Bij gebrek aan een alternatief.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Welke munt had je in gedachten? De dollar heeft zich al lange tijd bewezen. De euro is ook niet stabiel, hij stijgt nu welliswaar, maar 10 jaar geleden kreeg je omgerekend de helft van de dollars er voor. En over 10 jaar is dat ongetwijfeld weer andersom: de dollar heeft vaak genoeg bewezen weer op te krabbelen.
misschien kan die munt wel vervangen worden naar de euro maar dan krijg je idd weer ellende later, maar ik dacht zelf meer aan edel metalen ofzo.....quote:Op donderdag 25 december 2008 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Welke munt had je in gedachten? De dollar heeft zich al lange tijd bewezen. De euro is ook niet stabiel, hij stijgt nu welliswaar, maar 10 jaar geleden kreeg je omgerekend de helft van de dollars er voor. En over 10 jaar is dat ongetwijfeld weer andersom: de dollar heeft vaak genoeg bewezen weer op te krabbelen.
Ah, terug naar 1850 ...quote:Op donderdag 25 december 2008 10:14 schreef edwinh het volgende:
[..]
misschien kan die munt wel vervangen worden naar de euro maar dan krijg je idd weer ellende later, maar ik dacht zelf meer aan edel metalen ofzo.....
edelmetalen zijn een stuk stabieler als geld dat terug gaat naar haar intrinsieke waarde.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ah, terug naar 1850 ...
Niet dat goud nou erg stabiel is...
Dank voor de uitleg.quote:
Die mensen zijn er nog steeds.quote:AMSTERDAM - De hoge prijzen van benzine en diesel in de eerste drie kwartalen van dit jaar hebben er niet voor gezorgd dat mensen minder brandstof zijn gaan verbruiken. Integendeel, er werd zelfs iets meer getankt dan in dezelfde periode het jaar ervoor. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
In de eerste negen maanden van dit jaar werd er in totaal 10,2 miljard liter getankt, tegenover 10,1 miljard een jaar eerder. Dat is een stijging van 0,9 procent. Die stijging komt volledig op het conto van diesel, want benzine werd juist minder getankt.
Er werd 0,9 procent minder benzine getankt, tegen een stijging van 2,2 procent bij diesel. De meeste liters diesel gaan nog altijd in vrachtwagens, maar er zijn volgens het CBS wel steeds meer personenauto's die op diesel rijden.
Prijzen
Inmiddels zijn de prijzen aan de pomp gekelderd. Zo kostte benzine in november 9,6 procent minder dan in oktober. Dat was de grootste prijsdaling in de afgelopen dertig jaar.
Het toppunt van de benzineprijs dit jaar werd bereikt tussen juni en juli, blijkt uit cijfers van United Consumers. Op16 juni was de adviesprijs van een liter euro 95-benzine ruim 1,69 euro. De benzineprijs daalt nu nog bijna dagelijks en staat op nog geen 1,22 euro.
Rijden
De lage benzineprijs leidt er volgens hoofdeconoom Michiel Vergeer van het CBS aan de andere kant ook niet toe dat mensen ineens veel meer gaan rijden.
"Er zijn natuurlijk wel mensen die als de benzineprijs hoog is voor een klein ritje de fiets pakken, maar verschil op grote schaal maakt dat niet echt. Met de lage prijs wordt het bijvoorbeeld wel aantrekkelijker om met de auto op wintersport te gaan."
Aan een voorspelling van de brandstofprijzen waagt Vergeer zich niet. "In juli waren er mensen die dachten dat de olieprijs per vat naar tweehonderd dollar zou gaan. Nu die rond de vijftig dollar zit, vraag je je af waar die mensen nu zijn."
Een olieleverancier hoeft alleen maar olie te leveren op de dag die is gespecificeerd in het contract.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:04 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dank voor de uitleg.
Maar hoe zit het dan met de daadwerkelijke olie zelf? Wordt deze per handelsdag in een vast aantal vaten verkocht om de cash settlement te financieren? Of moet de handelaar het hebben van de 2$ margin om winst te maken?
Nog korter gezegd: wie bepaalt hoeveel vaten de transporteur/broker per handelsdag moet verkopen?
Het punt is dat 10% minder vraag dan het aanbod voor een 80% lagere prijs zorgt, andersom werkt dat ook, geen enkell transportbedrijf gaat meer rijden als de benzine goedkoper is.quote:Op vrijdag 26 december 2008 14:06 schreef waht het volgende:
Meer getankt ondanks hoge prijs
[..]
Die mensen zijn er nog steeds.
quote:do 01 jan 2009, 12:58
Ford steekt vuurwerk af, Mustang GT500
detroit - Ford begint het nieuwe jaar met de Mustang GT500. Het topmodel van de Mustang-reeks zorgt voor het nodige vuurwerk met zijn meer dan 540 pk sterke achtcilinder benzinemotor.
Verantwoordelijk voor het monster is SVT, zeg maar Ford´s huistuner, in samenwerking met Caroll Shelby, Ford´s andere huistuner. Die techneuten hebben hun krachten gebundeld om van deze Mustang een -naar eigen zeggen- high-performance auto te maken. Het belooft de bruutste Mustang ooit te zijn. Daarvoor zorgt een supercharged 5.409 cc grote liter V8-motor. Om het blok stoom af te laten blazen is een luchtrooster in de motorkap aangebracht. Ford koppelt de krachtcentrale aan een handgeschakelde zesversnellingsbak
Ze leren het ook nooit hequote:Op donderdag 1 januari 2009 15:51 schreef henkway het volgende:
Ford zit er niet mee, al dat hybride gedoe
[ afbeelding ]
[..]
Hmmm gemist.quote:Op donderdag 1 januari 2009 11:27 schreef edwinh het volgende:
http://www.finanzen.net/rohstoffe/oelpreis
Dit is 1 model, je kunt ook gewoon een Mondeo (of Taurus) kopen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:51 schreef henkway het volgende:
Ford zit er niet mee, al dat hybride gedoe
[ afbeelding ]
[..]
Idd, als Ford zichzelf ten gronde wilt brengen is dat hun eigen keuze.quote:
Ford heeft minder problemen met de paar honderd mustangs die ze wel verkopen, dan met de duizenden F-series trucks die ze minder verkopenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:31 schreef waht het volgende:
[..]
Idd, als Ford zichzelf ten gronde wilt brengen is dat hun eigen keuze.
Nu.nlquote:Amerikanen keren zich ook af van 'groene' auto's
TORONTO - Een paar maanden geleden leken milieuvriendelijke hybride auto's nog de toekomst van de Amerikaanse auto-industrie te zijn.
Maar met de dalende olieprijs stortte de verkoop van de 'groene' voertuigen ook hard in, zo meldde vrijdag de krant The Financial Times.
De autoverkopen zijn de afgelopen maanden sowieso sterk gekelderd. Maar hybride auto's, die duurder zijn in de aanschaf, werden nog minder afgenomen.
In november daalden de verkopen van deze voertuigen die deels door een elektromotor worden aangedreven, in de VS met 53 procent ten opzichte van november 2007. In totaal vielen de autoverkopen met 37 procent.
Olieprijs
De daling gaat gelijk op met de olieprijs. Die kelderde de afgelopen maanden van een record van circa 147 dollar per vat in juli naar iets boven de 41 dollar nu.
Hoe lager de benzineprijs, hoe langer het voor de consument duurt om de extra kosten die aan de aanschaf van een milieuvriendelijke auto zitten er uit te krijgen, aldus de krant.
Wie een half jaar geleden een hybride auto kocht, was na drie en een half jaar uit de kosten. Nu duurt het acht jaar voordat de duurdere aanschafprijs (die tussen 2100 en 3500 euro hoger ligt) er uit is.
Tegenvaller
De ontwikkeling is een nieuwe forse tegenvaller voor autoproducenten, die juist bezig zijn zwaar te investeren in de verdere ontwikkeling en productie van hybride auto's.
De Amerikaanse autoindustrie heeft van de overheid recent leningen gekregen die geoormerkt zijn voor de ontwikkeling van milieuvriendelijke technologieën.
Benzine-accijns
Volgens de Financial Times is de top van de Amerikaanse autofabrikanten inmiddels voorstander van het invoeren van een benzine-accijns, om de Amerikanen op deze manier te dwingen zuiniger met brandstof om te gaan. Een idee dat tot nu toe volledig taboe was in de autosector.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:58 schreef Q. het volgende:
Laat ze er maar lekker in stikken, stelletje kortzichtige mongolen daar:
[..]
Nu.nl
quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:51 schreef henkway het volgende:
Ford zit er niet mee, al dat hybride gedoe
[ afbeelding ]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |