Zelfs als de huizen zijn ingestort, dan is er nog altijd de grond waarop het gebouwd is. Al die kavels zijn uiteindelijk van duizenden verschillende eigenaren. Ook al wonen die er niet meer: je verkoopt niet zo snel iets voor bijvoorbeeld 5.000 dollar als je er ooit 100.000 voor hebt betaald. Dan zou ik ook liever afwachten of het toch nog goed komt allemaal. Voor een aantal banken zou zo'n verkoop waarschijnlijk duidelijk maken dat ze failliet zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 09:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Zullen er echt geen wijken in die buurt zitten die echt helemaal leeg zijn? Of zijn dat allemaal verkeerde beelden die ik op youtube zie? Ik weet het niet hoor, heb zelf het idee dat er echt gewoon complete wijken leegstaan behalve de 2 daklozen die er zitten.
De "Ghost Cities" liggen er in China sowieso beter bij, misschien interessant om eens om de tafel te gaan met de Chinezenquote:Op zondag 23 juni 2013 10:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Je idee is denk ik te idealistisch. Ik ken ook geen voorbeelden waar een stad of regio van hogerhand zijn 'ingekrompen' op een dergelijke manier. Het zou misschien kunnen in een sterk overheids gedirigeerde maatschappij zoals China.
Is dat geen nieuwbouw waar niemand is/kon komen wonen?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:37 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
De "Ghost Cities" liggen er in China sowieso beter bij, misschien interessant om eens om de tafel te gaan met de Chinezen
Klopt en door de groei van China komen die nog wel vol de komende jaren.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Is dat geen nieuwbouw waar niemand is/kon komen wonen?
Juist in Rotterdam, in mijn beleving meer dan in andere steden, zie je de laatste jaren sterke bewoners participatie zoals het opzomeren en dergelijke.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:15 schreef LXIV het volgende:
Als het Nederlandse sociale systeem instort (wegens te weinig betalers en te veel ontvangers) zul je in bijvoorbeeld een stad als Rotterdam hetzelfde zien. Nu is het niet het geval, omdat er miljarden in stadsvernieuwing wordt gestopt. Ook totaal onproductieve mensen ontvangen nog voldoende geld om in het -zwarte- centrum winkels e.d. in stand te houden.
Enigzins zie je het effect wel. Veel juweliers en andere zelfstandigen verlaten bepaalde wijken al omdat ze in één jaar tijd 4x overvallen worden.
Opzomeren? Wat is dat?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Juist in Rotterdam, in mijn beleving meer dan in andere steden, zie je de laatste jaren sterke bewoners participatie zoals het opzomeren en dergelijke.
Ja dat dus. Samen met een gemeentelijke overheid die als een van de eerste in Nederland minimum inkomens eisen stelde voor bepaalde wijken om diversiteit te vergroten, de activiteiten op de kop van zuid, uitbreiden van toeristische mogelijkheden.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Opzomeren? Wat is dat?
/nevermind, vond het http://nl.wikipedia.org/wiki/Opzoomeren
A'dam Oost idem overigens.
Inderdaad, was ook meer als grap bedoeldquote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Is dat geen nieuwbouw waar niemand is/kon komen wonen?
Urban sprawl. Eindeloze wijken met vrijstaande huizen. Deze opzet is ook eigenlijk heel slecht voor je omgeving omdat het ongelooflijk inefficient is. Iedereen en alles is auto afhankelijk, het kost ontzettend veel land, etc. Even naar de supermarkt lopen gaat vaak niet omdat er meestal maar 1 grote hypermarkt ergens staat. Vaak is er geeneens enige vorm van stoep en is de auto de enige optie. Gelukkig is het model steeds minder populair. Dit soort wijken vervallen ook veel sneller dan wijken met grote woningblokken.quote:Op zondag 23 juni 2013 09:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Er passen makkelijk drie andere gebieden in Detroit:
[ afbeelding ]
Ik denk het wel. Het zal wel iets zijn van de american dream om in zo'n huis te wonen. Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Geef mij maar een mooi appartement in een drukke straat met hoogbouw.quote:
quote:Detroit files for Chapter 9 bankruptcy
Detroit—The city of Detroit filed the largest municipal bankruptcy case in U.S. history Thursday afternoon, culminating a decades-long slide that transformed the nation’s iconic industrial town into a model of urban decline crippled by population loss, a dwindling tax base and financial problems.
The 16-page petition was filed in U.S. Bankruptcy Court in Detroit.
Gov. Rick Snyder’s office was making plans this afternoon to hold a Friday morning news conference at the Maccabees Building, 5057 Woodward in Midtown, according to a source. It’s the same location where the governor declared a financial emergency for Detroit on March 1.
De lui van Google zullen het ook wel fijn hebben gehad in die contreien.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:08 schreef monkyyy het volgende:
Haha, nu is het wapen van die neger geblurred op google maps.![]()
klik
Die googlemobielen worden dan ook vaak ongeveer zo teruggevonden:quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:55 schreef waht het volgende:
[..]
De lui van Google zullen het ook wel fijn hebben gehad in die contreien.
quote:Detroit becomes largest US city to file for bankruptcy
The US city of Detroit in Michigan has become the largest American city ever to file for bankruptcy, with debts of at least $15bn (£10bn).
State-appointed emergency manager Kevyn Orr asked a federal judge to place the city into bankruptcy protection.
If approved, he would be allowed to liquidate city assets to satisfy creditors and pensions.
Detroit stopped unsecured-debt payments last month to keep the city running as Mr Orr negotiated with creditors.
He proposed a deal last month in which creditors would accept 10 cents on the dollar of what they were owed. Mr Orr suggested at the time there was a 50-50 chance of the city needing to file for bankruptcy.
In a letter accompanying Thursday's filing, Michigan's Governor Rick Snyder, a Republican, said he had approved the request from Mr Orr to file for Chapter 9 bankruptcy.
Gov Snyder said: "Only one feasible path offers a way out," adding that residents needed a clear exit from the "cycle of ever decreasing services".
"The only way to do those things is to radically restructure the city and allow it to reinvent itself without the burden of impossible obligations.
"It is clear that the financial emergency in Detroit cannot be successfully addressed outside of such a filing, and it is the only reasonable alternative that is available".
Mr Orr has said that the city's long-term debt could actually be between $17bn and $20bn.
The former manufacturing powerhouse's finances have struggled for some time, driven by a number of factors, including a steep population loss.
The city government has also been hit by a string of corruption scandals over the years.
Declining investment in street lights and emergency services have made it difficult to police the city.
The city lost 250,000 residents between 2000-10.
Meer foto's:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
Heftig. Ik ben sowieso gefascineerd door Detroit door de vele leegstaande panden daar en de desolate sfeer. Misschien zou een grote Hollywood-studio er een zombiefilm kunnen draaien en kan Detroit met het geld weer opkrabbelen
Aangezien ik een fotografiefan ben, vind ik deze serie zo mooi: laat goed zien hoe het er daar nu voor staat: http://www.dailymail.co.u(...)b-crime-poverty.html
http://www.dailymail.co.u(...)es-control-city.html
Thanks, mooie foto'squote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meer foto's:
http://www.marchandmeffre.com/detroit/index.html
http://www.forgottendetroit.com/index.html
Ik kende wel http://forgotten-ny.com maar die laat een wat ander beeld zienquote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:45 schreef Perrin het volgende:
http://www.forgottendetroit.com/index.html
quote:Detroit zette alles op de auto, nu is de stad failliet. Hoe kon dit gebeuren?
“Detroit is het schoolvoorbeeld van een miljoenenstad die opkwam en ten onder ging met één soort bedrijvigheid”, schreef Geert Mak in Reizen zonder John (2012). De stad werd aan het begin van de twintigste eeuw The Motor City. Henry Ford richtte in 1903 aan Mack Avenue zijn Ford Motor Company op, waar in de eerste jaren een paar auto’s per dag werden gemaakt. Ook Chrysler en General Motors maakten van Detroit hun thuishaven.
Het werd dankzij De Grote Drie de autohoofdstad van de wereld, met meer dan tweehonderd fabrieken voor auto’s, motoren en onderdelen. De bevolking groeide in een rap tempo omdat zwarte arbeiders vanuit het zuiden van de VS naar Detroit kwamen voor de zekerheid van een baan in de auto-industrie.
In 1950 was Detroit dankzij de bloeiende industrie met 1,8 miljoen inwoners de vierde stad van Amerika.
Daarna ging het bergafwaarts.
De Amerikaanse autofabrikanten kregen in de jaren zeventig en tachtig concurrentie van (onder meer) Japanse merken. De fabrieken ontsloegen hun werknemers, verhuisden de banen naar het buitenland, automatiseerden of gingen dicht. Niet langer was Detroit de stad voor een baan met zekerheid en het stichten van een gezin.
Mensen verlieten het centrum. Ze verhuisden naar een andere stad of naar een buitenwijk - wat door ingewikkelde regelgeving betekende dat hun belastinggeld niet meer in de stadskas terechtkwam.
De economische crisis die in 2008 begon maakte alles nog erger. Mensen lieten in een nog hoger tempo hun huis achter en de banken bleven ermee zitten, waardoor de markt instortte en de prijzen kelderden naar een gemiddelde van 15.000 dollar. Maar, zoals Mak schreef: “Met wat geluk kun je hier voor 1.000 dollar ook al iets op de kop tikken.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |