Nog geen 20 jaar geleden super-high tech, nu oudbollige technologie. Want met de opkomst van het solid-state geheugen (zoals SD-kaartjes en USB-sticks) komt aan alle media op schijfjes een einde. Voor 10 euro heb je al een 4GB USB-stick. Sneller, betrouwbaarder, geavanceerder, energiezuiniger. En over drie jaar heb je voor 10 euro al 16 GB!quote:Cd-fabriek MediaMotion Uden dicht
UDEN - Cd- en dvd-fabriek MediaMotion in Uden gaat op 31 december dicht. Dat is het personeel maandagmiddag meegedeeld, verklaarde bestuurder Luuk Brug van FNV Bondgenoten.
http://www.nu.nl/news/183(...)tion_Uden_dicht.html
Het komt allemaal door piraterij! Legale muziek downloads zijn een hoax!quote:Het bedrijf kwam in de problemen door de sterk teruglopende vraag naar cd's en dvd's die goeddeels het gevolg is van het illegaal downloaden van muziek en films.
Bluray anyone?quote:Op maandag 10 november 2008 22:37 schreef LXIV het volgende:
Ach, dankzij die downloads was de vraag naar CD-tjes jarenlang zeer hoog! Maar wie gaat er nu nog data op een spiraal van een roterend medium zetten! Met laserstralen (1920 belt ze willen hun technologie terug) zetten!
Alles komt door piraterij, niet omdat zij de prijzen zo omhoog drijvenquote:Op maandag 10 november 2008 22:36 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Het komt allemaal door piraterij! Legale muziek downloads zijn een hoax!
quote:Op maandag 10 november 2008 22:38 schreef IHVK het volgende:
CD?
Sorry, niet grappig. Een kleine nasmaak van Fail zelfsquote:Op maandag 10 november 2008 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets toch? Daar zette je vader een soort MP3-tjes op. Konden ze ook muziek luisteren als ze thuis waren.
Doh! Vinyl is de shit :pquote:Op maandag 10 november 2008 22:49 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat CD er eerder uitligt dan vinyl.
quote:Op maandag 10 november 2008 22:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Daarvan is het einde ook al tijden terug voorspeld. Maar nog steeds mensen idioten die het gebruiken.
Bakeliet!quote:Op maandag 10 november 2008 23:06 schreef soylent het volgende:
MP3 + vinyl all the way
Ook een CD (wav) is een vorm van compressed geluid.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:23 schreef Drugshond het volgende:
mp3 is eigenlijk al compressed... dat wil je eigenlijk niet hebben. Denk dat een CD wel bestaansrecht heeft puur qua geluid. Maar goed het muziek/medium landschap ziet er tegenwoordig heel anders uit (kosten/baten).
Mijn laatste gekochte CD is denk ik al 3-4 jr geleden. Met uitzondering van ongeschreven media.
Mwah mwah.... soort van PCM (pulse code modulatie).quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook een CD (wav) is een vorm van compressed geluid.
Wasrollenquote:
True... En live zijn artiesten weer schor en vals.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mwah mwah.... soort van PCM (pulse code modulatie).
Maar ja Vinyl is ook niet zuiver vanwege sub harmonische klanken die er niet in thuis horen.
Voor flac's wil ik best betalen, voor DRM shit niet.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:02 schreef Elfletterig het volgende:
Er blijft altijd vraag naar muziek dat als product wordt aangeboden op enige vorm van geluidsdrager. Downloads hebben nog minder toekomst dan cd's. Alleen dombo's betalen geld voor computerbestanden waarop de muziekindustrie het eigendom claimt. Ik ben altijd bereid om een cd te kopen, maar zal NOOIT geld gaan betalen voor mp3s.
Idd, daar noem je iets.quote:Op dinsdag 11 november 2008 01:18 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Voor flac's wil ik best betalen, voor DRM shit niet.
Die geperste cd's gaan echt wel een eeuwigheid mee. Alleen gebrande cd's nietquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:05 schreef laforest het volgende:
Ik ga ze niet missen. CD is een domme uitvinding, veel te gevoelig voor schade, cd rot, etc.
Op de eerste cd doosjes stond dat als je goed voor een cd zou zorgen het een heel mensenleven zou meegaan. Ze hebben dat maar gauw verwijderd.
Ik vind dingen digitaal opslaan echt dom en waardeloos. Je raakt de data ooit wel kwijt, somehow.
http://en.wikipedia.org/wiki/CD_rotquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die geperste cd's gaan echt wel een eeuwigheid mee. Alleen gebrande cd's niet
ja en dat is een erg weinig voorkomend probleem.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:28 schreef laforest het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/CD_rot
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/3940669.stmquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja en dat is een erg weinig voorkomend probleem.
ik heb ook zo'n 2000 cd's, waarvan ook een zooi van de tijdperken waarin cd-rot kan voorkomen, maar ik heb er geen enkele ontdekt die er aan lijdt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:33 schreef laforest het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/3940669.stm
Uhm?quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:14 schreef Yorrit het volgende:
sowieso is CD eigenlijk al een stomme manier van geluid-opslag en overdracht.. je hebt geluid, als het van analoge oorsprong is digitaliseer je het eersst, anders is het al digitaal.. dan converteer je het als een serie hele kleine kuiltjes op een fysiek ding.. maar de vorm waarin het erop staat heeft geen directe relatie met het uiteindelijke signaal, daar moet je dan weer een apparaat voor hebben die dat weer omzet naar een analoog signaal wat je kunt horen.. dat is toch dom? doe het dan idd helemaal digitaal, of op een kaartje ofzo..
En hoe denk jij dat "digitaal" wordt opgeslagen op "een kaartje" ? Namelijk op een vergelijkbare manier als op een cd.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:14 schreef Yorrit het volgende:
sowieso is CD eigenlijk al een stomme manier van geluid-opslag en overdracht.. je hebt geluid, als het van analoge oorsprong is digitaliseer je het eersst, anders is het al digitaal.. dan converteer je het als een serie hele kleine kuiltjes op een fysiek ding.. maar de vorm waarin het erop staat heeft geen directe relatie met het uiteindelijke signaal, daar moet je dan weer een apparaat voor hebben die dat weer omzet naar een analoog signaal wat je kunt horen.. dat is toch dom? doe het dan idd helemaal digitaal, of op een kaartje ofzo..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |