Inderdaad.quote:
Dat moet je zeker doen: http://player.omroep.nl/?aflID=10598179quote:Moet die van de vorige keer ook nog even terugkijken eigenlijk.
Bijna?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 01:05 schreef Sloggi het volgende:
Als je de foto's en filmpjes in dit topic bekijkt zou je bijna denken dat Amerika een derde wereldland is.
Ja hij was goed, heel goed, tegenlicht is een van de betere programmas op TVquote:Op zondag 31 januari 2010 23:55 schreef Zero2Nine het volgende:
Zeker een goede kijktip. Sowieso TegenlichtMoet die van de vorige keer ook nog even terugkijken eigenlijk.
Bush Heeft er voor gezorgd dat er een hele zwik superrijken zijn en iedereen wacht nu op het trickle-down effectquote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:36 schreef Deprater het volgende:
[..]
Bush Heeft er voor gezorgd dat er een hele zwik superrijken zijn en iedereen wacht nu op het trickle-down effect
quote:
Is dat Reagan en zijn 'inner cabinet'? Wie kan me vertellen wie er allemaal te zien is op de foto (Reagan en Bush senior herken ik uiteraard)?quote:
Die kerel naast Reagan is volgens mij James Baker.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:33 schreef Sloggi het volgende:
Is dat Reagan en zijn 'inner cabinet'? Wie kan me vertellen wie er allemaal te zien is op de foto (Reagan en Bush senior herken ik uiteraard)?
idd dat idee van verticale boeren lijkt me een geniaal idee in de toekomst. Maar heden zou je de co2 uitstoot van de werkende fabrieken(zijn die daar nog?)via buizen in glazen kassen stoppen, hierdoor worden de planten groter van. Alleen als je het wil oogsten lijkt het me niet echt gezond als mens zijndequote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:55 schreef Q.E.D. het volgende:
Detroit lijkt me nou echt een plek om na mijn studie een bedrijfje te beginnen.
Koop ik zo'n mooi pand, opknappen, en werken maar.
Wow, thanks.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:44 schreef jaco het volgende:
Zeer indrukwekkende foto's van Detroit in verval, vond ik hier: http://www.marchandmeffre.com/detroit/index.html (met dank aan de tegenlicht blog).
Het verval van Detroit is toch niet iets van de laatste jaren geloof ik.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:04 schreef Arcee het volgende:
Ik vond het ook een indrukwekkende docu. Vooral in de zin van dat het echt goed de gevolgen van de kredietcrisis laat zien. De kredietcrisis is niet de AEX die onder de 200 staat, maar de troosteloze aanblik van Detroit.
Je kan er weinig meer kapot makenquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:49 schreef Q.E.D. het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe, die triestheid is ook wel weer indrukwekkend.
[ afbeelding ]
Nog een geniale plek voor een film.![]()
Het verval is al tien jaar aan de gang, vooral door de enorme overhead van GM , prive jets voor de top en alles afromenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het verval van Detroit is toch niet iets van de laatste jaren geloof ik.
Laten we zeggen dat de crisis het verval in elk geval niet heeft afgeremdquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:10 schreef Deprater het volgende:
[..]
Het verval is al tien jaar aan de gang, vooral door de enorme overhead van GM , prive jets voor de top en alles afromen
quote:Demolishing Density in Detroit: Can Farming Save the Motor City?
So it's come to this: Unable to provide basic services for all of his constituents, Detroit mayor Dave Bing is drafting plans starve his city down to a manageable size. Using proprietary data and a survey released by Data Driven Detroit, Bing and his staff will pick "winners and losers" amongst the city's neighborhoods and seek to resettle residents from the losers, those deemed most unlivable. With Detroit's tax base withering from the implosion of two-thirds of the Big Three, the housing crisis, and an ongoing exodus, Bing believes he has no other choice.
quote:Detroit: the last days
On many levels Detroit seems to be an insoluble disaster with urgent warnings for the rest of the industrialised world. But as George and I made our film we discovered, to our surprise, an irrepressible positivity in the city. Unable to buy fresh food for their children, people are now growing their own, turning the demolished neighbourhood blocks into urban farms and kick-starting what is now the fastest-growing movement across the US. Although the city is still haemorrhaging population, young people from all over the country are also flooding into Detroit – artists, musicians and social pioneers, all keen to make use of the abandoned urban spaces and create new ways of living together.
Ah, die heb ik gisteravond ook zitten kijken.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Nu een interessant programma hier in de UK op de BBC2 over Detroit. Misschien is hij in Nederland er al op voor geweest. Requiem for Detroit
Je kunt er zelf virtueel doorheenwandelen..quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:10 schreef rubje het volgende:
Klopt het nou dat Detroit city er als een ghost city bij ligt of is dat alleen maar een bepaalde wijk die wij keer op keer krijgen te zien?
het centrum ziet er nog mooi uit, maar wanneer je je pijltje op een een willekeurige woonwijk sleeptquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt er zelf virtueel doorheenwandelen..
Vooral het centrum is het leeggestroomd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:10 schreef rubje het volgende:
Klopt het nou dat Detroit city er als een ghost city bij ligt of is dat alleen maar een bepaalde wijk die wij keer op keer krijgen te zien?
Het gaat dan vooral om het centrum. Gebeurt in meer steden overigens. Zie bijvoorbeeld http://www.atributosurbanos.es/en/terms/doughnut-city/ voor wat meer uitleg over dit fenomeen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:10 schreef rubje het volgende:
bronquote:De Amerikaanse autostad Detroit biedt mensen geld om in huizen te gaan wonen. De huizen staan veelal in vervallen buurten.
Zo kunnen politieagenten voor duizend dollar een huis kopen en krijgen ze 150 duizend dollar toe voor renovatie.
Om vervallen wijken in Detroit weer wat kleur te geven biedt de stad geld om in verlaten huizen te komen wonen, meldde Detroit News deze week.
En ook allemaal Nederlandse namen, grappig om te zienquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:12 schreef popolon het volgende:
A small city has reinvented itself for the 21st century. Can Detroit learn anything from Grand Rapids?
[ afbeelding ]
Grand Rapids.
quote:Op zondag 9 november 2008 16:11 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Een collega van mij komt van oorsprong uit Detroit. Elke week heeft hij wel een verhaal van hoe erg het daar op dit moment is en hoeveel erger het nog gaat worden.
Het was ooit een belangrijke stad voor de auto industrie maar sinds de problemen een jaar of 10-15 geleden begonnen is het drama en ellende. De stad is al jaren failliet en dat ging zover dat de politie op een gegeven moment niet eens meer benzine voor de auto's kon tanken.
Criminaliteit viert er hoogtij, moord is er aan de orde van de dag en iedereen die maar enigszins iets kan laat Detroit achter zich. Met name in het laatste jaar zijn grote delen van wijken tot aan complete wijken compleet verlaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |