Volgens mij snap je mijn punt niet: het gaat me erom dat het eenvoudig is alle schuld in de schoenen van Israel te schuiven, maar vergelijken met landen in de omgeving leert dat de Palestijnen het op tal van punten helemaal niet substantieel slechter hebben dan naburige volkeren (uitgezonderd Israel), en dat wellicht de oorzaak dus wel heel ergens anders kan liggen.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer dat mijn reactie niet begrepen wordt.
Even opnieuw dan.
[..]
Vet van mij. Edit: Oh, en het onderschrift ook. Bedoeld om te laten zien waar ik wel en waar ik niet op reageer. En dan mijn reactie herhaald:
Tja, als je dat een argument vindt, mag jij ook helemaal nooit meer ergens over klagen. Want jouw lot is hoe dan ook veel en veel beter dan dat van een kindsoldaat in Afrika of een kinderarbeider in India. Edit: Dan valt het voor jou allemaal nog wel mee.
Nee, ik loop hier al te lang rond om nog een keer het spelletje 'Die bron is niet betrouwbaar, die is partijdig, blablabla" etc te doen.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:15 schreef moussie het volgende:
[..]
is dit een hele lange omweg om niet toe te hoeven geven dat je helemaal verkeerd zit met je 8 kinderen per vrouw .. met je fokken als konijnen ?
Doe je nou expres zo dom?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:07 schreef moussie het volgende:
[..]
doe je nou expres zo dom ?
er vallen geen dozen te schuiven .. op de Gazastrip zelf ligt alles op z'n gat en niemand mag de grens over .. !!
damn man, waar het om gaat is dat Israël een volk dat totaal afhankelijk is van de handel elke mogelijkheid om te handelen ontneemt door keer op keer de grens dicht te timmeren ..quote:Op donderdag 20 november 2008 23:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lees even:
[..]
Lezen is moeilijk, is het niet? Het stond er echt hoor
[..]
En bij jou schort het ook nog aan je taalkundige vaardigheden?
Als ik zeg dat jij iets kan doen, zeg ik dan dat je het doet???![]()
![]()
Godallemachtig, ik moet jou ook echt alles uitleggen he.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lees even:
[..]
Lezen is moeilijk, is het niet? Het stond er echt hoor
OK, OK, de datum en tijd zijn blauw, ik geef het toe. Heeft niet zoveel te maken met taalkunde, maar met geheugen.quote:[..]
En bij jou schort het ook nog aan je taalkundige vaardigheden?
Nee, hoezo?quote:Als ik zeg dat jij iets kan doen, zeg ik dan dat je het doet???![]()
![]()
Owja, Kees22,quote:Op donderdag 20 november 2008 22:57 schreef moussie het volgende:
niet 123 maar ze hebben dan tenminste een eerlijke kans .. nu wordt elke business in de kiem gesmoord terwijl je kinderen honger hebben .. en dat moet dan een recept/middel zijn tegen de haat en het extremisme ?
Schuld in de schoenen van de tegenpartij schuiven is een pot-en-ketel-verwijt. Immers: Israel is wel gedwongen tot onprettige maatregelen omdat die barbaren het land anders van de kaart vegen.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn punt niet: het gaat me erom dat het eenvoudig is alle schuld in de schoenen van Israel te schuiven, maar vergelijken met landen in de omgeving leert dat de Palestijnen het op tal van punten helemaal niet substantieel slechter hebben dan naburige volkeren (uitgezonderd Israel), en dat wellicht de oorzaak dus wel heel ergens anders kan liggen.
Welke mening dan?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Owja, Kees22,
Wat hierbovenstaat? Dat is wat jij al die tijd 'zoekt'; een mening die iemand in z'n schoenen geschoven wordt
Goed opletten, steek je wat vanop
Ach, het herbergen van terroristen die raketten afschieten op burgers kan je ook scharen onder treiter-taktieken, vind je niet?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:24 schreef moussie het volgende:
[..]
damn man, waar het om gaat is dat Israël een volk dat totaal afhankelijk is van de handel elke mogelijkheid om te handelen ontneemt door keer op keer de grens dicht te timmeren ..
en ja, dat is tot bepaalde hoogte te begrijpen, wat de import betreft .. maar waarom de business kapot maken door bederfelijke exportgoederen zo lang vast te houden tot ze onverkoopbaar zijn geworden .. dat zijn pure treiter-taktieken
Het geeft aan dat de Palestijnen heel wat aan hun eigen situatie zouden kunnen verbeteren, dat de kern van het probleem bij de eigen opstelling ligt. Maar dan moeten ze wel de juiste keuzes maken, niet de in het MO gangbare keuzes. Die keuzes werken namelijk niet.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Schuld in de schoenen van de tegenpartij schuiven is een pot-en-ketel-verwijt. Immers: Israel is wel gedwongen tot onprettige maatregelen omdat die barbaren het land anders van de kaart vegen.
Of Palestijnen het op tal van punten niet substantieel slechter hebben dan naburige Arabische volkeren, kan ik zo gauw niet beoordelen. Ik heb de indruk, dat dat argument er nogal eens op de gok bijgehaald wordt.
Maar wat dan nog? Is dat ook maar ergens een excuus voor?
En de oorzaak waarvan kan wel heel ergens anders liggen dan waar?
Barbaren? Van de kaart vegen? Ze kunnen zich helemaal niet weren tegen de militaire, politieke en economische macht van Israelquote:Op donderdag 20 november 2008 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Schuld in de schoenen van de tegenpartij schuiven is een pot-en-ketel-verwijt. Immers: Israel is wel gedwongen tot onprettige maatregelen omdat die barbaren het land anders van de kaart vegen.
Of Palestijnen het op tal van punten niet substantieel slechter hebben dan naburige Arabische volkeren, kan ik zo gauw niet beoordelen. Ik heb de indruk, dat dat argument er nogal eens op de gok bijgehaald wordt.
Maar wat dan nog? Is dat ook maar ergens een excuus voor?
En de oorzaak waarvan kan wel heel ergens anders liggen dan waar?
Nee, het afschieten van raketten valt onder verdediging. Als ik Halcon tenminste goed begrijp.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, het herbergen van terroristen die raketten afschieten op burgers kan je ook scharen onder treiter-taktieken, vind je niet?
Damn vrouw, dat snap ik ook wel.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:24 schreef moussie het volgende:
[..]
damn man, waar het om gaat is dat Israël een volk dat totaal afhankelijk is van de handel elke mogelijkheid om te handelen ontneemt door keer op keer de grens dicht te timmeren ..
en ja, dat is tot bepaalde hoogte te begrijpen, wat de import betreft .. maar waarom de business kapot maken door bederfelijke exportgoederen zo lang vast te houden tot ze onverkoopbaar zijn geworden .. dat zijn pure treiter-taktieken
Wat de terrorist is voor de een, is een vrijheidsstrijders voor de ander. Altijd zo geweest in de geschiedenis. Dan is het niet aan jou om daarover te oordelen in zwart en wit.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, het herbergen van terroristen die raketten afschieten op burgers kan je ook scharen onder treiter-taktieken, vind je niet?
Ah ja. Die ongewapende burgers vallen altijd aan als je het het minst verwacht!quote:Op donderdag 20 november 2008 23:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, het afschieten van raketten valt onder verdediging. Als ik Halcon tenminste goed begrijp.
Sinds wanneer is het een voorwaarde dat vrijheidsstrijders burgerslachtoffers maken dan?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:39 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wat de terrorist is voor de een, is een vrijheidsstrijders voor de ander. Altijd zo geweest in de geschiedenis. Dan is het niet aan jou om daarover te oordelen in zwart en wit.
De staat Israel is gegrondvest op terreur. Volgens Golda Meir dan. Goed voorbeeld doet goed volgen?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het geeft aan dat de Palestijnen heel wat aan hun eigen situatie zouden kunnen verbeteren, dat de kern van het probleem bij de eigen opstelling ligt. Maar dan moeten ze wel de juiste keuzes maken, niet de in het MO gangbare keuzes. Die keuzes werken namelijk niet.
Drogreden. Je opponent stelt niet dat dit een voorwaarde is.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het een voorwaarde dat vrijheidsstrijders burgerslachtoffers maken dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |