Ondertussen studeert men in Heerenveen op een uitbreiding van het Abe Lenstra Stadion, in combinatie met een nieuwThialf...quote:Nederland en België maken bidboek voor WK 2018
Met de oprichting van een stichting hebben de voetbalbonden van Nederland (KNVB) en België (KBVB) officieel de handen ineengeslagen om het WK 2018 te mogen organiseren.
De nieuwe stichting zal medio 2010 een bidboek bij de FIFA inleveren, waarna de wereldvoetbalbond de beoogde speelsteden en stadions zal bezoeken. In het voorjaar van 2011 zal bekend worden waar het WK 2018 zal plaatshebben.
Inmiddels hebben elf steden zich officieel gemeld als kandidaat voor het toernooi. In België zijn dat Antwerpen, Brugge, Brussel, Charleroi, Genk en Luik; in Nederland Amsterdam, Eindhoven, Enschede, Heerenveen en Rotterdam met twee stadions.
Alle steden en stadions hebben schriftelijk ingestemd met de door de FIFA vastgestelde voorlopige voorwaarden. Zo moeten drie stadions beschikbaar zijn met een minimumcapaciteit van 66.000 toeschouwers en de overige stadions minimaal 44.000 toeschouwers kunnen herbergen.
VI.nl
In plaats dat ze die gracht eens af gaan schaffen ipv maar in de hoogte blijven gaan. MIsschien dat het eens een echt voetbal stadion wordt dan. In Groningen snappen ze het gelukkig.quote:Op donderdag 13 november 2008 20:56 schreef reem het volgende:
Abe Lenstra gaat zo steeds meer op t PSV-stadion lijken.
In Twente nietquote:Op donderdag 13 november 2008 21:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In Groningen snappen ze het gelukkig.
Daar gaan ze het geloof ik wel inzien. De plannen waarover ik gehoord heb bevatten ook 'de overkapping van de gracht'quote:
Komt nog wel:quote:
quote:'Grachten verdwijnen, tribunes tot aan veld'
FC Twente-voorzitter Joop Munsterman vertelde zojuist in Studio Voetbal dat op termijn (waarschijnlijk komende zomer) de Grolsch Veste verder wordt uitgebreid. De bedoeling is dat de U-vorm wordt gerealiseerd, bovendien zullen de grachten verdwijnen waarna de tribunes van de eerste ring tot aan het veld worden doorgetrokken. Twente zal hierdoor een capaciteit van ongeveer 33.000 zitplaatsen krijgen.
thanx voor de bronquote:Op donderdag 13 november 2008 21:40 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Komt nog wel:
http://www.twentefans.nl/nieuws.php?berichtID=1705
[..]
en het PSV stadion lijkt weer op St. James' Park en Celtic Parkquote:Op donderdag 13 november 2008 20:56 schreef reem het volgende:
Abe Lenstra gaat zo steeds meer op t PSV-stadion lijken.
Zeker!quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:34 schreef rubbereend het volgende:
dat ziet er al iets beter uit dan die rare banaan
Leg uitquote:Op vrijdag 14 november 2008 06:34 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
en het PSV stadion lijkt weer op St. James' Park en Celtic Park
Nee, ik wil die banaan!quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:34 schreef rubbereend het volgende:
dat ziet er al iets beter uit dan die rare banaan
En als je goed kijkt, met wat fantasie, een staan tribune op de lange zijde. Of ze nu een stadion hebben met aan 4 zijdes tribunes.. lijkt meer op een rijtje stoelen met een dak..quote:
Old Trafford en Celtic Park hebben wel wat van elkaar weg.quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En Celtic park heeft helemaal zijn gelijke niet qua architectuur.
Maar die tekeningen op venlonaren lijken wel érg nep, dat kan iedereen in 2 uurtjes google sketchup in elkaar zetten..quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:20 schreef Adamo144 het volgende:
Ik vind de plannen van VVV niet eens zo gek, tenminste beetje origineel
Dacht alleen dat de hoofdtribune er een verdieping op kreeg? Goede ontwikkeling daar. Zijn er trouwens al impressies van de binnenkant?quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:34 schreef Mascleta het volgende:
Zie nu pas het bestaan van deze reeks! topreeks. Lekker over oude en ToekomstigeVoetbalstadionsPraten.
Het Rat Verlegh stadion is dit jaar verbouwd met een tweede statribune. volgende stap ( rond winterstop ) is dat het uitvak smaller wordt en volledig stavak wordt. en er dus ruimte is om vak G brede te maken langs de korte zijde. dan is dus het lelijk buffervak ook weer in gebruik.
In de zomer worden de grachten tot het veld dichtbebouwd waardoor ze op 20.000 toeschouwers uitkomen, en in de zomer van 2010 moet het nog een keer verder uitgebouwd worden richting 25.000 man
Ben nooit op St. James' Park en Celtic Park geweest, dat komt nog wel een keer, maar mag toch hopen dat dat er wat beter uitziet dan het Philips Stadion. Niet dat de ArenA nu zo geweldig is, maar het Philips Stadion is van binnen al helemaal een en al lelijkheid met al die ongelijke tribunes enzo. Is daar tijdens verbouwingen echt is misgegaan.quote:Op vrijdag 14 november 2008 06:34 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
en het PSV stadion lijkt weer op St. James' Park en Celtic Park
De ArenA krijgt ook tribunes tot aan het veld ter uitbreiding.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:47 schreef 9christensen het volgende:
Veel plannen om te (ver)bouwen overal.
Ik mis eigenlijk alleen Willem II, of hebben die ook plannen.
helaasquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:48 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
De ArenA krijgt ook tribunes tot aan het veld ter uitbreiding.![]()
Galgenwaardquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:29 schreef Utca het volgende:
Wie kan mij zeggen welk stadion dit is?
Dat is eigenlijk best een goed idee, volgens mij ziet het er dan veel beter uit.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:48 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
De ArenA krijgt ook tribunes tot aan het veld ter uitbreiding.![]()
Oh nee...![]()
Volgens mij Stade de France, St. Denis.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:29 schreef Utca het volgende:
En dan te bedenken dat het een weekend is waar twee van de drie grootste publiekstrekkers uitspelen.quote:Op zondag 16 november 2008 15:03 schreef ES57 het volgende:
Dit weekend in de Eredivisie weer meer dan gemiddeld 21.000 toeschouwers per wedstrijd.
Precies.quote:Op zondag 16 november 2008 15:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het een weekend is waar twee van de drie grootste publiekstrekkers uitspelen.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:20 schreef DarkShine het volgende:
http://www.venlonaren.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2496&Itemid=1
Gezien het beleid van VVV gaat het niet zoiets worden. Men zal hoe dan ook iets bouwen wat zonder al teveel moeite in de toekomst uitgebreid kan worden. Overigens vind ik die skybox muurquote:Aanvulling Venlonaren.nl:Vandaag, vrijdag 14 november, verscheen in Dagblad De Limburger een artikel waarin preses Hai Berden zegt dat er "nog geen tekening of ontwerp" ligt. Wel erkent de VVV-voorzitter dat er inderdaad een "vingeroefening" bestaat van een architect in opdracht van de club, "puur om te kijken of het mogelijk is op 7000m2 op het kazerneterrein een multifunctioneel congres- en evenementencentrum te bouwen".
Volgens Berden is het de bedoeling dat VVV straks gaat samenwerken met "een bekende architect met ervaring op dat gebied".
Het kan best mooi zijn hoor.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:53 schreef JLSB het volgende:
Gezien het beleid van VVV gaat het niet zoiets worden. Men zal hoe dan ook iets bouwen wat zonder al teveel moeite in de toekomst uitgebreid kan worden. Overigens vind ik die skybox muur![]()
Klopt, al die prefab ovalen voetbaltempels beginnen zooooo saai te worden...quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:53 schreef EvertonPride het volgende:
Wat ik jammer vind is dat alle nieuwe stadions een geheel nieuw stadion krijgen. Ik vind het veel mooier om 4 verschillende vernieuwde tribunes te zien. Zoals Goodison Park nu maar dan gerenoveerd.
maar dat is ook vooral mooi in combinatie met de rest van het stadionquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:50 schreef reem het volgende:
[..]
Het kan best mooi zijn hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig voor de diversiteit en de eigen clubidenteit is die modegril aan het verdwijnen..quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt, al die prefab ovalen voetbaltempels beginnen zooooo saai te worden...
Wederom doet Twente het dus heel netjes!
Nog steeds lelijk, maar al iets beter dan het was. Wanneer gaan ze inzien dat drie tribunes kut is...quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:24 schreef The_Verve het volgende:
De nieuwe tekeningen van Veendam mogen ook wel in de OP.
http://www.bvveendam.nl//index.php?option=com_content&task=view&id=2372&Itemid=46
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al dat geel ....quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:50 schreef reem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 november 2008 07:46 schreef DIGGER het volgende:
Nieuwe stadion van Juve:
(of in foto's: http://www.corrieredellos(...)0il%20nuovo%20stadio )
Ziet er wel aardig uit, ik vind het motief met de stoeltjes wel mooi, hoewel het natuurlijk niet om een leeg stadion gaat.
Haha geweldig die skyboxen, gewoon een vierkant hok met een paar bureaustoelen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:50 schreef reem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stadion van Luik?quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:29 schreef Utca het volgende:
Dat stadion krijgt een capaciteit van 40.000. Ik snap niet zo goed waarom? Heeft Juventus geen grote aanhang?quote:
Nee, Torino is de club van het volk daar.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat stadion krijgt een capaciteit van 40.000. Ik snap niet zo goed waarom? Heeft Juventus geen grote aanhang?
Oke. Vreemd. Aangezien Juventus het zeker de laatste decennia aanzienlijk beter doet dan Torino.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, Torino is de club van het volk daar.
Juventus heeft vooral veel tv-supporters, ondermeer uit Zuid-Italie. Maar in de stad zelf is de club niet bijster populair en daarom trekken ze alleen bij heel grote wedstrijden veel publiek.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Oke. Vreemd. Aangezien Juventus het zeker de laatste decennia aanzienlijk beter doet dan Torino.
Nee, Juventus speelt al tientallen jaren zijn thuiswedstrijden in halflege tot lege stadions.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat stadion krijgt een capaciteit van 40.000. Ik snap niet zo goed waarom? Heeft Juventus geen grote aanhang?
En toch is het een club met zo'n beetje de meeste fans in de hele wereld. Maar zoals hierboven al gezegt werd, komen die supporters vaak niet uit de buurt.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:55 schreef ES57 het volgende:
[..]
Nee, Juventus speelt al tientallen jaren zijn thuiswedstrijden in halflege tot lege stadions.
Het is een overschatte club.
Interessant fenomeenquote:Op zaterdag 22 november 2008 12:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Everton en 1860 Munchen zijn bijvoorbeeld ook echt de clubs van de mensen uit de stad zelf.
Tja, maar het nieuwe White Hart Lane krijgt dus nog wel zo'n behandeling.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gelukkig voor de diversiteit en de eigen clubidenteit is die modegril aan het verdwijnen..
quote:Politiek verdeeld over locatie nieuwe Kuip
De Rotterdamse gemeenteraad is verdeeld over de locatie van de nieuwe Kuip. Uit een rondgang van Radio Rijnmond blijkt dat er geen meerderheid is voor een van de drie varianten die wethouder Bolsius in september presenteerde.
Woensdag worden de plannen voor het nieuwe Feyenoord-stadion besproken in de commissie Buitenruimte en Sport.
In de eerste variant komt het nieuwe stadion op de plek van het huidige sportcomplex Varkenoord, pal naast de huidige Kuip. In de tweede variant, wordt het stadion aan de oever van de Nieuwe Maas neergezet, ter hoogte van het Eiland van Brienenoord. Als voor de derde optie wordt gekozen, komt het nieuwe stadion ook op de plek van Varkenoord, maar is het omringd door woningbouw.
De VVD heeft een voorkeur voor de derde optie en het CDA voor de de Maas-variant.
De PvdA en GroenLinks willen ook graag een nieuw stadion langs de Nieuwe Maas, maar dichter bij station Zuid.
Verschillende partijen vinden ook dat de huidige drie varianten nog maar summier zijn onderbouwd. De SP wil daarom woensdag nog helemaal geen keuze maken.
Ook Leefbaar Rotterdam heeft haar voorkeur nog niet uitgesproken.
dat zou mooi zijn inderdaadquote:Op donderdag 27 november 2008 18:14 schreef Dr.Aart het volgende:
[ afbeelding ]
Binnenkort hopelijk ook de andere korte zijde verdubbeld, nog imposanter![]()
WOW! Gaaf!quote:Op maandag 1 december 2008 14:06 schreef ouwegokbaas het volgende:
Hier een leuke 360 graden foto van t stadion van twente
http://periview.nl/095_fc_twente/grolsch_veste/
quote:Op maandag 1 december 2008 14:06 schreef ouwegokbaas het volgende:
Hier een leuke 360 graden foto ...
Ziet er gezellig uit, wel een beetje modderig veld nogquote:Op maandag 1 december 2008 19:06 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]
Als we dan met 360graden foto's bezig zijn.. hier een 360 foto van de bouw van het nieuwe Tivoli van Alemannia Aachen, is al erg snel gegaan tot nu toe..
http://www.itouring.de/diView/alemannia/neuerTivoliBau/
quote:Op maandag 1 december 2008 14:06 schreef ouwegokbaas het volgende:
Hier een leuke 360 graden foto van t stadion van twente
http://periview.nl/095_fc_twente/grolsch_veste/
Dat staat in de planning volgens mijquote:Op donderdag 4 december 2008 19:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat ze maar snel de tribunes naar het veld doortrekken. Dat vind ik nog wel een minpuntje aan de GV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |