Ze gaf aan dat ze sterfgevallen en ziekten kon voorspellen. Dit lijkt me toch vrij makkelijk te controleren. Een Randi test zou er als volgt uitzien:quote:Op maandag 10 november 2008 12:32 schreef Bastard het volgende:
Sja maar dan op welk level ga je toekomstvoorspellen? Ik gok dat het meestal betrekking heeft op haar eigen toekomst (micro) dan wel haar omgeving (meso) maar niet zozeer op maatschappelijkwereld vlak (macro).
Die eerste 2 zijn niet te controleren.
Je hebt mijn posts niet gelezen.quote:Op maandag 10 november 2008 12:51 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n rare instelling (maar dat zal wel aan mij liggen hoor)...
"Ja, ik kan iets vreemds volgens mij, en ik geloof gelijk dat het iets paranormaals is want ik wil liever niet testen of het uberhaupt wel klopt wat ik zeg".
Weet je dat ik hiervan bijna verdrietig word?quote:Op maandag 10 november 2008 12:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ze gaf aan dat ze sterfgevallen en ziekten kon voorspellen. Dit lijkt me toch vrij makkelijk te controleren. Een Randi test zou er als volgt uitzien:
a) ze mag zelf weten wanneer haar iets invalt
b) ze mag zelf de persoon uitkiezen(zeggen dat iemand gaat sterven terwijl hij/zij terminaal is, is natuurlijk uitgesloten)
c) micro is niet te controlerne omdat je altijd je eigen toekomst maakt(selffulfilling prophecy), Als ik ervan droom om dit te gaan doen, ga ik dat ook doen. DIt had ik met goochelen, tekenen, muziek en schaken.
d) Meso niveau is zeker te controleren. Die persoon daar gaat blabla dan is dit te controleren of dit ook echt gebeurd. Die persoon wordt ziek(kanker is uitgesloten, 1 op 3 mensen sterft aan kanker, die gok ik ook wel) dan is dit te controleren
e)maatschappelijk vlak, dit is ook te controleren maar jegaf al correct aan dat zij zich waarscihijnlijk met de eerste 2 bezig houdt.
Dit lijkt mij een uiterst eerlijke test, eigenlijk kan het niet fairer. Er is geen sprake van biased zijn aan de skeptische kant, of biased zijn aan paranormale zijde. Het is eigenlijk gewoon "je ding doen".
als je weet dat mensen ziek worden en gaan sterven waarom maak je hier dan geen melding van? je had levens kunnen redden. Daar zou ik bijna verdrietig van worden.quote:Op maandag 10 november 2008 12:54 schreef MarMar het volgende:
[..]
Weet je dat ik hiervan bijna verdrietig word?
Waarom: dit is niet de manier om met dergelijke gebeurtenissen om te gaan, het strookt in tegen mijn integriteit en respect voor leven en dood en de mensen wie het betreft.
Daar heb ik het niet over, mijn vraag was of er dingen zijn waar je niet in gelooft.quote:Op maandag 10 november 2008 12:51 schreef Summers het volgende:
[..]
zoals ik al zei , ervaringen herkennen van andere mensen die ik zelf heb gehad , dat vind ik niet vreemd maar menselijk .
Dus een mening hebben is slecht ? Iedereen moet alles kunnen zeggen, onzin verkopen, liegen - want wie zijn wij om daar wat van te zeggen ?quote:Waarom ? ik ben toch niet de ervaringspolitie of de ervaringsgod ? lekker makkelijk om onzin te roepen , ik vind het veel belangrijker dat mensen gewoon zichzelf zijn en mogen vertellen wat hun ervaringen zijn , daar kan ik nog wat van leren misschien .
Ik vroeg je gewoon - heb je wel eens een paranormale claim gezien waar je van dacht dat het onzin was ?quote:ik hoef nergens tegenin te gaan voor mezelf , wat jij doet mooet jij weten ..
Het is niet zo dat ik het al jaren van te voren weet ofzo en nee, je kan echt niet zomaar alle levens redden.quote:Op maandag 10 november 2008 12:57 schreef Michielos het volgende:
[..]
als je weet dat mensen ziek worden en gaan sterven waarom maak je hier dan geen melding van? je had levens kunnen redden. Daar zou ik bijna verdrietig van worden.
Op welke manier druist dit dan volgens jou in tegen integriteit. Er kunnen mensen geholpen worden.
Voor mij hoef je je niet te bewijzen hoorquote:Op maandag 10 november 2008 12:51 schreef MarMar het volgende:
[..]
Tsjah, als ik op zou schrijven dat persoon X ziek is en daaraan overlijdt, is dat natuurlijk best te controleren.. maar voor welk doel?
Wie heeft er wat aan en wie wordt daar beter van?
Maar het is wel de meest objectieve en eerlijke test die er bestaat.quote:Op maandag 10 november 2008 12:54 schreef MarMar het volgende:
[..]
Weet je dat ik hiervan bijna verdrietig word?
Waarom: dit is niet de manier om met dergelijke gebeurtenissen om te gaan, het strookt in tegen mijn integriteit en respect voor leven en dood en de mensen wie het betreft.
Het hoeft ook niet jaren van te voren. Als jij een maand of zelfs een dag van tevoren weet dat iemand ziek gaat worden en er melding van maakt, kunnen er levens gered worden.quote:Op maandag 10 november 2008 13:02 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik het al jaren van te voren weet ofzo en nee, je kan echt niet zomaar alle levens redden.
Was het maar zo dat die mensen geholpen konden worden, dat was voor mij een stuk makkelijker geweest.
Tsjah, maar ik hoef niet alles verklaard en bewezen.quote:Op maandag 10 november 2008 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar het is wel de meest objectieve en eerlijke test die er bestaat.
Oh, dat is gewoon een biologisch fenomeen hoor, kunnen we gewoon meten.quote:Op maandag 10 november 2008 13:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Tsjah, maar ik hoef niet alles verklaard en bewezen.
Ik kan ook niet bewijzen en verklaren hoeveel en waarom ik van mijn man hou, dat maakt het nog niet minder waar.
onzin, dit kun je bewijzen. Je bent getrouwd, deelt een living met hem, hebt kinderen, doen samen leuke dingen e.d.quote:Op maandag 10 november 2008 13:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik kan ook niet bewijzen en verklaren hoeveel en waarom ik van mijn man hou, dat maakt het nog niet minder waar.
Dan zijn we toch klaar met discussieren? Dat heeft weinig nut als mensen zo stellig dingen niet bewezen zien willen worden.quote:Op maandag 10 november 2008 13:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik vind het ook een rare stelling; waarom zou je het niet verklaard willen zien ?quote:Op maandag 10 november 2008 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zijn we toch klaar met discussieren? Dat heeft weinig nut als mensen zo stellig dingen niet bewezen zien willen worden.
mee eens, dit zou zomaar een breaktrough kunnen zijn.quote:Op maandag 10 november 2008 13:13 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik vind het ook een rare stelling; waarom zou je het niet verklaard willen zien ?
Wat is er mis mee als we er niet meer over hoeven te discussieren omdat er gewoon bewijs is en het vanaf dat moment voor iedereen bij het normale leven hoort ?
Soit, als je bang bent dat er uit komt dat het onzin is kan ik me voorstellen dat je het niet wilt testen.
Maar als je zeker van je zaak bent ?
Waarom de wereld niet vooruithelpen qua kennis ?
Ik begrijp je wel, je gaat alleen uit van een bepaalde situatie.quote:Op maandag 10 november 2008 13:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet jaren van te voren. Als jij een maand of zelfs een dag van tevoren weet dat iemand ziek gaat worden en er melding van maakt, kunnen er levens gered worden.
Als jij zegt van een zieke patient: die gaat sterven. Dat noem ik niet bepaald in de toekomst kijken. Dat noem ik "uitgaan van de logische gevolgen".
Je kan niet alle levens redden, dit heb ik dan ook nergens gezegd. Als jij de levens al red van de mensen waar jij gevoel bij krijgt, zou dat al heel moeilijk zijn. Je had het zojuist wel over mijn integriteit bij die test maar kijk naar je eigen. Je kan levens redden! Niet van alle, dat stelt niemand maar wel van de mensen waar je een gevoel bij hebt.
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk
Dat snap ik dus ook niet. MarMar zelf is ook bijvoorbeeld langdurig ziek, stel dat iemand dat aan kan voelen en weet wat ze heeft. Zou ze dan zelf ook niet willen dat die persoon de wetenschap hielp met haar kenni door het te laten toetsen?quote:Op maandag 10 november 2008 13:13 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik vind het ook een rare stelling; waarom zou je het niet verklaard willen zien ?
Wat is er mis mee als we er niet meer over hoeven te discussieren omdat er gewoon bewijs is en het vanaf dat moment voor iedereen bij het normale leven hoort ?
Soit, als je bang bent dat er uit komt dat het onzin is kan ik me voorstellen dat je het niet wilt testen.
Vlgs mij is zij ook niet degene die de discussie er over wil voeren hoor.. ze geeft aan (correct when Iam wrong) dat het zesde zintuig, zo noemen we het dan maar even, haar niet onbekend is. Dat ze zelf ook wel eens momenten heeft gekend waarbij ze ineens iets wist. Bijvoorbeeld over ziekte of dood bij iemand kon ze aanvoelen dat er iets ging gebeuren.quote:Op maandag 10 november 2008 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zijn we toch klaar met discussieren? Dat heeft weinig nut als mensen zo stellig dingen niet bewezen zien willen worden.
Mijn quoting skills zuigen overigensquote:Op maandag 10 november 2008 13:16 schreef MarMar het volgende:
Ik begrijp je wel, je gaat alleen uit van een bepaalde situatie.
Misschien probeer je uit te lokken dat ik meer vertel, maar dat doe ik liever even niet. Het zijn niet de leukste dingen om over te praten namelijk.
ANTWOORD: Nee , de situaties mag jij ook nog eens zelf aangeven. Ik gaf 1 situatie als voorbeeld. Je mag zelf mensen uitkiezen, zelf situaties.
Ik kan je alleen nog wel zoveel uitleggen dat het bijvoorbeeld iemand betreft waar ik niet dagelijks contact mee heb, waarvan ik het dan opeens doorkrijg en het dan is het niet vroeg genoeg om er nog wat aan te doen. Daarbij krijg ik het ook niet altijd heel goed getuned, ga ik wel een onheilspellend gevoel krijgen bij een bepaald persoon zonder verdere aanleiding en weet ik dan niet altijd precies wat er loos is.
ANTWOORD: In welk opzicht niet vroeg genoeg? Is zij dan al ziek en je weet het, dan is er geen sprake van iets aparts. Is er iemand ziek en je voelt het, dan kun je dit toch zeggen? hoe weet je dat er niks meer aan te doen is. Stel ik had die gave, ik zou alles doen wat er in mijn macht ligt om mensen ermee te helpen.
Stel het komt een keer voor dat ik het in een situatie weet dat ik denk dat ik er een leven mee kan redden, zal ik diegene echt wel op de een of andere manier duidelijk maken dat het misschien handig is om even bij een dokter langs te gaan, maar je zal begrijpen dat het niet werkt als je zegt dat je voelt dat iemand anders doodgaat aan een bepaalde ziekte binnen X tijd..
ANTWOORD: Ok, dit is duidelijk.
Daarbij projecteer je nogsteeds jouw beeld van de toekomst voorspellen op wat ik vertel, terwijl ik duidelijk gesteld heb dat ik het heel anders ervaar dan dat.
ANTWOORD: Je hebt gesteld dat je er niet mee te koop wilt lopen. Ik heb nog niet echt gezien hoe jij dit ervaart.
Ik vind werl dat er een tijdsbestek een ongeveer bij mag staan.quote:Op maandag 10 november 2008 13:19 schreef L.Denninger het volgende:
Is het niet gewoon een optie om op een afgeschermde website je voorgevoelens op te schrijven, en dan na een jaar (of 2) de resultaten ernaast te leggen om te zien hoe het is gegaan ?
Als er op 3 jan 2009 staat "Gevoel dat Piet Hein doodgaat aan teelbalkanker" en op 8 oktober 2009 "Piet Hein dood aan teelbalkanker" lijkt me dat wel frappant.
Omdat dat toch een terugkerend probleem is, het is niet op te roepen, het is niet te beinvloeden.. het is er soms ineens.quote:Op maandag 10 november 2008 13:21 schreef L.Denninger het volgende:
Bastard - waarom zou je de wetenschap niet vooruit willen helpen ?
Ben je niet blij met penicilline en aspirine ? Stel je voor dat mensen toen ook een instelling hadden ala "Ik heb hier een stof die tegen ziektes werkt, maar dat maak ik niet openbaar, ik heb niks te bewijzen tenslotte" ...?
Ik kan toch niet bepalen wat voor iedereen bij het normale leven hoort?quote:Op maandag 10 november 2008 13:13 schreef L.Denninger het volgende:
Mijn "kennis" beperkt zich maar tot wat in mijn naaste omgeving gebeurt daarbij denk ik dat het wat anders is dan wat men verstaat onder "de toekomst voorspellen" of een paranormale gave.quote:Soit, als je bang bent dat er uit komt dat het onzin is kan ik me voorstellen dat je het niet wilt testen.
Daar gaat het niet om, of het nou spontaan is of gepland, je kunt testen of het gebeurt en of het klopt.quote:Op maandag 10 november 2008 13:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Omdat dat toch een terugkerend probleem is, het is niet op te roepen, het is niet te beinvloeden.. het is er soms ineens.
Nou, mooi toch om te weten a) waar het vandaan komt b) hoe je het kan stimuleren en c) wat je er mee kan bereiken?quote:Op maandag 10 november 2008 13:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Omdat dat toch een terugkerend probleem is, het is niet op te roepen, het is niet te beinvloeden.. het is er soms ineens.
daarbij gaf ik in de test aan dat je het niet hoeft op te roepen. je hoeft enkel te vertellen wanneer je zoiets voelt. Het hoeft niet op commando of iets dergelijks.quote:Op maandag 10 november 2008 13:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, of het nou spontaan is of gepland, je kunt testen of het gebeurt en of het klopt.
Als we eenmaal weten of er inderdaad aan de hand is wat ze denkt dat er aan de hand is kunnen we gaan onderzoeken hoe en waarom het werkt.
Ik vind het een beetje makkelijk om "het is niet op te roepen" te gebruiken als excuus om de wereld niet vooruit te helpen qua kennis.
Nee, maar als jij door middel van tests zou kunnen helpen aantonen dat het fenomeen bestaat,quote:Op maandag 10 november 2008 13:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik kan toch niet bepalen wat voor iedereen bij het normale leven hoort?
Ik ben maar ik hoor, geen medium dat opeens de wereld kan redden.
Alle kennis over de werking van de wereld die we kunnen verifieren is belangrijk !quote:Als ik er van overtuigd zou zijn dat ik de wereld ermee hielp, tsjah, dan was het een ander verhaal wellicht.
Zo gedefinieerd is het dus niet, als dat wel zo was, zou ik er echt wel mensen mee helpen, trust me!quote:Op maandag 10 november 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet. MarMar zelf is ook bijvoorbeeld langdurig ziek, stel dat iemand dat aan kan voelen en weet wat ze heeft. Zou ze dan zelf ook niet willen dat die persoon de wetenschap hielp met haar kenni door het te laten toetsen?
Vergelijk het daar maar mee idd, je snapt wat ik bedoel!quote:Op maandag 10 november 2008 13:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vlgs mij is zij ook niet degene die de discussie er over wil voeren hoor.. ze geeft aan (correct when Iam wrong) dat het zesde zintuig, zo noemen we het dan maar even, haar niet onbekend is. Dat ze zelf ook wel eens momenten heeft gekend waarbij ze ineens iets wist. Bijvoorbeeld over ziekte of dood bij iemand kon ze aanvoelen dat er iets ging gebeuren.
Vervolgens word er dan door andere om bewijsvoering gevraagd, maar waarom is dat dan nodig denk ik dan? Ze benadeeld toch helemaal niemand? Als zij er happy mee is prima toch? Of hebben we dan de drang om iemand te vertellen dat wat ze voelt niet het zesde zintuig is, maar gewoon normaal toeval. (mits toeval normaal is).
Ik zou ook zeggen dat ik wel iets aanvoel, en hoe dat werkt of waarom, geen idee.. of mensen me dan willen geloven, boeien.
Voorbeeld.. tijdje terug was ik bij iemand op visite, deze had een hond van een jaar of 5 oud. Niks mis mee, ik wilde weggaan besloot de hond nog een aai te geven, en ik sprak innerlijk tegen m.. dag hond, het was fijn om je gekend te hebben.. geen idee waarom, het gevoel bekroop mij dat ik die hond nooit meer zou zien.
Een paar maanden later is de hond overleden.. gewoon plop dood, hartstilstand vermoeden ze.. goed de oorzaak doet er niet toe, waarom dacht ik dat die hond zou overlijden? Of eigenlijk.. ik wist het gewoon, niet een speld tussen te krijgen alsof het zo normaal is dat gras groen is, denk je ook niet over na.
Maar wie wordt daar beter van dan?quote:Op maandag 10 november 2008 13:19 schreef L.Denninger het volgende:
Is het niet gewoon een optie om op een afgeschermde website je voorgevoelens op te schrijven, en dan na een jaar (of 2) de resultaten ernaast te leggen om te zien hoe het is gegaan ?
Als er op 3 jan 2009 staat "Gevoel dat Piet Hein doodgaat aan teelbalkanker" en op 8 oktober 2009 "Piet Hein dood aan teelbalkanker" lijkt me dat wel frappant.
Ik denk:quote:Op maandag 10 november 2008 13:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, mooi toch om te weten a) waar het vandaan komt b) hoe je het kan stimuleren en c) wat je er mee kan bereiken?
Nou precies! Dus 'de wetenschap' heeft er ook niks aan.. de hond had onder een auto kunnen lopen, verdrinken, opgegeten worden, van een trap vallen of weet ik het.. het enige wat ik met zekerheid wist.. dat is dat ik de hond niet meer zou zien. Dus het werkte voor mij als een persoonlijke boodschap. Misschien gaf de hond wel de boodschap en was ik een ontvanger. Waarom zou de hond dan de boodschap willen geven en was die daar bewust in? Sja je kan er zoveel vragen omheen bouwen als maar mogelijk is.. maar voor mij niet intressant. Het gebeurde gewoon.quote:Op maandag 10 november 2008 13:23 schreef Michielos het volgende:
Over Bastard's bericht: dit kan ook op duizend manieren; de hond wordt verkocht, loopt weg, sterft aan 1 van de duizenden dierenziektes. Dit niet alleen, dit gevoel bekruipt mij ook wel eens. Dit is niet om je intuitie aan te vallen maar "nooit meer zien" is niet hetzelfde als "ik denk dat de hond binnen nu en een paar maanden sterft"
Dus dat ik dit toevallig ervaar maakt dat ik een soort van verplichting heb mij als soort van proefkonijn beschikbaar te stellen van de wetenschap?quote:Op maandag 10 november 2008 13:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, maar als jij door middel van tests zou kunnen helpen aantonen dat het fenomeen bestaat,
gaan er opeens hele nieuwe paden van kennis open in de wetenschap.
Als we wetenschappelijk kunnen aantonen dat het bestaat kan de moeite die nu in discussies erover gaat in nutigere zaken gestopt worden omdat het aangetoond is en er dus vanuit gegaan kan worden.
Het kan dan dus weer gebruikt worden als basis voor ander onderzoek - want zo werkt de wetenschap, we stapelen kennis op kennis.
De wetenschap moedwillig kennis onthouden is dus als het afzagen van een tak - je zaag niet 1 tak af, maar ook alle sub-takken van die tak.
Dat ben ik het niet helemaal met je eens, ik denk dat alles analiseren helemaal niet zo belangrijk is als de mens wel eens denkt.quote:Alle kennis over de werking van de wereld die we kunnen verifieren is belangrijk !
over Reikiquote:Op maandag 10 november 2008 13:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou precies! Dus 'de wetenschap' heeft er ook niks aan.. de hond had onder een auto kunnen lopen, verdrinken, opgegeten worden, van een trap vallen of weet ik het.. het enige wat ik met zekerheid wist.. dat is dat ik de hond niet meer zou zien. Dus het werkte voor mij als een persoonlijke boodschap. Misschien gaf de hond wel de boodschap en was ik een ontvanger. Waarom zou de hond dan de boodschap willen geven en was die daar bewust in? Sja je kan er zoveel vragen omheen bouwen als maar mogelijk is.. maar voor mij niet intressant. Het gebeurde gewoon.
Zelfde misschien als ik een Reikibehandeling geef, soms gebeurt het dan dat ik op een bepaalde plek een druk voel.. alsof ergens figuurlijk een vinger op word gelegd op de zere plek? Dan geef ik aan dat er iets is met iemand zn pols, of dat de oorzaak van de beenklachten mogelijk uit de rug komen omdat ik daar.. de zere plek voelde. Het is niet altijd waarneembaar, het is er niet altijd maar ik heb geleerd om op die kleine fijngevoelige dingetjes te letten.. en vraag me er verder niks bij af.. helemaal niet op de manier "hoe zou ik de wetenschap kunnen verbeteren"
De hele mensheid, als we zo kunnen aantonen dat het werkt !quote:Op maandag 10 november 2008 13:38 schreef MarMar het volgende:
[..]
Maar wie wordt daar beter van dan?
Dude, serieus.. moet zo lachen soms om die skepsis site. Het maakt mij niet uit wat een derde er van denkt als ik zelf weet wat ik voel en ervaar, als ik zelf de succesverhalen mag terughoren.quote:Op maandag 10 november 2008 13:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
over Reiki
Reiki vanuit wetenschappelijk standpunt
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor de genezende werking van reiki. Er zijn enige klinische trials verricht naar het effect van "healing touch", maar deze waren uitsluitend gericht op mentaal of fysiek welbevinden. Er is geen enkele studie gepubliceerd in een peer-reviewed wetenschappelijk tijdschrift van enige relevantie die enig effect laat zien van Reiki of healing touch op genezing van ziekten. Er is ook geen enkel bewijs voor de theorieën achter reiki, zoals aura’s en energiebanen.
en inderdaad. Als de hond een zender was, wist hij dus zelf dat hij dood ging. Maargoed, je kreeg de boodschap door. Heb jij hier vaker "last" (sorry als dit agressief klinkt) van?
http://www.skepsis.nl/reiki.html
De hele mensheid zou er inderdaad mee geholpen kunnen worden!quote:Op maandag 10 november 2008 13:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De hele mensheid, als we zo kunnen aantonen dat het werkt !
Hoe kun je nou denken dat niemand er baat bij heeft als we zouden kunnen aantonen dat het echt werkt ???
Als we weten dat het werkt, is de volgende stap onderzoeken hoe het werkt.
En wie weet wat we allemaal ontdekken terwijl we dat onderzoeken !
Hoe zie je dat voor je dan, want concreet zeggen wat het voor voordelen zou hebben doe je niet.quote:Op maandag 10 november 2008 13:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De hele mensheid, als we zo kunnen aantonen dat het werkt !
Hoe kun je nou denken dat niemand er baat bij heeft als we zouden kunnen aantonen dat het echt werkt ???
Als we weten dat het werkt, is de volgende stap onderzoeken hoe het werkt.
En wie weet wat we allemaal ontdekken terwijl we dat onderzoeken !
als reiki slechts voelen en denken is, hoef je er toch eigenlijk geen opleiding voor te doen toch? In welke situaties gebruik jij overigens Reiki? Ben je ook gediplomeerd ?quote:Op maandag 10 november 2008 13:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dude, serieus.. moet zo lachen soms om die skepsis site. Het maakt mij niet uit wat een derde er van denkt als ik zelf weet wat ik voel en ervaar, als ik zelf de succesverhalen mag terughoren.
Nee.. inderdaad het is niet te tonen, en toch is het er
het zou mij wel uitmaken dat ik kan weten wanneer ik sterf en ziek wordt. Wanneer andere mensen dit van elkaar weten e.d. Dan is er niet alleen een egoistische factor maar ook sprake van altruisitische factor.quote:Op maandag 10 november 2008 13:50 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan, want concreet zeggen wat het voor voordelen zou hebben doe je niet.
Daarbij denk ik dat het menselijke arrogantie is om te denken dat alles weten verheffend is.
Maakt het wat uit voor jouw leven en jouw menszijn om te weten hoeveel jaren geleden de dinosaurussen rondliepen bijvoorbeeld?
Of om zeker te weten waar het heelal ophoudt?
Ik denk dat we als mens maar eens moeten beginnen te aanvaarden dat we niet alleswetend zijn en ook nooit zullen zijn en dat we ook niet zo belangrijk zijn dat dat noodzakelijk is voor het welzijn van de hele wereld.
quote:Op maandag 10 november 2008 13:50 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan, want concreet zeggen wat het voor voordelen zou hebben doe je niet.
Ha, je had liever nog in een grot gewoond ?quote:Daarbij denk ik dat het menselijke arrogantie is om te denken dat alles weten verheffend is.
Ja natuurlijk ! Het verandert mijn kijk op het leven, op mezelf, en op alles om me heen !quote:Maakt het wat uit voor jouw leven en jouw menszijn om te weten hoeveel jaren geleden de dinosaurussen rondliepen bijvoorbeeld?
Of om zeker te weten waar het heelal ophoudt?
En hadden de mensen dat 200 jaar geleden gedacht, dan was jij nu misschien overleden aan de bof of de mazelen, hadden we nog steeds slaven gehad (waarom zou iemand aantonen dat mensen gelijk zijn, daar schiet toch niemand iets mee op), en had je in ieder geval weinig tanden meer in je mond gehad.quote:Ik denk dat we als mens maar eens moeten beginnen te aanvaarden dat we niet alleswetend zijn en ook nooit zullen zijn en dat we ook niet zo belangrijk zijn dat dat noodzakelijk is voor het welzijn van de hele wereld.
dat niet alleen, dan dachten we nog steeds dat sterren brandende koetsen met skelletten erin waren(immers dat dachten de oprichters van astrologie, meende ik me te herinneren, ik kan het mis hebben), dan dachten we dat heksen martelen nog steeds the way to go is, dan dachten we dat de aarde nog steeds plat was enz. enz. enz.quote:Op maandag 10 november 2008 14:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als we erachter zouden kunnen komen hoe het werkt kunnen we er in de medische wereld gebruik van maken.
Uiteraard is het moeilijk om nu te zeggen wat we er allemaal aan zouden hebben omdat het nu simpelweg onbekend is wat we allemaal zouden kunnen ontdekken terwijl we het onderzoeken.
(Ik kan tenslotte niet in de toekomst kijken !)
[..]
Ha, je had liever nog in een grot gewoond ?
Ik vind het grootste eerbetoon aan de creatie het onderzoeken van de prachtige werking ervan.
De wereld zit schitterend in elkaar, maar sommige mensen hebben iets van "Ja whatever, het zal wel"
[..]
Ja natuurlijk ! Het verandert mijn kijk op het leven, op mezelf, en op alles om me heen !
[..]
En hadden de mensen dat 200 jaar geleden gedacht, dan was jij nu misschien overleden aan de bof of de mazelen, hadden we nog steeds slaven gehad (waarom zou iemand aantonen dat mensen gelijk zijn, daar schiet toch niemand iets mee op), en had je in ieder geval weinig tanden meer in je mond gehad.
Ik vind dat echt een onbegrijpelijke instelling; gemakzuchtig en weinig eerbied tonend voor de pracht van de creatie.
Kortom; dat heet vooruitgang. Blijkbaar wil niet iedereen mee rijden in die treinquote:Op maandag 10 november 2008 14:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat niet alleen, dan dachten we nog steeds dat sterren brandende koetsen met skelletten erin waren(immers dat dachten de oprichters van astrologie, meende ik me te herinneren, ik kan het mis hebben), dan dachten we dat heksen martelen nog steeds the way to go is, dan dachten we dat de aarde nog steeds plat was enz. enz. enz.
Nee nee bedoelde het ook niet aanvallend ofzo hoor.. ik lees alleen andere dingen als skepsis, eigenlijk dingen die er haaks opstaan.quote:Op maandag 10 november 2008 13:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
als reiki slechts voelen en denken is, hoef je er toch eigenlijk geen opleiding voor te doen toch? In welke situaties gebruik jij overigens Reiki? Ben je ook gediplomeerd ?
thanks dudeen no offence
Ow kom op zeg, ga je nu werkelijk dit argument gebruiken? Er zijn dagelijks duizenden van dat soort telefoontjes over de hele wereld waarin dat soort "ongelukken" of aanslagen worden voorspeld.quote:Op maandag 10 november 2008 14:20 schreef Summers het volgende:
Op die site ko verteld is er een intervieuw met lieneke van der hoek die de bijlmerramp heeft voorspeld ( 13 uur van tevoren ) en is gemeld aan schiphol, daar is ook niks aan gedaan , dus "de mensheid " redden valt wel mee want als iemand het meld gebeurd er toch niks mee .
Wel cool opzich, ik liep vorig jaar stage bij een vrouw die compleet haaks op mijn opvattingen staat. Zij deed o.a. Yoga, Reiki helemaal into new age en spiritualisme. We hebben veel van elkaar opgestoken !quote:Op maandag 10 november 2008 14:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee nee bedoelde het ook niet aanvallend ofzo hoor.. ik lees alleen andere dingen als skepsis, eigenlijk dingen die er haaks opstaan.
De opleiding die er nodig is is met name om je reiki kanaal te openen, vervolgens leer je technieken zoals handposities, of symbolen die je kunt gebruiken.
Situaties, wanneer het maar te gebruiken is.. bij jezelf, hoofdpijn, bij planten, bij dingen, bij andere mensen, wanneer het mag gebeuren. Ben ik gediplomeerd, ja maar niet erkend oid, soort van getuigschriften dat je iets met succes behaald hebt.
Meen je dit nou serieus ?quote:Op maandag 10 november 2008 14:20 schreef Summers het volgende:
Op die site ko verteld is er een intervieuw met lieneke van der hoek die de bijlmerramp heeft voorspeld ( 13 uur van tevoren ) en is gemeld aan schiphol, daar is ook niks aan gedaan , dus "de mensheid " redden valt wel mee want als iemand het meld gebeurd er toch niks mee .
dit is offtopic. Ten tweede bellen er dagelijks djuizenden mensen. Ten derde zijn 90% van die voorspellingen niet uitgekomen. Ten vierde, als zij er zo goed in is, dan kan ze zich op zijn minst laten testen.quote:Op maandag 10 november 2008 14:20 schreef Summers het volgende:
Jij gaat nu van jezelf uit.quote:Op maandag 10 november 2008 13:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
het zou mij wel uitmaken dat ik kan weten wanneer ik sterf en ziek wordt. Wanneer andere mensen dit van elkaar weten e.d. Dan is er niet alleen een egoistische factor maar ook sprake van altruisitische factor.
Niemand aanvaard ook dat we alleswetend zijn maar wat is er in vredesnaam mis met nieuwe dingen ontdekken en leren.
Dit klinkt een beetje als iemand die zegt "ik kan zweven, vliegen en salto's maken maar ben niets verplicht. Ik laat me niet onderzoeken, jullie hoeven niet te weten hoe het werkt en ik zal het ook niet demonstreren"
IK ook niet.quote:Op maandag 10 november 2008 14:01 schreef L.Denninger het volgende:
Als we erachter zouden kunnen komen hoe het werkt kunnen we er in de medische wereld gebruik van maken.
Uiteraard is het moeilijk om nu te zeggen wat we er allemaal aan zouden hebben omdat het nu simpelweg onbekend is wat we allemaal zouden kunnen ontdekken terwijl we het onderzoeken.
(Ik kan tenslotte niet in de toekomst kijken !)
Helemaal geen vooruitgang willen is net zo kortzichtig als denken dat meer weten altijd hetzelfde is als vooruitgang.quote:Ha, je had liever nog in een grot gewoond ?
Ik vind het grootste eerbetoon aan de creatie het onderzoeken van de prachtige werking ervan.
De wereld zit schitterend in elkaar, maar sommige mensen hebben iets van "Ja whatever, het zal wel"
Noem eens iets wat je anders bent gaan doen in je leven hierdoor?quote:Ja natuurlijk ! Het verandert mijn kijk op het leven, op mezelf, en op alles om me heen !
Ik heb al eerder genoemd dat op bepaalde gebieden het natuurlijk alleen maar fijn is om steeds meer te kunnen verklaren. Ik denk alleen dat het niet op alle gebieden evenveel zin heeft, bovendien gaat de wetenschap en de wereld zijn visie echt niet opeens veranderen als ik een log ga bijhouden van mijn ingevingen en daar over een paar jaar de uitkomsten naast leg, dat weet je ook dondersgoed.quote:En hadden de mensen dat 200 jaar geleden gedacht, dan was jij nu misschien overleden aan de bof of de mazelen, hadden we nog steeds slaven gehad (waarom zou iemand aantonen dat mensen gelijk zijn, daar schiet toch niemand iets mee op), en had je in ieder geval weinig tanden meer in je mond gehad.
Ik vind dat echt een onbegrijpelijke instelling; gemakzuchtig en weinig eerbied tonend voor de pracht van de creatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |