abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:41:28 #1
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63024628
quote:
Paddoverbod vanaf 1 december
Door HANS VAN SOEST

DEN HAAG - Verse paddestoelen met een hallucinerende werking gaan in de ban. Vanaf 1 december aanstaande wordt zowel het bezit als de verkoop van paddo's verboden.

Stropharia Cubensis, een paddo soort die veel verkocht wordt in smart shops. FOTO ANP
Het kabinet stemt vandaag waarschijnlijk in met die maatregel van minister Klink (Volksgezondheid).

Gedroogde paddo's zijn al verboden. Het kabinet vindt dat het effect hiervan nauwelijks verschilt van dat van verse paddo's. Het ziet dan ook geen enkele reden om de gedroogde varianten wel te verbieden en de verse niet. Daarnaast geldt in de meeste Europese landen al zo'n verbod, waardoor veel drugstoeristen naar ons land komen.

Klink wil het verbod omdat ze volgens hem een gevaar vormen voor de volksgezondheid. Het gebruik van paddo's kan leiden tot zeer onvoorspelbaar en risicovol gedrag. De laatste jaren zijn meermaals toeristen omgekomen, nadat ze onder invloed waren van de paddestoelen.

Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt het verbod, al is regeringspartij PvdA kritisch.
http://www.ad.nl/binnenla(...)anaf_1_december.html

Goed gedaan overheid, benieuwd hoe lang het duurt voor de eerste mensen sterven door zelf plukken of het illegaal kopen van de dingen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63024781
Ik zal er niet wakker van liggen
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63024878
Nog nooit gehad
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:54:15 #4
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_63024972
Jammer, ik mag graag met enige regelmaat genieten van een paar paddo's.
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_63025013
Hmmz ik ben een aantal jaar van mijn leven kwijt geraakt door paddo's. Ik kwam in een drugspsychose zoals dat heet. Maar gezien het zeer kleine aantal gevallen, waar ik de pech had toe te behoren, die er daadwerkelijk gezondsheidsproblemen door krijgt vind ik het typisch weer een Klink besluit. Geen idee waarover ie lult, maar toch maar verbieden... In plaats van zoals hij zelf al aangeeft dat er weinig verschil is tussen gedroogde en verse paddo's en het logischere besluit zou zijn de gedroogde variant weer toe te staan. Het ergste vind ik nog dat de psychonauten nu, als ze een beetje 'slim' zijn, het veel goedkopere en gevaarlijkere LSD gaan maken. Of aan vliegenzwammen gaan likken ofzo. Zelfbeschikking komt in de woordenschat van Ab Klink niet voor.
pi_63025108
ja goed zo ...weer een stap in de goede richting
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:59:44 #7
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63025140
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:01:48 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63025197
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:58 schreef PushyGurl het volgende:
ja goed zo ...weer een stap in de goede richting
vertel eens, waarom is verbieden goed? Wat voor goeds heeft de war on drugs opgeleverd?
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63025278
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

vertel eens, waarom is verbieden goed? Wat voor goeds heeft de war on drugs opgeleverd?
Ik vraag me dat ook af, daar de paddo's geen enkele verslavende werking hebben enzo. Heroine zou een ander verhaal zijn. Dat zie ik ook liever niet in de supermarkt liggen
pi_63025357
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

omdat het rotzooi is en vergift
pi_63025416
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:07 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

Wat denk je dat de voordelen van verbieden zijn?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:10:45 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63025441
quote:

[..]

Vet eten voldoet aan beide "argumenten". Verbieden dus?
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:11:29 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_63025459
Heeft iemad dat lijstje nog met alle verboden die deze regering inmiddels heeft ingevoerd? Mijn god, wat een liberaal kabinet hebben we toch .
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63025474
triest besluit.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:13:52 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63025508
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:11 schreef Adelante het volgende:
Heeft iemad dat lijstje nog met alle verboden die deze regering inmiddels heeft ingevoerd? Mijn god, wat een liberaal kabinet hebben we toch .
Het kabinet van de hypes en de bemoeizucht, deel IV
pi_63025517
quote:

[..]

Paddo's giftig joh? Water is giftiger!
Knap van je dat je al die propaganda voor zoete koek slikt zonder zelf even na te denken.

BAAS IN EIGEN HOOFD FTW!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_63025523
quote:

[..]

Goede onderbouwing ook
pi_63025645
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:11 schreef Adelante het volgende:
Tijd voor een kabinet met VVD, D66 en Groenlinks.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:20:09 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_63025685
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:19 schreef teknomist het volgende:

[..]

Tijd voor een kabinet met VVD, D66 en Groenlinks.
Dat wordt wel heel groen dan!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:20:32 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63025694
Zwarte dag, misschien wel de zwartste in de Nederlandse politiek sinds de moord op Fortuyn. Ik ben sprakeloos. Verbolgen. Woest. En bovenal zó teleurgesteld.
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 11:24:51 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63025802
quote:
De laatste jaren zijn meermaals toeristen omgekomen, nadat ze onder invloed waren van de paddestoelen.
Waarom worden die propagandaleugens er nog steeds bijgehaald?
Carpe Libertatem
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:28:19 #22
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63025875
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waarom worden die propagandaleugens er nog steeds bijgehaald?
Misschien omdat het geen leugen is.
Als je na het nuttigen van een paar paddestoelen denkt dat je kan vliegen zegt dat toch wel genoeg.
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 11:29:54 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63025904
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:28 schreef minkuukel het volgende:
Als je na het nuttigen van een paar paddestoelen denkt dat je kan vliegen zegt dat toch wel genoeg.
Bijna al die toeristen hadden of geen paddo's gebruik of hadden bergen andere drugs en alcohol erbij gebruikt.

Daarbuiten is er straks een verbod op paddestoelen die gewoon (en veel) in het wild groeien.
Carpe Libertatem
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:29:56 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63025906
quote:

[..]

Wel.
quote:
Goh, vreemd dat ik nog nooit iemand ontmoet heb die dat gehad heeft. Of verwar je paddo's met LSD/ datura?
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:32:10 #25
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63025961
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

[..]

verwar je paddo's met LSD/ datura?
Zou kunnen, want ik gebruik die troep niet.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:32:20 #26
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63025966
quote:

[..]

Als je ze nog nooit hebt gebruikt praat er dan ook niet over alsof je weet waar je het over hebt.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:34:34 #27
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63026012
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:32 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Zou kunnen, want ik gebruik die troep niet.
Misschien moet je je dan maar even op de vlakte houden in plaats van het hoogste woord hebben om vervolgens trots te melden dat je er geen verstand van hebt.

Je noemt het troep, terwijl je er nog nooit één gehad hebt. Royal sadness...
pi_63026040
Het fabeltje dat je van drugs denkt te kunnen vliegen is net zown leugen als dat je van cannabisgebruik over zou stappen op hardrugs...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:36:09 #29
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63026059

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6474053.stm

Oh hey, alcohol en tabak leveren de samenleving meer schade op dan lsd, cannabis en xtc.
pi_63026154
Fijn om te zien dat de minister van foei! nog steeds goed werk levert.

En ik heb even iets herschreven..
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:36 schreef ethiraseth het volgende:
Oh hey, alcohol en tabak leveren het kabinet meer geld op dan lsd, cannabis en xtc.
pi_63026252
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
Het fabeltje dat je van drugs denkt te kunnen vliegen is net zown leugen als dat je van cannabisgebruik over zou stappen op hardrugs...
Klopt als een bus, maar mensen horen het woordje "drugs" en hebben meteen hun oordeel klaar.

Feit is dat de overstap van alcohol naar andere harddrugs wel veel voorkomend is.
Voor de noobs onder ons: alcohol is een harddrugs, heeft alle kenmerken van een harddrugs, en zou niet eens een gedoogperiode krijgen zoals de paddo als het nu nog eens uitgevonden werd.

Daar kan je best over willen discusseren of met argumenten over komen dat alcohol zogenaamd iets anders is, maar dat verandert het feit niet!
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:44:35 #32
203688 Drijfzand
account closed
pi_63026253
quote:

[..]

De enkeling die z'n landing verknoeit komt in het nieuws, maar de velen die al jarenlang veilig rondvliegen op paddo's, daar spreekt men nooit over.
too much to do in the real world.
pi_63026300
En de PvdA laat zomaar over zich heen lopen?

http://leabouwmeester.pvd(...)3/instanceId/348531/
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:46:49 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63026306
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:44 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

De enkeling die z'n landing verknoeit komt in het nieuws, maar de velen die al jarenlang veilig rondvliegen op paddo's, daar spreekt men nooit over.
Ik ken iemand die altijd naar Keane luisterde en zelfmoord pleegde. Ik vind dat Keane derhalve ook verboden moet worden!
pi_63026365
Ach, kindjes met adhd mogen wel aan de speed, maar volwassen mensen met hun eigen verantwoordelijkheid niet af en toe een paddo..

De logica ontgaat mij hoor!
pi_63026445
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:49 schreef MarMar het volgende:
Ach, kindjes met adhd mogen wel aan de speed, maar volwassen mensen met hun eigen verantwoordelijkheid niet af en toe een paddo..

De logica ontgaat mij hoor!
Christenen.
pi_63026456
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wel.
[..]

Goh, vreemd dat ik nog nooit iemand ontmoet heb die dat gehad heeft. Of verwar je paddo's met LSD/ datura?
Commotie over paddo-dode
Haagse paddogebruiker dood na sprong uit raam

Laatste link maakten ze ook nog melding van een 17-jarig Frans meisje in Amsterdam was gesprongen na paddogebruik.

Ik zag nog meer bronnen, maar google zelf maar eens.

Ik geef trouwens eerlijk toe er verder niets over te weten en kan zo ook niet beargumenteren wanneer ik voor of wanneer ik tegen ben, dus lurk verder mee
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:54:45 #38
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63026513
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:46 schreef Autodidact het volgende:

Niet belangrijk genoeg om een ruzie voor te riskeren denk ik.
pi_63026549
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Commotie over paddo-dode

Laatste link maakten ze ook nog melding van een 17-jarig Frans meisje in Amsterdam was gesprongen na paddogebruik.

Ik geef trouwens eerlijk toe er verder niets over te weten en kan zo ook niet beargumenteren wanneer ik voor of wanneer ik tegen ben, dus lurk verder mee
Uit nader onderzoek is gebleken dat bij slechts 1 van de overgebleven incidenten waarschijnlijk paddestoelen zijn gebruikt. In combinatie met andere drugs.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:56:30 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63026558
quote:

[..]

Commotie over paddo-dode

Later was gebleken dat de dame in kwestie niet enkel wat paddo's gegeten had. Er waren andere drugs in het spel, verder was het een zwaar instabiel figuur.
Zie mijn Keane-voorbeeld van een paar posts terug. Als iemand met een fles whiskey op, een joint op de lip en een koptelefoon met slechte muziek op van het Hilton springt, ga je de muziek verbieden?
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:56:34 #41
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63026560
quote:

[..]

Commotie over paddo-dode

Bij dat Franse meisje is nooit bewijs ervoor geleverd:

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/30/p1.html
pi_63026563
moedeloos word ik hier van....
pi_63026873
Wat een stelletje hypocrieten zeg. Alcohol, een veel gevaarlijker harddrug die jaarlijks voor VEEL meer slachtoffers zorgt is gewoon nog steeds toegestaan en waarom? Omdat ze daar lekker geld aan kunnen verdienen. Mensen die nooit hebben geëxperimenteerd met drugs weten niet waar ze over praten maar voeren wel allerlei verboden in. Bestaat er een Paddo's Anonymous? Zijn er straatroven gepleegd omdat mensen hun paddoverslaving moeten bekostigen? Vallen er gezinnen uit elkaar omdat pa en ma verslaafd zijn aan de paddo's? Vallen er jaarlijks vele verkeersdoden door het rijden onder invloed van paddo's en zijn er vele ruzies tijdens het uitgaan onder invloed van paddo's? Die paar doden zijn bovendien ook nog eens propagandaverhalen.

De illusie dat het gebruik ophoudt met een verbod is bovendien ook tenenkrommend, maar dan kan de overheid ten minste zeggen: wij hebben het verboden en zichzelf op de borst slaan. Net als dat idiote gedoogbeleid, janken over de teelt van wiet maar wel de verkoop toestaan. Ja logisch he dat er wiet wordt geteeld als je het mag verkopen . De meeste drugsgerelateerde misdaden ontstaan juist door de verboden: bendes die zich bezighouden met de verkoop en productie, verslaafden die door de hoge prijs vanwege de illegaliteit moeten jatten etc. Gebruikers hou je toch altijd, legaal of niet. Bovendien hangt een deel van het gebruik ook samen met de illegaliteit. Het is illegaal dus spannend omdat het taboe is. Beter kan je het dan reguleren. Echt waar wat een stelletje kanker josties.
pi_63026877
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:46 schreef Autodidact het volgende:

quote:
Een verbod op paddo’s leid vaak tot vervanging of tot illegale aanschaf. Illegale aanschaf kent zo zijn eigen problemen.
Dit is dan wel weer een argument.

Voorlichting? Zoiets als nu op pakjes sigaretten?
quote:
LET OP!
Dit product kan schadelijk zijn voor uw gezondheid en ervoor zorgen dat u denkt dat u kunt vliegen. Pas op voor gebruik in de nabijheid van flats en hoge gebouwen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:10:47 #45
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63026911
echt, wat 'n lijers
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:11:36 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63026924
http://vlos.nl/docs/public/PaddoWet.pdf

benieuwd naar de antwoorden op deze vragen.
pi_63026986
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:09 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gewoon niet aan buitenlanders verkopen. Want daar gaat het eigenlijk om, dat de rest van europa het ook niet doet. In Klink zijn belevingswereld moeten we namelijk alles doen wat de landen om ons heen doen, ongeacht of dat de betere beslissing is. We mogen van geluk spreken dat er in Duitsland geen Joden meer vervolgt worden volgens zijn rare optiek.

Maar stop de verkoop van softdrugs aan alles wat geen nederlands paspoort heeft en het probleem is opgelost. Het zijn altijd toeristen die zich volvreten met paddo's en daarbij dan ook nog gaan blowen en zuipen en afentoe uit een raam springen. Maar procentueel gezien zijn de ongelukken zo laag dat je de keuken eerder zou moeten verbieden. Die keuken maakt namelijk veeeellllll meer slachtoffers
pi_63026990
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Bij dat Franse meisje is nooit bewijs ervoor geleverd:

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/30/p1.html
Ik zie nu staan : Joran handelaar in meisjes

Je link lijkt me niet ontopic Nou ja, wie weet, maar laat ik maar niet zeggen, anders ga ik offtopic
pi_63027120
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:56 schreef pfaf het volgende:

[..]

Later was gebleken dat de dame in kwestie niet enkel wat paddo's gegeten had. Er waren andere drugs in het spel, verder was het een zwaar instabiel figuur.
Zie mijn Keane-voorbeeld van een paar posts terug. Als iemand met een fles whiskey op, een joint op de lip en een koptelefoon met slechte muziek op van het Hilton springt, ga je de muziek verbieden?
Ik heb nog nooit gehoord van iemand met paddo's op die een ander doodreed...

Maar het is natuurlijk veeeeeeeeeel schadelijker voor de volksgezondheid dan alcohol hmm?
pi_63027240
tja, maar gezien het feit dat de drugs-toeristen nog steeds blijven komen, en dan maar geen legale maar illegale paddo's oid kopen naast hun weed of hasj, is de volgende stap dus het einde van het gedoogbeleid .. het begint al met de coffieshops in de grens-streken
pleased to meet you
pi_63027292
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:19 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord van iemand met paddo's op die een ander doodreed...

Maar het is natuurlijk veeeeeeeeeel schadelijker voor de volksgezondheid dan alcohol hmm?
Sssst, alcohol is geen harddrug want dat gebruiken we al eeuwen. Dat er toch doden vallen komt niet door de alcohol maar die mensen hebben toevallig één keer geblowd, gesnoven, pillen of paddo's genomen want dat is zo slecht en gevaarlijk en evil dat ze daaraan overleden zijn.
pi_63027493
alcohol is geen harddrug
harddrugs/softdrugs zijn een fabeltje
pi_63027501
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:26 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Sssst, alcohol is geen harddrug want dat gebruiken we al eeuwen. Dat er toch doden vallen komt niet door de alcohol maar die mensen hebben toevallig één keer geblowd, gesnoven, pillen of paddo's genomen want dat is zo slecht en gevaarlijk en evil dat ze daaraan overleden zijn.
Ik mag dan zeker ook niet noemen dat in NL de cijfers van drugsverslaafden opzienbarend lager zijn dan in landen waar geen gedoogbeleid is?
En dan mag ik ook niet zeggen dat in the States 12 keer meer verslaafden zijn? (procentueel gezien)
Oh en ik mag natuurlijk ook niet zeggen dat er in NL 10 keer meer geregistreerde alcoholisten zijn dan drugsverslaafden (ongeveer 350.000 om 33.000), oké, goed, ik zal het niet meer doen!!!
En dan zeg ik er ook niet bij dat in de afgelopen 20 jaar de jongste korsakovpatient van pakweg 40 gedaald is naar 23!
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:37:36 #54
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63027582
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:09 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zou niet weten waarom paddo's schadelijk zou kunnen zijn.
pi_63027751
ik vind de alcohol vergelijking bij dit soort dingen altijd een beetje makkelijk.. maar er zit zeker wat in..
genoeg excessen door alcoholgebruik maar "in kleine hoeveelheden kan er goed mee omgegaan worden"
t gaat een paar keer (vermoedelijk) fout door paddo's, en meteen moet alles er voor wijken..
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:44:36 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63027755
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:34 schreef Yorrit het volgende:
alcohol is geen harddrug
Want wiet is hetzelfde als crack ja.
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:45:43 #57
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63027792
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:24 schreef moussie het volgende:
tja, maar gezien het feit dat de drugs-toeristen nog steeds blijven komen, en dan maar geen legale maar illegale paddo's oid kopen naast hun weed of hasj, is de volgende stap dus het einde van het gedoogbeleid .. het begint al met de coffieshops in de grens-streken
Daarom was het plan van Amsterdam voor een wachttijd van 3 dagen zo goed. Dat haalt het toeristenrisico danig omlaag omdat die geen 3 dagen willen wachten.
pi_63027837
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:44 schreef Yorrit het volgende:
ik vind de alcohol vergelijking bij dit soort dingen altijd een beetje makkelijk.. maar er zit zeker wat in..
genoeg excessen door alcoholgebruik maar "in kleine hoeveelheden kan er goed mee omgegaan worden"
t gaat een paar keer (vermoedelijk) fout door paddo's, en meteen moet alles er voor wijken..
Alcohol is medisch en wetenschappelijk gezien harddrugs dus het is niet eens een vergelijking van het een en het ander.
Natuurlijk is er een verschil tussen gebruik en misbruik, maar kom op, hoeveel mensen die niet teveel gedronken hebben zie jij nog in de kroeg na 2 uur op een zaterdagavond hmm?

Met af en toe een lijntje of een paddo kan iemand ook heel goed oud worden mits diegene weet wat hij/zij doet.

Het is vaak niet het goedje wat gevaarlijk is, maar degene die het gebruikt die de gevaarlijke factor vormt.
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:48:37 #59
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63027878
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Daarom was het plan van Amsterdam voor een wachttijd van 3 dagen zo goed. Dat haalt het toeristenrisico danig omlaag omdat die geen 3 dagen willen wachten.
Dat vond ik een geniaal idee inderdaad. Ongelooflijk toch hoe onpragmatisch 99% van de politici is.
pi_63027930
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

Alcohol is medisch en wetenschappelijk gezien harddrugs dus het is niet eens een vergelijking van het een en het ander.
haha hou toch op joh er is helemaal geen medische of wetenschappelijk basis voor de nederlandse scheiding van hard en soft drugs
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:50:39 #61
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63027933
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom paddo's schadelijk zou kunnen zijn.
Dan wens ik u veel plezier met het nuttigen van de volgende paddestoelen.

Gordijnzwam
Groene knolamaniet
Parasolzwam
Satijnzwam
Vliegenzwam
Carbolchampion
Gewone krulzoom
Etc etc.

Smakelijk
pi_63027943
Bij mij groeien ze momenteel in de tuin.
pi_63027972
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:34 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik mag dan zeker ook niet noemen dat in NL de cijfers van drugsverslaafden opzienbarend lager zijn dan in landen waar geen gedoogbeleid is?
En dan mag ik ook niet zeggen dat in the States 12 keer meer verslaafden zijn? (procentueel gezien)
Oh en ik mag natuurlijk ook niet zeggen dat er in NL 10 keer meer geregistreerde alcoholisten zijn dan drugsverslaafden (ongeveer 350.000 om 33.000), oké, goed, ik zal het niet meer doen!!!
En dan zeg ik er ook niet bij dat in de afgelopen 20 jaar de jongste korsakovpatient van pakweg 40 gedaald is naar 23!
Het leek mij dat het vrij duidelijk was dat mijn post sarcastisch bedoeld was, zeker als je mijn post daarvoor had gelezen.
pi_63028264
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:50 schreef Yorrit het volgende:

[..]

haha hou toch op joh er is helemaal geen medische of wetenschappelijk basis voor de nederlandse scheiding van hard en soft drugs
Misschien moet je eens niet mee willen lullen over dingen waar je niets vanaf weet.

De criterea zijn:
Hoe verslavend is het lichamelijk.
Hoeveel schade kan het het lichaam toedienen.
Kan je doodgaan aan een overdosis (bij wiet onmogelijk)

Heb je je er uberhaupt ooit in verdiept? Nee? Wat lul je dan!
pi_63028281
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:52 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Het leek mij dat het vrij duidelijk was dat mijn post sarcastisch bedoeld was, zeker als je mijn post daarvoor had gelezen.
Jahaaa, ik deed even met je mee dat leek mij wel duidelijk
pi_63028284
Joh, geweldig idee, nu gaat jan en alleman ze telen omdat er nu makkelijk geld in te verdienen valt.
Helaas weet jan en alleman niet altijd even goed hoe dat werkt.

Ben benieuwd of er nu 20 of 30 keer zoveel doden gaan vallen omdat de 'verkeerde' paddo's worden gegeten. Een hallucinerende of dodelijke werking verschilt namelijk nog wel aardig van elkaar.

Prutsers daar in het kabinet
pi_63028337
Ik zei het vorig jaar ook al: eerst de paddo, dan de joint. En kijk: ze zijn al in de weer om de coffeeshops uit het straatbeeld te krijgen. Ja, dolletjes dat beleid! Alles wat er is opgebouwd in de laatste 60 jaar wordt gewoon weer afgebroken door een debiel gristelijk kutkabinet. Nu nog even geniepig die wet voor godslastering er doorheen duwen en dan is het helemaal feest.
pi_63028533
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

Misschien moet je eens niet mee willen lullen over dingen waar je niets vanaf weet.

De criterea zijn:

neem bijvoorbeeld LSD, of Psylocibine..
niet lichamelijk verslavend.
richten geen schade aan het lichaam aan
overdoseren (lichamelijk) is niet mogelijk

Maar toch staan zij op lijst I !
terwijl de zwaar verslavende en niet onschadelijk benzodiazepines op lijst II staan

en doe even rustig alsjeblieft... ik ben niet je vijand
pi_63028612
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:13 schreef Yorrit het volgende:

en doe even rustig alsjeblieft... ik ben niet je vijand
Wel!
pi_63028631
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

De criterea zijn:

De criteria van welke tak is dat? Toxicologie? Je kan toch niet met droge ogen beweren dat er serieus onderzoek is gedaan naar effecten van drugs? Daar is namelijk sinds de jaren '60 het politieke klimaat totaal niet naar. Bovendien laten de 'criteria' geen scheiding tussen hard -en softdrugs zien, maar veel meer gradaties. Dus wie weet er nou niks van het onderwerp af?

[ Bericht 0% gewijzigd door Neuroscience op 07-11-2008 13:22:30 ]
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_63028673
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:34 schreef Yorrit het volgende:
alcohol is geen harddrug
Het is een classificatie op basis van risicoanalyse. Je kunt het niet eens zijn met de classificatie, maar het is gewoon een bestaand concept.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:21:34 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63028742
Trieste zaak natuurlijk, maar wie heeft er in dit geval nou nog respect voor de wet? Die dingen gaan gewoon illegaal, overal in het land worden sporen uitgezet en er ontstaat wel weer een nieuwe traditie van paddestoelen plukken op aangename zondagmiddagen.

Wij hebben echt die gevaarlijke gristengekken niet nodig om te bepalen wat we in onze mond stoppen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_63028750
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is een classificatie op basis van risicoanalyse. Je kunt het niet eens zijn met de classificatie, maar het is gewoon een bestaand concept.
Geen enkele zichzelf respecterende onderzoeker gebruikt de harddrug-softdrug tegenstelling. Er zijn veel meer categorieën.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_63028757
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

en die risicoanalyse is echt heel objectief!
pi_63028795
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:21 schreef Ringo het volgende:
Trieste zaak natuurlijk, maar wie heeft er in dit geval nou nog respect voor de wet? Die dingen gaan gewoon illegaal, overal in het land worden sporen uitgezet en er ontstaat wel weer een nieuwe traditie van paddestoelen plukken op aangename zondagmiddagen.
hehe, zie het al voor me.. politiecontroles in de bossen!
pi_63028827
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:22 schreef Yorrit het volgende:

[..]

en die risicoanalyse is echt heel objectief!
Dat zeg ik toch niet. Jij zegt dat het een fabeltje is, ik stel dat het een kunstmatig concept is. Je kunt aangeven waar men de mist in gaat, maar ik neem aan dat je toch wel erkent dat er minder risico verbonden is aan caffeïne dan cocaïne.
pi_63028869
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Wel!
Jammer dat je er zo over denkt..
je gebruikt wel eens paddo's toch? dan zou je toch beter moeten weten
pi_63028896
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet. Jij zegt dat het een fabeltje is, ik stel dat het een kunstmatig concept is. Je kunt aangeven waar men de mist in gaat, maar ik neem aan dat je toch wel erkent dat er minder risico verbonden is aan caffeïne dan cocaïne.
Het is een kunstmatig concept idd zonder gedegen wetenschappelijke basis...
dat is of een geloof of een fabeltje
pi_63028907
Hmm, dus het constateren van het feit dat je hersencellen afsterven door alcohol is nu opeens ook niet meer objectief?

Het maakt geen zak uit of de cijfers er wel of niet zijn, tegenstanders blijven vasthouden aan hun argumenten, dat is geen nieuws.
pi_63028945
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:21 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Geen enkele zichzelf respecterende onderzoeker gebruikt de harddrug-softdrug tegenstelling. Er zijn veel meer categorieën.
Categoriën zijn een kunstmatig concept. Wij mogen als mens nou eenmaal graag dingen in hokjes duwen. Dat dient vaak een bepaald doel. Het soft- en harddrugs concept was bedoeld voor juridische doeleinden. Je kunt ook bijvoorbeeld de vijf schedules hanteren.
pi_63028965
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:27 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Het is een kunstmatig concept idd zonder gedegen wetenschappelijke basis...
dat is of een geloof of een fabeltje
Dan snap je toch echt erg weinig van wetenschap. In de biologie zijn 'soort' en 'ras' bijvoorbeeld ook zulke kunstmatige concepten.
pi_63029010
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:25 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Jammer dat je er zo over denkt..
je gebruikt[b]e[/] wel eens paddo's toch? dan zou je toch beter moeten weten
Het past niet bij alle periodes van je leven en onder invloed kindjes grootbrengen is niet mijn ding. Dat geldt overigens ook voor alcohol, een wijntje bij het eten, fine, maar aangeschoten of lamme mensen in een huis met kindjes, no way!
pi_63029035
Tjonge jonge, wat een trieste zaak... Nou dat wordt inderdaad sporen uitzetten, veel paddo's inkopen nu het nog kan en die dan drogen (oh oh oh illegaal ), en meer van dit soort ongein.
pi_63029110
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan snap je toch echt erg weinig van wetenschap. In de biologie zijn 'soort' en 'ras' bijvoorbeeld ook zulke kunstmatige concepten.
Daarom zijn die concepten ook erg wankel, omdat er geen goede wetenschappelijk basis voor is.
pi_63029137
ja het zijn kunstmatige concepten.. snap ook wel dat de classificering niet in de stof zelf zit (zou wel handig zijn ).
het gaat mij om dat er naar mijn idee te weinig wetenschappelijke basis is voor de huidige nederlandse categorisatie van stoffen. wat niet zo gek is aangezien sinds de jaren 60 het onderzoek naar dit soort stoffen heel moelijk is
pi_63029215
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Categoriën zijn een kunstmatig concept. Wij mogen als mens nou eenmaal graag dingen in hokjes duwen. Dat dient vaak een bepaald doel. Het soft- en harddrugs concept was bedoeld voor juridische doeleinden. Je kunt ook bijvoorbeeld de vijf schedules hanteren.
Maar de harddrugs softdrugs scheiding is een erg botte, en mist goede wetenschappelijke basis, dat is het punt.
pi_63029297
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:35 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Daarom zijn die concepten ook erg wankel, omdat er geen goede wetenschappelijk basis voor is.
Als je bedoelt dat de classificatie in zou houden dat softdrugs niet en hard-drugs wel schadelijk zouden zijn, dan heb je gelijk. Je kunt echter prima drugs indelen in twee categorieën op basis van een aantal criteria. Je kunt vervolgens best stellen dat die criteria niet adequaat zijn om bijvoorbeeld het onderscheid 'niet schadelijk' - 'wel schadelijk' te maken. Dat doet echter niets af aan het feit dat je gewoon dingen in twee categorieën kunt verdelen op basis van criteria.
pi_63029449
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat de classificatie in zou houden dat softdrugs niet en hard-drugs wel schadelijk zouden zijn, dan heb je gelijk. Je kunt echter prima drugs indelen in twee categorieën op basis van een aantal criteria. Je kunt vervolgens best stellen dat die criteria niet adequaat zijn om bijvoorbeeld het onderscheid 'niet schadelijk' - 'wel schadelijk' te maken. Dat doet echter niets af aan het feit dat je gewoon dingen in twee categorieën kunt verdelen op basis van criteria.
Ik vind het dus niet kunnen, omdat de criteria wankel zijn. Er is in mij ogen echt geen criterium te bedenken dat de hardrug softdrugs scheiding rechtvaardigt.
pi_63029483
Er zijn nog veel meer mensen die verknipt zijn geraakt door alcohol....tijd voor een verbod!
pi_63029586
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Er zijn nog veel meer mensen die verknipt zijn geraakt door alcohol....tijd voor een verbod!
Dat kan niet, Balkenende heeft een contract he, die maakt reclame voor Heineken!
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:54:56 #91
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63029645
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:47 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ik vind het dus niet kunnen, omdat de criteria wankel zijn. Er is in mij ogen echt geen criterium te bedenken dat de hardrug softdrugs scheiding rechtvaardigt.
Dat kan eigenlijk niet. De scheiding is ontstaan uit die criteria. Je kunt wel je vragen stellen bij de conclusies die over het algemeen getrokken worden uit die scheiding.
pi_63029717
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:54 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat kan eigenlijk niet. De scheiding is ontstaan uit die criteria. Je kunt wel je vragen stellen bij de conclusies die over het algemeen getrokken worden uit die scheiding.
Ik bedoel ook de huidige scheiding in soft en hard, dat moet ik er natuurlijk wel bij vermelden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:01:26 #93
203688 Drijfzand
account closed
pi_63029824
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:23 schreef Yorrit het volgende:

[..]

hehe, zie het al voor me.. politiecontroles in de bossen!
in Belgie is de pluk verboden, en kan je door boswachters opgepakt worden.
too much to do in the real world.
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:03:10 #94
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63029877
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:01 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

in Belgie is de pluk verboden, en kan je door boswachters opgepakt worden.
En het eten dan?
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 14:08:30 #95
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_63030036
Ik dacht laatst nog, wtf is nou eigenlijk met het paddoverbod aan de hand? Dit nieuwsbericht is behoorlijk kansloos Moordlustige drugstoeristen propoganda, toen die discussie bezig was waren er weer 2 gevallen en dat half jaar daarna niks meer

Ik heb het 1x gebruikt, heel leuke dag gehad, maar hoef het niet nog een keer. Als het even 'gevaarlijk' is als die gedroogde variant (hoe kunnen ze daar van mening van zijn als ze het niet geprobeert hebben?), waarom dan niet die legaal maken? Als de smartshops gewoon iedereen die wat koopt een uitleg geeft over de mogelijke gevolgen en een foldertje meegeven ofzo. En dat foldertje ook in 20 talen laten maken zodat de 2e kamer ook weer blij is .
Of gewoon geen porties van 6 paddo's verkopen maar van 3.

Nouja, ik lig er ook niet van wakker. Boeiend Vraag me alleen of de smartshops het nog wel gaan trekken zo.
:')
pi_63030168
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:03 schreef pfaf het volgende:

[..]

En het eten dan?
Nee, Belgen staan in het bos dan ook massaal aan paddestoelen te knagen.
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:15:08 #97
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63030184
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Ik heb het 1x gebruikt, heel leuke dag gehad, maar hoef het niet nog een keer.
Nog zo'n mooi iets: het is niet verslavend. Daar kunnen een heleboel genotsmiddelen een voorbeeld aan nemen, van chocolade en cafeïne tot cocaïne...
pi_63030261
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nog zo'n mooi iets: het is niet verslavend. Daar kunnen een heleboel genotsmiddelen een voorbeeld aan nemen, van chocolade en cafeïne tot cocaïne...
of wiet
pi_63030362
Zeg Yorrit, misschien zijn we het wel over het volgende eens:

Of iemand ergens aan verslaafd raakt, ligt volgens mij meer aan de verslavingsgevoeligheid van de persoon in kwestie dan aan het goedje wat diegene gebruiken gaat.
pi_63030410
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:23 schreef MarMar het volgende:
Zeg Yorrit, misschien zijn we het wel over het volgende eens:

Of iemand ergens aan verslaafd raakt, ligt volgens mij meer aan de verslavingsgevoeligheid van de persoon in kwestie dan aan het goedje wat diegene gebruiken gaat.
yep
en dat is vast niet het enige waar we het over eens zijn
dat paddo's niet verboden moete worden.. bijv.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')