He, waarom is die foto van de POLmeet zo lang verborgen gebleven?quote:
Nee, ik ken irl life maar 1 fokker en dat is Stali. Maar dit forum is toch alleen maar leuk als je het leuk vindt met zijn tweeën? Het sleurpt aardig wat tijd op. Snap niet dat die gozer van jou zich er dan niet voor interesseert, of dat jij hem er niet voor interesseert. Je wilt toch dingen delen? Dat project van jullie, de weerslag op fok.quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:56 schreef sigme het volgende:
Ja hallo.
Eigelijk begrijp ik niet wat er gek aan is. Niet iedereen voelt zich geroepen op fok meningen te verkondigen. Of ergens anders. Ken jij alleen maar fokkers?
quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:56 schreef sigme het volgende:
Ja hallo.
Eigelijk begrijp ik niet wat er gek aan is. Niet iedereen voelt zich geroepen op fok meningen te verkondigen. Of ergens anders. Ken jij alleen maar fokkers?
Hij leest wel. Hij schrijft alleen niet.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ken irl life maar 1 fokker en dat is Stali. Maar dit forum is toch alleen maar leuk als je het leuk vindt met zijn tweeën? Het sleurpt aardig wat tijd op. Snap niet dat die gozer van jou zich er dan niet voor interesseert, of dat jij hem er niet voor interesseert. Je wilt toch dingen delen? Dat project van jullie, de weerslag op fok.
Nou ja, waarom regt-ie niet een keer dan?quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij leest wel. Hij schrijft alleen niet.
Bovendien kost het wel tijd, maar als we beide thuis zijn zit ik vlak naast 'm hoor. Hij leest hier & elders, kijkt wat tv, rommelt met muziekjes of de boekhouding.
Kim zit ook niet op Fok!, terwijl jij tot het meubilair behoort, al jaren lang inmiddels?quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kijk, Kim wil vaak van die typische vrouwenseries kijken. Dan moet zij niet raar opkijken als ik wat anders ga doen...
Nou, dat zal de boys mores lerenquote:Ja hallo ik ben sigme's man doe eens even lief tegen d'r![]()
In welk opzicht is dat relevant?quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kim zit ook niet op Fok!, terwijl jij tot het meubilair behoort, al jaren lang inmiddels?
En volgens mij ook nog onder je werktijd, bij Philips?
Jij bent toch behoorlijk hard aangepakt, lijkt me. En de toekomst voorspelt geen morgenrood.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:15 schreef sigme het volgende:
Z'n mening ventileert 'ie wel aan mij en me verdedigen? Zie je 't voor je? Komt er opeens een account aangelopen
[..]
Ja, maakt de boys niets uit natuurlijk, zo is het ook.quote:Nou, dat zal de boys mores leren.
Wat is in welk opzicht relevant?quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
In welk opzicht is dat relevant?
Je brengt hem bier en eten?quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:26 schreef sigme het volgende:
d-rose en bengeltje zegt me niks.
En hij kijkt wel hoe het zit. Hij kent mijn naam, ik vertel wel eens wat, hij mij (hij leest ook andere subfora). Nee, geen fokker heeft 'm ooit gezien, al komt daar vermoedelijk heel binnenkort verandering in. En als ik dood ga denk ik dat 'ie dat wel even aan jullie meldt.
I.t.t. Aaah is het daarna best te controleren - na diens dood zijn er nog twee pollers die mijn volledige naam kennen (waarbij ik van eentje niet weet of hij het als in steen gehouwen onthouden heeft).
En dra ben ik weg -komt zo thuis en dan breng ik 'm bier en eten en toet en koffie en schenk ik 'm aandacht
.
Grapjas, jij brouwt bier...quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:30 schreef Aoristus het volgende:
schenk mij maar bier, aandacht is niet nodig
Kom jij wat te kort ofzo?quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je brengt hem bier en eten?.
En hij houdt van toets?.
En je schenkt hem aandacht..
Inderdaad, er staat een pannetje wort op het vuurquote:
Dit zijn verhalen van een overlever uit het internaat hè, die moet je nooit op hun woord gelovenquote:
Waarom moet men perse hobby's delen?quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, waarom regt-ie niet een keer dan?
Hij hoeft niet zo vaak te fokken als jij...
Hij heeft toch wel een mening ook, en wil die af en toe toch wel eens ventileren.
Ik bedoel de boys hier vallen je toch ook regelmatig behoorlijk aan, laat hem dat dan volledig koud?
quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die smile, is een smile van herkenning hè, schat..
Ja, als sigme zo vaak naar de tennisbaan zou gaan als ze fokt, dan zou die gozert van haar niet sceptisch worden, met al die spreekwoorelijk geile tennisleraren?quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom moet men perse hobby's delen?
Stel dat iemand houdt van tennis en daarbij regelmatig ingemaakt wordt. Moet een partner dan ook maar op tennis gaan?
PJ, Luus, sj was allemaal geen testosteron bij die makkers hoor.quote:Met FOK! is dat toch niet anders hoor. Mens kan prima FOK!ken en daarnaast een relatie hebben.
Sommige mensen trekken dat gelul op internet nu eenmaal niet, net zoals ik me verre van POL hou omdat al die zgn. testosteron discussies mijn interesse niet hebben.
Ik ga op tennis.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, als sigme zo vaak naar de tennisbaan zou gaan als ze fokt, dan zou die gozert van haar niet sceptisch worden, met al die spreekwoorelijk geile tennisleraren?
Wat denk je van tennisleraar Klefbeertje bijv.?
[..]
Bij homo's is niet automatisch het testosteron verdwenen hoor, dat zie je bv. bij SCH en Aoristus.quote:PJ, Luus, sj was allemaal geen testosteron bij die makkers hoor..
Dan krijg je pijn in je schouder, want je kunt niet eens de bladerzuiger bedienen zonder slijmbeursontsteking te krijgen...quote:
Is Ao nu ook al homo???quote:Bij homo's is niet automatisch het testosteron verdwenen hoor, dat zie je bv. bij SCH en Aoristus.
True.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan krijg je pijn in je schouder, want je kunt niet eens de bladerzuiger bedienen zonder slijmbeursontsteking te krijgen....
Hoezo nu?quote:Is Ao nu ook al homo???
Laten volgende week zaterdag gaan skiën dan.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:57 schreef Stali het volgende:
[..]
True..
Dan ga ik op skiles..
[..]
Dat zeg jij toch?quote:Hoezo nu?.
Sorry, ik heb nooit beter geweten, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 15 november 2008 21:01 schreef Aoristus het volgende:
zeg, ik wil part noch deel uitmaken van jullie fantasietjes![]()
En ik wil al helemaal niet in hetzelfde rijtje als SCH worden geclassificeerd. Pas d'r op hoor !
Die kennis heb je niet van mij, toch?quote:Op zaterdag 15 november 2008 21:05 schreef Stali het volgende:
[..]
Sorry, ik heb nooit beter geweten, eerlijk gezegd..
Bij de belastingdienst...quote:Op zaterdag 15 november 2008 21:08 schreef Aoristus het volgende:
zeg, hoe zit dat eigenlijk met die ziekenfondsbrillen? Ik begreep dat het rijk een half miljard euries misloopt, omdat iedereen een armani kan declareren bij zijn zorgverzekeraar.
Nee, okay, ik beken... het was een aanname.quote:Op zaterdag 15 november 2008 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die kennis heb je niet van mij, toch?
Zo'n opticien zal natuurlijk altijd zeggen dat je een bril nodig hebt, en het lieftst smeert ie je dan ook nog een garantieplan ofzoiets aan. Ik vond het wel geinig, een half miljard aan armanibrilletjes, volgens mij is 2009 het jaar van de imitatiebrillenquote:Op zondag 16 november 2008 00:12 schreef Stali het volgende:
[..]
Bij de belastingdienst...
Ja, als je nog een gratis bril wilt met toeslag dan moet je rap zijn. In 2009 is die maas gedicht.
Ja tuuk, de ene hand wast de andere wel. Maar zo'n voordeeltje zou ik ook willen halen als ik een bril nodig zou hebben. Toch ken ik twee mensen waarbij het hele gezin diverse hippe brilletjes zonder sterkte draagt.quote:Op zondag 16 november 2008 00:15 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zo'n opticien zal natuurlijk altijd zeggen dat je een bril nodig hebt, en het lieftst smeert ie je dan ook nog een garantieplan ofzoiets aan. Ik vond het wel geinig, een half miljard aan armanibrilletjes, volgens mij is 2009 het jaar van de imitatiebrillen
Maar voor een half miljardquote:Op zondag 16 november 2008 00:19 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja tuuk, de ene hand wast de andere wel. Maar zo'n voordeeltje zou ik ook willen halen als ik een bril nodig zou hebben. Toch ken ik twee mensen waarbij het hele gezin diverse hippe brilletjes zonder sterkte draagt..
Waar doel je op? Een half miljard is voor mij een niet te bevatten bedrag want zelfs de hoofdprijs in de oudejaarsloterij is daarbij een schijntje.quote:Op zondag 16 november 2008 00:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maar voor een half miljardEr wonen maar zo'n 19 miljoen mensjes in Nederland hoor. Hoeveel brillen zouden dat zijn per hoofd van de bevolking? Dit gezeur had je niet in het pre-hoogervorst tijdperk
Dan hebben we qua eindsom een verschil van mening blijkbaar.quote:Op zondag 16 november 2008 00:38 schreef Aoristus het volgende:
waar ik op doel? Volgens mij heb je het net uitgelegd.
Aaah heeft me meermaals oren aangenaaid hoor.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
Nog ene vraagje, sigme, ik kom er verder toch niet achter hoe dat zit met je aimé, maar hoe zat dat nou met die gozert die mij zo naar mailde over jou?
Ik heb dat toen doorgesluisd naar Dagonet, wat moest ik ermee, en daags daarna was je mod af.
Hoe zat dat nou?
En aangezien je schreef dat Aahtje je bwvs een oor had aangenaaid?
met zachte dwang lukt zoiets wel vrijwilligquote:Op zondag 16 november 2008 08:14 schreef sigme het volgende:
en ik ben op eigen initiatief gestopt met modden.
O, R3, STFU man...quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
Nog ene vraagje, sigme, ik kom er verder toch niet achter hoe dat zit met je aimé, maar hoe zat dat nou met die gozert die mij zo naar mailde over jou?
Ik heb dat toen doorgesluisd naar Dagonet, wat moest ik ermee, en daags daarna was je mod af.
Hoe zat dat nou?
En aangezien je schreef dat Aahtje je bwvs een oor had aangenaaid?
De kroeg opgezocht.quote:Op zondag 16 november 2008 10:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Ben je nou aangeschoven op de bank toen FOK! eruit lag?
?quote:
Wat?quote:Op zondag 16 november 2008 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het was om te janken gisteren
Het volleybal, wat een ontzettende kutwedstrijdquote:
ik vind discotheken wel meevallen meestal zijn het die kleine kroegjes met kutboxen waar het echt hard staatquote:Op zondag 16 november 2008 17:21 schreef MrX1982 het volgende:
Soms denk je weleens. Kan de muziek in een discotheek niet wat zachter. Die scherpe schelle geluiden zijn echt funest voor je gehoor.
Het ligt ook een beetje aan de muziek die ze draaien. Een diepe bass is minder erg dan dat schele geluid of een krijsende MC zoals bij Off Corso waar ik was.quote:Op zondag 16 november 2008 17:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik vind discotheken wel meevallen meestal zijn het die kleine kroegjes met kutboxen waar het echt hard staat
vrienden van mij hebben al dopjes (van ¤140) gekocht vanwege die ongein.quote:Op zondag 16 november 2008 17:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het ligt ook een beetje aan de muziek die ze draaien. Een diepe bass is minder erg dan dat schele geluid of een krijsende MC zoals bij Off Corso waar ik was.
Verbazen doe ik me altijd over mensen die bijna letterlijk in de boxen staan.
Ben jij ook al homoquote:Op zaterdag 15 november 2008 21:01 schreef Aoristus het volgende:
zeg, ik wil part noch deel uitmaken van jullie fantasietjes![]()
En ik wil al helemaal niet in hetzelfde rijtje als SCH worden geclassificeerd. Pas d'r op hoor !
Jij wel zeker?quote:
Ik heb speciaal gegoten oordoppen van 160,-.quote:Op zondag 16 november 2008 18:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
vrienden van mij hebben al dopjes (van ¤140) gekocht vanwege die ongein.
Het is erg onwaarschijnlijk dat hier niet meer gegevens over zijn. Het lijkt me eerder dat bepaalde zaken niet gepubliceerd zijn of dat zij dit uit hun duim zuigen. Bij Glen Mills waren de cijfers wel bekend.quote:'Effect behandeling jonge crimineel onbekend’
Er is twee miljard euro beschikbaar om jongeren in justitiële jeugdinrichtingen of binnen de jeugdzorg te behandelen, maar het is nauwelijks bekend of dergelijke behandelingen enig effect hebben. Het is nog lang niet zover dat recidive onder behandelde jongeren met succes teruggedrongen kan worden.
Dat stellen de hoogleraren Jan Willem Veerman en Andries Korebrits. Volgens Veerman is van minder dan een op de tien behandelingen bekend of ze succesvol zijn. „Van medici zouden we dat niet accepteren”, zegt hij. De hoogleraren spreken donderdag en vrijdag op het symposium Gezinsonderzoek van de Radboud Universiteit in Nijmegen.
Korebrits is tevens kinder- en jeugdpsychiater in de justitiële jeugdinrichting Het Keerpunt in het Limburgse Cadier en Keer. Hij is daar alvast begonnen met het vastleggen van gegevens die laten zien hoe een jongere omgaat met impulsiviteit en agressief gedrag voor, tijdens en na een behandeling.
Ook wil Korebrits jongeren en hun families genetisch onderzoeken, om vast te stellen of er een genetisch bepaald element in crimineel gedrag zit. De hoogleraar pleit er voor dat alle justitiële inrichtingen dergelijk onderzoek gaan doen, want volgens hem is de kwaliteit van zorg wel gestegen, maar nog lang niet op niveau.
Veerman en Korebrits willen meer wetenschappelijk onderzoek in de justitiële hulpverlening. Ook dringen zij aan op meer aandacht voor praktijkgegevens van jongerenwerkers. Die laten namelijk zien hoe effectief een behandeling is in een bepaalde groep op een bepaald moment. In Nederland is het tot nu toe gebruikelijk om behandelmethodes te gebruiken die alleen op onderzoeksniveau zijn uitgetest, aldus de hoogleraren.
bron: Trouw
Volgens PVV'er Hero Brinkman, stotterend aan de interruptie-microfoon, 'moeten ze de cel in, da-da-da-daarvan leren ze wel van andermans spullen af te blijven'.quote:Op maandag 17 november 2008 01:50 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is erg onwaarschijnlijk dat hier niet meer gegevens over zijn. Het lijkt me eerder dat bepaalde zaken niet gepubliceerd zijn of dat zij dit uit hun duim zuigen. Bij Glen Mills waren de cijfers wel bekend.![]()
Maar het blijft een prijzig sociologisch experimentje.
Wat dus betekend dat er een tweede slachtoffer geweest is. Een beetje nodeloos, als je van te voren weet dat een celstraf niet werkt.quote:Op maandag 17 november 2008 08:21 schreef Picchia het volgende:
Als ze er niets van leren dan stoppen we ze de tweede keer toch gewoon extra lang weg.
Ik ben echter niet in de veronderstelling dat het alternatief voor een celstraf wel werkt.quote:Op maandag 17 november 2008 08:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat dus betekend dat er een tweede slachtoffer geweest is. Een beetje nodeloos, als je van te voren weet dat een celstraf niet werkt.
Dan kun je het op z'n minst proberen om een tweede slachtoffer te voorkomen, nietwaar?quote:Op maandag 17 november 2008 08:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik ben echter niet in de veronderstelling dat het alternatief voor een celstraf wel werkt.
Samenleving 2.0quote:Op maandag 17 november 2008 08:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Chemisch castreren, dat helpt.
En anders handen of benen afhakken.
Maak je geen zorgen Montov, de G20 gaat alle financiële problemen, nu, en in de toekomst voorgoed oplossen.quote:Op maandag 17 november 2008 09:45 schreef Montov het volgende:
Duitsland, Italie en Japan in een recessie. Je kon het zien aankomen toen Gordon Brown het had over profit in our time. Frankrijk zal weldra vrijwillig in de recessie stappen.
Niet in het verleden?quote:Op maandag 17 november 2008 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen Montov, de G20 gaat alle financiële problemen, nu, en in de toekomst voorgoed oplossen.
Bij het toewijzen van de gevangenisstraf wordt ook rekening gehouden met speciale preventie. Maar als een persoon zijn boetedoening erop zit is hij weer een vrij man, en dan ligt de verantwoordelijkheid weer in zijn eigen handen. En dan zal die persoon zelf moeten kiezen of hij zijn leven een positieve invulling wil geven of dat hij zijn leven tussen vier muren wil doorbrengen. En die peptalk helpt daar echt niet bij.quote:Op maandag 17 november 2008 08:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan kun je het op z'n minst proberen om een tweede slachtoffer te voorkomen, nietwaar?
Hoe hard die 2e straf ook is, ik mag aannemen dat het slachtoffer er nooit beter van wordt.
Ik ken die oplossingen... als je in de schulden zit nog meer geld uitlenen...quote:Op maandag 17 november 2008 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen Montov, de G20 gaat alle financiële problemen, nu, en in de toekomst voorgoed oplossen.
Mee eens. Niet alleen therapie en niet alleen celstraf. M.i. zou het misschien waar nodig eerst straf moeten zijn, (celstraf) en vervolgens -korte- therapie en nazorg. Zodat men inderdaad uit de vicieuze cirkel gehaald wordt.quote:Op maandag 17 november 2008 10:01 schreef Picchia het volgende:
[..]
Bij het toewijzen van de gevangenisstraf wordt ook rekening gehouden met speciale preventie. Maar als een persoon zijn boetedoening erop zit is hij weer een vrij man, en dan ligt de verantwoordelijkheid weer in zijn eigen handen. En dan zal die persoon zelf moeten kiezen of hij zijn leven een positieve invulling wil geven of dat hij zijn leven tussen vier muren wil doorbrengen. En die peptalk helpt daar echt niet bij.
Het nut van die zweverige projecten en alternatieve behandelingsmethodes gedurende of ter vervanging van de straf die moeten zorgen voor een positieve psychologische omslag bij de crimineel moeten zorgen vind ik alleen pure onzin. Het nut hiervan is achterhaald door de recidive cijfers uit de praktijk. Zodra ze een stap buiten de gevangenis zetten hebben ze daar niets meer aan.
Als je iemand een alternatief wil bieden voor een crimineel leven, om zodoende die persoon op het rechte pad te houden, dan zul je die persoon na zijn straf een baan moeten geven. Dan kan die persoon wel daadwerkelijk kiezen tussen een productief leven in de buitenwereld en een onproductief leven tussen vier muren kiezen. Ik geloof wel in een beperkte vorm van nazorg om iemand zijn leven te structureren.
Maar om de straf af te zwakken, nee.
Ik las overigens dat het kabinet in de toekomst zich ook meer wil richten op de nazorg, maar onze overheid kennende willen ze alles met of zonder nut tegelijk.
Even een relevant artikel van 30 augustus 2008 opgezocht. Een maatregel naar aanleiding van eerdere berichten over de hoge recidivecijfers en slechte nazorg in Nederland.quote:Kabinet: 'grootse plannen' voor nazorg criminelen
Minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) en staatssecretaris Nebahat Albayrak (PvdA) van Justitie willen het aantal criminelen dat opnieuw in de fout gaat, binnen zeven jaar terugdringen met 10 procent.
Dat kondigen de twee bewindslieden zaterdag aan in de Volkskrant.
Slecht gesteld
Ze hebben een plan opgesteld waarbij bijvoorbeeld meer wordt gelet op de periode nadat iemand uit de gevangenis komt. Uit een rapport bleek onlangs dat het extreem slecht is gesteld met die nazorg.
De actuele recidivecijfers (70 procent binnen zeven jaar) noemen de twee kabinetsleden onaanvaardbaar.
’Het begint al met pasfoto's maken in de gevangenis, of alvast aanvraagformulieren invullen. Alle onderzoeken wijzen uit dat het cruciaal is dat een ex-gedetineerde binnen een dag of drie na vrijlating wat licht aan het einde van de tunnel ziet. Anders dreigt terugval,’ aldus Albayrak in het interview.
De PvdA'er maakte eerder al bekend nazorg bij jonge criminelen te willen verplichten.
Hard en zacht
‘Onze aanpak gaat voorbij aan de traditionele tegenstelling tussen hard en zacht. Het gaat ons om wat werkt. Straf en preventie zijn voor ons één,’ zegt Hirsch Ballin.
’Nazorg is niet een aparte afdeling.' De kabinetsleden willen zaken als verslavingszorg en gedragstrainingen integreren in de straffen. Bovendien, het verplicht begeleiden van ex-gedetineerden, ‘van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat’, bij het vinden van structuur in hun leven
Bron: Elsevier
Hard en kritisch is ook maar gespeeld voor het imago.quote:Op maandag 17 november 2008 10:33 schreef Picchia het volgende:
Ik vind het alleen zo jammer dat een groot deel van de sociale stroming in de politiek niet hard en kritisch is, maar zweverig met een gat in de hand. Met voormalig minister Vogelaar als het uiterste voorbeeld.
quote:The Rt Rev Patrick O'Donoghue, the Bishop of Lancaster, has claimed that graduates are spreading scepticism and sowing dissent. Instead of following the Church's teaching they are "hedonistic", "selfish" and "egocentric", he said.
In particular, the bishop complained that influential Catholics in politics and the media were undermining the Church.
While not naming names, he suggested that such people had been compromised by their education, which he said had a "dark side, due to original sin".
Prominent Catholics in public life include Mark Thompson, the BBC's director general, and Tony Blair, the former Prime Minister.
Bishop O'Donoghue, who has recently published a report on how to renew Catholicism in Britain, argued that mass education has led to "sickness in the Church and wider society".
"What we have witnessed in Western societies since the end of the Second World War is the development of mass education on a scale unprecedented in human history - resulting in economic growth, scientific and technological advances, and the cultural and social enrichment of billions of people's lives," he said.
"However, every human endeavor has a dark side, due to original sin and concupiscence. In the case of education, we can see its distortion through the widespread dissemination of radical scepticism, positivism, utilitarianism and relativism.
"Taken together, these intellectual trends have resulted in a fragmented society that marginalizes God, with many people mistakenly thinking they can live happy and productive lives without him.
"It shouldn't surprise us that the shadows cast by the distortion of education, and corresponding societal changes, have also touched members of the Church. As Pope Benedict XVI puts it, even in the Church we find hedonism, selfishness and egocentric behavior."
The bishop said that Catholic graduates had rejected the reforms made in the second council of the Vatican, which introduced fundamental changes in issues such as liturgy and doctrine.
"The Second Vatican Council tends to be misinterpreted most by Catholics who have had a university education -- that is, by those most exposed to the intellectual and moral spirit of the age," he said. "These well-educated Catholics have gone on to occupy influential positions in education, the media, politics, and even the Church, where they have been able to spread their so-called loyal dissent, causing confusion and discord in the whole church."
Mr Thompson, who went to Oxford University, has this month been embroiled in a row over broadcasting standards in the wake of the scandal over offensive telephone messages left by Jonathan Ross and Russell Brand. Under his command the BBC broadcast Jerry Springer The Opera, considered blasphemous by many Christians, and was forced to pull a cartoon called Popetown set in a fictional Vatican over concerns it would cause offence.
Mr Blair, also Oxford-educated, became a Catholic last year but has received Mass for years. As Prime Minister he oversaw the introduction of laws on gay rights and abortion which the Catholic church opposed.
The bishop said that influential Catholics had set a bad example and corrupted the faith of those who had not gone to university.
"This failure of leadership has exacerbated the even-greater problem of the mass departure from the Church of the working-class and poor," he said. "For example, the relentless diatribe in the popular media against Christianity has undermined the confidence of the ordinary faithful in the Church."
Although the influx of immigrants from Catholic countries in Eastern Europe has buoyed Mass attendance in recent years, there has been a significant decline in the number of indigenous, working-class Catholics.
Attendance at Mass in 1991 was recorded as 1.3 million, representing a drop of 40 per cent since 1963, but it fell further to 960,000 in 2004. The number of priests in England and Wales has slumped by nearly a quarter in 20 years, from 4,545 in 1985 to 3,643 in 2005.
Bishop O'Donoghue has produced a report, Fit for Mission? Church, examining the current problems facing the Church and designed "to enable Catholic men, women and children to resist the pressures to compromise, even abandon, the truths of the Catholic faith".
He says that he supports Catholics receiving a university education, but urges they should be "better-equipped to challenge the erroneous thinking of their contemporaries".
Nicholas Lash, the former Norris-Hulse Professor of Divinity at Cambridge University, called the bishop's comments "extremely grave".
Writing in this week's Tablet - a respected Catholic journal - Prof Lash says: "If he had named a particular university or universities, or particular individuals, he might well have had a series of libel actions on his hands.
"Quite what constructive purpose could possibly be served by such irresponsible and wholesale scapegoating of the educated, I have simply no idea."
ja dan heb je duurdere die van hun zijn ook gegoten, schijnt echt heel apart te zijn want er zit een filter in die spraak wel toelaat maar muziek sterk dempt, je schijnt dan echt alles te horen omdat mensen nogal schreeuwenquote:Op maandag 17 november 2008 01:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb speciaal gegoten oordoppen van 160,-.
Ik heb een sterk filter. Had achteraf niet gehoeven, maar niet echt een probleem. Maar je hoort inderdaad alles. Niet alleen is het lastig praten: jij hoort opeens wel iedereen, zij jou niet,quote:Op maandag 17 november 2008 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja dan heb je duurdere die van hun zijn ook gegoten, schijnt echt heel apart te zijn want er zit een filter in die spraak wel toelaat maar muziek sterk dempt, je schijnt dan echt alles te horen omdat mensen nogal schreeuwen
Mooi initiatief. De gebundelde kracht der ambtenaren is als een humuslaag zo verschrikkelijk vruchtbaar dat een weelderige plantengroei het gevolg is waarvan wij allen de heerlijkste vruchten plukken. Elke poging deze vruchtbaarheid te vergroten kan ik daarom alleen maar toejuichen.quote:Op maandag 17 november 2008 14:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zucht.
Ambtenaar leert flirten met klanten
Hier liep het schip van Sinterklaas vast vlak voor en net dit jaar weer open gegooid stuk gracht ze waren vergeten een stukje oude damwand te verwijderenquote:
Dat domweg hard en kritisch lullen heeft ook nog nooit een land vooruit geholpen hoorquote:Op maandag 17 november 2008 10:33 schreef Picchia het volgende:
Ik vind het alleen zo jammer dat een groot deel van de sociale stroming in de politiek niet hard en kritisch is, maar zweverig met een gat in de hand. Met voormalig minister Vogelaar als het uiterste voorbeeld.
dat heb ik meestal met de dinsdagen. Op maandag heb je meestal nog wat te vertellen over het weekend, maar dinsdagen die kruipen in de regel voorbij. Het is nog veel teveel begin van de week en de kop is er al vanaf.quote:Op maandag 17 november 2008 17:34 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik blijf maandagen haten.
Ja, over julliequote:Op maandag 17 november 2008 18:59 schreef Sam_Spade het volgende:
Iets te vertellen over het weekend...
Ja, het blijft even verachtelijk.quote:
Ik was het woord even kwijt jaquote:Op maandag 17 november 2008 19:07 schreef Aoristus het volgende:
Dat is dan toch een wigger?
Verdrongen door peutersocialisme, natuurlijk.quote:Op maandag 17 november 2008 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
Het middelbare schooltijd vocabulaire is alweer uit m'n geheugen aan het verdwijnen merk ik...
quote:Op maandag 17 november 2008 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
Deze is wel dope trouwens, was de treinreis toch nog ergens goed voor
quote:frenkcleven (3 months ago)
HIJ IS KANKERVET!@21!
de sets van i love techno zijn uit, ik heb het gemistquote:Op maandag 17 november 2008 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
Deze is wel dope trouwens, was de treinreis toch nog ergens goed voor
Van wie ben jij een kloon?quote:Op maandag 17 november 2008 19:16 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Verdrongen door peutersocialisme, natuurlijk.
Van degene die altijd op jou zat te vitten, hoewel je hem nog nooit iets misdaan had.quote:
Op zijn minst een curiositeit, dan.quote:Op maandag 17 november 2008 19:16 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Verdrongen door peutersocialisme, natuurlijk.
Ben geen trance-liefhebber maar dat liedje is mijn herinnering aan de eindexamentijd (komt uit 2005 geloof ik). Nooit geweten wat de naam was tot vandaagquote:Op maandag 17 november 2008 19:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de sets van i love techno zijn uit, ik heb het gemistdaarom maar vrijdag naar awakenings
Alicey.quote:
quote:Op maandag 17 november 2008 19:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Voldoet deze post wel aan de criteria, zoals gesteld in de waardencatalogus?
Mwa, anoniem...ik doe actief mee, met pseudoniem laf op internet schelden.quote:Iedereen moet actief meedoen met de samenleving en niet ‘anoniem laf op internet schelden’
Dienstplicht.quote:
Waarom vind jij mij een slechte schrijver?quote:
quote:Op maandag 17 november 2008 19:57 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Waarom vind jij mij een slechte schrijver?
Ik zal eens wat dekstempels zetten op die flanken van je.quote:
Jij zou nog geen dekstempel herkennen als je het als ontbijt kreeg.quote:Op maandag 17 november 2008 20:01 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Ik zal eens wat dekstempels zetten op die flanken van je.
a) Omdat je je wachtwoord vergeetquote:Op maandag 17 november 2008 19:57 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Waarom vind jij mij een slechte schrijver?
quote:Op maandag 17 november 2008 20:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij zou nog geen dekstempel herkennen als je het als ontbijt kreeg.
quote:Tsja, Frankrijk is niet echt verstedelijkt.
Roep een vergadering bijeen, koene heldquote:Op maandag 17 november 2008 20:01 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Ik zal eens wat dekstempels zetten op die flanken van je.
a: Ik had m'n vorige pesudoniem aan de wilgen gehangen.quote:Op maandag 17 november 2008 20:05 schreef sigme het volgende:
[..]
a) Omdat je je wachtwoord vergeet![]()
b) Omdat je geen uitsluitsel gaf![]()
c) Omdat je een leuke gezelligerd bent, altijd aanwezig maar inhoudelijk nauwelijks iets bijdraagt
quote:
quote:Op maandag 17 november 2008 20:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
en dat polentopic loopt idd goed uit de hand
quote:Dat soort mensen worden altijd meewarrig bekeken.
Dat zeggen ze er nooit bij.quote:Op maandag 17 november 2008 21:04 schreef Sam_Spade het volgende:
Welke klootzak plaatst een imbeciele kreet als ''epic failure'' bij een Simpsonsfragment?
Ze doen niet actief mee.quote:Op maandag 17 november 2008 21:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat zeggen ze er nooit bij.
Ik moet zeggen dat een potje volleybal soms wonderen kan doenquote:Op maandag 17 november 2008 18:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat heb ik meestal met de dinsdagen. Op maandag heb je meestal nog wat te vertellen over het weekend, maar dinsdagen die kruipen in de regel voorbij. Het is nog veel teveel begin van de week en de kop is er al vanaf.
Dat maakt ze niet minder verantwoordelijk.quote:
Is dat leuk?quote:Op maandag 17 november 2008 21:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat een potje volleybal soms wonderen kan doenZo slecht is die maandag soms niet.
Ligt eraan wie er meedoenquote:
quote:Hoogopgeleide leeft veel langer
Den Haag, 17 nov. Hoogopgeleiden in Nederland leven langer dan laagopgeleiden. Dat bleek vandaag uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Hoogopgeleide vrouwen worden gemiddeld 84 jaar, mannen 79 jaar. Laagopgeleiden worden 78 jaar (vrouwen) en 72 jaar (mannen). Ook de gezondheid van hoger opgeleiden is beter.
Zo leven mannen die hoger onderwijs hebben gevolgd gemiddeld 69 jaar in goede gezondheid, mannen met alleen basisonderwijs gemiddeld vijftig jaar.
Dat ze nou in de media constant een correlatie met een causaal verband verwarren is nog tot daaraantoe, maar van een arts verwacht ik nog wel enige kennis van statistiek.quote:
quote:
Misschien wel het beste spel ooitquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
simcity 4 rush hour maar weer eens uit de kast gehaald
Vroegah.quote:
je had eerst wat anders hier staan..quote:
Waar heb je die bagger nu weer vandaan?quote:
ChouChou, waar wijsheden van het kaliber:quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar heb je die bagger nu weer vandaan?
vloeien en waar iemand genaamd FluorideInWater het geslacht Rothschild ontmaskerd.quote:They do not want to believe that there is actually more than enough evidence to support the contrary view of the official version, but I guess its like telling a German in 1939 that the Reichstag wasn´t lit by a Jewish citizen..
Ik weet dat je The Doors leuk vindt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:04 schreef Monidique het volgende:
Ach, kan het mij ook allemaal schelen...
En meer...quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:11 schreef Sam_Spade het volgende:
Nou, dan zal ik maar laf, lui en lelijk zijn.
(nieuws.nl)quote:"Tien procent van de 1512 geweldsincidenten met discriminatie als motief die in de eerste helft van dit jaar bij de politie zijn gemeld, was gericht tegen homo's. In 28 procent van deze 150 gevallen was sprake van fysiek geweld. Dat staat in een rapportage over homofoob geweld die de ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie naar de Tweede Kamer hebben gestuurd. "
Mooi nietwaar, preventief onschadelijk gemaakt.quote:
quote:De Kamasoetra, het beroemde oude Indiase seksboek, is een persiflage. Het is een parodie op een nóg ouder Indiaas boek, over macht en koningschap.
Hm?quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi nietwaar, preventief onschadelijk gemaakt.
Kritiek diskwalificeren. Bij voorbaat en algemeen.quote:
Kritiek is zó jaren 2001 - 2007, daar doe ik niet meer aan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Kritiek diskwalificeren. Bij voorbaat en algemeen.
quote:Het is wel heel kaal te denken dat we hier met z’n allen puur uit toeval zijn, zonder doel of zin. Wat een ongelofelijk armzalige gedachte, als je ook kunt denken dat er een God is die van je houdt en je gemaakt heeft!
je hebt gegoogledquote:
Nee. Ik ken meerdere quotes van haar uit mijn hoofdquote:
Doet dat niet heel erg zeer?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Nee. Ik ken meerdere quotes van haar uit mijn hoofd
quote:
Laten we wel wezen. Zo praten vrouwen die de hele dag thuis zitten...quote:Waar ik mij mateloos aan erger, is als er gesproken wordt over vrouwen die ‘thuis zitten’. Ik heb zelf voor mijn kinderen gezorgd, maar ik heb niet veel ‘gezeten’ in die tijd, ik heb alleen maar gewerkt en het is zwaar werk. Dat wordt zó onderschat en er is ook geen waardering voor.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:03 schreef Monidique het volgende:
Godverde.. godverdomme. Ik moet gewoon weglopen als ik het Journaal zie met zo'n klootzak als Klink op de tv. Ziedend word ik als ik die achterbakse glimlach zie. "We gaan het rookverbod gewoon handhaven..." Witheet. Smerige, arrogante kutchristen is het. Je zou 'm z'n nek toch willen omdraaien.
Kwestie van tijd voordat Klink dat ook verbiedt.quote:
Een student in de US die op die manier een foto maakte van Bush, (voor nota bene een project op school genaamd vrijheid van expressie) is door de geheime dienst opgepakt. Omdat hij de foto liet ontwikkelen bij WalMart, die weer aangifte deed.quote:
Ik zal s op zoek gaan naar alle Klinkverboden.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat Klink dat ook verbiedt.
Alcohol is eerder aan bod. De kroeg is om suikerloze ranja in te drinken en de bijbel te lezen, niet voor koffie, alcohol, lol of tabak.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat Klink dat ook verbiedt.
Hardrokers zijn doodrokers.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:03 schreef Monidique het volgende:
Godverde.. godverdomme. Ik moet gewoon weglopen als ik het Journaal zie met zo'n klootzak als Klink op de tv. Ziedend word ik als ik die achterbakse glimlach zie. "We gaan het rookverbod gewoon handhaven..." Witheet. Smerige, arrogante kutchristen is het. Je zou 'm z'n nek toch willen omdraaien.
Maar iedereen moet wel verplicht dood gaan op hun 67e, zoals vroeger. Toen men nog respect had enzo.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Alcohol is eerder aan bod. De kroeg is om suikerloze ranja in te drinken en de bijbel te lezen, niet voor koffie, alcohol, lol of tabak.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:17 schreef Aoristus het volgende:
omdat ik de naam foob toch al heb, hierbij de feiten
[..]
(nieuws.nl)
RTL-nieuws meldt bovendien dat 86 % van de meestal jongere daders autochtoon en 14% allochtoon is. Als je de berichten over geweld van allochtoonse jongeren aan homo's van de afgelopen tijd zou moeten geloven ben ik verrast door deze uitkomst.
Wie is de overige 90%Verdienen die geen no-parade en een lullig tolerantievlaggetje ?
![]()
Natuurlijk, onderzoeken moet je nooit geloven, je gaat altijd af op wat de politie aan gegevens verzamelt en wat ze handmatig met 1 vinger intoetsen op dat kastje op het bureauquote:
De homofoob is vaak een groep autochtone mannen
VIJF VRAGEN OVER, Van onze verslaggeefster Maartje van Hoek
gepubliceerd op 19 november 2008 05:30, bijgewerkt op 19 november 2008 07:49
Amsterdam - Veel incidenten in homocafés.
Een forse stijging van het aantal geweldsincidenten direct gericht op homoseksuelen: in de eerste helft van 2008 werden 150 aangiften gedaan, blijkt uit een rapportage van de politie over homofoob geweld. Dat is veel vaker dan eerder was gebleken uit onderzoek van de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken.
Zijn het vooral allochtonen tegen wie aangifte wordt gedaan?
Nee. Van de aangewezen verdachten was 86 procent autochtoon. In 21 van de 150 incidenten werd een allochtone verdachte aangewezen. Van die 21 incidenten hadden er negen plaats in Amsterdam. Als allochtone homo’s slachtoffer zijn van homofobe discriminatie, zijn de verdachten wél veelal allochtoon.
‘Veel Nederlanders denken dat de verdachten vooral Marokkaan zijn’, zegt een woordvoerder van homobelangenvereniging COC. ‘Vergeet de botte Hollandse boer niet, die heeft ook losse handjes.’
Wat is homofobe discriminatie?
Dat is discriminatie van slachtoffers met een homoseksuele geaardheid. De politie heeft in de rapportage Homofoob geweld over de eerste helft van 2008 een ruime definitie van homofobe discriminatie gehanteerd. Het gaat niet alleen om incidenten waarbij sprake is van fysiek geweld tegen homo’s zelf of hun spullen. Ook geestelijk geweld zoals intimidatie via internet telt mee, net als schelden en systematisch pesten.
Waar vinden de meeste incidenten plaats?
Merkwaardig genoeg vond een groot aantal incidenten plaats in homocafés: van de 150 incidenten waren dat er 35. Volgens het rapport betroffen enkele incidenten ‘onbeantwoorde avances’, waarbij een toevallige passant met geweld reageerde op de toenadering van een bezoeker. De meeste incidenten (48) hadden plaats in de openbare ruimte, waarvan het grootste deel in het openbaar vervoer, de supermarkt en op straat.
In het rapport van de politie is een verschil te zien tussen het aantal aangiften in de steden en op het platteland. In Friesland werden geen incidenten gemeld, Amsterdam-Amstelland is koploper met 39 incidenten. In Rotterdam werd slechts vier keer aangifte gedaan. Het grote aantal aangiftes in Amsterdam heeft mede te maken met het actievere antidiscriminatiebeleid dat de gemeente Amsterdam voert.
Wie zijn de daders?
Voornamelijk autochtone mannen in groepen. Bijna de helft van de delicten werd gepleegd door een groep mannen. De leeftijd van slachtoffers en verdachten wordt niet geregistreerd. Vier procent van de verdachten is vrouw.
Vanwaar de stijging?
Eerder waren politiecijfers over homofoob geweld niet beschikbaar, en ging de overheid af op onderzoekscijfers van de Universiteit van Utrecht en de Monitor Racisme en Extremisme 2006. Toen zou slechts 2 procent van de aangiften homofoob geweld betreffen. Dit jaar is de politie begonnen beter bij te houden hoeveel meldingen werden gedaan. Van de 1.512 aangiften van discriminatie in het eerste half jaar werd 150 keer gemeld dat het geweld tegen homoseksuelen betrof. Dat is 10 procent, en geen 2.
Meest gelezen binnenland
Euthenasiekampen Rustkampen.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:34 schreef Yildiz het volgende:
Maar iedereen moet wel verplicht dood gaan op hun 67e, zoals vroeger. Toen men nog respect had enzo.
Hmm... hoe krijgen we dat voor elkaar?
In Limburg nemen ze alvast een voorschot.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Alcohol is eerder aan bod. De kroeg is om suikerloze ranja in te drinken en de bijbel te lezen, niet voor koffie, alcohol, lol of tabak.
quote:Pastoor brengt kerk naar de kroeg
Als de mensen niet naar de kerk komen, komt de kerk wel naar de mensen. Onder dat motto gaan de Tegelse pastoor John Dautzenberg en zijn kapelaan Theo Miedema de komende weken geloofssessies beleggen in cafés in Tegelen, Belfeld en Steyl.
De komende weken zijn er sessies in diverse cafés.
De avonden beginnen met een presentatie op dvd, waarna er gediscussieerd kan worden over het geloof. De avond wordt steevast afgesloten met een gezamenlijk gebed. Dautzenberg: „Als priester word je wel eens op een feest of receptie aangesproken over het geloof of de gang van zaken in de kerk. Dat is fijn, maar jammer genoeg is er niet altijd de goede omstandigheid om antwoord te geven omdat het te luidruchtig is of het antwoord te ingewikkeld is om dat 1-2-3 te geven. Maar de laagdrempeligheid van het café is een belangrijk voordeel.”
(Volkskrant van vandaag)quote:Waardencatalogus
Bert Wagendorp
Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (‘Gietijzeren Guus’) gaat ons fatsoen bijbrengen.
Zij zal dit doen door het opstellen van een ‘Handvest verantwoordelijk burgerschap’, waarin opgenomen een ‘waardencatalogus’. Daarin zal de overheid vastleggen wat ‘goed burgerschap’ is.
Dit heuglijke nieuws stond gisteren in de Volkskrant.
Als iedereen een beetje meewerkt, krijgen we de fatsoenlijkste samenleving ter wereld. Dat is een mooi vooruitzicht. In Guusjes Nieuwe Nederland is eenieder zich bewust van zijn rechten, maar óók van zijn plichten.
We zeuren straks niet langer om de plantsoenendienst, maar knappen ‘dat parkje’ zelf op.
En na een bezoek aan Guusjes Huis van de Democratie, worden we allemaal lid van een politieke partij.
Liefst van de PvdA, maar een andere partij mag ook.
Ik ben vooral benieuwd naar de ‘waardencatalogus’.
Guusje lichtte gisteren alvast een tip van de sluier op: ‘zorg voor elkaar hebben’, ‘actief meedoen’, ‘stemmen’, ‘niet laf op internet schelden’, ‘je verantwoordelijk voelen’, ‘lid worden van een maatschappelijke organisatie of een politieke partij’, ‘meediscussiëren’.
Ik heb er eerlijk gezegd nu al geen zin meer in, in meediscussiëren.
Als iets per se moet, haak ik af. Vooral wanneer het moet van de regering. Ik heb geen trek in zorg hebben voor een ander als het wordt opgelegd door Guusje ter Horst van de dikke waardencatalogus.
Krijgen we straks met een nieuwe regering ook een nieuwe catalogus – ‘Ieder voor zich, God voor ons allen’?
Hoe je door zo’n Guusje ook wordt toegesproken, als mondige burger. Alsof je een randdebiele kleuter bent.
Over mensen die parkeerbonnetjes weggooien ‘en dan ook nog klagen dat de belastingen zo hoog zijn’.
Akela Guusje en haar Padvindershandboek.
Hoe gaat dat straks? Moeten we allemaal op cursus, voor uitleg over de waardencatalogus? Wordt-ie huisaan- huis bezorgd, of kun je hem downloaden? Wordt het de Statenbijbel van de 21ste eeuw, aanwezig in elk huisgezin? Want dat is natuurlijk wat onze regering vol eigentijdse mannenbroeders, moraalridders en antirookmagiërs eigenlijk voor ogen heeft.
‘Stilte kinderen, de waardencatalógus. Vader leest voor uit het hoofdstuk Niet laf schelden op internet, paragraaf 3, de alinea’s 4 tot en met 7.’
‘Catálogus.’
‘Kop dicht, toon respect jegens ouderen: Zorg voor elkaar hebben, paragraaf 6...’
‘Check jíj straks je mail maar even.’
Het werkt niet, fatsoensoffensieven van de overheid.
Het zijn altijd signalen van machteloosheid, gebrek aan échte oplossingen en ideeënarmoede.
We hebben helemaal geen waardencatalogus nodig.
We hebben een Wetboek van Strafrecht, en dat volstaat.
De burger houdt zich aan de wet, de overheid controleert: Paradise regained. En voor de rest moet de overheid zich niet met mijn waarden bemoeien.
Ze moet zorgen voor goed onderwijs, veiligheid op straat, een rijk cultureel leven en nog zo wat. Ze moet mij niet betrekken in zinloze oorlogen en mijn belastinggeld niet verspillen aan straaljagers.
Genoeg te doen, ook zonder fatsoensoffensief.
quote:
quote:"Death camp" is, of course, a rather gloomy term for such cool and exciting places. From now on, to keep the mood from going rotten, the camps shall be referred to as Happy-Happy Joy-Joy camps as that is, in essence, what the camps brought.
Activities
Pizza
Pizza was one of the most popular games played in the Happy-Happy Joy-Joy camps because of the incredible amount of fun it was to play. In Pizza, several people would take turns pretending to be pizza dough and going through the fun steps of pizza preparation. The dough would be kneaded, rolled, and beaten by the baker (who was always a camp counselor) until it was nice, soft, and flat. At that point, the person playing the dough would be covered in a creamy, though sometimes runny red sauce. Cheese would then be sprinkled on top of the layer of sauce, in addition to various toppings such as pepperoni, olives, sausage, and sometimes even gasoline or some sort of lighter fluid. When the dough was finished, the person was put into an oven and cooked to later be served for dinner to hungry campers.
Although the person would sometimes scream while being cooked, this fact is misleading. The screaming was due to the overdosage of fun. Sometimes, the overdosage was so great it became painful, feeling almost as if you were being burned alive in a crematorium. Of course, the fun factor of this game was an extremely high 7.8 out of 5.
Massing
Massing wasn't as popular in the Happy-Happy Joy-Joy camps as most of the other activities, though it was commonly played in concentration camps. The objective of the game was to see how many people could fit into a certain area. The spaces chosen differed among the two types of camps: Concentration camps often chose small, cramped spaces such as buildings and cabins, though large ditches were also chosen; the Happy-Happy Joy-Joy camps, however, held games only in large ditches. This was due to numerous campers' claustrophobia.
When the number of players involved in Massing began to reach great heights, the game often turned into an orgy. Unfortunately, the large amount of participants in such games-turned-orgies made suffocation a huge problem. In addition, the sweat and happy juice produced by these large orgies made drowning a risk. Regrettably, the ditches were sometimes filled on accident by camp counselors in the middle of games. Sometimes, the people playing died from overdoses of fun and died while still in the ditch. Thus, the participants also had to be buried voluntarily sometimes. This, sadly, was a side-effect of all the fun.
Fasting
Fasting, like Massing, wasn't as popular in the Happy-Happy Joy-Joy camps as it was in the concentration camps. The game was a very straining battle of strength and perserverence. The participants would compete to see who could survive the longest without food, and sometimes water. As such, games were often very long. Most lasted a couple of weeks (allowing the consumption of water; disallowing water, the time was a couple days). The longest recorded game of Fasting spanned over two years. Sometimes, spectators would bet on who would win each game.
quote:
Bert Wagendorp schrijft erg vaak goede columns. Deze ook weer.quote:
Ja, duh. Mediaquote:Op woensdag 19 november 2008 12:03 schreef Monolith het volgende:
De jongeren uit de Bijmer die in de documentaire "Sex Sells" figureren lopen te klagen dat het geschetste beeld zwaar overtrokken is. Verassend.
quote:Op woensdag 19 november 2008 12:29 schreef Yildiz het volgende:
There was nothing wrong with Geert. Until that no-talent ass clown became famous and started a political party.
Je zal maar Geert heten...
quote:No Matches.
Niet vreemd inderdaad. Je moet wel ver buiten de maatschappij staan als je denkt dat kleuterseks de norm is om een breezer te krijgen.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:03 schreef Monolith het volgende:
De jongeren uit de Bijmer die in de documentaire "Sex Sells" figureren lopen te klagen dat het geschetste beeld zwaar overtrokken is. Verassend.
of als je denkt dat een paar procent een hele generatie inhoud.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Niet vreemd inderdaad. Je moet wel ver buiten de maatschappij staan als je denkt dat kleuterseks de norm is om een breezer te krijgen.
Exact. Iedereen weet dat ze veel beter kunnen pijpen vanaf de basisschool.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:40 schreef Autodidact het volgende:
Niet vreemd inderdaad. Je moet wel ver buiten de maatschappij staan als je denkt dat kleuterseks de norm is om een breezer te krijgen.
Waar is de vrije markt als je hem nodig hebt.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Exact. Iedereen weet dat ze veel beter kunnen pijpen vanaf de basisschool.
quote:Op woensdag 19 november 2008 13:40 schreef Autodidact het volgende:
Mohammed: "Mohammed bestond niet"
Aan z'n foto te zien doet hij in ieder geval nog zijn best om wel een echte Duitser te zijn.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nepmoslim
Lekker smoezelig.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Aan z'n foto te zien doet hij in ieder geval nog zijn best om wel een echte Duitser te zijn.
pff ik heb een halve werkweek nodig om bij te komen van het weekend hoorquote:Op woensdag 19 november 2008 18:03 schreef Autodidact het volgende:
Het is altijd tijd voor weekend.
en dat na 3 jaar.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heu mijn eerste tentamen gehaald
grapjas mijn eerste tentamen deze tentamenweekquote:Op woensdag 19 november 2008 19:37 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en dat na 3 jaar.
gefeliciteerd hoor.
Mooiquote:Op woensdag 19 november 2008 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
grapjas mijn eerste tentamen deze tentamenweek![]()
Een dikke 6 voor: basic techniques for urban modeling and planning
mwah met wiskundige modellen bepalen waar supermarkten, scholen etc moeten komen.quote:
gebruiken ze die modellen ook?quote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah met wiskundige modellen bepalen waar supermarkten, scholen etc moeten komen.
Was vrij pittig zeker omdat ik niet al te best geoefend haden er tot mijn schrik geen formuleblad bij zat.
jep is een geheel aparte master bij bouwkunde, is nog best interessant maar niet voor mij weg gelegd.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
gebruiken ze die modellen ook?
En dan niet in de zin om een mooi onderzoekje voor de politiek zodat ze hun eigen plannen kunnen doordrukken..
ken dat gevoel van geen formuleblad. 'ja maar ja maar'
Neuh ze drukken gewoon een supermarkt etc in een wijk als dat mooi uitkomt. Het hele DPO verhaal is redelijk uit de tijd.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
gebruiken ze die modellen ook?
En dan niet in de zin om een mooi onderzoekje voor de politiek zodat ze hun eigen plannen kunnen doordrukken..
En het is dan niet eens geld wat ten goede komt aan die werkloze, maar dat geld gaat naar een laag die bemiddelt tussen bijvoorbeeld een ROC en het DWI, iemand van het ROC wil daar ook nog aan verdienen, het afgesproken traject duurt langer, er komt een arbeidsbemiddelaar bij en zo kom je als vanzelf wel op een fors bedrag. Een half miljoen euri vind ik wel erg veel trouwens. Daar heb je een goed huis voor.quote:Op donderdag 20 november 2008 07:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Half miljoen euro per bemiddelde werkloze
'k Heb er maar een topicje voor gemaakt.quote:Op donderdag 20 november 2008 07:55 schreef Boze_Appel het volgende:
quote:Berlijn, 20 nov. De Europese Commissie en de EU-lidstaten werken aan een uitgavenpakket van 130 miljard euro om de Europese economie te stimuleren.
Dit zei de Duitse minister van Economische Zaken Michael Glos gisteren.
Volgens de Duitse minister wil de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, een stimuleringspakket dat een omvang heeft van 1 procent van het bruto binnenlands product. Hij wees erop dat dit voor Duitsland zou neerkomen op 25 miljard euro. De omvang van de Nederlandse economie is bijna 600 miljard euro, waardoor de plannen voor Nederland zouden neerkomen op een impuls van een kleine 6 miljard euro.
De Europese Commissie presenteert naar verwachting op 26 november voorstellen waarin wordt neergelegd hoe Europa om wil gaan met de financiële crisis en de economische teruggang. Vorige week bleek dat de economie in de eurozone voor het eerst sinds de invoering van de euro in een recessie is gekomen.
Doet me aan iemand denken.quote:
Fascistisch Australisch.quote:Op donderdag 20 november 2008 07:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Hee, dat is net als die andere, maar nu kan je zelf sturen.quote:
quote:Op donderdag 20 november 2008 13:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, dat is net als die andere, maar nu kan je zelf sturen.
Daar gaat mijn dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |