Wat een verantwoordelijkheidsgevoel heeft mijn generatie tochquote:Op maandag 10 november 2008 10:18 schreef HzHertz het volgende:
Woh wat kut voor je, je hebt al amper vakantie dan zou ik gewoon niet komen en dat ook zeggen
Ligt eraan welk baantje het is vandaar dat ik het vraagquote:Op maandag 10 november 2008 10:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat een verantwoordelijkheidsgevoel heeft mijn generatie toch
Ik werk in zo'n kiosk op het station.quote:Op maandag 10 november 2008 10:22 schreef HzHertz het volgende:
[..]
Ligt eraan welk baantje het is vandaar dat ik het vraag![]()
Als het nou bijvoorbeeld vakken vullen is
Zie post hierboven.quote:Op maandag 10 november 2008 10:25 schreef NoelGallagher het volgende:
Welke mongool gaat er nu werken op 1 januariWelke baas in zo inhumaan om mensen te laten werken op 1 januari
![]()
Wat voor bijbaan is het?
Goh, ik zal het in het ziekenhuis waar ik werk eens even doorgeven aan de EHBO; die hebben altijd de drukste tijd op 1 januari, dus die zullen dat wel fijn vindenquote:Op maandag 10 november 2008 10:22 schreef Specularium het volgende:
Er zijn een aantal dagen waarop je vrij MOET zijn.
1 Januari is zo'n dag.
En hoeveel verantwoordelijkheid heb jij als je daar dan werkt ?quote:Op maandag 10 november 2008 10:25 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Ik werk in zo'n kiosk op het station.
Zoek lekker een andere baanquote:Op maandag 10 november 2008 10:25 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Zie post hierboven.
Alle dagen in het jaar open.
Er werken 11 medewerkers. Op de kerstdagen moeten in totaal 4 mensen werken en op 1 januari 1 persoon. Dat zijn dus 5 van de 11 medewerkers die met kerst en nieuwjaar moeten werken.quote:Op maandag 10 november 2008 10:18 schreef Seneca het volgende:
Ik vind dat je bass al coulant is geweest door jou die dagen vrij te geven, en dat je zelf de fout hebt gemaakt om daarbij 1 januari te vergeten. Daarbij kies jij er zelf voor om een opleiding te gaan doen waarbij je stage moet lopen, en er daarnaast een baantje op na te houden.
Ik zou zeggen: allemaal het gevolg van je eigen keuzes, dus wees een vent, en draag dan ook de gevolgen daarvan.
Ik ga altijd op oudejaarsavond bij de EHBO zitten van het ziekenhuis hier in de buurt.quote:Op maandag 10 november 2008 10:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Goh, ik zal het in het ziekenhuis waar ik werk eens even doorgeven aan de EHBO; die hebben altijd de drukste tijd op 1 januari, dus die zullen dat wel fijn vinden
Nounee bedankt. Werk is leuk, leuke collega's en flexibel waardoor ik veel kan werken als ik aangeef dat ik een dag vrij ben van school of in de vakanties.quote:Op maandag 10 november 2008 10:28 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Zoek lekker een andere baanInhumaan is het, zeg ik je
Waar werk je dan? Horeca zeker?quote:Op maandag 10 november 2008 10:32 schreef Lausteen het volgende:
Ik moet tijdens oudjaarsnacht werken, dat is pas sadEn ik loop nog stage ook
Werken op het ziekenhuis en dan de SEH de EHBO noemen.quote:Op maandag 10 november 2008 10:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Goh, ik zal het in het ziekenhuis waar ik werk eens even doorgeven aan de EHBO; die hebben altijd de drukste tijd op 1 januari, dus die zullen dat wel fijn vinden
Nee, dat is helemaal niet verkeerd, maar begrijp dan wel dat je werk en je stage geen rekening met elkaar hoeven te houden. Het zou fijn zijn als het wel gebeurde, uiteraard, maar in dit geval is het niet zo.quote:Op maandag 10 november 2008 10:29 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Daarbij kies ik er idd zelf voor, maar is dat zo verkeerd dan? Werken naast je stage? Mag ik ook geld verdienen??
Heb vorig jaar met kerst ook gewerkt, dus wss had ik toch niet hoeven werken met kerst.quote:Op maandag 10 november 2008 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Stel je niet aan, dat weet je toch vantevoren als je in zo'n kiosk gaat werken?
Je hebt met kerst en oudejaarsdag/avond ook vrij, je hebt geen poot om op te staan.
Als je nu nieuwjaarsdag werkt, heb je volgend jaar wel vrij. Maar jij bent geen uitzondering op de rest van je collega's.
En als je het er pertinent niet mee eens bent moet je maar stoppen met dat bijbaantje.
Mijn werk houdt er altijd rekening mee, en heeft dat altijd gedaan. Ik vind het gewoon spijtig, dat er genoeg mensen zijn die er rekening mee kunnen houden als ze 1 januari moeten werken. Zodat ze bijvoorbeeld 31 december of 2 januari of iets dergelijks vrij zijn. Ik ben de enige van de 11 die dat niet kan en dan zul je zien dat ik dadelijk moet werken.quote:Op maandag 10 november 2008 10:46 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet verkeerd, maar begrijp dan wel dat je werk en je stage geen rekening met elkaar hoeven te houden. Het zou fijn zijn als het wel gebeurde, uiteraard, maar in dit geval is het niet zo.
quote:Op maandag 10 november 2008 10:33 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Waar werk je dan? Horeca zeker?
Ik moet altijd of oud en nieuw of alle kerstdagen werken.quote:Op maandag 10 november 2008 10:58 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Mijn werk houdt er altijd rekening mee, en heeft dat altijd gedaan. Ik vind het gewoon spijtig, dat er genoeg mensen zijn die er rekening mee kunnen houden als ze 1 januari moeten werken. Zodat ze bijvoorbeeld 31 december of 2 januari of iets dergelijks vrij zijn. Ik ben de enige van de 11 die dat niet kan en dan zul je zien dat ik dadelijk moet werken.![]()
Alsof ik ieder jaar met een smoes kom. Ik ben er altijd geweest, heb zoveel gewerkt, zodat we het personeelstekort konden opvangen. En dat ene vraagje, de vraag of ik 1 januari niet hoef te werken, daarin kunnen ze me dan niet tegemoet komen?? Mogen jullie misschien onzin vinden, maar ik vind dat je toch wel wat menselijk mag denken in zo'n geval.
Oh wacht, dus de lootjes moeten nog getrokken worden? Dus de kans dat TS gewoon lekker vrij is is nog altijd het grootst?quote:Op maandag 10 november 2008 11:03 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Tja het is kut, maar tijdens stage wordt je sowieso al van alle kanten gepwnd dus dit kan er ook nog wel bij. Gewoon hopen dat je het niet wordt, anders gewoon even doorbikkelen
Mwa,.. moet iedereen die bij jullie werkt met oudjaar werken? Of ook maar een paar? Jij kan trouwens wel lekker uitslapen op 1 januari. *Jaloers*!quote:Op maandag 10 november 2008 11:03 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Tja het is kut, maar tijdens stage wordt je sowieso al van alle kanten gepwnd dus dit kan er ook nog wel bij. Gewoon hopen dat je het niet wordt, anders gewoon even doorbikkelen
Lotjes moeten nog getrokken worden idd, maar ik zie het al gebeuren dat ik moet werken.quote:Op maandag 10 november 2008 11:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik moet altijd of oud en nieuw of alle kerstdagen werken.
Dus alleen nieuwjaarsdag is zo gek nog niet. Als je graag wilt gaan stappen kun je anders kijken met een collega een kerstdag te ruilen. Werk je één dag met de kerst, maar heb je nieuwjaarsdag vrij.
En ik blijf van mening dat dit soort zaken erbij horen, als je studeert kun je er ook alvast aan wennen dat je straks als je werkt je bij bepaalde banen niet altijd standaard op de feestdagen vrij bent.
En als je het er zo mee oneens bent kun je ook stoppen met die bijbaan.
Gewoon niet komen als je wordt getrokken!quote:Op maandag 10 november 2008 10:14 schreef SMutzskii het volgende:
Ik loop vanaf 1 september 5 dagen in de week stage. Om mijn baantje, die ik normaal gesproken had naast mijn school, niet kwijt te raken werk ik daarnaast ook nog op de zaterdag bij mijn bijbaantje.
Mijn stage loopt in de schoolvakanties gewoon door. Enige dagen dat ik vrij ben van stage zijn de kerstdagen en nieuwjaar (1 januari). Nu is het zo dat iedereen op mijn werk (=bijbaan) kan worden ingeroosterd om te werken met kerst en 1 januari. Dit omdat het feestdagen zijn en het anders niet eerlijk is als er mensen zijn die altijd moeten werken en andere mensen die op die feestdagen nooit hoeven te werken.
We hebben aan moeten geven op welke dagen we konden werken. Ik heb het daar toen met mijn bazin over gehad dat ik eigelijk liever die dagen vrij had, omdat ik gewoon stage moet lopen en die paar dagen mijn enige vrije dagen zijn tijdens mijn stage. Daarbij had ik het alleen over kerst, omdat ik niet gedacht had aan 1 januari. Mijn bazin zei dat dat wel te begrijpen was en dat ik dat even op moest schrijven, zodat de rest kon zien waarom ik niet wilde werken met kerst.
Nu is er niemand die zich aangeboden heeft om op 1 januari te werken en nu wordt er dus geloot tussen alle medewerkers. We zijn op dit moment met 11 medewerkers (als ik het goed heb). 1 van die medewerkers loot niet mee omdat zij vorig jaar gewerkt heeft, volledig terecht dus. Het is de bedoeling dat die persoon lootjes gaat trekken, en diegene die “getrokken” wordt moet werken op 1 januari.
Ik heb daarop mijn bazin weer gebelt, en gevraagd of dat ook voor mij telde:
“"Ja dit telt voor iedereen, we maken geen uitzonderingen, er moet gewoon iemand werken.. dus we loten”".
En nu komt mijn klacht dus:
Ik ben het er niet mee eens dat ik mee moet loten om te werken op 1 januari. Ik vier ook graag nieuwjaar en de andere dagen (=31 december en 2 januari) moet ik gewoon weer stagelopen (dit is ook 1 van de maar 3 vrije dagen die ik tijdens mijn hele stage heb (uitgezonderd weekenden)). Mijn andere collega’s zijn allemaal vrij van school, of werken full-time bij mijn werk. Zij kunnen er allemaal rekening mee houden, door dagen ervoor of erna vrij te hebben.
Wat vinden jullie hier nou van???
Ja.quote:Op maandag 10 november 2008 11:11 schreef Libris het volgende:
Ik begrijp dat er nog niet geloot is? En dat je dus zit te mekkeren over een 10% kans dat je moet werken?
Nou, sorry dat ik het zeg maar de kiosk is niet bepaald moeilijk werk wel? Als je ontslag neemt omdat je het te druk hebt kun je na je stage toch meteen weer aan de slag daar als ze mensen tekort hebben?quote:Op maandag 10 november 2008 10:29 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Er werken 11 medewerkers. Op de kerstdagen moeten in totaal 4 mensen werken en op 1 januari 1 persoon. Dat zijn dus 5 van de 11 medewerkers die met kerst en nieuwjaar moeten werken.
Daarbij kies ik er idd zelf voor, maar is dat zo verkeerd dan? Werken naast je stage? Mag ik ook geld verdienen?? Daarnaast kan ik na mijn stage weer volop aan het werk daar, iets wat ze graag hebben omdat we al personeel te kort hebben. We hebben dit vantevoren afgesproken, dat ik alleen in de weekenden zou werken.
En is het zoveel gevraagd om dit jaar (ivm drukte rondom mijn stage) vrij te vragen op deze dagen? Als er nou te weinig mensen waren om te werken. Nee. Als iedereen nou in dezelfde situatie als mij zat... kon ik erbij inkomen. Maar mijn collega's kunnen er alle rekening mee houden!
(Ps. Ik ben een vrouw)
Nouja, zo werkt dat niet he. Je kunt niet ontslag nemen, en daarna weer daar werken.quote:Op maandag 10 november 2008 11:12 schreef 314 het volgende:
[..]
Nou, sorry dat ik het zeg maar de kiosk is niet bepaald moeilijk werk wel? Als je ontslag neemt omdat je het te druk hebt kun je na je stage toch meteen weer aan de slag daar als ze mensen tekort hebben?
Ik vind je maar een zeurpiet. Toen ik nog een opleiding deed en stage had werkte ik ook 1 a 2 dagen in de week bij, en ook met de feestdagen vaak genoeg toen al gewerkt. Tja, het is of iets minder vrije tijd, of geen inkomsten hebben. Er zijn zoveel studenten met hetzelfde 'probleem'.quote:Op maandag 10 november 2008 11:10 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Lotjes moeten nog getrokken worden idd, maar ik zie het al gebeuren dat ik moet werken.![]()
Als dit mijn full-time baan was, of als ik vakantie had gehad. Geef ik je gelijk. Dan wen je er vast ook wel aan. Het gaat mij ook niet erom dat het een feestdag is. Het gaat mij erom dat ik gewoon 100 dagen stage loop, en in die tijd 3 dagen vrij heb.. en op die ene dag, 1 januari, zou ik dan moeten werken bij mijn bijbaan waar ik normaal gesproken, ten tijde van mijn stage, alleen in het weekend hoef te werken.
Dat hun ervoor kiezen om die dagen wel te gaan werken, wil niet zeggen dat ik die keuze ook moet maken. Ik wil gewoon genieten van mijn 3 dagen die ik vrij heb over die hele 100 dagen.quote:Op maandag 10 november 2008 11:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind je maar een zeurpiet. Toen ik nog een opleiding deed en stage had werkte ik ook 1 a 2 dagen in de week bij, en ook met de feestdagen vaak genoeg toen al gewerkt. Tja, het is of iets minder vrije tijd, of geen inkomsten hebben. Er zijn zoveel studenten met hetzelfde 'probleem'.
Nou inderdaad zeg. Ik zal tegen mijn cliënten zeggen dat ze lekker op 1 januari heel de dag in bed moeten blijven liggen.quote:Op maandag 10 november 2008 10:25 schreef NoelGallagher het volgende:
Welke mongool gaat er nu werken op 1 januariWelke baas in zo inhumaan om mensen te laten werken op 1 januari
![]()
Dat is de juiste instelling!quote:Op maandag 10 november 2008 11:22 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg. Ik zal tegen mijn cliënten zeggen dat ze lekker op 1 januari heel de dag in bed moeten blijven liggen.
Daar ligt de oplossing, 1 januari valt niet een een weekend, dus je baas moet zich aan deze afspraak houden, nogal simpel dusquote:Op maandag 10 november 2008 10:29 schreef SMutzskii het volgende:
We hebben dit vantevoren afgesproken, dat ik alleen in de weekenden zou werken.
juist! toen ik stage liep moest dat ook 40 uur per week, daarnaast werkte ik vrijdagavond in een kroeg, soms het weekend 's avonds wat extra, en dan om de week zaterdag+zondag een ander baantje..quote:Op maandag 10 november 2008 11:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind je maar een zeurpiet. Toen ik nog een opleiding deed en stage had werkte ik ook 1 a 2 dagen in de week bij, en ook met de feestdagen vaak genoeg toen al gewerkt. Tja, het is of iets minder vrije tijd, of geen inkomsten hebben. Er zijn zoveel studenten met hetzelfde 'probleem'.
Het zolang ze mijn afdeling de automatisering noemt, heb ik het volste recht hen EHBO te noemenquote:Op maandag 10 november 2008 10:41 schreef memrtn het volgende:
[..]
Werken op het ziekenhuis en dan de SEH de EHBO noemen.
Nieuwjaarsdag zal wel als een zondagdienst gerekend worden.quote:Op maandag 10 november 2008 11:44 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Daar ligt de oplossing, 1 januari valt niet een een weekend, dus je baas moet zich aan deze afspraak houden, nogal simpel dus
Ja, maar jij Simon...quote:Op maandag 10 november 2008 12:56 schreef Trigalti het volgende:
Wie zegt dat je getrokken wordt?
Verder, niet zo klagen.. ik moet ook op 31 Dec.. én 1 Januari werken waarschijnlijk
Hahahahaha.quote:Op maandag 10 november 2008 14:55 schreef Mendeljev het volgende:
Zie het van de positieve kant, TS. Je stagevergoeding wordt nu 3 euro i.p.v. 1 euro per uur.
Dat zal best, maar dat maakt het nog geen weekend, en dat was toch echt de afspraak. De werkgever dient zich gewoon aan de afspraken te houden, TS hoeft alleen in de weekenden te werken.quote:Op maandag 10 november 2008 12:57 schreef Cassius het volgende:
[..]
Nieuwjaarsdag zal wel als een zondagdienst gerekend worden.
Volgens mij kunnen ze je dat best verplichten; je bent vrij om te doen wat je wilt in je privéleven zolang dat maar niet een te negatieve invloed heeft op je werk...quote:Op maandag 10 november 2008 16:23 schreef AnalQueen het volgende:
Ook ervaring mee. De oplossing: jezelf op nieuwjaarsnacht half in coma zuipen en als een zatte otter op je werk verschijnen, ze kunnen je immers niet verplichten om je in te houden die nacht, het is en blijft een feestdag. Dan leren ze het wel af voor volgend jaar.
Ja, want als jij je werk niet goed doet zullen ze dat vast zonder enig probleem voorbij laten gaan. Als je dat doet kan je contractverlenging wel vergeten. Waarschijnlijk krijg je ook een waarschuwing, en bij de 2de kunnen ze je zonder problemen ontslaan. Echt een top advies dit..quote:Op maandag 10 november 2008 16:23 schreef AnalQueen het volgende:
Ook ervaring mee. De oplossing: jezelf op nieuwjaarsnacht half in coma zuipen en als een zatte otter op je werk verschijnen, ze kunnen je immers niet verplichten om je in te houden die nacht, het is en blijft een feestdag. Dan leren ze het wel af voor volgend jaar.
So what, alsof werken het belangrijkste is in het leven.quote:Op maandag 10 november 2008 17:11 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, want als jij je werk niet goed doet zullen ze dat vast zonder enig probleem voorbij laten gaan. Als je dat doet kan je contractverlenging wel vergeten. Waarschijnlijk krijg je ook een waarschuwing, en bij de 2de kunnen ze je zonder problemen ontslaan. Echt een top advies dit..
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar TS blijft omdat ze haar baan niet kwijt wil. Dan is het nogal dom om als de stage er bijna op zit (ik neem aan dat het gaat om een half jaar stage die aan het begin van dit schooljaar is begonnen) zoiets te gaan doen. Voor haar is deze baan blijkbaar belangrijk.quote:Op maandag 10 november 2008 17:31 schreef AnalQueen het volgende:
[..]
So what, alsof werken het belangrijkste is in het leven.Als mijn baas me in een melige bui inplant op 1 januari dan lach ik hem keihard uit in zijn gezicht. Zoals Crane al zei, er is toch werk zat.
Je vind twee weken verplichte vakantie fijn? Goed vrij zijn is natuurlijk heerlijk maar die twee weken gaan wel van je vakantiedagen af (in mijn geval zou dat bijna de helft van al mijn vakantiedagen zijn...quote:Op maandag 10 november 2008 17:35 schreef Oldbie het volgende:
Kerst en oud&nieuw![]()
Bedrijf sluit en wij hebben twee weken verplicht vakantie![]()
Succes
Ik heb in totaal 43 vakantiedagen.quote:Op maandag 10 november 2008 18:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Je vind twee weken verplichte vakantie fijn? Goed vrij zijn is natuurlijk heerlijk maar die twee weken gaan wel van je vakantiedagen af (in mijn geval zou dat bijna de helft van al mijn vakantiedagen zijn...
Je maakt een goed punt, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op maandag 10 november 2008 18:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar TS blijft omdat ze haar baan niet kwijt wil. Dan is het nogal dom om als de stage er bijna op zit (ik neem aan dat het gaat om een half jaar stage die aan het begin van dit schooljaar is begonnen) zoiets te gaan doen. Voor haar is deze baan blijkbaar belangrijk.
Ze kan namelijk heel simpel der baas aan de afspraak houden dat ze alleen in het weekend zou werken tijdens haar stage.
Ik krijg er op de 100 dagen van school 2. Kan zelf ook wel vragen of ik vrij kan krijgen op bepaalde dagen, maar dan moet ik die laterna inhalen en daar heb ik niet zo'n zin in.quote:Op maandag 10 november 2008 17:25 schreef Plush. het volgende:
Je hebt het gewoon al verkeerd gedaan toen je begon met stage lopen. Bij het opstellen van het contract had je gerust kunnen vragen om meer vrije dagen. Ik loop zelf ook stage en ik kreeg er automatisch 10 (excl. feestdagen) waar ik vervolgens akkoord mee ben gegaan. Drie dagen stage over 5 maanden is nogal weinig, dat had je beter moeten regelen..
De tering, misschien moet ik ook maar eens rond gaan kijken in de bouw; kom ik aan met mijn 19 dagen in totaal! (maar ja ik werk wel vier dagen 9 uur, dus eigenlijk heb ik elke week een dagje vrijquote:Op maandag 10 november 2008 18:33 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik heb in totaal 43 vakantiedagen.
Daar zitten 6 CAO dagen in: nieuwjaar, pasen, koninginnedag, hemelvaartsdag, pinksteren en 1e kerstdag.
Verder heb ik 15 dagen bouwvak en 9 dagen kerst.
Hou ik 13 dagen over om zelf in te plannen. Lijkt mij genoeg
Ho, wacht. Jij telt de feestdagen dus niet mee. Dan kom je toch op een nette 25 dagen. Verder heb ik 13 ADV dagen (werk 40 uur in de week). en idd heb jij iedere week een dag vrij. Wij ontlopen elkaar niet zoveel.quote:Op dinsdag 11 november 2008 09:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
De tering, misschien moet ik ook maar eens rond gaan kijken in de bouw; kom ik aan met mijn 19 dagen in totaal! (maar ja ik werk wel vier dagen 9 uur, dus eigenlijk heb ik elke week een dagje vrij)
Jij bent echt zo kansloos.quote:Op woensdag 12 november 2008 23:53 schreef star_gazer het volgende:
Er zijn maar erg weinig bedrijven open op 1 januari. Conclusie: TS werkt voor McDonald's
Staat dat er? Nee.quote:Op donderdag 13 november 2008 09:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Oh ja, een kiosk op het station is veeeeeeeeeeeeeel beter werk!
Sorry, maar waar slaat dit dan op? Mag ze haar mening niet geven?quote:
quote:01-07-1988
Beetje jammer dat een persoon van 32 jaar, zo'n belachelijke opmerking maakt. Vandaar die opmerking.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sorry, maar waar slaat dit dan op? Mag ze haar mening niet geven?
Ja, tegenover jouw snottebellenleeftijd lijkt dit oud natuurlijk.![]()
[..]
Op zich wel logisch dat ze iemand willen hebben op 1 januari.quote:Op maandag 10 november 2008 10:14 schreef SMutzskii het volgende:
(...)
Mijn ideequote:Op maandag 10 november 2008 11:19 schreef jordeeeh het volgende:
Dan neem je toch ontslag... Op 1 januari werken!
Het gaat van mijn vrije dagen af die ik heb van mijn stage, daarom vind ik het erg. Kan niet op mijn stage vrij gaan vragen, omdat ik moet werken bij mijn andere werk. Dat wil ik ook niet, want moet dat zowieso inhalen.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Op zich wel logisch dat ze iemand willen hebben op 1 januari.
En iedereen wil wel vrij op 1 januari.
Maar is het je probleem dat je moet werken op nieuwjaarsdag, of is het probleem dat het van je toch al zo weinig vrije dagen afgaat?
Kan je anders niet iets regelen dat je die vrije dag een andere dag mag inhalen? Jij werken op 1 januari, en op 2 januari vrij? Waarbij dit niet van je vakantiedagen afgaat? (Anders werk je juist 1 dag méér, op 1 jan.).
Vrij op vrijdag (= lang weekend) zou ik fijner vinden dan op donderdag vrij, en dan weer 1 dag moeten werken.
En anders ben je gewoon ziek hequote:Op donderdag 13 november 2008 12:33 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Het gaat van mijn vrije dagen af die ik heb van mijn stage, daarom vind ik het erg. Kan niet op mijn stage vrij gaan vragen, omdat ik moet werken bij mijn andere werk. Dat wil ik ook niet, want moet dat zowieso inhalen.
Als ik stage had moeten lopen op 1 januari, had ik ook niet kunnen werken. Mss dat ik dus gewoon zeg dat ik stage moet lopen alsnog..
Geen idee of ze het geloven, maar ik ga iig niet werken die dag.
Ik denk dat je dingen door elkaar haalt. Ik moet gewoon stagelopen, en op 1 januari moet ik werken bij mijn bijbaan.. Dat zijn 2 verschillende plaatsen waar ik dan moet werken.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:40 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En anders ben je gewoon ziek he![]()
Maar om niet meteen door de mand te vallen, moet je ook op 31/12 al lekker thuis blijven. Dan kan je altijd zeggen: 'Ja maar ik was daarvoor ook ziek'.
Ja inderdaad. Ik had het niet precies begrepen. Nieuwjaarsdag is dus bij je bijbaantje, waar je 's zaterdags werkt. Mag je dat dan niet ruilen? Een extra vrije dag op zaterdag omdat je op nieuwjaarsdag moet werken?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:44 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Ik denk dat je dingen door elkaar haalt. Ik moet gewoon stagelopen, en op 1 januari moet ik werken bij mijn bijbaan.. Dat zijn 2 verschillende plaatsen waar ik dan moet werken.
Ziek zijn, daar ga ik niet over liegen. Hopen maar dat ik niet ingeloot wordt, en anders.. dan maar officiële waarschuwing (dat is mij vertelt dat ik die zou krijgen als ik zou weigeren te werken).
En ook te ziek om vuurwerk af te steken.quote:Op maandag 10 november 2008 11:30 schreef Rbnn het volgende:
TS, ik denk dat je 31 december een griepje oploopt en daardoor te ziek bent om te werken
Opgelost, slotje
Jouw baas heeft geen donder te maken met het feit dat jij stage loopt. Je hebt een (bij-)baan en bent dus een kapitaalgoed dat je baas inzet om haar toko te runnen en geld te verdienen. Volgens de arbeidstijdenwet is 1-1 een verplichte vrije dag, tenzij het dienstbelang zich er tegen verzet. Moet je werken, dan krijg je die dag gecompenseerd.quote:[b]Op maandag 10 november 2008 10:14
En nu komt mijn klacht dus:
Ik ben het er niet mee eens dat ik mee moet loten om te werken op 1 januari. Ik vier ook graag nieuwjaar en de andere dagen (=31 december en 2 januari) moet ik gewoon weer stagelopen (dit is ook 1 van de maar 3 vrije dagen die ik tijdens mijn hele stage heb (uitgezonderd weekenden)). Mijn andere collega’s zijn allemaal vrij van school, of werken full-time bij mijn werk. Zij kunnen er allemaal rekening mee houden, door dagen ervoor of erna vrij te hebben.
Wat vinden jullie hier nou van???
Mijn collega's werken niet de rest van de week. Aangezien die geen 40 uur werken, behalve mijn bazin. Zij kunnen er dus gewoon rekening mee houden.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:43 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Jouw baas heeft geen donder te maken met het feit dat jij stage loopt. Je hebt een (bij-)baan en bent dus een kapitaalgoed dat je baas inzet om haar toko te runnen en geld te verdienen. Volgens de arbeidstijdenwet is 1-1 een verplichte vrije dag, tenzij het dienstbelang zich er tegen verzet. Moet je werken, dan krijg je die dag gecompenseerd.
Logisch dat men geen uitzonderingen maakt. Jij loopt stage de rest van de week en je collega's werken ws. gewoon de rest van de week. Dus wat is het verschil? Geen.
Gewoon meeloten en hopen dat het geluk je bijstaat !
Gezien jij die dag vrij bent kun jij er ook rekening mee houden, leuk is misschien anders, maar doen alsof je een vervelendere situatie hebt dan 10 collegas slaat nergens op. Je bent zelfs al vrij met kerst omdat je bazin zo vriendelijk was. Je hebt een kans van 10% dat je 1 van de 3 dagen moet werken, als je dat niet overleeft...quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:00 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Mijn collega's werken niet de rest van de week. Aangezien die geen 40 uur werken, behalve mijn bazin. Zij kunnen er dus gewoon rekening mee houden.
Doe je alles wel veiligquote:Op donderdag 1 januari 2009 13:53 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ben wel aant werk .dubbel betaald
Pallets sorteren is een van mijn specialiteiten, mijn Miranda zegt dat ook altijd, pa zegt ze. ...........quote:
En die Miranda is een 50 jarig zwetend mannetje?quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:55 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Pallets sorteren is een van mijn specialiteiten, mijn Miranda zegt dat ook altijd, pa zegt ze. ...........
Inderdaad, that's the spirit!quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:53 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ben wel aant werk .dubbel betaald
quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:55 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Pallets sorteren is een van mijn specialiteiten, mijn Miranda zegt dat ook altijd, pa zegt ze. ...........
Hehe. Watvoor werk doe je dan?quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:10 schreef Blight het volgende:
Ik ben momenteel 'aan het werk'. Slaat nergens op dat ik hier moet zitten, want er is werkelijk waar niets te doen op een dag als deze. Ik heb tot dusver zitten kaarten met mijn collega's, gebruik gemaakt van de pooltafel, en verder spendeer ik de dacht door een beetje met vrienden te kletsen op messenger. Ik heb wel eens productievere dagen gehad, maar hey, krijg wel dubbel betaald.
Iets niet al te interessants met software. De details bespaar ik je.quote:
Aaahww.. 31 december overdag of 's avonds?quote:
quote:
Idd, dat is al bijna!quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:42 schreef babipangang het volgende:
zeik niet zo, werken moet ook gebeuren! En je kunt nou eenmaal een keer pech hebben met oud op nieuw. Volgend jaar weer een nieuwe oud op nieuw
Alle zorg moet dan gewoon werken idd.. maar die werken gewoon in de zorg, daar is het altijd kut, dat weten ze vantevoren. Daarnaast is daar niet dezelfde situatie als ik vorig jaar dus had..quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:45 schreef 9611Niels het volgende:
Wees blij dat je niet in de gehandicaptenzorg werkt, daar moeten ze ook op oudjaarsdag (tot een uur of 1 's nachts, nieuwjaar vieren ze dus op het werk) werken, en op nieuwjaarsdag, koninginnedag, etc.
Dit jaar zijn er 2 die zich hebben aangeboden...quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:46 schreef Salatrel het volgende:
goh wat onverwacht dat niemand heeft aangeboden te werken op 1 januari
Dat is waar, zelfde geldt voor politie, brandweer etc.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:47 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Alle zorg moet dan gewoon werken idd.. maar die werken gewoon in de zorg, daar is het altijd kut, dat weten ze vantevoren. Daarnaast is daar niet dezelfde situatie als ik vorig jaar dus had..
Ik ga hier trouwens ook niet meer op in, dat heb ik al genoeg gedaan in de rest van het topic.
Dit gaat over vorig jaar!![]()
Goed idee, haha. Echt irritant.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:49 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Dat is waar, zelfde geldt voor politie, brandweer etc.
Ik zag ook nadat ik postte pas dat het een oud topic wasmisschien even de OP aanpassen?
ja echt he!quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:44 schreef brunette82 het volgende:
Zeur niet zo...moet je werken, dan werk je..
Wat zijn de de jeugd van tegenwoordig ook een zeikerds zeg
dit jaar toevallig niet, afgelopen jaar wel gewerkt op 1 januari 2009 van 07:00 tot 15:00, zelf aangeboden ook nog. Ik heb iets voor mijn collega's en werkgever over!quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:50 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Jij hoeft zeker niet te werken op 1 januari.
Ja, zo'n gezicht zou ik wel trekken als ik uitgeloot werd. Geef dat joch dat meisje gewoon vrij op die stage, zijn de enige vrije dagen voor hem haar.quote:
Wat een held ben jij.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:55 schreef babipangang het volgende:
[..]
dit jaar toevallig niet, afgelopen jaar wel gewerkt op 1 januari 2009 van 07:00 tot 15:00, zelf aangeboden ook nog. Ik heb iets voor mijn collega's en werkgever over!
quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:55 schreef babipangang het volgende:
[..]
dit jaar toevallig niet, afgelopen jaar wel gewerkt op 1 januari 2009 van 07:00 tot 15:00, zelf aangeboden ook nog. Ik heb iets voor mijn collega's en werkgever over!
Je komt er wel langs, maar je gaat niet naar binnen bedoel je?quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:17 schreef Spelvout het volgende:
Helmond!
Ik ga elke dag met de trein, maar kom nooit langs de kiosk
Jaquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:22 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Je komt er wel langs, maar je gaat niet naar binnen bedoel je?
Sinds wanneer loop jij stage op een zaterdag (=2 jan)?quote:Ik vier ook graag nieuwjaar en de andere dagen (=31 december en 2 januari) moet ik gewoon weer stagelopen
Sinds dit topic over vorig jaar gaat.quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:11 schreef adwin het volgende:
[..]
Sinds wanneer loop jij stage op een zaterdag (=2 jan)?
Ah nice!quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:22 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Sinds dit topic over vorig jaar gaat.
quote:
Leer lezen!quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:27 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Aaahww.. 31 december overdag of 's avonds?![]()
Ik ben 1 januari vrij dit jaar en ook geen loting!![]()
Ideaal als er vrijwilligers zijn.
Jup je hebt helemaal gelijk. Ben ook daadwerkelijk te incompetent bezig zo. Dank voor de goede raad!quote:
Mwa, opzich..quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:52 schreef adwin het volgende:
Wel sjiek dat een topic van een dik jaar oud het nog steeds zo goed doet!
Tjah daar is het KLB voor he. Lekker even je gal spugen op de onvrede van een ander! Heb je niet nog mooie verhalen van ''perron-akkefietjes''quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:57 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Mwa, opzich..![]()
Vind het eigenlijk vervelend, al die mensen die weer beginnen te zeuren over dat ik niet zo moet zeuren enzo.
Dat is waar, maar ik heb vorig jaar al wel genoeg gehoord hierover.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:01 schreef adwin het volgende:
[..]
Tjah daar is het KLB voor he. Lekker even je gal spugen op de onvrede van een ander! Heb je niet nog mooie verhalen van ''perron-akkefietjes''?
Nah.. Ik moet nog aan mijn Kiosk-perron carriere gaan beginnen. Ben er alleen nog niet uit welk treinstation mij het leukst lijkt. Nog suggesties?quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:01 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik heb vorig jaar al wel genoeg gehoord hierover.![]()
"perron-akkefietjes" ? .. hmz..Jij?
Helmond!, maar daar zitten we niet aan het perron, maar gewoon voorin het station... Dus vandaar geen perron-akkefietjes.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:09 schreef adwin het volgende:
[..]
Nah.. Ik moet nog aan mijn Kiosk-perron carriere gaan beginnen. Ben er alleen nog niet uit welk treinstation mij het leukst lijkt. Nog suggesties?
Nah, ik hou het dan toch maar bij mijn eigen baantje! Sowieso is het in Helmond een stuk kouder dan hier in Utrecht, dat is wetenschappelijk bewezen!quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:13 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Helmond!, maar daar zitten we niet aan het perron, maar gewoon voorin het station... Dus vandaar geen perron-akkefietjes.![]()
Het is koud!
Aahw, gelukkig moet je binnen werken, dus dan maakt het toch niets uit!quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:33 schreef adwin het volgende:
[..]
Nah, ik hou het dan toch maar bij mijn eigen baantje! Sowieso is het in Helmond een stuk kouder dan hier in Utrecht, dat is wetenschappelijk bewezen!
Fijn is dat he, zon niets-hoeven-te-doen-vrijdag?! Studieboeken allang aan de kant geschoven en de laptop op schoot. Is mooi geweest qua studeren voor dit jaar!quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:34 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Aahw, gelukkig moet je binnen werken, dus dan maakt het toch niets uit!![]()
Wat een gelul weer he.
Maar, heb je je stage nou voldoende afgerond?quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:22 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Sinds dit topic over vorig jaar gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |