Ik geloof niet dat iedereen dit beseft, dus ik wijs er maar even op.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar hebben we het toch helemaal niet over? Dat zegt toch ook niemand?
Welnee, dat heeft de geschiedenis allang uitgewezen. Die landen kennen geen noemenswaardige economie, puur vanwege verkeerde staatsinrichting, verkeerde prioriteiten, verkeerde mentaliteit etc etc. Dat zou allemaal nog niet zo erg zijn, ware het niet dat ze het zelf wel erg vinden, maar daar niet de bijpassende maatregelen bij nemen/willen nemen.quote:[..]
Nou en? Dat moeten ze toch lekker zelf weten. En het is maar net de vraag, of ze wel verkeerde prioriteiten stellen. Dat zal de geschiedenis leren.
De Palestijnen schieten geen moordwapens af op Israel; er hebben zich nog nooit Palestijnen opgeblazen in het Israelische OV?quote:[..]
Ach, dus als iemand het je erg makkelijk maakt om hem te vermoorden, ga jij vrijuit en wordt hij veroordeeld. "Edelachtbare, hij vroeg er zelf om, want hij ging al liggen." "Als eenvrouw zo'n kort rokje draagt, is het toch wel erg makkelijk haar te verkrachten."
quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:12 schreef Kees22 het volgende:
Nou en? Dat moeten ze toch lekker zelf weten. En het is maar net de vraag, of ze wel verkeerde prioriteiten stellen. Dat zal de geschiedenis leren.
Doen ze dat dan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou nee, als ze burgerdoelen aanvallen met het doel terreur te zaaien, zijn het per definitie terroristen.
Is dat zo, dat tactische doel? En terreur zaaien, is dat geen tactisch doel?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doen ze dat dan?
Dat Israel militair soms tot op het schofterige hard uithaalt, en zat onschuldigen meepakt, veranderd niet dat er altijd wel een tactisch doel bijzit.
De feitelijke handelingen zijn dus, dat er relatief veel meer pallies doodgaan dan smouzen, terwijl er veel meer smouzen dan pallies zijn. Dus de smouzen maken veel meer slachtoffers dan de pallies.quote:Het gaat om de feitelijke handelingen hey, niet om het morele waarde oordeel.
Nou ja, ik heb in mijn argumentatie wel geluk. De huidige kredietcrisis maakt een en ander wel discutabel. Of denk je van niet?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iedereen dit beseft, dus ik wijs er maar even op.
[..]
Welnee, dat heeft de geschiedenis allang uitgewezen. Die landen kennen geen noemenswaardige economie, puur vanwege verkeerde staatsinrichting, verkeerde prioriteiten, verkeerde mentaliteit etc etc. Dat zou allemaal nog niet zo erg zijn, ware het niet dat ze het zelf wel erg vinden, maar daar niet de bijpassende maatregelen bij nemen/willen nemen.
De Israeli's schieten geen moordwapens af op Palestina? Er hebben nog nooit Israeli's Palestijnen gepest en getreiterd en vernederd en laten verrotten?quote:[..]
De Palestijnen schieten geen moordwapens af op Israel; er hebben zich nog nooit Palestijnen opgeblazen in het Israelische OV?
Dat is de issue dus niet.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er wordt een haven aangelegd met Nederlands geld (van de Nederlandse belastingbetaler, dus misschien ook wel van jouw geld?). Die wordt platgebulldozerd door smouzenbulldozers, en ik neem even aan onder bescherming van het smouzenleger. Wat zou een pallie daartegen kunnen doen?
Van een olijvenboer in de buurt van een smouzennederzetting worden de bomen gemutileerd, 's nachts, onder het oog van de smouzenpolitie en het smouzenleger, die niet ingrijpen. Wat moet een pallie daartegen doen?
Behalve een ordedienst in het leven roepen en geweren kopen en gaan schieten. Maar ja, dat mag dan weer niet.
Yup. Meestal wordt er toch een of andere hamas homie opgeblazen oid? 9/10 bevestigd hamas, of een andere organisatie het overlijden van z'n kaderlid ook.quote:
Klopt. Maar dat veranderd niets.quote:De feitelijke handelingen zijn dus, dat er relatief veel meer pallies doodgaan dan smouzen, terwijl er veel meer smouzen dan pallies zijn. Dus de smouzen maken veel meer slachtoffers dan de pallies.
Israel ronduit erkennen. Dat is dus wel een probleem. Want wat moet er erkend worden? Er zijn idioten die de situatie van 2000 jaar geleden willen herstellen, maar wel met de mensenmassa's van nu.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is de issue dus niet.
De Pallies moeten deradicaliseren. En da's heel ruim, heel breed. Van f*ckin obvious kappen met raketten afschieten, Israel ronduit erkennen, tot dingen als het formele streven naar de vernietiging van Israel laten vallen.
Het globale draagvlak voor Israels acties is allang verdwenen.quote:En die dingen kun je sowieso vergeten als er te weinig eenheid is, en de 'eenheid meter' staat zoals we weten in het negatieve omdat de pallies elkaar ook zo lekker naar het leven aan het staan zijn...
Maar stel dat ze dat regelen, en er is lange tijd stabiliteit (jaren), dan verdwijnt het globale draagvlak voor Israel's acties.
Die zogenaamde microprobleempjes (raketten op nederzettingen) zijn wel de basis van dit topic.quote:En dan kun jij wel weer heel out of focus gaan janken over wat feitelijk zijn, micro probleempjes (haven, olijfboompjes),
Maar als die raketten uitblijven, heeft Israel geen reden om bulldozers naar die haven te sturen.
De reden dat die haven werd gebruikt als aanvoerhaven voor boemdoend spul, is geen argument?quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:55 schreef Kees22 het volgende:
Die zogenaamde microprobleempjes (raketten op nederzettingen) zijn wel de basis van dit topic.
En nee, Israel had geen reden om de haven plat te bulldozeren. Maar het gebeurde wel.
zegt hij op pagina 5 en dat kan je ook anders zeggenquote:Op vrijdag 21 november 2008 07:49 schreef 16meter het volgende:
Donder op met je grammatica fouten in je TTs.
En hiermee komt de ware rode aap uit de mouw.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:55 schreef Kees22 het volgende:
Israel ronduit erkennen. Dat is dus wel een probleem. Want wat moet er erkend worden? Er zijn idioten die de situatie van 2000 jaar geleden willen herstellen, maar wel met de mensenmassa's van nu.
Niemand wil terug naar de belofte aan Abraham, toen zowel Ismael als Izaak zijn erfgenamen waren.
Ik vroeg me al af waarom je zo hardnekkig bent in je steun. Hierom dus.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel ronduit erkennen. Dat is dus wel een probleem. Want wat moet er erkend worden? Er zijn idioten die de situatie van 2000 jaar geleden willen herstellen, maar wel met de mensenmassa's van nu.
Niemand wil terug naar de belofte aan Abraham, toen zowel Ismael als Izaak zijn erfgenamen waren.
En gelukkig interesseert dat Israël niets.quote:Het globale draagvlak voor Israels acties is allang verdwenen.
... contradictio in terminis.quote:Die zogenaamde microprobleempjes (raketten op nederzettingen) zijn wel de basis van dit topic.
En nee, Israel had geen reden om de haven plat te bulldozeren. Maar het gebeurde wel.
Lachwekkend, wederomquote:Op vrijdag 21 november 2008 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik denk van niet. De kredietcrisis is vervelend (en vergt vast wat aanpassingen hier en daar), maar slechts van tijdelijke aard. Vgl the Great Depression etc. En: zelfs mét kredietcrisis gaat het in het westen nog veel beter dan in het MO (en ook daar hebben ze last van de kredietcrisis...).quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb in mijn argumentatie wel geluk. De huidige kredietcrisis maakt een en ander wel discutabel. Of denk je van niet?
Natuurlijk wel. Maar dat was het punt ook niet. Het punt is dat Israel veel sterker is dan de Palestijnen, en dat je dan als Palestijnen wel voortdurend raketjes op Israel kunt afschieten, maar dat je dan ook kunt wachten tot Israel uithaalt ter vergelding. En omdat Israel veel sterker is, is dat een niet erg verstandige tactiek.quote:[..]
De Israeli's schieten geen moordwapens af op Palestina? Er hebben nog nooit Israeli's Palestijnen gepest en getreiterd en vernederd en laten verrotten?
Waarbij de ene partij iets te winnen heeft en de andere partij alles om te verliezen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:55 schreef damian5700 het volgende:
Ach, het zijn de usual suspects die hun vertrouwde stellingen betrekken. Een herhaling van zetten.
Ik had het eigenlijk over degene die aan de zijlijn menen te weten hoe het een en ander in elkaar steekt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:58 schreef schoelje het volgende:
[..]
Waarbij de ene partij iets te winnen heeft en de andere partij alles om te verliezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |