abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63095378
Nee dat is niet waar Summers. Lees zijn berichten. Ik heb geen enkele beargumentatie gezien en in sommige van jouw posts wel. Bij M.Schtoppel is dit zeer zeker nergens het geval geweest en na zijn zeer zwakke afscheid kun je die conclusie best trekken.

Ik ben gemoderate voor minder iig en als ik aan t trollen was, was jij dat zeker een aantal posts terug en M.Schtoppel nu al helemaal!

Ik zeg nergens de woorden die jij me nu zo heerlijk in de mond weet te leggen. De reden dat ikk denk dat hij trolled door zijn afscheid en door zijn gebrek aan bewijsvoering maar stortvloed aan gescheld, zoals je hebt kunnen lezen. Ik zeg nergens de woorden die jij 'mijn eigen' woorden weet te noemen. Kreeg je dat paranormaal door ofzo? Begrijpend lezen is in ieder geval NIET je sterkste punt

[ Bericht 12% gewijzigd door Flammie op 10-11-2008 09:43:27 ]
  maandag 10 november 2008 @ 09:31:59 #27
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63095543
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:27 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee , ik lijk niet te geloven in iedereen met een paranormale claim , ik heb van kleins af aan verschillende paranormale ervaringen gehad op verschillende vlakken WAARDOOR ik me in heel veel claims kan herkennen , waar jij spaghettimonster hoort , hoor ik gewoon waar het over gaat en herken ik mezelf erin .
Net zoals jij kan lezen over parachutespringen en als je dat al 20 keer zelf hebt gedaan je je ook kan inleven en erover mee kan praten met diegene die dat verteld ,
MEER is er niet aan de hand .
Eerst zeg je dat je niet in iedereen met een paranormale claim lijkt te geloven, vervolgens vertel je me waarom je in zo'n beetje elke paranormale claim gelooft... Vreemd.
Nogmaals, ik heb hier nog nooit gezien dat je een claim niet direct geloofde - of het nou om geesten ging, telepathie, mindreading, babyfluisteren, toekomstvoorspellen etc.
Ik ben gewoon benieuwd of er ooit een moment zal komen waarop jij over iets zegt "Nou, dit is volgens mij onzin / oplichting", of "Nou, deze persoon spoort gewoon niet helemaal of is een oplichter".
(Mocht je vinden dat je heus wel eens ergens tegenin gaat dan ben ik benieuwd in welkt topic je dat dan gedaan hebt, dan hou ik gelijk m'n mond erover)
zzz
pi_63095578
Ik ben absoluut sceptisch maar ik sluit toch niet uit dat er mensen zijn die dit soort "vaardigheden" hebben.
Ik denk alleen dat het zich niet zodanig laat sturen dat je het altijd maar kan aantonen of bewijzen of dat je alles maar meekrijgt.

De manier waarop het in de shows van Derek gebruikt wordt vind ik de geloofwaardigheid toch ook wel ontsteigen, maar ik weet uit eigen ervaring dat er wel meer op te pikken is aan "signalen" dan wat je met het blote oog ziet.
However zie ik dat niet als paranormale abacadabra maar meer als een soort van erg ontwikkelde voelsprieten. Ik weet wel dat het niet iets is wat ik zelf bewust kan oproepen, het gebeurt soms per ongeluk gewoon.
  maandag 10 november 2008 @ 10:49:37 #29
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63096972
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:34 schreef MarMar het volgende:
Ik ben absoluut sceptisch maar ik sluit toch niet uit dat er mensen zijn die dit soort "vaardigheden" hebben.
Ik denk alleen dat het zich niet zodanig laat sturen dat je het altijd maar kan aantonen of bewijzen of dat je alles maar meekrijgt.

De manier waarop het in de shows van Derek gebruikt wordt vind ik de geloofwaardigheid toch ook wel ontsteigen, maar ik weet uit eigen ervaring dat er wel meer op te pikken is aan "signalen" dan wat je met het blote oog ziet.
However zie ik dat niet als paranormale abacadabra maar meer als een soort van erg ontwikkelde voelsprieten. Ik weet wel dat het niet iets is wat ik zelf bewust kan oproepen, het gebeurt soms per ongeluk gewoon.
dus eigenlijk heeft het absoluut geen meerwaarde. Met CR kan ik het namelijk elk moment van de dag oproepen, correct zijn en alles van iemand weten.

Nogmaals, wat is precies de meerwaarde van "ontwikkelde" voelsprieten als ze "soms per ongeluk" gebeuren. Dat gebeurt IEDEREEN namelijk wel. Denk hierbij aan :

- De telefoon gaat net wanneer je aan die persoon denkt.
- Net wanneer je aan een persoon denkt, kom je hem tegen
- Je wilt iets zeggen, net op dat moment zegt de ander het en vice versa
- je droomt van iets of denkt aan iets en binnen een bepaald tijdsbestek komt dit uit

Dit gebeurd voor mij ook, evenals voor Truus en Miep om de hoek. Scheve Johnny kan vast ook wel dingen hiervan recallen. Nogmaals er is volslagen niks paranormaals aan. Dit gebeurd voor iedereen , het ontstijgt dus het paranormale richtinjg het normale. Als het niet is op te roepen en oncontroleerbaar is, is het al helemaal niks paranormaals maar valt het net zoals voor iedereen op planeet aarde onder de "toevalsfactor". "HAHAH TOEVAL BESTAAT NIET SUKKEL!" Als jij dat vindt niet nee, maar dit paranormaal noemen gaat mij inderdaad net boven mijn petje. Het ontwikkelde voelsprieten noemen ook. Ze zijn niet ontwikkeld, ze doen hetzelfde als wat elk mens ook aan ervaringen heeft. Ze zijn nieteens op te roepen of te controleren. nogmaals dit gebeurd iedereen wel eens. Of ben ik nu ook paranormaal begaafd, hoog intuitief of hoe je het ook noemen wilt.

Sorry maar ik weet het echt niet

[ Bericht 23% gewijzigd door Michielos op 10-11-2008 11:03:25 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_63097191
Ik snap ook de meerwaarde niet als de resultaten van dergelijke gaves hetzelfde zijn als bij iemand die gokt.
Wat heb ik aan een gave dat soms werkt terwijl aangeleerde technieken vrijwel altijd werken
pi_63097254
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

dus eigenlijk heeft het absoluut geen meerwaarde. Met CR kan ik het namelijk elk moment van de dag oproepen, correct zijn en alles van iemand weten.
Nogmaals, wat is precies de meerwaarde van "ontwikkelde" voelsprieten als ze "soms per ongeluk" gebeuren. Dat gebeurt IEDEREEN namelijk wel(telefoon gaat, wanneer je aan persoon denkt, je komt persoon tegen waar je net aan denkt, je wilt iets zeggen en op dat moment zegt de ander het, je denkt aan iets en bnnen een tijdsbestek gebeurd dit zijn "fenomenen" die voor werkelijk iedereen op planeet aarde "soms" en "toevallig" wel gebeuren, waar is het paranormale hierbij?").

Sorry maar ik weet het echt niet
Wat jij noemt is wel heel basic, ik heb het dan toch over wat diepere dingen, maar dat weet je al van mij
Per ongeluk is misschien niet de juiste woordkeuze maar ik doe het in elk geval niet bewust.
Soms wel bewust niet overigens, maar dat is weer een ander verhaal.
Ik zeg toch zelf ook al dat ik het niet als paranormaal zie trouwens?
  maandag 10 november 2008 @ 11:04:11 #32
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63097287
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:02 schreef MarMar het volgende:

[..]

Wat jij noemt is wel heel basic, ik heb het dan toch over wat diepere dingen, maar dat weet je al van mij
Per ongeluk is misschien niet de juiste woordkeuze maar ik doe het in elk geval niet bewust.
Soms wel bewust niet overigens, maar dat is weer een ander verhaal.
Ik zeg toch zelf ook al dat ik het niet als paranormaal zie trouwens?
Ik heb mn vorige bericht aangepast. Kun je iets meer verteld over jouw diepere dingen dan?
pi_63097352
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:04 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik heb mn vorige bericht aangepast. Kun je iets meer verteld over jouw diepere dingen dan?
Dat heb ik elders al een keer gedaan en ik kan je wel weer voorbeelden geven, maar ik wil helemaal niet tentoonspreiden wat ik "kan".
Ik zie het meer als een soort vergeten zintuig of hoe je het maar noemen wilt en misschien zou ik het ook nog wel verder kunnen ontwikkelen, maar ik denk niet dat ik dat wil omdat het meestal toch de verontrustende dingen zijn die ik als eerste weet terwijl ik er niets aan kan veranderen.
  maandag 10 november 2008 @ 11:10:37 #34
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63097411
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:08 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat heb ik elders al een keer gedaan en ik kan je wel weer voorbeelden geven, maar ik wil helemaal niet tentoonspreiden wat ik "kan".
Ik zie het meer als een soort vergeten zintuig of hoe je het maar noemen wilt en misschien zou ik het ook nog wel verder kunnen ontwikkelen, maar ik denk niet dat ik dat wil omdat het meestal toch de verontrustende dingen zijn die ik als eerste weet terwijl ik er niets aan kan veranderen.
dus je kan in de toekomst kijken?
Kun je dan op zijn minst een linkje plaatsen of iets dergelijks? Ik ben namelijk razend benieuwd ernaar.
pi_63097562
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:10 schreef Michielos het volgende:

[..]

dus je kan in de toekomst kijken?
Kun je dan op zijn minst een linkje plaatsen of iets dergelijks? Ik ben namelijk razend benieuwd ernaar.
Ik heb er geen blog over of iets, het is gewoon iets wat bij me hoort, niet meer en niet minder dan dat.
Je hebt me al eens gevraagd er iets over te schrijven en dat komt er misschien nog wel eens van als ik de energie en tijd ervoor kan vinden.

Ik zie dingen niet letterlijk gebeuren, ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, het is een soort van weten.
Voorvoelen dan misschien.

Soms denk ik ook wel dat het gewoon zo is dat bepaalde dingen groter zijn dan de wet van tijd en dat je daarom misschien al oppikt wat gebeuren gaat voordat het gebeurt is. Net als een steen die je in het water gooit een kring maakt die alle kanten op groter wordt en niet alleen vooruit.

Ik sluit dan ook niet uit dat dit soort dingen in de toekomst gewoon heel verklaarbaar zijn en dat net als bij andere zintuigen het bij de een gewoon ontwikkelder is dan bij de ander.
  maandag 10 november 2008 @ 11:31:33 #36
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63097842
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:17 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik heb er geen blog over of iets, het is gewoon iets wat bij me hoort, niet meer en niet minder dan dat.
Je hebt me al eens gevraagd er iets over te schrijven en dat komt er misschien nog wel eens van als ik de energie en tijd ervoor kan vinden.

Ik zie dingen niet letterlijk gebeuren, ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, het is een soort van weten.
Voorvoelen dan misschien.

Soms denk ik ook wel dat het gewoon zo is dat bepaalde dingen groter zijn dan de wet van tijd en dat je daarom misschien al oppikt wat gebeuren gaat voordat het gebeurt is. Net als een steen die je in het water gooit een kring maakt die alle kanten op groter wordt en niet alleen vooruit.

Ik sluit dan ook niet uit dat dit soort dingen in de toekomst gewoon heel verklaarbaar zijn en dat net als bij andere zintuigen het bij de een gewoon ontwikkelder is dan bij de ander.
Dus wat je in feite wilt zeggen is dat de toekomst voorbestemd is? Dat zou eigenlijk nogal een claim zijn en vrij gemakkelijk te bewijzen(ook als het oncontroleerbaar is). De vergelijking met de steen begrijp ik overigens niet helemaal.

Het lijkt me wel leuk en vooral interessant om er eens een stukje over te lezen. Wanneer kwam je ermee in aanraking en hoe ga je ermee om enz.
pi_63097851
Er zijn mensen die paranormale gaven hebben, maar heel veel mensen willen kunnen toveren.
Inzicht in je toekomst hebben, maakt het leven soms gemakkelijker. Het haalt wel de jeu van het leven af, als je alles van te voren weet. Want daarmee, zeg je ook dat alles vaststaat. We uiteindelijk geen vrije wil hebben.

www.kovandijkvertelt.nl
Het denken is aan de grote der aarde toevertrouwd.
  maandag 10 november 2008 @ 11:36:15 #38
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63097916
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:32 schreef http het volgende:
Er zijn mensen die paranormale gaven hebben, maar heel veel mensen willen kunnen toveren.
Inzicht in je toekomst hebben, maakt het leven soms gemakkelijker. Het haalt wel de jeu van het leven af, als je alles van te voren weet. Want daarmee, zeg je ook dat alles vaststaat. We uiteindelijk geen vrije wil hebben.

www.kovandijkvertelt.nl
waar hangen die mensen dan zoal uit? En ik ben het met je eens dat inzicht hebben in de toekomst het leven makkelijker zou maken. De rest van je bericht ben ik het ook mee eens.
Ik zou weleens zoiets in actie willen zien.
pi_63097988
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:31 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dus wat je in feite wilt zeggen is dat de toekomst voorbestemd is? Dat zou eigenlijk nogal een claim zijn en vrij gemakkelijk te bewijzen(ook als het oncontroleerbaar is). De vergelijking met de steen begrijp ik overigens niet helemaal.
Ik denk dat je zeker wel dingen zelf in de hand hebt, behalve ziekte en dood en dergelijke toestanden en dat zijn nou juist vaak het soort dingen die ik "oppik".
De vergelijking met de steen.. misschien is het gewoon zo dat de gebeurtenis zelf (bijvoorbeeld het overlijden van iemand) zoveel teweeg brengt dat het niet alleen vanaf het moment dat het gebeurt gaat, maar uitstraalt als het ware en dus ook van te voren al voelbaar is. Zoiets...
Ik ben geen kwantumfisica expert dus beter dan in deze Jip en Janneke taal kan ik het niet verwoorden.
quote:
Het lijkt me wel leuk en vooral interessant om er eens een stukje over te lezen. Wanneer kwam je ermee in aanraking en hoe ga je ermee om enz.
Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit niet mee in aanraking was, voor mij is het eigenlijk heel gewoon.
  maandag 10 november 2008 @ 11:44:13 #40
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63098074
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:39 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik denk dat je zeker wel dingen zelf in de hand hebt, behalve ziekte en dood en dergelijke toestanden en dat zijn nou juist vaak het soort dingen die ik "oppik".
De vergelijking met de steen.. misschien is het gewoon zo dat de gebeurtenis zelf (bijvoorbeeld het overlijden van iemand) zoveel teweeg brengt dat het niet alleen vanaf het moment dat het gebeurt gaat, maar uitstraalt als het ware en dus ook van te voren al voelbaar is. Zoiets...
Ik ben geen kwantumfisica expert dus beter dan in deze Jip en Janneke taal kan ik het niet verwoorden.
[..]

Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit niet mee in aanraking was, voor mij is het eigenlijk heel gewoon.
Het is duidelijk genoeg zo. Dankjewel!
Hoevaak geeurt het eigenlijk?, je kaart namelijk zelf al aan dat het heel gewoon is. Hierdoor heb ik de indruk dat het best vaak gebeurd?
  maandag 10 november 2008 @ 11:46:26 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63098114
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:31 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dus wat je in feite wilt zeggen is dat de toekomst voorbestemd is? Dat zou eigenlijk nogal een claim zijn en vrij gemakkelijk te bewijzen(ook als het oncontroleerbaar is).
Hoe is dat dan vrij gemakkelijk te bewijzen?
Ik ga er zelf inderdaad ook vanuit dat er sprake is van een rode lijn door je leven.. dat er een bepaald pad bestaat met obstakels en momenten zie je mee moet maken voor persoonlijke groei.

Overigs heeft het topic weinig meer van doen met Derek, misschien een andere naam voor de TT opgeven zodat dat voor iedereen duidelijk is?
The truth was in here.
pi_63098368
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het is duidelijk genoeg zo. Dankjewel!
Hoevaak geeurt het eigenlijk?, je kaart namelijk zelf al aan dat het heel gewoon is. Hierdoor heb ik de indruk dat het best vaak gebeurd?
Tsjah, eigenlijk wel altijd als zoiets te gebeuren staat en wellicht heb ik dat wat vaker meegemaakt dan gemiddeld.

@Bastard, misschien een aanvulling bij de topictitel?
Het gaat idd allang niet meer alleen over Derek
  maandag 10 november 2008 @ 12:17:34 #43
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63098840
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hoe is dat dan vrij gemakkelijk te bewijzen?
Ik ga er zelf inderdaad ook vanuit dat er sprake is van een rode lijn door je leven.. dat er een bepaald pad bestaat met obstakels en momenten zie je mee moet maken voor persoonlijke groei.

Overigs heeft het topic weinig meer van doen met Derek, misschien een andere naam voor de TT opgeven zodat dat voor iedereen duidelijk is?
misschien wel een goed idee ja.
  maandag 10 november 2008 @ 12:19:43 #44
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63098879
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Tsjah, eigenlijk wel altijd als zoiets te gebeuren staat en wellicht heb ik dat wat vaker meegemaakt dan gemiddeld.

@Bastard, misschien een aanvulling bij de topictitel?
Het gaat idd allang niet meer alleen over Derek
Ow, omdat je net zei dat je het onbewust en sporadisch doorkreeg?
Hoe het makkelijk te bewijzen is. Simpel, gedurende een tijd lang volgen naar wanneer zij aangeeft dat er iets te gebeuren staat en dan kijken of het strookt. Dus het is in haar handen. Zij krijgt het immers door en mag zelf aangeven wanneer dat ze iets doorkrijgt. Dat lijkt mij vrij eerlijk en zou een goede test kunnen zijn*(waar ik me overigens niet mee bezig houd).
  maandag 10 november 2008 @ 12:32:28 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63099126
Sja maar dan op welk level ga je toekomstvoorspellen? Ik gok dat het meestal betrekking heeft op haar eigen toekomst (micro) dan wel haar omgeving (meso) maar niet zozeer op maatschappelijkwereld vlak (macro).
Die eerste 2 zijn niet te controleren.
The truth was in here.
pi_63099459
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:19 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ow, omdat je net zei dat je het onbewust en sporadisch doorkreeg?
Onbewust als in: ik zoek het niet op en ik stuur niet wat ik doorkrijg.
Sporadisch heb je mij nooit zien typen.
quote:
Hoe het makkelijk te bewijzen is. Simpel, gedurende een tijd lang volgen naar wanneer zij aangeeft dat er iets te gebeuren staat en dan kijken of het strookt. Dus het is in haar handen. Zij krijgt het immers door en mag zelf aangeven wanneer dat ze iets doorkrijgt. Dat lijkt mij vrij eerlijk en zou een goede test kunnen zijn*(waar ik me overigens niet mee bezig houd).
Tsjah.. dat kan.
Ik heb daar alleen helemaal geen behoefte aan eigenlijk, ik heb niet de drang om iedereen te laten zien wat ik wel niet kan.. liever niet zelfs.
Zo knap vind ik het niet, het is niet iets wat ik mezelf bewust geleerd heb of een gave die uit de hemel is komen vallen en al helemaal niet iets om mee te pochen.
Mensen in mijn omgeving zijn het inmiddels gewoon een beetje van me gewend, dat is genoeg.
  maandag 10 november 2008 @ 12:49:43 #47
31101 _Led_
pi_63099470
Waarom zouden die eerste 2 niet te controleren zijn ?
zzz
  maandag 10 november 2008 @ 12:51:03 #48
31101 _Led_
pi_63099510
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:49 schreef MarMar het volgende:
Tsjah.. dat kan.
Ik heb daar alleen helemaal geen behoefte aan eigenlijk, ik heb niet de drang om iedereen te laten zien wat ik wel niet kan.. liever niet zelfs.
Zo knap vind ik het niet, het is niet iets wat ik mezelf bewust geleerd heb of een gave die uit de hemel is komen vallen en al helemaal niet iets om mee te pochen.
Mensen in mijn omgeving zijn het inmiddels gewoon een beetje van me gewend, dat is genoeg.
Dit vind ik altijd zo'n rare instelling (maar dat zal wel aan mij liggen hoor)...
"Ja, ik kan iets vreemds volgens mij, en ik geloof gelijk dat het iets paranormaals is want ik wil liever niet testen of het uberhaupt wel klopt wat ik zeg".
zzz
  maandag 10 november 2008 @ 12:51:05 #49
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_63099511
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:31 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat je niet in iedereen met een paranormale claim lijkt te geloven, vervolgens vertel je me waarom je in zo'n beetje elke paranormale claim gelooft... Vreemd.
Nogmaals, ik heb hier nog nooit gezien dat je een claim niet direct geloofde - of het nou om geesten ging, telepathie, mindreading, babyfluisteren, toekomstvoorspellen etc.
zoals ik al zei , ervaringen herkennen van andere mensen die ik zelf heb gehad , dat vind ik niet vreemd maar menselijk .
quote:
Ik ben gewoon benieuwd of er ooit een moment zal komen waarop jij over iets zegt "Nou, dit is volgens mij onzin / oplichting", of "Nou, deze persoon spoort gewoon niet helemaal of is een oplichter".
Waarom ? ik ben toch niet de ervaringspolitie of de ervaringsgod ? lekker makkelijk om onzin te roepen , ik vind het veel belangrijker dat mensen gewoon zichzelf zijn en mogen vertellen wat hun ervaringen zijn , daar kan ik nog wat van leren misschien .
quote:
(Mocht je vinden dat je heus wel eens ergens tegenin gaat dan ben ik benieuwd in welkt topic je dat dan gedaan hebt, dan hou ik gelijk m'n mond erover)
ik hoef nergens tegenin te gaan voor mezelf , wat jij doet mooet jij weten ..
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_63099518
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:32 schreef Bastard het volgende:
Sja maar dan op welk level ga je toekomstvoorspellen? Ik gok dat het meestal betrekking heeft op haar eigen toekomst (micro) dan wel haar omgeving (meso) maar niet zozeer op maatschappelijkwereld vlak (macro).
Die eerste 2 zijn niet te controleren.
Tsjah, als ik op zou schrijven dat persoon X ziek is en daaraan overlijdt, is dat natuurlijk best te controleren.. maar voor welk doel?
Wie heeft er wat aan en wie wordt daar beter van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')