm blijven he

en KZ, hoe is het met jouw hersteltrainingen tot nu toe? Alweer op je oude niveau?
pi_63931190
Ik schaats nog en ik ga zwemmen weer even oppakken ivm toekomstige triatlons.

Volgende week dinsdag zit ik al op consult voor de operatie Priveklinieken
pi_63938592
Vandaag weer heerlijk gelopen. Ik vind dit weer erg goed te doen. Nog wat pijntjes hier en daar maar die moeten wel over gaan binnenkort.

Heb me vandaag ook ingeschreven voor de 10km vondelparkloop, altijd mooi om op je "thuisbaan" te lopen
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_63983076
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:18 schreef beertenderrr het volgende:
en KZ, hoe is het met jouw hersteltrainingen tot nu toe? Alweer op je oude niveau?
Nog niet
Maar wel pijnvrij !
pi_63983101
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:22 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Nog niet
Maar wel pijnvrij !
Da's iig positief
pi_63988774
net gelopen, tering wat ging dat moeizaam!
Zelfde afstand als vorige week maandag, maar nu leek ik wel te kruipen. Moest zelfs een stukje wandelen vanwege steken in mijn zij, dat heb ik lang niet gehad.

Lastig kleden ook, had een jasje aan maar dat was eigenlijk te warm, toch maar uit -> ijzig koude wind!
pi_63989853
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:36 schreef computergirl het volgende:
net gelopen, tering wat ging dat moeizaam!
Zelfde afstand als vorige week maandag, maar nu leek ik wel te kruipen. Moest zelfs een stukje wandelen vanwege steken in mijn zij, dat heb ik lang niet gehad.

Lastig kleden ook, had een jasje aan maar dat was eigenlijk te warm, toch maar uit -> ijzig koude wind!
Ken het !
Start met jasje, dan te warm, om heupen binden en met vastgeknoopt, in de wegzittend vestje verder
Ach, alles beter dan klunen !
pi_63990207
Koop goede hardloopkleding Het is echt de investering waard. Ik heb bv. een hardloopbroek die ik op de schaatsbaan bij -2 droeg en daarna onder een normale broek in de kroeg aan had. Ik heb het niet koud of warm gehad. Zelfde geld voor bovenkleding. Echt de moeite waard
pi_63990717
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:49 schreef FJD het volgende:
Koop goede hardloopkleding Het is echt de investering waard. Ik heb bv. een hardloopbroek die ik op de schaatsbaan bij -2 droeg en daarna onder een normale broek in de kroeg aan had. Ik heb het niet koud of warm gehad. Zelfde geld voor bovenkleding. Echt de moeite waard
Weet ik, maaaaaaaaaaaaar ehhhhhhhhhhhhhh
Zag een geweldig nike jacky (maat s ) van 100 Euro, zat perfect, heerlijk gevoel. Toen toch effe naar m'n centen gekeken en eerst loopschoenen gekocht.

Merk dat m'n 19.- euro jasje niet optimaal is, maar sparen/ vragen voor feestdagen, verjaardagen! Dat maar doen.

Ken ze ook die in glitter glimmende pakjes starten en 2 x lopen. Dus als beginner al blij met goedkope opties die effe helpen.

Altijd binnen gesport, dus moet nog even wennen aan wat wel en niet handig is
pi_63993724
ja idd goede kleding is belangrijk. Die jasjes enzo heb ik allemaal niet. Ik loop alleen in craft/odlo onderkleding en met dit koude weer als er een windje staat is mijn laatste laag een windstopper. Vandaag gelopen met craft zero extreme en craft windstopper lange mouw erover aan en dat is heerlijk warm + het zit ook altijd erg lekker.
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_63993903
Tja tis idd duur Ik heb wel de dingen een beetje in de uitverkoop gekocht. Kleurtje oid kan me echt niets schelen (even los van de echt schandalige varianten) dus kun je best voor weinig iets kopen 50,- voor m'n broek geloof ik, 25,- per stuk voor de shirtjes.
pi_63994020
oh maar ik heb wel 'echte' hardloopkleren hoor, bij een beetje normale wintertemperaturen loop in broek en een hardloopshirt met lange mouwen. Maar ik vond het vandaag zo bitterkoud (met name door de wind) dat 1 laagje me niet genoeg leek.
Er moet ergens in de kast nog een Odlo ondershirt liggen, was ik helemal vergeten dat ik die had
  zondag 14 december 2008 @ 16:20:50 #225
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_64008549
Heb net weer 9 km gelopen sinds tijden. Ben een hoop conditie en snelheid kwijtgeraakt sinds die 7 heuvels Mijn snelste rondje (van 3 km) lag net iets onder de 14km/h terwijl dit voor de 7 heuvels wel bijna standaard ging. Wordt weer een hoop trainen dus binnenkort. Het was wel heerlijk loop weer vandaag

Trouwens, hebben er hier mensen een wedstrijdlicentie? Het is wel handig voor wedstrijden, scheelt achteraan starten en is niet duur. Vraag me alleen af of je dan eerst lid moet zijn van een club, iemand die deze vraag voor mij kan beantwoorden?
pi_64009064
Ik dacht dat je gewoon rechtstreeks lid kon worden van de KNAU voor een wedstrijdlicentie, maar weet het niet zeker. Daarom ging ik even googlen, en kwam op "runningronald.nl" (haha), daar staat er een heleboel over: http://www.runningronald.nl/index.php?itemid=710
pi_64011969
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:45 schreef ShadyLane het volgende:
Ik dacht dat je gewoon rechtstreeks lid kon worden van de KNAU voor een wedstrijdlicentie, maar weet het niet zeker. Daarom ging ik even googlen, en kwam op "runningronald.nl" (haha), daar staat er een heleboel over: http://www.runningronald.nl/index.php?itemid=710
Misschien kunnen we een fok! hardloopgroep aanmelden bij de KNAU \
Was inderdaad weer heerlijk loopweer vandaag met als gevolg dat het verrassend druk was langs de Amstel
pi_64012007
Ik vind het wel een gaaf idee
  zondag 14 december 2008 @ 21:10:07 #229
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_64014799
ik ook
pi_64016992
Amsterdam en omstreken, 14e als ik het goed zie, das ook niet duur...

http://runningclubamsterdam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=10
pi_64095971
Een gewetensvraag die medehardlopers denk ik beter kunnen beantwoorden dan m'n omgeving. M'n direct omgeving is niet erg sportief en die vinden onderstaande overweging dan ook gewoon onzin.

Op dit moment heb ik dus pijn in m'n benen en kan ik niet meer hardlopen. Operatie is op z'n vroegst op 23 of 26 januari (oid). Op 20 februari heb ik een snowboard vakantie gepland. Er is een kleine kans dat ik zonder operatie last krijg van m'n benen bij het snowboarden en een iets grotere kans dat ik last krijg met operatie tijdens het snowboarden.

Voordeel is wel dat ik dan welgeteld vier weken eerder kan beginnen met hardlopen en aangezien ik op dit moment geen flikker uitvoer (want te koud om te fietsen) vind ik dat wel een grote pre. Iemand een goede mening?
pi_64096117
Het zal wel komen doordat ik niet zo'n uberfanatieke hardloper ben, maar ik zou toch voor de optie met de minste risico's gaan, dus opereren na de snowboardvakantie. Kun je tot die tijd niet zwemmen ofzo, om toch iets aan sport te kunnen doen?
pi_64096165
Het is de meest verstandige optie maar waarom voelt het dan toch als de minst aantrekkelijke optie

Zwemmen zou ik wel op moeten gaan pakken ja. Omdat komend jaar in het teken staat van hardlopen + fietsen wil ik volgend jaar naar de olympische triatlon toe dus dan moet ik ook fatsoenlijk kunnen zwemmen
pi_64104668
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:56 schreef FJD het volgende:
Het is de meest verstandige optie maar waarom voelt het dan toch als de minst aantrekkelijke optie

Zwemmen zou ik wel op moeten gaan pakken ja. Omdat komend jaar in het teken staat van hardlopen + fietsen wil ik volgend jaar naar de olympische triatlon toe dus dan moet ik ook fatsoenlijk kunnen zwemmen
1500meter zwemmen is niet niks als je het zwemmen niet een beetje kan, de meeste beginnende triatleten hebben problemen met zwemmen. Ik zou er eerder vandaag mee beginnen dan morgen, fietsconditie heb je redelijk snel opgebouwd.

Ik wil toevallig ook voor \t eerst een triatlon gaan voltooien, in het voorjaar de sprintafstand. Helaas is voor mij hardlopen de bottleneck, moet 't erg rustig opbouwen. Wil je 'm alleen uitlopen of ook een leuke tijd neerzetten?
pi_64105487
Iets doen om het uitlopen doe ik niet aan. Ik vind het persoonlijk geen echte prestatie voor iemand die een beetje fanatiek sport. Bedoel, zo schandalig veel is 10km lopen, 40km fietsen en 1500m zwemmen nou ook weer niet. Ik ga dus iig voor het uiterste. Wat dat dan gaat worden weet ik niet, dat zie ik volgend jaar wel. Ik meet mezelf niet af aan wat anderen kunnen maar wat ik zelf kan laten zien. Als ik het gevoel heb dat er niet meer in zat dan ben ik tevreden. Dit jaar staat in het teken van wielrennen en opbouw hardlopen.

Ik twijfel nog even over de operatie maar misschien moet ik t toch maar na de wintersport doen en me dan even twee maanden op zwemmen en wat wielrennen focussen.

-edit-
Zit me net te bedenken dat ik die triatlon best dit jaar nog kan doen dus dat is wel een mooie motivatie
pi_64106096
Ja hoor, 't seizoen loopt tot september geloof ik.

Mooi dat je een leuke tijd wilt neer zetten, dat is ook mijn uitgangspunt; mits het lopen een beetje opschiet toch wel richting het uur voor de sprint.

Persoonlijk zou ik voor de operatie na de vakantie gaan, voor een optimaal herstel van je knieën.
  woensdag 17 december 2008 @ 23:42:57 #237
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_64106180
Vandaag maar weer eens geprobeerd, dit keer met inlegzooltjes (ik proneer licht aldus een looponderzoek) zo'n 7 kilometer. Toch na een kilometer of 5 weer die verdomde pijn aan de rechterkant van mijn rechtervoetzool (ter hoogte van de bal van de voet) Ik kan de dag na het hardlopen bijna niet op die voet staan Toch maar eens een arts raadplegen denk ik
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_64110773
Operatie staat op dit moment weer voor de vakantie in m'n gedachten omdat ik na de wintersport twee opleidingen heb lopen.

Star_gazer; dr. Ijzerman in Bergen op Zoom/Roosendaal is echt een geweldig goede sportarts. Hij kan wat nors/zakelijk overkomen maar denk dat er weinig sportartsen zijn die zoveel kennis op atletiek gebied hebben als hij. Het omrijden waard zeg maar
pi_64130905
ik zou inderdaad ook naar een sportarts gaan en niet naar de huisarts, die weten veel van griepjes en zo maar niks over sportblessures.
Kijk ook even hier: http://www.blessure-aanwijzer.nl/voet.htm
pi_64130968
Weet iemand of je met een maand hardlopen vorderingen kunt maken in je conditie
Ik ben januari vrij en misschien wel mooi om aan me conditie te werken in die tijd.
Maar als een maand trainen niet genoeg is ga ik wel wat anders doen.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:47:46 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_64132132
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:05 schreef George_Kloonie het volgende:
Weet iemand of je met een maand hardlopen vorderingen kunt maken in je conditie
Ik ben januari vrij en misschien wel mooi om aan me conditie te werken in die tijd.
Maar als een maand trainen niet genoeg is ga ik wel wat anders doen.
Het kan absoluut, maar heeft weinig nut als je alleen in de maand januari gaat lopen. Daarna gaat je conditie omlaag als een baksteen
pi_64135204
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:17 schreef FJD het volgende:
Bedoel, zo schandalig veel is 10km lopen, 40km fietsen en 1500m zwemmen nou ook weer niet.
Mag ik deze tekst nog terug nemen

Ik kwam nu op 2x 500m net onder de 11minuten per serie. Daarmee word ik bij sommige triatlons al uit de wedstrijd gehaald
  vrijdag 19 december 2008 @ 00:06:12 #243
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_64136538
met zwemmen neem ik aan? ik zwem ook ongeveer dat tempo, dacht dat het wel aardig was (hierin wordt ik wel gehinderd door andere trage zwemmers )Wat zijn de richttijden tijdens de olympische triatlon precies?
pi_64139971
Zwemmen idd.. Had even wat ge-Googled en bij een of andere lokale triatlon werd je met 28min uit het water gehaald en kreeg je een tijd van 29min op je papiertje. Je mocht wel door overigens Naja ik heb nog 0 zwemconditie dus dat komt wel goed.
pi_64251878
Het was vandaag mooi loopweer! Droog, zon, niet koud, weinig wind....ik heb een kleine vijf kwartier door de polder gesjokt, heb totaal geen snelheid nu, dat was bij de Zevenheuvelen al zo en dat is nu nog erger Maar gezien het feit dat ik doorgaans in de winter alleen maar in de kroeg zit en bier drink, is alles meegenomen, vertel ik mezelf maar.
pi_64252844
Viel me idd ook al op vanmorgen, 11 graden oid

Los van een geslaagde wachtlijstbemiddeling ga ik 26 jan onder t mes. Ik kon ook de 7e maar ik heb de 13e een tentamen Dus over ruim anderhalve maand kan ik weer lopen
pi_64259927
Na de Zevenheuvelen en 2,5 week blessureleed... (maar dat kwam niet door de Zevenheuvelen) weer eens een pittige duurloop. Bijna een uur en op sommige momenten een stuk harder dan op de Zevenheuvelen..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_64295453
Vorige week had ik op de gok nieuwe schoenen gekocht, in de aanbieding voor 90 euro.

Gisteren voor het eerst op gelopen, ze liepen heerlijk, nauwelijks last van mijn kuiten en ik had het gevoel alsof ik over de weg vloog omdat ze veel meer demping hebben dan mij Saucony schoenen.

Maar ja ......Heb uiteindelijk een stuk langzamer gelopen dan op mijn oude schoenen.
Toch een beetje teleurgesteld

[ Bericht 18% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 23-12-2008 20:07:22 ]
pi_64325020
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:07 schreef ShadyLane het volgende:
Het was vandaag mooi loopweer! Droog, zon, niet koud, weinig wind....ik heb een kleine vijf kwartier door de polder gesjokt, heb totaal geen snelheid nu, dat was bij de Zevenheuvelen al zo en dat is nu nog erger Maar gezien het feit dat ik doorgaans in de winter alleen maar in de kroeg zit en bier drink, is alles meegenomen, vertel ik mezelf maar.
Zo is het maar net

* rent weer maar lui is
Wil echt wel in januari m'n 10 kilometer niveau weer halen
Trouwens, mooie route ontdekt, die ik ook in het donker durf te lopen !
pi_64325422
Ik heb een zeurende pijn in m'n linker enkel/voet. Vorige week zondag nog wel 10K gelopen en dat ging wel, maar voelde toch niet echt lekker. Weet niet precies waar het vandaan komt; ik ben in oktober wel een keer door m'n enkel gegaan, maar ben twee weken later weer gaan voetballen. Misschien heb ik 'm een keer te strak ingezwachteld of zo.
Nu maar ff rust nemen (ook geen voetbal ivm winterstop)...ben dan wel meteen m'n conditie kwijt, vooral in deze '(vr)eetmaand'.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')