Dan moeten we hem toch juist zien!quote:Op zondag 16 november 2008 20:59 schreef nietzman het volgende:
Ach, hoeven we deze film wel te zien? We weten zo ook wel dat 'ie geweldig gaat worden, Pixar is nog niet in staat om maar een middelmatige film te maken.
Nee, 2Dquote:Op maandag 2 februari 2009 17:24 schreef jimjim1983 het volgende:
staat er nou op die poster dat ie in 3D uitkomt?
quote:Op maandag 2 februari 2009 16:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Pixar kennende kan ik hier wel blindelings heengaan als ie in de bios is
jupquote:
Tegen die tijd is in Amerika al de DVD release van 'Up', wat denken die distributeurs in godsnaam wel?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:57 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Had je gedacht, in Nederland pas 8 oktober
Dat betekent dus gewoon maar downloaden.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:02 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Tegen die tijd is in Amerika al de DVD release van 'Up', wat denken die distributeurs in godsnaam wel?
quote:
8 oktober? serieus?quote:Op maandag 9 maart 2009 10:39 schreef sunmoonstar het volgende:
Coool, maar waarom 8 oktober pas... daar wil ik echt nie op wachten hoor....
Omdat de Nederlandse distributeurs dom zijnquote:Op zondag 17 mei 2009 15:49 schreef zquing het volgende:
Waarom moeten we tot 8 october wachten? Nu is de kans dat ik 'm in de bios ga kijken veel kleiner
quote:"It's a terrific family adventure: the 3D presentation gives it a real boost, but this film is airborne because of the traditional strengths: story, characterisation and inventive animation with the old-fashioned values of clarity and simplicity." ,- The Guardian
"A near perfect feature, a thrilling combination of humour, pathos, action and drama. Utterly original, endlessly inventive, and brilliantly crafted to appeal to old and young alike, it may well be Pixar's finest feature yet." ,- IGN Movies
"As of May, Best Picture of the Year: Another jewel in Pixar's crown, Up is a truly uplifting experience, a themtically inventive, emotionally touching, poignantly romantic film that lingers in memory long after seeing it." ,- Emanuel Levy (de criticus met de snor)
"Pixar again raises the bar to wondrous new heights." ,- Hollywood Reporter
"Up is a more more classic piece of entertainment, which cleaves to the Pixar template of being beautifully rendered, emotional and laugh-out-loud adult funny, all the while capturing the naïve charm of old-school Disney." ,- Empire Magazine
"Up could easily have been cloying, but instead proves disarming in its deep reserves of narrative imagination and surprise, as well as its poignant thematic balance of dreams deferred and dreams fulfilled." ,- Variety
Gave avatar! Zelf gemaakt, of kan je dat ergens doen?quote:
Zelf gedaanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:25 schreef LeonH het volgende:
[..]
Gave avatar! Zelf gemaakt, of kan je dat ergens doen?
Pixar does it againquote:Op zondag 31 mei 2009 01:50 schreef Arcee het volgende:144 van de 147 (98%) Fresh op Rottentomatoes. 9.2 op de IMDb en voorlopig #151 in de Top 250. $21.4M op de openingsvrijdag gisteren in de US (2M minder dan WALL·E op dezelfde dag).
Prima cijfers dus.
$68M voor het hele weekend, $5M méér dan WALL·E in hetzelfde weekend.quote:Op zondag 31 mei 2009 01:50 schreef Arcee het volgende:$21.4M op de openingsvrijdag gisteren in de US (2M minder dan WALL·E op dezelfde dag).
#19 inmiddels.quote:Op zondag 31 mei 2009 01:50 schreef Arcee het volgende:9.2 op de IMDb en voorlopig #151 in de Top 250.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:03 schreef Woodpecker het volgende:
Net UP gezien (exploitantenvoorstelling). In één woord: Wow!Pixar did it again en geeft nieuwe invulling aan het oude entertainmentadagium: een lach en een traan. Ook het korte voorfilmpje Partly cloudy is weer helemaal tof
precies, animaties moeten minimaal 720pquote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:26 schreef nietzman het volgende:
Up! als cam bekijken, spuug de jongens bij Pixar dan gewoon meteen in het gezicht.
Dan hadden ze maar een normale release moeten doen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:26 schreef nietzman het volgende:
Up! als cam bekijken, spuug de jongens bij Pixar dan gewoon meteen in het gezicht.
Ik heb laatst een paar rondjes CoD4 gespeeld met aXXo...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:34 schreef Oksel het volgende:
Ik had perongeluk de cam gedownload.. meteen verwijderd. Inderdaad, minimaal 720p. Of een héél goede DVDRip, aXXo doet nogwel eens leuks releasen.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:15 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Nieuwe Pixar Short film: PARTYL CLOUDY
http://www.zie.nl/videos/partly-cloudy/m1dzba5fwj3n
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:15 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Geniaal.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:15 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Geweldig wat ze weten te maken van zo'n kort filmpjequote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:15 schreef DJMarcel.nl het volgende:
great!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:15 schreef DJMarcel.nl het volgende:
hele verhaal te vinden:quote:HUNTINGTON BEACH – Colby Curtin, a 10-year-old with a rare form of cancer, was staying alive for one thing – a movie.
From the minute Colby saw the previews to the Disney-Pixar movie Up, she was desperate to see it. Colby had been diagnosed with vascular cancer about three years ago, said her mother, Lisa Curtin, and at the beginning of this month it became apparent that she would die soon and was too ill to be moved to a theater to see the film.
After a family friend made frantic calls to Pixar to help grant Colby her dying wish, Pixar came to the rescue.
The company flew an employee with a DVD of Up, which is only in theaters, to the Curtins’ Huntington Beach home on June 10 for a private viewing of the movie.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:05 schreef Hymn het volgende:
Las dit gisteren op een CG forum.
[..]
hele verhaal te vinden:
http://www.ocregister.com(...)ie-2468059-home-show
super van Pixar
Damn!quote:Colby died about seven hours after seeing the film.
Prachtig gebaar van Pixarquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:05 schreef Hymn het volgende:
[..]
hele verhaal te vinden:
super van Pixar
En dan vooral dat gat tussen 18 juni en 29 juliquote:Op woensdag 1 juli 2009 01:22 schreef Morrigan het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1049413/releaseinfo
Wel vreemd dat de release data zover van elkaar af ligt.
Dan weet ik al wat het wordt..quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:30 schreef MikeyMo het volgende:
7 oktober, best kans dat er dan al een blu ray rip uit is
Doet me denken aan die film Fanboys.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:05 schreef Hymn het volgende:
[..]
hele verhaal te vinden:
super van Pixar
Lees het topic 'squote:Op zondag 16 augustus 2009 19:08 schreef Sharkdoggie het volgende:
Pixar grants girl's dying wish to see 'Up'
nee, ik heb 'm niet gekeken.............. Dan maar wachten tot oktoberquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:58 schreef Breuls het volgende:
Heb je een Spaanstalige versie gezien? Jakkes.
quote:Pixar’s Up DVD Release Date Announced (+Blu-ray)
10 August 2009 10:25 AM, PDT | BuzzFocus.com | See recent BuzzFocus.com news »
Coming to DVD and Blu-ray this Fall and right in time for Black Friday is Pixar's latest cinematic achievement, Up. On November 10, 2009, you can own either a four-disc Blu-ray Combo Pack or a two-disc DVD, which both include a digital copy of the film. Take a look at the special features: • Commentary by director Pete Docter and co-director Bob Peterson. • Dug’s Special Mission – An all new original short film that follows the misadventures of Dug as he attempts to complete his “special mission.” The short is directed by Up Story Supervisor, Ronnie Del Carmen. • The Many Endings of Muntz – Many ideas were hatched about how to dispose of the film’s arch villain, Muntz, and now viewers can see the many alternate endings proposed during story development. • Partly Cloudy –The hilarious short film that preceded screenings of Up. Everyone knows that the stork delivers babies, but where do the storks get the babies? »
Ik vind dit ook erg dwars. Ga 'm wel bezoeken in de bios maar de verleiding wordt wel erg groot om 'm dan een maand later al op blu-ray te bestellen... Die ondertiteling kan me toch gestolen worden.quote:
Ik denk dat we nu in de pas moeten meelopen met de Britten, in opdracht van Ome Walt D. Wall-E (en Ratatouille) kwamen bij ons ook in de zomer uit, en in Engeland ook pas in oktober... De reden? Geen idee...quote:Op maandag 14 september 2009 15:29 schreef LeonH het volgende:
[..]
Ik vind dit ook erg dwars. Ga 'm wel bezoeken in de bios maar de verleiding wordt wel erg groot om 'm dan een maand later al op blu-ray te bestellen... Die ondertiteling kan me toch gestolen worden.
Zou de vertraging in NL misschien ook iets te maken kunnen hebben dat G-Force eerst in de bios kwam?
Ik las ergens dat het inderdaad met G-Force en Ice Age 3 etc. te maken had. De zomer zat overal qua dat soort films.. it sucks, maarja marketing hè!quote:Op maandag 14 september 2009 19:43 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu in de pas moeten meelopen met de Britten, in opdracht van Ome Walt D. Wall-E (en Ratatouille) kwamen bij ons ook in de zomer uit, en in Engeland ook pas in oktober... De reden? Geen idee...
Ik heb hem maanden geleden in 3D gezien, en het verraste me positief hoeveel meerwaarde het gaf zonder irritant te zijn. Geen speciale trucjes zoals pingpongballen naar het publiek gooien ofzo (zie Monsters vs. Aliens), maar gewoon als instrument gebruikt om een verhaal (nog beter) te vertellen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:51 schreef Desunoto het volgende:
Ik ga hem donderdag zien. Denk niet in 3D want dat staat er niet bij. Ik hoop geen 3D.. heb het wel gehad daarmee eigenlijk.
Ze breken je.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:29 schreef Desunoto het volgende:
Het begin is best wel emotioneel voor een animatiefilm van Pixar.
2 maanden? Dat lijkt me wel érg weinig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:23 schreef Slork het volgende:
Op DVD en Bluray hoeven we niet zo lang meer te wachten denk ik. Twee maandjes, max/
Over twee maanden in Amerika. In Nederland pas in het voorjaar...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:40 schreef Jeeh het volgende:
[..]
2 maanden? Dat lijkt me wel érg weinig.
Begrijpelijk dat ze hem voor kerst eruit willen hebben, maar ik zie hem dan bijna nog wel draaien in de bios als hij goed gaat
Lullig voor je, maar gelukkig hebben we internetquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:45 schreef Desunoto het volgende:
Partly Cloudy heb ik bijna helemaal gemist![]()
![]()
Pffff, blij dat ik die wel te zien kreeg zeg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:48 schreef Timo20 het volgende:
Trouwens, het was voor het eerst dat ze de short niet ervoor draaiden![]()
Ja dat dacht ik ookquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:49 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Pffff, blij dat ik die wel te zien kreeg zeg.
Ergens wel gek trouwens, die short zit toch gewoon vast aan de film?
Waar ben je geweest? Ik wil 'm namelijk hoogstwaarschijnlijk in Maasmechelen gaan kijken...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:48 schreef Timo20 het volgende:
Trouwens, het was voor het eerst dat ze de short niet ervoor draaiden![]()
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:24 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Lullig voor je, maar gelukkig hebben we internet
Kinepolis Hasselt, de 3D versiequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:01 schreef LeonH het volgende:
[..]
Waar ben je geweest? Ik wil 'm namelijk hoogstwaarschijnlijk in Maasmechelen gaan kijken...
Ah ok. Is me net iets te "ver" weg voor vanavond. Dan maar vanavond de gewone versie checken. Partly Cloudy heb ik al een tijdje terug gezien, maar zou wel leuk zijn als ie ervoor zou zitten, gewoon om 'm eens op groot scherm te zienquote:
Gezien, geweldige film. Leuke Star Wars-verwijzingen ookquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:42 schreef Jovatov het volgende:
Ga vanavond, wel de gewone versie, heb er wel erg veel zin in
Vandaar geen hoppende Luxo meer in je avatar?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:26 schreef Verbal het volgende:
...maar de tweede helft vond ik toch minder.
Neuh, die is al een tijdje weg en puur toeval, kwam deze van onze hond tegen en wilde wat vaiëren. Komt wel weer terug. Ben Pixar-fan vanaf de dag dat Toy Story in de bioscoop draaide, en dat zal niet veranderen. Ik geef Up sowieso nog een kans in het Engels (gisteren ivm kleine neef in het Nederlands), en wellicht zijn danquote:Op zondag 11 oktober 2009 02:03 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Vandaar geen hoppende Luxo meer in je avatar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tweede helft zit met gewoon een beetje dwars... na een zorgvuldig en met veel liefde voor Carl opgebouwde eerste helft, is het deel in Amerika-maar-dan-zuid veel rommeliger en vooral gehaaster. Het ene 'spectaculaire' set-piece volgt het andere op, terwijl die liefdevolle zorgvuldigheid uit de eerste helft gewoon overboord wordt gekeild. Eeuwig zonde dat het resultaat daardoor ongebalanceerd is, imho.
Carl (en Elly) en Russel zijn erg leuke figuurtjes, de rest haalt het daar bij lange na niet bij.
Niettemin prachtig gemaakt, daar niet van.
V.Ja inderdaad, V. ja.
Camversie gezien zeker?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:18 schreef Pritt het volgende:
Nou ik vond hem wel aardig, maar niveau van Wall-E bereikt hij niet, eigenlijk ook niets eens in de buurt.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:19 schreef Verbal het volgende:
[..]
Neuh, die is al een tijdje weg en puur toeval, kwam deze van onze hond tegen en wilde wat vaiëren. Komt wel weer terug. Ben Pixar-fan vanaf de dag dat Toy Story in de bioscoop draaide, en dat zal niet veranderen. Ik geef Up sowieso nog een kans in het Engels (gisteren ivm kleine neef in het Nederlands), en wellicht zijn danNu wil ik wel eens weten wat je mening is nadat je hem in het engels hebt bekeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tweede helft zit met gewoon een beetje dwars... na een zorgvuldig en met veel liefde voor Carl opgebouwde eerste helft, is het deel in Amerika-maar-dan-zuid veel rommeliger en vooral gehaaster. Het ene 'spectaculaire' set-piece volgt het andere op, terwijl die liefdevolle zorgvuldigheid uit de eerste helft gewoon overboord wordt gekeild. Eeuwig zonde dat het resultaat daardoor ongebalanceerd is, imho.
Carl (en Elly) en Russel zijn erg leuke figuurtjes, de rest haalt het daar bij lange na niet bij.
Niettemin prachtig gemaakt, daar niet van.
V.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
Absoluut. De beeldkwaliteit op het grote scherm in 3D was overweldigend.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:08 schreef bravo het volgende:
Kijk hem wel in de bios, of in elk geval op een tv, dat verdiend deze film wel.
Bij mij in de bios was het ook doodstil tijdens die scene's, knap gedaanquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:08 schreef bravo het volgende:
Ik heb hem gezien, super film. Ik werd er echt vrolijk van. Ook de eerste 10 minuten weten je gelijk te binden.
Ik kijk Pixars het liefst op DVD op tv.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:08 schreef bravo het volgende:
Kijk hem wel in de bios, of in elk geval op een tv, dat verdiend deze film wel.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik kijk Pixars het liefst op DVD Blu-ray op tv.
Ja maar omdat het in het Nederlands is zal het je zeker gaan tegenvallen. Ik denk niet dat de makers van Pixar dit helemaal op kinderen hebben gericht. Dus misschien dat een van de sinterklaas films een betere keuze is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:31 schreef Ireth het volgende:
Is dit nou ook leuk voor een kind van 5/bijna 6?
Ze heeft dus haar zinnen gezet op Pixar voor haar verjaardagsfeestje (6 november) samen met 4 klasgenootjes. Sinterklaas vind ze dus absoluut niets aanquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:18 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ja maar omdat het in het Nederlands is zal het je zeker gaan tegenvallen. Ik denk niet dat de makers van Pixar dit helemaal op kinderen hebben gericht. Dus misschien dat een van de sinterklaas films een betere keuze is.
daar had ik nou ook last vanquote:
Hier niet komen klagen dat het niet grappig was he.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ze heeft dus haar zinnen gezet op Pixar voor haar verjaardagsfeestje (6 november) samen met 4 klasgenootjes. Sinterklaas vind ze dus absoluut niets aanAch we zien wel of het wat is, van de trailers is ze iig razend enthousiast.
Omschrijft Koolhoven heel mooiquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:13 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik ga dan woensdag eindelijk naar de 3D versie toe, gisteren is Martin Koolhoven er heen geweest en die zei het volgende via twitter; MartinKoolhoven; Up is een meesterwerk. Als het je niets doet is dat omdat je een hart van steen hebt.
Ben zo benieuwd, gisteren ook voor het eerst ratatouille gezien, hoe briljant dat wel niet gemaakt is, beter dan Wall-E imho
Pixar is echt werkelijk briljant. Ze weten iedere keer weer met prachtige, originele verhalen te komen en de animatie is uiteraard van subliem niveau. Dat bedrijf staat echt op eenzame hoogte. Op grote afstand volgt dan nog Dreamworks.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:24 schreef LeonH het volgende:
Omschrijft Koolhoven heel mooi![]()
Uiteindelijk gaat het toch puur om persoonlijke smaak. Zo is en blijft mijn favoriet Finding Nemo. Maar verder heeft iedere Pixar film een bepaalde klasse wat maar weinig animatie studio's kunnen evenaren.
Ze is geswitchedquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:37 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Hier niet komen klagen dat het niet grappig was he.
Ha! Zei het je.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:32 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ze is geswitchedIk moet nu met een groep kleuters anderhalf uur lang naar Sinterklaas en de verdwenen pakjesboot kijken
Ik zag hetquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:44 schreef Meddo het volgende:
De 720p versie heeft zicht op het net aangeboden
Een moderator die het downloaden van warez bespreekt en goedkeurt!!!quote:
Wel erg snel IMHO, film draait nog niet zo gek lang in de bios.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:44 schreef Meddo het volgende:
De 720p versie heeft zicht op het net aangeboden
[ afbeelding ]
In Nederland niet nee, in de rest van de wereld is ie al sinds mei te zienquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:14 schreef tisauch het volgende:
[..]
Wel erg snel IMHO, film draait nog niet zo gek lang in de bios.
Leuk, dat ons kikkerlandje een paar maanden later aan de beurt kwam.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:24 schreef Meddo het volgende:
[..]
In Nederland niet nee, in de rest van de wereld is ie al sinds mei te zien![]()
1080p is er trouwens nu ook
Uhm ik heb de film 4 maanden geleden al in Oekraine gezien, dus niet heel Europa hoor, ik denk dat vooral Nederland weer laat was, achteraf gezien wel een slimme zet van Disney hoor want hij trekt volle zalen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:11 schreef DrDurden het volgende:
Heel Europa was laat ten opzichte van Amerika. Ik heb nadat ik de film gezien heb maar gelijk de Blu-ray besteld, die krijg ik over een week binnen, als het goed is.
Een aanzienlijk deel van Europa moest maanden (en maanden en maanden) wachten, wat me nooit een goede zet lijkt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:47 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Uhm ik heb de film 4 maanden geleden al in Oekraine gezien, dus niet heel Europa hoor, ik denk dat vooral Nederland weer laat was, achteraf gezien wel een slimme zet van Disney hoor want hij trekt volle zalen.
Herfstvakantiequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:27 schreef MilaNL het volgende:
In de herfst/winter gaan er veel meer mensen naar de bios hier.
er is toch ook een zomervakantie? Er gaan gewoon meer mensen naar de bios in de herfst omdat het weer hier dan slecht is dus stellen ze films uit zodat ze meer verdienen.quote:
Als het je vierde is, heb je 'm gewoon niet genoeg gezien.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:35 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik vond 'm leuk! Alles zit er in: humor, romantiek, spanning, emotie.. Al doet het geheel me wel iets minder dan Wall-E (instant tranentrekker..) Nemo (gewoon een klassieker) en the Incredibles. In m'n Pixar top dus een mooie vierde plaats. Up.
De eerste helft, ja, met een beetje uit de tweede.quote:
Klopt, Franse woorden in de film, maar gewoon originele audio en prima custpm NL subs. Perfecte rip. Als van de zomer de film uit was gekomen in de bios had ik m daar gezien. Nu lekker thuis.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:30 schreef Adelante het volgende:
Die blue ray rip is wel de Franse versie geloof ik, er wordt netjes Engels gesproken maar alle teksten in de film zijn Frans (mon livre d'avenures)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Disney houdt de distributie van zijn films in eigen handen, hoor. Dus die verdient overal goed aan. En zelfs Engeland moest zo lang wachten, terwijl de film daar helemaal niet voor aangepast hoeft te worden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van Europa moest maanden (en maanden en maanden) wachten, wat me nooit een goede zet lijkt.
Ik denk trouwens dat Disney er weinig mee te maken heeft, dat soort dingen wordt beslist door de lokale distributeurs. Verder krijgen de studio's een relatief klein percentage van overzeese inkomsten, waardoor ze er ook niet echt van wakker liggen wanneer de films daar draaien en of ze het daar nu goed of slecht doen (tenzij hij in het thuisland flopt en ze uit de rode cijfers willen raken).
De prints voor de andere landen zijn gewoon nieuwe prints hoor, dit ivm localisatie e.d.. Disney past tenslotte in Nederland ook vaak de teksten aan en doen ze ook in andere landen. Het staat ook vaak op de aktes van de film voor welke regio die kopie bedoeld is. Het is dus niet een verklaring. Tenslotte verdiend elke bioscoop een zo nieuw mogelijke kopie, films kunnen nu eenmaal snel beschadigd raken.quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:03 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Disney houdt de distributie van zijn films in eigen handen, hoor. Dus die verdient overal goed aan. En zelfs Engeland moest zo lang wachten, terwijl de film daar helemaal niet voor aangepast hoeft te worden.
Het komt doordat Disney geen zin heeft om zoveel prints te maken. Door eerst de film in Amerika en omstreken uit te brengen en vervolgens de rest van de wereld, kun je dezelfde prints hergebruiken. Nu draait hier voornamelijk de 3D versie, dus dat maakt voor ons niet zo heel erg veel uit. Maar goed, het is een verklaring.
De 2D versies zijn gewoon op 35mm uitgebracht voor het grootste gedeelte. Een paar uitzonderingen misschien maar voor het grootste gedeelte is de 2D versie gewoon op 35mm film uitgebracht.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:00 schreef nietzman het volgende:
Al die 3Dprojecties zijn overigens digitaal voor zover ik weet, dus, erm, prints? Wat voor prints?
DVD?quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:16 schreef Stefan het volgende:
Up is mooi. Omdat die prutsers in Nederland hebben gewacht tot nu heb ik gewoon de retail DVD gedownload met custom NL subs. Het begin is ontroerend. Later wordt het wat een standaard avonturenverhaaltje, maar nog steeds mooi. Snap alleen niet waarom Kevin niet gewoon Carl en Russel naar het huisje vloog zodat ze verder konden vliegen ipv lopen.
Ow god wat een belachelijke voorbeelden allemaal.. als ze nou zeggen woeste rottweilers met gemene stemmen kunnen het kind bang maken.. ok.. maar... Necrofiliequote:Op maandag 2 november 2009 23:39 schreef Sharkdoggie het volgende:
Up in Nederland niet geschikt voor jonge kinderen
Leuk lijstje van FilmTotaal:
Wat de exacte klachten waren die binnenkwamen bij het NICAM is niet bekend maar hier is een kleine lijst van elementen die in de film voorkomen en die zeker niet thuishoren in een kinderfilm.
Drankgebruik: Carl en Charles drinken champagne.
Brandstichting: Het huis van Carl met opzet in brand zetten.
Sexualiteit: Ellie en Carl geven elkaar een kus.
Mishandeling: Carl slaat een bouwvakker met zijn wandelstok.
Necrofilie (beginfase): Carl kust een foto van zijn overleden vrouw.
Vernieling: Een vogel slikt de wandelstok van Carl door en spuugt deze daarna uit.
Poging tot moord: Honden schieten met machinegeweren op een kind dat onderaan een vliegend huis hangt.
Mishandeling: Een hond bijt in de poot van een vogel waarna deze mank loopt.
Bedreiging: Een stel honden grommen naar Carl en Russell.
Moord: Carl laat Russell aan een tuinslang zakken waarna hij hem met opzet van grote hoogte laat vallen.
Dit kun je eigenlijk geen animatie (als in kinderfilm) meer noemen. Het is een zeer volwassen verhaal. Ik vond het echt een heerlijke film.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:08 schreef lelouch het volgende:
Net gezien in 3d. Ben geen pixar/animatie fan dus ook deze fiilm vond ik niet super.
Leuk om een keer gezien te hebben, maar daar blijft het voor mij bij.
Die ooievaar was zo mooi en gedetailleerd gemaaktquote:Op woensdag 4 november 2009 22:15 schreef Borizzz het volgende:
Dat voorfimpje is ook erg leuk, Partly Cloudy.
Weet iemand of die filmpjes (Pixar Shorts) ook op DVD uit gaan komen?
En dan bedoel ik de nieuwe serie, de oude is al uit.
kijk eens 5 posts boven jequote:Op donderdag 5 november 2009 00:08 schreef Timo20 het volgende:
Let op! Artikel bevat mogelijk spoilers.
De klachtencommissie van het NICAM, de organisatie achter Kijkwijzer heeft na klachten de leeftijdsclassificatie van de Pixar animatiefilm Up verhoogd naar 6 jaar. Distributeur Disney is het daar uiteraard niet mee eens en gaat in beroep. Up vertelt het verhaal van Carl Fredricksen, een 78-jarige brompot die duizenden ballonnen aan zijn huis bindt en op avontuur gaat in Zuid-Amerika. De film draait al vier weken in de bioscoop en was drie weken achter elkaar de best bezochte film van Nederland.
Wat de exacte klachten waren die binnenkwamen bij het NICAM is niet bekend maar hier is een kleine lijst van elementen die in de film voorkomen en die zeker niet thuishoren in een kinderfilm.
Drankgebruik: Carl en Charles drinken champagne.
Brandstichting: Het huis van Carl met opzet in brand zetten.
Sexualiteit: Ellie en Carl geven elkaar een kus.
Mishandeling: Carl slaat een bouwvakker met zijn wandelstok.
Necrofilie (beginfase): Carl kust een foto van zijn overleden vrouw.
Vernieling: Een vogel slikt de wandelstok van Carl door en spuugt deze daarna uit.
Poging tot moord: Honden schieten met machinegeweren op een kind dat onderaan een vliegend huis hangt.
Mishandeling: Een hond bijt in de poot van een vogel waarna deze mank loopt.
Bedreiging: Een stel honden grommen naar Carl en Russell.
Moord: Carl laat Russell aan een tuinslang zakken waarna hij hem met opzet van grote hoogte laat vallen.
dit is natuurlijk Nederland op z`n aller smalst... Gaat echt helemaal nergens over. Dat zijn vast die over gelovige mensen uit Urk en Staphorst...
OMFG.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:08 schreef Timo20 het volgende:
Let op! Artikel bevat mogelijk spoilers.
De klachtencommissie van het NICAM, de organisatie achter Kijkwijzer heeft na klachten de leeftijdsclassificatie van de Pixar animatiefilm Up verhoogd naar 6 jaar. Distributeur Disney is het daar uiteraard niet mee eens en gaat in beroep. Up vertelt het verhaal van Carl Fredricksen, een 78-jarige brompot die duizenden ballonnen aan zijn huis bindt en op avontuur gaat in Zuid-Amerika. De film draait al vier weken in de bioscoop en was drie weken achter elkaar de best bezochte film van Nederland.
[Lijst...]
dit is natuurlijk Nederland op z`n aller smalst... Gaat echt helemaal nergens over. Dat zijn vast die over gelovige mensen uit Urk en Staphorst...
quote:Necrofilie (beginfase): Carl kust een foto van zijn overleden vrouw.
Wanneer dringt het nou eens door dat dit geen kinderfilm is?quote:Op donderdag 5 november 2009 00:08 schreef Timo20 het volgende:
[b]Up in Nederland niet geschikt voor jonge kinderen
Ondanks dat het meerdere malen in dit topic is gezegd snapt niemand dat dat lijstje sarcastisch is bedoeld, als je het hele artikel leest dan komt dat duidelijk naar voren dat ze alleen maar "voorbeelden" geven voor hoe ze de film een kijkwijzer 16 zouden kunnen gevenquote:Op zondag 8 november 2009 20:57 schreef Asskicker14 het volgende:
In het liberale Nederland waar porno en hoerenloperij cultureel gemeengoed is, wordt kussen als sexualiteit (in de context van de film: een foto kussen) beschouwd?
WTF?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |