studio = éénkamer appartement.quote:
Ja, ze zijn bang voor brand denk ikquote:Op zondag 9 november 2008 21:06 schreef Detroit het volgende:
OMG, nog een old-school kookpitje en WC..
Wel een leuk pand, fiets er regelmatig langs. Wist niet dat je er zulke kleine woonruimte had, 30m2..
Ja, qua OV en vervoer is het echt een superlocatie!quote:Op zondag 9 november 2008 21:13 schreef Detroit het volgende:
Je zit wel echt ideaal. A10 om de hoek. Tram 7, 14 (en 12 wat verder lopen), metrostation De Vlughtlaan, NS station Sloterdijk op korte afstand.
*houd het topic in de gaten
quote:Op zondag 9 november 2008 22:06 schreef Ewelina het volgende:
Helaas moet het gedeeld worden, ik heb geen eigen balkon.
En dan wachten totdat een andere bewoner komt gluren zekerquote:Op zondag 9 november 2008 22:10 schreef kwakveense het volgende:
[..]
gewoon een windscherm neerzetten en er toch topless achter gaan liggen zonnen
Het is ook best wel wit hoor, alleen heeft het een heel lichtbruine ondertoon, maar op de foto's zie je het niet zo goed. Mijn meubels zijn zwartbruin en de vloer wordt dat ook, dus lichte muren zijn wel gewenstquote:Op zondag 9 november 2008 22:53 schreef Anosmie het volgende:
Mooi huiske! Die wand is tof!
Is walnoot de kleur op de andere muren? Het lijkt nogal.. erm.. wit..
Campuscontract?quote:Op maandag 10 november 2008 15:56 schreef Ewelina het volgende:
Via studentenwoningweb, het is van stichting DUWO. Huur is 432,- excl. elektriciteit en water. Thank God voor huurtoeslag, dan wordt het 290,- per maand excl. Verder rekenen ze echt enorm veel servicekosten, maar de praktijk leert dat je aan het einde van het jaar dan ook iets van 400-500 euro terug krijgt. Leuke spaarpot
Een eis is dus wel dat je hiervoor als voltijdstudent ingeschreven moet staan bij een hogeschool of universiteit in Amsterdam.
Wanneer kom jij weer eens langs in [H]?quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:53 schreef m3nster het volgende:
Het ziet er erg leuk uit!
Gefeliciteerd ermee! En hopelijk heb je er veel plezier van!
Ehm, ik lees nog wel eens mee, maar om het echt bij te houden en mee te praten heb ik tijd nodig. Iets wat ik absoluut niet heb met mijn verhuizing ophande.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:56 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Wanneer kom jij weer eens langs in [H]?
Volgens mij bedoelde PeuRac die voor langs het bed, de paneelgordijnen. Zou wel een mooie oplossing zijn, en met een 3 sporige rail kun je ze ver genoeg op zij schuiven om in bed te kunnen stappen zonder door je gordijn heen te hoeven.quote:Op zondag 16 november 2008 10:47 schreef Ewelina het volgende:
Ik slaap vrij licht, dus ik word sowieso wel wakker alsbinnenkomt. Buiten dat, is er niet echt een andere indeling mogelijk (anders staat de TV wel erg dicht op de bank) en vind ik dit het leukste staan. En het is een studio voor mij alleen,
heeft nog een eigen woning. Bovendien gaan we meestal toch tegelijk slapen.
Ik heb al gordijnen besteld, met rails, enkele plooi. Voor de rest dezelfde stof als mijn oude gordijnen (foto op de vorige bladzijde van dit topic) . Het raam zit in een soort inkeping, de gordijnen dus ook.
Oh, maar dat doen ze ook door de gewone gordijnen hoorquote:Op maandag 17 november 2008 20:23 schreef Stormqueen het volgende:
met katten zou ik ook niet aan transparante gordijnen beginnen. Tenminste, die van mij vallen elkaar door het gordijn aan, omdat ze elkaar dan toch kunnen zien
Ik heb ook zo'n kralengordijn gehad (bij de achterdeur) maar vond het vooral voor mezelf niet zo handig. Ik heb nogal lang haar en bleef als ik mijn haar los had standaard vast zitten in dat gordijn. Soms zo erg dat ik het los moest knippen.quote:Op zondag 16 november 2008 13:34 schreef Ewelina het volgende:
Ik denk dat ik gewoon gordijnen ga kopen van een doorzichtige stof, dat lijkt me wel leuk. Of een kralengordijn, maar met mijn katten lijkt me dat niet zo handigHet bed hoeft niet helemaal afgesloten te zijn, anders oogt het kleiner denk ik.
V-groef rondom? Je bedoelt die scheidingen tussen de planken neem ik aan? Die vind ik niet storend. Er moeten nog plintjes gelegd worden, er liggen er nu maar 3quote:Op donderdag 20 november 2008 22:20 schreef Syytön het volgende:
Mooie vloer hoor, alleen die v-groef rondom vind ik echt totaal niet mooi. Ik heb het zelf ook. V-groef aan de zijkanten is mooi, maar niet aan de boven- en onderkant. Heb er een beetje spijt van dat ik het laminaat wat ik in de woonkamer heb liggen heb gekocht. Ik vond het eerst mooi maar nu niet meer. En dat is jammer want het was 20 euro p/m2.
In de breedte laminaat leggen vind ik trouwens ook nooit erg mooi, dat truucje dat de kamer dan breder zou lijken werkt bij mij niet.![]()
Anyway, ziet er verder leuk uit, lekker licht, ben benieuwd hoe het resultaat gaat worden met meubels.Hema kleuren zijn leuk!
Plintjes zijn echt graf, vooral rond deurposten etc. En ze laten altijd los.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:22 schreef Ewelina het volgende:
[..]
V-groef rondom? Er moeten nog plintjes gelegd worden, er liggen er nu maar 3rest wordt morgen gedaan.
Smaken verschillen wat dat betreft, ik vind het in ieder geval een beetje nep en tegeligquote:Op donderdag 20 november 2008 22:29 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind een groef aan alleen de zijkanten lelijker
Wbt de plinten: ik kreeg al de tip om ze vast te spijkerenVoorlopig zitten ze nog geplakt, lijkt me zonde van het laminaat.
Haha, die had ik ook al gezien ja. Die vind ik trouwens net iets té. Ik zou denk ik gaan voor een bruine bekleding, en dan wit gelaktquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:55 schreef Oblivion het volgende:
1000 euro...
[ afbeelding ]
En in je kleur!
Met IKEA stofquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:50 schreef Ewelina het volgende:
Ja, maar da's veel te groot, en ik ben niet handig genoeg om er zelf wat aan te doen.
Buiten dat, vraag ik me af hoe dat gaat matchen met m'n IKEA-interieur
Ook aan het formaat van mijn zitvlak. En mijn benenquote:Op zaterdag 22 november 2008 22:02 schreef Oblivion het volgende:
Nee, dat is de pest als je erg gebonden zit aan je kamer...
Maar ook wel weer een uitdaging!![]()
Je loopt vanzelf tegen iets aan waarvan je denkt: Hey, dat zou wel eens kunnen werken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 december 2008 20:34 schreef Mestras het volgende:
echt een geweldig huisje heb je! ik ben jaloers!Ik ga eigenlijk nooit een weekend naar huis. Heel soms een nachtje weg, dat overleven die beesten bestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik langer wegblijf, dan komt iemand ze verzorgen.
Nieuwe pics:
Doorkijk:
Zithoek, met kerstversiering (takken met lichtjes)
Keuken:
Kruidenrekjes:
En mijn poezen op de krabpaal! Vrij unieke foto, want normaal zitten ze er niet met zijn tweeën op, en ze staan ook nooit samen goed op een foto.
Badkamer
Douchegordijn wordt morgen geplaatst, en dat is maar goed ook, want nu is de badkamer elke keer doorweekt als ik gedouched heb
Mijn badkamerdeur
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Jup, 't is een V-groef aan alle zijden. Het is ook Tarkett laminaat, ik heb het voor een tientje per m2 gekocht (normaal kost dit laminaat minimaal 25,- per m2). Het komt bij de Stox vandaan, aan de Haarlemmerweg in Amsterdam (tegenover de Praxis). Was een restpartijquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:48 schreef Skaai het volgende:
Fijn huisje.
Die vloer he, is dat met v-groef aan alle kanten? Ik heb nl ook een v-groef met 4 zijden op het oog gehad (Tarkett volgens mij) maar die was uit de collectie bij de laminaatboer waar ik 'm zag, was echt spotgoedkoop (14 euro de m2).
Waar komt de jouwes vandaan?
Niets hoor, gewoon een observatiequote:
Ik moest ook per sé een bank, een grote tafel en een tweepersoons bed hebben, plus de boekenkasten en de krabpaalquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niets hoor, gewoon een observatie. Het oogt wat vol
. Maar dat is bij mij ook zo
. Ik moet en zal een driepersoonsbank, een tweepersoonsbed en een loeigrote salontafel hebben, ook al kan ik m'n kont nauwelijks meer keren
.
Nee, want dan gaan mijn katten aan de telefoon hengelen (die hangt boven de ladekast). Buiten dat, dan zou het 'zitgedeelte' wel erg vol lijken denk ik... ik vind het fijn dat ik juist daar nog een beetje ruimte heb.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:18 schreef Anne het volgende:
Kun je die grote kast sowieso niet een stuk naar rechts doen, richting de plant, en dan de krabpaal tussen je lagere kast en de hogere kast?
Volgens mij oogt dat ook 'minder vol'.
Daar hang ik ze altijd. Maar eigenlijk is dat de badkamerdeurquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:15 schreef Syytön het volgende:
Hehe, je BH hangt nog aan de kastdeur.
Dat is een IKEA Pax kast. Alles in mijn huis komt uit de IKEA zo ongeveer, muv de plantenquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:08 schreef Hanneke1983 het volgende:
Waar heb je die kast vandaan langs de krabpaal? Die is echt leuk!
Natuurlijkquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:23 schreef Ewelina het volgende:
Het is ook niet zo supervol hoor, alleen lijkt het op de laatste overzichtsfoto wel erg volgestouwd, maar dat komt meer door het perspectief.
Ik heb mijn meubels ook niet in 1 keer gekocht hoor, alleen mijn bed is nieuw. Ik heb ook ooit geleefd in een kamer met 1 lelijke kast, 1 computer + tafel en een matrasje op de grondquote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:34 schreef P.F het volgende:
Ja nu ik zelf in deze situatie bevind denk ik alleen maar: Jeetje wat heeft dat veel geld gekost![]()
!!
Checkquote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:51 schreef Mini_rulez het volgende:
Je moet ook niet verwachten dat je eerste kamer meteen geweldig is, dat hoort een beetje een veel te klein hok te zijn met oude spullen van familie enzo...
Ewelina is vast ook al een tijdje bezig geweest voor ze dit allemaal bij elkaar gespaard had en een mooie zelfstandige woning kon krijgen. Uiteindelijk kom je er wel, als je maar lang genoeg studeert.
Ben je blind ofzo? Het hele topic staat vol met foto's waar dat wel uit blijkt. Op pagina 2 staat zelfs een 3d plattegrond.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:15 schreef Pamm het volgende:
Echt mooi je studio !
Hoe scheid je je slaapgedeelte af van je woongedeelte ???
Ik vermoed dat Pamm gewoon niet zo snugger is.... hij/zij had al 3 andere topics over het wonen in een studio geopendquote:Op maandag 16 februari 2009 11:04 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ben je blind ofzo? Het hele topic staat vol met foto's waar dat wel uit blijkt. Op pagina 2 staat zelfs een 3d plattegrond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |