quote:Op donderdag 20 november 2008 20:29 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Dat is ook geen factor
De palestijnen hebben het slecht omdat ze bezet zijn.
Daar moet een einde aankomen aan die bezetting en het nederzettingen beleid.
Is geen antwoord.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij kan dus echt niet lezen, Naja, selectief dan.
Dit is lachwekkende retoriek, en dat weet je zelf ook wel. Ik geef aan dat de Palestijnen hun energie gewoon eens moeten gaan richten op wederopbouw ipv slechts op broedertwisten en terreuracties richting Israel. Dan komt die vooruitgang vanzelf wel, en de vrede met Israel ook (en nee, niet meteen natuurlijk).quote:Op donderdag 20 november 2008 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De staat Israel is gegrondvest op terreur. Volgens Golda Meir dan. Goed voorbeeld doet goed volgen?
Even geldig als jouw woorden:
Het geeft aan dat de Israeli's heel wat aan hun eigen situatie zouden kunnen verbeteren, dat de kern van het probleem bij de eigen opstelling ligt. Maar dan moeten ze wel de juiste keuzes maken, niet de in het MO gangbare keuzes. Die keuzes werken namelijk niet.
Nee, hij trekt de directe vergelijking tussen terroristen en vrijheidsstrijders. Mijn vraag is derhalve dus; wat onderscheid een vrijheidsstrijder van een terrorist? Is dat het aantal burgerslachtoffers?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Drogreden. Je opponent stelt niet dat dit een voorwaarde is.
Er is geen voorwaarde. Zelfs een vrijheidsstrijder die burgerslachtoffers maakt kan een vrijheidsstrijder zijn.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het een voorwaarde dat vrijheidsstrijders burgerslachtoffers maken dan?
Er is geen wezenlijk onderscheid, enkel verschillende visies hierop naar gelang de partij.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
. Mijn vraag is derhalve dus; wat onderscheid een vrijheidsstrijder van een terrorist?
Scherp.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het een voorwaarde dat vrijheidsstrijders burgerslachtoffers maken dan?
Grappig, als je smouzen en pallies verwisselt, blijft het vrijwel even goed te lezen.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Damn vrouw, dat snap ik ook wel.
Als je de moeite neemt om te lezen zie je mij het uithongeren van 15 mil. man nergens goedkeuren, zelf afkeuren.
Maar dat betekent nog steeds niet dat we in een zwart-wit wereld terecht zijn gekomen waar Israel de verpersonificatie van het kwaad is, en de pallies die van de zieligheid, en Israel deintengevolge nooit goed kan doen, en de pallies niet kwaad.
Daarbij geld gewoon keihard; als iedereen de pallies maar zielig blijft vinden, nooit wat van ze verwacht, hoeven we ook tot het einde der tijden niets van ze te verwachten.
FFS, zelfs in de arabische wereld gaan geluiden op dat de pallies ens moeten kappen met het wentelen in het slachtofferschap.
En ik zeg het er voor de lieve vrede nog maar een keer bij dan:
Wat Israel nu uitvreet kan niet, is compleet onacceptabel.
Maar ook die 'wrong' veranderd niet de 'grijs-heid' van de realiteit.
hmz .. over schuilen achter de burger-bevolking gesproken .. wat zijn die nederzettingen dan die zich onder bescherming van de IDF maar blijven uitbreiden op de west-bank ?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, het herbergen van terroristen die raketten afschieten op burgers kan je ook scharen onder treiter-taktieken, vind je niet?
Nee hoor, Golda Meir heeft het gezegd, al ben ik de bron helaas kwijt. En als je de geschiedenis bekijkt, kun je die terreur ook wel terugvinden. Niet altijd met wapens, ook wel met geld.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dit is lachwekkende retoriek, en dat weet je zelf ook wel. Ik geef aan dat de Palestijnen hun energie gewoon eens moeten gaan richten op wederopbouw ipv slechts op broedertwisten en terreuracties richting Israel. Dan komt die vooruitgang vanzelf wel, en de vrede met Israel ook (en nee, niet meteen natuurlijk).
Dat was geen vraag, dat was een stelling.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, hij trekt de directe vergelijking tussen terroristen en vrijheidsstrijders. Mijn vraag is derhalve dus; wat onderscheid een vrijheidsstrijder van een terrorist? Is dat het aantal burgerslachtoffers?
Iddquote:Op donderdag 20 november 2008 23:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig, als je smouzen en pallies verwisselt, blijft het vrijwel even goed te lezen.
In dat geval zijn de Israelische soldaten dus weer geen vrijheidsstrijders.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Scherp.
Dat is idd het wezenlijke verschil tussen terroristen en vrijheidsstrijders/rebellen.
Die laatste zal nooit een burgerdoel aanvallen met als enig doel terreur zaaien.
Ach kom, het hele MO (behalve Israel) presteert geen reet. Dat is natuurlijk allemaal de schuld van Israel. Punt is gewoon dat ze in die contreien de verkeerde prioriteiten stellen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee hoor, Golda Meir heeft het gezegd, al ben ik de bron helaas kwijt. En als je de geschiedenis bekijkt, kun je die terreur ook wel terugvinden. Niet altijd met wapens, ook wel met geld.
Tja, die wederopbouw. Met geld en techniek van Nederland wordt een haven aangelegd. Met geld en techniek van Israel wordt die platgebulldozerd.
En terreuracties richting Israel. Nederzettingen die zelfs volgens Israelisch recht illegaal zijn worden gedoogd.
En ExTec: wat is wel je antwoord?quote:
Dus?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:00 schreef Kees22 het volgende:
Tja, die wederopbouw. Met geld en techniek van Nederland wordt een haven aangelegd. Met geld en techniek van Israel wordt die platgebulldozerd.
En terreuracties richting Israel. Nederzettingen die zelfs volgens Israelisch recht illegaal zijn worden gedoogd.
Daar hebben we het toch helemaal niet over? Dat zegt toch ook niemand?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ach kom, het hele MO (behalve Israel) presteert geen reet. Dat is natuurlijk allemaal de schuld van Israel.
Nou en? Dat moeten ze toch lekker zelf weten. En het is maar net de vraag, of ze wel verkeerde prioriteiten stellen. Dat zal de geschiedenis leren.quote:Punt is gewoon dat ze in die contreien de verkeerde prioriteiten stellen.
Ach, dus als iemand het je erg makkelijk maakt om hem te vermoorden, ga jij vrijuit en wordt hij veroordeeld. "Edelachtbare, hij vroeg er zelf om, want hij ging al liggen." "Als eenvrouw zo'n kort rokje draagt, is het toch wel erg makkelijk haar te verkrachten."quote:En natuurlijk heeft de opstelling van Israel een negatieve invloed, maar de Palestijnen maken het Israel ook wel erg makkelijk zich zo op te stellen.
Dat zijn het per definitie niet, het zijn soldaten van een staat.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In dat geval zijn de Israelische soldaten dus weer geen vrijheidsstrijders.
Er wordt een haven aangelegd met Nederlands geld (van de Nederlandse belastingbetaler, dus misschien ook wel van jouw geld?). Die wordt platgebulldozerd door smouzenbulldozers, en ik neem even aan onder bescherming van het smouzenleger. Wat zou een pallie daartegen kunnen doen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus?
Op wat voor manier doet dat af aan dat de Pallies wel degelijk meer kunnen doen, wat degene gewoon zegt waar je op reageerd?
"Ja, maar Israel doet dat!"
Nou en?
Nou nee, als ze burgerdoelen aanvallen met het doel terreur te zaaien, zijn het per definitie terroristen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zijn het per definitie niet, het zijn soldaten van een staat.
Ik geloof niet dat iedereen dit beseft, dus ik wijs er maar even op.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar hebben we het toch helemaal niet over? Dat zegt toch ook niemand?
Welnee, dat heeft de geschiedenis allang uitgewezen. Die landen kennen geen noemenswaardige economie, puur vanwege verkeerde staatsinrichting, verkeerde prioriteiten, verkeerde mentaliteit etc etc. Dat zou allemaal nog niet zo erg zijn, ware het niet dat ze het zelf wel erg vinden, maar daar niet de bijpassende maatregelen bij nemen/willen nemen.quote:[..]
Nou en? Dat moeten ze toch lekker zelf weten. En het is maar net de vraag, of ze wel verkeerde prioriteiten stellen. Dat zal de geschiedenis leren.
De Palestijnen schieten geen moordwapens af op Israel; er hebben zich nog nooit Palestijnen opgeblazen in het Israelische OV?quote:[..]
Ach, dus als iemand het je erg makkelijk maakt om hem te vermoorden, ga jij vrijuit en wordt hij veroordeeld. "Edelachtbare, hij vroeg er zelf om, want hij ging al liggen." "Als eenvrouw zo'n kort rokje draagt, is het toch wel erg makkelijk haar te verkrachten."
quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:12 schreef Kees22 het volgende:
Nou en? Dat moeten ze toch lekker zelf weten. En het is maar net de vraag, of ze wel verkeerde prioriteiten stellen. Dat zal de geschiedenis leren.
Doen ze dat dan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou nee, als ze burgerdoelen aanvallen met het doel terreur te zaaien, zijn het per definitie terroristen.
Is dat zo, dat tactische doel? En terreur zaaien, is dat geen tactisch doel?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doen ze dat dan?
Dat Israel militair soms tot op het schofterige hard uithaalt, en zat onschuldigen meepakt, veranderd niet dat er altijd wel een tactisch doel bijzit.
De feitelijke handelingen zijn dus, dat er relatief veel meer pallies doodgaan dan smouzen, terwijl er veel meer smouzen dan pallies zijn. Dus de smouzen maken veel meer slachtoffers dan de pallies.quote:Het gaat om de feitelijke handelingen hey, niet om het morele waarde oordeel.
Nou ja, ik heb in mijn argumentatie wel geluk. De huidige kredietcrisis maakt een en ander wel discutabel. Of denk je van niet?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iedereen dit beseft, dus ik wijs er maar even op.
[..]
Welnee, dat heeft de geschiedenis allang uitgewezen. Die landen kennen geen noemenswaardige economie, puur vanwege verkeerde staatsinrichting, verkeerde prioriteiten, verkeerde mentaliteit etc etc. Dat zou allemaal nog niet zo erg zijn, ware het niet dat ze het zelf wel erg vinden, maar daar niet de bijpassende maatregelen bij nemen/willen nemen.
De Israeli's schieten geen moordwapens af op Palestina? Er hebben nog nooit Israeli's Palestijnen gepest en getreiterd en vernederd en laten verrotten?quote:[..]
De Palestijnen schieten geen moordwapens af op Israel; er hebben zich nog nooit Palestijnen opgeblazen in het Israelische OV?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |