De gemeente ook niet, toch duurt het jaren voordat je ze potentieel kan overtuigen van hun ongelijk. Al geld dit natuurlijk wel voor zo ongeveer alle gemeenten.quote:Op maandag 1 december 2008 13:34 schreef sphackr het volgende:
Zembla heeft geen monopolie op de waarheid.
En nu hebben ze maar besloten om de website stop te zetten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat ze beweren er niks mee te maken hebbenquote:Bambini International distantiëert zich als hostingprovider van alle activiteiten m.b.t.
Dhr. M. van der Zalm in combinatie met "De heren van Almelo"
en heeft daarom deze website stopgezet
quote:Op woensdag 3 december 2008 14:15 schreef el_godi het volgende:
Weg met Knip en Sjoers, teken: herenvanalmelo
Whois-data:Dus je moet je als hostingprovider tegenwoordig scharen achter de inhoud van de site van je klanten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu hebben ze maar besloten om de website stop te zetten:
[..]
Omdat ze beweren er niks mee te maken hebben
Je kon gewoon alles vinden van ze, dus....
Alle firmanamen op dat adres via kvk:
Golden Sounds Entertainment / MODEPLUS / Stichting Bambini Foundation / Bambini International B.V./ MODEHUIS STROEVE V.O.F. / Yvon Women's wear
Emailadres van die lui: hvalmelo@hotmail.com
Zal wat worden.
Vage situatie.
Die afleiding doet de gemeente denk ik expres. Om de beerput maar zoveel mogelijk gesloten te houden.quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:06 schreef Houtworm het volgende:
Jammer dat het nu vooral over de vermeende foute aankoop van Sjoers gaat. Er is veel meer aan de hand dan dat.
Dat Telegraaf artikel een paar dagen voor de Zembla uitzending was ook wel veelzeggend.quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die afleiding doet de gemeente denk ik expres. Om de beerput maar zoveel mogelijk gesloten te houden.
Heb je het optreden bij P&W gezien? Tussen de burgemeester en de vrouw van de vastzittende ondernemer?quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:12 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat Telegraaf artikel een paar dagen voor de Zembla uitzending was ook wel veelzeggend.
En dat gejank nu dat de aanpak van Zembla zo slecht is, dat ze Knip niet hadden mogen overvallen, is ook wel treurig. Er is ze diverse malen om een reactie gevraagd maar dat werd consequent geweigerd.
Daar zou ik maar geen al te hoge verwachtingen van hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:52 schreef Houtworm het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat de verschillende rechtzaken en onderzoeken op gaan leveren.
Onzin, er is niks valide aan dat argument.quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:14 schreef Specularium het volgende:
Was overduidelijk dat de man het een en ander te verbergen had maar dat onder het mom 'de zaak ligt bij de rechter' (valide argument overigens) niet wilde uitspreken.
http://www.herenvanalmelo.nl/quote:Beste Lezer,
Volgens planning had deze website vanavond om 20.00 uur online moeten gaan. Maar onder "zware" druk van o.a. mijn omgeving, heb ik vandaag, vrijdag 5 december 2008 besloten te stoppen met de "Heren van Almelo"!
Voor iedereen die het jammer vindt dat de "Heren van Almelo" nu definitief stopt en mij gesteund hebben: Hartelijk dank!
In dat onderzoek werd toch gesugereerd dat een serveerster zich bezig zou houden met criminele activiteiten. Terwijl ze niet eens een strafblad heeft.quote:Op woensdag 10 december 2008 03:01 schreef AryaMehr het volgende:
Cafe gijzelnemer krijgt geen vergunning!
De echtgenote van de man die op 16 juni een wethouder en vier ambtenaren van de gemeente Almelo gijzelde, krijgt geen vergunning om haar café in Almelo uit te baten. Dat maakte het college van b en w gisteren bekend.
Volgens de gemeente is uit onderzoek van Justitie gebleken dat het café als dekmantel zou dienen voor criminele activiteiten.
De gijzeling heeft geen doorslaggevende rol gespeeld in het besluit van het college, zo benadrukte burgemeester Menno Knip gisteren. Het collegebesluit is gevallen op basis van het Bibob-onderzoek. De Wet Bevordering Integriteitsbeoordelingen wordt uitgevoerd als het vermoeden bestaat dat een onderneming gebruikt wordt voor criminele activiteiten. De eigenaresse van het grand café heeft vier weken de tijd om in beroep te gaan.
Dat maakte Zembla ervan ja. Bibob is een integriteitsonderzoek dat wel even wat verder gaat dan het checken van strafbladen van personeel.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:10 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In dat onderzoek werd toch gesugereerd dat een serveerster zich bezig zou houden met criminele activiteiten. Terwijl ze niet eens een strafblad heeft.
Gelukkig hebben die mensen een goede advocaat.
Waar zijn die suggesties gedaan? Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 10 december 2008 12:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat maakte Zembla ervan ja. Bibob is een integriteitsonderzoek dat wel even wat verder gaat dan het checken van strafbladen van personeel.
Voor ons is het slechts gokken natuurlijk omdat dat rapport niet openbaar is, maar er zijn suggesties gedaan dat de eigenaar banden had met een Koerdische bende/beweging. Dat hij impulsief besloot tot een gijzeling en daarvoor blijkbaar allemaal wapens direct voorhanden had wekt ook wel wat twijfel bij mij.
Bureau Bibob is trouwens een landelijk orgaan en staat los van de gemeente Almelo
Gesugereerd? Dat staat er toch keihard in dat rapport?quote:Op woensdag 10 december 2008 11:10 schreef Houtworm het volgende:
[..]
In dat onderzoek werd toch gesugereerd dat een serveerster zich bezig zou houden met criminele activiteiten. Terwijl ze niet eens een strafblad heeft.
Gelukkig hebben die mensen een goede advocaat.
Nou snel dat onderzoek openbaar maken dan. De gemeente Almelo is in mijn ogen heel wat twijfelachtiger dan de familie Ocki. Zou me niks verbazen als de gemeente wat in het oor van de onderzoekers heeft gefluisterd.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat maakte Zembla ervan ja. Bibob is een integriteitsonderzoek dat wel even wat verder gaat dan het checken van strafbladen van personeel.
Voor ons is het slechts gokken natuurlijk omdat dat rapport niet openbaar is, maar er zijn suggesties gedaan dat de eigenaar banden had met een Koerdische bende/beweging. Dat hij impulsief besloot tot een gijzeling en daarvoor blijkbaar allemaal wapens direct voorhanden had wekt ook wel wat twijfel bij mij.
Bureau Bibob is trouwens een landelijk orgaan en staat los van de gemeente Almelo
Niet het eerste bericht waaruit blijkt dat er heel wat misgaat in de Almelose politiek. En Knip maar volhouden dat er niks aan de hand is en alles netjes gaat.quote:En ook heeft de maandag van Almelo een heftig effect gehad op de toch al broze verstandhouding tussen gemeentebestuur en bevolking. Er waren er steunbetuigingen voor de slachtoffers, maar die verdwenen naar de achtergrond door de massieve aanval op gemeentebestuurders, waarvan de teneur was dat Almelo het allemaal over zichzelf heeft afgeroepen, door het 'eeuwige ondernemertje pesten'.
Twee geladen vuurwapens. Heb jij ze in de kast liggen? Ik ook niet.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:18 schreef Houtworm het volgende:
Kun jij mij vertellen hoeveel wapens die man direct voorhanden had? Volgens mij is er helemaal niet zoveel voor nodig om een gijzeling te plegen.
Ik vind het ook niet zo gek, maar dat is op basis van wat ik in Zembla heb gezien. En Zembla maakt mooie producten, maar ze zijn altijd zo tendentieus als de pest natuurlijk.quote:Ik vind het ook helemaal niet zo gek dat iemand impulsief overgaat tot een misdaad. Als je consequent door de gemeente wordt tegengewerkt terwijl anderen de volle medewerking krijgen is het een kwestie van tijd voordat de bom barst.
2 geladen vuurpwapens. Jij deed alsof die een compleet arsenaal in zijn kelder had. En nee, ik heb ze niet in de kast liggen. Maar het lijkt me niet iets wat moeilijk te krijgen is in Nederland. Niet iets wat je alleen maar kunt hebben als je onderdeel bent van een terrorisme netwerk.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Twee geladen vuurwapens. Heb jij ze in de kast liggen? Ik ook niet.
[..]
Ik vind het ook niet zo gek, maar dat is op basis van wat ik in Zembla heb gezien. En Zembla maakt mooie producten, maar ze zijn altijd zo tendentieus als de pest natuurlijk.
Dat Bibob-onderzoek bijvoorbeeld werd zogenaamd 'onderuit gehaald' door te vragen aan die medewerker of ze een strafblad had. Dit terwijl bibob een veel uitgebreidere test is om te voorkomen dat de georganiseerde misdaad horecagelegenheden in handen krijgt (met name in Amsterdam is dat een serieus probleem).
De gemeente zit dan met een vervelende situatie. Zij mogen niets uit dat rapport openbaar maken, geven dan dus ook geen commentaar en krijgen heel snel de verdenking op zich dat het een verzinsel is. Helemaal in een programma als Zembla.
Opnieuw mijn vraag, misschien las je er overheen.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet dat de man een terrorist is. Uit de media-berichten kwam naar voren dat het een hard werkende ondernemer is. Ik vind het wel wat vreemd dat als je impulsief een gijzeling uitvoert, je blijkbaar wel twee geladen vuurwapens voor handen hebt.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
2 geladen vuurpwapens. Jij deed alsof die een compleet arsenaal in zijn kelder had. En nee, ik heb ze niet in de kast liggen. Maar het lijkt me niet iets wat moeilijk te krijgen is in Nederland. Niet iets wat je alleen maar kunt hebben als je onderdeel bent van een terrorisme netwerk.
Als je verder kijkt dan alleen Zembla zul je zien dat de familie Ocki niet de enige is die moeite heeft met de gemeente. Daarnaast is er niks tendentieus aan het laten zien van een gemeente die geen enkele reactie wilt geven maar wel zelf de pers opzoekt en gaan sugereren dat het uitgaansleven van Almelo beheerst wordt door criminelen.
De gemeente heeft zat mogelijkheden gehad om Zembla te woord te staan, maar ze weigeren gewoon consequent. Ook vragen die niks met Bibob of de gijzeling te maken hadden werden niet beantwoord.
Zie die scene bij de maquette waarbij de voorlichter ineens gaat roepen dat de camera uitmoet. Daarmee zetten ze zichzelf veel meer te kakken dan wanneer die vraag over hoelang het cafe had kunnen bestaan beantwoord werd.
quote:Op woensdag 10 december 2008 14:02 schreef verita het volgende:
[..]
Opnieuw mijn vraag, misschien las je er overheen.
Waar zijn die suggesties gedaan en heb je een bron daar van?
quote:De Telegraaf meldt dat een Koerdische bende de horeca, gemeentebestuur en ambtenaren in de stad in een wurggreep houdt. Mogelijk is de PKK betrokken bij de afpersing. VVD-Kamerlid Teeven heeft hierover opheldering gevraagd.
Volgens de Telegraaf worden horecaondernemers in de binnenstad gechanteerd en afgeperst en moeten vaak forse bedragen aan 'protectiegeld' betalen. Uit angst voor represailles willen slachtoffers louter anoniem hun verhaal doen.
De Koerdische cafébaas Ahmet O. zou mogelijk betrokken zijn bij de afpersingen en geld hebben geleend van de PKK. Hij kwam eerder in het nieuws nadat hij zijn eigen zaak De Rechter in brand stak en vervolgens op het stadhuis een wethouder en vier ambtenaren uren gijzelde.
Het stadhuis van Almelo heeft bevestigd dat er een Bibob-onderzoek is geweest naar Ahmet O. en banden met de PKK. De advocaat van Ahmet O. noemde de aantijgingen onzin.
VVD-kamerlid Fred Teeven heeft het ministerie van Justitie gevraagd of het klopt dat de PKK betrokken is bij de afpersing. Indien het waar is wil Teeven dat de autoriteiten maatregelen treffen.
Het tv-programma Zembla zal aankomende zondag opnieuw aandacht besteden aan de gijzeling in Almelo.
quote:ALMELO – Volgens de Telegraaf hebben Turkse criminelen de horeca, het gemeentebestuur en de ambtenaren van Almelo in een wurggreep. Horeca-ondernemers zouden worden gechanteerd en zouden vaak forse bedragen aan ‘beschermingsgeld’ moeten ophoesten. Wie niet betaalt kan rekenen op strafexercities. Ahmet O., eigenaar van het voormalige café De Rechter zou hier een prominente rol in hebben. O. zou geld hebben geleend van de Koerdische PKK voor zijn etablissement. Dit is door middel van een BIBOB-onderzoek door de gemeente ook onderzocht. Het onderzoek is onlangs afgerond en de betrokken personen krijgen nu eerst de gelegenheid hun visie hierop te geven. O. zou vermoeden dat politici en collega-ondernemers een complot tegen hem smeden. Volgens een anonieme kroegbaas uit Almelo was dit juist het omgekeerde. Men was blij met de komst van De Rechter aangezien het pand leeg en vervallen was. In een brief en een gesprek met O. lieten zij hem dit ook weten. Dit gesprek verliep echter zo slecht dat er diverse mensen politiebescherming hebben gehad.
Heel verassend dat ineens dat onderzoek naar buiten komt vlak voor de uitzending van Zembla...quote:
Ik heb geen idee wat er van waar is. Bibob vond in ieder geval genoeg reden om een negatief advies uit te brengen. Of dat nu kwam door een lening van de PKK of banden met de Georganiseerde Criminaliteit, of door weer iets anders, geen idee.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:16 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Heel verassend dat ineens dat onderzoek naar buiten komt vlak voor de uitzending van Zembla...
Niemand weet waar die informatie vandaan komt en waar die op is gebasseerd. Andere cafe eigenaren zeggen van niks te weten en ook de politie zegt dat er geen aangiftes zijn gedaan van bedreigingen of andere zaken die je zou verwachten bij een in de Telegraaf geschetste situatie.
Nogmaals, in dat onderzoek wordt dus iemand als gevaarlijk gebrandmerkt terwijl die persoon niet eens een strafblad heeft. Het gaat dan om een serveerster.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet dat de man een terrorist is. Uit de media-berichten kwam naar voren dat het een hard werkende ondernemer is. Ik vind het wel wat vreemd dat als je impulsief een gijzeling uitvoert, je blijkbaar wel twee geladen vuurwapens voor handen hebt.
Voor alle duidelijkheid: ik was ook verontwaardigd na die uitzending. Met name de verschillende behandeling die die andere ondernemer kreeg was gewoon pure vriendjespolitiek. En die grondtransactie was op z'n minst dubieus. Dat de PR niet op orde was mag ook duidelijk zijn.
Maar dat wil nog niet zeggen dat de gemeente geen gegronde bezwaren kan hebben tegen deze man. Bureau Bibob is een onafhankelijke organisatie, ver verwijderd van het gekrakeel in Almelo en die hebben blijkbaar reden gezien om een negatief advies uit te brengen. Vriendjespolitiek aan de ene kant maakt nog niet dat de andere kant automatisch heilig is.
En ik geloof niet dat een hardwerkende cafe eigenaar die voor een eerder cafe vergunningen heeft gekregen ineens zo'n groot gevaar is dat die met alle mogelijk middelen moet worden tegengewerkt door de gemeente.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er van waar is. Bibob vond in ieder geval genoeg reden om een negatief advies uit te brengen. Of dat nu kwam door een lening van de PKK of banden met de Georganiseerde Criminaliteit, of door weer iets anders, geen idee.
Ik geloof alleen niet zo in een samenzweringstheorie waarbij een wethouder in Almelo het ministerie van Justitie aanstuurt om een cafe-houder te pesten.
Hoe komen ze aan deze informatie? Een andere theorie is dat het andersom is. Dat hij juist afgeperst wordt om geld wit te wassen. De echte criminele kopstukken gaan echt niet een café openen om vol in het vizier te staan. Dat verandert echter niets aan de uitslag van een BIBOB-onderzoek die slechts alleen kijkt of een onderneming vatbaar is voor criminele activiteiten, maar er moet toch duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen dader en slachtoffer. Anders kun je zowat alle Turkse c.q. Koerdische ondernemers uitsluiten.quote:Ahmet O., eigenaar van het voormalige café De Rechter zou hier een prominente rol in hebben. O. zou geld hebben geleend van de Koerdische PKK voor zijn etablissement.
De volgende aantoonbare leugen van Knip; de gijzeling en brandstichting zijn juist de primaire gronden tot het weigeren van de exploitatie- en drank en horecavergunning.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:39 schreef sphackr het volgende:
Geen cafévergunning voor gijzelnemer Almelo
[..]
Knip beroept zich op de wet-Bibob, op basis waarvan aanvragers van vergunningen kunnen worden gescreend. Ook de gijzeling is bij het onderzoek betrokken, maar is volgens de gemeente niet van doorslaggevende betekenis geweest bij het besluit de exploitatie- en drank en horecavergunning te weigeren.
[..]
Bron:Trouw
quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:54 schreef r_one het volgende:
Zojuist bij RTV Oost een mooie schijnvertoning: burgemeester Knip vs mw. Okci en dhr. Eshuis.
Eerstgenoemde wilde niet bij de anderen aan tafel zitten en verkast daarom na elke vraag naar de publieke tribuneGenante vertoning ... dat moet leiding geven aan een gemeente.
Uitzending zal vanaf morgen wel te zien zijn op http://www.rtvoost.nl/UitzendingGemist/Default.aspx (en dan "In de wandelgangen")
quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:54 schreef r_one het volgende:
Zojuist bij RTV Oost een mooie schijnvertoning: burgemeester Knip vs mw. Okci en dhr. Eshuis.
Eerstgenoemde wilde niet bij de anderen aan tafel zitten en verkast daarom na elke vraag naar de publieke tribuneGenante vertoning ... dat moet leiding geven aan een gemeente.
Uitzending zal vanaf morgen wel te zien zijn op http://www.rtvoost.nl/UitzendingGemist/Default.aspx (en dan "In de wandelgangen")
Feitelijk ligt er nog niet eens een besluit voor maar slechts een voornemen, dé procedures (juridisch) lopen dus nog niet echt; ik zie niet in waarom er dan geen discussie mogelijk is.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
![]()
Opzich wel logisch dat je als burgemeester niet in discussie gaat als de procedures nog lopen, maar dit is wel weer een pareltje op PR-gebied hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |