abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48617609
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als arts kun je creatief de NHG Standaarden plagieren, wij moeten creatief schrijvend elk woord op een goudschaaltje wegen.
Vandaar ook het "op de middelbare school"
pi_48617989
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

Vandaar ook het "op de middelbare school"
We weten allebei dat dat geen niveau had. Andre Hazes schreef ook al zijn teksten zelf, ik bedoel maar.
pi_48618401
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

We weten allebei dat dat geen niveau had. Andre Hazes schreef ook al zijn teksten zelf, ik bedoel maar.
Ik kan even niet vinden wat voor soort drogredenering dit is
pi_48625832
Ik moet voor m'n vaardigheid rond 3000 woorden. Ik heb geen zin de bieb in te gaan dus ik ga 't puur op artikelen doen. Gelukkig maar dat dat tijdschrift voor europees recht zo'n beetje alles online heeft staan.
pi_48634711
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:10 schreef Repeat het volgende:
6000 woorden? Voor een thesis? Op de middelbare school schreef ik al grotere werkstukken
Het is inderdaad niet veel, maar kwaliteit gaat ook in dit geval boven kwantiteit
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_48653123
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik kan even niet vinden wat voor soort drogredenering dit is
Ik verzin ze sneller dan ze te benoemen zijn
pi_48785796
Hmmm... Met google vind je blijkbaar kamerstukken die je met het bibliotheeksysteem niet vindt. Grappig.
pi_48786913
Toch wel slecht van de UU.. we hadden vanmiddag tentamen, maar dat is uiteindelijk afgeblazen omdat er te weinig tafels en stoelen waren.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_48792645
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:11 schreef Addict89 het volgende:
Toch wel slecht van de UU.. we hadden vanmiddag tentamen, maar dat is uiteindelijk afgeblazen omdat er te weinig tafels en stoelen waren.
Oh ja, eerste jaars komen tegenwoordig soms al weer uit 1989.

Tering.

Van sommige van mijn vrienden mag ik me niet meer in de Jam vertonen (te pedo), straks moet ik ook nog van 1e jaars af gaan blijven.
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:12:35 #160
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_48792871
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:03 schreef smvs het volgende:

[..]

Oh ja, eerste jaars komen tegenwoordig soms al weer uit 1989.

Tering.

Van sommige van mijn vrienden mag ik me niet meer in de Jam vertonen (te pedo), straks moet ik ook nog van 1e jaars af gaan blijven.
Eerstejaars hebben hun eigen universitaire verantwoordelijkheid hoor.
pi_48798728
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:11 schreef Addict89 het volgende:
Hey dat had ik nou ook.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_48800038
Grut, zelfs ik voel me daarmee vergeleken best oud met m'n 1985...
pi_48800981
Ach, gelukkig voor jullie is het grootste deel van de eerstejaars een stuk ouder.

@ScottTracy; volgens mij zag ik jou nog in de bus ja
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_48801159
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:31 schreef Addict89 het volgende:
Ach, gelukkig voor jullie is het grootste deel van de eerstejaars een stuk ouder.
En anders de kanslozen van het jaar daarvoor wel .
pi_48805874
Ugh ik krijg koppijn van arresten van het Hof van Justitie.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:25:18 #166
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_48885418
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 09:10 schreef Sessy het volgende:
Grut, zelfs ik voel me daarmee vergeleken best oud met m'n 1985...
Ik ben bejaard. Maar goed, ik ben dan ook al zo'n beetje klaar, ik hoef alleen nog maar met de aremn over elkaar 1 tentamencijfer af te wachten. Ik heb overigens sinds vorige week officieel mijn eerste publicatie op mijn naam staan .

Thisbe, worden we al bijna collega's?
Nulla verba sed acta
pi_48885788
dames en heren juristen bekijk dit topic eens
Geschil tussen agent (prive) en winkelier
pi_48899369
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:25 schreef Leonoor het volgende:

Thisbe, worden we al bijna collega's?
nu je het zegt Leonoor, ik kom zojuist terug van mijn eerste sollicitatiegesprek. De compagnons hadden tegen de recruiter gezegd dat zij het gesprek wilden gaan doen, dus dat was wel spannend.
De één was heel vriendelijk en geïnteresseerd, en de ander stelde mij allemaal moeilijke vragen en riep de hele tijd 'Jamaar ik zie nergens in je brief of cv dat je affiniteit hebt met ondernemingsrecht, waarom ga je niet gewoon notariaat doen?' Het leek bijna op een opzetje.
Ik hoop dat ik mezelf een beetje leuk heb weten te verkopen, want ik weet echt niet wat de uitkomst zal zijn. (het was verder wel een leuk gesprek hoor)
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_48916009
quote:
De één was heel vriendelijk en geïnteresseerd, en de ander stelde mij allemaal moeilijke vragen en riep de hele tijd 'Jamaar ik zie nergens in je brief of cv dat je affiniteit hebt met ondernemingsrecht, waarom ga je niet gewoon notariaat doen?' Het leek bijna op een opzetje.
good cop/bad cop, levert in de tv-series altijd de meest bruikbare informatie op.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_48918629
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:
good cop/bad cop, levert in de tv-series altijd de meest bruikbare informatie op.
Iedereen heeft het hierover, ik had er nog nooit van gehoord! Ik kijk dus naar de verkeerde series.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:21:58 #171
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_48920399
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik dus ook al . Ik ben echt compleet gedemotiveerd in de UB aan het zitten, informatiekunde is echt een suffe kutstudie, maar ik mag geen leuke 'rechtendingetjes' meer doen nu .
Nulla verba sed acta
pi_49047485
Ingeschreven voor rechtsgeleerdheid aan de UU
  zaterdag 5 mei 2007 @ 22:06:58 #173
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49047968
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:48 schreef BLADEZZ het volgende:
Ingeschreven voor rechtsgeleerdheid aan de UU
en over een jaartje er weer vanaf gedonderd wegens bindend studieadvies dat bijna de helft van de studenten, die het niet voor elkaar krijgen om de helft van de punten in het eerste jaar te halen, aan z'n broek krijgt?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 22:11:10 #174
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49048093
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:38 schreef Originele_Naam het volgende:
dames en heren juristen bekijk dit topic eens
Geschil tussen agent (prive) en winkelier
geen spaan heel laten van die agent natuurlijk; ik lust die petten rauw.
toevallig vergelijkbare toestanden (alleen dan minder knullig gelukkig) twee keer meegemaakt, met een pet en een gevangenisbewaarder, die ieder met een collega verhaal kwamen halen over iets waar ze zelf eerder mee op papier akkoord waren gegaan (en onder de grijze/zwarte lijst viel)
pi_49061786
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 22:06 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

en over een jaartje er weer vanaf gedonderd wegens bindend studieadvies dat bijna de helft van de studenten, die het niet voor elkaar krijgen om de helft van de punten in het eerste jaar te halen, aan z'n broek krijgt?
Dat zie ik dan wel weer
pi_49061808
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:34 schreef BLADEZZ het volgende:

[..]

Dat zie ik dan wel weer
gewoon gaan zeiken bij je studieadviseur dat je geen bindend studieadvies wilt
  maandag 7 mei 2007 @ 12:26:06 #177
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49095791
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:34 schreef BLADEZZ het volgende:

[..]

Dat zie ik dan wel weer
maak maar vast plannen
pi_49098295
Wat zijn jullie allemaal aardig zeg. Zeker allemaal eerstejaars met pas 12 studiepunten of zo?

Hoe minder er overblijven, hoe duurder wij straks zijn
pi_49107556
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:35 schreef Sessy het volgende:
Wat zijn jullie allemaal aardig zeg. Zeker allemaal eerstejaars met pas 12 studiepunten of zo?

Hoe minder er overblijven, hoe duurder wij straks zijn
man ik heb een topsport regeling gekregen, ik heb geen BSA en heb pas 10 punten
pi_49140776
Oef, blij van oefenrechtbank af te zijn!

Wat doe je voor sport, Originele?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:02:27 #181
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49157103
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:23 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

man ik heb een topsport regeling gekregen, ik heb geen BSA en heb pas 10 punten
Oeh, wat voor sport?

Ik heb vandaag mijn definitieve bulaanvraag ingediend, cijfers zijn volgende week oid pas definitief binnen (er is nog enige discussie die mij al of geen cum laude op kan leveren), maar heb nu wel echt alles gehaald . 22 juni afstudeerborrel, 19 juni buluitreiking
Nulla verba sed acta
pi_49163715
ik doe aan judo
hoor van andere universiteiten dat hun uni niet zo chil is
pi_49176885
In Tilburg is ook een topsport regeling aanwezig. En ook een topkunstregeling, als je op een superhoog niveau een muziekinstrument bespeelt zo krijg je ook vrijstelling.

Mmm 8,5 voor English Legal Language Skills gehaald - was volgens mij 1 van de 2 of zo mensen met een lager punt voor het inhoudelijke deel dan voor hun Engels... Jammer dat het ter invulling van internationalisering is, zodat er alleen voldoende bij internationalisering komt te staan
pi_49202548
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:02 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Oeh, wat voor sport?

Ik heb vandaag mijn definitieve bulaanvraag ingediend, cijfers zijn volgende week oid pas definitief binnen (er is nog enige discussie die mij al of geen cum laude op kan leveren), maar heb nu wel echt alles gehaald . 22 juni afstudeerborrel, 19 juni buluitreiking
Cum laude? Goed joh! Had je beter mijn gesprek van vandaag kunnen voeren, ze zochten voor die baan eigenlijk alleen mensen die cum laude waren afgestudeerd. Stond ik daar met mijn zessen en zevens.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:14:31 #185
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49214714
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Cum laude? Goed joh! Had je beter mijn gesprek van vandaag kunnen voeren, ze zochten voor die baan eigenlijk alleen mensen die cum laude waren afgestudeerd. Stond ik daar met mijn zessen en zevens.
Mja, het hangt op dit moment om 14 honderdsten, wat zelfs meneer de docent toch wel sneu vond geloof ik.. Maar goed, hoe gaat het met het sollicitatieproces? Geen goed nieuws van de good-cop-bad-cop-act?
Nulla verba sed acta
pi_49215673
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Nou ja, gelukkig zijn het geen vijven en vieren
pi_49215682
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:14 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Mja, het hangt op dit moment om 14 honderdsten, wat zelfs meneer de docent toch wel sneu vond geloof ik.. Maar goed, hoe gaat het met het sollicitatieproces? Geen goed nieuws van de good-cop-bad-cop-act?
Regels zijn regels
pi_49216284
14 hondersten, dat is echt een minimaal verschil... Hopelijk matsen ze je een beetje

Vandaag wordt hopelijk de laatste dag die ik besteed aan mijn bachelorthesis. Dan ga ik dat kreng uitprinten, nog een laatste keer doorlezen en verbeteren en dan lever ik hem maandag in. Ik heb alleen het gevoel dat hij steeds slechter wordt per keer dat ik hem doorlees....
pi_49216327
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:19 schreef bladibladibla het volgende:
14 hondersten, dat is echt een minimaal verschil... Hopelijk matsen ze je een beetje

Vandaag wordt hopelijk de laatste dag die ik besteed aan mijn bachelorthesis. Dan ga ik dat kreng uitprinten, nog een laatste keer doorlezen en verbeteren en dan lever ik hem maandag in. Ik heb alleen het gevoel dat hij steeds slechter wordt per keer dat ik hem doorlees....
Dat gevoel had (en heb) ik ook met m'n scriptie.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_49216453
Zou je door het schrijven van een scriptie zo ver boven het onderwerp uitstijgen dat je superieur wordt aan je eigen initiële gedachtengang en dat je scriptie daarom slecht lijkt?
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:39:34 #191
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49216898
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:26 schreef bladibladibla het volgende:
Zou je door het schrijven van een scriptie zo ver boven het onderwerp uitstijgen dat je superieur wordt aan je eigen initiële gedachtengang en dat je scriptie daarom slecht lijkt?
Ik denk dat dat inderdaad de verklaring is . Als ik mijn scriptie nu lees zie ik ook alweer 12308 dingen die ik eigenlijk anders zou willen verwoorden, maar goed, je kunt niet voor eeuwig blijven schaven aan zo'n ding natuurlijk.

En regels zijn inderdaad regels D_D, daarom heb ik ook een hertentamen aangevraagd .
Nulla verba sed acta
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:51:25 #192
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49217310
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:39 schreef Leonoor het volgende:
En regels zijn inderdaad regels D_D, daarom heb ik ook een hertentamen aangevraagd .
Dat is inderdaad het beste. Anders krijg je van die grapjassen om je heen die zeggen, "goed joh, cum laude, hoewel je wel wat bent gematst, hihi!". En met een beetje pech blijft je cum laude prestatie je hele leven geassocieerd met matsen.
pi_49217586
Hoho! cum laude met hertentamens telt niet! Tenminste, in Nijmegen niet!
Ik vind het overigens idioot dat er blijkbaar kantoren zijn die alleen mensen met heel hoge cijfers aannemen. Ok, ik ben een luie kutstudent geweest.
pi_49217630
En mijn scriptie weiger ik de komende tien jaar nog te lezen, ik weet gewoon dat ik me dan kapot ga ergeren.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:14:56 #195
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49218195
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:59 schreef Thisbe het volgende:
Hoho! cum laude met hertentamens telt niet! Tenminste, in Nijmegen niet!
Ik vind het overigens idioot dat er blijkbaar kantoren zijn die alleen mensen met heel hoge cijfers aannemen. Ok, ik ben een luie kutstudent geweest.
Ik heb ook geen onvoldoende . Ik heb een 8 waar ik een 9 nodig heb. Een hertentamen mag in Utrecht overigens.
Nulla verba sed acta
pi_49218323
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:14 schreef Leonoor het volgende:
Ik heb ook geen onvoldoende . Ik heb een 8 waar ik een 9 nodig heb. Een hertentamen mag in Utrecht overigens.
Ik heb er wel bewondering voor hoor! Heb je altijd hard gestudeerd, of is het je vrij eenvoudig afgegaan?
pi_49218831
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:14 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Wat zijn de eisen die er aan de cum laude gesteld worden ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:50:39 #198
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49219413
Op de UvT is het gewoon een 8 gemiddeld, volgens mij mag je dan ook vakken herkanst hebben...

http://www.uvt.nl/faculte(...)/regelingen/RenR.pdf

Artikel 4 - cum laude/met genoegen
1. Indien een examinandus een examen heeft gehaald, wordt het predikaat ’cum laude’ verleend
indien hij voor alle examenonderdelen gemiddeld ten minste het cijfer acht (8) heeft behaald.
2. Indien een examinandus een examen heeft gehaald, wordt het predikaat ’met genoegen’
verleend indien hij voor alle examenonderdelen gemiddeld ten minste het cijfer zeven (7) heeft
behaald.
3. a. In afwijking van het bepaalde in het eerste en het tweede lid wordt geen predikaat verleend
indien een examinandus voor meer dan de helft van de onderdelen van het examen is
vrijgesteld.
b. Indien in het kader van de overgangsregeling van artikel 44 lid 3 van de Onderwijs- en
ExamenRegeling van de bacheloropleidingen een vrijstelling wordt verleend voor een
onderdeel van het Bachelor- en/of het Masterexamen telt voor het behalen van het
predikaat het cijfer mee dat is gehaald voor het tentamen in het onderdeel op grond
waarvan de vrijstelling is verleend.
4. In zeer uitzonderlijke gevallen kan de examencommissie een predikaat verlenen bij een
gemiddelde dat afwijkt van de in lid 1 en 2 genoemde gemiddelden.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:57:47 #199
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_49219627
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:59 schreef Thisbe het volgende:
Maak je niet zo druk. Welk kantoor was dat?
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:59:40 #200
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_49219681
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Wat zijn de eisen die er aan de cum laude gesteld worden ?
In Utrecht gaat het om ongewogen gemiddeld eindcijfer een 8, met max. 1 herkansing (wat jammerlijk is, want als gewogen gemiddelde werd berekend had ik het door mijn scriptie al lang gered). Maar ik heb niet heel hard gestudeerd ervoor, ben gewoon als brave student altijd voorbereid naar alle colleges gegaan, dat helpt . Nu heb je nog niks over de cops verteld Thisbe! Hoe gaat het met de banenjacht? Veel gesprekken?
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')