Het lijkt me dat je voor de grote winst misschien wat te laat bent, kijk maar eens hoe de koers van de turbo short op GM zich heeft ontwikkeld .. zo rond de 5 naar de 18 euro.quote:Op maandag 10 november 2008 22:37 schreef At-EZ het volgende:
Short turbo op GM, weinig ervaring. Wat zouden jullie adviseren?
Puur uit beetje historiequote:Op maandag 10 november 2008 22:50 schreef LXIV het volgende:
Wie koopt er dan nog GM, en wat verwachten die mensen nog te krijgen?
Of gewoon zo'n constructie aanhouden dat je nooit ten nimmer 100k kan verloren, Selang heeft wel eens verhalen verteld over eigen missers (jaren terug) in het centraal beleggings topic, maar volgens mij was dat nooit rond de / c.q boven de 100k ( correct me if im wrong )quote:Op maandag 10 november 2008 22:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dan zou ik je geld investeren in dubbel glas.
Het is geen stress hoor! Ik ben tijdens de beurscrisis van 2003 de hele rit naar beneden blijven zitten. Toen had ik ook veel verlies, maar door wat bij te kopen en ook heel wat geluk met Ahold en ABN had ik in 2007 mijn kapitaal van voor de crash verdubbeld. En op het dieptepunt had ik slechts 1/5 over!quote:Op maandag 10 november 2008 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Puur uit beetje historie, mn familie heeft 1 oldtimer van GM
Overigens zou ik hier direct uit het raam springen als ik binnen een maand 100k zou verliezen
Wow, ik weet dat ik soms vrij speculatief over kom en dergelijke, maar als ik die zelfde route als jou had gevolgd, was ik nu echt een wrak geweestquote:Op maandag 10 november 2008 22:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is geen stress hoor! Ik ben tijdens de beurscrisis van 2003 de hele rit naar beneden blijven zitten. Toen had ik ook veel verlies, maar door wat bij te kopen en ook heel wat geluk met Ahold en ABN had ik in 2007 mijn kapitaal van voor de crash verdubbeld. En op het dieptepunt had ik slechts 1/5 over!
Nu heb ik het relatief veel beter gedaan, en ook veel minder trash-aandelen. Hoewel, áls ING valt dan komt het niet 123 weer goed.
Van de gewone cyclus kun je dat wel zeggen. Dit is echter van een kaliber die qua lijn zelfs 1932 voorbijstreeft..quote:Op maandag 10 november 2008 23:00 schreef LXIV het volgende:
Dat hebben ze toch zovaak gedacht! En iedere keer was er weer binnen 5 jaar een boom
Toen was er ook na 5 jaar een boem... van de bodem.:')quote:Op maandag 10 november 2008 23:03 schreef At-EZ het volgende:
Van de gewone cyclus kun je dat wel zeggen. Dit is echter van een kaliber die qua lijn zelfs 1932
voorbijstreeft..
Yup. Heb 't idee dat nu alle rotzooi op tafel gegooid wordt om schoon schip te maken. Alles onder het mom van kredietcrisis. Ben benieuwd wanneer banken weer miljardenwinsten gaan rapporteren....quote:Op maandag 10 november 2008 22:50 schreef LXIV het volgende:
Iedereen schrijft nú maximaal af om overheidssteun binnen te halen. Kun je gelijk de lijken uit je kast dumpen. Zo werkt dat.
Lol, suckers, op 10% van je aankoopwaarde gaan verkopenquote:Op maandag 10 november 2008 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het is altijd hetzelfde liedje geweest. Op de bodem riepen mensen dat het nooit meer goed kwam en dat de index naar nul zou gaan. In paniek werd verkocht voor 10% van de aankoopwaarde. De opleving werd als een sucker-ralley gezien en toen analisten eenmaal riepen dat je weer gerust in kon stappen was 70% van de potentiele winst alweer gemaakt.
Dat zou hier op school het spreekwoordelijke vloeken in de kerk zijn. Als je trendmatige lijntjes met steunen en weerstanden al als TA rekent?quote:Op maandag 10 november 2008 23:10 schreef LXIV het volgende:
Ik hoop het niet!
Wat wel mogelijk is: bij AEX 320 ofzo een terugval naar 260-280. Maar eigenlijk geloof ik helemaal niet in TA
Die was ik alweer vergetenquote:Op maandag 10 november 2008 22:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan kom je ongeveer hier uit: Wat is het oudste lijk waarmee je ooit genueckt hebt ?
technische analyse .. oftewel allemaal systeempjes/modellen loslaten op bepaalde 'historische' koersverlopen en dergelijke. Dus niet hoe een bedrijf écht in elkaar zit.quote:
En nog eens ter illustratie dat de huidige crash helemaal niks voorstelt:quote:Op maandag 10 november 2008 23:03 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Van de gewone cyclus kun je dat wel zeggen. Dit is echter van een kaliber die qua lijn zelfs 1932 voorbijstreeft..
Zoals Selang al aangaf zitten de transactiekosten soms op een aantal k per jaar.quote:Op maandag 10 november 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:
Trouwens, mensen die zich druk maken of ze 10 of 8 euro transactiekosten betalen. Moeten die wel beleggen? Ik bedoel, als je verwachte winst zich zo'n beetje binnen je transactiekosten begeeft...:')
Ah, juist. De beste TA is natuurlijk:quote:Op maandag 10 november 2008 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:
technische analyse .. oftewel allemaal systeempjes/modellen loslaten op bepaalde 'historische' koersverlopen en dergelijke.
Het zijn niet de kosten op zich, maar deze zijn vaag aangegeven. En het hele systeem is geautomatiseerd, waar komt die 10 euro vandaan voor wat interactie tussen computers.quote:Op maandag 10 november 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:
Trouwens, mensen die zich druk maken of ze 10 of 8 euro transactiekosten betalen. Moeten die wel beleggen? Ik bedoel, als je verwachte winst zich zo'n beetje binnen je transactiekosten begeeft...:')
Daar ben ik dus een tikje bang voor, dat er straks een aex350 staat, en dat je achteraf dan zoiets hebt van, had ik maar bij 265 gekocht.quote:Op maandag 10 november 2008 23:07 schreef LXIV het volgende:
De opleving werd als een sucker-ralley gezien en toen analisten eenmaal riepen dat je weer gerust in kon stappen was 70% van de potentiele winst alweer gemaakt.
Okee, maar je streeft in je transacties toch gewoon naar een bepaalde marge, inclusief de kosten? Als je na verkoop 1000 euro meer hebt dan er voor, wat maakt het dan uit dat daar dan nog wat kosten van af zijn gegaan. Het gaat om die 1000 euro, het nettoresultaat dus.quote:Op maandag 10 november 2008 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Zoals Selang al aangaf zitten de transactiekosten soms op een aantal k per jaar.
Je kunt voor die aantal K ook tig keer naar de macdonalds of een verrotte fiat panda van 1990 kopen.
Lol, Selang deed al aan beleggen toen ik nog in de pampers stondquote:Op maandag 10 november 2008 23:27 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Daar ben ik dus een tikje bang voor, dat er straks een aex350 staat, en dat je achteraf dan zoiets hebt van, had ik maar bij 265 gekocht.Daarom vind ik het ook fascinerend dat bijv. Selang er zo heeel cool onder blijft!
Je betaalt voor de service, niet voor de technische handeling.quote:Op maandag 10 november 2008 23:26 schreef At-EZ het volgende:
Het zijn niet de kosten op zich, maar deze zijn vaag aangegeven. En het hele systeem is geautomatiseerd, waar komt die 10 euro vandaan voor wat interactie tussen computers.
Daar maak ik me druk over, hoe komen ze nou bij 10 euro voor iets dat amper seconde duurt.
Macht van 2-schaal.quote:Op maandag 10 november 2008 23:25 schreef LXIV het volgende:
http://moneycentral.msn.com/investor/charts/chartdl.aspx?PT=11&showchartbt=Redraw+chart&compsyms=&D4=1&DD=1&D5=0&DCS=0&MA0=0&MA1=0&CF=0&D7=&D6=&symbol=%24indu&nocookie=1&SZ=0
Je moet grafieken natuurlijk altijd exponentieel bekijken.
Je moet ook beetje geluk hebben om het geld beschikbaar te hebben en dan op het goede moment instappenquote:Op maandag 10 november 2008 23:34 schreef LXIV het volgende:
Toch is het wel goed van Selang om zolang cool te blijven. Voor mij zou het nu pas instappen zeer gunstig zijn. Al geloof ik nu echt dat de bodem bereikt is. Maar ja, je weet het nooit.
Maar dit is ook pas mijn 2e crash. Die van 87 heb ik wel bewust meegemaakt, maar niet als belegger. De eerste keer durfde ik mijn verlies niet te nemen en bleef middelen op de verkeerde fondsen (Greater Fool), deze keer dacht ik bij 320 al dat de bodem bereikt was. Er was wel een koopsignaal, maar dus nog niet sterk genoeg ofzo
En Crucell alsnog + 9%quote:Op maandag 10 november 2008 14:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zou je een aandeel willen kopen dat al 40% gestegen is? Dat kun je hoogstens met een financial doen.
Boekhoudfraude bij Aegon?quote:'Onderzoek aangevraagd over jaarrekening Aegon'
(Novum/Dow Jones) - De Ondernemingskamer vraagt de Autoriteit Financiele Markten (AFM) en de Nederlandsche Bank (DNB) hun mening over beweerde onjuistheden in de jaarrekening 2007 van verzekeraar Aegon. Dat schrijft Het Financieele Dagblad dinsdag.
De rechters zijn wettelijk verplicht AFM en DNB de gelegenheid te geven om gehoord te worden. Dit is het gevolg van een jaarrekeningenprocedure die de stichting Belangenbehartiging Pensioengerechtigden van de Vervoer-en Havenbedrijven is gestart bij de Ondernemingskamer tegen Aegon.
Volgens die stichting, waarin werkgevers en werknemers in de Rotterdamse en Amsterdamse haven samenwerken, heeft Aegon in zijn jaarrekening over het afgelopen jaar 'onrechtmatig' een bedrag van EUR1,7 mrd bestempeld als eigen vermogen. Dat bedrag is volgens de haven gebaseerd op de waardering door Aegon van aanwinst Optas, het voormalige havenpensioenfonds. Maar het 'beklemd vermogen' van Optas is volgens de haven niet bestemd voor Aegonaandeelhouders maar voor havenpensioenen.
De haven verlangt nu dat de Ondernemingskamer Aegon dwingt het gerapporteerde eigen vermogen en de gerapporteerde winst met EUR1,7 mrd te verlagen.
De eis van de havenpartijen komt in een gevoelige periode. Door de wereldwijde kredietcrisis is het eigen vermogen van Aegon zo ver geerodeerd dat het concern een beroep deed op EUR3 mrd staatssteun. Na die operatie kon Aegon eind september een eigen vermogen van EUR9,4 mrd melden.
Aegon heeft beleggers niet met een persbericht geinformeerd over het bestaan van de procedure voor de Ondernemingskamer tegen zijn jaarrekening. De verwachting is dat de Ondernemingskamer in januari de inhoudelijke behandeling start.
Omdat Aegon een beursfonds is, moet de Ondernemingskamer de AFM de gelegenheid geven om te worden gehoord in deze procedure. Omdat de verzekeraar ook onder toezicht staat van De Nederlandsche Bank moet die ook de mogelijkheid krijgen haar visie te formuleren.
De toezichthouders hebben de vrijheid om wel of niet in te gaan op de uitnodiging van de Ondernemingskamer. Volgens bronnen is dat nog niet beslist, zo schrijft de krant.
Uitgegeven op Dinsdag 11 november 2008 om 07:53:01
+12%quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |