abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63118137
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:
Trouwens, mensen die zich druk maken of ze 10 of 8 euro transactiekosten betalen. Moeten die wel beleggen? Ik bedoel, als je verwachte winst zich zo'n beetje binnen je transactiekosten begeeft...:')
Zoals Selang al aangaf zitten de transactiekosten soms op een aantal k per jaar.
Je kunt voor die aantal K ook tig keer naar de macdonalds of een verrotte fiat panda van 1990 kopen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 november 2008 @ 23:26:22 #177
862 Arcee
Look closer
pi_63118160
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:
technische analyse .. oftewel allemaal systeempjes/modellen loslaten op bepaalde 'historische' koersverlopen en dergelijke.
Ah, juist. De beste TA is natuurlijk:

resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_63118163
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:
Trouwens, mensen die zich druk maken of ze 10 of 8 euro transactiekosten betalen. Moeten die wel beleggen? Ik bedoel, als je verwachte winst zich zo'n beetje binnen je transactiekosten begeeft...:')
Het zijn niet de kosten op zich, maar deze zijn vaag aangegeven. En het hele systeem is geautomatiseerd, waar komt die 10 euro vandaan voor wat interactie tussen computers.

Daar maak ik me druk over, hoe komen ze nou bij 10 euro voor iets dat amper seconde duurt.
pi_63118201
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:07 schreef LXIV het volgende:
De opleving werd als een sucker-ralley gezien en toen analisten eenmaal riepen dat je weer gerust in kon stappen was 70% van de potentiele winst alweer gemaakt.
Daar ben ik dus een tikje bang voor, dat er straks een aex350 staat, en dat je achteraf dan zoiets hebt van, had ik maar bij 265 gekocht. Daarom vind ik het ook fascinerend dat bijv. Selang er zo heeel cool onder blijft!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 november 2008 @ 23:29:11 #180
862 Arcee
Look closer
pi_63118241
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Zoals Selang al aangaf zitten de transactiekosten soms op een aantal k per jaar.
Je kunt voor die aantal K ook tig keer naar de macdonalds of een verrotte fiat panda van 1990 kopen.
Okee, maar je streeft in je transacties toch gewoon naar een bepaalde marge, inclusief de kosten? Als je na verkoop 1000 euro meer hebt dan er voor, wat maakt het dan uit dat daar dan nog wat kosten van af zijn gegaan. Het gaat om die 1000 euro, het nettoresultaat dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_63118244
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:27 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Daar ben ik dus een tikje bang voor, dat er straks een aex350 staat, en dat je achteraf dan zoiets hebt van, had ik maar bij 265 gekocht. Daarom vind ik het ook fascinerend dat bijv. Selang er zo heeel cool onder blijft!
Lol, Selang deed al aan beleggen toen ik nog in de pampers stond !

Overigens, als je zijn bijdrage's in het Centraal topic voor beleggen in WGR hebt gevolgd de afgelopen jaren is het ook niet frappant dat die kerel er zo rustig onder blijft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 november 2008 @ 23:30:28 #182
862 Arcee
Look closer
pi_63118265
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:26 schreef At-EZ het volgende:
Het zijn niet de kosten op zich, maar deze zijn vaag aangegeven. En het hele systeem is geautomatiseerd, waar komt die 10 euro vandaan voor wat interactie tussen computers.

Daar maak ik me druk over, hoe komen ze nou bij 10 euro voor iets dat amper seconde duurt.
Je betaalt voor de service, niet voor de technische handeling.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 november 2008 @ 23:32:25 #183
862 Arcee
Look closer
pi_63118317
  maandag 10 november 2008 @ 23:34:10 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63118367
Toch is het wel goed van Selang om zolang cool te blijven. Voor mij zou het nu pas instappen zeer gunstig zijn. Al geloof ik nu echt dat de bodem bereikt is. Maar ja, je weet het nooit.

Maar dit is ook pas mijn 2e crash. Die van 87 heb ik wel bewust meegemaakt, maar niet als belegger. De eerste keer durfde ik mijn verlies niet te nemen en bleef middelen op de verkeerde fondsen (Greater Fool), deze keer dacht ik bij 320 al dat de bodem bereikt was. Er was wel een koopsignaal, maar dus nog niet sterk genoeg ofzo
The End Times are wild
  dinsdag 11 november 2008 @ 02:46:52 #185
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63120730
Nikkei op -3,4%. Light sweet crude op $60,81. Zouden we vandaag de 60 doorbreken?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63120758
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:34 schreef LXIV het volgende:
Toch is het wel goed van Selang om zolang cool te blijven. Voor mij zou het nu pas instappen zeer gunstig zijn. Al geloof ik nu echt dat de bodem bereikt is. Maar ja, je weet het nooit.

Maar dit is ook pas mijn 2e crash. Die van 87 heb ik wel bewust meegemaakt, maar niet als belegger. De eerste keer durfde ik mijn verlies niet te nemen en bleef middelen op de verkeerde fondsen (Greater Fool), deze keer dacht ik bij 320 al dat de bodem bereikt was. Er was wel een koopsignaal, maar dus nog niet sterk genoeg ofzo
Je moet ook beetje geluk hebben om het geld beschikbaar te hebben en dan op het goede moment instappen
Oud NL spreekwoord zegt: Je kunt je geld maar 1x uitgeven.
***** Kraak.....
pi_63120985
Vandaag weer rood dagje denk ik. Azie in het rood en de US in rood gesloten.

Kan ook niet altijd boomen natuurlijk.
pi_63121911
Ik blijf de rit uitzitten, wordt in de loop van de week wel goedgemaakt, denk ik.
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:04:47 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63121981
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom zou je een aandeel willen kopen dat al 40% gestegen is? Dat kun je hoogstens met een financial doen.
En Crucell alsnog + 9%
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:26:02 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63122247
quote:
'Onderzoek aangevraagd over jaarrekening Aegon'

(Novum/Dow Jones) - De Ondernemingskamer vraagt de Autoriteit Financiele Markten (AFM) en de Nederlandsche Bank (DNB) hun mening over beweerde onjuistheden in de jaarrekening 2007 van verzekeraar Aegon. Dat schrijft Het Financieele Dagblad dinsdag.

De rechters zijn wettelijk verplicht AFM en DNB de gelegenheid te geven om gehoord te worden. Dit is het gevolg van een jaarrekeningenprocedure die de stichting Belangenbehartiging Pensioengerechtigden van de Vervoer-en Havenbedrijven is gestart bij de Ondernemingskamer tegen Aegon.

Volgens die stichting, waarin werkgevers en werknemers in de Rotterdamse en Amsterdamse haven samenwerken, heeft Aegon in zijn jaarrekening over het afgelopen jaar 'onrechtmatig' een bedrag van EUR1,7 mrd bestempeld als eigen vermogen. Dat bedrag is volgens de haven gebaseerd op de waardering door Aegon van aanwinst Optas, het voormalige havenpensioenfonds. Maar het 'beklemd vermogen' van Optas is volgens de haven niet bestemd voor Aegonaandeelhouders maar voor havenpensioenen.

De haven verlangt nu dat de Ondernemingskamer Aegon dwingt het gerapporteerde eigen vermogen en de gerapporteerde winst met EUR1,7 mrd te verlagen.

De eis van de havenpartijen komt in een gevoelige periode. Door de wereldwijde kredietcrisis is het eigen vermogen van Aegon zo ver geerodeerd dat het concern een beroep deed op EUR3 mrd staatssteun. Na die operatie kon Aegon eind september een eigen vermogen van EUR9,4 mrd melden.

Aegon heeft beleggers niet met een persbericht geinformeerd over het bestaan van de procedure voor de Ondernemingskamer tegen zijn jaarrekening. De verwachting is dat de Ondernemingskamer in januari de inhoudelijke behandeling start.

Omdat Aegon een beursfonds is, moet de Ondernemingskamer de AFM de gelegenheid geven om te worden gehoord in deze procedure. Omdat de verzekeraar ook onder toezicht staat van De Nederlandsche Bank moet die ook de mogelijkheid krijgen haar visie te formuleren.

De toezichthouders hebben de vrijheid om wel of niet in te gaan op de uitnodiging van de Ondernemingskamer. Volgens bronnen is dat nog niet beslist, zo schrijft de krant.

Uitgegeven op Dinsdag 11 november 2008 om 07:53:01
Boekhoudfraude bij Aegon?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63122314
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En Crucell alsnog + 9%
+12%

Komt meer door het nieuws ivm de aidsvaccin dan door de cijfers vermoed ik.

Op termijn (1 jaar of veel langer) een mooi aandeel, maar op korte termijn van een paar maanden cq kwartalen denk ik niet dat het gaat stijgen.
pi_63122323
AEX -1%... het gaat rustig worden vandaag.
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:31:33 #194
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_63122326
Hmm de beurs klimt wel weer langzaam omhoog
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_63122391
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Boekhoudfraude bij Aegon?
En massaal dumpen dus maar.
pi_63122416
Waarom blijft 't handelsvolume zo enorm groot bij Fortis ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63124050
De financials gaan wederom onderuit, terwijl ze gisteren nog de favorieten waren..
pi_63124083
Hehe .. zo rijdt je 25% mee op een turbo long van de nikkei, doe je ze sochtens direct weg, en koop je die avond de turbo short op de nikkei, zit je de volgende dag ( vandaag dus ) weer op de 25%
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:00:10 #199
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63124119
Aegon... Die had gisteren gewoon weg gemoeten!
pi_63124412
Ach ben wel blij dat het weer naar beneden gaat, ik short liever dan dat ik long ga, ( gister alles long ), vandaag alles short. Ik houd het liever 2 dagen vast ..

Overigens vind ik het ook niet heel erg verrassend dat het veel moeite kost om de beurs weer omhoog te krijgen en zoals het er nu naar uitziet dat ook niet lukt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')