Die uitspraak over die plaatjes en dat vliegveld, die is echt hilarisch! Beter bekend onder de naam "Jetblast" overigens. Over letselschade recentelijk ook nog de uitspraak over de inlineskatester, een bijzonder zielig verhaal, en eenvoudig terug te vinden op rechtspraak.nl .quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:11 schreef Maharbal het volgende:
M'n eerste topic, ik hoop dat het goed is gedaan
M.b.t. m'n vorige post voor Terrorobbie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_rechterlijke_uitspraken_(Nederland)
http://letselschademagazine.nl/
Misschien ook wel handige links
Jetblast wordt het arrest inderdaad ook genoemd! Ik moest ook gniffelen toen ik het zag.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:21 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Die uitspraak over die plaatjes en dat vliegveld, die is echt hilarisch! Beter bekend onder de naam "Jetblast" overigens.
Op YouTube staan er nog ook aardig wat filmpjes van. Op de UvT hebben ze er eentje van in het hoorcollege gedraaid.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Deze pic en video dan maar als verkapte tvp![]()
Hier de video van deze nieuwe toeristische attractie op Sint Maarten![]()
http://www.break.com/user(...)ple-away-300991.html
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jetblast wordt het arrest inderdaad ook genoemd! Ik moest ook gniffelen toen ik het zag.
Ik kon mij plaatjes met horizontaal hangende mannetjes helemaal inbeelden
Yepz. Sinds terrorobbie niet aangaf wat hij precies bedoelde, nam ik maar aan dat hij bij het begin wou beginnen; de aansprakelijkheid.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Kelderluik, Zwiepende tak, Jetblast en dergelijke gaan vooral over vestiging van de aansprakelijkheid.
En, hoe ging encyclopedie?quote:Op maandag 3 november 2008 21:12 schreef xxiessiexx het volgende:
Oeioeioei en toen kwamen de tentamens wel heel dichtbij...![]()
Volgende week Encyclopedie en Staats- en Bestuursrecht, het is bést wel veel leerwerk
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:48 schreef BLADEZZ het volgende:
Ingeschreven voor rechtsgeleerdheid aan de UU![]()
Na wat teruglezen in MyAt vond ik bovenstaande reactie van een ruim jaar geleden op een berichtje van mij in deze reeks. Ik ben blij dat ik kan zeggen dat het eerste jaar prima is verlopen, al waren er wel wat ups en downs. Heb inmiddels gekozen voor fiscaal recht, en als ik nu ook nog eens een leuk keuzevak kan vinden voor periode 3 zonder overlap met kernvak belastingrecht in timeslot C ben ik helemaal blijquote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:06 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en over een jaartje er weer vanaf gedonderd wegens bindend studieadvies dat bijna de helft van de studenten, die het niet voor elkaar krijgen om de helft van de punten in het eerste jaar te halen, aan z'n broek krijgt?
quote:Europ. aanbesteding
0nderaannemer X heeft in besloten bespreking 3 mogelijke samewerkingsvoorstellen gedaan aan aannemer Y met een verzoek om een reactie om onderhandeling te starten.
Aannemer Y heeft zonder dat 0nderaannemer X het weet een aanbieding gedaan aan de opdrachtgever met het minst gunstige aanbod van X, samen met een wel gunstige aanbieding van een nieuwe 0nderaannemer Z.
Opdrachtgever verleend opdracht aan Y samen met Z.
Heeft Y te goeder trouw gehandeld?
Heeft Y een onrechtmatige daad gepleeg?
Ik heb dat arrest nog niet zo lang geleden gebruikt in een procedure tegen een gemeente in verband met de precieze inhoud van een waarschuwingsbericht.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:21 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Die uitspraak over die plaatjes en dat vliegveld, die is echt hilarisch! Beter bekend onder de naam "Jetblast" overigens.
quote:Op maandag 17 november 2008 17:19 schreef GlowMouse het volgende:
+ vork verhaal?
De gouden tip is natuurlijk niet flippen. Of flip maar een beetje en pak met hangen en wurgen die 5,6. Kun je het vak in ieder geval afstrepen.quote:Op maandag 17 november 2008 22:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
En heeft iemand hier de gouden tip om strafprocesrecht te leren? het wordt namelijk mijn 3e keer, zit iedere keer net helaas in de 5. Mijn grote probleem zijn wel de bijzondere opsporingsbevoegdheden. Of iig zo vind ik het enorm logisch, maar op het tentamen ga ik flippen. en kies ik iedere keer de verkeerde. (vroegsporing ipv die andere en vice versa)
Ik heb hem vanochtend gehad, vind het een erg leuk vak tot nu toequote:Op dinsdag 18 november 2008 21:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Gisteren voor het eerst Romeins Recht gehad en ik ben nu nog aan het bijkomen van de one man show van Zwalve![]()
Wel een erg leuk vak trouwens, lekker puzzeltjes doen en je lekker inleven in de romeinse tijd!![]()
Trouwens best veel stof in zo'n korte tijd voor een 5 punten vakje, maar ach, dan maar ff inhalen tijdens de kerstperiode....
Nogal wat minder waren de collegebankjes, pfff wat zijn die krap zeg, je kunt je knieën niet eens kwijt (ik had bijna trombose in de pauze) en je kunt nauwelijks een aantekeningenblok neerleggen. Maar he, no pain, no gain
Romeins rechtquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Gisteren voor het eerst Romeins Recht gehad en ik ben nu nog aan het bijkomen van de one man show van Zwalve![]()
Wel een erg leuk vak trouwens, lekker puzzeltjes doen en je lekker inleven in de romeinse tijd!![]()
Trouwens best veel stof in zo'n korte tijd voor een 5 punten vakje, maar ach, dan maar ff inhalen tijdens de kerstperiode....
Nogal wat minder waren de collegebankjes, pfff wat zijn die krap zeg, je kunt je knieën niet eens kwijt (ik had bijna trombose in de pauze) en je kunt nauwelijks een aantekeningenblok neerleggen. Maar he, no pain, no gain
Ik zat in het KOGquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:26 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb hem vanochtend gehad, vind het een erg leuk vak tot nu toe. Komt misschien ook wel omdat ik ook examen heb gedaan in beide klassieke talen en daardoor al een beetje bekend ben met het Romeinse recht. Waar zat je, Gorleaus of KOG?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Daarom ga ik er niet nog eens 50 euro voor neer leggen
1 spinnenpletter is genoeg
De Lorentzzaal zeker, die is idd een beetje krap. C131 daarentegen vind ik wel een relaxte zaal.quote:
Zeg maar gerust heel krap en ik ben ietsjes langer dan gemiddeld. Maar is op zich wel een sfeervolle zaal, dus ach.. hoort erbijquote:Op dinsdag 18 november 2008 22:53 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
De Lorentzzaal zeker, die is idd een beetje krap. C131 daarentegen vind ik wel een relaxte zaal.
Ik zit nu twee dagen in het Gorleaus, het is daar altijd koud vind ik.
Prima! Van mij binnenkort misschien ook een dinges van andere aard, dat laat ik je nog weten als het doorgaat.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:43 schreef Leonoor het volgende:
Pool, dat hippe vonnis dat ik je laatst mailde, vol met permanent marker, dat heb ik bedingest. Wil je t zien en er je licht over laten schijnen?![]()
Ik weet het alleen voor het notariaat; daar heb je per sé een master notarieel recht voor nodig. Je bent dan MINIMAAL 6 jaar kandidaat-notaris waarna je eventueel notaris kunt worden MITS je 1) een eigen kantoor (mag) begin(t)(nen) of 2) je inkoopt.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:01 schreef StijnH het volgende:
Studeer momenteel Fiscaal Recht aan de uvt! Mijn vraag is hoe breed inzetbaar je bent als je bent afgestudeerd. Ben ik beperkt tot aangiftemedewerker danwel belastingadviseur bij de welbekende accountantskantoren of advocatenkantoren, of kan ik hiermee ook vooruit bij banken of bij advocatenkantoren maar dan in een andere richting (bijv. notariaat, estate planning)?
is iig veel vraag naar fiscaal juristen, en ze starten ook met een hoger salaris. Meeste hebben al een baan ruim voordat ze afstuderen. Als ik jouw was zou ik in het bestuur van de smeetskring proberen te komen, ik hoor daar de meest geweldige verhalen over, bestuur dat een weekje naar NY mag op kosten van een groot kantoor, of dat ze allemaal een ipod krijgen toegestuurd van weer een ander kantoor. Ze zijn dus erg gewild.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:01 schreef StijnH het volgende:
Studeer momenteel Fiscaal Recht aan de uvt! Mijn vraag is hoe breed inzetbaar je bent als je bent afgestudeerd. Ben ik beperkt tot aangiftemedewerker danwel belastingadviseur bij de welbekende accountantskantoren of advocatenkantoren, of kan ik hiermee ook vooruit bij banken of bij advocatenkantoren maar dan in een andere richting (bijv. notariaat, estate planning)?
De beroepspraktijk heeft een hoge pet op van Tilburgse fiscalisten. Dat komt door hun zelfstandige, academische manier van denken. Met het bachelor- en masterdiploma Fiscaal Recht op zak kun je bij de Belastingdienst gaan werken, een baan krijgen in de fiscale advieswereld of bij een bank gaan werken. Ook kun je aan de slag bij het Ministerie van Financiën, bij de douane, als bedrijfsfiscalist bij grote (internationale) ondernemingen of als onderzoeker.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:01 schreef StijnH het volgende:
Ik volg op dit moment ook straf(proces)recht en in de reader staat wat je moet lezen uit de 5e druk... Wij hebben die transponeringstabel voor de 6e druk maar ik geloof dat het op hetzelfde neerkomt. Heb je materieel strafrecht ook weer gedaan deze periode?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Daarom ga ik er niet nog eens 50 euro voor neer leggen
1 spinnenpletter is genoeg
quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:30 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Mooiste faculteit van Nederland.
beta-studies zijn ook voor nerds en autistenquote:Op zaterdag 29 november 2008 14:01 schreef aardappel het volgende:
mijn ervaring is dat iedereen die natuurkunde of andere beta-studie doet, het een luizenstudie vind. De normale mensen rest vind het wel een respectabele studie
heb het er niet over of de vooroordelen waar zijn of niet, gewoon welke bestaan.quote:
Schijnt dat als je onder die koepel staat en je fluistert wat, iedereen het kan horenquote:Op zaterdag 29 november 2008 14:49 schreef Microtechs het volgende:
Inderdaad, ben ook gaan neuzen in de bieb. Lekker groot
Lekker relevant wat het vooroordeel is.... het gaat erom of je het leuk vindt en of het een uitdaging is, meer niet. En voor de rest mag iedereen lekker zijn eigen mening hebbenquote:Op zaterdag 29 november 2008 12:52 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik zit in een identiteitscrisis. Wat is nu het vooroordeel over de studie rechten, dat het een luizenstudie is of juist een respectabele.
Ik leefde altijd in de veronderstelling dat het eerste vooroordeel het heersende was, deels terecht. Maar de laatste tijd kom ik in mijn omgeving het volstrekt tegenovergestelde vooroordeel tegen.
Ik heb het dan over een publiek dat wel een beeld heeft van het hoger onderwijs, en niet denkt dat je rechter bent na je studie
Wat is jullie ervaring ?
de grootste uitdaging uit mijn leven.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Lekker relevant wat het vooroordeel is.... het gaat erom of je het leuk vindt en of het een uitdaging is, meer niet. En voor de rest mag iedereen lekker zijn eigen mening hebben![]()
mijn welgemeende excuses!quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
Ik had het niet tegen jou maar tegen die jongen die het Nederlands niet machtig isaardappel en hmmmz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |