Count me inquote:Op donderdag 20 november 2008 18:55 schreef beertenderrr het volgende:
maar die tijden zijn zoooooo achterhaaldje gaat maar nieuwe wedstrijden lopen
![]()
regen = zuurstof = goed hardloopweerquote:Op donderdag 20 november 2008 19:34 schreef computergirl het volgende:
had eigenlijk een uurtje hardlopen geplanned vanavond.....maar het giet en volgens buienradar wordt het voorlopig ook niet beter. Morgen weer een dag![]()
enorme plensbuien = zeiknatte schoenen en geen hand voor de ogen zien = geen goed hardloopweerquote:Op donderdag 20 november 2008 22:37 schreef superbient het volgende:
[..]
regen = zuurstof = goed hardloopweer
regen = waterquote:Op donderdag 20 november 2008 22:37 schreef superbient het volgende:
[..]
regen = zuurstof = goed hardloopweer
aiaiai, in Maart is het wel superdruk al met andere mooie lopen.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:53 schreef AtseBenjamin het volgende:
Gaan hier nog mensen meedoen aan het zorg en zekerheid circuit? Zijn zes hardloop wedstrijden in de omgeving Leiden.
Ik ga zelf voor het eerst meedoen maar heb er iig goede verhalen overhoord.
Je gaat niet van 0, van fietsen heb je al een flinke conditie. Heb je dat ook bij 'm aangegeven?quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:05 schreef FJD het volgende:
Ik ga nu de lijst op voor een drukmeting, zal ergens over een paar weken zijn. Ben benieuwd of t uitkomst biedt.
Sportarts vond het overigens te snel om in ruim 7 maanden van 0 naar halve marathon te gaan. Ook als je geen pijn/moeite hebt leidt het in principe tot overbelasting.
Nope, de hardloopblessure dateert van vorig jaar. M'n eerste jaar hardlopen na een langer periode van inactiviteit. Afgelopen jaar heb ik het links laten liggen en ben ik gaan fietsen en toen ik vorige maand weer wilde hardlopen was het probleem in twee lessen weer terug. Kwam dus van voor het fietsen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 08:39 schreef Wombcat het volgende:
Je gaat niet van 0, van fietsen heb je al een flinke conditie. Heb je dat ook bij 'm aangegeven?
Jalabert liep volgens mij een jaar nadat hij met fietsen was gestopt een marathon.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:32 schreef Grumpey het volgende:
Ik denk dat 7 maanden naar een halve vrij makkelijk te doen is, want volgens mij ben ik begonnen met in 3 maanden naar 15 kilometer te trainen...zonder enige vorm van overbelasting.
Ik was het helemaal met jullie eens. Mijn opbouw was ook helemaal uit het boekje, nooit last van blessures of zelfs maar spierpijn maar als deze man:quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:49 schreef DeeBee het volgende:
Ik denk dat in 7 maanden een halve marathon ook prima kan...of heb je een richttijd van 1.15u of zo?
Maar verder moet dat heus wel te doen zijn, als je maar wel een opbouw hebt waarmee je niet direct als een gek van start gaat en die overbelasting dus voorkomt...
Blijft onzeker. Eerst de drukmeting, dan heb je hier zekerheid over en kan er geopereerd worden. Dan zit ik eind februari met wintersport vakantie dus rationeel gezien is een operatie niet mogelijk voor dan. Begin maart onder het mes waarbij het de vraag is of je twee benen tegelijk doet of apart, dan twee a drie maanden revalideren dan is het op z'n allervroegst (bij twee benen-operatie) begin juni voor ik weer kan beginnen met opbouwen. Als ik dan niet dezelfde fout wil maken dan kom ik dus op z'n allervroegst uit op Amsterdam 2010 voor de halvequote:Op zaterdag 22 november 2008 10:47 schreef beertenderrr het volgende:
tegen zijn mening durf ik het niet op te nemenhoelang heb je volgens hem nodig om weer een halve marathon te lopen?
Ah. Als je een probleem hebt gehad wat acuut weer terugkomt nu je weer begonnen met hardlopen, dan kan 7 maanden idd goed te snel zijn. Je moet na de operatie dan eerst voorzichtig weer gaan opbouwen. Niet meteen een zwaar doel gaan stellen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Nope, de hardloopblessure dateert van vorig jaar. M'n eerste jaar hardlopen na een langer periode van inactiviteit. Afgelopen jaar heb ik het links laten liggen en ben ik gaan fietsen en toen ik vorige maand weer wilde hardlopen was het probleem in twee lessen weer terug. Kwam dus van voor het fietsen.
[..]
jezus wat een pech zeg. Als je doel zo ver weg ligt lijkt me dat echt heel lastig. In ieder geval alvast veel sterkte!quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:53 schreef FJD het volgende:
[..]
Blijft onzeker. Eerst de drukmeting, dan heb je hier zekerheid over en kan er geopereerd worden. Dan zit ik eind februari met wintersport vakantie dus rationeel gezien is een operatie niet mogelijk voor dan. Begin maart onder het mes waarbij het de vraag is of je twee benen tegelijk doet of apart, dan twee a drie maanden revalideren dan is het op z'n allervroegst (bij twee benen-operatie) begin juni voor ik weer kan beginnen met opbouwen. Als ik dan niet dezelfde fout wil maken dan kom ik dus op z'n allervroegst uit op Amsterdam 2010 voor de halveBij twee benen apart praat je over Egmond 2011 (alhoewel die wel direct heel zwaar is) of Rotterdam 2011.
Dat is dan nog even los van wat er gaat gebeuren met een andere blessure die ik in m'n rechterbeen heb. Dat zou een stressfactuurtje kunnen zijn maar of dat op een of andere manier ergens voor problemen gaat zorgen dat weten we pas als het grote probleem is opgelost.
Ander doel stellen. Ik heb met wielrennen ook eens een periode gehad met blessures. Daarna was mijn eerste doel om weer lekker te gaan fietsen en voor de eerste keer het hooggebergte in, maar de wedstrijden maar een jaartje te laten schieten.quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:54 schreef superbient het volgende:
[..]
jezus wat een pech zeg. Als je doel zo ver weg ligt lijkt me dat echt heel lastig. In ieder geval alvast veel sterkte!
Hardlopen is m'n doel maar hij vroeg naar wanneer ik weer halve marathons zou kunnen lopen. Hardlopen moet volgend jaar weer kunnen maar dan gewoon weer met een beginnersschema. Uitbouwen naar de 10km en daar dan op blijven hangen om het jaar daarna door te gaan voor de halve marathon.quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:54 schreef superbient het volgende:
jezus wat een pech zeg. Als je doel zo ver weg ligt lijkt me dat echt heel lastig. In ieder geval alvast veel sterkte!
Wrom heb ik nou niet naar je geluisterdquote:Op woensdag 19 november 2008 16:25 schreef kepler het volgende:
[..]
doe nou nietGewoon even 2 weken wachten, dan weet je zeker dat je er geen last meer vanhebt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:35 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Wrom heb ik nou niet naar je geluisterdBen je toch gegaan en is het nu erger gewordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:47 schreef superbient het volgende:
[..]
Ben je toch gegaan en is het nu erger geworden![]()
![]()
Conditie is niet relevant. Blessures krijg je omdat je spieren/pezen niet gewend zijn aan de belasting van het lopen en/of omdat je zwakke plekken hebt. Bij het lopen belast je andere spieren dan bij hardlopen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 08:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je gaat niet van 0, van fietsen heb je al een flinke conditie. Heb je dat ook bij 'm aangegeven?
nee hoor heel herkenbaarquote:Op zaterdag 22 november 2008 17:05 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
ps. Genoeg over m'n zielige aandachtsgeile postings. Maar zo als elke sportgek wel weet is een blessure kut en sjago makend. Je weet het wel, maar om er echt naar te luisteren is moeilijk ( voor mij dan).
Zonder sport mis ik m'n uitlaatklep, m'n hype etc.
Dus, ff voelen kan dan helpen !
( of lul ik bullshit ?)
Yep !quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:33 schreef superbient het volgende:
[..]
nee hoor heel herkenbaarIk had vorig jaar een doel gesteld voor CPC <1.30 khad prima conditie van fietsen nog en had in de zomer van 2007 nog wat hard gelopen. Ik begon eind november met CPC begin maart 2008. Ging eerst supergoed dus ik volume opvoeren en toen schoot het op een rustdag een keer in mijn heup, ik natuurlijk gewoon doorlopen en uiteindelijk 2 maanden aan de kant gestaan waardoor ik weer ben gaan fietsen. toen nieuw doel gesteld, damloop 2008, maar toen kreeg ik weer een blessure aan me voet combinatie bloedblaar/eelt onder de bal van me linkervoet. Ook toen vertikte ik het om op te geven. Uiteindelijk wel damloop gelopen maar ook 4 weken met die zere voet gelopen. Nu is het wel helemaal weg en komt t hopelijk niet meer terug
![]()
Dus ja heel herkenbaar voor de meeste sporters denk ik. Dolf Jansen schreef volgens mij ook in 1 van zijn boeken dat elke keer als je gaat lopen t wel ergens een beetje zeer doet, maar dat dat erbij hoort....
ps. net terug van een kort loopje, had tot de laatste 5min koude handen, toch maar weer de handschoenen aantrekken want het is plots een stuk kouder dan afgelopen weken.
Leukquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:46 schreef DeeBee het volgende:
Zo...niet helemaal hardlopen alleen maar...maar morgen voor het eerst een Run-Bike-Run doen.
Helaas sinds de Zevenheuvelen een beetje verkouden en alles geweest...maar morgen (waarschijnlijk in de vrieskou) 5 km hardlopen, 20 km mountainbiken en nog een rondje van 2,5 km erachteraan...ben erg benieuwd...
Ik had 'm al gevonden.quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:02 schreef DeeBee het volgende:
In Pijnacker.
Ben zelf ook heel benieuwd, aangezien mountainbiken (en indoor spinnen) een van m'n hobbies is en hardlopen/atletiek ook altijd al...alleen nog nooit in een 'wedstrijd' of iets gefietst.
wij lopen schoorl 8/02/2009. wij hebben lange mouwen besteldquote:Op zondag 23 november 2008 13:58 schreef ryan_atwood het volgende:
Hardlopers, vraagje:
Ik heb voor mijn werk een businessteam opgezet voor de halve marathon van Egmond. Ben nu even bezig om bedrukte shirts te regelen bij Asics.
Nu vraag ik mij af of ik het beste shirts met korte of lange mouwen kan nemen. Wat zijn jullie ervaringen met Egmond?
Je houdt er iig een mooi verhaal aan overquote:
Ja ik denk ook lange mouwen, kijk maar naar de pics van de site, je ziet niemand ook in korte broek en je kunt ze altijd nog opstropen als je het echt te warm krijgtquote:Op zondag 23 november 2008 13:58 schreef ryan_atwood het volgende:
Hardlopers, vraagje:
Ik heb voor mijn werk een businessteam opgezet voor de halve marathon van Egmond. Ben nu even bezig om bedrukte shirts te regelen bij Asics.
Nu vraag ik mij af of ik het beste shirts met korte of lange mouwen kan nemen. Wat zijn jullie ervaringen met Egmond?
Kleine nuance overigens waar ik net aan dacht; het hielp ook niet echt dat ik een vrij forse vent ben. Met 60kg zou je er nog mee weg kunnen komen volgens de sportarts maar toen ik begon woog ik bijna 100kg en bij de halve marathon nog steeds iets van 85kg. Met zo'n lijf vond hij toch wel iets teveel van het goedequote:Op zaterdag 22 november 2008 10:47 schreef beertenderrr het volgende:
tegen zijn mening durf ik het niet op te nemenhoelang heb je volgens hem nodig om weer een halve marathon te lopen?
Ah ok, ja dat zal ook wel wat ermee te maken kunnen hebben. Heb zelf ook beetje dat "probleem" ben ook 81/82 bij 1.95m en doe nog klein beetje fitness erbij, omdat je anders er echt weer als zon mager mannetje uit gaat zien als je alleen blijft lopen. De vraag is nu hoeveel het zou schelen in tijd, daar ben ik op zich wel benieuwd naar. Misschien toch eens proberen weer wat af te vallen naar mijn oude gewicht....quote:Op zondag 23 november 2008 17:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Kleine nuance overigens waar ik net aan dacht; het hielp ook niet echt dat ik een vrij forse vent ben. Met 60kg zou je er nog mee weg kunnen komen volgens de sportarts maar toen ik begon woog ik bijna 100kg en bij de halve marathon nog steeds iets van 85kg. Met zo'n lijf vond hij toch wel iets teveel van het goede![]()
Tot m'n 20e hoorde ik altijd maar dat ik een lange slungel was en dat ik toch echt eens in de breedte moest gaan groeien en nu krijg ik te horen dat ik een veel te grote vent ben geworden
Lachen hoor.. schrijf ik me meteen in als beginnerquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:44 schreef ShadyLane het volgende:
"DURF JE OP TV? DOE JE MEE?
Geef je nu op als kandidaat voor het unieke TV-programma Runners Life.
Gedurende 8 afleveringen word je gevolgd tijdens je voorbereidingen, je training en je strijd voor een toptijd. Voor je eigen doel op de halve of hele marathon. Ben je beginner, dan dagen we je uit voor de de 5 km.
Begeleid door topatleten en de Runnersworld ondernemers. Voorbereidingen en opnames vanaf december 2008 tot begin april 2009."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |