abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128142371
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Zullen er echt geen wijken in die buurt zitten die echt helemaal leeg zijn? Of zijn dat allemaal verkeerde beelden die ik op youtube zie? Ik weet het niet hoor, heb zelf het idee dat er echt gewoon complete wijken leegstaan behalve de 2 daklozen die er zitten.
Zelfs als de huizen zijn ingestort, dan is er nog altijd de grond waarop het gebouwd is. Al die kavels zijn uiteindelijk van duizenden verschillende eigenaren. Ook al wonen die er niet meer: je verkoopt niet zo snel iets voor bijvoorbeeld 5.000 dollar als je er ooit 100.000 voor hebt betaald. Dan zou ik ook liever afwachten of het toch nog goed komt allemaal. Voor een aantal banken zou zo'n verkoop waarschijnlijk duidelijk maken dat ze failliet zijn.

De overheid kan particulieren eventueel tot verkoop dwingen. Dit heet 'eminent domain' en ligt erg gevoelig in de VS. Het eigendom van je eigen stukje grond is immers onderdeel van de American Dream. Een rechter/jury zal al snel de kant van de particuliere eigenaar kiezen. Zeker als het een experimenteel plan is om een stad te revitaliseren ipv een concreet economisch project zoals een spoorlijn of luchthaven.

Je idee is denk ik te idealistisch. Ik ken ook geen voorbeelden waar een stad of regio van hogerhand zijn 'ingekrompen' op een dergelijke manier. Het zou misschien kunnen in een sterk overheids gedirigeerde maatschappij zoals China.
pi_128149756
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Je idee is denk ik te idealistisch. Ik ken ook geen voorbeelden waar een stad of regio van hogerhand zijn 'ingekrompen' op een dergelijke manier. Het zou misschien kunnen in een sterk overheids gedirigeerde maatschappij zoals China.
De "Ghost Cities" liggen er in China sowieso beter bij, misschien interessant om eens om de tafel te gaan met de Chinezen ;)
pi_128150462
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:37 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

De "Ghost Cities" liggen er in China sowieso beter bij, misschien interessant om eens om de tafel te gaan met de Chinezen ;)
Is dat geen nieuwbouw waar niemand is/kon komen wonen?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_128153120
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Aether het volgende:

[..]

Klopt en door de groei van China komen die nog wel vol de komende jaren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 juni 2013 @ 15:49:17 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128153231
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:15 schreef LXIV het volgende:
Als het Nederlandse sociale systeem instort (wegens te weinig betalers en te veel ontvangers) zul je in bijvoorbeeld een stad als Rotterdam hetzelfde zien. Nu is het niet het geval, omdat er miljarden in stadsvernieuwing wordt gestopt. Ook totaal onproductieve mensen ontvangen nog voldoende geld om in het -zwarte- centrum winkels e.d. in stand te houden.
Enigzins zie je het effect wel. Veel juweliers en andere zelfstandigen verlaten bepaalde wijken al omdat ze in één jaar tijd 4x overvallen worden.
Juist in Rotterdam, in mijn beleving meer dan in andere steden, zie je de laatste jaren sterke bewoners participatie zoals het opzomeren en dergelijke.
pi_128154077
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Juist in Rotterdam, in mijn beleving meer dan in andere steden, zie je de laatste jaren sterke bewoners participatie zoals het opzomeren en dergelijke.
Opzomeren? Wat is dat?

/nevermind, vond het http://nl.wikipedia.org/wiki/Opzoomeren

A'dam Oost idem overigens.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 juni 2013 @ 16:26:15 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128154656
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Opzomeren? Wat is dat?

/nevermind, vond het http://nl.wikipedia.org/wiki/Opzoomeren

A'dam Oost idem overigens.
Ja dat dus. Samen met een gemeentelijke overheid die als een van de eerste in Nederland minimum inkomens eisen stelde voor bepaalde wijken om diversiteit te vergroten, de activiteiten op de kop van zuid, uitbreiden van toeristische mogelijkheden.

Rotterdam is niet meer de kale arbeidersstad van begin jaren 80.
pi_128155157
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Aether het volgende:

[..]

Inderdaad, was ook meer als grap bedoeld ;) Overigens erg interessant om een keer in zo'n stad te kijken als je een keer in China bent :P
  zondag 23 juni 2013 @ 20:29:30 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128163858
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:46 schreef Aether het volgende:

[..]

Er passen makkelijk drie andere gebieden in Detroit:

[ afbeelding ]
Urban sprawl. Eindeloze wijken met vrijstaande huizen. Deze opzet is ook eigenlijk heel slecht voor je omgeving omdat het ongelooflijk inefficient is. Iedereen en alles is auto afhankelijk, het kost ontzettend veel land, etc. Even naar de supermarkt lopen gaat vaak niet omdat er meestal maar 1 grote hypermarkt ergens staat. Vaak is er geeneens enige vorm van stoep en is de auto de enige optie. Gelukkig is het model steeds minder populair. Dit soort wijken vervallen ook veel sneller dan wijken met grote woningblokken.

(niet detroit)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_128164105
is dat Vegas ?
  zondag 23 juni 2013 @ 20:34:30 #211
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128164153
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:33 schreef arjan1212 het volgende:
is dat Vegas ?
Ik denk het wel. Het zal wel iets zijn van de american dream om in zo'n huis te wonen. Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Geef mij maar een mooi appartement in een drukke straat met hoogbouw.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_128244431
De toestand van de huizen/wijken is nog niet het ergste. Ik zie liever een wijk zonder toekomstperspectief, dan een persoon zonder toekomstperspectief (hetgeen deels hand in hand gaat):

dinsdag 25 juni 2013 @ 18:08:44 #213
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128246150
Haha, nu is het wapen van die neger geblurred op google maps. :D

klik
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:27:40 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_129103036
quote:
Detroit files for Chapter 9 bankruptcy

Detroit—The city of Detroit filed the largest municipal bankruptcy case in U.S. history Thursday afternoon, culminating a decades-long slide that transformed the nation’s iconic industrial town into a model of urban decline crippled by population loss, a dwindling tax base and financial problems.

The 16-page petition was filed in U.S. Bankruptcy Court in Detroit.

Gov. Rick Snyder’s office was making plans this afternoon to hold a Friday morning news conference at the Maccabees Building, 5057 Woodward in Midtown, according to a source. It’s the same location where the governor declared a financial emergency for Detroit on March 1.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:53:52 #215
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_129104251
Krijgen we nu een Dexit? Gaan ze de dollar verlaten?
pi_129104324
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 18:08 schreef monkyyy het volgende:
Haha, nu is het wapen van die neger geblurred op google maps. :D

klik
De lui van Google zullen het ook wel fijn hebben gehad in die contreien. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:59:39 #217
38496 Perrin
pi_129104475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:55 schreef waht het volgende:

[..]

De lui van Google zullen het ook wel fijn hebben gehad in die contreien. :')
Die googlemobielen worden dan ook vaak ongeveer zo teruggevonden:

donderdag 18 juli 2013 @ 23:23:48 #218
38496 Perrin
pi_129105602
Iets uitgebreider:

quote:
Detroit becomes largest US city to file for bankruptcy

The US city of Detroit in Michigan has become the largest American city ever to file for bankruptcy, with debts of at least $15bn (£10bn).

State-appointed emergency manager Kevyn Orr asked a federal judge to place the city into bankruptcy protection.

If approved, he would be allowed to liquidate city assets to satisfy creditors and pensions.

Detroit stopped unsecured-debt payments last month to keep the city running as Mr Orr negotiated with creditors.

He proposed a deal last month in which creditors would accept 10 cents on the dollar of what they were owed. Mr Orr suggested at the time there was a 50-50 chance of the city needing to file for bankruptcy.

In a letter accompanying Thursday's filing, Michigan's Governor Rick Snyder, a Republican, said he had approved the request from Mr Orr to file for Chapter 9 bankruptcy.

Gov Snyder said: "Only one feasible path offers a way out," adding that residents needed a clear exit from the "cycle of ever decreasing services".

"The only way to do those things is to radically restructure the city and allow it to reinvent itself without the burden of impossible obligations.

"It is clear that the financial emergency in Detroit cannot be successfully addressed outside of such a filing, and it is the only reasonable alternative that is available".

Mr Orr has said that the city's long-term debt could actually be between $17bn and $20bn.

The former manufacturing powerhouse's finances have struggled for some time, driven by a number of factors, including a steep population loss.

The city government has also been hit by a string of corruption scandals over the years.

Declining investment in street lights and emergency services have made it difficult to police the city.

The city lost 250,000 residents between 2000-10.
pi_129113417
RIP Detroit...

-O-
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_129113921
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:40:31 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129114146
Heftig. Ik ben sowieso gefascineerd door Detroit door de vele leegstaande panden daar en de desolate sfeer. Misschien zou een grote Hollywood-studio er een zombiefilm kunnen draaien en kan Detroit met het geld weer opkrabbelen :P

Aangezien ik een fotografiefan ben, vind ik deze serie zo mooi: laat goed zien hoe het er daar nu voor staat: http://www.dailymail.co.u(...)b-crime-poverty.html

http://www.dailymail.co.u(...)es-control-city.html
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:45:06 #222
38496 Perrin
pi_129114255
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
Heftig. Ik ben sowieso gefascineerd door Detroit door de vele leegstaande panden daar en de desolate sfeer. Misschien zou een grote Hollywood-studio er een zombiefilm kunnen draaien en kan Detroit met het geld weer opkrabbelen :P

Aangezien ik een fotografiefan ben, vind ik deze serie zo mooi: laat goed zien hoe het er daar nu voor staat: http://www.dailymail.co.u(...)b-crime-poverty.html

http://www.dailymail.co.u(...)es-control-city.html
Meer foto's:
http://www.marchandmeffre.com/detroit/index.html
http://www.forgottendetroit.com/index.html
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:46:23 #223
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129114288
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_129114328
quote:
Ik kende wel http://forgotten-ny.com maar die laat een wat ander beeld zien ;)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:03:24 #225
38496 Perrin
pi_129127398

quote:
Detroit zette alles op de auto, nu is de stad failliet. Hoe kon dit gebeuren?

“Detroit is het schoolvoorbeeld van een miljoenenstad die opkwam en ten onder ging met één soort bedrijvigheid”, schreef Geert Mak in Reizen zonder John (2012). De stad werd aan het begin van de twintigste eeuw The Motor City. Henry Ford richtte in 1903 aan Mack Avenue zijn Ford Motor Company op, waar in de eerste jaren een paar auto’s per dag werden gemaakt. Ook Chrysler en General Motors maakten van Detroit hun thuishaven.

Het werd dankzij De Grote Drie de autohoofdstad van de wereld, met meer dan tweehonderd fabrieken voor auto’s, motoren en onderdelen. De bevolking groeide in een rap tempo omdat zwarte arbeiders vanuit het zuiden van de VS naar Detroit kwamen voor de zekerheid van een baan in de auto-industrie.

In 1950 was Detroit dankzij de bloeiende industrie met 1,8 miljoen inwoners de vierde stad van Amerika.

Daarna ging het bergafwaarts.

De Amerikaanse autofabrikanten kregen in de jaren zeventig en tachtig concurrentie van (onder meer) Japanse merken. De fabrieken ontsloegen hun werknemers, verhuisden de banen naar het buitenland, automatiseerden of gingen dicht. Niet langer was Detroit de stad voor een baan met zekerheid en het stichten van een gezin.

Mensen verlieten het centrum. Ze verhuisden naar een andere stad of naar een buitenwijk - wat door ingewikkelde regelgeving betekende dat hun belastinggeld niet meer in de stadskas terechtkwam.

De economische crisis die in 2008 begon maakte alles nog erger. Mensen lieten in een nog hoger tempo hun huis achter en de banken bleven ermee zitten, waardoor de markt instortte en de prijzen kelderden naar een gemiddelde van 15.000 dollar. Maar, zoals Mak schreef: “Met wat geluk kun je hier voor 1.000 dollar ook al iets op de kop tikken.”
pi_129140090
Er zitten nu wel ongelofelijk veel kanslozen daar (zie oa die foto enkele posts hierboven). Dat maakt het niet makkelijker om Detroit weer op te bouwen. Een enorme ghetto is/wordt het.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:48:25 #227
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 15:55:31 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129156054
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_129156578
Het is nog maar de vraag of Detroit wel failliet kan. Mocht de aanvraag falen zal Detroit door alle benefit en bondholder claims onbestuurbaar worden en als stad niet langer kunnen voortbestaan. De kosten en onveiligheid zullen zo hoog oplopen voor de nog overlevende bedrijven en kapitaalkrachtige inwoners dat zij zullen sluiten of verhuizen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_129156805
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Zelfs als de huizen zijn ingestort, dan is er nog altijd de grond waarop het gebouwd is. Al die kavels zijn uiteindelijk van duizenden verschillende eigenaren. Ook al wonen die er niet meer: je verkoopt niet zo snel iets voor bijvoorbeeld 5.000 dollar als je er ooit 100.000 voor hebt betaald. Dan zou ik ook liever afwachten of het toch nog goed komt allemaal. Voor een aantal banken zou zo'n verkoop waarschijnlijk duidelijk maken dat ze failliet zijn.

De overheid kan particulieren eventueel tot verkoop dwingen. Dit heet 'eminent domain' en ligt erg gevoelig in de VS. Het eigendom van je eigen stukje grond is immers onderdeel van de American Dream. Een rechter/jury zal al snel de kant van de particuliere eigenaar kiezen. Zeker als het een experimenteel plan is om een stad te revitaliseren ipv een concreet economisch project zoals een spoorlijn of luchthaven.

70% van de verlaten huizen, daarvan word de onroerend goed belasting niet betaald.. dus die komen dan in handen van de gemeente
  zaterdag 20 juli 2013 @ 16:26:24 #231
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_129157185
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 16:26 schreef Drugshond het volgende:
Ironic.
De buitensteden/wijken buiten de stadskern van Detroit doen het weer wel goed.
Nauwelijks ironisch maar een vrij bekend verschijnsel.
pi_129158684
Ik wil niet racistisch overkomen maar zou het ook niet deels komen omdat er teveel negers samenwonen daar. 85 % komt oorspronkelijk uit afrika als ik wikipedia mag geloven. Tuurlijk zijn de autobedrijven weggegaan maar er zijn wel meer steden geweest die leunde op 1 industire en die zich toch meer ontwikkeld hebben na een moeilijke periode.
pi_129158831
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 17:12 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil niet racistisch overkomen maar zou het ook niet deels komen omdat er teveel negers samenwonen daar. 85 % komt oorspronkelijk uit afrika als ik wikipedia mag geloven. Tuurlijk zijn de autobedrijven weggegaan maar er zijn wel meer steden geweest die leunde op 1 industire en die zich toch meer ontwikkeld hebben na een moeilijke periode.
Bedankt voor deze racistische bijdrage.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 20 juli 2013 @ 18:53:29 #235
38496 Perrin
pi_129161955

Child Poverty by Race and Ethnicity 2000-2011

Racistische statistieken :(

(bron)
  maandag 22 juli 2013 @ 15:44:30 #236
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_129222590
quote:
Faillissement Detroit treft Europese banken

Het Belgische Dexia, het Zwitserse UBS en het Duitse Hypo Real Estate lijden financiële schade door het bankroet van de Amerikaanse stad Detroit.

De Belgische bank Dexia wordt mogelijk voor circa 100 miljoen euro geraakt door het faillissement van de stad, aldus zakenkrant De Tijd.

De Amerikaanse krant The Wall Street Journal gaf maandag aan dat ook UBS in grote mate betrokken is bij de financiële malaise van Detroit. De Zwitserse bank speelde in 2005 een grote rol bij de oplossing van financiële problemen van de pensioenfondsen voor gemeenteambtenaren, politie en brandweer van de Amerikaanse stad.

UBS verkocht in dat verband voor zo'n 1,4 miljard euro aan obligaties aan Europese banken. De bank stemde eerder al in met een herziening van de contracten met Detroit, waardoor de bank minder geld krijgt dan eerder werd afgesproken.

Die obligaties kwamen onder meer terecht bij Hypo Real Estate, de Duitse hypotheekbank die tijdens de financiële crisis met staatssteun werd gered. De leningen aan Detroit zijn inmiddels ondergebracht bij de overheidsinstantie die het bankroet van Hypo afwikkelt. Die onderzoekt nog wat de gevolgen van het faillissement van de Amerikaanse stad zijn.

Nederlandse banken
Nederlandse banken lijken vooralsnog niet getroffen te worden. ING en ABN Amro lijden naar eigen zeggen geen verliezen. Rabobank en SNS moeten eventuele gevolgen van Detroit nog uitzoeken. Dat bleek maandag uit een rondgang langs de banken.

"Wij verwachten geen materiële impact van Detroit", aldus een woordvoerder van ING. ABN Amro had een vergelijkbare boodschap.

In totaal zouden Europese banken voor zo'n 1 miljard dollar aan obligaties hebben afgenomen van Detroit. De stad vroeg vorige week uitstel van betaling aan, onder druk van een schuldenlast van 18,5 miljard dollar.
Say what?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 17:34:32 #237
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_129260179
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tja dat hoeft niet per definitie racistisch te zijn. Toevallig zijn veel zwarten in Amerika er slechter aan toe dan de blanken. Wat je als oorzaak bestempelt kan duiden op racisme ;) ikzelf denk dat het grotendeels te maken heeft met het gebrek aan kansen, mede door een blanke dominantie. Dan is het ook niet zo gek dat het armoedepijl hoger ligt onder de zwarte bevolking en dat het over het algemeen gezien dus slechter gaat als er honderden duizenden immigranten (2nd Great Migration) komen.

Dat de structurele oorzaak elders ligt (auto-industrie etc.) is weer wat anders.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:07:00 #238
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_129272215
Detroit $6400 ozb per jaar ook als je huis maar $20000 waard is. De middenklasse trok er in de 70er jaren al weg. Het aantal inwoners halveerde maar de overheid kromp niet mee. De overgebleven inwoners moesten gewoon de kosten opbrengen. .
De linkse overheid heeft alles en iedereen met een inkomen weggejaagd.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_129308913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 17:34 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Tja dat hoeft niet per definitie racistisch te zijn. Toevallig zijn veel zwarten in Amerika er slechter aan toe dan de blanken. Wat je als oorzaak bestempelt kan duiden op racisme ;) ikzelf denk dat het grotendeels te maken heeft met het gebrek aan kansen, mede door een blanke dominantie. Dan is het ook niet zo gek dat het armoedepijl hoger ligt onder de zwarte bevolking en dat het over het algemeen gezien dus slechter gaat als er honderden duizenden immigranten (2nd Great Migration) komen.
Je kunt roepen wat je wilt met ongelijkheid en kansen, maar het probleem is dat een hoge concentratie aan zwarten betekent dat je gang-gerelateerd geweld krijgt. Daar is geen smoes voor te bedenken. En dat soort excessief geweld haalt een buurt zeer snel volledig onderuit; winkels en andere belangrijke voorzieningen worden dan weggejaagd, laat staan mensen die de mogelijkheid hebben om weg te gaan.

Zo krijg je een vicieuze cirkel; de kosten voor politie en dergelijke gaan omhoog, maar door het gebrek aan inkomsten gaan de belastingen omhoog en krijg je een steeds verder afglijdende stad. Natuurlijk heeft de industrie een rol gespeeld, maar het niet kunnen (of willen?) stoppen van deze ontwikkeling heeft er mede voor gezorgd dat Detroit zo'n rotzooi is geworden.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 18:10:10 #240
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_129375374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 17:12 schreef Bombshell het volgende:
lijkt mij dat het merendeel van de zwarten uit de zuidelijke staten van Amerika kwamen, deels om de armoede en racisme die daar toen heersten te ontvluchten
quote:
In 1900, African-Americans made up just 1.4% of the population of Detroit, Michigan. By 1990, black Americans accounted for 75.7% of the city's population. (U.S. Census Bureau)

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 26-07-2013 18:15:42 ]
pi_130875712
pi_130879252
2013

2030 ?

pi_130879618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:42 schreef arjan1212 het volgende:
2013

[ afbeelding ]

2030 ?

[ afbeelding ]
En wie gaat voor het opruimen van de infrastructuur betalen zodat de boer kan boeren? :D
pi_130879627
[Ik vrees dat men weer wacht op de overheid die dit moet opknappen.
M.a.w. er gebeurd niets en het zal in 1 grote dorre vlakte eindigen zoals de steppen van weleer toen bizons e.d. nog rondliepen. ;)

quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

Houd eens op met dat lange tenen gedoe. :(
Het is een feit dat als je alleen maar mensen van 1 bevolkingsgroep bij elkaar zet en zij hebben geen orde en netheid hoog in het vaandel staan,dit vaak af te lezen is aan de manier hoe de buurt eruit ziet.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 12:59:44 ]
pi_130879650
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wie gaat voor het opruimen van de infrastructuur betalen zodat de boer kan boeren? :D
niemand het stort vanzelf in
pi_130879769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:59 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

niemand het stort vanzelf in
En het asfalt, de rioleringen en andere kabels vliegen zelf weg.
pi_130879799
oke, gemeente detroit geeft de grond gratis aan de boer, boer maakt land geschikt om te boeren?
pi_130880639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:04 schreef arjan1212 het volgende:
oke, gemeente detroit geeft de grond gratis aan de boer, boer maakt land geschikt om te boeren?
Dat kan nooit uit. Voor de prijs die je per m2 nodig hebt om het weer geschikt te maken voor landbouw koop je elders veel betere grond.
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:13:07 #249
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130915413
Mja mensen vergeten wel eens dat NL bijna 4 keer in Michigan past. Met 'maar' 9 miljoen inwoners. Plek zat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_130915666
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:13 schreef popolon het volgende:
Mja mensen vergeten wel eens dat NL bijna 4 keer in Michigan past. Met 'maar' 9 miljoen inwoners. Plek zat.
Daarom, hier in Nederland kost een beetje landbouwgrond al snel 30.000 euro per hectare maar zelfs voor zo'n bedrag krijg je een stuk woonwijk niet omgebouwd tot landbouwgrond. Laat staan met lagere grondprijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')